GOGL vs andre bulkaksjer. Tradingstrategier og hedging
For å unngå å spamme den generelle GOGL-tråden med diskusjon om andre bulkaksjer og tradingstrategier, åpner jeg en egen tråd om dette.
Vanligvis vekter jeg meg opp og ned i ulike aksjer i samme sektor for å utnytte at de beveger seg i utakt. Når forskjellen blir ekstremt stor hender det også jeg shorter de som har gått mest som hedge for å øke i de som virker billigst. Selv skjeler jeg både til teknisk analyse og fundamentale analyser når jeg gjør dette. Forrige uke følte jeg tiden var inne til å sette en short i SBLK for å doble i GOGL.
Her er link som viser kursen over tid i GOGL, SBLK, GNK, EGLE og DSC: https://n9.cl/i8419
Basert på sluttkurs i USA på fredag var oppsiden til Cleaves kursmål følgende:
Golden Ocean: 72%
2020: 48%
Genco: 40%
Diana: 31%
Star Bulk: 20%
Eagle: 3%
Her er link til Cleaves' siste kvartalsrapport med grundige analyser av disse selskapene:
https://5f38c3be-c80e-4113-8699-341bc56851e6.usrfiles.com/ugd/5f38c3_a33fc7def17348e8b4d1e0bb23ebba9b.pdf
Her er siste ukesrapport, hvor det bl.a. utbytteestimatene er oppdatert i forhold til kvatralsrapporten:
https://fda195ed-9571-42ec-b092-d42af79f832c.usrfiles.com/ugd/fda195_7bf8a8250ee743cea1f3ed623531a25c.pdf
Hvis noen har erfaring/kunnskap om å hedge aksjeposisjoner med short FFA hadde det vært interessant å høre om det også.
Vanligvis vekter jeg meg opp og ned i ulike aksjer i samme sektor for å utnytte at de beveger seg i utakt. Når forskjellen blir ekstremt stor hender det også jeg shorter de som har gått mest som hedge for å øke i de som virker billigst. Selv skjeler jeg både til teknisk analyse og fundamentale analyser når jeg gjør dette. Forrige uke følte jeg tiden var inne til å sette en short i SBLK for å doble i GOGL.
Her er link som viser kursen over tid i GOGL, SBLK, GNK, EGLE og DSC: https://n9.cl/i8419
Basert på sluttkurs i USA på fredag var oppsiden til Cleaves kursmål følgende:
Golden Ocean: 72%
2020: 48%
Genco: 40%
Diana: 31%
Star Bulk: 20%
Eagle: 3%
Her er link til Cleaves' siste kvartalsrapport med grundige analyser av disse selskapene:
https://5f38c3be-c80e-4113-8699-341bc56851e6.usrfiles.com/ugd/5f38c3_a33fc7def17348e8b4d1e0bb23ebba9b.pdf
Her er siste ukesrapport, hvor det bl.a. utbytteestimatene er oppdatert i forhold til kvatralsrapporten:
https://fda195ed-9571-42ec-b092-d42af79f832c.usrfiles.com/ugd/fda195_7bf8a8250ee743cea1f3ed623531a25c.pdf
Hvis noen har erfaring/kunnskap om å hedge aksjeposisjoner med short FFA hadde det vært interessant å høre om det også.
Redigert 09.05.2021 kl 20:12
Du må logge inn for å svare
Geir Rune L
14.06.2022 kl 19:32
4615
fattigstakkar skrev SHIP opp 6%. Da var den ikke helt død likevel :)
Tar gevinst når de byr seg om dagen. Ut med gogl og mpcc i dag. Unntaket er 2020B der beholdningen har økt i dag. Tror ikke turbulens er over.
fattigstakkar
14.06.2022 kl 19:45
4616
Her er det noen som har tro på capsizeratene framover: https://www.tradewindsnews.com/bulkers/goodbulk-ditches-forward-coverage-ready-for-capesize-market-upturn/2-1-1237683
Er det noen som har hatt aksjer i Goodbulk? Hva er grunnen til at handelen er ikke-eksisterende i den?
Er det noen som har hatt aksjer i Goodbulk? Hva er grunnen til at handelen er ikke-eksisterende i den?
fattigstakkar
16.06.2022 kl 14:25
4150
Reduserte i SHIP da den sto bedre imot enn annen bulk de siste dagene og solgte meg ut av SBLK i går etter at den har godt bedre enn GOGL i det siste. I dag fyller jeg opp i GOGL. Tok også nettopp litt bunnfiske i JIN.
Redigert 16.06.2022 kl 14:26
bankersen
16.06.2022 kl 14:33
4137
Bare BDRY som holder stabd i dag . Glad jeg sitter med grei andel der. Skulle ratene/FFA gå opp og bulk aksjene falle så kan jeg redusere litt der og fylle på med aksjer. I 2020 tar jeg imot utbyttene og putter de på konto, blir aksjen helt feilpriset på nedside pløyer jeg inn utbyttene. Ship beholder jeg til høsten når Cape viser litt styrke igjen.
bankersen
18.06.2022 kl 17:01
3877
Merkelig greiere fra Ship. Steg først 10% i etterhandelen, men falt tilbake til ca 5% opp. Mulig de prøver synliggjøre at NAV er under 0,5. Ikke en gang når jeg begynt kjøpe Gogl kunne jeg kjøpe NAV på de nivåer, Ship befinner seg nå. Må være noen skikkelig banditter som fortjener en slik lav prising;. Kan de ikke bare selge skipene og gi meg 100% i gevinst:-)
Jeg kjøpte flere aksjer til under 0,96 på fredag.
announced today that it intends to effect a spin-off of the Company’s oldest Capesize
vessel, the M/V Gloriuship, through a wholly-owned subsidiary. The newly formed subsidiary, United
Maritime Corporation (“United”), will act as the holding company for the M/V Gloriuship. United has applied
to have its common shares listed on the Nasdaq Capital Market and is expected to adopt a diversified
business model, with investments across various maritime sectors.
Seanergy is contributing the vessel-owning subsidiary of the M/V Gloriuship to United and intends to
distribute all the common shares of United pro rata to the Company’s shareholders of record as of June 28,
2022, which coincides with the previously-announced record date for Seanergy’s cash dividend of $0.025
per share for the first quarter of 2022. The distribution of United common shares is expected to be made on
or around July 5, 2022. United common shares are expected to commence trading on a standalone basis on
the Nasdaq Capital Market on the first trading day after the date of distribution, under the ticker “USEA”.
The transaction remains subject to the registration statement on Form 20-F being declared effective and the
approval of the listing of United’s common shares on the Nasdaq Capital Market. There can be no assurance
that the transaction will occur or, if it does occur, of its terms or timing.
Stamatis Tsantanis, the Company’s Chairman & Chief Executive Officer, stated:
“The spin-off of 100% of the common shares of United Maritime Corporation represents a significant return
of value to our shareholders. Our board of directors believes that the distribution of shares of a separate,
publicly traded shipping company that will pursue a diversified business model and greater exposure to
different shipping segments will further enhance shareholder value.”
“Seanergy will continue its successful course as a pure-play Capesize owner, and we intend to substitute
our oldest vessel, the Gloriuship, with a younger Capesize vessel.
“At the same time the uninterrupted payment of cash dividends by Seanergy over the last
two quarters is a
solid indication of our stated intention to continue rewarding our shareholders.”
https://www.seanergymaritime.com/media/62acebe84b45a.pdf
Jeg kjøpte flere aksjer til under 0,96 på fredag.
announced today that it intends to effect a spin-off of the Company’s oldest Capesize
vessel, the M/V Gloriuship, through a wholly-owned subsidiary. The newly formed subsidiary, United
Maritime Corporation (“United”), will act as the holding company for the M/V Gloriuship. United has applied
to have its common shares listed on the Nasdaq Capital Market and is expected to adopt a diversified
business model, with investments across various maritime sectors.
Seanergy is contributing the vessel-owning subsidiary of the M/V Gloriuship to United and intends to
distribute all the common shares of United pro rata to the Company’s shareholders of record as of June 28,
2022, which coincides with the previously-announced record date for Seanergy’s cash dividend of $0.025
per share for the first quarter of 2022. The distribution of United common shares is expected to be made on
or around July 5, 2022. United common shares are expected to commence trading on a standalone basis on
the Nasdaq Capital Market on the first trading day after the date of distribution, under the ticker “USEA”.
The transaction remains subject to the registration statement on Form 20-F being declared effective and the
approval of the listing of United’s common shares on the Nasdaq Capital Market. There can be no assurance
that the transaction will occur or, if it does occur, of its terms or timing.
Stamatis Tsantanis, the Company’s Chairman & Chief Executive Officer, stated:
“The spin-off of 100% of the common shares of United Maritime Corporation represents a significant return
of value to our shareholders. Our board of directors believes that the distribution of shares of a separate,
publicly traded shipping company that will pursue a diversified business model and greater exposure to
different shipping segments will further enhance shareholder value.”
“Seanergy will continue its successful course as a pure-play Capesize owner, and we intend to substitute
our oldest vessel, the Gloriuship, with a younger Capesize vessel.
“At the same time the uninterrupted payment of cash dividends by Seanergy over the last
two quarters is a
solid indication of our stated intention to continue rewarding our shareholders.”
https://www.seanergymaritime.com/media/62acebe84b45a.pdf
Redigert 18.06.2022 kl 17:02
fattigstakkar
21.06.2022 kl 09:39
3501
GOGL er overraskende sterk i dag (2020 også med tanke på at den er ex utbytte). Med tanke på kraftig fall i FFA i går da USA var stengt og svakere dollar er jeg usikker på om GOGL åpner opp over 3% i USA, så kursen på OSE indikerer nå, så selger meg ut av GOGL på 129.
Bennyfyfasan
21.06.2022 kl 09:49
3466
Jeg tør heller ikke gå inn enda. I morgen er det vel rentemøte - og selv om man tror den går opp med 0,5% - så vil sikkert krona styrke seg enda mer. Det skal kompenseres på aksjekurs i usa....ikke så sikker på at det skjer.
fattigstakkar
21.06.2022 kl 10:25
3407
Nå har Cape FFA snudd fra grønt til solid rødt i dag også, etter den kraftige nedgangen i går. Begynner å bli litt bekymret for bulk utover sommeren hvis ikke det snart snur.
Sognoksen1
21.06.2022 kl 11:00
3373
Vet ikke men stupte ned på stigende rater 😅Short kjøper på fallende rater og grønn børs
Geir Rune L
21.06.2022 kl 11:08
3368
Ser kinacap er ned kun 5,4% - FFA stupte i går så er ikke nødvendigvis noen god retningslinje å benytte for sine handler...
fattigstakkar
21.06.2022 kl 11:15
3357
Skal aldri si aldri. Ikke aldri forutsigbart i bulk. Jeg hadde en mindre short i SBLK som jeg fikk dekket inn resten av på 27 pretrade i USA. Så nå har jeg ryddet opp godt i bulkporteføljen og sitter kun med SHIP og 2020 pluss en liten post i JIN og GNK.
fattigstakkar
21.06.2022 kl 11:19
3356
Plukket opp denne fra Traderjr på JIN-tråden i går som gjorde meg litt betenkt:
Capesize
Stable or tiny tick up at still mediocre and lower-than-expected levels for the big ships. Whilst the Brazil/China conference trade continues to disappoint in volume, transatlantic is showing signs of promise - average daily earnings for typically t/a coal up more than 20 pct to stand at usd 24k. India continues to be insatiable for indonesian coal, partly compensating for a slow West Australia/China iron ore trade not pushing capacity - value for pacific rounds stuck in usd 18-19k/day-territory. Slight improvements on other trades contribute to overall daily earnings putting on 5 pct to come in at just above usd 21k. Short-term forward values still in contango, and period capes much in demand - representative recent fixtures include 181000 dwt built 2014 done for 4-6 months at usd 35k.
Panamax
A week of positive sentiment with talk abound of a floor being found in both basins. There was fresh fronthaul enquiry from the Atlantic in turn improving the bids, and along with this came talk that the trans-Atlantic rates being talked up, this has yet to transpire into physical fixtures, but sentiment remains firm for now. Similarly in Asia, plentiful fresh enquiry ex Indonesia appeared to lend support in the Southeast Asia region and surrounding area with rates seemingly finding a floor, the next week or so are an interesting watch.
Some representative fixtures this week:
Louise Dreyfus booking the Kythira I (81,444 2011) aps ECSA 18 June for a trip redelivery Skaw-Gibraltar at a rate in the region of $42,000
Cargill were linked with the Lia M (84,094 2013) sailed Kakinada 26 May for a trip via EC South America redelivery Far east at approximately $25,000 + $1,500,000 ballast bonus.
Mba Giovanni (93,352 2010) Tianjin 20/25 june 4/6 mos redel wwide $22,000 - Norvic
Zeus (93,199 2010) (scrubber) Gib 16-18 Jun fxd nfd rumoured to ArcelorMittal nfd
Korea Shipping Corp covered Nopac grain order 5/12 Jul rumoured fixed a LME open S.Japan at under $20,000 nfd
Hanaro TBN 75,000/10 coal Semirara/Dangjin 24 Jun/3 Jul 12000satpmshexuu/22500shinc $14.39 fio – Kepco tender
Supramax
Currently it seems the market will be in for a rebound, but there is no change to the fundamental story that demand growth remains below the rate of supply growth. The market usually climbs at this time of year, so the last couple of weeks’ drop should serve as a clear sign and warning that fundamentals are headed in the wrong direction for owners. The macro-picture is too weak. Just skim through the last months’ manufacturing and steel PMI readings across all major countries/regions and it seems very unlikely that demand will rise in the coming months. USG remained flat with little fresh reported. Supramax Dafeng was covered for a trip to South East Asia in the low usd 20,000s. Ultramax open Chitta was fixed for trip via Indonesia to China at usd 18,000
Capesize
Stable or tiny tick up at still mediocre and lower-than-expected levels for the big ships. Whilst the Brazil/China conference trade continues to disappoint in volume, transatlantic is showing signs of promise - average daily earnings for typically t/a coal up more than 20 pct to stand at usd 24k. India continues to be insatiable for indonesian coal, partly compensating for a slow West Australia/China iron ore trade not pushing capacity - value for pacific rounds stuck in usd 18-19k/day-territory. Slight improvements on other trades contribute to overall daily earnings putting on 5 pct to come in at just above usd 21k. Short-term forward values still in contango, and period capes much in demand - representative recent fixtures include 181000 dwt built 2014 done for 4-6 months at usd 35k.
Panamax
A week of positive sentiment with talk abound of a floor being found in both basins. There was fresh fronthaul enquiry from the Atlantic in turn improving the bids, and along with this came talk that the trans-Atlantic rates being talked up, this has yet to transpire into physical fixtures, but sentiment remains firm for now. Similarly in Asia, plentiful fresh enquiry ex Indonesia appeared to lend support in the Southeast Asia region and surrounding area with rates seemingly finding a floor, the next week or so are an interesting watch.
Some representative fixtures this week:
Louise Dreyfus booking the Kythira I (81,444 2011) aps ECSA 18 June for a trip redelivery Skaw-Gibraltar at a rate in the region of $42,000
Cargill were linked with the Lia M (84,094 2013) sailed Kakinada 26 May for a trip via EC South America redelivery Far east at approximately $25,000 + $1,500,000 ballast bonus.
Mba Giovanni (93,352 2010) Tianjin 20/25 june 4/6 mos redel wwide $22,000 - Norvic
Zeus (93,199 2010) (scrubber) Gib 16-18 Jun fxd nfd rumoured to ArcelorMittal nfd
Korea Shipping Corp covered Nopac grain order 5/12 Jul rumoured fixed a LME open S.Japan at under $20,000 nfd
Hanaro TBN 75,000/10 coal Semirara/Dangjin 24 Jun/3 Jul 12000satpmshexuu/22500shinc $14.39 fio – Kepco tender
Supramax
Currently it seems the market will be in for a rebound, but there is no change to the fundamental story that demand growth remains below the rate of supply growth. The market usually climbs at this time of year, so the last couple of weeks’ drop should serve as a clear sign and warning that fundamentals are headed in the wrong direction for owners. The macro-picture is too weak. Just skim through the last months’ manufacturing and steel PMI readings across all major countries/regions and it seems very unlikely that demand will rise in the coming months. USG remained flat with little fresh reported. Supramax Dafeng was covered for a trip to South East Asia in the low usd 20,000s. Ultramax open Chitta was fixed for trip via Indonesia to China at usd 18,000
Backline
21.06.2022 kl 11:21
3357
Spørsmålet er om du tviler på at aksjekursene holder seg gjennom sommeren, eller om du tviler på at bulk kommer til å gjøre det bra på sikt? Er det noe fundamentalt som svikter for bulk? CEO i Star Bulk uttalte ganske tydelig at FFA ikke nødvendigvis er en god indikator på hvordan markedet i bulk blir frem i tid. Situasjonen i dag er selvsagt uoversiktlig, så det er ikke rart at det prises inn en risiko i markedet. Personlig har jeg fremdeles tro på et godt bulk-marked de neste årene og liten tro på kollaps i bulk-aksjene.
fattigstakkar
21.06.2022 kl 11:44
3308
Det SBLK-sjefen sa var at de var en god indikator for de to nærmeste kvartalene, men ikke lengre fram i tid. Jeg er positiv til bulk for de neste tre årene, men usikker på sommeren. Jeg er også usikker på om de vil motstå en fortsatt sell off i markedene. Da jeg så hvor mye energi ble solgt ned tross fortsatt høy oljepris ble jeg mer usikker på om bulk vil klare å stå imot markedsentimentet om vi skal ned til 3300 for SP500 som mange spår. Jeg tar mye mindre risiko nå enn jeg har gjort tidligere for å sikre gevinsten jeg har hatt så langt i år. Vil ha minst 1/3 i cash tilgjengelig for bunnfiske i både bulk og andre sektorer når blodet renner i gatene.
fattigstakkar
21.06.2022 kl 12:02
3283
Solgte meg også ut av BDRY før helga, men i dag frister det å kjøpe tilbake med bulk kraftig opp og bdry kraftig ned. Ligger an til å handles på LOY i dag.
bankersen
21.06.2022 kl 12:10
3273
Enig med den vurderingen. Kommer til å sitte med litt mere cash en normalt en stund her også. Solgte ut 2/3 av BDRY for å kjøpe mer SHIP og 2020 når de falt sist uke. Har redusert litt i 2020 i dag når den holdt seg så sterkt etter utbytte. Usikker på om jeg skal øke litt i BDRY, er lav forventninger for resten av året nå, men gud vet hvor bunen er. Skal i hvert fall ikke sitt med noe annet en rene cape selskaper fremover. At Cleaves skal bomme så enormt på Cape i Q3 og Q4 har jeg vanskelig for å tro. All den jernmalmen som blir produsert i Brasil kommer garantert til å bli kjøpt. Fremdeles er prisene langt over BE for gruveselskapene.
fattigstakkar
21.06.2022 kl 12:12
3282
Ja, 2020 holdt seg bra, men GOGL har vært enda sterkere i dag, så jeg valgte å selge der. Har også satt en mindre short der som hedge til 2020, som jeg ikke har lyst til å selge.
Backline
21.06.2022 kl 13:21
3091
Det er nok smart. Blir man for grådig er det lett å gå på tap. Det er alltid viktig å ha cash i bakhånd.
fattigstakkar
21.06.2022 kl 13:30
3067
Virker dårlige stemning i FFA om dagen.
Product
Price
Change
Jun
22375
-1000
Jul
25750
-2000
Q3
29166
-1584
Q4
27250
-1500
Cal23
19250
-75
Product
Price
Change
Jun
22375
-1000
Jul
25750
-2000
Q3
29166
-1584
Q4
27250
-1500
Cal23
19250
-75
fattigstakkar
21.06.2022 kl 13:37
3071
Det var lavt volum i GOGL i går da USA var stengt. I dag er det vel ganske normalt. Det meste av volumet pleier å handles etter at USA åpner. Er ikke en så stor fisk at ikke volumet i dag holder lenge for meg i hvert fall.
fattigstakkar
21.06.2022 kl 13:46
3060
BDRY på 18,70 må jo være en bra inngang hvis Hannisdahl er i nærheten når det gjelder caperater utover høsten. Er han ikke det tror jeg uansett nedsiden er mindre i BDRY enn GOGL på dette nivået.
bankersen
21.06.2022 kl 14:01
3027
Skulle tro det, selger ikke de jeg har igjen øker heller litt. Utfra styrken til Cape aksjene så ser det vel ut til at aksjemarkedet ikke tar FFA helt seriøst. Så får vi se hvem som får rett til slutt. FFA er trading og her er det mye som spiller inn, volumer, teknisk etc... FFA tar jo stort sett veldig feil på litt lenger sikt.
Redigert 21.06.2022 kl 14:03
fattigstakkar
21.06.2022 kl 14:03
3050
Hadde ikke vært første gang bulkaksjene gir en bedre indikasjon om framtiden enn FFAs.
18.02. Ned over 10%. Her går det unna.
18.02. Ned over 10%. Her går det unna.
Redigert 21.06.2022 kl 14:41
fattigstakkar
21.06.2022 kl 15:44
3126
5% forskjell på SBLK og GOGL i dag, så da ble det long SBLK short GOGL
bankersen
21.06.2022 kl 15:44
3160
bankersen skrev Kjøpte på 17,9 sånn ca
Ble noen Ship aksjer også på 0,93. Ex utbytte 0,25USD 27. juni.
Asd
21.06.2022 kl 15:54
3170
Må bare korrigere deg før en annen gjør det ;) 0,025usd
https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/ship/dividend-history
https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/ship/dividend-history
fattigstakkar
21.06.2022 kl 16:08
3216
bankersen skrev Ble noen Ship aksjer også på 0,93. Ex utbytte 0,25USD 27. juni.
Klarte ikke dy meg på 0,93 jeg heller, selv om jeg egentlig hadde nok der.
fattigstakkar
21.06.2022 kl 16:41
3175
hehe, det hadde vel vært i overkant :) men ikke galt likevel for en aksje som handles for 0,92. Skjønner ikke noe av prisingen i denne, men så lenge de fortsetter å betale utbytte og jeg har tro på bulkmarkedet framover virker dette til å være en fristende mulighet.
Litt sent å opplyse om Bdry salg i dag, når FFA stuper andre dagen i rad, syns dere skryter av å ha handlet Bdry hver kveld i ukesvis, Bdry nå på på års lav.
Skal vel være noe Bdry støtte rundt 15 dollar.
Bedre med Pgs en drybulk, Ship ville jeg ikke tatt i.
Skal vel være noe Bdry støtte rundt 15 dollar.
Bedre med Pgs en drybulk, Ship ville jeg ikke tatt i.
Redigert 21.06.2022 kl 18:19
Asd
21.06.2022 kl 18:14
3152
Kom nettopp over det. Noen meninger hvordan det vil påvirke kursen framover? Naturlig nok vil den falle i verdien som "trekkes ut", men vil det være positivt på lang sikt?
https://www.globenewswire.com/news-release/2022/06/17/2464933/0/en/Seanergy-Maritime-Announces-Proposed-Spin-Off.html
https://www.globenewswire.com/news-release/2022/06/17/2464933/0/en/Seanergy-Maritime-Announces-Proposed-Spin-Off.html
fattigstakkar
21.06.2022 kl 18:22
3303
Nå er jeg vel ikke forpliktet til å poste alle handler sanntid. Da hadde denne tråden blitt ganske full. Skrev i forrige uke at det fristet å selge BDRY og kjøpe mer 2020. Det gjorde jeg litt senere.
fattigstakkar
21.06.2022 kl 18:23
3323
Hvis det de skriver stemmer bør det i hvert fall være positivt.
“The spin-off of 100% of the common shares of United Maritime Corporation represents a significant return of value to our shareholders. Our board of directors believes that the distribution of shares of a separate, publicly traded shipping company that will pursue a diversified business model and greater exposure to different shipping segments will further enhance shareholder value.”
“Seanergy will continue its successful course as a pure-play Capesize owner, and we intend to substitute our oldest vessel, the Gloriuship, with a younger Capesize vessel.”
“At the same time the uninterrupted payment of cash dividends by Seanergy over the last two quarters is a solid indication of our stated intention to continue rewarding our shareholders.”
“The spin-off of 100% of the common shares of United Maritime Corporation represents a significant return of value to our shareholders. Our board of directors believes that the distribution of shares of a separate, publicly traded shipping company that will pursue a diversified business model and greater exposure to different shipping segments will further enhance shareholder value.”
“Seanergy will continue its successful course as a pure-play Capesize owner, and we intend to substitute our oldest vessel, the Gloriuship, with a younger Capesize vessel.”
“At the same time the uninterrupted payment of cash dividends by Seanergy over the last two quarters is a solid indication of our stated intention to continue rewarding our shareholders.”
bankersen
21.06.2022 kl 19:43
3218
Er vel grei måte å bruke egenkapital av en utrangert Cape på. De kunne solgt den og gitt meg pengene også. Hadde ikke sagt nei takk til det. Markedet så ikke ut til å like det. Uansett må ds være en begrensnlng hvor langt uneer Nav denne skal handles. Langt til fair value på 2.6🙈
fattigstakkar
21.06.2022 kl 20:08
3203
Merkelig hvordan GOGL ble handlet på OSE i dag. Det fortsatte etter at SBLK falt på åpning. Nå er kursforskjellen kun 1% mot 5% på det meste.
fattigstakkar
21.06.2022 kl 21:16
5319
Betydelig oppgang fra tidligere i dag.
Product
Price
Change
Jun
22500
-875
Jul
27675
-75
Q3
30475
-275
Q4
28175
-575
Cal23
19725
+400
Product
Price
Change
Jun
22500
-875
Jul
27675
-75
Q3
30475
-275
Q4
28175
-575
Cal23
19725
+400
bankersen
21.06.2022 kl 22:07
5255
Får se om det følges opp i det fysiske markedet i morgen da. Hørte på webcast Ship Q1 i dag og forventet Ebita på 100mill i år. Brukbart for et selskap som verdsettes til 140 mill usd. NAV nå snart nede på 0,4. Skulle kuppet selskapet å solgt skipene.
Beholdt du bdry da? Eller solgte du
Jeg tenker at siden juli FFA ligger på ca 28 k og dagens spot vender ned kraftig ned fra 24k, da er det overhengende fare for at Juli futurene faller ytterligere/ nedside Bdry.
Bare en tanke, å spå spott rater og forward er jo som å plukke lodder i en hatt.
Jeg tenker at siden juli FFA ligger på ca 28 k og dagens spot vender ned kraftig ned fra 24k, da er det overhengende fare for at Juli futurene faller ytterligere/ nedside Bdry.
Bare en tanke, å spå spott rater og forward er jo som å plukke lodder i en hatt.
Redigert 21.06.2022 kl 22:16
fattigstakkar
21.06.2022 kl 22:26
5300
Siden jeg fortsatt ligger short GOGL, selv om jeg dekte litt i USA, velger jeg å beholde BDRY.
Ok.
Ser teknisk nivå fra april 2021 på 17,5, det nivået bør også holde, skulle det ryke kan det være større nedside.
For at det skal ryke må nok Panamax begynne å falle.
Supra og Panne har jo stått fjellstøtt i lang lang tid, men er litt tendenser nå at begge de segmentene begynner å gli ned litt?
Er også litt usikker på hvor reelt det er å benytte tekniske nivåer her, Bdry er jo et derivat, det taper seg over tid, eller tar jeg feil her?
Ser teknisk nivå fra april 2021 på 17,5, det nivået bør også holde, skulle det ryke kan det være større nedside.
For at det skal ryke må nok Panamax begynne å falle.
Supra og Panne har jo stått fjellstøtt i lang lang tid, men er litt tendenser nå at begge de segmentene begynner å gli ned litt?
Er også litt usikker på hvor reelt det er å benytte tekniske nivåer her, Bdry er jo et derivat, det taper seg over tid, eller tar jeg feil her?
Redigert 21.06.2022 kl 22:34
fattigstakkar
21.06.2022 kl 22:36
5480
Jeg tror heller ikke teknisk analyse er egnet på bdry. Tror ikke den automatisk taper seg over tid, men den måler vel endring ut fra det som var prisen var da futures ble kjøpt inn, så 20 i dag er ikke det samme som 20 i januar.
Redigert 21.06.2022 kl 22:37
bankersen
21.06.2022 kl 22:45
5475
Trenger bare en liten økning fysisk så kan det dra det lange H2 2023, 2024 opp. Holder juli seg på 28k, kan det være nok å dra de lange opp. Vale må bomme 20% på nedre guiding om vi skal ha samme rater som nå ut året. Det kan jo skje. Hvem vet? Da er det brukbar nedside i BDRY. Vale kommer stadig oftere inn å tar unna skip nå. Men opptrer smart som alltid.
bankersen
21.06.2022 kl 22:47
5476
fattigstakkar skrev Interessant. Sa de noe om utbyttepolitikk?
De forventet minst holde utbyttene som på nivå med Q1. Ligger vel på ca. 15% med dagens aksjekurs.