Instabank / Komplett Bank

The dart throw
INSTA 08.05.2021 kl 19:43 10133

Instabank /Komplett Bank

Spennendes tider vi Instabank aksjonærer går i møte

Komplett bank mangler Høvding Instabank har den Høvdingen 😃

I Q 1 gikk samtlige av Forward Flow avtalene til Instabank ut ingen ble forlenget

Sveaas ligger svært sjeldent på latsiden ,om 2 uker er det nøyaktig 6 måneder siden Kistefos kjøpte seg opp til 24 % i Komp

Aldri om Sveaas kommer til å drive 2 banker som konkurrerer mot hverandre over tid i Norge.

Er det 6 måneders kurs snitt som skal brukes som bytteforhold ?
Der ligger vel Instabank 20-25 % høyer en Komp priset mot EK

Så er det 0.28 øre igjen av Komp utbytte som skal betales ut i Q4.
kanskje er det krydret som skal få oss aksjonærer til å la Trøffelen vår bli en del av Komp.

Eller er Bank Advanzia som Sveaas har bygget opp fra 0 i 2006 til over 1 milliard i overskudd etter skatt i 2020 har også hentet penger 600 eller var det 800 millioner + 1 milliard også inne i bilde 😃😃😃💰💰💰

Konklusjon ikke selg 1 Instabank aksje i Mai

Kjøp med begge hender før den passerer 2 kr

Mvh The Dart Throw / Pilkasteren 😃
Redigert 08.05.2021 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
seismicrec
12.05.2021 kl 08:39 6656

Da foreligger en slags fasit.
Kun Insta viste lånevekst i Q 1 med 197 mill
Bra hadde -600 mill og komp - 319 mill
Insta guider med ca 1 mrl i vekst ( ca 30%)
Komp guider med 5-10% i år.
Dette er selvsagt forklaringen på at Insta er « dyrere».
Det er og dette analytikerne ser når de kaller Insta « best investorcase» i sektoren.
Tradinator
12.05.2021 kl 07:45 6687

Loddene kjøpes i Insta. Virker å ha en god ledelse hvor de selv også har signalisert tro på fretiden ved å laste opp aksjer. Tallene var bra og 2021 kan bli et meget bra år for Insta.
Hartepool
12.05.2021 kl 07:36 6697

Brabank hadde en lånenedgang på ca 600 mill.
Komp hadde lånenedgang ( res kom nå)
Nofi hadde lånenedgang.
Insta hadde lånevekst.
Bra er billigst ,ikke tvil om det.
Investors priser alltid på fremtid ,ikke historie.
Så får vi når fasiten foreligge i slutten av året.
navnkalle
11.05.2021 kl 14:38 6847

Mange banker som har vekst, så instabank er ikke i særklasse der. Takk for artikkelen det ble linket til. God informasjon, men det er fortsatt bare 1 eller 2 personer som mener at dette skal være det beste vekstcasen. Mange tar jo feil, ofte. Personlig har jeg ikke aksjer i instabank, men har derimot i komp og brabank. Derfor er jeg nysgjerrig, og ønsker å lære for å gjøre gode investeringer i fremtiden. Mulig jeg kommer inn som instabank aksjonær etterhvert, hvis jeg blir overbevist om at veksten skal være så fantastisk mye høyere enn de andre bankene.
baltuz
11.05.2021 kl 08:25 6944

Instabank er vel ikke noe særtilfelle for vekstutsikter. sammenlignet med Q 4 er det relativt flatt som de andre bankene men de virket overbevisende på presentasjonen , det er jeg enig i.

hva så med tilsvarende tallene for Nofi , Brabank og komplett ? 2021 og 2022. På multipler er vel særlig BRA bank lavt priset. Alle bankene forventer vekst for forbrukslån og kreditkort når samfunent gjennåpner .
The dart throw
11.05.2021 kl 08:19 6929

Navnkalle
Google Kistefos / Sveaas / Banker så finner du noen flotte historier og lese Bankia solgt i 2005 Yabank solgt i 2015 med eventyrlig fortjenester for Kistefos og de som fulgte med han.
Bank Advanzia er også et slikt eventyr fra 06-21 15 år fra 0 til over 1 Milliard etter skatt i overskudd 21
I Instabank har Kistefos en Inngang på ca 1,66
Ingen vet hva framtiden vil bringe men jeg håper vi får være med Kistefos på en eller annen måte til Kistefos tar den endelige gevinsten.

Skal vi håpe vi får være med inn i Bank Advanzia etterhvert og at hele eventyret selges i 2025 blir flotte 10 år intervaller det 😃

Mvh The Dart Throw / Pilkasteren :-):-)=:)

Hartepool
11.05.2021 kl 07:07 6992

Instabank er eneste bank som har vekst ,da skal p/e være høyere.
Dersom man tror ledelsens guiding på 75 mill Iår og 115 mill i - 22 , faller p/e til under 8 på -21 ,og til ca 5 på -22.
Da blir Insta blant de billigste aksjene i sektoren.
Vekstprognosene er og heftige med 30% utlånsvekst i -21 ,stort sett pantesikkerhet med betydelig lavere tap.
Så har man selvsagt « oppkjøpsrisikoen» mot komplett og Kistefos.
navnkalle
10.05.2021 kl 22:33 7099

Instabank handles med multipler på ca 11-12 p/E, det prates mye om at denne skal til himmelen her på forumet. Er det noen som kan forklare hvorfor den handles på høyere prising enn feks komplett bank, og brabank? Er det forventet en mye høyere vekst i instabank, og hvorfor? Ja, de tjener penger, men jeg syntes ikke det var voldsomt bra tall i forhold til kursen. Setter pris på konstruktive svar
Hartepool
10.05.2021 kl 20:54 7163

4- gangen på ett år skremmer kanskje ...nå har den vel gått nok...
Et lite tilbakeblikk på Kistefos og de aksjonærene som var med på forrige « Instabank « ..yAbank.
Den ble lagt ut på 12 og falt til 50 øre før den snudde opp. På 6,- (12 gangen fra bunn ) gikk Kistefos inn.
De fleste av 20 på topp i Insta var med Kistefos i yA.
Tilslutt ble banken solgt for 53,- til Nordic Capital som nå vil kjøpe Nofi.
Det blir litt over 100- gangen fra bunn og 5 gangen fra emisjonen.
Kistefos gjorde ca8-gangen.
yA hadde ca 3 milliarder i utlån og et resultat på 115 mill.
Nordic betalte ca 1,6 milliarder for yA , noe som ville bety ca 5,- for Insta .
Til høsten begynner -22 og indiskonteres , da tror ledelsen på 115 mill....
Tradinator
10.05.2021 kl 08:32 7299

2 eller 4 ganger`n. jeg sitter i aksjer som har gått ti gangern og sitter fortsatt godt for videre vekst. Det var hovedbudskapet. Syns Insta er billig ut fra det jeg kan om banker, (som ikke er all verden)
The dart throw
09.05.2021 kl 23:45 7389


0,5 var bunnen for ca 1 år siden
Har neste gått 4 gangen siden bunn

Mvh The Dart Throw :-):-):-)

Guuz
09.05.2021 kl 23:25 7409

Er like overrasket som dere at det er aksjer til salgs under 2kr i denne juvelen av en bankaksje. Lener meg bak flere her og sier at det ikke er lenge før detg skjer noe her.
Tradinator
09.05.2021 kl 23:04 7447

At den er doblet på et år er bare en start. Alltid lov å ta gevinst, men det er nå det begynner.
seismicrec
09.05.2021 kl 21:17 7516

Kursen er doblet på et halvt år.
Naturlig at noen er fornøyd med doblingen og tar gevinst.
Analytikerne har våknet og begynner å forstå Insta « beste investeringscaset i sektoren», sier Spare 1.
Fair value er 2,50 iflg. Spare 1.
Tradinator
09.05.2021 kl 17:04 7648

Det virker som et røverkjøp og ser gjerne at det fortsetter sånn det er nå fremover. Utrolig at det fortsatt er aksjer å få kjøpt under to kroner.
rogerg
09.05.2021 kl 15:51 7705

Jeg håper virkelig Insta får fortsette alene. Det tror jeg også er beste løsningen. Instabank med den guidingen ledelsen kom med etter Q1, er grisebillig til 2,5-3 kr. Jeg selger ikke under 5 kr😊😊
The dart throw
09.05.2021 kl 12:14 7782

Ja tror nok de fleste Insta aksjonærene er veldig lykkelige over det ledelsen har fått til.
RB er en selvskreven høvding i en sammenslått bank
Jeg håper virkelig ikke det kommer et bud fra Advanzia på 2,5 - 3 kr
Drømmen er å være med til Kistefos selger , ikke bli kjøpt opp av Kistefos på en eller annen måte😃

Komplett Bank forlenget Forward Flow i K 1 Instabank terminerte de.

Umiddelbart etter at Kistefos kjøpte seg opp i Komplett Bank så forsvant Kistefos sin Vara i styret ut « kan kansje ikke sitte på begge sider av bordet «. ledelsen i Instabank satt igang med å sikre seg nye velfortjente opsjoner ca tilsvarendes de de hadde som gikk ut i august 21
Ekstra ordinær generalforsamling i Desember 20 , de hadde altså ikke tid til og vente til April 21 😃😃

Spennendes hva de får til , det er vell også tvilsomt om Komplett aksjonærene vil selge seg billig.

Beste hadde nok kanskje vært at Trøffelen Instabank fikk utvikle seg et par år til alene , men det skjer garantert ikke.

Magefølelsen sier at det skjer noe i Mai da tiden går veldig fort mot 1 juli da Komplett Bank skal ha ny Høvding på plass .

Mvh The Dart Throw / Pilkasteren :-):-):-)
Hartepool
09.05.2021 kl 08:37 7863

Pilkasteren skriver :Komplett bank mangler Høvding Instabank har den Høvdingen 😃
Du mener åpenbart at RB er den selvsagte toppsjef i en sammenslåttbank...hvorfor går over bekken etter vann ?
Det kan i såfall bety en « reverse takeover».

Insta har kontinuitet og levert fantastisk hele tiden. Ikke noe tull derigården.
Insta har vist seg uhyre fleksibel og utviklet kraftfulle løsninger innen POS ,kort og nå pantelån....»when things change ,we change « .

Men en interessant tanke.
Problemet er selvsagt at instaaksjonærene er veldig tilfreds med banken sin.
Stort sett uendret aksjonærliste ....som alle nå ser at « takeoff « er i emning.
Disse har sittet og sett konkurentene gå « belly up» og blitt tvangsfusjonert.
Tror et bytteforhold må være ekstremt godt , eller kontantbud fra ...Advanzia ?...for at Sveaas skal få det som han vil.