NEL; TEKNISK illevarslende - FØR nedgradering: 8,50!

Hammers
NEL 06.05.2021 kl 22:24 8210

3-kløveret i overskriften har dannet sterke bånd. Alt baserer seg på at hydrogenboblen skal fortsette å vokse.
Hva skjer hvis noe/noen pirker hull i den?
Den UFORSTÅELIGE bobla som er bygget opp av tyske investorer + norske meglere som kappes om NEL-kunder og kanskje oppdrag fra selskapet?

Historisk sett har NEL hatt et direkte TAP på ca 50% av hver eneste omsatte krone.
Etter hvert som omsetningen har ØKT - har tapene gjort det samme - i NOK!
Det jeg har omtalt som en negativ eksponentiell utvikling (stadig brattere). Altså et stadig BRATTERE FALL!

Enkelte kvartaler har riktignok blitt berget av ekstraordinære gevinster i deres aksjekjøp i ANDRE hydrogenselskaper!
- NKLA har vi hørt om i et par års tid. Spesielt selskapets "ordre" på 10 MRD.
- NEL inntektsførte flere mill NOK i "aksjegevinst" for å glatte over virkeligheten ved et elendig Q.
- Det varte helt til NKLA-boble brast. Da det viste seg at det hele var en ren bløff. Gevinsten måtte reverseres! ATL nærmer seg i NKLA!
- Her er kursen like før dagens stengetid: https://s3.tradingview.com/snapshots/r/ROTLKhc1.png

En annen aksjegevinst fikk selskapet i Everfuel. Tror det var en spin-off fra NEL (ikke helt sikker - følger ikke SÅ nøye med).
Et selskap med en kurs som dundret i været. Trolig ved hjelp av tysk drivkraft?
Fra tyskere som har en viss historikk når det gjelder hydrogen, luftskip og annet eksplosivt materiale.

Heller ikke utviklingen i chartet til Everfuel får lysten på champagne til å stige. DET ser du HER;
https://s3.tradingview.com/snapshots/0/0NY0cWAL.png

Et tredje selskap som ligger FLERE ÅR unna positiv drift!
Faller EFUEL med kr 10 - faller verdien til NEL med kr 120 mill! Det er LIKE FØR også DEN boble sprekker!

Hvordan ser det så ut for "sjefen" i triangelet - NEL?
Selskapet som delvis er avhengig av de to nevnte - og som OGSÅ ligger flere år unna å tjene sine første NOK;
https://s3.tradingview.com/snapshots/7/7zHTKYtz.png (Trykk etter åpning og se detaljer).

- Den skrått stigende er den LANGE trendlinja fra kursen lå i 2-3. Den er TEMMELIG NÆR brudd!
- Horisontalt en støttelinje som har vart siden i fjor sommer. BEGGE møtes i den markerte bobla!

Konklusjon; Fortsetter justeringen for de grønne ligger NEL syltynt an!
TO viktige støttelinjer ligger an til brudd. En aksje ikke JEG ville vært eier av - HVIS bruddet kommer! Snart - eller senere!

Hilsen Hammers

PS; Tyskerne har allerede begynt å trekke seg ut (ref Der Aktionær).
Redigert 01.06.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
aklm
06.05.2021 kl 22:35 8154

Ledelsen virker helt fjern. Emisjonsspesialister som ville fått problemer med å lage fyllefest på polet.
Slettet bruker
06.05.2021 kl 23:05 8006

Nel eier 16 procent av everfuel.

Så når kursen i everfuel steg, då steg nels kurs. Nel får orders fra everfuel ibland då stiger nels kurs på nyheterna

Og everfuels kurs. Då stiger nels kurs lite till

Everfuel tackade genom at köpa loss nel fra stasjonsverksamheten i Norge, främst husket fra explosionen i Sandvika. Nels kurs steg og everfuels også og då steg nel lite till.

Verdier bygges alltså gjenom intern fakturering nel-everfuel, det er veldig smart
Slettet bruker
06.05.2021 kl 23:06 7994

Solgte du deg ned i VOW?
Hammers
10.05.2021 kl 21:16 7609

I stedet for å KJØPE NEL er det nå mye som tyder på at Spetalen kun var inne kort tid via lånte aksjer (?) - og i stedet har SHORTET.
Kursen falt uansett KRAFTIG ila dagen.

EFUEL falt ikke mye, men kanskje mer betydningsfullt - til 69,55.
Mer betydningsfullt ved at den siste livlina på kr 70 faktisk ER brutt.

Fortsatt ikke mye (kanskje 2 svake fibre igjen på den nevnte lina). Ved fortsatt fall ser bildet stygt ut;
https://s3.tradingview.com/snapshots/0/0NY0cWAL.png (tatt ut torsdag).

Det spennende med EFUEL er at NEL taper hele 120 mill NOK for hver 10'er EFUEL faller.
Bare fra Q2 startet har selskapets kurs falt fra 86 til ca 70. Det er kr 16 - eller hele 190 mill for NEL sin del.

NKLA holder sånn nogen lunde i dag. Kursen har falt ca 18% fra start Q2. Jeg vet ikke hvor mye dette utgjør i kr for NEL.
Ikke rart Spetalen nå (trolig) har satt en saftig short i NEL! Svaret får vi trolig via Shortregisteret ila en dag eller to
https://ssr.finanstilsynet.no/

Hilsen Hammers
Redigert 10.05.2021 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Value Investor
10.05.2021 kl 22:40 7381

"Teknologien" er å sette to ledninger med likestrøm på i vann så får du hydrogen. Problemet er at det gjør klimakrisen værre, siden man da må ha disse kullkraftverkene gående mange år ekstra før de kan erstattes av ren energi. Regnestykket går ikke opp.
Value Investor
10.05.2021 kl 22:46 7345

Tror det er feil at tyskerene er på vei ut, de øker, med oppgang på 1,1% nå sist. På et tidspunkt tror jeg dog aksjen blir upopulær, og vil finne seg et gulv, kanskje rundt 3 kr, men den kan gå lavere også, men jeg tenkte gå ut av min short rundt der.
Slettet bruker
11.05.2021 kl 04:01 7150

Sett i ettertid var vel Bjørn Simonsens overgang til Spettet et tydelig salgssignal, eller ?

https://finansavisen.no/lordag/profil/2020/12/11/7597371/bjorn-simonsen-i-saga-pure-er-oystein-stray-spetalens-handplukkede-hydrogenstjerne

https://e24.no/boers-og-finans/i/WO66xa/ansatt-i-oktober-har-allerede-110-millioner-i-gevinst

Bybonden ( spørsmålet blir derfor , hvorfor har ikke "spettaklet" shortet før ? )
Redigert 11.05.2021 kl 04:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
13.05.2021 kl 00:45 6537

Ref utviklingen i Everfuel.
Ser at kursen jevnlig gjør store byks begge veier. De positive utslagene mest på MINIPOSTER.
Her om dagen registrerte jeg at noen 100 aksjer sendte børsverdien noe slikt som 5% opp!

Likevel fortsetter nedsalget som aldri før.
De støttene jeg tegnet inn i et tidligere diagram er all brutt. Nå gjenstår kun EN linje - før det store stupet:
https://s3.tradingview.com/snapshots/h/h2fnikeK.png

Potensialet ligger ved ca 21.
Skulle DET inntreffe (over tid) betyr det en HALV MRD i dass for NEL sin del. Da blir det nye nedskrivninger a la Nikola.
INGEN av de 3 selskapene er i nærheten av fortjeneste mange år fram i tid.

Da avhenger det hele om hvor tynnslitt aksjonærenes tålmodighet etter hvert har blitt.
Spesielt nå når det ikke lengre er så enkelt å lokke blåøyde investorer med himmelhøye kurslovnader.

Hilsen Hammers.........som tror de fleste etter hvert har innsett at ALT blir så mye, mye verre for hvert eneste Q!
Gork
13.05.2021 kl 14:11 6260

Gode vurderinger Hammer, men aksjonærene i NEL i Tyskland har vel økt eksponeringen etter at kursen begynte å gå sørover. Jeg klarer fortsatt ikke å forstå kursen i NEL, så den følger jeg på sidelinjen. Q1 var grusom.
Hegu
13.05.2021 kl 14:21 6230

Norske 2020 aktieraketter som Kahoot, NEL og Quantafuel er blevet skåret i 2 lige små dele den seneste tid. Lyt med når Hansen og Larsen taler om hvorvidt kursnedturen har skabt kapitulation. Om mulig bundformation i Ørsted og Vestas og hvad inflationsdebatten betyder for investorerne.
Indeksering:
00:00 – 16:45: 2020 aktieraketter
16:45 – 19:28 Fair value i Ørsted og Vestas?
19:28 – 27:34 Inflationsdebatten

https://www.youtube.com/watch?v=2AWlpO4N0Fg&t=1165s
Collo
19.05.2021 kl 08:05 5862

Herning, Denmark, 19 May 2021 - Everfuel A/S is pleased to announce a cooperation agreement with Cabonline, the largest taxi operator in the Nordic region, for developing the market for taxis fueled by green hydrogen for zero emission mobility. The parties have entered into a collaboration with Toyota Norge for the supply of initially up to 100 Toyota Mirai hydrogen taxis to the Oslo-region. Cabonline will provide its taxi license holders with incentives to use hydrogen fuel cell vehicles and the license holders who take part in this roll-out will benefit from discounted prices for hydrogen fuel at Everfuel's stations. Everfuel and Cabonline, has as a part of the project, engaged with Toyota, which will offer the new hydrogen fueled Toyota Mirai to taxi license holders, initially in Oslo and then in the larger Norwegian cities as Everfuel's hydrogen station network is established. Cabonline's ambition is to introduce several hundred hydrogen taxis throughout the Nordic region in the coming years. Toyota, one of the world's largest mobility groups and a leader within fuel-cell and hydrogen cars production, has started preparations for rolling-out the initial up to 100 Toyota Mirai in Oslo by the end of 2022 and then planning to further increase the number of Mirai taxis together with Everfuel and Cabonline's Norwegian unit Norgestaxi. Everfuel and Cabonline plans to leverage the same cooperation model to expand into the larger cities in the Nordic countries. "Long-term partnerships are a key enabler for scaling green hydrogen as the clean fuel of choice for transport. This cooperation between Cabonline, Toyota and Everfuel is a great example of how connecting the entire hydrogen value chain from safe production, distribution and fueling with vehicle providers and end-users enables roll-out of solutions for commercializing green hydrogen fuel and decarbonizing transport at scale," says Jacob Krogsgaard, CEO and founder of Everfuel. "We have a clear ambition of delivering the first 100 cars to the taxi market in Oslo by the end of 2022 within the framework of this collaboration. For Toyota, this is part of an international strategy to build the hydrogen market," says Espen Olsen, General Manager PR at Toyota Norway. "Hydrogen taxis have the advantage of being zero-emission at the same time as the fuel tank can be filled in three minutes. This has been demonstrated with great success in Paris and I believe that through this collaboration, we will make hydrogen technology available and competitive. The City of Oslo wants 20% of a total of approximately 2,500 taxis in Oslo to use hydrogen. We will be able to deliver on that if Enova can contribute by providing the necessary support to the taxi owners who are first to lead the way," says Dag Kibsgaard-Petersen, CEO of Cabonline Group and managing director of Norgestaxi. Please see the attached press release in Norwegian for more information. For additional information, please contact Everfuel A/S: Jacob Krogsgaard, CEO, +45 2871 8945, jk@everfuel.com Cabonline Group AB: Dag Kibsgaard-Petersen, CEO, +47 400 11 981, dkp@cabonline.com Toyota Norge AS: Espen Olsen, General Manager PR, +47 952 26010, Espen.olsen@toyota.no About Cabonline Cabonline is the leading taxi company in the Nordic region with 2,500 connected transporters and approximately 4,400 vehicles in Sweden, Norway, Finland and Denmark. Cabonline contains a series of well-known brands, such as Flygtaxi, TaxiKurir, Norgestaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi and Taxi 4x27. Through Cabonline, transporters have access to attractive customer agreements, support from industry- leading technological development and utilization of economies of scale, efficient service and a shared infrastructure. The Group revenue 2020 was approximately 4.2 billion. For further information: www.cabonlinegroup.com About Everfuel | www.everfuel.com Everfuel is making green hydrogen for zero emission mobility commercially available across Europe, offering competitive all-inclusive hydrogen supply- and fueling solutions. We own and operate green hydrogen infrastructure and partner with vehicle OEMs to connect the entire hydrogen value chain and seamlessly provide hydrogen fuel to enterprise customers under long-term contracts. Green hydrogen is a 100% clean fuel made from renewable energy and key to electrification of the transportation sector in Europe and a sustainable future. We are a young ambitious company, headquartered in Herning, Denmark, and with activities in Norway, Denmark, Sweden, The Netherlands, Germany and Belgium, and a plan to grow across Europe. Everfuel is listed on Euronext Growth in Oslo under EFUEL.
velkjent
19.05.2021 kl 08:19 5810

Virksomheten forutsetter m.a.o. at skattebetalerne må blø.
Seriøs
19.05.2021 kl 08:33 5772

Shorten øker kraftig
Mado
19.05.2021 kl 09:36 5652

Kome inn Seriøs!
Bra kjøpe signal, Sbanken kom med ny kjøpe anbefaling i dag.
Avslutter 16,80,- tipper jeg.
Redigert 19.05.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Value Investor
19.05.2021 kl 09:57 5607

90% av alle turer vil en taxi lett kunne ta som ren batteritaxi, hvis man skal bruke hydrogen ville jeg brukt hydrogen som en range-extender, hvor effekten på hydrogendelen kunne være kanskje bare 8kw eller noe sånt, og sammen med et batteri på si 100 kwh, så kunne man ta alle turer. Har ikke regnet i detalj på dette, men et slikt opplegg vil ta det beste fra el og hydrogen, og gjøre det hele spiselig for taxinæringen.
Value Investor
19.05.2021 kl 10:24 5548

Sjekket litt hva ting koster, og hydrogentanken koster ca 30.000 for 5kg, et 100kwh batteri koster ca 100.000 og en 8kw brenselscelle vil jeg tippe du kan få for 16.000 kr. Så totalt 146.000 kr og det er innafor. Forutsetningen for at et slikt system skal virke er at sjåføren vet på forhånd når det blir travelt, eller hvis han får en spesielt lang tur, at han setter på hydrogenet når turen starter.
Redigert 19.05.2021 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
Collo
20.05.2021 kl 08:14 5266

Finansavisen i dag:
Hydrogenselskap skal samarbeide med Norsk Hydro
Hydrogenselskapet Everfuel inngår en intensjonsavtale med industriselskapet Norsk Hydro
Hammers
25.05.2021 kl 23:49 4700

Ikke mange som gidder å lese om realitetene innen hydrogen. Av den grunn skriver jeg ikke mye om de faktiske forhold.

- NEL falt i dag 6%. I utgangspunktet uten grunn, men FA avslører i dag at en amerikans konkurrent nå er på full fart inn.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/05/25/7678422/nel-aksjen-rystet-av-amerikansk-utfordrer

- EFUEL steg 8%. Trolig fordi det ble fortalt at selskapet nå skal rulle ut nye stasjoner. Leser man nøye snakkes det seg om ila 2023.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/05/25/7678114/everfuel-ruller-ut-stasjoner

- NKLA fortsetter å surre rundt like over $12.
______________________________________

Chartet til NEL begynner nå å se virkelig spennende ut. I hvert fall for en kritiker.
LITE skal til før ALVORLIGE signaler gis. Så langt avventer jeg. Kommer det bruddet jeg venter på vil jeg selvsagt fortelle om dette.

Hilsen Hammers
Hammers
01.06.2021 kl 00:43 4165

TWITTER;
SB1M nedgraderer NEL fra kr 20 til 8,50 sent i kveld.
_______________________________
Svend Egil Larsen
@selaco
·
2t
SB1M on NEL: In relation to our change of analyst we downgrade NEL to sell from buy and lower our target price to NOK8.5 per share (NOK20). #easywayout
_____________________________

Alt er helt i tråd med hva jeg har uttalt om selskapet i LANG tid!

Hilsen Hammers
Hammers
01.06.2021 kl 01:20 4100

- I går fortalte Finansavisen at NEL var børsens mest shortede aksje.
- I dag forteller SB1M at analytikerbytte har resultert i endret anbefaling FRA KJØP - TIL SELG.
- Nytt kursmål; Kr 8,50 - tatt ned fra kr 20.

Fundamentalt; Selskapet har ALDRI tapt så mye penger på driften som det de i dag gjør!
Det er ikke i nærheten av å forsvare dagens kurs!

Teknisk ser bildet ILLEVARSLENDE ut; https://s3.tradingview.com/snapshots/d/d6Y6yeP2.png. Trykk etter åpning og det forstørres.

- En mulig H/S-formasjon har vært under utvikling ila det siste året.
- Høyre skulder har jeg stiplet siden den fortsatt ikke er fullbyrdet.
- Fallpotensialet ligger ned til ca kr 8,10 over litt tid. Siden det egentlig er 2 bunner v/kr 15-16 er det teknisk rom for videre fall mot 6,50.
- FØRST; Brudd på ca 16,50 må fullbyrdes. DERETTER kan Helvete bryte løs!

Hilsen Hammers
Redigert 01.06.2021 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2021 kl 06:57 3929

Ett sånt kraftig fall til 6 kr, då tror jeg det må til en nyhet tex at nel mister nikola fullstendig.
bankersen
01.06.2021 kl 07:24 3849

Holder vel bare å fortsette å tape penger i samme tempo som de har gjort i alle år tenker jeg. På et tidspunkt må de vise at de fortjener en prising på nærmer 30 milliarder. I mitt hode er det enkel matte. På OSE kan jeg kjøpe en aksje som får et resulatet på 3 millarder etter skatt 2021 til halve prisen av NEL. Når kan en forvente at NEL får et resulatet etter skatt på 3 milliarder? De omsetter vel ikke for en milliard en gang. Noe investorene i NEL kan være godt fornøyd med, ettersom de taper mer penger jo høyere omsetning de har.
Slettet bruker
01.06.2021 kl 07:47 3783

Det er svakt at nel tapper så mye, men det har varit acceptert at nel tapper penger for de er en vekstbedrift.

Jeg tror nå at det blir mer fokus på nels oförmåga at leverera, exempel til nikola har de ikke lyckats få klart stationerna. Det skulle vara så enkelt at skalera opp sa de.

Og allt snakk fra ledelsen. Jeg tror folk på gater er dritt lei. Nå sist miste de en viktig kunde i Spanien till cummins då sier ledaren at de ikke ville ha kontrakten for de ville ikke ge bort IP.

Ett helt otroligt påhitt som journalister burde sagt at nå holder det med snikkesnakk.
Redigert 01.06.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Seriøs
01.06.2021 kl 08:30 3666

Arrogant ledelse i NEL og uproff. De tror de sitter på jokeren men kan raskt ta feil da det kommer plutselig flere på banen som nå..Løkke har vært helt tyst siden krakket og burde jo kjøpe aksjer for å vise soliditet og styrke, men nei, tyst som en østers.. Nå er short på nesten 6% og det er økende hver dag som går.. Det at "Tyskerne" laster opp er også et stunt som ikke virker..
Hammers
07.06.2021 kl 21:17 3083

Ref det chartet som jeg viste den 1.juni.
Der hadde jeg stiplet den mest sannsynlige fortsettelsen. https://s3.tradingview.com/snapshots/d/d6Y6yeP2.png
Der kan jo GJETTE hvordan fortsettelsen ble.....🤭🤭🤭!

Hilsen Hammers.........som kanskje legger ut et oppdatert chart utover i uka.
Seriøs
10.06.2021 kl 11:49 2658

Ser bratt ut ned..
Value Investor
10.06.2021 kl 11:53 2645

Jeg tipper en drøy mnd til på dette nivået, 15 til 19kr, og så tar vi et dypdykk til litt mer realistiske kurser i august en gang.
Mr Erik
10.06.2021 kl 13:37 2571

Er jobben din å skrive dritt om Nel. Burde få deg jobb i finansavisen du :)
bankersen
10.06.2021 kl 13:46 2554

Dette er vel en teknisk analyse av Nel, det må vel strengt tatt være lov. NEL som selskap tjener ikke penger i et marked som det blir mer og mer konkurranse. Det er vel det som begynner å gå opp for investorene. Ikke noe hokus pokus akkurat.
Mr Erik
10.06.2021 kl 13:54 2526

Så du velger og kalle tippingen til «value investor» for en teknisk analyse 😂😂
Value Investor
10.06.2021 kl 14:57 2446

Det er jo en teknisk analyse, og jeg har skrevet om min antagelse om at vi skal ha et pitstop på 17kr i et par/tre mnd før vi skal videre ned, flere ganger tidligere.
Hammers
10.06.2021 kl 17:33 2352

Mange flotte farger i chartet ditt, men det er nesten helt ubrukelig pga en VESENTLIG FEIL!
Jeg satte opp dette korrekte chartet den 7. juni. I ettertid har det kommet en pos rekyl - før dagens nedtur.

Trykk på det etter åpning og det forstørres:
https://s3.tradingview.com/snapshots/b/B21Ron94.png

Hilsen Hammers
Redigert 10.06.2021 kl 20:39 Du må logge inn for å svare