Hexagon Purus - CEO om 2 milliarder NOK kontrakten med Nikola
Personlig har jeg ikke en gang drømt om at Hexagon Purus skulle lande en kontrakt av en slik størrelse om serieproduksjon så tidlig som nå i mai 2021...
Finansavisen har nå fjernet betalingsmuren, og intervjuet med Hexagon Purus's CEO Morten Holum i forbindelse at Hexagon Purus i forrige uke landet en kontrakt med Nikola verdt 2 milliarder NOK er nå tilgjengelig for alle. Lesverdig.
– En dønn profesjonell organisasjon
Sigurd Sveen
13:25 - 29. april | Oppdatert 13:29 - 29. april
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/04/29/7664573/hexagon-purus-sjef-morten-holum-om-nikola-en-donn-profesjonell-organisasjon
29.4.2021, 08:00 · GlobeNewswire
Hexagon Purus selected by Nikola Corporation to supply hydrogen cylinders for serial production
Hexagon Purus has signed a long-term agreement with Nikola Corporation (NASDAQ: NKLA), a global leader in zero-emissions transportation and infrastructure solutions to develop and supply its high-performance type 4 hydrogen cylinders. The scope of the agreement is over a multi-year period with an estimated sales value in excess of EUR 200 million
https://www.nordnet.no/market/stocks/17399412-hexagon-purus-asa
Finansavisen har nå fjernet betalingsmuren, og intervjuet med Hexagon Purus's CEO Morten Holum i forbindelse at Hexagon Purus i forrige uke landet en kontrakt med Nikola verdt 2 milliarder NOK er nå tilgjengelig for alle. Lesverdig.
– En dønn profesjonell organisasjon
Sigurd Sveen
13:25 - 29. april | Oppdatert 13:29 - 29. april
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/04/29/7664573/hexagon-purus-sjef-morten-holum-om-nikola-en-donn-profesjonell-organisasjon
29.4.2021, 08:00 · GlobeNewswire
Hexagon Purus selected by Nikola Corporation to supply hydrogen cylinders for serial production
Hexagon Purus has signed a long-term agreement with Nikola Corporation (NASDAQ: NKLA), a global leader in zero-emissions transportation and infrastructure solutions to develop and supply its high-performance type 4 hydrogen cylinders. The scope of the agreement is over a multi-year period with an estimated sales value in excess of EUR 200 million
https://www.nordnet.no/market/stocks/17399412-hexagon-purus-asa
Redigert 07.05.2021 kl 14:01
Du må logge inn for å svare
Og i går kom nyheten om at ingen ringere enn Total allerede har lagt inn bestiling på noen av bilene Hexagon Purus skal være med å produsere sammen med Nikola.
Nikola med avtale
Nikola har inngått en intensjonsavtale med Total Transportation Services.
Marianne Løland Skarsgård
14:11 - 6. mai | Oppdatert 14:35 - 6. mai
Nikola har inngått en intensjonsavtale med Total Transportation Services for levering av 100 klasse 8 batterielektriske- og brenselcellelastebilder, ifølge en melding.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/05/06/7669492/nikola-med-avtale
Nikola med avtale
Nikola har inngått en intensjonsavtale med Total Transportation Services.
Marianne Løland Skarsgård
14:11 - 6. mai | Oppdatert 14:35 - 6. mai
Nikola har inngått en intensjonsavtale med Total Transportation Services for levering av 100 klasse 8 batterielektriske- og brenselcellelastebilder, ifølge en melding.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/05/06/7669492/nikola-med-avtale
Redigert 07.05.2021 kl 14:01
Du må logge inn for å svare
Til DN og miljøet her på forumet som baisser Hexagon Purus med begrunnelse i at den fantastiske kontrakten verdt 2 milliarder NOK med Nikola ikke er noe verdt fordi den er med Nikola.
Nikola bekrefter produksjonsmålene. Nikola aksjen +12.58% realtime.
NEWS
Nikola Stock Up After Backing Key Production, Delivery Targets
GILLIAN RICH02:02 PM ET 05/07/2021
https://www.investors.com/news/nikola-stock-nikola-earnings-report-q1-2021/
Nikola bekrefter produksjonsmålene. Nikola aksjen +12.58% realtime.
NEWS
Nikola Stock Up After Backing Key Production, Delivery Targets
GILLIAN RICH02:02 PM ET 05/07/2021
https://www.investors.com/news/nikola-stock-nikola-earnings-report-q1-2021/
Redigert 07.05.2021 kl 20:22
Du må logge inn for å svare
velkjent
07.05.2021 kl 20:30
2862
Foreligger det en kalkyle, som viser hva Hexagon vil tjene på dealen, eller er det en kontrakt, som forutsetter at produsentene, eller kjøperne blir subsidierte? For Hex. blir det uansett peanuts.
velkjent
08.05.2021 kl 10:13
2727
Det er NIKOLA, som skal produsere bilene. Hex-selskapenes bidrag er minimalt og det burde haussingen om dette også vært.
Også når man baisser, er det en god ide å sette seg inn i tingene.
Du tar nemlig feil.
Det er ikke mye hyllevareutsalg fra Hexagon Group selskapene. Her handler det som oftest om PRODUKTUTVIKLING OG SPESIALTILPASNING SAMMEN MED PARTNERE/KUNDER. Dermed blir partnerne ofte stekt knyttet til, og fort litt "avhengig" av Hexagon Group selskapene som jo begge er globale markedsledere innen teknologi- og produktutvikling når det gjelder sitt. Toyota-eide, USA-baserte HINO Trucks har f.eks. uttalt i klartekst at det er teknologiledere som Hexagon Purus som muliggjør utvikling av deres EL- og hydrogen Trucks. Begge selskapene har fantastiske partner-/kundeporteføljer.
Ser man kvartalspresentasjoner og ikke minst CMD fra 11.januar 2021 på webcast, lærer man mye om dette og forstår bedre.
Du tar nemlig feil.
Det er ikke mye hyllevareutsalg fra Hexagon Group selskapene. Her handler det som oftest om PRODUKTUTVIKLING OG SPESIALTILPASNING SAMMEN MED PARTNERE/KUNDER. Dermed blir partnerne ofte stekt knyttet til, og fort litt "avhengig" av Hexagon Group selskapene som jo begge er globale markedsledere innen teknologi- og produktutvikling når det gjelder sitt. Toyota-eide, USA-baserte HINO Trucks har f.eks. uttalt i klartekst at det er teknologiledere som Hexagon Purus som muliggjør utvikling av deres EL- og hydrogen Trucks. Begge selskapene har fantastiske partner-/kundeporteføljer.
Ser man kvartalspresentasjoner og ikke minst CMD fra 11.januar 2021 på webcast, lærer man mye om dette og forstår bedre.
Redigert 08.05.2021 kl 16:26
Du må logge inn for å svare
velkjent
08.05.2021 kl 17:13
2579
Spiller ingen rolle om det utstyret Hex.skal levere er spesialtilpasset. Volum og verdi blir minimalt i den store sammenheng og vi vet ikke en gang om det vil lønne seg. Det er på tide hausserne kommer ned på "jorda",for denne Nikola-saken med hundre biler, er strengt tatt en kuriositet.
kelle
08.05.2021 kl 18:01
2538
En må vel anta at det ikke blir stopp etter at 100 biler er produsert.
Kontrakten på ca. 2 milliarder som Purus har inngått med Nikola starter vel alle rede nå i 2.kvartal og skal vare i to til tre år fram i tid. De store inntektene begynner først å renne inn i begynnelsen av 2022 og fremover iflg. selskapet.
Det er vel bare å avvente til tirsdag morgen så tenker jeg vi vil få svar på mange av spørsmålene som vi lurer på.
Kontrakten på ca. 2 milliarder som Purus har inngått med Nikola starter vel alle rede nå i 2.kvartal og skal vare i to til tre år fram i tid. De store inntektene begynner først å renne inn i begynnelsen av 2022 og fremover iflg. selskapet.
Det er vel bare å avvente til tirsdag morgen så tenker jeg vi vil få svar på mange av spørsmålene som vi lurer på.
Framtia
08.05.2021 kl 22:39
2450
Jeg må bare le av alle desperate personer med "velkjente" ukjente nicks, som dukker opp på hver bidige dipp og har null interesse for aksjer annet enn baising!
velkjent
09.05.2021 kl 08:34
2342
Jeg hadde Hex.i flere år, men må innrømme at jeg solgte på 20-tallet da jeg syntes "luften hadde gått ut av selskapet". Siden ble det tatt av "klima- bølgen", men i likhet med de fleste andre selskap i den kategorien, mangler det substans. Om du vil kalle en fornuftig tilnærming til realiteter for baissing, så velbekomme.
Charlie Freak
09.05.2021 kl 09:21
2307
Manglende substans !!! He he - det blir for dumt :) Skjønner absolutt de som er negativ til Purus fordi de ikke tror på hydrogen som energibærer til kjøretøyer. Her mangler det ikke på gode argumenter (energitap, eksplosjonsfare m.m). Men tror man på hydrogen, så er Purus et sikkert kort. Så hjemmeleksen til som vurderer å investere er å sette seg inn i muligheter i blått og grønt hydrogen og bruk av overskuddsenergi.
Redigert 09.05.2021 kl 09:55
Du må logge inn for å svare
velkjent
09.05.2021 kl 10:48
2247
Bare tanken på å drive storskala industri basert på "gratis ovrskuddsenergi" er absurd. Billig energi vil tiltrekke seg aktiviteter, som fort vil prise slik energi til nivåer hydrogenproduksjon ikke kan leve med. Bare så enkelt som at slik energi kan overføres til Norge via kabel og medføre at norsk vannkraft i slike perioder lagres i bassengene. Nei, det hele er basert på troen om en statsfinansiert industri, og en stat der økonomisk tenkning og internasjonal konkurranse er opphevet ved lov. At slikt får innpass på børsen og blir diskutert seriøst, vidner om total mangel på bakkekontakt og kunnskap om økonomi.
Redigert 09.05.2021 kl 10:50
Du må logge inn for å svare
velkjent
09.05.2021 kl 21:22
2052
Ja, det er basert på klimahysteri, som er et politisk instrument for å styre samfunnet i sosialistisk retning, altså der økonomiske kalkyler avvikles, slik det skjedde i sovjetunionen og medførte økonomisk sammenbrudd og politisk/sosialt kaos. Slikt er det motsatte av "bærekraft",for å bruke et forslitt uttrykk.
Jeg, her var det mye steinaldertenkning, samt en del høyreekstremister med to hjerneceller.
https://www.fdesouche.com/wp-content/uploads/2021/04/Report2021.pdf
Legg merke til at Trumplandet og Russland ligger etter Europa og India. Og at Kina ligger foran Japan.
https://www.fdesouche.com/wp-content/uploads/2021/04/Report2021.pdf
Legg merke til at Trumplandet og Russland ligger etter Europa og India. Og at Kina ligger foran Japan.
Nicolai Tangen og Oljefondet har har kanskje tatt en telefon til Hexagon Purus's CEO Morten Holum?
Betal-artikkel så dette er dessverre alt vi som ikke abonnerer får....
Finans
Oljefondet satser høyt i selskap som lager hydrogen-lastebiler: – Veddemål som dette koster for mye
Oljefondet har tatt en spesielt stor eierandel i det amerikanske hydrogen-lastebilselskapet Nikola. – Problematisk, sier BI-professor
Espen Henriksen.
Publisert: 19.07.21 — 03.59
Oppdatert: 16 timer siden
https://www.dn.no/marked/nikola-motor-company/oljefondet/nbim/oljefondet-satser-hoyt-i-selskap-som-lager-hydrogen-lastebiler-veddemal-som-dette-koster-for-mye/2-1-1038694
Betal-artikkel så dette er dessverre alt vi som ikke abonnerer får....
Finans
Oljefondet satser høyt i selskap som lager hydrogen-lastebiler: – Veddemål som dette koster for mye
Oljefondet har tatt en spesielt stor eierandel i det amerikanske hydrogen-lastebilselskapet Nikola. – Problematisk, sier BI-professor
Espen Henriksen.
Publisert: 19.07.21 — 03.59
Oppdatert: 16 timer siden
https://www.dn.no/marked/nikola-motor-company/oljefondet/nbim/oljefondet-satser-hoyt-i-selskap-som-lager-hydrogen-lastebiler-veddemal-som-dette-koster-for-mye/2-1-1038694
Redigert 19.07.2021 kl 20:33
Du må logge inn for å svare
PS) I USA er forøvrig hydrogenaksjene Plug Power, Fuel Cell Energy og Ballard i grønt, i skrivende stund... På en ganske så mørkerød børsdag, generelt sett.
Redigert 19.07.2021 kl 20:55
Du må logge inn for å svare
Mye bra nå med mange gode kunder viser styren i HPUR