Hexagon Purus - CEO om 2 milliarder NOK kontrakten med Nikola

Slettet bruker
HPUR 07.05.2021 kl 13:40 2922

Personlig har jeg ikke en gang drømt om at Hexagon Purus skulle lande en kontrakt av en slik størrelse om serieproduksjon så tidlig som nå i mai 2021...

Finansavisen har nå fjernet betalingsmuren, og intervjuet med Hexagon Purus's CEO Morten Holum i forbindelse at Hexagon Purus i forrige uke landet en kontrakt med Nikola verdt 2 milliarder NOK er nå tilgjengelig for alle. Lesverdig.


– En dønn profesjonell organisasjon

Sigurd Sveen
13:25 - 29. april | Oppdatert 13:29 - 29. april

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/04/29/7664573/hexagon-purus-sjef-morten-holum-om-nikola-en-donn-profesjonell-organisasjon



29.4.2021, 08:00 · GlobeNewswire

Hexagon Purus selected by Nikola Corporation to supply hydrogen cylinders for serial production

Hexagon Purus has signed a long-term agreement with Nikola Corporation (NASDAQ: NKLA), a global leader in zero-emissions transportation and infrastructure solutions to develop and supply its high-performance type 4 hydrogen cylinders. The scope of the agreement is over a multi-year period with an estimated sales value in excess of EUR 200 million

https://www.nordnet.no/market/stocks/17399412-hexagon-purus-asa
Redigert 07.05.2021 kl 14:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2021 kl 13:58 2897

Og i går kom nyheten om at ingen ringere enn Total allerede har lagt inn bestiling på noen av bilene Hexagon Purus skal være med å produsere sammen med Nikola.


Nikola med avtale

Nikola har inngått en intensjonsavtale med Total Transportation Services.

Marianne Løland Skarsgård
14:11 - 6. mai | Oppdatert 14:35 - 6. mai

Nikola har inngått en intensjonsavtale med Total Transportation Services for levering av 100 klasse 8 batterielektriske- og brenselcellelastebilder, ifølge en melding.

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/05/06/7669492/nikola-med-avtale
Redigert 07.05.2021 kl 14:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2021 kl 20:21 2813

Til DN og miljøet her på forumet som baisser Hexagon Purus med begrunnelse i at den fantastiske kontrakten verdt 2 milliarder NOK med Nikola ikke er noe verdt fordi den er med Nikola.

Nikola bekrefter produksjonsmålene. Nikola aksjen +12.58% realtime.


NEWS

Nikola Stock Up After Backing Key Production, Delivery Targets

GILLIAN RICH02:02 PM ET 05/07/2021

https://www.investors.com/news/nikola-stock-nikola-earnings-report-q1-2021/

Redigert 07.05.2021 kl 20:22 Du må logge inn for å svare
velkjent
07.05.2021 kl 20:30 2794

Foreligger det en kalkyle, som viser hva Hexagon vil tjene på dealen, eller er det en kontrakt, som forutsetter at produsentene, eller kjøperne blir subsidierte? For Hex. blir det uansett peanuts.
Dolphines
08.05.2021 kl 10:06 2673

HEX eier ca 85% av HPUR.
velkjent
08.05.2021 kl 10:13 2659

Det er NIKOLA, som skal produsere bilene. Hex-selskapenes bidrag er minimalt og det burde haussingen om dette også vært.
Slettet bruker
08.05.2021 kl 15:54 2569

Også når man baisser, er det en god ide å sette seg inn i tingene.

Du tar nemlig feil.

Det er ikke mye hyllevareutsalg fra Hexagon Group selskapene. Her handler det som oftest om PRODUKTUTVIKLING OG SPESIALTILPASNING SAMMEN MED PARTNERE/KUNDER. Dermed blir partnerne ofte stekt knyttet til, og fort litt "avhengig" av Hexagon Group selskapene som jo begge er globale markedsledere innen teknologi- og produktutvikling når det gjelder sitt. Toyota-eide, USA-baserte HINO Trucks har f.eks. uttalt i klartekst at det er teknologiledere som Hexagon Purus som muliggjør utvikling av deres EL- og hydrogen Trucks. Begge selskapene har fantastiske partner-/kundeporteføljer.

Ser man kvartalspresentasjoner og ikke minst CMD fra 11.januar 2021 på webcast, lærer man mye om dette og forstår bedre.
Redigert 08.05.2021 kl 16:26 Du må logge inn for å svare
velkjent
08.05.2021 kl 17:13 2511

Spiller ingen rolle om det utstyret Hex.skal levere er spesialtilpasset. Volum og verdi blir minimalt i den store sammenheng og vi vet ikke en gang om det vil lønne seg. Det er på tide hausserne kommer ned på "jorda",for denne Nikola-saken med hundre biler, er strengt tatt en kuriositet.
kelle
08.05.2021 kl 18:01 2470

En må vel anta at det ikke blir stopp etter at 100 biler er produsert.
Kontrakten på ca. 2 milliarder som Purus har inngått med Nikola starter vel alle rede nå i 2.kvartal og skal vare i to til tre år fram i tid. De store inntektene begynner først å renne inn i begynnelsen av 2022 og fremover iflg. selskapet.
Det er vel bare å avvente til tirsdag morgen så tenker jeg vi vil få svar på mange av spørsmålene som vi lurer på.
Framtia
08.05.2021 kl 22:39 2382

Jeg må bare le av alle desperate personer med "velkjente" ukjente nicks, som dukker opp på hver bidige dipp og har null interesse for aksjer annet enn baising!
velkjent
09.05.2021 kl 08:34 2274

Jeg hadde Hex.i flere år, men må innrømme at jeg solgte på 20-tallet da jeg syntes "luften hadde gått ut av selskapet". Siden ble det tatt av "klima- bølgen", men i likhet med de fleste andre selskap i den kategorien, mangler det substans. Om du vil kalle en fornuftig tilnærming til realiteter for baissing, så velbekomme.
Charlie Freak
09.05.2021 kl 09:21 2239

Manglende substans !!! He he - det blir for dumt :) Skjønner absolutt de som er negativ til Purus fordi de ikke tror på hydrogen som energibærer til kjøretøyer. Her mangler det ikke på gode argumenter (energitap, eksplosjonsfare m.m). Men tror man på hydrogen, så er Purus et sikkert kort. Så hjemmeleksen til som vurderer å investere er å sette seg inn i muligheter i blått og grønt hydrogen og bruk av overskuddsenergi.
Redigert 09.05.2021 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
velkjent
09.05.2021 kl 10:48 2179

Bare tanken på å drive storskala industri basert på "gratis ovrskuddsenergi" er absurd. Billig energi vil tiltrekke seg aktiviteter, som fort vil prise slik energi til nivåer hydrogenproduksjon ikke kan leve med. Bare så enkelt som at slik energi kan overføres til Norge via kabel og medføre at norsk vannkraft i slike perioder lagres i bassengene. Nei, det hele er basert på troen om en statsfinansiert industri, og en stat der økonomisk tenkning og internasjonal konkurranse er opphevet ved lov. At slikt får innpass på børsen og blir diskutert seriøst, vidner om total mangel på bakkekontakt og kunnskap om økonomi.
Redigert 09.05.2021 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
Lehmanbro
09.05.2021 kl 20:43 2043

Så EUs hydrogenstrategi er uten rot i økonomisk tenkning?
velkjent
09.05.2021 kl 21:22 1984

Ja, det er basert på klimahysteri, som er et politisk instrument for å styre samfunnet i sosialistisk retning, altså der økonomiske kalkyler avvikles, slik det skjedde i sovjetunionen og medførte økonomisk sammenbrudd og politisk/sosialt kaos. Slikt er det motsatte av "bærekraft",for å bruke et forslitt uttrykk.
Framtia
09.05.2021 kl 23:15 1899

Nå ble jeg imponert! Her var det mye tankegods på en gang!
Slettet bruker
10.05.2021 kl 01:32 1848

Jeg, her var det mye steinaldertenkning, samt en del høyreekstremister med to hjerneceller.
https://www.fdesouche.com/wp-content/uploads/2021/04/Report2021.pdf

Legg merke til at Trumplandet og Russland ligger etter Europa og India. Og at Kina ligger foran Japan.

Slettet bruker
19.07.2021 kl 20:28 1286

Nicolai Tangen og Oljefondet har har kanskje tatt en telefon til Hexagon Purus's CEO Morten Holum?

Betal-artikkel så dette er dessverre alt vi som ikke abonnerer får....


Finans

Oljefondet satser høyt i selskap som lager hydrogen-lastebiler: – Veddemål som dette koster for mye

Oljefondet har tatt en spesielt stor eierandel i det amerikanske hydrogen-lastebilselskapet Nikola. – Problematisk, sier BI-professor

Espen Henriksen.
Publisert: 19.07.21 — 03.59
Oppdatert: 16 timer siden

https://www.dn.no/marked/nikola-motor-company/oljefondet/nbim/oljefondet-satser-hoyt-i-selskap-som-lager-hydrogen-lastebiler-veddemal-som-dette-koster-for-mye/2-1-1038694


Redigert 19.07.2021 kl 20:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.07.2021 kl 20:54 1247

PS) I USA er forøvrig hydrogenaksjene Plug Power, Fuel Cell Energy og Ballard i grønt, i skrivende stund... På en ganske så mørkerød børsdag, generelt sett.
Redigert 19.07.2021 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.02.2022 kl 09:40 732

Mye bra nå med mange gode kunder viser styren i HPUR