Hammers, kunne du se deg tjent med å legge linjalen på REC ?

Slettet bruker
RECSI 06.05.2021 kl 05:09 6070

Har prøvd å følge deg av og til ,og jeg må si du treffer minst like bra om ikke bedre enn hvisse andre jeg ikke vil nevne navn på.

Derfor spør jeg deg, min selvstendige bauta om du kan foreta en aldri så liten TA på det nevnte selskap. Tror flere enn du aner ville satt pris på det. Lykkes du med den, er klengenavnet Oraklet slettes ikke å kimse av
og din aktelse og respekt ville om mulig stige til uante høyder. Her slenger jeg ut en utfordring, som det står i din makt og din makt alene å gripe! Her har du sjansen, ta den Hammers og du vil hylles for resten av ditt liv.


Bybonden......,.
Nsxnsx
06.05.2021 kl 12:15 4820

Ja stort sett ALT av TA har jo bommet til nå siste måneder, så støtter din forespørsel :)
Slettet bruker
06.05.2021 kl 12:42 4607

Kvartlitern skrev Innlegget er slettet
Det er vel det samme hvilken vei noen setter streken,opp eller ned er like langt. Mener den går alltid nedover og er helt bunnløs. Alle kan treffe noen ganger både opp og ned. Lottogevinsten er vanskelig å vinne!
Slettet bruker
06.05.2021 kl 12:44 4569

Helt riktig. Teknisk analyse er bare tull. Enten har man troen på at aksjen skal gå opp, eller så har man troen på at aksjen skal gå ned. Alt annet blir bare synsing.
disdude
06.05.2021 kl 13:18 4321

Det er ikke tull, da mange handler etter TA, og blir på den måten en selvoppfyllende profeti
Nsxnsx
06.05.2021 kl 13:27 4217

Det gjelder ikke for de som har prøvd seg på TA i Recsi den siste tiden. INGENTING av det er blitt selvoppfyllende. Heller motsatt.....
Slettet bruker
06.05.2021 kl 13:45 3986

Ingenting stemmer overhodet ikke haha

https://s3.tradingview.com/snapshots/c/CvhdmfLc.png

Breakout av triangel skjedde etter bok med påfølgende flere dagers stigning.
Sannsynligheten for videre oppgang etter ett slik stort triangel er mye større en andre veien.

Det er også vanlig den går ned å tester breakout level, noe den gjorde men faller igjennom.

Kall det spådom eller hva dere vil, men alt går på sannsynlighets regning, men det er alltid enn viss % for at det ikke går som det skal.
Iflg grafen og TA er det ett tydelig mønster. Tradere bruker, algo handel bruker det og er ikke tatt utifra løse luften. Det går på sannsynlighetsberegning. Slår selvfølgelig ikke alltid til, men jeg forholder meg til hvor stor sannsynlighet er det for vi følger mønster eller bryter feks utav det.
Aksjen følger ofte ett viss handelmønster som går ann å beregne seg til i mange tilfeller, men når den bryter ut er det ikke så lett se neste steg selvom man prøver.

Det store fallet fra 24 kroner og helt ned i bunn, var ett slikt tilfelle. ALLE grønne aksjer falt, og alle aker sine grønne falt like mye. Da er TA veldig vanskelig. Men de 3 månedene før var det veldig grei skuring.

Breakout opp fra triangelet burde ved stor sannsynlighet gitt utslag i at vi fortsetter trenden oppover og iflg statistikken med god margin. Det gjorde det desverre ikke.
Klarer pr nå ikke se noen logisk vei for kursen. I verste fall får vi en trend nedover. Vi har hatt enn veldig sterk oppadgående trend, som jeg håper vi klarer holde. Det verste nå er vi får det motsatt, for kan i teorien gå flere måneder uten noe melding fra selskapet eller noen mer kurs triggende info.

Håper vi snart får vite noe mer veldig konkret som kan sette oss fart i trenden oppover igjen... Det trenger vi nå :-)
Personlig er jeg veldig langsiktig, så sitter med knusende ro da ingenting fundamentalt har endret seg :-) men har papirtap pr nå... har vel ett snitt på 16.7 for å gå breakeven.

Slettet bruker
06.05.2021 kl 13:47 3940

Nå ryker vel SL på alle som har satt det ... uten at det har skjedd en eneste ting rundt det fundamentale. jaja
ryker vi under 14.4 , så er vi vel inne i en nedadgående trend...
Redigert 06.05.2021 kl 13:48 Du må logge inn for å svare
enurweb
06.05.2021 kl 13:52 3832

Frustrerende ulogisk det som skjer med kursen i REC som jo har stabile inntekter og store verdier i selskapet. Ikke som resten av den grønne suppa!
Well.. Skal jo sitte med REC aksjene en god stund så det betyr ikke så mye men det leker bare litt med psyken til tider :)
MGS
06.05.2021 kl 13:55 3763

Praktisk ingen på kjøpersiden nå. Ingen nyheter, ingen endringer - aksjonærenes verdier blir tradet i fillebiter og ledelsen i selskapet løfter ikke lillefingeren en gang...
Slettet bruker
06.05.2021 kl 13:58 3689

Ingen på kjøpersiden? det har blitt kjøpt poster på 50k, 38 k osv den siste timen. Tror du det er Per som setter av 1500 i mnd som kjøper 50 k aksjer i en fei?
MGS
06.05.2021 kl 14:06 3579

Endret seg nå, men var fryktelig lite der når jeg skrev den kommentaren. Type 5K på kjøper siden mot 50K på selgersiden når vi var nede på 15.20
balle25
06.05.2021 kl 14:13 3475

Kan se ut som det er utløst et salgssignal i form av en dobbelt topp, som igjen indikerer videre nedgang ned til 13kr.
Jeg er ikke så god på TA, men ser to topper rundt 20 kr, og salgssignalet ble bekreftet ved bruddet på 16,5 kr.
Det kan se ut som det er ganske bra støtte rett under 14,6kr, så kan godt hende denne holder.
Noen som er enig med min tankegang her?
Odi.1
06.05.2021 kl 14:18 3408

Er vel en retning en burde forutse lenge dette her, spent på når det bunner.
En må ikke bruke linjal, men en Semi-circular på Rec


Ivan
Redigert 06.05.2021 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
Tanjiro
06.05.2021 kl 14:23 3340

Fortsatt like bra selskap, bare enda billigere, samme selskap som i går, samme som uken før. Ingenting har forandret seg og den er ned. Se heller muligheten og fyll på. Er bull in the long run
Slettet bruker
06.05.2021 kl 14:26 3283

stemmer det, brudd under 16.65. ikke så bra...
Slettet bruker
06.05.2021 kl 19:00 2848

Selskapet sin oppgave er å skape muligheter for inntjening på sikt, ikke tilfredstille kortsiktige investorer. Om REC er et så godt case som vi tror det er, så vil kursen komme etter. Se på kursen om ett år.
Slettet bruker
06.05.2021 kl 19:07 2768

Hva er forskjellen på nå og forrige krakk? Det varte jo ikke lenge.