PHO- Årsaken til at aksjen er så billig.

focuss
PHO 17.10.2018 kl 18:39 20153

Årsaken til at Photocure er så feil priset.

Det er sikkert flere årsaker til at Photocure er så lavt priset sammenliknet med andre biotech selskap i Norge, men jeg ønsker å dele med dere hva jeg tror er den viktigste årsaken, og da basert på mine egne erfaringer. Jeg skal ikke bruke tid på å gjenta hvorfor jeg ble imponert over resultatet av fase tre studiet. Det er sikkert de fleste kjent med.

I utgangspunktet er jeg en skeptiker, tror ikke på alt jeg hører eller leser, kanskje aller minst fra ledere av biotech selskap. Når jeg begynte å lese meg opp på Photocure så var det spesielt en ting som trigget skeptikeren i meg. Det var størrelsen på markedet for Cysview i USA. Når jeg summerte opp og kom til ett et marked på 15 milliarder kroner så trodde jeg rett og slett ikke på det. Det virket rett og slett useriøst sett i sammenheng med Hexvix erfaring i Europa og prising av aksjen i markedet.

Jeg startet tråder her på forumet for å få inn argumentene for hvorfor denne markedsstørrelsen var helt feil. Tro jeg drev med det i bortimot 6 måneder. Det var ikke så mange å diskutere med på den tiden men Medisinmannen var der og kunne ikke komme med noe som forklarte at markedets størrelse var feil. Etter mange måneder la jeg da dette markedet til grunn å regnet meg frem til at en beskjeden markedsandel ga kurspotensiale på 1900 kroner. Det ser like sprøtt ut men når markedet er så stort så blir det bare sånn.

Så kom Q2-18 og Bellete introduserer ett nytt marked. First Diagnosis som er uklart hvor stort er, men det kan tolkes som det kan være på 20 milliarder kroner i tillegg. Der slår skeptikeren i meg inn igjen og velger ikke tro på det . Det blir rett og slett for sprøtt.

Hva tror markedet at er størrelsen på markedet til Photocure i USA? I hvert fall ikke 15 milliarder kroner. Skal vi legge Nordnet til grunn så har vi så langt ikke noe marked i det hele tatt.

Jeg mener dette er en viktig årsak til at Photocure er så billig. Markedet har ikke på radaren sin at markedet er så stort.
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
20.10.2018 kl 10:36 2288

Ikke uenig med deg. Q3 er faktisk det første hele kvartalet at Storz flexiscope har vært tilgjengelig. Og når man kjenner fordelene med dette scopet så blir det lettere å skjønne hvorfor selskapet skiftet CEO i juni og at styreformannen snakker om akselererende vekst. Det er tydelig at kun en måned etter at flexiscope ble lansert, så har interessen tatt fullstendig av i USA. Jeg tror vi ser dette langt klarere når Q3 presenteres og ikke minst når salgstallene kommer utover i 2019. Så, ja, jeg tror nok du kan treffe rimelig bra med kursanslaget ditt, selv om det med dagens prising kan virke både hårete og fullstendig uoppnåelig.

Spørsmålet blir da hvorvidt inntektene blir såpass at det drypper noe utbytte på oss aksjonærer allerede i løpet av 2H 18. Det hadde jo vært hyggelig.

God helg!
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
risksøker
20.10.2018 kl 10:42 2272

En mulig grunn til at PHO prises lavt nå er at det kommer inn en ny CEO. Han vil starte med blanke ark og vil rydde i skuffer og skap etter skeletter, han vil ikke slite med legacy historier men ta de nå i forbindelse med Q3. Dette kan svekke resultatet nå hvis det finnes slike så vi må være forberett på det. Det blir hvertfall spennende å se Q3 resultatet og håper som dere at vi får en hyggelig opplevelse.
Det som også forundrer meg er at de store meglerhusene ikke tar opp dekning av PHO. Når et selskap har fått FDA approval er det en stor ting, la oss håpe det kommer før Q3.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2018 kl 11:15 2222

Ja, et spørsmål er hva ville verdien hvert for et selskap i denne stillingen, uten samme historie? 150?
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
kreinh
20.10.2018 kl 11:31 2197

Gunlove. Liker din teori. Kanskje noe tidlig at noen "virkelig store" har oppdaget lille PHO. Men kan så absolutt være en forklaring på shorten. Veldig spennende å være aksjonær i Photocure. Jeg håper bare på at en bredere aksjonærgruppe enn "pharmagutta" får dette selskapet på radaren. Det ville hjelpe på interessen fra analytiker korpset.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
ITinvest
20.10.2018 kl 11:33 2192

ja, vi går for det kursmålet 450,- i løpet av 2019.
Blir veldig spennende .
PHo er grunnen til att eg kan pensjonere meg tidlig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
focuss
20.10.2018 kl 12:16 2125

Photocure hadde positiv EBITDA recurring, 0,7 mill allerede i Q2, så de solgte Cysview for mer enn hva de brukte. Så trekkes bunnlinja ned til minus 17 i all hovedsak grunnet sluttpakker, 13,1 million og avskrivninger av fase 3 investeringer med 3,3 million. Selv synes jeg det er vel så meningsfullt å fokusere på EBITDA da det er dette som viser om vi selger for mer enn hva vi normalt bruker. Q3 resultatet blir spennende, men den helt store spenningen får vi vel helst i 2019 når det kommer refusjon for Surveillance i outpatient setting. Skulle gjerne ha doblet kursen i forkant av at vi starter veksten med syv mils støvler.

Når PHO viser sitt bilde av av potensialet fremover så viser han en trekant som illustrerer at TURBT, vårt marked så langt, bare er toppen av isfjellet. Nå er vi der at vi har fått hele isfjellet servert på fat. Vi kan få noe effekt i år allerede, men størst effekt i 2019.

Den aller største kurs oppsiden i det det korte bildet kan det vise seg at shorterne som bidrar med, men det krever at PHO greier å skape entusiasme for fremtiden. Og det burde faktisk ikke være vanskelig. Så kan vi spekulere i hvem som låner ut aksjer til shorting. Uansett til de kan vi bare si. Takk skal du faen meg ha.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
20.10.2018 kl 12:47 2063

Shorting er en uting og mine aksjer er ikke til låns for den slags aktiviteter.

God helg!
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
trigger1
20.10.2018 kl 13:08 2031

Ikke akkurat en liten filleinstitusjon, dette Marshall Wace (bl.a. deleid av KKR). Shorten i pho er en piss i havet for dem. Vil tro at den enten er utløst av algoritmestyring eller dobbel agenda. Håper at den ikke er satt etter overveielse på grunn av bakgrunnskunnskap som tilsier dårlige utsikter for Cysview. Det siste har formodningen mot seg gitt shortens størrelse.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
20.10.2018 kl 13:33 1997

Personlig bryr det meg lite hva kursen måtte være fra dag til dag, mnd til mnd eller fra i år til neste år.
Ser på Photocure som det selskapet som vil gi meg biletten til en førtidspensjonering via utbytter.
Det at aksjene fremdeles kan anskaffes så billig som i dag gir meg bare flere gyldne muligheter til å akkumulere.
Det er ikke aksjekursen i dag eller neste mnd som bestemmer størrelsen på selskapets fremtidige inntjening og utbyttene som vil følge av denne.
Har en planer om å selge, trade eller realisere gevinst på kort eller mellomlangt sikt, så blir en nok mer følelsesmessig påvirket av kurssvingninger en de som har planer om å leve av fremtidige utbytter.
Har med tiden blitt mer og mer overbevist om at Photocure blir en utbyttemaskin uten sidestykke i norsk historie
Føler meg så trygg på dette at jeg nå har satt meg i en situasjon med en rekordlav diversifisering av min portefølje. Så får fremtiden vise om dette var lurt eller ikke. Sover iallfall meget godt om natten i troen på dette
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2018 kl 13:54 1965

De som låner ut aksjer regner vel knappest med kursnedgang, da hadde de vel solgt dem. . Men vi vet att det
er nesten dobbel tid til tilbakefall med blåhvit lys fra 9,4 mån til16,4 mån. Så de leger som gir en behandling
som ikke matcher 16,4 mån innen tilbakefall gjør ikke jobben sin.
Og det er fakta som kommer att slå imot dem med tiden, og det vet de.

Og 5 til 8 tusen er ikke mye penger for att vare kreftfri i 7 ekstra mån. Og medicare betaler alltid minst halve
behandlingen som er godkjend og mange har tilleggsforsikring. Og med refusjon betaler de all cysview bruk.
Så att det blir blåhvit lys på de fleste innom snar fremtid om de vil bruke cystoscope behandling er for meg
ingen tvivel.

Det finnes ingen andledning att vente med att skaffe blåhvit lys så eg trur Q3 blir meget bra.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare