Trigger tråd ACC, AOW, ACH, REC, MRP og AKH

Frodon
AKH 04.05.2021 kl 22:21 225758

Hvis noen vet om triggere i selskapene Aker Horizons eier, med info om ca når triggeren kan ventes og helst en link eller noe dokumentasjon på triggeren, så oppdaterer jeg det inn i åpningsinnlegget.

Aker Horizon (AKH): Prospekt 21.5.2021 ved flytting til hovedindeksen:
https://static1.squarespace.com/static/5f871df7bb429b52ac77d186/t/60a632df064ee75be0ce520d/1621504756046/Aker+Horizons+Prospectus.pdf

- Oppkjøp av nye selskap kan komme når som helst:
- Nye selskapene innen blant annet batteri, plast osv er under planlegging

«To veier til kontantene
Aker-sjefen streker opp to veier til denne kontantstrømmen»

https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/LnwL8q/vil-kopiere-aker-bp-modellen-med-fornybarselskapet.

Energimeldingen til den norske regjeringen 11.6.2021:
https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/R9vjm5/la-frem-energimeldingen-vi-trenger-mer-energi

- Investere 100 milliarder i grønt, ha 10GW i kapasitet og 25Mt i CO2 redusert utslipp innen 2025.

- "Launched electron in cooperation with Aize and Cognite – digital program to create world-leading renewable companies through active use of industrial softwar", I korte trekk går dette ut på å drive opp effektivitet og ned kostnadene både i utbyggingsfasen og i operasjon gjennom Aker systemets etter hvert tunge digitaliseringskompetanse

26.9.2021 (trigger fra Flatski) - Valg i Tyskland, og for første gang i historien kan forbundskansleren komme fra De Grønne.
Tar De Grønne makten, vil det være godt nytt for selskaper eksponert mot det grønne skiftet i Europa. Disse kan få seg en ny opptur på børsen drevet av tysk valgeufori.

https://finansavisen.no/nyheter/portefoljer/2021/05/24/7677319/det-tyske-sporsmalet

FNs klimapanel kommer med en egen rapport om tiltak i mars 2022:

https://www.vg.no/nyheter/i/Pov0be/kode-roed

Egen tråd om samarbeidet mellom AKH, Aize og Cognite: https://finansavisen.no/forum/thread/134537/view
---------------------------
AKH eier 100% av Aker Narvik, som eier 75% eierandel av Narvik batteri AS. De betaler kr 90 mill for 75% eierandel. Nordkraft AS og Stolt-Nilsen Holding AS eide 50% hver før. Aker Narvik, a wholly-owned subsidiary of Aker Horizons, has reached an agreement with the municipality of Narvik to acquire two sites in Ballangsleira and Framneslia for a total consideration of NOK 200 million.

----------------
- 100% eier av selskapet "Green Yield". «Green Yield» og er selskapet som skal stå for finansieringen av Aker Carbon Captures nye abonnementsløsning for karbonfangst. Partnere for slike investeringer sikter de på å signere innen 6-12 måneder (jan 2022 til juli 2022). Aker Horizons has matured the Green Yield concept announced at the second quarter and is now in advanced discussions with a leading global financial services provider as a potential anchor investor for a EUR 1 billion Energy Transition Fund managed by Aker Horizons. The inaugural fund will focus on infrastructure assets related to carbon capture, hydrogen and electrification.

- Aker Horizons melder at de nå tar «finansielle posisjoner innen EUs utslippstillatelser», altså kvotesystemet i EU"

https://e24.no/boers-og-finans/i/QxMpGq/akers-fornybarselskap-feirer-ettaarsdag-har-vokst-til-988-ansatte-og-156-milliarder
------------------

Mainstream Renewable Power (MRP) 75% eierskap - Guidet børs notering innen 2023 (14,6 GW asset portfolio)
- ACH and Mainstream Renewable Power are collaborating on developing a complete a commercially viable green value chain in Chile, aiming to be one of the lowest cost ammonia facilities globally.

*Chile:
- 1.7 GW gross across 13 projects in operation / construction / near term FC
- 570 MW Condor in construction, on track for COD Q3 2021
- 630 MW Huemul in construction, on track for COD Q2 2022
- 150 MW Copihue on track to reach to FC in Q2 2021 with targeted COD in 2023
- Further 1.3 GW solar and 1.6 GW onshore wind under development

*Africa:
- Upcoming tender Round 5 bid date announced Q3 2021 (de sa i august nder presentasjonen 4.5.2021)
- The Lekela platform has over 1GW (gross) under construction or operational (når skal dette være ferdig?)

*APAC & offshore:
Vietnam:
- Phase 1a (200 MW) included in the National Power Development Plan VII – FC expected in 2021
- Agreed partnership with Advanced Information Technologies Corporation (AIT) to jointly develop the 500 MW Ben Tre offshore wind project (tidspunkt?)

*Offshore wind:
- Actively targeting future opportunities across Europe, USA, LatAm and APAC (er det noen som vet om mulige trigger prosjekter her?)

Link til egen tråd om Mainstream:
https://finansavisen.no/forum/thread/134924/view

------------------

Aker Clean Hydrogen (ACH) 77,2% eierskap - Solidified ambition to reach 5.0 GW net installed capacity by 2030
Link til egen tråd om selskapet: https://finansavisen.no/forum/thread/134927/view
------------------

Aker Offshore Wind (AOW) 51% eierskap - 1.5 GW portfolio of development projects
Info oppdateres på denne linken: https://finansavisen.no/forum/thread/134918/view

Principle Power (ikke børs notert) 47% eierskap - Aker, via subsidiary Vestavindar Offshore Wind, funded by Aker Offshore Wind's
- børsnotering av Principle Power
- konsesjoner i Norge (denne sommeren?),
- Samarbeid med Statskraft og svenskene.
- More than 100 MW installed capacity by 2022
- World’s first 8.4 MW floating turbine installed offshore in Portugal
https://www.principlepowerinc.com/

-------------------
Aker Carbone Capture (ACC) 49,28% eierskap - Target contracts to secure 10Mt CO2 p.a. by 2025
Info oppdateres på denne tråden: https://finansavisen.no/forum/thread/135032/view
------------------

REC Silicon (REC) 24,7% eierskap (Kjell Inge Røkke er styreleder) - Cash pr 31.3.2021 usd 131,5 millioner, netto gjelde usd 88,8 millioner. Det første store forfallet i gjeld er et sikret obligasjonslån på 110 millioner dollar som forfaller i 2023.
Info oppdateres på denne linken: https://finansavisen.no/forum/thread/134921/view

-------------------
Rainpower (ikke børs notert, 100% eierskap) - has since 2008 supplied more than 9000 MW of turbine technology, with power output for single unit ranging from 0.4 MW - 255 MW. - The Rainpower group had a consolidated revenue of NOK 489 million in 2019. Currently, Rainpower has approximately 194 full-time employees working in Norway, Sweden and China. Delivery of turbines and related technologies constituted approximately 85% of the revenue in 2019, and 15% of the revenue was related to supply of electrical systems for the hydropower industry.

- Rainpower og Hymatek - ELMEK leveranse til Statkraft Vesle Kjela

- Rainpower will collaborate with industrial software company, Cognite, to develop a portfolio of applications for optimisation of operations, response time, distribution, and trading. Rainpower will also establish a concept development and engineering insight team to become a key partner for the hydropower industry, in addition to building an integrated portfolio of operations technologies for next generation dynamic power plants

Hymatek - 100% eierskap av Rainpower - Hymatek Controls AS er en del av Rainpower-konsernet (www.rainpower.no). Vi er en kompetansebedrift som i dag teller mer enn 30 personer. Vi er opptatt av å bevare kompetansen på turbin- og spenningsregulering i Norge. Vi har stort fokus på å bygge kompetanse gjennom overføring av kunnskap og erfaring fra seniorer til yngre medarbeidere.
https://www.rainpower.eu/l/aker-horizon-blir-nye-eiere-av-rainpower-og-hymatek/

-------------------
SuperNode (ikke børs notert, 45,6% eierskap) - SuperNode’s research and development program is developing superconducting cable technology. The aim of this program is to deliver an MVDC transmission system capable in excess of 2GW of bulk power transfer based on superconducting cables.
- Triggere og tidspunkt?
https://supernode.energy/technology/

Børs mld 10.5.2021 At closing, Aker Horizons and Dr O'Connor will hold 45.6 percent of the shares each in SuperNode, with employees owning the remainder of shares. Aker Horizons will develop SuperNode together with Dr O'Connor, who remains Chairman. Pat Cox, Kjell Inge Røkke, and Karl-Petter Løken, Investment Director at Aker Horizons, have also joined the SuperNode Board of Directors.

https://www.akerhorizons.com/portfolio

https://www.mainstreamrp.com/

Infoen i innlegget er fra nettsidene til selskapet, fra Q rapportene, presentasjon med link nederst i innlegget og fra informasjon fra andre nick nedover i denne tråden. Feil kan forekomme. Bare å gi beskjed, så rettes opp etter beste evne
Redigert 24.01.2022 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
bare meg
06.05.2021 kl 12:32 5634

Dette snur snart. Kan vel hende at den går ned til 25 men da tror jeg den snur
Slettet bruker
06.05.2021 kl 13:03 5631

Blir spennende å se om ikke Celina Middelfart m. flere store aksjonærer øker sin beholdning på disse lave nivåene, jeg tror det! ;-)
..........
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/04/15/7656680/midelfart-dobler-i-rokke-aksje
Redigert 06.05.2021 kl 13:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2021 kl 13:08 5611

Celina er Bull, og da ble kursen går høyt.
Sunn Skepsis
06.05.2021 kl 13:53 5560

Alle dager med mindre enn 10 % nedgang er en god dag å være Aker-aksjonær.
Meatskull
06.05.2021 kl 14:38 5562

Sunn Skepsis skrev Game over.
Game over? Vi er bare på starten av dette spillet! Koser meg på jobb idag jeg. Smiler og ler med gutta. Ser for meg at vi slutter året vertfall rundt 45kr så neste år 65 og bikker 100kr i 2023! Skjønner ikke hvorfor folk klager jeg? Hvorfor innvesterte dere i AKH? Leste dere dere ikke opp i selskapet? Jeg har fortsatt troen! Vi burde være jævlig glade egentlig at kursen går ned som nå! Håper kursen er rundt 25kr når jeg får lønning også :) blir vertfall ikke noe problem og nå målet mitt på 10 000 aksjer i år. Må kanskje øke det målet også om kursen holder seg lav utover sommeren også :) Om folk tror at Kristian røkke styrer akh så tror jeg dere må tenke igjen. Jeg tror at han bare er ansiktet utad og at det er større krefter som sitter bak spakene. Øyvind Eriksen har tette bånd med World economic forum(hvor han sitter på advisery board) Må ikke glemme at aksjer er et sted hvor de langsiktige tar pengene til de kortsiktige ;) Ser for meg at det blir noen gode pengebunker som sendes akh sin vei i de neste statsbudsjettene(at akh nå også nevnes som noe filantropisk så blir det vel enda lettere for den korrupte staten og sende mer penger hit :) Slapp av folkens. Aksjer svinger og oss tolmodige blir det nok god gevinst på til slutt ;) Jeg selger ikke noe før minimum 2025. Må ikke glemme at historien veldig ofte gjentar seg, jeg personlig tror det blir en ny great deppresion i 2029 og da har jeg allerede tatt gevinst og pensjonerer meg som 41 åring og koser meg på bahamas ;)
Slettet bruker
06.05.2021 kl 19:52 5466

Du skulle nok fortsatt å holde på shorten din i markedet TS, det var en bedre trad, og ville påført deg langt mindre urealiset tap en du har nå, og det ser ikke ut til å snu med det første.
Flatski
06.05.2021 kl 19:58 5529

Regjeringen har varslet at det i løpet av våren 2021 vil legges frem en Stortingsmelding om langsiktig verdiskapning fra norske energiressurser. Nå er det klart at olje- og energiminister Tina Bru vil lansere meldingen den 11. juni.
Viktige temaer i meldingen vil være kraftsystemet på land, elektrifisering, og fremtidsrettede næringer som havvind, karbonfangst- og lagring og utvinning av havbunnsmineraler. I tillegg blir utvikling av norsk petroleumsnæring i lys av klimamål, herunder anmodningsvedtaket om femti prosent reduksjon av utslippene fra olje- og gassvirksomheten innen 2030 sentralt. Meldingen vil også inkludere et veikart for hydrogen.
Hovedlinjene i regjeringens etablerte politikk for energi-, petroleums- og ressursforvaltning skal ligge til grunn for arbeidet. Meldingen skal se fremover og beskrive mulighetene og politikk for å realisere verdiskaping og nye arbeidsplasser i energisektoren.
Veileder for havvind kommer samtidig med stortingsmeldingen.

Kilde: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/fcfcv/id2847975/
Flatski
06.05.2021 kl 20:05 5538

Publisert: 06. mai

https://www.sintef.no/siste-nytt/2021/-viktig-samarbeid-skal-gjore-norsk-industri-utslippsfri/

Nå skal Aker Carbon Capture og SINTEF satse på nye markedssegmenter, deriblant hydrogen, og oppskalering av teknologiske løsninger. I en ny intensjonsavtale styrker de samarbeidet for nye prosjekter.

– Denne avtalen handler om et krafttak for klima, CCS er en helt nødvendig løsning for å oppnå klimanøytralitet rundt midten av dette århundret. Med denne intensjonsavtalen søker vi å korte ned tiden til markedet, koble markedssignal enda tettere til forsknings- og innovasjonsvirksomheten samt å optimalisere bruken av forsknings og teknologiinfrastruktur, sier Nils Røkke, direktør for bærekraft i SINTEF.
Sunn Skepsis
06.05.2021 kl 20:25 5476

Bra du er optimist, men jeg vet ikke om det hjelper med positive tanker og håp og drømmer når markedet er så skakkjørt som det er nå.

Selv velger jeg å snitte ned så mye jeg kan, men det begynner å svi greit. De kan være konkurs eller kursen kan stå i 100 om fem år. Ingen kan spå fremtiden.
Slettet bruker
06.05.2021 kl 21:01 5404

Skakk kjørt?
disse underselskapene til dette selskapet er så inni hampen overpriset at det ligner inget annet på børs, det blir tapsprosjekter trolig i mangfoldige år før enkelte av de vil lykkes på sikt, men det vil ta meget lang tid og inntil de tjener penger vil de bli shortet og solgt til helvete, hva med å kjøpe noe med verdi, som prises på 1/4 på børs? Er ikke det en bedre ide en å kjøpe luft som kanskje en gang vil lykkes om mange år?
Redigert 06.05.2021 kl 21:02 Du må logge inn for å svare
Frodon
06.05.2021 kl 21:10 5395

Regjeringen er allerede for sent ute til å nå målene de har signert i Paris avtalen. Nå vil det koste oss langt mer i klima bøter eller langt høyere priser for å utvikle næringene vi trenger. Lurer på hvor de regningene havner ;) Men bedre seint enn aldri. Får håpe de tar tak i dette nå. Det hadde vært fint om Norge kunne fått opp noen nye næringer for en gang skyld, loool
optimist68
06.05.2021 kl 21:12 5378

Jeg må si at analytikerne som har spådd kursene til de nye grønne selskapene må selv gå på steroider. Dette minner mer om dot com prising og veldig synd mange unge har kasta seg over denne hausingen. Selv skal jeg tåle dette men var veldig unødvendig å kjøre dette så voldsomt opp. Nå får regjeringen legge alt tilrette for grønn omstilling og støtte bla Yara med grønn amoniakk på grønn hydrogen. Da blir det oppdrag for Nel i tillegg. Røkke selskapene trenger også oppdrag
Redigert 06.05.2021 kl 21:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2021 kl 21:42 5305

Så er det regjeringen som skal ta regningen for dette milliardsluket? Det hadde vel passet aksjonærene i de ørten forskjellige Aker-selskapene, men jeg synes staten har tapt nok penger på Røkke-avtaler.
Trade88
06.05.2021 kl 21:47 5285

Ja vær så snill å fortell oss hva vi skal kjøpe. Du må da forstå at det finnes flere forskjellige typer aksjer, om du vil ha en stabil aksje der det er stabil inntjening og kanskje utbytte, så må du jo bare velge det. Aker horizons er et selskap for fremtiden, ja det trenger ikke å bli noe stort ut av det, men mulighetene er der og Aker med røkke er vell ikke et dårlig valg vis man skal satse på dette området? Forstår ikke hvorfor sånne som deg gidder å bruke tid på å snakke ned aksjer rundt på disse forumene. Lavmål!
Slettet bruker
06.05.2021 kl 21:50 5277

Long,
Overpriset? Nå eier jeg bare Ach. Jeg synes selskapet er dritbillig.
Slettet bruker
06.05.2021 kl 21:51 5280

Long er kjent for dette på alle tråder. Spre dritt kjøpe og deretter hause som faen.
Slettet bruker
06.05.2021 kl 21:56 5258

Den må du nesten utdype. Hvorfor er ach dritbillig? Har liksom hele markedet tatt feil, bortsett fra deg?

den er jo ikke billig fordi den har falt 60%. Du er ikke på OBS stormarked nå!
Redigert 06.05.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Frodon
06.05.2021 kl 21:57 5282

Har ikke Aker Horizons nok oppdrag? For meg ser det ut som de har fått fryktelig mye i gang på kort tid. Spørsmålet er kanskje hva av dette klarer de å tjene gode penger på?

- Launched electron in cooperation with Aize and Cognite – digital program to create world-leading renewable companies through active use of industrial softwar", I korte trekk går dette ut på å drive opp effektivitet og ned kostnadene både i utbyggingsfasen og i operasjon gjennom Aker systemets etter hvert tunge digitaliseringskompetanse

Mainstream Renewable Power (MRP) 12.5 GW asset portfolio
- ACH and Mainstream Renewable Power are collaborating on developing a complete a commercially viable green value chain in Chile, aiming to be one of the lowest cost ammonia facilities globally.
- Chile:
- 1.7 GW gross across 13 projects in operation / construction / near term FC
- 570 MW Condor in construction, on track for COD Q3 2021
- 630 MW Huemul in construction, on track for COD Q2 2022
- 150 MW Copihue on track to reach to FC in Q2 2021 with targeted COD in 2023
- Further 1.3 GW solar and 1.6 GW onshore wind under development
*Africa:
- Upcoming tender Round 5 bid date announced Q3 2021 (de sa i august under presentasjonen 4.5.2021)
- The Lekela platform has over 1GW (gross) under construction or operational
- APAC & offshore:
Vietnam:
- Phase 1a (200 MW) included in the National Power Development Plan VII – FC expected in 2021
- Agreed partnership with Advanced Information Technologies Corporation (AIT) to jointly develop the 500 MW Ben Tre offshore wind project (tidspunkt?)

Aker Clean Hydrogen
- Aukra - ACH to Explore Hydrogen Production Facility Opportunities in Aukra in Norway
- Herøy - Early-stage projects with the 450MW electrolyser JV with Yara and Statkraft at Herøy, Norway - Green Ammonia Facility
- Berlevåg - Green ammonia production to provide shipping industry and off-grid communities in the Arctic with carbon-free energy from 2025. Aker Clean Hydrogen and Varanger Kraft to each own 50 percent of the project.
- Rjukan - ACH, Tinn municipality and Rjukan Næringsutvikling have agreed to develop a greenfield hydrogen facility in Rjukan, Norway.
- Chile - ACH and Mainstream Renewable Power are collaborating on developing a complete a commercially viable green value chain in Chile, aiming to be one of the lowest cost ammonia facilities globally.
- Uruguay - ACH and Aker BioMarine have agreed to develop a green ammonia facility in Uruguay. This will enable a complete zero-emission value chain for Aker BioMarine, from harvesting of krill in Antarctica through logistics and manufacturing

Aker Offshore Wind (AOW) - 1.5 GW portfolio of development projects
- AOW og Aker Horizons har signert en samarbeidsavtale med Statkraft, Europas største produsent av fornybar energi, fornybarprodusent, for å utforske muligheter for havvind på norsk kontinentalsokkel.
- Lisensrunden i Skottland (søknadsfristen 16. juli) - aims to provide 10 GW in new installed capacity
- AOW owns a share of the project development company KF Wind, The project has a total potential capacity of 1,500 MW with electricity production from first phase of 500 MW from 2025-2026
- The Redwood Coast Offshore Wind Project (RedCOW) was established in 2018 as a consortium with Aker Solutions and EDP Renewables (now Ocean Winds)
Project has the potential to be a flagship project for the state, with an initial capacity of 150 MW by 2025
- The Norwegian government has opened two areas for offshore wind development with a potential capacity of about 4.5 GW: Sørlige Nordsjø II and Utsira Nord
The license award process starts in January 2021
- Project Sønnavindar is located in Sørlige Nordsjø II
- Project Vestavindar is located in Utsira Nord

Principle Power - Aker, via subsidiary Vestavindar Offshore Wind, funded by Aker Offshore Wind's
- Samarbeid med Statskraft og svenskene.
- More than 100 MW installed capacity by 2022
- World’s first 8.4 MW floating turbine installed offshore in Portugal

Aker Carbone Capture (ACC) - Target contracts to secure 10Mt CO2 p.a. by 2025
- Pågående bygging av Norcem (EPC contract and 5-year service agreement) - Size: 400,000 metric tons CO2 per annum
- Twence Just Catch™ Contract Within Waste-to-Energy Industry - Size: 100,000 metric tons CO2 per annum
- ACC and Siemens Energy have signed a memorandum of understanding aimed at developing combined offerings for carbon capture solutions that can be applied to gas turbines and gas-fired power plants.
- ACC, Ørsted and Microsoft have signed a memorandum of understanding (MoU) to explore ways to support the development of carbon capture and storage at biomass-fired heat and power plants in Denmark.
- ACC has signed an agreement with Elkem to conduct a feasibility study for the establishment of carbon capture at its Norwegian smelters, and to support the company’s long-term goal of achieving carbon-neutral metal production
- ACC has signed a Memorandum of Understanding (MoU) with Forus Energigjenvinning and Lyse to explore ways to support the development of a full-scale carbon capture and storage facility in the Stavanger/Sandnes region in southwestern Norway
- Aker Carbon Capture and Hitachi Zosen Inova (HZI) have signed a Memorandum of Understanding (MoU) aimed at accelerating carbon capture solutions in the waste to energy industry in Europe.
- ACC and Haldor Topsoe have signed a memorandum of understanding with the intention to offer a complete solution for low-carbon hydrogen production.

REC Silicon (REC)
- G14=> silicon anoder. Batterier vil yte mellom 30% og 50% mer enn dagens. Første fabrikk i 2021.
- Fabrikk nr 2 etter det (kanskje 9 mnd etter første fabrikk) og colocation at Moses lake. Dette vil føre til åpningen av Moses Lake fabrikken i 2023 eller før

Rainpower - has since 2008 supplied more than 9000 MW of turbine technology, with power output for single unit ranging from 0.4 MW - 255 MW
- Rainpower og Hymatek - ELMEK leveranse til Statkraft Vesle Kjela

Hymatek - 100% eierskap av Rainpower - Hymatek Controls AS er en del av Rainpower-konsernet (www.rainpower.no). Vi er en kompetansebedrift som i dag teller mer enn 30 personer. Vi er opptatt av å bevare kompetansen på turbin- og spenningsregulering i Norge. Vi har stort fokus på å bygge kompetanse gjennom overføring av kunnskap og erfaring fra seniorer til yngre medarbeidere.

SuperNode - SuperNode’s research and development program is developing superconducting cable technology. The aim of this program is to deliver an MVDC transmission system capable in excess of 2GW of bulk power transfer based on superconducting cables.
Slettet bruker
06.05.2021 kl 21:59 5260

Hvorfor syns du det? Hva genererer de? Eller er det en brødjøk av en analytiker som har fått deg på sporet av at den er drittbillig?
Det kryr i dag av ´stål´ cas på Oslo børs som handles på 1/2- 1/6 av skrap verdi, tenk litt over det når du påstår at Ach er dritbillig
optimist68
06.05.2021 kl 22:02 5244

Det er prisen som har vært feil. Kursene er halvert på 2-3 mnd. Nytter ikke å ramse opp alt de har på blokka når folk har blodrøde tall og pengene er halvert
Slettet bruker
06.05.2021 kl 22:10 5222

Gjør hjemmeleksa. Les hva de skriver. Lag regneark. Ach er tidenes mulighet på ose:)
Slettet bruker
06.05.2021 kl 22:11 5212

Jeez! Du må roe ned disse copy-paste innleggende dine Frodon, må jo bla halve veien til evigheten!
Frodon
06.05.2021 kl 23:15 5102

Er pengene halvert? Hvem sine penger? Aker Horizons investerer i vekst for å skape en fremtidig energi gigant. Forretningsideen er relativt godt forklart. Veldig mange av oss har realisert eventyrlige gevinster i ACC og AOW. Jeg synes det var naturlig å reinvestere noe av de gevinstene i AKH 🤩
optimist68
06.05.2021 kl 23:21 5094

For så å tape alt igjen 😁 ? Nei, det har vært nitrist å være med på dette AKH ++ håper selvsagt det snur men selskapet er ikke noe å være stolt av å eie sålangt
Frodon
06.05.2021 kl 23:37 5066

Tape alt? Jeg har kr 0 i realisert tap i AKH. Nitrist? Da er vi nok forskjellige rundt investeringer. Jeg synes dette er veldig gøy å være med på, mulig skapelsen av et topp 10 største selskap på Oslo børs. Vet du hvor ofte det skjer i Norge? Men kunnskapsnivået er nitrist å se, brukte en god del tid på media for en stund siden, da de som skriver om AKH ikke visste hva Mainstream var engang 😅 Regner med at du har satt deg inn i selskapet?
Redigert 06.05.2021 kl 23:38 Du må logge inn for å svare
Dikteren
07.05.2021 kl 00:27 4996

Se mine innlegg på Shareville og andre forum, så ser dere hvem som har troverdighet. Etter å ha snittet ned som en galning sitter jeg nå med 36 % tap. Jeg var en idiot og kjøpte i blinde, så alt er min egen feil. Dette selskapet er ikke verdt en dritt. Jeg gir blaffen i om jeg snakker ned mine egne aksjer. AKH vil ligge nede så lenge at jeg anser pengene som tapt, stjålet av den egentlige AKH sjefen, far til drittungen som ikke klarer å skaffe seg jobb uten hjelp fra pappa. Kjell Inge Røkke hausset selskapene inn i himmelen, vel vitende om at selskapene er nærmest verdiløse.

Når aksjen sto i 35 slutta jeg å snitte ned. Jeg satte meg inn i saken og skjønte det jeg burde skjønt før jeg handla min første AKH aksje.

Når den sto i 35 sa jeg at den skal i 20 kroner, og ble ledd av. Jeg får mer rett for hver jævla dag som går! Bommer jeg på 20 så er det fordi jeg var for optimistisk. 10 % av mine midler rett i dass. Jeg håper flest mulig må ser hvilken frekk j... Kjell Inge Røkke er som bruker sin status til å lure penger fra ærlige folk, og holder seg unna neste gang han prøver seg. Han kunne brukt sine egne penger, men han er smartere enn som så. Jeg blir kvalm av å høre folk som skryter av denne fyren som visste meget godt at han lurte folk til å betale en sinnsyk overpris for AKH. Frekkheten lenge leve!
Sunn Skepsis
07.05.2021 kl 07:53 4785

Jeg tror vi alle kan være enige om at det ikke har gått som vi håpet på, men jeg tror ikke vi kan skylde på Røkke … Alt av vekstaksjer har fått kjørt seg i det siste.
Slettet bruker
07.05.2021 kl 08:17 4706

Lest dine kommentarer på disse forumene og for meg fremstår du totalt inkompetent og uten noe som helst intigritet.
Du gikk nærmest av skaftet for filiantropi kommentaren til K. Røkke, uten å ha sett hvilke sammenheng den kom.. I tillegg påstod du det var via en børsmelding.. Du er nok en av disse yplingne som nettopp er kommet på børsen som trudde AKH skulle doble seg på få uker, bra du fikk en lærepenge!
Ta tapet å kom deg videre.
EnAksjeTil
07.05.2021 kl 08:35 4672

Enig, vi kan ikke skylde på Røkke. Hviws denne står i 70 om et år eller to kan vi jo være veldig takknemelig for muligheten vi har for dagens inngang. Emisjonen ble jo satt på 35 og ble overtegnet flere ganger så en fair pris på sikt bør hvertfall ligge der.
Slettet bruker
07.05.2021 kl 08:37 4666

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/05/07/7668798/kraftig-hopp-i-aker-verdiene
.......
Om AKH:

Aktivt kvartal
Det har skjedd mye i Akers fornybarsatsing i første kvartal. Aker Horizons ble etablert i fjor, og i februar ble det hentet penger og selskapet ble notert på børs.
I løpet av kvartalet hentet Aker Horizons penger til Aker Clean Hydrogen og tok selskapet på børs. Videre kjøpte Aker Horizons blant annet 75 prosent av Mainstream Renewable Power og Rainpower. Det ble også inngått avtaler med Statkraft om å utvikle vindkraft på norsk sokkel og med Yara om en ammoniakkfabrikk.
Mens aksjekursene i Aker Horizons fornybarselskaper gikk i taket tidligere i år, har interessen for slike aksjer avtatt.
Aker Horizons-aksjen har selv ikke vært noen opptur for aksjonærene som kjøpte seg inn i starten, til tross for en god start. Før noteringen ble det gjort en emisjon til 35 kroner pr. aksje, og i midten av februar ble aksjen handlet så høyt om 55 kroner. Nå er aksjen imidlertid nesten på sitt laveste, på drøyt 26 kroner.
Aker opplyser i kvartalsrapporten at selskapet hadde likviditetsreserver på 2,9 milliarder kroner ved utgangen av første kvartal, ned fra 4,3 milliarder kvartalet før.
Redigert 07.05.2021 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Meatskull
07.05.2021 kl 09:28 4589

Noen andre som handler idag? Ganske skrapa på konto men kjøpte et symbolsk kjøp på 150 aksjer til 26.7. Har nå 5800 aksjer og fikk snittet ned fra 42.6 til 42.22 med det lille kjøpet. Ble overasket at snittet gikk så mye ned på det lille :) Er jo en fantastisk mulighet og snitte ned på nå :) Eller er det dere som ikke tørr siden dere er redd den skal lengre ned?
Sunn Skepsis
07.05.2021 kl 09:30 4582

Jeg fylte på litt i dag også.
retur
07.05.2021 kl 10:56 4497

Det er jo ingen som kan tjene voldsomt på denne enda. Kan være noe trade fra i går. Ellers er det stort sett shorte aksjer som går tror nå jeg. Utrolig at de greier å presse ned kurs fra 27.4-27.m 5 k
Frodon
07.05.2021 kl 15:46 4372

Ser ut som det var lurt, se jobb tallene i USA ;)

"Det lave antallet nye jobber skapt i april heller kaldt vann i årene på de som trodde den amerikanske økonomien var i ferd med å hente seg kraftig inn fra koronapandemien. Dermed virker inflasjon mindre sannsynlig, og økonomiske innstramminger mindre aktuelt.
Avkastningen på amerikanske statsobligasjoner med ti års løpetid sank under 1,5 prosent etter nyheten"
Flatski
07.05.2021 kl 15:56 4365

Vil anbefale å se denne ila helgen. I denne sendingen har Bjørn Erik digitalt besøk av Tormod Vågenes, investeringsdirektør i Holbergfondene. Tema er økt inflasjon og hvordan dette kan påvirke aksjemarkedet og dine investeringer.

Kan ikke si jeg er veldig bekymret for inflasjonen eller rentene.

https://www.youtube.com/watch?v=_fFRZdxkvrI
Meatskull
07.05.2021 kl 23:01 4140

Virker virkelig som det er som folk sier at det er småsparerne som har solgt seg ut og ikke top 50!
Sjekket AKH på Shareville og der er det nå kun: 2258 medlemmer har verdipapir i porteføljen sin!
Mener ganske sikkert at i forige uke så var det over 3300 som hadde AKH på shareville? Noen som også har sett denne nedgangen?
Sikkert mange som har fått panikk eller ryket på stop loss da? Hvem har kjøpt? :)
Slettet bruker
07.05.2021 kl 23:37 4102

Meatskull - jeg kjøpte mer i går😉
Riktig god helg!
Redigert 08.05.2021 kl 00:12 Du må logge inn for å svare