REC Silicon - First quarter 2021 results

omac
RECSI 11.05.2021 kl 06:57 60564

Oslo, Norway – May 11, 2021: REC Silicon ASA (REC Silicon) reported first quarter 2021 revenues of USD 28.1 million versus USD 36.0 million in the fourth quarter of 2020 and EBITDA of USD 4.0 million versus USD 1.9 million in the prior quarter.

REC Silicon reported a cash balance of USD 131.5 million on March 31, 2021 compared to USD 134.9 million on December 31, 2020.

The Company reported EBITDA contributed by the semiconductor materials segment of USD 10.8 million for the first quarter compared to USD 8.0 million in the first quarter 2020 and USD 11.7 million for the fourth quarter of 2020. The decrease in EBITDA compared to the prior quarter was primarily the result of lower silicon gas sales volumes of 781 MT for the first quarter compared to 881 MT for the prior quarter.

“The demand for semiconductor polysilicon and silicon gas has strengthened over the last quarters and we expect this trend to continue. Limited shipping availability over the Pacific has created some problems in fulfilling orders, but we are confident it will gradually be resolved. The PV polysilicon market has strengthened over the last months, but unfortunately, REC Silicon is not able to supply this market due to the trade dispute with China. However, plans to develop an “ultra-low-carbon footprint” PV value chain continue in collaboration with other solar companies and the US Government. REC Silicon is also in negotiations with several “Silicon Anode” companies concerning silane supply contracts from our Moses Lake facility. REC Silicon is confident that the Moses Lake facility will be restarted in 2023 with probable demand from both the PV and the Silicon Anode market,” said Tore Torvund, CEO.

For more information, please see the attached first quarter 2021 report and presentation.

The company will host conference call to present the results at 8:00am CET. Following the presentation, it will be opened for questions from the audience. The presentation will be in English.
Slettet bruker
14.05.2021 kl 19:39 8446

"REC Silicon FBR-B polysilicon meets the quality requirements needed for higher efficiency products. This has been demonstrated with our material from the Yulin JV plant being used in monocrystalline production. In reviewing the process for Moses Lake, we see limited investment being required to upgrade with the FBR-A manufacturing process to meet these standards. With regards to N-type materials specifically, there are some quality and control adjustments needed for the polysilicon ingots, but the main investment when switching to the N-type process is in the cell technology area. Reviewing the graph on the right, you can see that the shift to N-type wafers will continue with a projection around 50% of the market being N-type products by 2030."

https://seekingalpha.com/article/4427510-rec-silicon-asa-rnwef-ceo-tore-torvund-on-q1-2021-results-earnings-call-transcript
Slettet bruker
14.05.2021 kl 20:07 8165

James May

And is REC in a dialogue with the Biden administration regarding future business possibilities?

Tore Torvund

Yes.
Redigert 14.05.2021 kl 20:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2021 kl 20:20 8055

Ikke jeg heller.Solgte i dag tidlig på kurs 14.Den ville aldri ha steget hvis ikke jeg solgte desverre
Slettet bruker
14.05.2021 kl 20:27 8003

Kondolerer Nemis. Ikke gøy å se mennesker tape mye penger
Slettet bruker
14.05.2021 kl 20:34 7928

Forøvrig blir der gøy å se top 20 om 1 mnd … muligen så kjøper utlendinger seg opp nå .. :-)
Redigert 14.05.2021 kl 20:36 Du må logge inn for å svare
Bjellesauen
14.05.2021 kl 21:01 7736

Ironisk nick? :-) Denne kjøper du for å ha liggende, å trade REC er ikke for hjertesvake. Jeg tror dessverre at mange kjøper REC på lånte penger, og da går det sånn...
Marketwatch
14.05.2021 kl 22:46 7416

Veldig trasig utvikling i kursen idag simen? Hva tanker folk som kjøper aksjen til tross for dine
daglige (tyve) advarsler. Kan der være en annen virkelighet der ute?
Myrtroll
14.05.2021 kl 22:57 7333

"jeg har grundig forklart dere hvorfor"... Enten får du referere eller linke til denne forklaringen og utdype hvorfor den fortsatt gjelder. Eventuelt kan du holde kjeft om meninger. RECsi er ikke avhengige av en "resolution of trade dispute" mellom kina/usa, ettersom de er på vei til å forme en egen produksjonslinje innad USA igjen.

gjerne forklar bakgrunnen for skepsismen! :) - en hver kan komme med en påstand, men å forklare logikken bak den?
Slettet bruker
14.05.2021 kl 23:02 7295

ja men all in i bcs fremover. dette eventyret kommer dere til å huske lenge.tilbake til rec i august
Slettet bruker
15.05.2021 kl 00:24 6981

Nasdaq +2,32%!

Shorte-faen I deep shit..
Null
15.05.2021 kl 09:56 6160

Nemis taper ikke panger han er ikke i REC si han har vært og har et velig dårlig forholdtil REC
Om du utfordrere han på mer en en settings inlegg om hvorfor ting skal gå som han tror vet han ikke hvorfor
Slettet bruker
15.05.2021 kl 11:04 5816

Kritiske Stemmer er viktige men noen går lenger enn det , får inntrykk av nærmest tvangsmessig ,syklig opptatthet av å snakke ned REC og man benytter enhver anledning til å gjøre dette. Får nærmest inntrykk av en tvangslidelse med snev av stormannsgalskap. Debattanten som oppdager alt og som advarer andre helst kjente personer som Grove og analytikere i SB1 etc , alle disse lytter seff til debattanten i følge hans eget utsagn …..i dennes eget sinn er han trolig en viktig menneske , dette ligner mer og mer en klassisk "delusion of grandeur" . Som om man er på en hellig misjon. Jeg synes i hvert fall at dette begynner å bli en påfallande unaturlig oppførsel som ødelegger trådene . Greit å diskutere men dette begynner å bli på kanten .
Redigert 15.05.2021 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2021 kl 11:22 5709

Helt enig. I starten var han ganske provoserende, men nå har det gått over til at jeg er mer bekymret. Det er åpenbart at han trenger hjelp. Er det noe sted man kan melde fra? Hele saken er jo bare trist. Tør nesten ikke tenke på hva han vil gjøre når REC står i 100 kr.
Slettet bruker
15.05.2021 kl 12:01 5511

Nemis ekte navn har vel vært lagt ut et par ganger her på forumet så sikkert mange som nå vet hvem han er så fullt mulig å hjelpe han om man ønsker det.
Hatet har bygd seg opp for han over lengre tid etter enorme tap for noen år tilbake i tid. Om han trenger hjelp skal jeg ikke uttale meg om . Men ja det tipper over til noe veldig sykt spør du meg.
Slettet bruker
15.05.2021 kl 12:23 5368

Her kan dere lese nemesis diagnose slik jeg ser det, etter lengre tids observasjon av ham her på dette forum :

https://psykopati.blogg.no/forbudte-tanker-nar-du-onsker-a-skade-psykopaten.html

https://utforsksinnet.no/farene-ved-en-overdrevent-hoy-selvtillit/

Bybonden ( opererer som selverklært psykiater like godt som aksjeanalytiker )

PS : Viser ellers til tidligere tråder, ang. nevnte person !

Men fra spøk til alvor : Hvor lag tid tar det Røkke å få RECsi inn på Nasdaq, noen som vet ??

Redigert 15.05.2021 kl 14:01 Du må logge inn for å svare
aksjeguruen
15.05.2021 kl 14:25 4934

Det er ytterst sjelden jeg er inne og kommenterer her . Jeg er bare en grå figur som har holdt på med aksjer i +25år, og har sjelden opplevd så mye personfokus som det er på RECSI trådene (som det forøvrig er altfor mange av). Når jeg vil lese om selskaper på forumet bør det være fokus på det, og ikke denne typiske norske jantekranglinga som oppleves alt for ofte. Har vært i RECSI i en årrekke og vil fortsette med det, men blir oppgitt over at nesten samtlige tråder blir ødelagt av støy. Enhver må jo ha sin mening eller agenda uten at det blir mobbing. Det er jo bare å være enig eller uenig på en saklig måte.
Slettet bruker
15.05.2021 kl 15:08 4707

Aksjeguru ?

Alternativet er et samfunn uten en absolutt verdi. På samme måte som jeg ikke forfekter respekt til det ekstreme vil jeg ikke forfekte ytringsfrihet til det ekstreme. Jeg vil ikke ha et samfunn der ytringsfriheten er absolutt. Jeg sier for eksempel nei til mobbing. Hvordan stiller du deg til det, dersom du mener at ytringsfriheten er absolutt? Jeg mener at på samme måte som man kan skade mennesker fysisk dersom man har de rette midler og er i posisjon til det kan man også skade mennesker psykisk dersom man har midler og er i posisjon til det. Jeg ønsker ikke at den sterkestes rett skal gjelde i noe tilfelle. Vi er mennesker, ikke dyr.

Hvor grensene skal gå for hva som kan ytres har jeg ikke et enkelt svar på. Vi må ha en lovgivning som ivaretar de grunnleggende menneskerettigheter på best mulig måte. Det sier seg selv at da kan ingen av disse verdiene være absolutte.

La meg sitere Peter Norman Waage i dagens utgave av Aftenposten: “….Om det er vanskelig å bryte ned egne tabuer, er det desto letter å bryte ned andres. Det kan være berettiget, men kan også bli en ren maktdemonstrasjon, særlig om den sterke part ubedt trer inn på den svakere parts tabubelagte områder. Da kalles det mobbing. Ytringsfrihet har grunnleggende betydning, men står svakt i store deler av verden. Derfor er det helt avgjørende at den benyttes slik at dens verdi blir synlig

Bybonden...(Jeg er uenig i dine meninger, men jeg vil inntil døden forsvare din rett til å hevde dem. Voltaire. 1906 )
Redigert 15.05.2021 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
nemi's
15.05.2021 kl 15:18 4635

Alle er opptatt av meg. For ingen av dere kan skrive noe om REC. Ingen følger polysilindustrien bedre enn meg. Jeg anbefalte dere å kjøpe Daqo på $12 for snaut ett år siden. Vi lempet ut på stort volum tidlig i februar på $108. Det ble bom for både uka før og etter gikk DQ i $120.

REC skal videre ned. Det er opplagt.

Og det er bra.
aksjeguruen
15.05.2021 kl 15:20 4622

Helt greit, og at det var under ditt innlegg jeg kommenterte er en tilfeldighet, og ikke spesifikt kritikk av det du skrev. Da anser jeg meg ferdig med det i og med at det ikke handler om RECSI.
Slettet bruker
15.05.2021 kl 15:25 4567

Nemesis, (hevneren) hvorfor er det BRA at RECsi skal ned ?

Bybonden....( tipper det helst er i ditt hode alle er opptatt av deg )

PS : Du lever virkelig opp til ditt nick , hva kommer hatet fra ?
Redigert 15.05.2021 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2021 kl 15:56 4371

"Og det er bra" .., see what I mean .. ?
Slettet bruker
15.05.2021 kl 16:48 4117

Taycen, dette minner meg om et lignende sitat vi leste her forleden, " ingen forstår noenting" innforstått, untatt meg !! He he

He he, dette er bedre enn cirkus og teater tilsammen, he he !!

Bybonden....
Redigert 15.05.2021 kl 17:13 Du må logge inn for å svare
focuss
15.05.2021 kl 17:36 3895

Hva er det egentlig uenigheten med nemesis går ut på?

1) Er det noen som tror at kinesiske tollsatser skal fjernes og REC slippe til i det kinesiske markedet?

2) Er det noen som tror at kinesiske produkter i REC sin business vil bli utestengt fra USA/Europa?

3) Er det noen som tror at USA vil bygge sin egen industri og at det er det som er redningen for REC?

4) Hva er det egentlig som er hovedscenariet som skal slå til som fører til åpning av Moses Lake.

5) Dersom hovedargumentet er at USA vil bygge egne industri som trenger Moses Lake, hva er da egentlig argumentet mot et slik scenarie?
Slettet bruker
15.05.2021 kl 17:48 3813

1) Nei
2) Ja/ etter hvert
3) ja
4) Silan til batteri
5) ?
focuss
15.05.2021 kl 17:54 3772

Vilter
Takk. Ja er ikke spørsmål 5 nøkkelen? Hva er argumentet mot at USA vil bygge sin egen industri innen denne bransjen. Skulle tro det ligger helt i i kjernen av det som er amerikanernes interesser for tiden. Trengs det en type politisk støtte som gjør Biden avhengig av republikanerne? Hva er nemesis argument mot dette?
Slettet bruker
15.05.2021 kl 18:05 3699

Pkt 5

The Case for Taking Back Solar
Installing a lot more solar is part of the path to clean, renewable energy. But we also need to be producing the entire supply chain.


We need to re-create a solar panel manufacturing industry for national-security, economic, environmental, and ethical reasons. Building a solar manufacturing industry will require changes in our current trade policy, as well as coordinated procurement to require a domestic solar supply chain, and R&D support for accelerating the development of more efficient panels. These interconnected elements also need to be linked to job training and placement for people with employment barriers and those losing their jobs in the transition from renewable to fossil fuel industry jobs.

While deliberately violating WTO rules may seem extreme, our dependence on China for solar deployment is no less dire than our dependence on semiconductors, on which the Biden administration is beginning to act. Due to increased demand for computers and other tech products during the pandemic, along with Trump’s banning imports from Chinese companies suspected of using semiconductor technology for spying, the nation is experiencing a shortage of semiconductors that are in many consumer goods. Because the industry is so vital to the U.S. economy, Biden is expected to sign an executive order soon to offer financial support to the industry. This same sense of urgency should apply to the solar supply chain.

https://prospect.org/environment/climate-of-opportunity/case-for-taking-back-solar/
Sima1
15.05.2021 kl 19:10 3367

Ganske sykt hva denne tråden handler om nå. La nå denne nemis ha sine egne meninger.
Viktig og ha folk med forskjellige synspunkter rundt dette firmaet.
Hvis han ønsker og bruke såpass med tid rundt et firma han ikke investerer i så la han gjøre dette.

Slettet bruker
15.05.2021 kl 19:19 3301

Gi nå faen i Simen. Han har prøvd og prøver fortsatt altfor hardt. Til syvende og sist så er det vi som ler sist og best, som vanlig. Skål og god helg gutter! 😊
focuss
15.05.2021 kl 19:45 3157

Taycen
Tusen takk for en artikkel som er omfattende og beskrivende av de faktiske politiske forhold i forhold til den aktuelle problemstillingen.
spanjolen
15.05.2021 kl 20:53 2891

Hei hei Montebello gutter, er ikke noen fan av Nemis, men å slenge så mye dritt er usmakelig. Og at dere blir rike på
Rec uten å setter dere inn i Rec er en drøm. Kursen kan lett falle ned til 10😎😎😎😎.