HYN - Klar for ny takeoff?
Er det ikke snakk om nye stasjoner ?
maxam
30.01.2023 kl 16:46
3520
Kjapt sjefsbytte i Hynion
Styret i Hynion har utnevnt Slavica Djuric som midlertidig administrerende direktør i Hynion AS med umiddelbar virkning.
Ja hva skjer!
Styret i Hynion har utnevnt Slavica Djuric som midlertidig administrerende direktør i Hynion AS med umiddelbar virkning.
Ja hva skjer!
maxam
30.01.2023 kl 16:47
3520
Det fremgår av en melding mandag.
Ulf Hafseld, som slutter i stillingen med umiddelbar virkning, men vil stå til styrets disposisjon i oppsigelsestiden.
I Slavica Djurics midlertidig periode som administrerende direktør, vil hun forbli administrerende direktør i selskapets datterselskap Hynion Sverige AB og leder for Investor Relations.
Selskapet har igangsatt rekrutteringsprosessen for en ny fast administrerende direktør, opplyses det.
Styret vil snarest innkalle til ekstraordinær generalforsamling for å vedta endringer i styret, opplyser selskapet.
"Utnevnelsen av ny administrerende direktør for Hynion AS er en del av en større satsning innen konsernet, drevet av at Hynion Sweden AB mottok delfinansiering av betydelige prosjekter innenfor Sveriges hydrogeninfrastruktur. Dette krever en betydelig innsats fra Hynion Sverige", skriver selskapet.
Ulf Hafseld, som slutter i stillingen med umiddelbar virkning, men vil stå til styrets disposisjon i oppsigelsestiden.
I Slavica Djurics midlertidig periode som administrerende direktør, vil hun forbli administrerende direktør i selskapets datterselskap Hynion Sverige AB og leder for Investor Relations.
Selskapet har igangsatt rekrutteringsprosessen for en ny fast administrerende direktør, opplyses det.
Styret vil snarest innkalle til ekstraordinær generalforsamling for å vedta endringer i styret, opplyser selskapet.
"Utnevnelsen av ny administrerende direktør for Hynion AS er en del av en større satsning innen konsernet, drevet av at Hynion Sweden AB mottok delfinansiering av betydelige prosjekter innenfor Sveriges hydrogeninfrastruktur. Dette krever en betydelig innsats fra Hynion Sverige", skriver selskapet.
10PS
02.02.2023 kl 14:58
3331
Ikke glem denne :
Oslo (Infront TDN Direkt): Etter lang tids ombygging og gransking av både sertifiseringsorgan og Rädningstjenesten i Gøteborg, har Hynion fått grønt lys for drift av hydrogenstasjonen i Gøteborg.
Stasjonen i Ruskvädersgatan åpner mandag for prøvetankinger, og har offisiell åpning 20. desember. Hynions stasjon i Gøteborg vil gi et vesentlig bidrag til bedre mobilitet for hydrogenkjøretøy i Skandinavia, opplyses det.
-Dette er en gledelig dag for befolkningen i Gøteborg som nå kan ta i bruk hydrogen som et nullutslippsalternativ, både som privatbilister, men også til yrkestransport, uttaler Slavica Djuric, VD i Hynion Sverige AB.
Oslo (Infront TDN Direkt): Etter lang tids ombygging og gransking av både sertifiseringsorgan og Rädningstjenesten i Gøteborg, har Hynion fått grønt lys for drift av hydrogenstasjonen i Gøteborg.
Stasjonen i Ruskvädersgatan åpner mandag for prøvetankinger, og har offisiell åpning 20. desember. Hynions stasjon i Gøteborg vil gi et vesentlig bidrag til bedre mobilitet for hydrogenkjøretøy i Skandinavia, opplyses det.
-Dette er en gledelig dag for befolkningen i Gøteborg som nå kan ta i bruk hydrogen som et nullutslippsalternativ, både som privatbilister, men også til yrkestransport, uttaler Slavica Djuric, VD i Hynion Sverige AB.
torsken
03.02.2023 kl 11:37
3275
Det er jo ingenting som tyder på at markedet reagerer positivt. Trøstesløst
10PS
08.02.2023 kl 20:08
3133
Opptur i dag etter en lang nedtur kan muligens se ut som at HYN er klar for oppgang. Hamstrig på bunn fører vanligvis til fortjeneste.
torsken
09.02.2023 kl 18:34
3046
Ser virkelig mørkt ut med tanke på oppgang. Håper ved Gud at det ikke skjer det samme her som i PLCS. Er bekymret for dette konseptet.
torsken
10.02.2023 kl 05:04
2969
Lurer på nårtid Avanza Bank er ferdig å leke seg. Her kjøres kursen akkurat som de ønsker. Plukker på bunn. Ikke selg, folkens.
0,5 begynner vel å bli rimelig for denne . Snart 5-6 stasjoner .
Polaris99
11.02.2023 kl 23:39
2768
Dei taper penger på alle stasjonane dei har i drift. I første halvår hadde hadde dei ein varekostnad som var dobbelt så stor som inntektene. Dette er ikkje bærekraftig, og det er ingenting som tyder på at etterspurnaden etter hydrogen skal bli mykje større i nær framtid. Det har ikkje blitt registrert ein einaste ny hydrogenbil i Norge til no i år.
Hynion gikk med 15 millionar i underskot i 1. halvår, og hadde då ein kontaktbehalding på 21 millionar. Emisjonen som nyleg vart gjennomført gav berre 35 millionar. Brutto. Selskapet hadde håpa på 58 millionar. Dette tyder at dei berre har likvide midlar til ca 1,5 års drift. Skal dei investere vidare, tek pengane slutt før.
Altså MÅ selskapet prøve på ein ny emisjon i nær framtid, om dei skal ha noko håp om å overleve. Det betyr også at eksisterande aksjer på nytt blir kraftig utvatna, og mister verdi. Så 0,5 er definitivt ikkje rimeleg. Eg vil tru at neste emisjonsforsøk vil ha ein kurs langt lågare enn det.
Hynion gikk med 15 millionar i underskot i 1. halvår, og hadde då ein kontaktbehalding på 21 millionar. Emisjonen som nyleg vart gjennomført gav berre 35 millionar. Brutto. Selskapet hadde håpa på 58 millionar. Dette tyder at dei berre har likvide midlar til ca 1,5 års drift. Skal dei investere vidare, tek pengane slutt før.
Altså MÅ selskapet prøve på ein ny emisjon i nær framtid, om dei skal ha noko håp om å overleve. Det betyr også at eksisterande aksjer på nytt blir kraftig utvatna, og mister verdi. Så 0,5 er definitivt ikkje rimeleg. Eg vil tru at neste emisjonsforsøk vil ha ein kurs langt lågare enn det.
Kupeno
12.02.2023 kl 00:15
2751
Tror ikke folk helt skjønner hvor viktig hydrogen vil være for det grønne skiftet. Dette er et stort satsingsområde for mange land. Det er langt frem før batteri kan drive tungtransport, om det noen gang vil gjøre det. Toyota har hatt fokus på hydrogen lenge og jeg tror de kommer til å få riktig på sin satsing.
https://www.angloamerican.com/futuresmart/stories/our-industry/technology/how-hydrogen-fuel-cells-work
https://www.angloamerican.com/futuresmart/stories/our-industry/technology/how-hydrogen-fuel-cells-work
Redigert 12.02.2023 kl 00:29
Du må logge inn for å svare
JonneHex
12.02.2023 kl 15:28
2664
Er ikke inne her foreløpig, eller hydrogen ennå. Men er påvei. Vil bare si at dere er bare veldig tilig ute. EU kommer til kjøre hydrogen, uansett hva man mener om det. Bare se på stasjonskartet i eu,, flust i tyskland.
Når transporten kommer over vil bilene følge etter. Elbiler og dette ladeprakket er dødt, de bare kjører på sålenge noen lager etterspørsel på det. Platformene er lett switche over, da det er elbil hydrogen og, bare lite batteri. Bmws ix er allerede hydrogen på bakrommet.
Jeg kommer fra transportsektoren. Mercedes kommer med sin lastebil i neste generasjon.
5-10år så er det kommet bra igang. Går fort når stasjonene først kommer med hydro anlegg for transport.
Når transporten kommer over vil bilene følge etter. Elbiler og dette ladeprakket er dødt, de bare kjører på sålenge noen lager etterspørsel på det. Platformene er lett switche over, da det er elbil hydrogen og, bare lite batteri. Bmws ix er allerede hydrogen på bakrommet.
Jeg kommer fra transportsektoren. Mercedes kommer med sin lastebil i neste generasjon.
5-10år så er det kommet bra igang. Går fort når stasjonene først kommer med hydro anlegg for transport.
Redigert 12.02.2023 kl 15:32
Du må logge inn for å svare
Polaris99
12.02.2023 kl 21:20
2612
Hydrogen blir viktig, men definitivt ikkje for landtransport. Her vil batteri dominere. El-lastebilar er alt kommersialisert, og Girteka har f,eks. bestillt 600 av dei. Hydroenlastebilar er langt frå å bli kommersialisert, og har berre blitt bestilt som del av sterkt subsidierte EU-program. Slike program har ein tendens til å dø, etter at prosjektet er over. Ein kan f.eks minne om kva som skjedde med dei 5 hydrogenbussane i Oslo. Dei vart pensjonerte etter at prosjektmidlane var brukte opp. Elbussar har teke over.
For personbilar er det for lengt avgjort.
"Global EV sales continued strong. A total of 10,5 million new BEVs and PHEVs were delivered during 2022, an increase of +55 % compared to 2021. [...] FCEV remain irrelevant for the electrification of light vehicles; their deliveries stagnated at 15 400 units in 2022, which is 0,02 % of the global, annual light vehicle volume."
https://www.ev-volumes.com/
For personbilar er det for lengt avgjort.
"Global EV sales continued strong. A total of 10,5 million new BEVs and PHEVs were delivered during 2022, an increase of +55 % compared to 2021. [...] FCEV remain irrelevant for the electrification of light vehicles; their deliveries stagnated at 15 400 units in 2022, which is 0,02 % of the global, annual light vehicle volume."
https://www.ev-volumes.com/
Polaris99
01.03.2023 kl 12:31
2337
Då er årsrapporten for 2022 ute.
Kva kan ein lese ut frå den?
1) Hydrogensal er framleis ikkje lønsamt, og det er langt igjen til det er det.
Hynion auka inntektene med 2,4 millionar, men "cost of materials" (altså hydrogen) auka med 3,6 millionar. Det vil altså seie at dess meir del sel, dess meir taper dei.
2) Driftsunderskotet nesten dobla, frå 17 millionar til 29 millionar. Intreressant at 29 millionar også er nettoresultatet av emisjonen i fjor haust. Altså har emisjonen ikkje styrka kapitalen i selskapet, men berre gått med til å halde det flytande.
Det er vanskeleg å sjå for seg at selskapet skal unngå ein ny emisjon i løpet av året. Og det betyr nok at vi får eit tilsvarande stup i aksjekursen, som vi fekk etter emisjonen i haust.
Kva kan ein lese ut frå den?
1) Hydrogensal er framleis ikkje lønsamt, og det er langt igjen til det er det.
Hynion auka inntektene med 2,4 millionar, men "cost of materials" (altså hydrogen) auka med 3,6 millionar. Det vil altså seie at dess meir del sel, dess meir taper dei.
2) Driftsunderskotet nesten dobla, frå 17 millionar til 29 millionar. Intreressant at 29 millionar også er nettoresultatet av emisjonen i fjor haust. Altså har emisjonen ikkje styrka kapitalen i selskapet, men berre gått med til å halde det flytande.
Det er vanskeleg å sjå for seg at selskapet skal unngå ein ny emisjon i løpet av året. Og det betyr nok at vi får eit tilsvarande stup i aksjekursen, som vi fekk etter emisjonen i haust.
forvandler
01.03.2023 kl 14:07
2315
Jeg leser noe helt annet:
- mere cash I selskapet enn verdien av hele selskapet
- sterkt vekst i prosent = kan denne vekstraten opprettholdes kommer en fort til ok tall
- godt fotfeste i Sverige, et marked vesentlig større enn Norge. Rigget for videre vekst i Sverige
- mottatt mange titalls millioner i direkte investeringstøtte
- et marked i vekst og med stort potensial
- en øresaksje som kan gå tigangen og selskapet vil fremdeles være lavt priset i forhold til meget annet
- Oslo Børs kanskje beste bet
- mere cash I selskapet enn verdien av hele selskapet
- sterkt vekst i prosent = kan denne vekstraten opprettholdes kommer en fort til ok tall
- godt fotfeste i Sverige, et marked vesentlig større enn Norge. Rigget for videre vekst i Sverige
- mottatt mange titalls millioner i direkte investeringstøtte
- et marked i vekst og med stort potensial
- en øresaksje som kan gå tigangen og selskapet vil fremdeles være lavt priset i forhold til meget annet
- Oslo Børs kanskje beste bet
torsken
01.03.2023 kl 14:32
2294
Vil tro at du har helt rett. Ser de store har plukket jevnt og trutt. Dette kan gå fort i både 5 og 10 gangen.
torsken
02.04.2023 kl 16:41
1996
Her kan vi få en bratt og solid oppgang. Veien mot 5 kr er svært kort..
Blygen
11.04.2023 kl 17:05
1887
Ligger an til en massiv oppgang i løpet av året...last billig opp og sitt:)..hydrogen er framtiden!!
forzavinger
05.05.2023 kl 10:37
1634
Hynion AS og H2X Global Ltd. slår seg sammen for å drive fremtidens transport
Hynion AS, den beste hydrogendrivstoffleverandøren i Skandinavia, har nettopp inngått et spennende samarbeid med H2X Global Ltd., den ledende australske produsenten av hydrogenbrenselcellebiler. Sammen går Hynion og H2X Global sammen for å etablere kommersielle flåter av hydrogendrevne kjøretøy og den nødvendige infrastrukturen for å holde dem i gang. Hynion er allerede nr. 1 hydrogendrivstoffleverandør i Skandinavia, som leverer drivstoff til et økende antall hydrogendrevne kjøretøy. I Sverige er de første kommersielle bussene og lastebilene allerede på vei og bruker Hynions hydrogenstasjoner i Gøteborg, Stockholm Arlanda og Sandviken for å fylle drivstoff. H2X Global har allerede sikret seg bestillinger på en rekke kommersielle hydrogenbiler i Gøteborg, og med Hynions nettverk av drivstoffstasjoner for hydrogen som skal utvides i nær fremtid, vil partnerskapet garantert ha stor innvirkning på markedet. Dette samarbeidet vil forbedre markedspenetrasjonen og akselerere overgangen til nullutslippsalternativer, som hydrogendrivstoff. "Vi er henrykte over å samarbeide med H2X Global for å fremskynde erstatningen av fossilt brensel med nullutslippsalternativer", sier Slavica Djuric, viseadministrerende direktør i Hynion AS. " Sammen er vi sikre på å nå våre forretningsmål raskere og støtte de politiske ambisjonene om en renere fremtid for transport." Peter Westh, administrerende direktør i det svenske datterselskapet H2X Gothenburg AB, er enig: "Vi er glade for å samarbeide med Hynion, den best etablerte leverandøren av hydrogendrivstoff på det skandinaviske markedet, sier han. " com Om H2X Global H2X er et bil- og kraftaggregatselskap med fokus på absolutt bærekraft. Selskapet er fokusert på å utnytte de mest effektive og effektive teknologiene, med bonusen på å fange gratis og fornybare energikilder. En spesialisering innen hydrogen er grunnlaget for H2Xs vekst, men med en sterk plattform som produsent av elektrisk drevne kjøretøy, har selskapet en allsidig tilnærming til å finne riktig kjøretøy for riktig oppgave. H2X Global har virksomhet i Australia, Malaysia, India og i hele Europa. www.h2xglobal.com med en sterk plattform som produsent av elektrisk drevne kjøretøy, har selskapet en allsidig tilnærming til å finne riktig kjøretøy for riktig oppgave. H2X Global har virksomhet i Australia, Malaysia, India og i hele Europa. www.h2xglobal.com med en sterk plattform som produsent av elektrisk drevne kjøretøy, har selskapet en allsidig tilnærming til å finne riktig kjøretøy for riktig oppgave. H2X Global har virksomhet i Australia, Malaysia, India og i hele Europa. www.h2xglobal.com
Hynion AS, den beste hydrogendrivstoffleverandøren i Skandinavia, har nettopp inngått et spennende samarbeid med H2X Global Ltd., den ledende australske produsenten av hydrogenbrenselcellebiler. Sammen går Hynion og H2X Global sammen for å etablere kommersielle flåter av hydrogendrevne kjøretøy og den nødvendige infrastrukturen for å holde dem i gang. Hynion er allerede nr. 1 hydrogendrivstoffleverandør i Skandinavia, som leverer drivstoff til et økende antall hydrogendrevne kjøretøy. I Sverige er de første kommersielle bussene og lastebilene allerede på vei og bruker Hynions hydrogenstasjoner i Gøteborg, Stockholm Arlanda og Sandviken for å fylle drivstoff. H2X Global har allerede sikret seg bestillinger på en rekke kommersielle hydrogenbiler i Gøteborg, og med Hynions nettverk av drivstoffstasjoner for hydrogen som skal utvides i nær fremtid, vil partnerskapet garantert ha stor innvirkning på markedet. Dette samarbeidet vil forbedre markedspenetrasjonen og akselerere overgangen til nullutslippsalternativer, som hydrogendrivstoff. "Vi er henrykte over å samarbeide med H2X Global for å fremskynde erstatningen av fossilt brensel med nullutslippsalternativer", sier Slavica Djuric, viseadministrerende direktør i Hynion AS. " Sammen er vi sikre på å nå våre forretningsmål raskere og støtte de politiske ambisjonene om en renere fremtid for transport." Peter Westh, administrerende direktør i det svenske datterselskapet H2X Gothenburg AB, er enig: "Vi er glade for å samarbeide med Hynion, den best etablerte leverandøren av hydrogendrivstoff på det skandinaviske markedet, sier han. " com Om H2X Global H2X er et bil- og kraftaggregatselskap med fokus på absolutt bærekraft. Selskapet er fokusert på å utnytte de mest effektive og effektive teknologiene, med bonusen på å fange gratis og fornybare energikilder. En spesialisering innen hydrogen er grunnlaget for H2Xs vekst, men med en sterk plattform som produsent av elektrisk drevne kjøretøy, har selskapet en allsidig tilnærming til å finne riktig kjøretøy for riktig oppgave. H2X Global har virksomhet i Australia, Malaysia, India og i hele Europa. www.h2xglobal.com med en sterk plattform som produsent av elektrisk drevne kjøretøy, har selskapet en allsidig tilnærming til å finne riktig kjøretøy for riktig oppgave. H2X Global har virksomhet i Australia, Malaysia, India og i hele Europa. www.h2xglobal.com med en sterk plattform som produsent av elektrisk drevne kjøretøy, har selskapet en allsidig tilnærming til å finne riktig kjøretøy for riktig oppgave. H2X Global har virksomhet i Australia, Malaysia, India og i hele Europa. www.h2xglobal.com