Mseis mot q2 2021

GulbranGråstein
MSEIS 05.05.2021 kl 08:38 116147

Da har vi lagt q1 bak oss og vi kan endelig se frem mot bedre tider hvor gamle synder blir historie.
Det er blitt signalisert bedre marginer på nye kontrakter.
En imponerende backlog.
Patentsaken og dets resultat kan komme når som helst, med forbehold om at ingen vet hvordan denne saken vil ende, men spennende er det, potensiell trigger.
Nye kontrakter kan tikke inn for ytterligere backlog.
Påbegynte kontrakter med bedre marginer (noe smått henger fortsatt igjen fra tidligere jobber som skal fullføres).

Det forventes en noe bedring i q2, q3 og q4 vil man virkelig se resultater av ny struktur i mseis.
Mseis er i mitt syn en nyslipt diamant.

Mitt target er fortsatt xx sifret.

Gg
Hotlegs
03.07.2021 kl 00:00 4926

Gikk all inn 8/1 i år. Var innom Aker ow, saga pure , koa og bwo før jeg nullstilte og gikk enda mer all inn i mseis mellom 5-5,50kr i februar. 😅
Aldri tjent ei krone på børs. Men nå skulle det bli.. 🤩🤢


Slettet bruker
03.07.2021 kl 00:15 5019

Men nå skal det bli vent å se Hotlegs…Q3/Q4 kommer til å eksplodere ..den som ler sist ler best🤣🤣🤣
Odi.1
03.07.2021 kl 15:09 4784

Hadde mer minus i fjor vår og benyttet selvsagt å handle inn mer på lavest.
Jo, volumet har hele betydningen her når caset er bunnsolid. Gjentar til det kjedelige : "Tålmodighet"
Albatross
03.07.2021 kl 20:06 4624

Så enig. Alle middels news klarer shortere å holde igjen. Er ikke nok interesse for seismikk/olje for øyeblikket. Men fakta/verdi vinner til slutt. Og til slutt betyr Q2/q3
lopogkjop
05.07.2021 kl 00:25 4402

Patentsaken er nokså viktig ettersom det er flere aktører som snuser på nodemarkedet med ny teknologi. De fleste konkurrenter har nodeteknologie som er annerledes enn det som mseis har patent på, men altså ikke seabed geo (iallefall er det det mseis mener). Det finnes en grunn at seabed geo var sist aktiv i Brasil, fordi det er utenfor gyldighetsområdet av disse patenter. Så tror at utfallet av patentsaken ER viktig for mseis, og skulle ta mseis tape på alle fronter er det en katastrofe, kurs rett ned til null. Men som du sier, å vente på avklarelsen kan ta lenge og en skuffelse. Juridisk sett er det kompliserte greier. Med fugro nå som ansvarlig part kan det blir interessant!
Redigert 05.07.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
Psychodad
05.07.2021 kl 06:36 4382

Så du mener all verdi i selskapet forsvinner hvis de taper erstatningskravet? Du mener de taper alle kontraktene de har også da eller?
Rek2
05.07.2021 kl 08:20 4266

Det er merklig at alle eksperter på Patentkopieringsaker har kommet til på HQ,
Det fakta at Magseis fikk medhold i første sak ,som selvfølgelig ble anket,det kan forsovidt ende i forlik,men dette har ingen effekt på Magseis når det gjelder Backlog eller inntjening,
Magseis er i front ,og med "nye" typer noder,kan Magseis expandere i forskjellige markeder..
Personlig tror jeg at Magseis vil gjøre det godt resten av året,
Lundic
05.07.2021 kl 08:22 4265

Har du satt deg inn i saken? Kurs til null?
Dette var vel et dårlig forsøk på å spre «usaklig» informasjon i håp om at kursen skulle falle...
danmark1
05.07.2021 kl 10:02 4112

Hvis man er short, er det det halmstrå man kan klamre sig til. Jeg tror, vi har nået det punkt, hvor aktien ikke kan presses mere.
danmark1
05.07.2021 kl 10:21 4065

https://shippingwatch.dk/Offshore/article13108465.ece

Handelshuset Vitol venter dog, at oliepriserne fortsætter sin opadgående tendens, da olieefterspørgslen med stor sandsynlighed vil stige kraftigt i den nærmeste fremtid, skriver Bloomberg News.

"Uanset hvad Opec+ kommer frem til, vil det med med sikkerhed være en brøkdel af den nødvendige udbudsmængde," sagde Mike Muller, der er topchef hos Vitol Asia, i et webinar i følge Bloomberg News.
Odi.1
05.07.2021 kl 12:26 3942

" SEISMIC AT ELDFISK "

Blir nok noen andre tall på q2 ,om ikke helt elleville vil det vise veien viere.

God gang i GOM og påbegynt i Afrika. Afrika kan det med solid jobb bli enormt fremover, dette er nok ett lite test løp hva og hvordan det vil fungere i slike omgivelser på godt og vont.
Hotlegs
05.07.2021 kl 16:44 3758

Artig å se seadrill disse dagene. Eia var vi der 😎
Slettet bruker
05.07.2021 kl 16:48 3818

Kjøp BORR
Slettet bruker
05.07.2021 kl 17:00 3867

Selskap som går bra og har gode finanser kan aldri komme dit :( trist men er vel litt sannhet i det også. Sitter sikkert mange med høyt snitt i den aksjen der også. Ikke slik at alle har kommet inn på 1.5kr.
Slettet bruker
06.07.2021 kl 10:03 3589

Sitter med følelsen av at denne skal lenger ned,glad je gikk inn i TGS/PGS forrige uke.....itte moro i det hele tatt å være akjonær i MSEIS om dagen men vi får sjå hva som skjer ...
Tradinator
06.07.2021 kl 10:13 3609

Det er nå man skal gå inn i denne. Oljeprisen snart 80 kroner og stigende. Seismikk kommer etter som en kule.
Slettet bruker
06.07.2021 kl 10:20 3580

Helt enig med Tradinator. Teknisk utfordrer den nå SMA 200 som leser 3,496. En slik test kan gå over noen dager med falske brudd ned. PGS går i dag etter gjentatte tester av samme. Alle fundamentale forhold tilsier at SMA 200 vil danne et nytt "floor" og gi grunnlag for en kommende solid oppgang.
Albatross
06.07.2021 kl 10:21 3573

Kanskje får vi en gladmelding snart? «Lenge» siden sist kontrakt og rettstvisten skal opp om et 3 dager.
Hotlegs
06.07.2021 kl 12:37 3461

Lite glede i sorgens selskap 😒
Odi.1
06.07.2021 kl 12:46 3478

:) Ikke om denne siste fra Tgs samarbeidet fra 22.07 blir noe konkret av ... Dette ble skrevet om senest 28-06 , STOR Forlangende?
Jobben vil involvere 3 båter og kommer opp på allerede kraftig baclog q3
På siste presentasjon Q&A sa Carel det ligger Tenders klar, og de signerer ikke før i siste liten. Q3 og Q4 er det stort belegg, er jo det en må se på nå.


For de som er frustrert og i tvil, du vil få samme følelsen som i PEN og NAPA etter lang tids frustrasjon. Men stå gjerne å se på....
Redigert 06.07.2021 kl 12:53 Du må logge inn for å svare
lolle02
06.07.2021 kl 13:05 3496

Odi.1 har du en e-post adresse det kan sendes til?
Odi.1
06.07.2021 kl 13:26 3459

epost til hva?

Tenker du på dette som sto i FA?X

edit.. forsto den nå :)
Har men kun for priv bruk..
Stoler på at opplysningen er korrekt, og takk for deling.
Redigert 06.07.2021 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
GulbranGråstein
07.07.2021 kl 09:11 3280

Magseis Fairfield: Muligheter til å ri oljeprisen   

De siste årene har vært en kursmessig katastrofe for aksjonærene til Magseis Fairfield    i takt med fallende oljepris, gjerrige operatørselskaper og investorer som kollektivt heller har vendt seg mot de mer grønne aksjene på Oslo Børs og på Euronext Growth. Når det er sagt –tross et kurshavari på over 60 prosent i løpet av de to siste årene har blant annet investor Petter Stordalen fortsatt tro på seismikkselskapet og er i dag dets 17. største eier. Og med en oljepris på godt over 70 dollar fatet er det nå flere analytikerrøster som mener det åpner seg bedre tider innenfor seismikkmarkedet. Men tar de feil, når så mange av oljegigantene likevel er tydelige på at de fortsatt vil prioritere utbytte og nedbetaling av gjeld fremfor å etterspørre mer seismiske data? 

Usikkerheten rundt seismikkaksjer som Magseis Fairfield   er med andre ord stor på Oslo Børs – illustrert ved at selv om kursen de tre siste månedene er ned med rundt 20 prosent, er den likevel opp med rundt ti prosent siden årsskiftet. Med andre ord er utfallsrommet stort – begge veier – for de som vil handle Magseis Fairfield-aksjen på Oslo Børs i sommer.   

Lånt fra Kapital

Vi Magseis aksjonærer liker action, ingen tvil om det.
Gir ikke opp før kursen står i 2 sifret. Det er klart at omsetning er lav i sommer perioden, men å sette Mseis i samme båt som Nas blir litt på kanten egentlig, Mseis er tross alt et fungerende selskap.

Legger ekstra vekt på STORE svingninger BEGGE veier.

Gg
Odi.1
07.07.2021 kl 09:34 3282

En må forstå at "Fusjonen" var i overkant godt betalt. Det så en når de "plutselig" fjernet en liten milliard i Goodwill.
Fairfield verdi på 21kr, kjøpe emi 17-18kr. Så denne smellen i Malaysia opp på dette. Blir lett slik når Askeladden skal kjøpe kongeriket:)
Dog er en over disse negative faktorene, det er blitt ett av verdens mest solide selskap innen obn segmentet, både produktivt og teknisk.
Så kom Cov året, ett år MF reiste seg meget sterkt gjennom produksjonsmessig sammenlignet med de fleste andre innen alle segmenter.
Kursen dog totalt elendig, men den fulgte resten av strømmen ned til 0.
Fra Carel kom inn som CEO kan en nesten se på MF som ett Orakel ut av asken. Tålmodighet her nå så får en godt betalt, er min mening.
Fordel: God Baclog , god Tender , unik teknologi , enorm kundekrets også fra de aller største , lite gjeld , passe oppbygget multiklient , promotert seg innen carbon lagring teknologi , verdens største kapasitet på OBN , en fantastisk ledelse som er drillet på dette segmentet opp og i mente , hele verden som marked, skal investere i teknologi (spennende) , passe cash kasse, dog ser jeg den snart vil svulme opp , vunnet første konflikt i retten om patentrettigheten( anket) , stabil eierstruktur på de 50 største ...

https://magseisfairfield.com/

Her er det bare å benke seg fremover :)
Tradinator
07.07.2021 kl 10:34 3196

Når er Q2? Denne trenger noen gode nyheter nå, Kan vel komme noen fredag angående patentsaken, men skulle gjerne sett noen ordre tikke inn. Går den ned mot tre kroner skal jeg doble veddemålet.
Hotlegs
07.07.2021 kl 10:51 3144

24/8
Den er jo ned mot tre kroner.. Sikkert snart på 2.
Albatross
07.07.2021 kl 11:06 3099

Sykt. Backlogen er over dobbelt så stor som verdien på selskapet…
GulbranGråstein
07.07.2021 kl 11:43 3017

Det skal jeg også gjøre uten tvil.
Før vi vet ordet av det kommer en rekyl uten sidestykke.
En teknisk indikasjon, en fundamental utløser, ett eller annet kan få denne til å gå fort opp nå. Om denne løsner i riktig retning blir oppsiden og gevinst formidabel mener og tror jeg. Selv er jeg fortsatt i pluss, og ingen intensjon om å selge meg ut på disse nivåene.
Over sommeren blir det fort ny giv og mest sannsynlig tar omsetningen seg vesentlig opp.

En veldig spennende aksje på tross av det er sommer.

Gg
danmark1
07.07.2021 kl 11:47 3017

Det giver mulighed for billige køb. Det er nærmest utroligt, at vi stadig kan få aktier under 3,5.
Slettet bruker
07.07.2021 kl 11:58 2982

Litt som Italia i går. Utrolig at ikke Spania scoret flere. Slik et livet, fornuft og logikk er ikke alltid tilstede.
Slettet bruker
07.07.2021 kl 12:07 2936

Herremin hvor lenge skal en repetere dette her? Fra olja stod i 40? Mseis har gått motsatt retning i lang tid, hvorfor skal den brått snu opp nå? Er 80 et magisk tall på olja? Forstår ikke hvorfor aksjen er priset slik jeg heller, men er noe med å akseptere at markedet per nu ikke har trua på mseis og andre seismikk.
Pingheng
07.07.2021 kl 12:18 2905

Enig at det har vært mye skriving i lang tid om vor underpriset MSEIS er. Til tross for dette har den blitt solgt til stadig lavere pris, noe som gjenspeiler liten tro på selskapet. Kan det være at noen vet noe som ikke markedet vet? Selv om backloggen i år ser bra ut, har det ikke kommet nyheter om ordre av betydning som strekker seg inn i 2022, har det?

Hva med Q2? Kan det tenkes at marginene i dette kvartalet også har vært dårlige?
Tradinator
07.07.2021 kl 12:19 2960

Høyere oljepris vil på sikt gjøre MSEIS godt. Det vil bli mer leteaktivitet fremover som følge av det. Derfor er det ikke noe magisk tall, men snarere en stabilt høy oljepris. Det snakkes jo om 100 dollar fatet, og ikke er det en bakdel hvertfall....
Slettet bruker
07.07.2021 kl 12:24 2938

Enig i at det ikke er en bakdel. Men noen selskap ligger bare å vaker, skulle jo tro at rigg ville fått seg et løft også. Alt står stille. Er vel bare Odfjell som er stabilt og har hatt litt økning. Jeg forstår ikke markedet rett og slett. Kanskje er der vare tålmodighet som er nøkkelen. At plutselig en dag, så smeller mye innen olje opp.
Tradinator
07.07.2021 kl 12:30 2920

Innsiden handlet altså i stort monn på rundt 4,60 og siden er ingenting fundamentalt skjedd, annet enn at oljeprisen stiger og noen ordre er meldt. Jeg tror vi har meget gode tider foran oss i denne. Selv om det er kjedelig å sitte å se gevinsten krympe, har jeg veldig god følelse på at det er på vei til å snu opp, og da kan denne nedgangen fort tas i et jafs eller to. Stay long.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/03/29/7650050/magseis-styret-handler-aksjer-for-1-3-millioner
AudiBMWMercy
07.07.2021 kl 12:45 2866

Det er shortere som presser aksjepris i forventningen kunne trigge SL salg. Shortere holder med å dekke seg og tid løper ut fra dem. Nyheter fra MSEIS kunne komme når som helst og mest sannsynlig er de jo gode nyhetene.

I følge dagens oppgradering så er det flere aksjer mer registrert hos Nordnet Livsforsikring.
Jeg anbefaler at vi som kjøper mer MSEIS aksjer, bruker SL kjøp slik at order ikke er synlig. Når det ikke er synlig så kan shortere risikere å miste deres aksjer når de presser pris ned. Det er ren psykologi nå.
Hotlegs
07.07.2021 kl 12:47 2871

Men vi venter raseres iallefall backloggen min. 60k ned i dag er bare enda et spark til en som allerede ligger nede.. Har vært stygge 4 måneder..
solid1
07.07.2021 kl 12:50 2855


Det er jo litt underlig å ligge på kr 3,30, når innsidekjøpene var på kr 4,60 i slutten av mars.
Nær 40 % opp dit, og det er klart at hele 5 personer på innsiden bør vite litt om fremtiden.

Ingen av dem forutså en nedgang til 3,3 og det ligger ingen logisk forklaring bak nedgangen heller.
Enkelte på tråden spør om Q2 resultatene, og svaret ligger vel i trådstarters analyse:

"Det forventes en noe bedring i q2, q3 og q4 vil man virkelig se resultater av ny struktur i mseis.
Mseis er i mitt syn en nyslipt diamant."

Sitat fra trådstart, og på sikt skal vi nok fly ganske så høyt. Lykke til.