DOF hvor bra kan 2021 bli ?
Mye tyder på at 2021 kan bli første år uten røde tall på lang tid. Vi nærmer oss 1q-tallene som kan bli vår første gledelige overraskelse . Hvor bra kan tallene bli? Kanskje presenteres en finansieringsplan sammen med tallene ?
Redigert 04.09.2021 kl 01:31
Du må logge inn for å svare
AlanS
06.08.2021 kl 17:05
3177
JanOrge, godt å se at du og din guru følger med. Skulle bare ønske å se deres bedrag med innhold som er mer relevant enn kløvnevideoer.
Hvor stor andel av DOF Subsea hadde DOF da? 50%, ikke sant?
Hvor stor andel av DOF Subsea hadde DOF da? 50%, ikke sant?
hypotetic
06.08.2021 kl 17:11
3308
Etter at mye av sektoren har falt over 99,9% i 7år tror jeg denne første volatiliteten vi ser nå er begynnelsen på en reprising som mange har lurt på hvorfor ikke har kommet. Grunnen til at den er forsinket finner vi selvfølgelig at oljeselskapene utsetter fordi det er ekstra Corona kostnader også nå samt at regnskapene lider under kontrakter inngått da oljen ble gitt bort og alt ble utsatt. Kommer derfor ikke enorme resultatforbedringer med en gang. Aksjemarkedet har dog en tendens til å se litt fremover når man investerer. Jeg tror derfor vi kommer til å se mye kraftigere volatilitet fremover den neste månedene spesielt i selskaper med mye gearing. Jeg tror resultatforbedringene kommer litt senere enn de fleste har trodd men at utsiktene til mye bedre rater likevel vil gjøre at veldig mange vil posisjonere seg nå de neste månedene gjerne ved å karusellriste ut eksisterende aksjonærer. Rentennivå og oljeprisutsikter sammenlignet med historisk situasjon tilsier etter min mening at vi denne gangen passerer gamle all time high nivåer om noen få år med god margin.
JanOrge
06.08.2021 kl 18:47
3244
"Slimålenes inntog"...? Er det meg det siktes til? Ganske brukbare karakteristikker her.
Det etterlyses konstruktive innspill; Har kommet med kun fakta til nå. Negativ EK, betaler ikke renter eller gjeld, bygger ikke kasse selv om man har sluttet å betale renter/gjeld, selskapet selv melder at gjeldende forslag om refinans innebærer betydelig utvanning. At kursen skal til 30(!) med disse forutsetningene fremstår for meg uforståelig. Hva skulle grunnlaget være? Det kommer sjelden ny info på disse trådene. Men repeterende haussing blir ikke påtalt med "slimål" eller "klovn".
Det etterlyses konstruktive innspill; Har kommet med kun fakta til nå. Negativ EK, betaler ikke renter eller gjeld, bygger ikke kasse selv om man har sluttet å betale renter/gjeld, selskapet selv melder at gjeldende forslag om refinans innebærer betydelig utvanning. At kursen skal til 30(!) med disse forutsetningene fremstår for meg uforståelig. Hva skulle grunnlaget være? Det kommer sjelden ny info på disse trådene. Men repeterende haussing blir ikke påtalt med "slimål" eller "klovn".
Dofulf
06.08.2021 kl 19:08
3235
Slimål, ja til de grader. Hva faen gjør du egentlig på denne tråden når det ikke kommer ny info som er relevant for deg her. Ikke eier du aksjer i DOF ikke kommer du med fnugg av konstruktive innspill eller info. Kort sagt skikkelig møkkamann uten evne til forstå det selv. Gidder ikke å kverulere med deg.
JanOrge !
Kan ikke du ta hintet som hifidude ikke klarer . Du kommer med fakta ( ? ) og har ingen agenda og ikke aksjer i Dof …Kan ikke du ta med deg klovnen hifidude og lage deres egen tråd …!? . Som du veit så har jeg vært inne i din historikk og klovnen sin så jeg ver hvor jeg har dere . Jeg er på topp 50 lists her med flere her inne . Kan du vær så snill og ta med deg klovnen herfra denne tråden . Dere er bare støy på tråden her til din info…. Kan dere være voksne nå og skjønne det …. . Vet ikke hvor høy du er på deg selv ,men det har faktisk kommet med mange fine innspill her inne på løsninger i Dof casen .
PS : Sjekk hva du selv kommer med i din historikk …hold deg til Agas tråden ….
Kan ikke du ta hintet som hifidude ikke klarer . Du kommer med fakta ( ? ) og har ingen agenda og ikke aksjer i Dof …Kan ikke du ta med deg klovnen hifidude og lage deres egen tråd …!? . Som du veit så har jeg vært inne i din historikk og klovnen sin så jeg ver hvor jeg har dere . Jeg er på topp 50 lists her med flere her inne . Kan du vær så snill og ta med deg klovnen herfra denne tråden . Dere er bare støy på tråden her til din info…. Kan dere være voksne nå og skjønne det …. . Vet ikke hvor høy du er på deg selv ,men det har faktisk kommet med mange fine innspill her inne på løsninger i Dof casen .
PS : Sjekk hva du selv kommer med i din historikk …hold deg til Agas tråden ….
Redigert 07.08.2021 kl 00:13
JanOrge
06.08.2021 kl 21:19
3149
Du bør tenke gjennom hva du skriver og hvorfor du blir så sint i møte med tørre fakta. Ta deg en øl, nå, og nyt helga. Det skal jeg.
Beinvest1
06.08.2021 kl 22:13
3109
Synd dere ødelegger for oss som er aksjonærer og ønsker å ha en seriøs dialog her inne😴
tobben
07.08.2021 kl 00:44
3026
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Vi kan lage en tråd med inviterte som har kommentert på denne tråden unntatt HiFi ? Kan jo f.eks ta det etter q2-tallene?
De har en agenda med det de gjør her inne på denne tråden , og det er det ingen tvil om ….kommer med argumentere imot aksjonærer som har gode innspill på
Løsninger av Dof casen . Syns faktisk ganske synd på de som faktisk gir så mye av seg selv med utdypende innsikt i Dof . Vil gi dere gutta honnør for den jobben dere gjør med utdypende info ….
PS : AlanS … du fortjener en god flaske av en god sort på polet … Jeg spanderer på deg …👌. Ærlig og står for det …
Løsninger av Dof casen . Syns faktisk ganske synd på de som faktisk gir så mye av seg selv med utdypende innsikt i Dof . Vil gi dere gutta honnør for den jobben dere gjør med utdypende info ….
PS : AlanS … du fortjener en god flaske av en god sort på polet … Jeg spanderer på deg …👌. Ærlig og står for det …
Tobben !
Det høres ut som en god ide …👌. JanOrge kan du også droppe for min del …
PS: Sjekk hvem du vil ha inn i tråden du lager ….Ha en godkjenning på innlegg …
Det høres ut som en god ide …👌. JanOrge kan du også droppe for min del …
PS: Sjekk hvem du vil ha inn i tråden du lager ….Ha en godkjenning på innlegg …
Redigert 07.08.2021 kl 01:19
SjonkelRolf
07.08.2021 kl 00:55
3032
Gutter, gutter. Ikke si det til noen, men mye av ‘grønn’ energi skal visstnok også forgå til havs. Vindparker, hydrogen osv.
Foreløpig lite penger i slikt. I mellomtiden har oljeprisen fått et oppsving.
Dof er vel greit posisjonert for alt dette.
Få kontroll på gjelden, Så kan dette bli bra.
Foreløpig lite penger i slikt. I mellomtiden har oljeprisen fått et oppsving.
Dof er vel greit posisjonert for alt dette.
Få kontroll på gjelden, Så kan dette bli bra.
SjonkelRolf !
Tror de fleste har fått meg seg hva nyhetsbildet sier …. Løsning kommer en gang i fremtiden og tiden vil vise hva det blir ….
Husk : Denne tråden har mange gode innspill på løsninger ,men kun de som er i forhandlinger vet hva resultat blir …
Tror de fleste har fått meg seg hva nyhetsbildet sier …. Løsning kommer en gang i fremtiden og tiden vil vise hva det blir ….
Husk : Denne tråden har mange gode innspill på løsninger ,men kun de som er i forhandlinger vet hva resultat blir …
SjonkelRolf
07.08.2021 kl 01:10
3089
Håper selskapet finner en god løsning for alle involverte . Meg selv inkludert.-)
Er foreløpig en veldig liten fisk….
Er foreløpig en veldig liten fisk….
AlanS
07.08.2021 kl 12:39
2920
Bare noen tanker og refleksjoner:
1) DOF Subsea har 2 kjerneområder: chartering og projects (hovedsakelig IMR Hvor DOR har en ledende posisjon). Det er mye fokus på nye prosjekter og økt behov for CSVer og andre skips. Greit det, men behovet for IMR bør ikke oversees. Produserende felt trenger vedlikehold og behovet for det øker over tid. Som følge kan DOFs satsing på IMR få skikkelig medvind både med tanke på omfang og rater.
2) Meldingen om investeringer i 2 nye ROV er spennende, ikke bare pga oppgradering av utstyr, men også av det som kan leses mellom linjene. Standstill avtalen krever sikkert at alle investeringer godkjennes av kreditorene. ROVene koster noen millioner kroner. Hvorfor skulle kreditorene tillate bruk av selskapets midler dersom de ikke tror på selskapet? Dersom de trodde at DOF er håpløst, ville de aldri godkjenne dette siden det er mye enklere å ta ut kontanter fra et konkursbo, ikke sant. Dermed tolker jeg denne ROV investeringen som et positivt tegn.
1) DOF Subsea har 2 kjerneområder: chartering og projects (hovedsakelig IMR Hvor DOR har en ledende posisjon). Det er mye fokus på nye prosjekter og økt behov for CSVer og andre skips. Greit det, men behovet for IMR bør ikke oversees. Produserende felt trenger vedlikehold og behovet for det øker over tid. Som følge kan DOFs satsing på IMR få skikkelig medvind både med tanke på omfang og rater.
2) Meldingen om investeringer i 2 nye ROV er spennende, ikke bare pga oppgradering av utstyr, men også av det som kan leses mellom linjene. Standstill avtalen krever sikkert at alle investeringer godkjennes av kreditorene. ROVene koster noen millioner kroner. Hvorfor skulle kreditorene tillate bruk av selskapets midler dersom de ikke tror på selskapet? Dersom de trodde at DOF er håpløst, ville de aldri godkjenne dette siden det er mye enklere å ta ut kontanter fra et konkursbo, ikke sant. Dermed tolker jeg denne ROV investeringen som et positivt tegn.
Redigert 07.08.2021 kl 13:13
Beinvest1
07.08.2021 kl 13:11
2901
Helt enig i at ROV kjøpet er svært positivt. Det er nesten så bra at det burde vært børsmeldt👍
Redigert 07.08.2021 kl 13:18
tobben
07.08.2021 kl 13:12
2914
Ja, dette ser jeg også på som et svært positivt signal. Nå vet vi at q1 var dårlig både omsetningsmessig og pga klargjøring av skip for oppdrag inn i q2. Q2 blir kanskje overraskende bra ? Kun 11 handelsdager igjen, og det skal bli kjekt med en oppdatering. Balansen til Dof har gått fra nær 30 milliarder til ca 20 milliarder på relativt få år, kanskje får vi se en reversering av nedskrivninger? Mange spennende spørsmål vi snart får svar på :-)
Redigert 07.08.2021 kl 13:19
hifidude
07.08.2021 kl 13:29
2925
Test: Selskapet varsler i Q1 at utvanning er en reel del at refinansieringen, dette vil påvirke kursen kraftig hvis det blir en realitet. Høy risiko i denne aksjen.
AlanS
07.08.2021 kl 13:38
2961
Greit å være forsiktig med forventninger gitt den omfattende usikkerheten knyttet til refinansieringen.
tobben
07.08.2021 kl 14:45
2922
Ja, det står konvertering av gjeld , og noe ble gjort i Juli med ca 75.millioner i gjeld som ble omgjort til 7,5 millioner aksjer. Egentlig greit om det kommer mer etter en slik mal.En aksje med veldig stor risiko ja
AlanS
07.08.2021 kl 16:29
2860
Det blir også konvertering i DDW :) DOF har fremdeles garantier for cr 522 millioner som føres som gjeld.
Årsrapport 2020 side 95
"DOF Deepwater (DDW)
The Company, Akastor ASA and the secured lenders agreed a debt restructuring of DDW in October 2020. As part of the agree-ment, Akastor acquired the Company’s shares in DDW at zero cost. Akastor has further waived any recourse claims against the Company related to the guarantee commitments in DDW. The Company’s remaining guarantee commitment amounts to NOK 522 million, representing 50% of the DDW debt, will be part of the Group’s debt restructuring. The debt is reported as debt to financial institutions in the balance sheet."
Årsrapport 2020 side 95
"DOF Deepwater (DDW)
The Company, Akastor ASA and the secured lenders agreed a debt restructuring of DDW in October 2020. As part of the agree-ment, Akastor acquired the Company’s shares in DDW at zero cost. Akastor has further waived any recourse claims against the Company related to the guarantee commitments in DDW. The Company’s remaining guarantee commitment amounts to NOK 522 million, representing 50% of the DDW debt, will be part of the Group’s debt restructuring. The debt is reported as debt to financial institutions in the balance sheet."
Tobben !
Tips til deg …..lag ny tråd …..dropp med å vente til Q2 …Blir mye mer styr enn du aner …. Fikk advarsel fra admin idag …..dropper å si mer anngående det …
Tips til deg …..lag ny tråd …..dropp med å vente til Q2 …Blir mye mer styr enn du aner …. Fikk advarsel fra admin idag …..dropper å si mer anngående det …
Redigert 08.08.2021 kl 00:12
tobben
08.08.2021 kl 00:00
2644
Skal se om jeg får gått gjennom hele tråden og legge inn de som sier de er aksjonærer.
Redigert 08.08.2021 kl 00:01
Tobben !
En veldig god ide……Jeg hadde aldri sagt noe dritt her inne til noen , kun når jeg ser uærlige folk og folk som ikke tar hintet . Syns dette ikke er innafor , men står for hva jeg har gjort . Jeg har troa i de tinga jeg gjør for min del , og det håper jeg folk her inne skjønner …..
En veldig god ide……Jeg hadde aldri sagt noe dritt her inne til noen , kun når jeg ser uærlige folk og folk som ikke tar hintet . Syns dette ikke er innafor , men står for hva jeg har gjort . Jeg har troa i de tinga jeg gjør for min del , og det håper jeg folk her inne skjønner …..
Hva har dette med Dof og gjøre ….!!!!
Hva har det med Dof og gjøre ….!!???? Dette forteller mer om deg enn meg til din info …
Takk dine venner på finansforumet ….;-)…..
Husk : Du legger spor etter deg her inne ….:-).
Takk dine venner på finansforumet ….;-)…..
Husk : Du legger spor etter deg her inne ….:-).
Redigert 08.08.2021 kl 01:15
Hifidude !
Tror du ikke aksjonærene på denne tråden har fått dette med seg ….!? . Husker litt tilbake så kalte du dette vel Mega utvanning av aksjonærer … tar jeg feil tro ….!? . Ser du forskjell på hva Q1 sier og hva du skriver her inne ….!!!!! Du anbefalte meg å selge mine aksjer og har støtte av noen her inne , som jeg dropper å nevne…. Er du klar over hvilket ansvar du har når går ut med en sånn anbefaling som du har gjort her ….!!
PS : håper at du snart er ute av Dof tråden ..( ny tråd ),
Tror du ikke aksjonærene på denne tråden har fått dette med seg ….!? . Husker litt tilbake så kalte du dette vel Mega utvanning av aksjonærer … tar jeg feil tro ….!? . Ser du forskjell på hva Q1 sier og hva du skriver her inne ….!!!!! Du anbefalte meg å selge mine aksjer og har støtte av noen her inne , som jeg dropper å nevne…. Er du klar over hvilket ansvar du har når går ut med en sånn anbefaling som du har gjort her ….!!
PS : håper at du snart er ute av Dof tråden ..( ny tråd ),
Redigert 08.08.2021 kl 02:41
JALLA
08.08.2021 kl 11:04
2433
Legg meg gjerne til i den nye tråden. Ser ihvertfall frem til en tråd som ikke komiske ali og hans Nemesiser kan kommentere i den utstrekning de gjør i dag.
Er jo greit med en balansert diskusjon i fra begge leire. Selv er jeg måtelig optimist i diskusjon om refi. Tenker at det er større risiko for at dette kan bli bra en at det går til helvete fremover.
Er jo greit med en balansert diskusjon i fra begge leire. Selv er jeg måtelig optimist i diskusjon om refi. Tenker at det er større risiko for at dette kan bli bra en at det går til helvete fremover.
Redigert 08.08.2021 kl 11:07
tobben
08.08.2021 kl 12:22
2366
En diskusjon på det nivået der ja JALLA hadde gjort seg. Det er vel der de fleste av oss som er aksjonærer befinner oss også. Får beklageligvis ikke satt meg ned og trålt tråden for nick som bærer preg av å være aksjonærer før tirsdag , men like bra om noen andre starter en 😊
Beinvest1
08.08.2021 kl 12:47
2335
Kan vi ikke lage en Q2 tråd og håpe at våre eminente baissere holder seg unna? Synes at de som ikke er aksjonærer og kanskje vurderer å bli det burde få muligheten til å være med.
tobben
08.08.2021 kl 13:48
2301
Sorry Beinvest1 , der er nok tålmodighet over. En lukket tråd kan være greit for oss som har vært med en stund , og holde fokus
Tobben !
Takk for at du lager en ny tråd her etterhvert , setter utrolig pris på det til din info ….
Takk for at du lager en ny tråd her etterhvert , setter utrolig pris på det til din info ….
Redigert 08.08.2021 kl 16:52
X-43 scramjet
08.08.2021 kl 17:17
2162
Blir spennende å se om de legger frem bra info 24.august kvartals rapporten. Hadde vært fint med bevegelse opp på kursen og.
X -43 scramjet !
Er litt spent selv , men tror ikke det blir Mega bra Q2. Tror heller det mulig blir positivt at vi har hatt bunnen våres . Satser på at det kommer flere kontrakter inn etterhvert med høyere rater . Hadde vært morsomt om Dof treffer bra i markedet , når det snur og har båter tilgjengelig … Det blir nok ikke før 2022-2023….Time will show ….
Ikke løsning på restrukturering er nok med på å skape usikkerhet i markedet iforhold til aksjekursen .Kommer det en løsning etterhvert ,så får vi en reprising av Dof som ligger høyere enn den gjør idag …
Er litt spent selv , men tror ikke det blir Mega bra Q2. Tror heller det mulig blir positivt at vi har hatt bunnen våres . Satser på at det kommer flere kontrakter inn etterhvert med høyere rater . Hadde vært morsomt om Dof treffer bra i markedet , når det snur og har båter tilgjengelig … Det blir nok ikke før 2022-2023….Time will show ….
Ikke løsning på restrukturering er nok med på å skape usikkerhet i markedet iforhold til aksjekursen .Kommer det en løsning etterhvert ,så får vi en reprising av Dof som ligger høyere enn den gjør idag …
Redigert 08.08.2021 kl 17:56
Tobben !
Kan mulig hjelpe med Nick her som kan være med på ny tråd …..Det kan være start på en mer saklig tråd med begge sider som har interresse i Dof . Kan kansje ikke legge det ut her med hvem man ønsker inn der … Mulig alternativ er at de som ønsker og som er aksjonær i Dof er pri .1 og de som kommer med gode innspill , men som er obligasjons eiere som nr.2…. Bare et innspill . De kunne sagt her inne at de vil være med i ny tråd for å gjøre det enklere for deg og du kan sortere selv hvem du vil ha med …
Jalla har begynt og jeg vil gjerne være med ….Du har mange som du vet har kommet med gode innspill og ta de med som en start …
PS : haussere og baissere kan droppe den tråden ….Er faktisk litt lei av å måtte forsvare min egen investering her inne ….
Kan mulig hjelpe med Nick her som kan være med på ny tråd …..Det kan være start på en mer saklig tråd med begge sider som har interresse i Dof . Kan kansje ikke legge det ut her med hvem man ønsker inn der … Mulig alternativ er at de som ønsker og som er aksjonær i Dof er pri .1 og de som kommer med gode innspill , men som er obligasjons eiere som nr.2…. Bare et innspill . De kunne sagt her inne at de vil være med i ny tråd for å gjøre det enklere for deg og du kan sortere selv hvem du vil ha med …
Jalla har begynt og jeg vil gjerne være med ….Du har mange som du vet har kommet med gode innspill og ta de med som en start …
PS : haussere og baissere kan droppe den tråden ….Er faktisk litt lei av å måtte forsvare min egen investering her inne ….
Redigert 08.08.2021 kl 19:47
Beinvest1
08.08.2021 kl 21:13
3819
Setter stor pris på kompetansen og synspunktene mange av dere kommer med. Dette blir bra👍 så satser vi på knallbra guideing på Q2 rapporten 😄
tobben
09.08.2021 kl 15:38
3511
JALLA beklager men fikk deg ikke opp i oversikten av eller annen grunn .
JALLA
09.08.2021 kl 16:22
3539
Jeg ligger med Dof i ulike kontoer, muligens derfor, ba nettopp om tilgang på den nye tråden. Kan ikke skjønne hvor jeg ikke kommer opp i ditt system.
Redigert 09.08.2021 kl 16:48
tobben
09.08.2021 kl 17:31
3618
Fikk forespørselen , så nå er det ok :-) Har fått en forespørsel til med nytt Nick er det også deg ?
Redigert 09.08.2021 kl 17:33
hifidude
09.08.2021 kl 18:17
3592
Da kan vel baissere, klovner, shortere og andre utskudd endelig slippe trakasering ;-)
JALLA
09.08.2021 kl 18:25
3591
Nei, Jeg har kun JALLA jeg:)
Kan være at jeg ikke hadde oppdatert mitt mobilnummer at du ikke fikk meg opp. Gjorde det nå jeg.
Kan være at jeg ikke hadde oppdatert mitt mobilnummer at du ikke fikk meg opp. Gjorde det nå jeg.
Redigert 09.08.2021 kl 21:48