DOF hvor bra kan 2021 bli ?
Mye tyder på at 2021 kan bli første år uten røde tall på lang tid. Vi nærmer oss 1q-tallene som kan bli vår første gledelige overraskelse . Hvor bra kan tallene bli? Kanskje presenteres en finansieringsplan sammen med tallene ?
Redigert 04.09.2021 kl 01:31
Du må logge inn for å svare
kongsberg1
15.07.2021 kl 22:27
4074
Tror nok ikke du tar feil. Husk vi er nesten sist i verdikjeden. Fint med ferie, for da jobber tiden for oss.
xcountry70
15.07.2021 kl 22:46
4089
Det som skjer nå er at man tjener penger igjen på å produsere olje offshore . Dette betyr at man kan investere i tiltak som gir mer mer olje . Man kan bore brønner , kjøpe gasskompressorer o.l , gjøre ombygginger på plattform for å optimalisere produksjon etc. Dette må transporteres og installeres . Dette gir arbeid for rigger og båter . Men vi er fortsatt i pandemi og det gir store behrensinger på aktivitet. I tilleggg er det usikkerhet med tanke på oljepris og med hestekur på kostsiden ,tar det lengre tid og bransjen stiller høyere krav til break even kost enn før . Men i sum det blir mer aktivitet. , men litt senere . Dof vil få sin andel av denne og det er jo selvsagt positivtt. Men refinasieringen drøyer og legger ett lokk på enhver oppside inntiil den er på plass. Grunnen er jo risikoen for utvanning og gjeldssanering. Dof ønsker å omstille seg mot grønne skiftet og det er vanskelig med den gamle refinansløsningen . Men dess tydeligere det blir at markedet kommer tilbake, dess høyere rater må det legges til grunn og dess mindre gjeld skal slettes . Så får vi se hva styre greier å oppnå. Flere av oss mener de har gode kort og at selskapets økonomi kan reddes med ett bidrag fra kreditorer og aksjonærer. Så en faktisk rateoppgang og horisont på dette ,er nøkkelen . Når det gjelder Seadrill , har jeg ikke satt meg inn i caset , men det er ett selektiv marked der feltene som er best blir utviklet . Disse finnes offshore på dypt vann. Defor er dypvannsrigger hotte , de beste riggene. I Nordsjøen er det skattepakken og effektivitet for operatør som gjelder. Kun de beste riggene og selskapene blir igjen.
Hjelpalaus
15.07.2021 kl 22:57
4089
Blir spennende dette.
DOF har en hovedeier som er genuint opptatt av å skape verdier, arbeidsplasser, aktivitet og ringvirkninger. Han vil aldri, aldri la DOF gå til grunne. Formuen investeres kun i ny verdiskapning og ikke i "døde ting" som eiendom som gjerne kunne gitt mer verdiøkning, men det hadde gitt null tilfredsstillelse i forhold til hvordan de liker å drive business.
Spørsmålet her er bare hvor mye Helge skal inn med og hvor mye vi må inn med for å beholde dagens eierandel..
DOF har en hovedeier som er genuint opptatt av å skape verdier, arbeidsplasser, aktivitet og ringvirkninger. Han vil aldri, aldri la DOF gå til grunne. Formuen investeres kun i ny verdiskapning og ikke i "døde ting" som eiendom som gjerne kunne gitt mer verdiøkning, men det hadde gitt null tilfredsstillelse i forhold til hvordan de liker å drive business.
Spørsmålet her er bare hvor mye Helge skal inn med og hvor mye vi må inn med for å beholde dagens eierandel..
Takk xcountry70 !
Dette var veldig utfyllende og informativt . Veldig hyggelig å få dybde av folk som setter seg inn i casen Dof .
Dette var veldig utfyllende og informativt . Veldig hyggelig å få dybde av folk som setter seg inn i casen Dof .
Håper personlig på at siste løsning som var i 2019’ eller bedre . Det er ønsketenking men om ting endrer seg , så kan det faktisk skje . Time will show snart uansett :-).
tobben
15.07.2021 kl 23:34
4095
Ja det var etter å ha hørt podcasten om Helge Møgster fra 2018 jeg bestemte meg for å kjøpe aksjer i Dof. For de som vil bli bedre kjent med hovedaksjonæren, er den kanskje verd å høre ? Søk bare på Helge Møgster podcast
AlanS !
Var det neste uke petrobas tender skulle avgjøres !?
Var det neste uke petrobas tender skulle avgjøres !?
Tobben !
Du har hatt en lang reise ned i aksjekurs om du kom inn her i 2018 . Håpe du har snittet ned mye det siste året . La oss håpe vi får 7 gode år nå . Jeg kom som sagt inn ifjor og det var ikke så hyggelig når Mohn måket ut 50mill aksjer . Skal være tålmodig så tror jeg dette ordner seg for oss begge …:-).
Du har hatt en lang reise ned i aksjekurs om du kom inn her i 2018 . Håpe du har snittet ned mye det siste året . La oss håpe vi får 7 gode år nå . Jeg kom som sagt inn ifjor og det var ikke så hyggelig når Mohn måket ut 50mill aksjer . Skal være tålmodig så tror jeg dette ordner seg for oss begge …:-).
tobben
16.07.2021 kl 08:27
3970
Nei ikke fullt så ille , men sommeren 2019 og hørte poden da. 80 % av aksjene mine er kjøpt siste året :-)
Det var godt å høre . Alltid trist og høre om personer som sitter med store papirtap. Det verste jeg vet her inne på dette forumet, er folk som kommer med helt klare anbefalinger men som ikke vet om resultatet . De selger sine aksjer utifrå hva som blir sagt og tar sitt tap . Kursen endrer seg og hadde de ikke solgt så hadde de hatt gevinst . Tenk om toppen av kransekaka var at vedkommende hadde kjøpt aksjene til den som solgte med tap….!. Den enes død , den andres brød . Dette var litt ettertanke mange her inne burde tenke på .
Hjelpalaus
16.07.2021 kl 09:11
3922
Hva skjer?
Opp 20%
Edit: 30%
Opp 20%
Edit: 30%
Redigert 16.07.2021 kl 09:13
Hjelpalaus
16.07.2021 kl 09:21
3861
Roet seg ned nå. Det skjedde kl 0916. Det var vel da de med 15 minutt forsinkelse oppdaga at det var mulig å komme seg ut av DOF til en litt bedre kurs.
Men ikke la dere friste. Her er det noen som SKAL inn. Bare hold på aksjene så går den til himmels.
Men ikke la dere friste. Her er det noen som SKAL inn. Bare hold på aksjene så går den til himmels.
Redigert 16.07.2021 kl 09:29
Dette er styrt helt klart …. Og jeg sitter på mine Dof . Kansje vi får en FOMO her snart ….:-).
Tror dette er en reaksjon av hva som skjer i dead cat . Så er det styring av kurs som jeg tror … De som har prøvd å kjøre kurs ned i lang tid klarer ikke det nå og presset blir stort oppover . Kansje vi får en FOMO ut av dette, det er bare min personlige mening . Se omsetning idag så skjønner man at noe skjer …
Redigert 16.07.2021 kl 09:44
Neste bull case på linje med prs og sdrl!
tobben
16.07.2021 kl 09:58
3711
Det er fort store utslag her tenker jeg, siden de fleste aksjene sitter hos folk med godt over krona i inngang
går vel fort over krona her idag ja!
Tobben !
Jeg er jævlig glad jeg ikke hørte på baissern hifidude ….. :-). Går denne veldig opp så synes jeg han skal fortelle de som solgte med tap hvorfor han kom med den klare anbefalingen som han gjorde . Det er også en grunn til at jeg gikk inn i profilen hans og tittet . Brukt mange timer der inne og lest hva han har drevet med .
Jeg er jævlig glad jeg ikke hørte på baissern hifidude ….. :-). Går denne veldig opp så synes jeg han skal fortelle de som solgte med tap hvorfor han kom med den klare anbefalingen som han gjorde . Det er også en grunn til at jeg gikk inn i profilen hans og tittet . Brukt mange timer der inne og lest hva han har drevet med .
hifidude
16.07.2021 kl 10:27
3571
Haha, ler meg skakk, snakk om å laste bort sommer'n.
Da er det bare å vente på fallet.
Her har noen kjørt ett pump, og de naive følger på.
Dette stuntet er kjørt mange ganger i pennystocks.
Alternativt insidehandel.
Tidenes exit mulighet.
Da er det bare å vente på fallet.
Her har noen kjørt ett pump, og de naive følger på.
Dette stuntet er kjørt mange ganger i pennystocks.
Alternativt insidehandel.
Tidenes exit mulighet.
Dofulf
16.07.2021 kl 10:29
3571
Brukte hele gårsdagen til å få fatt i 20K aksjer til 0,495. Det er mange som har snitt
langt over 10 kr på denne aksjen.
langt over 10 kr på denne aksjen.
Rekyl mot 1kr fort nå. Undervurdert.
Baissern hifidude !
Vi alle vet det må en restrukturering ( løsning ) til
for at Dof skal ha en fremtid . Du er en klovn og det står jeg for . Hva om du tar feil , hva skal du si til dem du har oppfordret til å selge sine aksjer ..!?
Vi alle vet det må en restrukturering ( løsning ) til
for at Dof skal ha en fremtid . Du er en klovn og det står jeg for . Hva om du tar feil , hva skal du si til dem du har oppfordret til å selge sine aksjer ..!?
X-43 scramjet
16.07.2021 kl 10:39
3503
Etter å ha vært med på en reise i Seadrill så ser jo dette som et turnaround case, tok et godt lodd her. DOF har vært innom 2 kroner tidligere den gikk høyt opp. Går sikkert mer denne gang
hifidude
16.07.2021 kl 10:53
3442
Tror faktisk du får mer å svare for enn meg i den sammenheng.
De som har lest Q1 cet nok å holde seg borte.
Som en paralell er det verd å se på SIOFF etter refinans, en haug naive pennystock tradere kastet seg på en "billig" aksje, og hvor er vi nå.
At du svekker din troverdighet ved bruk at barnslige kallenavn får stå for din regning.
Vi får se om noen få dager.
De som har lest Q1 cet nok å holde seg borte.
Som en paralell er det verd å se på SIOFF etter refinans, en haug naive pennystock tradere kastet seg på en "billig" aksje, og hvor er vi nå.
At du svekker din troverdighet ved bruk at barnslige kallenavn får stå for din regning.
Vi får se om noen få dager.
Straight flush
16.07.2021 kl 11:00
3402
Anbefaler kjøp (til 0,10?) - etter refinans! - tror ikke det blir mange smuler til nåværende aksjeholdere. Men siden kan det bli bra.
AlanS
16.07.2021 kl 12:01
3246
Dette er bare forsmak eller appetizer.
1. Makrobildet er lovende: økonomisk vekst tiltar og inflasjonen går opp.
2. Oljeetterspørsel går opp og vil passere pre-covid nivået allerede i 2022 (OPEC, EIA). IEA ser økt behov for fossilenergi.
3. Aktiviteten offshore tar av og etterspørsel etter båter øker. Det er bare tidsspørsmål når ledig kapasitet er spisst opp. Først skjer dette i OCV segmentet. AHTS og OSV kommer etter.
4. DOF refinansieringen nærmer seg.
Kort sagt: her har vi en spennende kombinasjon av makro, sektor- og selkapsspesifikke faktorer som peker nordover.
1. Makrobildet er lovende: økonomisk vekst tiltar og inflasjonen går opp.
2. Oljeetterspørsel går opp og vil passere pre-covid nivået allerede i 2022 (OPEC, EIA). IEA ser økt behov for fossilenergi.
3. Aktiviteten offshore tar av og etterspørsel etter båter øker. Det er bare tidsspørsmål når ledig kapasitet er spisst opp. Først skjer dette i OCV segmentet. AHTS og OSV kommer etter.
4. DOF refinansieringen nærmer seg.
Kort sagt: her har vi en spennende kombinasjon av makro, sektor- og selkapsspesifikke faktorer som peker nordover.
Redigert 16.07.2021 kl 12:34
Trenger ikke svare for så veldig mye til din info . Du har din agenda her inne og jeg har min med mine Dof aksjer …
AlanS
16.07.2021 kl 15:38
2903
New contracts in Brazil (https://newsweb.oslobors.no/message/538276)
DOF ASA's Brazilian subsidiary Norskan has been awarded two contracts.
Skandi Paraty (AHTS 21,000 with ROV operated by DOF Subsea Brasil) has been awarded an 1-year contract extension with Petrobras until July 2022.
Skandi Iguaçu is on-hire with Equinor on a spot contract utilisation in July and August, 2021.
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2021/07/16/7707166/to-nye-kontrakter-for-borsvinner?internal_source=sistenytt
"To nye kontrakter for børsvinner
Oljeserviceselskapet DOF kan fredag rapportere om en gladnyhet."
Merkelig toneendring fra kriserammede til børsvinner 😆
DOF ASA's Brazilian subsidiary Norskan has been awarded two contracts.
Skandi Paraty (AHTS 21,000 with ROV operated by DOF Subsea Brasil) has been awarded an 1-year contract extension with Petrobras until July 2022.
Skandi Iguaçu is on-hire with Equinor on a spot contract utilisation in July and August, 2021.
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2021/07/16/7707166/to-nye-kontrakter-for-borsvinner?internal_source=sistenytt
"To nye kontrakter for børsvinner
Oljeserviceselskapet DOF kan fredag rapportere om en gladnyhet."
Merkelig toneendring fra kriserammede til børsvinner 😆
Redigert 16.07.2021 kl 15:50
AlanS !
Virker som vi er på riktig vei nå ☀️👌
Virker som vi er på riktig vei nå ☀️👌
Hjelpalaus
16.07.2021 kl 16:06
2920
Jeg kan ikke fatte annet enn at det er en større kjøper som raider selskapet idag.
Og han har informasjon.
Det er vel omsatt mer idag enn på de siste 2-3 ukene tilsammen..
Og han har informasjon.
Det er vel omsatt mer idag enn på de siste 2-3 ukene tilsammen..
tobben
16.07.2021 kl 16:12
2915
Det tipper jeg også Hjelpalaus . Smokk så forsvant 900.000 på 0.7 . Får håpe Avanza nå er borte fra topp 20 :-))
AlanS
16.07.2021 kl 16:23
2920
Lurer på hvor er de 7,5 millioner aksjer som DOF12 ble konvertert til? De burde finne veien til topp20 på en eller annen måte...
Redigert 16.07.2021 kl 16:24
tobben
16.07.2021 kl 16:25
2928
Hjelpalaus skrev 10 mill i omsetning. Det er vel over 15 mill aksjer.
Ja, det blir vel onsdag neste uke vi ser det på aksjonær oversikten?