Frp-Keshwaris fiktive reiseregninger er et hån

brahman
17.10.2018 kl 20:18 1267

mot alle de som jobber og sliter og blir tvunget til å betale pluss/minus 40% i inntektskatt og 25% moms på nesten alt de kjøper.

Omtrent som en "svensk tilstand" dette også.
convert
17.10.2018 kl 20:23 1263

Han er vel muslim. Det finnes ikke moderate muslimer. Man kan aldri stole på en muslim.
Yess
17.10.2018 kl 20:33 1254

Er ikke dette straffbart?
Flere hundre tusen i reiseoppgjør som bare er tull må jo være det samme som svindel?
Hvis noen oppgir feil til NAV så er jo h... uye

I det private hadde man sikkert blitt anmeldt, men i det offentlige blir man bare ofte omplassert.
Kanskje han kommer tilbake som kantinedame?
nekkejk
17.10.2018 kl 20:57 1236

Han er jo frepper. Man kan aldri stole på en frepper.
17.10.2018 kl 21:01 1231

Opplevde i går jeg tok drosje fra byen, at sjåføren som var innvandrer kjørte en kjempeomvei på elendig vei, og ba om å få
ekstra for å hjelpe en av de andre ut av drosjen. Og slike tror politikerne skal integreres. haha!
Brande_n
17.10.2018 kl 21:05 1228

Dette er ren svindel. En dyktig politiker ble for grisk. Mye vil ha mer. Slike kan vi ikke ha på tinget.
finnsa
18.10.2018 kl 14:39 1158

Ser at Keshvari nå er sykmeldt.
Sikkert vondt i foten.

Dette er svindel. Det at svindelen er gjort av en av folkets tillitsvalgte gjør saken enda mer alvorlig. Politiet ser på sakn og jeg finner det naturlig at det blir tatt ut tiltale mot vedkommende. Dette skal ikke og må ikke samfunnet tåle.
Dette er ikke en partipolitisk sak, men en sak der en tillitsvalgt begår tillitsbrudd. Og dette er noe vedkommende har gjort bevisst. En naturlig utgang av saken var at han ble suspendert fra sin plass inStorringet og at vararepresentanten ble sittende resten av perioden. Han har trukket seg som leder for Oslo FrP, men ham burde etter mitt syn vært fjernet fra partiet. Slike representanter har ikke FrP, eller andre politiske parti for den saks skyld, behov for. Det minste vi ,å kunne forlange av våre tillitsvalgte er at vi må kunne ha tillit til dem.

Men det er pussig at stortingsrepresentanter kan levere reiseregninger uten at noen kan kontrollere dette. I de etatene jeg har jobbet så må man for det første ha fått et reiseopplegg godkjent av overordnede og når gjennomført, få reiseregningen godkjent av en overordnet, før penger blir tilbakebetalt. Det er pussig at det skal være forskjell på Kong Salomon og Jørgen Hattemaker, men det overrasker meg ikke.

Synderen her er Stortingets regnskapsavdeling som har utbetalt på illegitime regninger. For å ta ut statens satser SKAL det foreligge dokumentasjon på at vedkommende faktisk har foretatt den reisen det fremlegges regning for, særlig hvis det kreves godtgjørelse etter statens satser for km, diett, overnatting og ikke foreligger kvitteringer. Da må man på annet vis dokumentere at reisen er foretatt, fx ved å få en signatur fra den som inviterte eller vedlegge et møtereferat eller et besøksmerke fra jakkeslaget.

Stortinget har sørget for at andre må føre slik kontroll ved skatteloven, regnskapsloven og straffeloven. Det er vanskelig å se at Stortinget bare skal velte ansvaret for utbetalingen over på den som har mottatt reiseoppgjøret, og selv gå fri ansvaret for å føre regnskapsmessig internkontroll før reiseregninger godtgjøres. Det er Stortinget som har kontrollansvaret og utbetalingsansvaret!

Men pyttsan!

200.000 her og 2 milliarder der! Hva betyr vel det for våre folkevalgte som håndterer SCHWÆRE pengesummer fra folkets skattekasse.
Redigert 18.10.2018 kl 15:38 Du må logge inn for å svare

Keshvari har ifølge Aftenposten levert udokumenterte reiseregninger for 290.000 kroner. Avisen kan dokumentere at han har vært i hjembyen Oslo samtidig som det er levert krav på 36.000 kroner.

Hvordan i huleste er det mulig å få utbetalt flere hundre tusen for UDOKUMENTERTE regninger? Et minimum må vel være at det foreligger kvitteringer for utleggene.

Tydelig at det bare renner penger ut av fellesskapet uten kontroll.
Redigert 18.10.2018 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
dirken
18.10.2018 kl 16:27 1114

Den som har lurt til seg penger skal liksom ikke klandres? Fint om Stortinget får mer kontroll, men det må jo være mulig å ha to tanker i hodet samtidig. Lurer på om havfruen har samme innstilling overfor de som svindler til seg penger fra NAV for eksempel. Stakkars trygdesvindlere som rammes av at NAV lar seg lure liksom.

Denne saken finner nok sin løsning til slutt. Vi får stole på økokrim.
Redigert 18.10.2018 kl 16:28 Du må logge inn for å svare
SCK
18.10.2018 kl 16:52 1099

Nå mener vel ikke Havfruen at Keshvari ikke skal ta sin del av den straff som tilkommer. Han har jo rotet det så til de grader for seg selv, på noe som var garantert å bli avdekket før eller senere. Hans "forbrytelse" kan ikke kalles videre utspekulert. Men aller mener han må stå til rette. Det er ikke det det dreier seg om.

Norge kaller seg fremdeles et tillitsamfunn. Det var tidligere en ære å stå i jobb til krampa tok en, man ville ikke være en snylter. I dag så er man i nye miljøer i Norge en dust om man ikke benytter seg av smutthullene og misbruker tillitsystemet til å tilrane seg ytelser man ikke har rett eller krav på - enten det dreier seg om en "ofortrygd" eller annen (nav)ytelse. Til og med innen kommuneforvaltningen er seriøsiteten på nedadgående, vi ser det inne asylpolitikken - som innen Tolgasaken.

Når det er som det har blitt så reagerer jeg med vantro, som Havfruen gjør, at det ikke tas de mest elementære kontroller før en utbetaling finner sted.
Jeg tror vi skal være glad for at vi ikke kjenner alle sidene til samfunnets naivitet og sløseri vedr. misbruket av våre skattepenger.
Pedal
18.10.2018 kl 17:25 1089

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EoelGj/stortinget-anmelder-keshvari

Stortinget anmelder Keshvari!

Flott at dette tas på alvor og at han må stå til ansvar for sitt svik!

Stortinget hadde nok ikke noe annet valg. Når en av våre tillitsvalgte på Stortinget bevisst svindler statskassen for flere hundre tusen må det og skal det reises sak mot vedkommende. Vi må ikke glemme at Forsvarsdepartementet klistret Sjøforsvarets mest rakryggede offiser, Viseadmiral Jan Reksten over hele første siden på VG den gang han ble mistenkt for å ha mottatt kr 5000,- ved at Siemens hadde betalt hans hotellrom på den berømmelige golfturen der flere forsvarstopper deltok. Skarve kr 5000,-! Og den regningen ble betalt uten at den godeste Reksten viste om det. Da det ble klart for ham, så tilbød han seg å betale pengene tilbake.

Det hjalp ikke. Økokrim stilte på døren til Admiralen kl 0700 om morgene og ransaket boligen hans!

Jeg bare nevner det. Dette er måten statsmakten selv opptrer ovenfor sine underordnede når det er snakk om langt, langt mindre beløp enn det denne politikeren bevisst forsøkte å unndra statskassen.

Så i denne saken forventer jeg at vedkommende blir etterforsket, straffet og utvist fra Stortinget for godt. Vi kan ikke akseptere at våre tillitsvalgte begår den slags bevisste handlinger. Og spørsmålet jeg stiller meg er, på hvilke andre områder har denne politikeren tiltusket seg midler fra statskassen/partikassen?
SCK
18.10.2018 kl 18:03 1073

Det er nok mange eksempler på slikt du trekker fram, London. Hvor fornuften ikke rår.

Jeg for min del stiller ikke i første ledd som deltaker i korsfestelsen av fyren Keshvari. Fordi det er så åpenbart at skal uttrykket personlig tragedie ha noen mening for noen så må det vel være her.
atnorhe
18.10.2018 kl 18:51 1061

Dette er resultat av det banale "tillitsamfunnet" som har vært en del av Ola treig, og fungert stort sett greit. Nå er landet blitt "slik som vi ønsker" med migrasjon og asylsvindlere med rause velkomstgaver og en trygg ubekymret fremtid som fyller kafeene på dagtid og er heltene.

Med den løsslupne bruken som regjering og politikere har lagt seg til i vårt rike land, er det helt greit å prøve å finne smutthull. Kall meg skurk, men det er umulig å ha respekt for sløseriet og begrunnelsen som politikerne bruker. Det er til tider uutholdelig, men ingen ting å gjøre med det, annet enn å bruke de muligheter en ser til å "raske med seg" hvis det er mulig.Det er helt greit, og den nye "moralen" som har erstattet "enigheten om spleisesamfunnet"

Det såkalte "spleisesamfunnet" hører fortiden til, og er for tåpelig til å brukes selv i festtaler. Det blir bare flaut og dumt. Nå er det hver man for seg samfunnet.
I dette tilfelle er det ikke snakk om "smutthull", og umoralsk men lovlig. Det er et hån mot embedet en innvandrer har fått ved hjelp av kvotering. Keshvari var FRP sin nyttige idiot, og asyl-alibi. Han har åpenbart ingen respekt for landet som har gitt ham både frihet og makt . Dette er simpelt frekt tyveri, som før eller siden måtte bli oppdaget, men han hadde ingen respekt for systemet og brydde seg ikke.
La meg slippe å se og høre denne frekke slimålen som representant for det Norske politiske maktsystemet flere ganger. Det vil overhodet ikke bli tålt

an har jo rotet det så til de grader for seg selv, på noe som var garantert å bli avdekket før eller senere.

Tror faktisk det er mulig å holde en slik svindel gående om man ikke blir for grådig, og det ble vel denne karen.
2HB
19.10.2018 kl 00:44 1009

La ham dingle.
19.10.2018 kl 01:02 1003

Er dette toppen av isfjellet? Hvor mange stortingspolitikere har problemer med nattesøvnen nå som har gjort nøyaktig det samme? Jeg tror det er mange.
Redigert 19.10.2018 kl 01:03 Du må logge inn for å svare

Jeg er overbevist om at det er korrupsjon i mange millioners klassen i forbindelse med stortingsutbyggingen til 2321 + 219 mill kr.
Man kan ikke ha så slappe tillitsregler. Staten skylder meg egentlig milliarder.

Mulig jeg ikke har fulgt så godt med i denne saken, men har det vært noen intervjuer med ledere fra de andre partiene i denne saken? Har det vært noen utenom Frp politikere som har uttalt seg? Her ligger det en ball på fem meter foran åpent mål, men hvorfor er det ingen sosialister som vil sparke den inn? Hvor er fordømmelsene?

Tror vel jeg vet svaret på dette, men det kunne vært interessant å høre hva sosialistene her på foraet mener om dette.
.777.
19.10.2018 kl 07:07 975

«Tror vel jeg vet svaret på dette, men det kunne vært interessant å høre hva sosialistene her på foraet mener om dette.»

Tror ikke du får noe ærlig svar fra den kanten.
Sotah
19.10.2018 kl 07:20 972

Du skal ikke forstyrre motparten når han er i ferd med å ødelegge for seg selv, heter det i et gammelt munnhell.
Load
19.10.2018 kl 08:33 963

Utrolig klønete, la ham få straff som fortjent.
.777.
19.10.2018 kl 08:40 961

Det skulle jo også tatt seg ut om de stikk i strid med egen ideologi nå plutselig skulle ha angrepet en innvandrer som sliter, kun fordi han er frepper?

Dessuten er han ikke alene om å berike seg selv på fellesskapets regning, og sikkert heller ikke alene om å ha strukket strikken for langt.

Min mening er at hele saken er latterlig, i den store sammenhengen. Hallo! ta en kikk på statsbudsjettet. Om det er kvitteringer eller ikke spiller egentlig liten rolle, det er oss som betaler for all galskapen uansett. Han har jukset til seg kanskje 100.000.- mens andre leverer reiseregninger for millioner, eller mobilregninger på hundretusener, som liksom er helt grei bruk av folkets skattepenger.

Løsningen er altså ikke å bruke ennå flere millioner på innføring av mer byråkrati, og flere kontroller, det vil bare koste oss mer uten å løse problemet som er et offentlig sløseri fullstendig ute av kontroll.
atnorhe
19.10.2018 kl 09:34 951

Stortinget hadde aldri avdekket dette. Hvordan skulle det skje? Det er nok å se på underskuddet alle så komme i byggingen de selv skulle "kontrollere"

Dette er Aftenposten som har oppklart, siden mange antagelig har visst om dette på stortinget, og de er blitt tipset. Keshvari har sikkert ikke en gang giddet å skjule det, og kanskje tom skrytt av det til noen. Systemet er bygget på kardemommeloven, sånt sett er det forståelig.
Mythos
19.10.2018 kl 10:01 945

Stol aldri på en muslim.
Biggy
19.10.2018 kl 10:25 940

Her er det store beløp dom er svindlet og Keshvari har bløffet om å være på reiser mens
han satt i salen på Stortinget.
En frekk fyr som burde skamme seg for å misbruke tilliten han blir vist av velgerne!
Carl I.Hagen sitter som vikar på Stortinget mens Keshvari er sykemeldt med samme
'diagnose' som den Aps Trond Giske hadde da han ble avslørt i fjor....

Hvis det stemmer at han har lurt til seg kr 290.000,- må det reises tiltale. Beløpet er stort nok til ubetinget fengselsstraff om man sammenligner med de som lurer til seg tilsvarende stort beløp fra eks. NAV. Hvis man her ikke tar ut tiltale og får han dømt så er det ikke annen grunn enn at det er for mange freppere i politiet .

Kashvari her opptrådt i beste FRP ånd.

Freppere er kjent for å være kriminelle, smålige og ta til seg rikdom og fordeler ved enhver anledning. Siv som får nesten gratis luksus hytte av en milliardær er et annet eksempel. Denne gjengen hadde solgt morra si for noen slant.
Redigert 19.10.2018 kl 11:17 Du må logge inn for å svare

Du mener stol aldri på en FRPer.
.777.
19.10.2018 kl 11:21 919

Jeg trodde det var god sosialistisk omfordelingspolitikk at en som har for høyt forbruk får omfordelt noen andres penger?

Det var ikke noe overraskende at denne fyren jukset, det kunne enhver ha forutsett.

Det meste overraskende er jo at Stortinget ikke krever dokumentasjone i form av kvitteringer?

Alle steder der jeg har jobbet har man alltid krevd kvitteringer på hvert eneste øre, men klart, dette har vært i private bedrifter.

Sannheten her er at veldig mange i det offentlige misbruker disse ordningene, og det er tydeligvis veldig dårlig kontroll på det.

Det forholder seg nok slik at for de fleste vil jukset være relativt lite, slik at man ikke skal fatte mistanke.

Feilen denne «herren» gjorde var at han ble for grådig, og for arrogant, slik at det gikk over stokk og stein.

Siden de tydeligvis ikke krever kvitteringer? må det ryddes kraftig opp i dette, og man må selvsagt gå gjennom reiseregningene til de mest ivrige stortingsrepresentantene for å se hvor mye de kan finne, det berømte toppen av isfjellet.

Denne gjengen hadde solgt morra si for noen slant.

Og der gjorde Daniel (selvsagt) det hele som et FRP-problem:-))
Ja, for det er jo bare FRPere som har blitt tatt for svindel/underslag/juks

Hadde det bare vært så enkelt....

Det norske statsbudsjettet er tre ganger så stort pr person som de andre skandinaviske statsbudsjettene.

Så slepphendhet med penger er noe som gjennomsyrer hele den offentlige sektor, ikke bare Stortinget.

ALLE offentlige etater sløser enormt med penger i Norge, hvorfor har vi ellers et statsbudsjett som er tre ganger større enn det kunne ha vært?

Man ser jo dette relativt lett på at det britiske jernbaneselskapet Go-Ahead har lagt inn et anbud på å kjøre sørlandsbanen, de skal ha 150 millioner for jobben, mens NSB skulle ha 486 millioner, det ser ut som «tre ganger så mye» er standarden den norske offentlige sektor opererer med, bortsett at de mht Sørlandsbanen har lagt seg på mer enn tre ganger....

Redigert 19.10.2018 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
.777.
19.10.2018 kl 12:29 880

«Det norske statsbudsjettet er tre ganger så stort pr person som de andre skandinaviske statsbudsjettene.»

Det du egentlig sier her er at alt vi betaler i skatt på inntekt og formue, alt vi betaler i trygdeavgift og arbeidsgiveravgift, og alt vi betaler i merverdiavgift ROTES BORT.

Hvis den norske staten hadde redusert sitt forbruk til samme nivå som Sverige og Danmark kunne vi altså sluppet å betale alt dette.

Det er fullstendig sinnsykt.

PS: Bompengene kunne vi også sluppet.

https://www.statsbudsjettet.no/Statsbudsjettet-2018/Satsinger/?pid=83811

PS ll: og så går venstresiden til valg på å øke skattene mer....
Redigert 19.10.2018 kl 12:36 Du må logge inn for å svare

Sier du det ja .........
https://www.dagbladet.no/nyheter/raymond-nekter-a-svare-pa-hvorfor-han-ikke-har-fylt-ut-taxi-regningene-sine/67401929

Der har du 4 av kammmmeratene dine i tilsvarende fusking med reiseregninger.
Skal vi slå fast at man aldri kan stole på en AP`er?
Aldri kan stole på en MDG`er?

Eller gjelder "logikken" din bare en vei?

RR
artig
19.10.2018 kl 22:58 827

Har det blitt verifisert hvem som har levert inn reiseregningene?