Nye NAS
Da er Big John i copit, og Nye NAS er klar for mange gode år i luften. NORWEGIAN er det ultimate merkenavnet, og vil sluse mange turister inn , og ut, av landet vårt. Dette vil bli en gullgruve, også for reiselivet i Norge. NAS har vært utsatt for ekstremt mye negative omtaler, og sutring de siste årene. Ja, mange har tapt penger, men nå er det meste nullstilt. Nya NAS har store deler av organisasjonen inntakt, og kan bare trykke på knappene, så skyter bookingen fart, og pengene strømmer inn. Jeg har tidligere antydet at Nye NAS vil legge seg på en kurs på 45-55 etter emisjonen. ( Hvis verden åpnet opp igjen, antydet juni-21) Nå er den allerrede i 45, og verden er åpnet opp. Takk til Big John som har vært med på å redde Norges ære. Anbefaler alle til å booke hos Nye NAS i dag ! :)
X
07.05.2021 kl 18:07
4438
En del mere enn MNOK2.5, men, forventer ingen stor tildeling.
Jeg finner uansett god underholdningsverdi i NAS som case. Bryter med alt man lærer om på NHH - hehe.
God helg!
Jeg finner uansett god underholdningsverdi i NAS som case. Bryter med alt man lærer om på NHH - hehe.
God helg!
undrende
07.05.2021 kl 18:41
4400
Er Du helt blåst?
Skjønner Du ikke at hjørnestein investorene kjøper over 90% av alle fremtidige aksjer i selskapet til 6.26 kr, og sikler etter dagen da alle kan selges med fortjeneste over denne inngangen? Kalkulert risk/reward. De har jo sett galskapen blant eksisterende aksjonærer, og drømmer om en utgang på 10 kr, og over 50% profitt på null arbeid. Mangler jo bare Spetalen som hjørnestein investor her nå, så hadde historien vært komplett.
Skjønner Du ikke at hjørnestein investorene kjøper over 90% av alle fremtidige aksjer i selskapet til 6.26 kr, og sikler etter dagen da alle kan selges med fortjeneste over denne inngangen? Kalkulert risk/reward. De har jo sett galskapen blant eksisterende aksjonærer, og drømmer om en utgang på 10 kr, og over 50% profitt på null arbeid. Mangler jo bare Spetalen som hjørnestein investor her nå, så hadde historien vært komplett.
dotcom
07.05.2021 kl 18:44
4399
Jeg skjønner ikke helt hvorfor noen henger seg opp i kursen på de 90 millioner NAS aksjer som nå er i handel. De betyr ikke så mye i det store bildet.
Hvis vi for enkelhets skyld sier at NAS den siste tiden har hatt kurs på ca 25 kroner på 90 millioner aksjer, så gir det 2,25 milliarder i selskapsverdi. Så plusser vi på 6 milliarder i emisjon og deler på 1 milliard aksjer og får 8,25. Det er runde tall og jeg har ikke tatt hensyn til reparasjonsemisjon eller konvertering av lån til aksjer.
Så kan man selvfølgelig mene at konkursfaren er mindre og risiko skal ned, med tilhørende kursstigning, men det er nok grenser for hvor mye oppgang det vil gi.
Jeg tipper at NAS kursen etter slipp av emisjonsaksjer, ganske raskt havner i området 8-12 kroner, og avhengig av optimismen i markedet bør NAST kursen gå ned mot 2-6 kroner.
Dere får følge med å se hva som skjer, men si ikke at dere ikke har blitt advart.
Hvis vi for enkelhets skyld sier at NAS den siste tiden har hatt kurs på ca 25 kroner på 90 millioner aksjer, så gir det 2,25 milliarder i selskapsverdi. Så plusser vi på 6 milliarder i emisjon og deler på 1 milliard aksjer og får 8,25. Det er runde tall og jeg har ikke tatt hensyn til reparasjonsemisjon eller konvertering av lån til aksjer.
Så kan man selvfølgelig mene at konkursfaren er mindre og risiko skal ned, med tilhørende kursstigning, men det er nok grenser for hvor mye oppgang det vil gi.
Jeg tipper at NAS kursen etter slipp av emisjonsaksjer, ganske raskt havner i området 8-12 kroner, og avhengig av optimismen i markedet bør NAST kursen gå ned mot 2-6 kroner.
Dere får følge med å se hva som skjer, men si ikke at dere ikke har blitt advart.
oyvind123
07.05.2021 kl 18:45
4405
Masterclass har helt rett i sine argumenter, etter min mening.
Er nok en del sparere som har solgt TR i NAST i dag for å kjøpe seg inn i NAS. Dermed oppgang i NAS på rundt 20 % og Nedgang i NAST på 46 %.
I 2018 hadde Norwegian en markedsverdi oppimot 15 Milliarder slik jeg husker (Etter flørten fra IAG, var selv med på dette casinoet og hadde flaks). Flyflåten bestod vel da av nærmere 150+ fly og 30 + Milliarder i gjeld på den tiden.
Idag 2021 med 55 fly og rundt 15 Milliarder i gjeld etter emisjonen så mener enkelte at flyselskapet skal være vært oppimot 55 Milliarder NOK. (55,- pr. Aksje) Det henger dessverre ikke på greip.
Er nok en del sparere som har solgt TR i NAST i dag for å kjøpe seg inn i NAS. Dermed oppgang i NAS på rundt 20 % og Nedgang i NAST på 46 %.
I 2018 hadde Norwegian en markedsverdi oppimot 15 Milliarder slik jeg husker (Etter flørten fra IAG, var selv med på dette casinoet og hadde flaks). Flyflåten bestod vel da av nærmere 150+ fly og 30 + Milliarder i gjeld på den tiden.
Idag 2021 med 55 fly og rundt 15 Milliarder i gjeld etter emisjonen så mener enkelte at flyselskapet skal være vært oppimot 55 Milliarder NOK. (55,- pr. Aksje) Det henger dessverre ikke på greip.
Mado
07.05.2021 kl 20:31
4321
Grunnen at NAs ikke faller mye, fordi mange små aksjonærere har ikke peiling og de tenker bare på mer åpning om sommeren. Jeg tror det går my opp ned fram til 27.5 og etter den faller mellom 15 og 20,-.
Fallet starter fra mandag, men ikke mye på mandag.
Fallet starter fra mandag, men ikke mye på mandag.
FunTrade
07.05.2021 kl 21:12
4285
For å få en Price/Earning på 10 må dette selskapet ha et årsresultat på +5,5 mrd kroner. Det er vel minst 3-4 ganger hva dette selskapet noensinne har hatt i resultat, selv med 2-3 ganger så mange fly.
Bare å glemme hele dritten, fullstendig ute av alle proporsjoner, og når selv de mest bevisstløse finner ut at vannet til slutt skal renne nedover, så blir det blodrødt.
Bare å glemme hele dritten, fullstendig ute av alle proporsjoner, og når selv de mest bevisstløse finner ut at vannet til slutt skal renne nedover, så blir det blodrødt.
Den aller aller beste løsningen er å selge NAS-aksjene og kjøpe NAST for alle penga, samt IKKE benytte seg av tegningsrettene..
Da får man skattefradraget neste år, som man kan benytte til innkjøp av et par sixpack'er med øl, som man deretter drekker seg full på..
Da får man skattefradraget neste år, som man kan benytte til innkjøp av et par sixpack'er med øl, som man deretter drekker seg full på..
oyvind123
07.05.2021 kl 22:01
4211
Jeg er helt enig. Tenker at en markedsverdi på NAS mellom NOK 5 000 000 000-15 000 000 000,- (Etter fulført emisjon) er det man kan forvente seg i løpet av Juni 21. Så kommer vel kanskje aksjespleisen 10/1 som reduserer antall aksjer fra 1 000 000 000 til 100 000 000. Ikke sikkert det skjer, her har nok de store gutta sin påvirkning.
Også er man da kanskje i gang igjen med å hente penger i en ny emi.
På den positive siden så tror jeg et samarbeid mellom NORSE og NAS Kan bære frukter. Gjelden er redusert betraktelig, men NAS er fortsatt temmelig topptungt for øyeblikket.
Også er man da kanskje i gang igjen med å hente penger i en ny emi.
På den positive siden så tror jeg et samarbeid mellom NORSE og NAS Kan bære frukter. Gjelden er redusert betraktelig, men NAS er fortsatt temmelig topptungt for øyeblikket.
FunTrade
07.05.2021 kl 22:24
4177
Schram og Karslen er ikke i flybransjen. Der har de svært liten erfaring. Men de har mye erfaring i emisjonsbransjen. Ganske OK sikkert, da trenger man ikke kunder heller. Kunder er jo bare trøbbel, som klager på forsinkelser, manglende tilbakebetalinger, fastlåste cashpoints og alt det tullet der.
Schram og Karlsen trenger bare nordiske småinvestorer som er lei av pengene sine:-) Mye lettere.
Schram og Karlsen trenger bare nordiske småinvestorer som er lei av pengene sine:-) Mye lettere.
Schram har gjort en formidabel jobb ved å ha reddet Norwegian nå i første omgang... All ære til han og hans team.. Selvfølgelig er det nok kjipt for aksjonærer og långivere, men hva hadde de sittet igjen med ved en konkurs?
Det ble også reddet endel norske arb.plasser både direkte og indirekte ved at NAS består.. Samt økt konkurranse i flybransjen nå som verdenssamfunnet forhåpentligvis går tilbake mot normalen.
Slik verden var FØR Covid19, vil det ta mange, mange år, hvis i det heletatt..
Det ble også reddet endel norske arb.plasser både direkte og indirekte ved at NAS består.. Samt økt konkurranse i flybransjen nå som verdenssamfunnet forhåpentligvis går tilbake mot normalen.
Slik verden var FØR Covid19, vil det ta mange, mange år, hvis i det heletatt..
cinet
07.05.2021 kl 23:45
4085
Bjellesauene er sure . Spør dere hvorfor . Big John har reddet norsk reiseliv !
FunTrade
07.05.2021 kl 23:53
4095
De ble snytt for en gylden anledning til å melke småspareres penger enda en gang. Denne gangen var det JF sin tur til å gå til melkemaskinen:-)
cinet
08.05.2021 kl 00:03
4105
De kan kjøpe sine egne aksjer , ikke bare få gavepakker . Husk at emisjon hadde interessenter på 20 milliarder . Heia big John / schram &co. Dere har reddet Norges ære
Redigert 08.05.2021 kl 08:35
Du må logge inn for å svare
Pitti
08.05.2021 kl 08:07
4017
Hva aksjonærer hadde sittet med? Ikke stor forskjell mellom 95% tap og 100 % tap...
cinet
08.05.2021 kl 08:42
3999
Pitty, du må prøve å glemme historien. ALLE har tapt store beløp på gamle NAS sin kollaps. ALLE, ja også småaksjonærer. Nå starter man på nytt, men store nye muligheter, ny kapital, nye leasingavtaler, tilmålt rutenett , men med en slagkraftig spisset organiasasjon. NYE NAS selger nå billetter i stort monn. NYE NAS vil fly høyt utover i 2021 , og 2022. Schram & co har gjort en formidabel jobb, og sammen med Big John reddet Norges ære. De har samtidig reddet norsk reiseliv. NORWEGIAN er det sterkeste merkenavnet i Norge. NYE NAS kan se fremtiden lyst i møte.
tuja
08.05.2021 kl 09:39
3954
https://e24.no/boers-og-finans/i/mBka2p/store-prisforskjeller-paa-norwegian-paa-boers-begge-prisene-er-helt-syke
Som et resultat av strukturen i restruktureringen av Norwegian finnes det nå to måter å kjøpe aksjen på børs:
Man kan kjøpe aksjen på vanlig måte – til en pris på 34,1 kroner
Man kan kjøpe tegningsretter til 16,1 per stykk, som gir rett til å kjøpe nye Norwegian aksjer til 6,26 kroner for hver tegningsrett man har – totalprisen blir altså 22,36 kroner
Hvis man vil kjøpe aksjer sparer man altså 11,7 kroner, tilsvarende en rabatt på over 30 prosent, ved å gå veien om tegningsrettene.
(Kursene er hentet klokken 12:35 fredag formiddag).
Norwegian har i dag 42,05 millioner aksjer og det skal ifølge selskapet trykkes opp 658 millioner nye aksjer i emisjonen. I tillegg kommer 233,5 millioner aksjer som skal trykkes opp for å konvertere gammel gjeld.
På toppen av dette kommer hybridobligasjonen som kan konverteres til aksjer senere.
Hvis man holder hybridobligasjonen utenfor og regner på antallet Norwegian-aksjer det vil være om kort tid, får man tre svært forskjellige markedsverdier:
Aksjekursen på 34,1 kroner gir en markedsverdi på 31,8 milliarder
Prisen på tegningsrett pluss aksjer på 22,36 kroner gir en markedsverdi på 20,9 milliarder
Prisen på de nye aksjene på 6,26 kroner gir en markedsverdi på 5,8 milliarder.
Til sammenligning var den høyeste børsverdien noensinne for Norwegian 13,5 milliarder kroner i slutten av april 2016.
Hybriden vil ved konvertering gi nesten 200 millioner aksjer til i Norwegian, noe som vil øke markedsverdien i beregningene ytterligere.
«Helt syke» priser
Forvalter Jan Petter Sissener mener både aksjer og tegningsretter er feilpriset i markedet.
– Begge prisene er helt syke, sier han til E24.
Sissener peker på verdsettelsen av Norwegian som dagens kurs på tegningsretter og aksje gir, hensyntatt at rundt en milliard nye aksjer er på vei.
– Hvis man tror dette er verdt over 20 milliarder tar man feil, mener Sissener, som tror det er småinvestorenes handel som presser opp kursen.
Som et resultat av strukturen i restruktureringen av Norwegian finnes det nå to måter å kjøpe aksjen på børs:
Man kan kjøpe aksjen på vanlig måte – til en pris på 34,1 kroner
Man kan kjøpe tegningsretter til 16,1 per stykk, som gir rett til å kjøpe nye Norwegian aksjer til 6,26 kroner for hver tegningsrett man har – totalprisen blir altså 22,36 kroner
Hvis man vil kjøpe aksjer sparer man altså 11,7 kroner, tilsvarende en rabatt på over 30 prosent, ved å gå veien om tegningsrettene.
(Kursene er hentet klokken 12:35 fredag formiddag).
Norwegian har i dag 42,05 millioner aksjer og det skal ifølge selskapet trykkes opp 658 millioner nye aksjer i emisjonen. I tillegg kommer 233,5 millioner aksjer som skal trykkes opp for å konvertere gammel gjeld.
På toppen av dette kommer hybridobligasjonen som kan konverteres til aksjer senere.
Hvis man holder hybridobligasjonen utenfor og regner på antallet Norwegian-aksjer det vil være om kort tid, får man tre svært forskjellige markedsverdier:
Aksjekursen på 34,1 kroner gir en markedsverdi på 31,8 milliarder
Prisen på tegningsrett pluss aksjer på 22,36 kroner gir en markedsverdi på 20,9 milliarder
Prisen på de nye aksjene på 6,26 kroner gir en markedsverdi på 5,8 milliarder.
Til sammenligning var den høyeste børsverdien noensinne for Norwegian 13,5 milliarder kroner i slutten av april 2016.
Hybriden vil ved konvertering gi nesten 200 millioner aksjer til i Norwegian, noe som vil øke markedsverdien i beregningene ytterligere.
«Helt syke» priser
Forvalter Jan Petter Sissener mener både aksjer og tegningsretter er feilpriset i markedet.
– Begge prisene er helt syke, sier han til E24.
Sissener peker på verdsettelsen av Norwegian som dagens kurs på tegningsretter og aksje gir, hensyntatt at rundt en milliard nye aksjer er på vei.
– Hvis man tror dette er verdt over 20 milliarder tar man feil, mener Sissener, som tror det er småinvestorenes handel som presser opp kursen.
cinet
08.05.2021 kl 09:43
4014
Hvis Nye NAS stabiliserer seg på 35nok, gir det en NY selskapsverdi på ca.38 Milliarder. (Lavprisselskap som Easyjet har i dag 55M, Wizzair 57M, Tapssluket den svensk adelen (SAS) 14M
De sinnrike luftekspertene mener at et lavprisselskap må ha P/E på mellom 10-17 i FREMTIDEN. Det betyr at NYE NAS, hvis det skal ligge seg på denne litt gamle luftfarts-inntjeningen, bør ha en fortjeneste på mellom 2,2M og 3,8 Milliarder pr år. ( Husk at den svenske adelen (SAS) hadde over 1 M pr kvartal i 2019, og det var i Norge + Europa de tjente pengene)
Dette er åpenbart innen rekkevidde, da hovedkonkurrenten SAS er i knestående, og må ha ny emisjon i juni. ( de vil rapportere et nytt tapssluk /ekstremt forskutt kvartal den 27.5.21, de tapte 2M i nov-jan, trolig nye 2M i feb-april)
Takk til Schram og Big John
Erna og Tangen bør kjenne sin besøkelsestid. Dette blir vinn vinn for Norge, og det norske reiselivet.
De sinnrike luftekspertene mener at et lavprisselskap må ha P/E på mellom 10-17 i FREMTIDEN. Det betyr at NYE NAS, hvis det skal ligge seg på denne litt gamle luftfarts-inntjeningen, bør ha en fortjeneste på mellom 2,2M og 3,8 Milliarder pr år. ( Husk at den svenske adelen (SAS) hadde over 1 M pr kvartal i 2019, og det var i Norge + Europa de tjente pengene)
Dette er åpenbart innen rekkevidde, da hovedkonkurrenten SAS er i knestående, og må ha ny emisjon i juni. ( de vil rapportere et nytt tapssluk /ekstremt forskutt kvartal den 27.5.21, de tapte 2M i nov-jan, trolig nye 2M i feb-april)
Takk til Schram og Big John
Erna og Tangen bør kjenne sin besøkelsestid. Dette blir vinn vinn for Norge, og det norske reiselivet.
Redigert 08.05.2021 kl 10:11
Du må logge inn for å svare
tuja, jeg tror cinet er tidligere rosgun som går bananas når han går inn i en aksje maken til haussing skal man lete lenge etter.
oyvind123
08.05.2021 kl 14:12
3851
Jeg håper og krysser fingrene for at NAS vil klare seg nå fremover uten å vanne ut eksisterende aksjonærer enda en gang etter nåværende fullført emisjon.
Jeg håper også at John og de andre gutta ikke pøser ut aksjer for salg når de mottar de.
Jeg er glad for at Spetalen, Sissener (Som har hauset NAS ned i en årrekke) og de andre Bjellesauene ikke fikk delta.
Dagens markedsverdi på NAS er 1,5 Milliarder. De henter inn rundt 6 Milliarder via emisjonen. Ingen ting kan forsvare en markedsverdi på 30-50 Milliarder pr. Dags dato.
Wizzair kan ikke sammenlignes. De har vel tilnærmet 0 i gjeld, 10-12 Milliarder på bok og en flyflåte på rundt 140 fly.
Jeg håper også at John og de andre gutta ikke pøser ut aksjer for salg når de mottar de.
Jeg er glad for at Spetalen, Sissener (Som har hauset NAS ned i en årrekke) og de andre Bjellesauene ikke fikk delta.
Dagens markedsverdi på NAS er 1,5 Milliarder. De henter inn rundt 6 Milliarder via emisjonen. Ingen ting kan forsvare en markedsverdi på 30-50 Milliarder pr. Dags dato.
Wizzair kan ikke sammenlignes. De har vel tilnærmet 0 i gjeld, 10-12 Milliarder på bok og en flyflåte på rundt 140 fly.
bubby
08.05.2021 kl 15:29
3788
Det er mye bedre å investere i JIN en kinesisk perle som latterlig underpriset og ikke har vannet ut sine aksjonærer.
oyvind123
08.05.2021 kl 16:33
3746
Ja, og det er en skam at schram og Karlsen kompenseres med 20-30 millioner årlig for "arbeidet" de gjør. Ikke rart Karlsen for noen måneder siden tok ut en fullspekket
Porsche Taycan til seg selv som gave.
Nåværende aksjonærer må virkelig ta kosten. De burde/skulle blitt tilbudt, ja, kanskje 10-20 TR pr. Aksje de eier isteden for denne 2 aksjer gir 3 TR dealen. Så kunne heller hjørnestein investorer plukket opp det som ikke ble benyttet!
Porsche Taycan til seg selv som gave.
Nåværende aksjonærer må virkelig ta kosten. De burde/skulle blitt tilbudt, ja, kanskje 10-20 TR pr. Aksje de eier isteden for denne 2 aksjer gir 3 TR dealen. Så kunne heller hjørnestein investorer plukket opp det som ikke ble benyttet!
undrende
08.05.2021 kl 17:12
3715
Ja, man blir sjokkert over hvordan enkelte hausser aksjer de er limt fast i.
Ikke overraskende at alt er gull og grønne skoger i papirer der skribenter har kjøpt, og ønsker seg profitt, men i en del tilfeller går det fullstendig over stokk og stein. Verstingene eier ikke moral i hele tatt.
Når det gjelder NAS, så er også jeg av den oppfatning at eksisterende aksjonærer burde blitt tildelt så mange tegningsretter på sine gjeldende aksjer som de selv måtte ønske. Det er jo kriminelt å tilby hjørnesten investorer over 90% av selskapet på disse nivåene. Spesielt når det er grunn til å frykte at alt disse bryr seg om er å høste en så kjapp fortjeneste som mulig ved å kaste ut disse ved første anledning.
Har ikke dummet meg ut i NAS siden jeg var svinheldig, og kom meg ut fra et betydelig papirtap til marginal fortjeneste i oktober 2018, og det på grunn av spanske avis rykter om oppkjøp. NAS steg da fra i underkant av 170 til over 220 over natten omtrent. Mere flaks enn man fortjente vil jeg si.
Har ingen ambisjoner om å gå inn i NAS på kurser 6.26 heller. Er ganske sikker på at det kommer enda en emisjon før ett år er gått.
Ikke overraskende at alt er gull og grønne skoger i papirer der skribenter har kjøpt, og ønsker seg profitt, men i en del tilfeller går det fullstendig over stokk og stein. Verstingene eier ikke moral i hele tatt.
Når det gjelder NAS, så er også jeg av den oppfatning at eksisterende aksjonærer burde blitt tildelt så mange tegningsretter på sine gjeldende aksjer som de selv måtte ønske. Det er jo kriminelt å tilby hjørnesten investorer over 90% av selskapet på disse nivåene. Spesielt når det er grunn til å frykte at alt disse bryr seg om er å høste en så kjapp fortjeneste som mulig ved å kaste ut disse ved første anledning.
Har ikke dummet meg ut i NAS siden jeg var svinheldig, og kom meg ut fra et betydelig papirtap til marginal fortjeneste i oktober 2018, og det på grunn av spanske avis rykter om oppkjøp. NAS steg da fra i underkant av 170 til over 220 over natten omtrent. Mere flaks enn man fortjente vil jeg si.
Har ingen ambisjoner om å gå inn i NAS på kurser 6.26 heller. Er ganske sikker på at det kommer enda en emisjon før ett år er gått.
cinet
08.05.2021 kl 17:43
3679
Dere glemmer at nye nas skal tjene pæng, og få en positiv p/e allerede i 2021. I 2022 vil det bli en p/e under 20. Mange store tunge selskap som Lufthansa, Klm, Sas m fl vil ha store tap og ingen p/e i det hele tatt. 2020 er historie.
dotcom
08.05.2021 kl 17:57
3658
Jeg vil ikke bli forbauset hvis John Fredriksen med sine 900 millioner ser for seg en langsiktig investering.
Men før man jubler for høyt over det, så bør man også huske at Fredriksen har lang tradisjon for å ta ut verdier i form av utbytte, og mellom generalforsamlinger pleier hans aksjer å være tilgjengelige for short. Han har aldri brydd seg om aksjekurs fra dag til dag.
Men før man jubler for høyt over det, så bør man også huske at Fredriksen har lang tradisjon for å ta ut verdier i form av utbytte, og mellom generalforsamlinger pleier hans aksjer å være tilgjengelige for short. Han har aldri brydd seg om aksjekurs fra dag til dag.
cinet
08.05.2021 kl 18:08
3642
Big John er alltid langsiktig (noen ganger for lenge . ) ny NAS står ovenfor en høytflyvende fremtid .
cinet
08.05.2021 kl 18:16
3623
Du glemmer at gamle nas var insolvent. ALLE måtte bidra med 95% -tap for at NYE NAS skulle overleve. Big John hadde troen, og våget å satse. Bjellesauene fortjener intet . Schram har gjort en heroisk jobb, og sammen med big John reddet Norges ære .
cinet
08.05.2021 kl 18:26
3607
Ø4: den bilen får du ny for 700.000. kun misunnelses- bakken reagerer på denslags. Karlsen gjorde en kjempejobb ! ( og ikke minst schram , men Han tar vell trikken?) Tidligere aksjonærer må ta kosten for 95% -tap, i likhet med alle andre . 2020 Er history .
oyvind123
08.05.2021 kl 18:45
3581
Nei, ALLE eksisterende aksjonærer hadde ikke trengt å bidratt med -95 % tap/utvanning, igjen, om ledelsen i Norwegian hadde foreslått et forslag om at nåværende aksjonærer (Rundt 40 Millioner aksjer) fikk mulighet til å tegne det de ville av TR i emisjonen og hjørnestein investorene kunne plukket opp resten. Hadde nok blitt nok på de uansett. Schram har ikke gjort noen formidabel jobb her. . Han har reddet jobben sin med uvitende aksjonærer.
Ikke så rart at John og de andre gutta godtok en kurs til 6,26. Selvfølgelig kan NAS også falle under det, men det er potensielt mer å tjene på det enn å ikke gå inn.
Tror heller ikke NAS vil få et positivt resultat som du mener i løpet av året og står for at NAS sin markedsverdi vil stå mellom 5 Milliarder og 15 Milliarder i løpet av Juni 21. Får håpe de får opp EBT i løpet av 22/23, og at de slipper flere spleis/emisjoner.
Litt info ang. tidligere år:
2020: - 23 Millarder
2019: - 1,6 Milliarder
2018: - 1,5 Milliarder
2017: - 1,8 millarder
2016: + 1,3 millarder
2015: + 0,25 milliarder
2014: - 1,1 milliarder
Ikke så rart at John og de andre gutta godtok en kurs til 6,26. Selvfølgelig kan NAS også falle under det, men det er potensielt mer å tjene på det enn å ikke gå inn.
Tror heller ikke NAS vil få et positivt resultat som du mener i løpet av året og står for at NAS sin markedsverdi vil stå mellom 5 Milliarder og 15 Milliarder i løpet av Juni 21. Får håpe de får opp EBT i løpet av 22/23, og at de slipper flere spleis/emisjoner.
Litt info ang. tidligere år:
2020: - 23 Millarder
2019: - 1,6 Milliarder
2018: - 1,5 Milliarder
2017: - 1,8 millarder
2016: + 1,3 millarder
2015: + 0,25 milliarder
2014: - 1,1 milliarder
oyvind123
08.05.2021 kl 18:48
3570
Ja, du får gjerne tro jeg er det. Bra du er fornøyd med jobben de gjør.
telefusken
08.05.2021 kl 18:51
3564
Du glemmer et par ting, og det er dommeren i Irland og Staten.
Uten Staten ville dommeren sagt nei, og uten langsiktige investorer ville Staten sagt nei. Høne og egget.
Hverken dommeren eller Staten sa ja for å redde gamle aksjonærer. De hadde tross alt sagt nei til å gi selskapet mer penger, og mangel på penger var grunnen til at han dommeren i Irland kom inn i bildet.
Uten Staten ville dommeren sagt nei, og uten langsiktige investorer ville Staten sagt nei. Høne og egget.
Hverken dommeren eller Staten sa ja for å redde gamle aksjonærer. De hadde tross alt sagt nei til å gi selskapet mer penger, og mangel på penger var grunnen til at han dommeren i Irland kom inn i bildet.
cinet
08.05.2021 kl 19:09
3537
Ø4, er du historielærer ? Da er du på Feilt sted ... dette er NYE NAS. Tidligere aksjonærer kan ikke drømme om at 95%-tap alene skal påføres kreditorene
Redigert 08.05.2021 kl 19:09
Du må logge inn for å svare
telefusken
08.05.2021 kl 19:11
3530
Det finnes ikke noe som heter "NYE NAS". Selskapet gikk ikke konkurs, og det har ikke skiftet navn.
oyvind123
08.05.2021 kl 19:20
3519
Lærer har jeg aldri vurdert å bli, nei. Litt avsporing kanskje.
Mitt hovedbudskap i denne tråden var at ditt syn på en markedsverdi på mellom 40-50 Milliarder for NYE NAS i løpet av juni 21. Det er nok ikke helt reelt :)
Får håpe vi får se en slik markedsverdi i løpet av årene. Vi er tjent med et norsk flyselskap som skaper arbeidsplasser. Krysser fingrene for deg! og for NYE NAS Hang Loose
Mitt hovedbudskap i denne tråden var at ditt syn på en markedsverdi på mellom 40-50 Milliarder for NYE NAS i løpet av juni 21. Det er nok ikke helt reelt :)
Får håpe vi får se en slik markedsverdi i løpet av årene. Vi er tjent med et norsk flyselskap som skaper arbeidsplasser. Krysser fingrene for deg! og for NYE NAS Hang Loose
cinet
25.05.2021 kl 14:34
2400
NYE NAS er endelig reddet, også fra ulovlige shortere. Fremtiden ser lys ut, og aksjekursen vil trolig ende på 18-20kr første dag. Igjen takk til Big John og Sundt familien m.fl. som har reddet norsk luftfart og ikke minst norsk reiseliv!
Kursmål 45
Kursmål 45
Redigert 25.05.2021 kl 14:35
Du må logge inn for å svare
MASTERCLASS
25.05.2021 kl 17:31
2226
Du kan bare fortsette å drømme om sluttkurs på 18-20 kr til torsdag når alle emisjonsaksjene kommer til salgs.
Det skjer garantert ikke. Det er jo helt åpenbart at svært mange av de som tegnet til 6,26 kr uten tegningsretter er mer enn fornøyd hvis de får en avkastning på 80-100 %, så det blir i hvert fall salgspress de første dagene på kurser ned til 11-12 kroner.
Jeg blir overrasket hvis fallet stopper på det nivået også, men umulig å vite med denne aksjen, for NAS-kursen har jo stort sett vært spinnvill hver eneste dag de siste årene.
Ulogisk
25.05.2021 kl 17:43
2185
NAS
Helt enig-Kursen skal ned-Rådet er å vente til etter sommeren til å kjøpe NAS-NAS letter ikke med det første!!!
Helt enig-Kursen skal ned-Rådet er å vente til etter sommeren til å kjøpe NAS-NAS letter ikke med det første!!!