BREAKING: PetroNor øker sin produksjon med 60%

FkL
PNOR 04.05.2021 kl 20:26 18365

Da er vår produksjonsøkning på hele 60% godkjent og gjennomført. Med break even på ufattelige lave $20 og dagens oljepris blir dette enorme inntekter.
Gratulerer til alle aksjonærer!!!!!

Results Of General Meeting – Held On Tuesday 4 May 2021
4 May 2021

PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

Results Of General Meeting – Held On Tuesday 4 May 2021

PetroNor (OSE ticker: “PNOR”), the independent oil and gas exploration and production company with a focus on sub-Saharan Africa, today advises that all the resolutions as set out in the Notice of Meeting were duly passed by the Shareholders.

The approval of Resolution 1 has now satisfied a condition precedent for the issue of Tranche 2a and 2b of the Offer Shares detailed in the NOK 340 million Private Placement announced on 12 March 2021. Shareholder approval was specifically required pursuant to Chapter 2E of the Corporations Act, due to the involvement of a related party in the proposed Symero transaction.

Furthermore, the Company is still contemplating to carry out a subsequent offering of new shares without tradable subscription rights of up to 60,000,000 new shares in the Company (equivalent to NOK 66 million) towards existing shareholders of the Company as of close of trading on Oslo Euronext Expand on 11 March 2021, shareholders of record on 15 March 2021.

A combined prospectus for listing of the Symero consideration shares, Tranche 2b of the Offer Shares and for the offering of shares in the contemplated Subsequent Offering is expected to be published during May 2021.

*****

RESULTS OF GENERAL MEETING

RESOLUTION 1 – APPROVAL OF PROPOSED TRANSACTION AND ISSUE OF SYMERO CONSIDERATION SHARES

The following ordinary resolution was carried on a poll.

The Company’s Company Secretary, Ms Angeline Hicks, was appointed as scrutineer for vote taking on Resolution 1 at the General Meeting.

The poll results in respect of the resolution were as follows;

Instructions given on validly appointed proxies
For Against Abstain* Proxy’s Discretion
410,680,375 313. 278,556,335 Nil

Number of votes cast on the poll
For Against Abstain*
410,680,375 313. 278,556,335
*Votes cast by a person who abstains on an item are not counted in calculating the required majority on a poll.

https://newsweb.oslobors.no/message/532147
Redigert 04.05.2021 kl 20:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2021 kl 06:29 4310

Satser på at de kortsiktige traderene som ikke helt kan lese børsmeldinger er ute av aksjen, og at kursen går kraftig i blått i dag.
Ev88
06.05.2021 kl 06:45 4496

Frykter ytterligere kursfall frem til repemien er overstått, med mindre det skulle komme nyheter. Kommet inn mange kortsiktige tradere og da er det ikke alltid ting fremstår rasjonelt. Men dette trenger kanskje ikke være så galt så får man ristet av noen kortsiktige. Beste etter etter repemien er en jevn, rolig stigning sørget for av langsiktige aksjonærer.
Slettet bruker
06.05.2021 kl 07:17 4407

Det er noen som tydeligvis tror at det kommer enormt mye aksjer på markedet.. Realiteten er at det kommer noen få aksjer i den store sammenhengen, hvor investorer som hadde aksjer i den 18.mars, får maks 5:1, og som jeg tviler på at de kommer til å selge. Det er jo litt hysterisk over det.
nkamok
06.05.2021 kl 08:49 4154

Jeg tror heller ikke på det store "selloff". Dem, som havde aktier den 11/3 og som er berettiget til emi aktier, er jo nok primært langsigtede.
Vi kigger frem mod 2023-24, så de kommer ikke til salg foreløbig ;-)
FkL
06.05.2021 kl 08:57 4083

Jeg tror utelukkende at det er positivt at det kommer enda flere virkelig frie aksjer på markedet. Det viste emisjonen i mars tydelig. Det tror jeg også vi ser ytterligere når Aje-oppgjøret kommer. Det vil øke omsetning og derav gjøre det lettere for oppgang.

MEN, det vi så i går var nok et resultat av at flere kortsiktige hadde en plan om å selge på nyheter. Oppgangen ved open viste jo helt klart at det var nok av folk som hadde fått meg seg nyheten og denne har jo vært kjent lenge og derav samlet opp kortsiktige som ville tjene på nyheten. Vi har sett flere på forumene som har oppgitt at de gjorde akkurat dette. Da blir det et kortsiktig press ned, men slik er det på børs. Absolutt ikke noe å bekymre seg for dersom man er langsiktig.
Greenoil
06.05.2021 kl 09:19 3985

Helt enig FKL! Godt å få ristet av seg noen kortsiktige tradere 😊
nkamok
06.05.2021 kl 09:29 3930

Grunden til at jeg stadigvæk trader lidt i PNOR er, at mit gak desværre stadigvæk er højere end dagskursen .
Jeg har med mine handler fået det ned på 1,85, så jeg nærmer mig jo dagskursen :-)
Når kursen og gak krydser hinanden, læner jeg mig tilbage og nyder rejsen til kurs 5 i 2023 - altså hvis vi når de 30000 tønder ;-)
FkL
06.05.2021 kl 09:38 3890

Synes ikke det er nødvendig å rettferdiggjøre at man trader. Selv om jeg ikke gjør det i PetroNor selv, så er det selvfølgelig ingenting å utsette på det. Vi er alle her for å tjene penger og det finnes mange forskjellige måter å gjøre det på.
nkamok
06.05.2021 kl 09:49 3833

Også blot et indspark fra hverdagen i PNOR 😉
hobbyspec
06.05.2021 kl 09:49 3826

Algoritmer vil alltid være inne på enhver aksje for å tjene penger.
Ser på denne aksjen som en god langsiktig investering.
Denne har også mange triggere for dem som trader.
De som sitter long i denne vil nok minimum doble deres investering.
Vestjyden
06.05.2021 kl 09:50 3814

I FB gruppen var der en den anden dag, som spurgte “ Er det for sent at købe sig ind i PNOR”?
Min svar til ham og selvfølgelig kun mit synspunkt var “hvis du er kortsigtet er det for sent, er du langsigtet er det absolut ikke for sent”.
Ikke tit jeg rammer, men de sidste dages udvikling viser at det nok passede meget godt.
Foreigner
06.05.2021 kl 10:14 3727

15 trading days to Q1 results. I wonder if they will be nice... :)
thief
06.05.2021 kl 10:25 3666

Veldig til fall da,fra 1.58 til 1.35!!!Sykt!Er vi snart tilbake til start, utrolig når man fikk Guinea Bissau bekreftet (med mulig drilling i 2021),60% økning til over 4000fat og oljeprisen nær 70!!Pengene renner jo inn nå🙂Burde jo være en veldig god kjøpsmulighet
hobbyspec
06.05.2021 kl 10:25 3662

Må jo være warrents/emi som gjør at aksjen faller som en stein.
Kjøpt flere på 1,39 men enda mere fall. Sikkert de med warrents til 1,1 som henter litt avkastning. Dette blir nok siste sjanse til å komme seg inn på 1,3-tallet i denne aksjen.
tuja
06.05.2021 kl 10:30 3616

Ja, er ikke mye som er innpriset av GB og produksjonsøkning med dagens kurs. Fatter nada på salgsviljen. Er litt frustrert over at Nordea har problemer. Vil gjerne kjøpe på nedgangen, men er dessverre bundet på hender og føtter.
thief
06.05.2021 kl 10:57 3474

Er nok flere som er avventende til repemi. Ingen grunn til at den skal kjøre kursen noe lenger ned enn dette. Er jo stort sett longere,som får delta.Og på dagens 1.35,er oppsiden veldig stor.Så blir nok ikke mye salg.Så når emi aksjene er ute,da kommer det nok et solid hopp,får helt sikkert mange som sitter på sidelinjen og skal inn. Blir jo fantastisk å sitte i PNOR fremover.Med bunnsolid produksjon,som gir store overskudd,samt masse spennende drillinger.Så denne dippen, tror jeg ene og alene kan tilskrives "frykt" for repemi.Men nå er den vel allerede kjørt langt ned, så tviler på ytterligere ras.Kanskje til 1.3kr!!
lommebok
06.05.2021 kl 10:58 3470

kan godt hende den skal lengere ned, men jeg valgte å fylle på litt til nå.
tuja
06.05.2021 kl 11:06 3431

Bør vel snart komme nye analyser fra div hus, med kraftig økende TP. GB er i boks, 60% produksjonsøkning er i boks. Oljeprisen er solid, og selskapet er solid. 1,35kr pr aksje er kraftig rabatt. Kan ikke forstå annet. Nærmer seg også kv.presentasjon. Det tror jeg blir en hyggelig affære.

:)
thief
06.05.2021 kl 11:11 3397

Ja,er man litt mer langsiktig enn noen uker,så er kjøp på 1.3talllet helt sikkert meget bra 🙂Vi vet jo hvor mye bra som kommer fremover!Blir utrolig spennende å se hva de finner i Guinea Bissau, kan bli en skikkelig gamechanger 💰💰
lommebok
06.05.2021 kl 11:31 3310

Ja, jeg har sikkert virket noe negativ (over mange år), men slik situasjonen har utviklet seg er jeg utvilsomt sterkt knyttet til dette caset og har stor tro på denne fremover, spesielt på lengre sikt. Har gjennomsnitt på rett over 1,- Tror fortsatt vi må vente på noen nye oppdateringer før det virkelig tar fart, men når det først skjer kan dette virkelig bli moro. Men må fortsatt si jeg er litt overrasket over at volumet og salgsviljen er såpass høy.
hofa
06.05.2021 kl 11:34 3298

Jeg er af den overbevisning at det er meldingen om de 60 mill emi aktier der trykker kursen. Jeg er nu nede med 200 kg på 2 dage og emien giver sikkert ikke mere end 30 - 50 tusinde, så fuck det lort, jeg ville hellere have undværet, når vi ikke fik dem samtidig med top 20. Men der er et stykke tid til 30 t og 2023, så vi når det nok.
pelo
06.05.2021 kl 11:46 3242

He-he, hofa - kender fornemmelsen, vi sidder jo alle i samme båd.
Jeg er 100% overbevist om, at dette er et typisk OSE stunt, hvor der sidder en flok "Volumen-tradere" med samme TA grafer og handler efter disse. Hermed kender de alle facit af hvad der sker... (= hvor de bunder ud - 1,29'ish, i følge Warom, som jeg i øvrigt har stor respekt for). Dermed får de med egen handling forudsigelsen til at gå i opfyldelse. "Vi andre" kan udelukkende følge showet fra sidelinien - men indlysende, der vil altid falde lidt frugt ned til traderne, når træet rystes så voldsomt - og typisk, når vi alle havde forventet en modsat rettet bevægelse af kursen. Men det er sgu' da irriterende at kigge på sin konto-værdi, så nok bedre, at slå PC'en fra et par dage / uger........ (hvilket jeg i øvrigt heller ikke formår ..)
FkL
06.05.2021 kl 11:50 3213

Rep emi og våre 60 mill aksjer ble annonsert i mars og de som ikke allerede har agert på dette ligger jo etter.
Ev88
06.05.2021 kl 12:11 3132

1,29 så begynner himmelferden.
Uljanov
06.05.2021 kl 12:32 3062

Hva skjedde med Gerhard Ludvigsen? Er ikke han med i den daglige driften eller ansatt i selskapet lenger? Bare eier?
FkL
06.05.2021 kl 12:43 3005

I selskapet jobber nå Gerhard med vår ESG-satsing. Trolig vil vi få mer kjøtt på benet her i løpet av sommeren. I tillegg har han gått ut av styret, trolig for at dette skal bli mer uavhengig og som en klargjøring for inngang på hovedlisten. Han er med oss både som ansatt og eier. Nå blir han også en enda større eier gjennom Symerotransaksjonen.
Uljanov
06.05.2021 kl 12:45 2984

Godt å høre.Takk.
FkL
06.05.2021 kl 12:55 2947

Gerhard og Knut har forøvrig mange felles eierskap og prosjekter i gang. Mye mer enn PetroNor. Ser ut til at de har «holdt sammen» i mange år.
Nybegynner2
06.05.2021 kl 13:31 2836

Uten å spekulere for mye, så tenker jeg at Telinet selger. Disse vil få tildelt betydelig med rep emi aksjer, som sannsynligvis skal ut igjen. Jeg tror også vi kan fort se noen andre større endringer på en ny topp 20 liste, som også kan forklare nedgangen den siste tiden. Når det er sakt endrer dette ikke soliditeten og i selskapet og jeg definerer PetroNor definitivt som en verdiaskje. Det vil nok være en del ups and downs frem til Q1 rapportering, til vi er på hovedlisten og at rep.emi askjer er ferdig sirkulert.
FkL
06.05.2021 kl 13:59 2739

Jeg anser at vi har så god kontroll på dette selskapet, verdiene og utsiktene at endringer i topp 20 betyr mindre nå enn ha de gjorde tidligere. Sluttet med å ta ut egne lister for en stund siden og ser nå utelukkende på de som publiseres på hjemmesidene.
Slettet bruker
06.05.2021 kl 14:43 2638

Selskapet er bunnsolid, nå blir det virkelig penger på bunnlinjen med over 4000fat. Teknisk kort sikt så vet jeg ikke, men er langt fra sikkert man får laste så mye billigere en dagens kurs.
Fluefiskeren
06.05.2021 kl 14:47 2624

For en dag for meg i dag. PEN som jeg har klart mest blir gruset med 18 % ned etter tørr brønn. Dog var det logisk siden dette kunne blitt et meget stort felt og det var hausset opp av både av operatoren (BWE) og PEN på forhånd. De hadde kjempetroa på dette så ikke rart at skuffelsen er stor.

Når det imidlertid gjelder de siste dagers nedgang i PNOR så synes jeg det er direkte ulogisk og som sådan finner jeg det bare enda mer irriterende. Det samme med DNO som la fram tall i dag som var atskillig bedre enn konsensus for analytikerne. Likevel godt ned der også. Egentlig burde jeg ikke vært på børs da jeg liker best eksakt vitenskap og logikk. Børsen består dessverre av alt for mye psykologi og jeg er ingen psykolog.

Men satser på at det kommer bedre dager. Gir meg ikke. Det er jo litt gøy også da.
Redigert 06.05.2021 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
Ev88
06.05.2021 kl 15:07 2565

Nu kör vi.
smaa
06.05.2021 kl 15:15 2545

Ja, gøy er det jo inniblant, tenker som deg. FkL legger ut fantastiske oversikter (setter jeg veldig pris på), men nå er årsrapport og 60% prod. økn. i havn og vi er ned 15% på 3 dager. Jeg tenker hvor langt ned kan vi havne hvis alle disse gestimatene slår til? Vi får ta det med et smil og håpe at den grønnes og vokser med våren.
pelo
07.05.2021 kl 08:39 2084

Ja Henrik,
det er det berømte spørgsmål om, hvad der kom først - hønen eller ægget ?
TA traderne mener, at TA er et værktøj til at forudse bevægelserne i en kursværdi, baseret på historikken i aktien - og mange gange viser det sig at være korrekt.
Men hvorfor ?
I følge TA ekspertene er det "markedets" naturlige reaktioner - hvor jeg vil mene, at det er TA traderne selv, der skaber denne "virkelighed".... men vi ved det ikke.
FkL
07.05.2021 kl 09:07 2018

Tror nok vi kan konkludere med at begge deler stemmer. De som kjører TA vil jo at alle skal følge TA, for hvis ikke så er den mer usikker. Fundamentale endringer kan den derimot ikke forutse. De som er fundamentale ønsker jo det motsatte, at alle ser verdien i selskapet uten å ta hensyn til trender. Det er de som setter seg godt inn i enten det ene eller det andre som kommer best ut, resten blir veldig ofte sauene som bare følger etter beste evne. Sauene er da med på å skape virkeligheten uansett hvilket lag som treffer best.

Det får være dagens dype :)
pelo
07.05.2021 kl 09:41 1944

Enig FkL :-)

Det jeg synes man skal lære af dette er, at hvis du gerne vil trade, så gør man sig klogt i, at lære lidt TA - ellers risikerer man helt klart at ende blandt "sauene". Alternativet er, som jeg har valgt, at udelukkende handle på fundamentale værdier - aktier jeg tror på vil vækste og stige i kurs - og så lade kursudviklingen leve sit eget liv. Som så mange andre har jeg også forsøgt at "out-smarte" markedet - det lykkes nogle gange - men oftest er det endt med et tab.
henrik9
07.05.2021 kl 09:50 1909

Betrakter meg selv som en fundamental sau og foretrekker logiske kursbevegelser basert på reell verdi og ikke alskens taktiske krumspring kun i egen vinnings hensikt. De siste tiders irrasjonelle kurssvingninger er et godt eksempel på hvor ille det kan bli. Har stor forståelse for disse som i ren oppgitthet har kasta kortene pga uansett hva som kommer av god info så blir kursen kjørt på ville veier.