ferdis
11.05.2021 kl 13:51 2154

Er du stress nå Long. Denne faller fint videre ;)
hode skulder kne og tå
Knegg Knegg
Mado
11.05.2021 kl 14:18 2099

Tror ikke faller under 16,-, Nel er mer verd enn 16.-
Jeg syes i dag er veldig bra kjøe signal, men vurder selv!
Det som er bra med NEL, den er mye opp og ned, plutselig vi ser 20,- igjen😁
Seriøs
11.05.2021 kl 14:22 2082

Tror vi ser 12 kr før en eventuelt snur
Value Investor
11.05.2021 kl 14:51 2030

Du sier NEL er mer verdt enn 16kr (24mrd NOK). Hvordan begrunner du det?
Fint om du kunne lirke inn et motargument til følgende påstander om NEL:
- Tapene per kontrakt er for store (ca 50%) pga av for stor konkurranse i markedet, og konkurransen har økt i det siste, derfor dårlige utsikter til å tjene penger.
- NEL har ingen patenter eller andre fortrinn, så derfor dårlige utsikter
- Veksten siste år for elektrolysørene var negativt 9%, så neppe en vekstbedrift
- Det finnes nesten ingen anvendelser for elektrolysører, siden de er så ressursødende
- Blått hydrogen virker som en mye bedre ide

Takker for evt svar
ferdis
11.05.2021 kl 15:17 1974

Endelig viser noen sunn fornuft
protagoras
11.05.2021 kl 15:34 1929

Volum omtrent halvert sammenlignet med siste uke - OG en av de mest oversolgte på ose.
Tar et nytt ultrakortsiktig bet - det forrige ga + kr 15000.
Kane
11.05.2021 kl 15:51 1888

Blir du aldri lei av å fortelle oss hvor kunnskapsrik du er
når det gjelder Nel og elektrolysører, og for en elendig ide dette er??
Flere innlegg pr dag om hvor kursen burde være.
Det virker som du er hysterisk opptatt av dette.
Value Investor
11.05.2021 kl 16:09 1845

Viktig å svare på spørsmålet, ikke angripe mannen bak spørsmålet.

Tidligere pleide NELere å bare avfeie slike spørsmål om økonomi og teknologi med at kursen gikk opp, og de tjente penger, så dette var det ikke nødvendig å forholde seg til. Nå er ikke det argumentet så bra lengre. Nå er det angrep på mannen som gjelder :-)

Nå gikk NEL opp 1 kr på en halvtime, noe som har skjedd?
Kane
11.05.2021 kl 17:18 1748

Forsøker ikke å angripe mannen, men prøver bare å
minne deg på at du gnåler alt for mye om temaet Nel.
Du bare gjentar og gjentar samme gnålet hele tiden om hvor
dårlig selskap Nel er og hvor idiotisk det er å eie disse aksjene.
Når kursen går litt opp blir det mer stille i fjøset og
du prøver å ro deg i land.
Slettet bruker
11.05.2021 kl 17:46 1696

Personlig tror jeg neppe Løkke er sjef i Nel om 5 år, og jeg tror heller ikke at Nel kan overleve på sikt.
Underskuddene begynner nå å bli alvorlig store, og hvis de kommer til å levere store ordre er det fare for at underskuddene blir enda større.
,
Sørøya
11.05.2021 kl 17:51 1680

At Spetalen har hatt noen som helst innvirkning på kursen de siste dagene tviler jeg på.
De som følger med på det internasjonale markedet har sett at NEL svinger helt i takt med andre hydrogenaksjer. Så lenge det ikke kommer konkrete nyheter om store kontrakter vil markedet være svært volatilt og NEL vil stort sett følge svingningene til selskaper som ITM Power, Plug Power og andre tilsvarende.
Atomvinter
11.05.2021 kl 17:53 1673

Value Investor:

Den kritikken der kan du ta med knusende ro.

Jeg har fulgt godt med på NEL siden 2015, og kan garantere deg at har det vært noe gnåling å snakke om på NEL-trådene, så er det denne ustanselige haussingen og nærmest forgudingen av NEL og sjefen Løkke.

Det har vært 10.000 vis av innlegg med det samme tøvet, fantasiene og også svært mange løgner og fake news (Rotolyzer-drømmeriene, fantasien om at Bosch stod bak Clearstream Banking, ønsketenkningene om oppkjøp, løgnen om at selskapet skulle tjene penger fra 2018 etc..).

Den dag i dag kan du av og til lese innlegg om hydrogenbilenes fortreffelighet og batterbilenes fiasko, og det sier jo litt om hva som foregår i hodene på NEL-hausserne.

Det har vel vært sånn rundt 90% haussing og 10% kritiske innlegg. At du får kritikk for "gnålingen din" sier mye om personen bak kritikken.
Value Investor
11.05.2021 kl 17:59 1646

Du svarer fremdeles ikke på mine spørsmål om selskapet og angriper fremdeles mannen, men, tro meg, jeg har som du påpeker stilt disse spørsmålene lenge, og ingen kan svare på hvordan dette skal ende bra. Dvs analytikerene kan få det til å se ut som om dette kommer til å gå bra, de ser bare bort fra konkurranse, de ser bort fra at det ikke har anvendelser, og de skriver bare at lønnsomheten er antatt å bli bedre og så skriver de at hydrogenmarkedet blir større (men glemmer at det er blått hydrogen) og så selvsagt en markedsandel for NEL, og voila et kursmål uten sidestykke, men det kan man ikke gjøre på et diskusjonsforum, for da blir man straks irettesatt.
Uansett, veldig god stemning på tradegate nå, hva skjer?
Slettet bruker
11.05.2021 kl 18:12 1602

Hei, jeg har igen lest Q1-rapport. Ikke ett ord om Nikola!

ser ut som de vil vi ska glemme Nikola, som vi glemte, vad hette den, ja, Rotolyzer. Den var revolutionerande i 2014, noen år senare var den vekk fra rapporter. Utan ett ord om vad som skett. 2 eller 3 emisjoner gikk til Rotolyzer.

3 eller fler emisjoner har gått til Nikola. Men nå er den også til å glemme.
Redigert 11.05.2021 kl 18:13 Du må logge inn for å svare
Value Investor
11.05.2021 kl 22:11 1432

Eller motsatt, at disse følger NEL. Ser at Plug Power er opp 20% i dag, på positiv guiding. Plug power er forresten enda mer utrolig enn NEL, og de en nå ned 80% siden toppen, i februar.