BWE 2022 - Q4 gir føringene

gunnarius
BWE 11.05.2021 kl 10:17 262906

Tillater meg å opprette en ny tråd. Ble vel lang den gamle.

Atter en "utenom børs handel". Her om dagen gikk det en post på 200.000 aksjer, i dag en ny post på 250.000 aksjer. Kan være greit å vite, så forstår man bedre øretrillingens sanne ansikt.

BWE omsettes NOK 2.55 under emikurs på NOK 27 og som en digresjon - PEN omsettes for NOK 1.6 over emikursen.

BWE har sånn omtrent dobbelt opp til kursmål. Mye å gå på altså.

Selskapet er lite villig til å kommentere om det forventet hydrokarboner i Dentale formasjonen før boring. Jeg tar dette til etterretning og skjønner at etter Gamba fiaskoen så holder BWE meget tett vedr. den pågående boringen ned til Dentale. Svar får vi trolig i denne uke. Brønnen var estimert til 30 dager og da antar jeg samlet boretid for både Gamba og Dentale. Det er opplyst at boringen ligger foran skjema, så da er det meldingstid i disse dager - gitt jeg tar utgangspunkt i borestart medio april.

Blir uansett interessant å vite hva Dentale formasjonen viser, slik at aksjonærene på Q1 får en bedre samlet redegjørelse.

Det er i det store og hele at etter Q1 jeg tror det kan være bedre beslutningsgrunnlag i aksjen. For ledelsen burde ha en del å berette og si oss hvordan skape gode aksjonærverdier.

Noen som kan bekrefte, ligger Norve fremdeles på samme lokasjon?
Redigert 15.02.2022 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
23.10.2021 kl 15:11 3549

Gjest 79 skrev Innlegget er slettet
Stemmer det. De var til og med oppe i 12 500 bopd. 7 500 fra Gambabrønnen og 5000 bopd fra Dentalebrønnen.

Sånn sett ble jeg skuffet over de to første brønnene i fase 2. Får håpe de to siste er bedre.
Fluefiskeren
23.10.2021 kl 13:24 3637

Gjest 79 skrev Innlegget er slettet
Og det vil de ikke klare.
gunnarius
23.10.2021 kl 12:00 3674

Gjest 79 skrev Innlegget er slettet
Det tok litt tid før jeg gjorde øvelsen, men har nå sjekket tidligere rapporter og tror jeg bedre ser totalbildet. Har tidligere lagt meg noe vel høyt.

Vi vet at produksjonen med gas lift nå er 11.500 f/d. Dette ble meldt av BWE i uka ifm. update.

Fra Q2 2021 presentasjonen:

Drilling of DTM-7H completed in July on time and below budget ‒ Encountered 467m gross pay in horizontal section, 372m net pay, analogous to DTM-4H

Da er det DTM-6H som er ukjent.

Hentet fra Q1 presentasjonen 2020:

Q1 production as expected ‒ 1.045 million bbls, equal to 11,485 bbls/day gross • First oil in early March from the DTM-4H and DTM-5H wells in Tortue Phase 2 in early March

Uten DTM-4H og DTM-5H (som produserte i 3 uker i mars) ble det produsert ca. 9.700 f/d i Q1 2020.

Hentet fra Q2 presentasjonen 2020:

Q2 production as planned ‒ 1.455 million bbls, equal to ~16,000 bbls/day gross The Tortue phase 2 wells, OPEX in line with plan and reduced from USD 21.8 per barrel in Q1 to USD 17 per barrel in Q2

For Q2 2020 inkl. decline har trolig produksjonen for DTM-4H og 5H vært 16.000 f/d minus 9.300 f/d (11.485 f/d minus decline og DTM-4H og DTM-5H som produserte i tre uker i mars) som gir 6.700 f/d for DTM-4H og DTM-5H.

Sidestilles DTM-4H og DTM-7H, blir trolig produksjonen i samme område. Da har jeg tatt som forutsetning at DTM-5H produserer ala DTM-6H.

Realistisk produksjon for DTM-6H og DTM-7H, vil etter dette være 6.000-7.000 f/d. Sammen med hva som er meldt av nåværende produksjon bør samlet produksjon bli 17.000-18.000 f/d. (benytter PENs tall på ~¨11.000 f7d som nåværende prod.)

Hva jeg skriver her er kanskje ikke så interessant for de fleste, men sier meg noe av det viktigste, nemlig at med 16.000 f/d Q2 2020 er OPEX oppgitt til $17 per fat. Dette bør bety at OPEX med alle 6 brønnene i produksjon og 17.000-18.000 f/d, bør ikke OPEX være så mye høyere – med pågående pandemi - enn dette. La oss si ~$18 for OPEX inntil pandemien dabber av. Helt OK - i alle fall mot Q2 2021, OPEX $36.


gunnarius
22.10.2021 kl 11:43 3911

BWO eller BWE?

Enormt potensial i begge disse selskapene.

Og hva med oljeprisen?

Det meste tyder på at OPEC+ holder fast ved tidligere vedtak, Dvs. at produksjonen øker med kun 400.000 f/d i desember. Faktisk også land som ikke klarer å levere tildelte kvoter.

Hva med en kald vinter og høye gasspriser? Jeg tror oljeprisen fremdeles skal videre opp. Men ikke slik at dominerende krefter i verdenssamfunnet setter foten brått ned. Innfris dette, en oljepris i stigende trend, har etter mitt syn BWE ikke fått belønning for at produksjonen økes med rundt 70% og fri kontantstrøm dobles.

Oppkobling online to nye prod. brønner er meldt som en suksess. Bl.a. gas lift sørger (før ny prod. online) for 11.500 f/d . Da vil høyst sannsynlig DTM-6H og DTM-7H sørge for at guiding ifm. totalproduksjon innfris. Markedet synes ikke forstå - at med BWEs produksjon og høy oljepris, genereres en fri kontantstrøm på minst USD 60 mill. per Q.

Pareto økte kursmålet med NOK 5 etter at BWE meldte. Synes ikke aksjekursen så langt har rettferdiggjort en rimelig grad av økning i aksjekursen. Mer å gå på.

Hvorfor jeg ikke foretar meg noe vs. BWO?

Som Kingiscash har vært inne på, priskurven for Brent ser virkelig bra ut. Dette kombinert med BWEs produksjon og inntjening, samt at jeg går og venter på Golfinho-nytt, medfører å sitte rolig i båten. Enten at media skriver mer om mulig deal eller BWE selv melder, så kan man ikke ta sjansen på å redusere eller selge BWE. Før eller siden tror jeg BWE melder Golfinho. Dette er min strategi, selv om det skulle drøye frem til jul å sitte med full pott i BWE. Muligheten og potensialet for BWE ved et kjøp av Golfinho-pakken kan doble selskapets produksjon, og vil simpelthen være en game changer og mulighet man ikke får ofte i markedet.

Med ledig kapital - utover hva som er investert i BWE - hadde jeg ikke tvilt et sekund på å satse på BWO. Dette sagt, lander selv på samme vurdering som CEO Arnet. Av BWO og BWE velger han - gitt hva som ligger i løypen - BWE. Dette sier vel det meste hvor man burde putte pengene inntil videre.

Redigert 22.10.2021 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
Kingiscash
21.10.2021 kl 14:00 4189

den lange priskurven for Brent skyves hele tiden oppover. Ser vi på historien så er det fortsatt oppside for E&P sektoren, sjekk denne grafen for TSX:

https://twitter.com/ericnuttall/status/1450812810599059459/photo/1
Kingiscash
21.10.2021 kl 13:47 4175

ser ut som ettermiddagsalgoen er slått på...33,25 ny ATH?

Fra den store verden:
BNP Paribas raised oil prices forecasts
Brent 2022 at $80.50/bbl, +$8
Brent 2023 at $79.50/bbl, +$4.5
WTI maintained at $3/bbl under Brent
Expects 2022 OPEC production +400KBPD
A quicker pace of OPEC+ supply normalization would undermine the outlook.
Redigert 21.10.2021 kl 13:47 Du må logge inn for å svare
cinet
21.10.2021 kl 12:06 4260

Omtale fra Upstream/Houston 20.10.21 ;
"BW Energy starts up more wells at Tortue 2 off Gabon
Company to now focus on stabilising production and wrapping up project activities
Oslo-listed BW Energy on Wednesday said it has launched production from the Tortue Phase 2 field development on the Dussafu Marin license offshore Gabon.
Two production wells were completed and turned over to production operations, with the DTM-7H well in the Gamba formation successfully brought online on 19 October.

The DTM-6H well in the Dentale formation is scheduled to come onstream in the coming days.

Production prior to the two new production wells is around 11,500 barrels of oil per day, according to the company.

The Tortue development consists of six production wells, tied back to BW Offshore's Adolo floating production, storage and offloading vessel installed on the Tortue field.
Completion of the two wells was suspended last year due to the Covid-19 pandemic.

“The Tortue Phase 2 development was completed below budget and within the revised timeframe. We look forward to the production growth following first oil from the two wells," said Carl K. Arnet, chief executive of BW Energy.

"Operationally we will now focus on stabilisation of the production and wrapping up the project activities," he added.

BW Energy noted that gross production from the Tortue field averaged approximately 9000 bpd in the third quarter of 2021, amounting to a total gross production of 0.8 million barrels of oil for the period.

The decrease in production was mainly due to plant shutdowns and temporary operational issues, with the company noting that a shortage of gas lifting capacity impacted production.

A nitrogen generation unit has been installed on BW Adolo FPSO to improve production efficiency.

BW Energy operates Dussafu with a 73.5% interest, with Panoro on 17.5% and the state-owned Gabonese Oil Company on 9%."

USA vokner til denne artikkelen i dag, da den ble lagt ut 20.10.21 2111GMT. Kan vekke noen interesser i Houston...
gunnarius
21.10.2021 kl 11:20 4232

Nå tror jeg vi kommer til å se at BWE aksjen har blitt holdt stramt i tømmene lenge nok og at aksjen vil skyte fart oppover.

Årsaken skyldes først og fremst at selskapet øker produksjonen med ca. 70% og dobler fri kontantstrøm med de to siste prod. brønnene online.

Men også et mulig kjøp av Golfinho eller annet innen M&A, vil preservere eller øke interessen for aksjen.

Øretrillerene ser nå at gunstig effekt har avtatt, særlig pga. økt produksjon og høy/stabil oljepris.

Skulle volumet i handelen ta seg opp ved at markedet eller selekterte investorer hiver seg over aksjen, vil også trekke aksjekursen oppover.

Har de aller tyngste investorene mer eller mindre kjøpt nok utenom ordinær handel på børe. Tror topp 18 stort sett er ferdig i denne omgang.

Q3 kun om 1 mnd. vil være en videre årsak til at aksjen gis ekstra drahjelp oppover.

For min del og hva som oppfattes som en soleklar game changer, selskapet melder formelt kjøp av Golfinho. Noe som egentlig er nok til å sitte i aksjen i seg selv. Skulle BWE kjøpe Golfinho-pakken, Kan dette bli meldt når som helst. Muligheten til å bli med på en dobling av BWEs produksjon får man kun om man er inne i aksjen ved den tid det meldes. Igjen, BWE behøver ikke kjøpe Golfinho, men jeg tror dette blir en endelig deal. Enkelt og greit fordi det er signaler og konstellasjoner som matcher BWE perfekt - både historisk, i nåtid og fremtid.
Kingiscash
21.10.2021 kl 09:22 4339

er for billig til og overse for investorene. Hvis ikke oljeprisen kollapser så begynner stigningen mot 40 først, deretter 50.
512tr
21.10.2021 kl 08:59 4332

Update - 21 Oct 2021

BW Energy - Transformational year ahead

With the completion of Tortue Phase 2, BW Energy is on track to deliver 35% production growth to 12,800 boe/day net in 2022e. First oil at Hibiscus & Ruche in Q4’22e will also have transformational production and cash flow impact. We estimate that BW Energy will generate it’s entire EV in FCF by YE’25 at Brent USD 85/bbl and think the company can offer a dividend yield of 15-20% while still financing growth in the current environment. In addition, we believe it can create value from advancing the Maromba development and potential M&A transactions, where we think attractive deals can be achieved in BW Energy’s focus areas. We include BW Energy among our top picks in the sector and lift our TP to NOK 40 (35).
Kingiscash
21.10.2021 kl 08:47 4360

forøvrig er Pareto ute med en oppdatering, øker TP til 40, Top Pick :-)
Kingiscash
21.10.2021 kl 08:21 4399

Først: ser at flere refererer til at Pareto ikke forstod at det ikke var noen liftings planlagt. Slike leser ikke jeg analysen, below expectations kommentaren er knyttet til produsksjonen dvs 9000 vs 10500 i q2. Selskapet hadde selvsagt inntekter, men disse blir bokført først i q4. For å gjøre det enda mer komplisert så var det vel en lifting til GOC så produsert olje i q3, men som blir bokført solgt i q4 er uansett et lavt volum. Men fra q4 stiger inntektene og kicker skikkelig inn fra q1 22.

Markedet bør heller ikke bli overrasket over lavere likviditetsbeholdning. Det har blitt borret og koblet, koster fort noen titalls million dollar. I tillegg har vi ombyggingsprosjektet på Hibiscus Alpha. Vet ikke hvordan de fordeler utgiftene med PEN, mulig de dekker alt til den er klar. Er det ikke i q1? Eller er den forsinket? regner med en oppdatering på q3. På Q2 ble det guidet at q3 ville gi store utgifter og nesten ingen inntekter, noe som denne meldingen bekreftet.

Selskapet har tidligere meldt at en god del av den lavere produksjonen skyldes forskyving i tid og at det ikke bare er 'decline' i reservoaret. I alle fall slik jeg har tolket tidligere kommunikasjon.

Alt i alt, trading updaten var i stor grad som forventet, viktigste var et tilkoblingen gikk etter planen. Som Gunnarius sier så spiller det mindre rolle om det er 18K eller 20K. Det viktigste er at planen og volumet er noenlunde som guidet. Resten tar markedet seg av.
gunnarius
20.10.2021 kl 22:31 4554

cinet, var ikke dette en vel enkel fremstilling?

Kan skjønne at de som ikke følger selskapet tett, reagerer på at i Q3 ble cash per def. vesentlig tappet. Imidlertid må man huske på at det har vært mye boring, installasjon og BWE skal driftes.. Uten løftinger og i et Q med høye kostnader, blir det slik som selskapet har fremstilt.

Markedet visste om det ovennevnte. Markedet vet også at i Q4 med to løftinger og to nye produserende brønner, med høy oljepris, blir Q3 fort glemt.

For min del kimser jeg ikke av denne meldingen. Superviktig og reduserer risiko for en uønsket hendelse. Se heller videre på hva som var essensen i meldingen - ut fra et cash flow statement:

The Company is pleased to announce
that the Gamba well DTM-7H was successfully brought online as of 19 October. The
second well, DTM-6H in the Dentale formation, is scheduled to come onstream in
the coming days. Current production prior to the two new production wells is
around 11,500 barrels of oil per day.

Med DTM-6H online om noen dager vil BWE produsere fra alle 6 brønnene på Tortue. Om det er 18- 19 eller 20.000 f/d er interessant, men det viktigste er at nivået i produksjon uansett er så høyt - at med høy oljepris, blir den frie kontantstrømmen så stor at markedet vil skjønne hva netto fri kontantstrøm på ~ÜSD 60 mill (gross 18.000 f/d) vil bety per Q.

Mitt poeng:

Før eller siden vil markedet skjønne at et selskap som drar inn USD 60 mill. eller mer per Q - som fri kontantstrøm - er verdt et bet. Enn videre tror jeg også at markedet vil skjønne at det er BWE som er operatør på Dussafu med 73.5% eierandel.
Redigert 20.10.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
cinet
20.10.2021 kl 22:12 4575

Lite nytt i dagens to meldinger. Imidlertid grunn til å stille spørsmål til kostander (som det sies hovedsakelig er fra Gabon) Kontanbeholdningen tio BWE redusert med 46MUSD... ( 380mNOK) Da har PEN hatt kostnader i Gabon (17,5%) på ca. 9,5 MUSD (79 MNOK) i 3Q.
BWE sitt 3Q blir uten lifting, og da helt uten inntekter= blodrødt. Håper det bare var Pareto som ikke var klar over dette.
Ser ut til at både BWE og PEN er avhengig av good news ang produskjonsøkning Gabon. Dette MÅ komme før 3q (som kommer 22/23.11.21)
Kingiscash
20.10.2021 kl 13:52 4756

forhåpentligvis kan vi få guiding på de to nye brønnene når q3 tallene kommer 23. november. Total Dussafu produksjon bør ligge på 19.000 + - 1500. OPEX vil falle betydelig og analytikere vil fokusere på cash generering, ikke ulikt det som har dratt OKEA til nye høyder. Deretter begynner analytikerne og regne på neste store organiske trigger som er Ruche/Hibiscus. Innen 14 måneder produserer JVen 40.000 fat. I tillegg blir det FID på Maromba i q1 22. M&A vet vi er høyt på agendaen og melding om Brasil kan kommer når som helst, men ingen garanti for at det blir Golfinho deal. Blir det for dyrt eller komplisert så tipper jeg det blir no deal. BW Energy er lavt priset, men det er også andre O&G selskaper. Vi må nok se et løft i hele bransjen før BWE løfter seg til 50, men det kommer. Fristende å ta en fin gevinst og flytte til BWO, men tror jeg sitter litt til.
512tr
20.10.2021 kl 09:47 4935

Update - 20 Oct 2021

BW Energy - Tortue Phase 2 completed & Q3 prod. below expectations
BW Energy announces that drilling and hock-up of the final two wells on Tortue Phase 2 has been completed. This is positive as the timeline has been uncertain due to covid restrictions impacting operations and the field is producing 11,500 boe/day gross prior to including the two latest wells. Production in Q3 averaged 9,000 boe/day gross, which below our 10,000 boe/day estimate and down from 10,500 boe/day in Q2. Opex of USD 36/boe was higher than usual due to lower volumes and covid measures. The company ended last quarter with USD 170m of cash and no debt, implying that the balance sheet remains very strong. BUY/TP NOK 35
gunnarius
20.10.2021 kl 09:45 4953


Om ikke Pareto visste det, så visste iallefall de fleste at BWE ikke hadde løftinger i Q3 og hva da med cashflow?

Skjønner ikke Pareto omfanget og kostnad ifm. alle boreoperasjonene og installasjonen?

BWE begrunner produksjonen i Q3 som følger:

The decrease in production
compared to the second quarter of 2021 was mainly due to plant shutdowns and
temporary operational issues.

Utviklingen i produksjon på Dussafu er vel kjent for markedet.. Vel kjent er også at OPEX vil gå drastisk ned, trolig halveres - etter at alle de 6 brønnene produserer stabilt.

Redigert 20.10.2021 kl 09:50 Du må logge inn for å svare
gunnarius
20.10.2021 kl 09:39 4924

Øretrillerene vurderer det hele i en forenklet setting og her gis gass trolig mest basert på endringen i cash. Men dette han logisk forklares og ikke glem den høye boreaktiviteten og installasjonsarbeidet på Dussafu, inkl. selskapet skal driftes. Bør bli langt lavere operasjonelle kostnader i Q4.

For min del vektlegges tungt hva Arnet sier:

"The Tortue Phase 2 development was completed below budget and within the
revised timeframe. "

Det er ikke naturgitt at alle offshoreoperasjoner forløper knirkefritt og gir suksess. BWE følger plan og leverer under budsjett. Her kunne man sett for seg problemer og forsinkelse. Dette er hva markedet burde vektlegge mest. Alt det andre har underordnet betydning. Dussafu er den eneste inntektskilden. Hva hadde konsekvensen blitt om noe gikk galt her? Derfor blir dagens melding i mine øyne en form for de-risking.

Nå må selskapet lande Golfinho-deal, slik at BWE får to gode inntektskilder.
Kingiscash
20.10.2021 kl 09:30 4968

ser at Pareto sier oppdateringen er below expectations, knyttet til produksjonen i Q3 og høyere OPEX, men dette er jo gammelt nytt. Merkelig fokus spør du meg.
40something
20.10.2021 kl 09:19 4977

Det rare er jo at Brent er høyere enn ved stengetid på OSE i går. Hegnar FA var litt uheldig å refererte Brent til 83,6 i morges, hvilket den ikke var
Redigert 20.10.2021 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
Kingiscash
20.10.2021 kl 09:13 4988

enig, dette er en grei melding, som forventet. Hvis de to nye brønnene leverer 8.000 så er vi nesten på 20.000. Blir det 9.000 så bikker vi 20.000. Tror det vil skape interesse fra større investorer. Et første steg. Om bare 12 måneder har vi en produksjon på 40.000 totalt på Dussafu. Fallende oljepris skaper litt sur stemning i dag og BWE tilbys under 32. Tror ikke det varer lenge.
gunnarius
20.10.2021 kl 08:47 5075

Limer inn det første avsnittet på nytt, da det er selvforklarende:

BW Energy today provides an update on the operations and development of the
Dussafu Marin license in Gabon. As part of the Tortue Phase 2 field development,
hook-up of the final two production wells DTM-6H and DTM-7H has been completed
and handover to production operations made. The Company is pleased to announce
that the Gamba well DTM-7H was successfully brought online as of 19 October. The
second well, DTM-6H in the Dentale formation, is scheduled to come onstream in
the coming days. Current production prior to the two new production wells is
around 11,500 barrels of oil per day.

Legg til de to nye prod. brønnene online - på toppen av ca. 11.500 f/d, så blir dette her bra.

Beroligende at BWE synes ha kontroll på både DTM-7H, som allerede med suksess er online og DTM-6H om noen få dager bringes online. Det angis rimeligvis ikke noe konkret prod. tall, da det hele må normaliseres/stabiliseres.

Nåværende produksjon på 11.500 f/d er absolutt tilfredsstillende og noe av dette skyldes nok gas lift. Da ser det ut til at om guiding holder stikk, kan totalproduksjonen bli ganske så bra.

Reduksjon i cash uten løftinger i Q3 vil automatisk slå ut i lavere nivå på kontantbeholdningen. Som BWE skriver, har vært mye boring etc og selskapet skal driftes. Se heller frem mot Q4 og to løftinger. Markedet har vært klar over Q3 og langt lavere inntekt i lang tid og har innrettet seg mot et slikt scenario, ved å se hen mot Q4. .

En beroligende og oppmuntrende melding som for min del representerer en positiv trigger i seg selv og til hva som vil komme. Kommer til å bli fantastisk at BWE nå kan trekke fullt utbytte av den høye oljeprisen - og i første omgang i Q4 med to løftinger.
Redigert 20.10.2021 kl 08:51 Du må logge inn for å svare
cinet
20.10.2021 kl 07:36 5198

BW Energy: Start of production from Tortue Phase 2 and Q3 2021 trading update
Start of production from Tortue Phase 2 and Q3 2021 trading update

BW Energy today provides an update on the operations and development of the
Dussafu Marin license in Gabon. As part of the Tortue Phase 2 field development,
hook-up of the final two production wells DTM-6H and DTM-7H has been completed
and handover to production operations made. The Company is pleased to announce
that the Gamba well DTM-7H was successfully brought online as of 19 October. The
second well, DTM-6H in the Dentale formation, is scheduled to come onstream in
the coming days. Current production prior to the two new production wells is
around 11,500 barrels of oil per day.

The Tortue development consists of six production wells, tied back to the FPSO
BW Adolo, Completion of the DTM-6H and DTM-7H wells were suspended last year due
to the COVID-19 pandemic. This concludes the Tortue Phase 2 project with zero
Health, Safety, Security & Environment (HSSE) incidents.

"The Tortue Phase 2 development was completed below budget and within the
revised timeframe. We look forward to the production growth following first oil
from the two wells. Operationally we will now focus on stabilisation of the
production and wrapping up the project activities", said Carl K. Arnet, the CEO
of BW Energy.

Gross production from the Tortue field averaged approximately 9,000 barrels of
oil per day in the third quarter of 2021, amounting to a total gross production
of 0.8 million barrels of oil for the period. The decrease in production
compared to the second quarter of 2021 was mainly due to plant shutdowns and
temporary operational issues. The previously communicated shortage of gas
lifting capacity also impacted production. A nitrogen generation unit has been
installed on BW Adolo which has significantly improved production efficiency.

As previously guided, there were no BW Energy liftings in the quarter.
Production cost (excluding royalties) was approximately USD 36 per barrel.
While the absolute production cost remained stable, the unit cost expressed
reflects the lower production rate realised in the third quarter. The overall
production cost includes approximately USD 1.5 million of costs related to the
continued handling of the COVID-19 pandemic through the period. Third quarter
revenue is expected to reflect approximately 195,000 barrels of quarterly
Domestic Market Obligation (DMO) deliveries with an under-
lift position of around 203,000 barrels at the end of the period.

BW Energy had a cash balance of USD 170 million at 30 September 2021, compared
to USD 216 million at 30 June 2021. The decrease is mainly due to investment
activities related to Tortue Phase 2, progress on the Hibiscus/Ruche project, as
well as completing the exploration drilling campaign in Dussafu.

BW Energy has scheduled a webcast for 23 November 2021 where the company will
provide a comprehensive presentation of operations and ongoing development
projects.

For further information, please contact:

Knut R. Sæthre, CFO BW Energy, +47 91 11 78 76
ir@bwenergy.no
gunnarius
19.10.2021 kl 12:26 5422

For å understøtte hva jeg har sagt tidligere her på BWE-trådene, så har jeg lagt som basis og estimering av BWE netto produksjon en samlet produksjon fra alle 6 brønnene på rundt 20.000 f/d. Etter en runde med Fluefiskeren på PEN-tråden og ny gjennomgang fra min side, må trolig basis på ca. 20.000 f/d endres til mer ned mot 18.000 f/d. Bare så det er sagt, jeg kan ikke vite hva som vil bli faktisk produksjon om enn jeg mener noe aldri så mye.
gunnarius
19.10.2021 kl 11:23 5498

Equinor omsettes i dag for rundt NOK 235 og Aker BP NOK 338. Kursmålet til ABG Sundal Collier er NOK 220 for Equinor og NOK 310 for Aker BP. Dvs. vesentlig høyere på børs enn kursmålet.

For BWE forholder det seg annerledes. BWE omsettes i dag for ca. NOK 32.40, mens meglerhuset mener:

«mens det tas opp dekning av BW Energy med en kjøpsanbefaling og et kursmål på 38 kroner pr aksje.» Dvs. et stykke opp til kursmål for dette selskapet.

"For noen av selskapene er høy oljepris allerede diskontert. Imidlertid finner vi tre mindre navn spesielt attraktive: Okea, BW Energy og DNO", skriver ABG Sundal Collier.

OLJE: ABG OPPJUSTERER PRISANSLAG, ENDRER FLERE KURSMÅL OG ANBEFALINGER

Oslo (Infront TDN Direkt): ABG Sundal Collier oppjusterer i en oljesektoranalyse tirsdag deres brent-prisanslag for 2022-2023 til henholdsvis 76 og 70 dollar pr fat fra tidligere 65 og 60 dollar pr fat. Samtidig økes kursmål på flere aksjer i sektoren.
Meglerhuset skriver at de oppjusterer brent-anslaget med bakgrunn i bedre fundamentale forhold, hvor det nevnes høyere etterspørselsestimater, Opec+ som opprettholder disiplin, og fallende global reservekapasitet.

Videre øker meglerhuset deres ebitda-estimater for oljeselskaper de dekker med i snitt 22 og 43 prosent for henholdsvis 2022 og 2023.
"For noen av selskapene er høy oljepris allerede diskontert. Imidlertid finner vi tre mindre navn spesielt attraktive: Okea, BW Energy og DNO", skriver ABG Sundal Collier.
Meglerhuset oppgradere i den forbindelse DNO til kjøp fra tidligere hold og oppjusterer kursmålet til 15 fra 10 kroner, mens det tas opp dekning av BW Energy med en kjøpsanbefaling og et kursmål på 38 kroner pr aksje. ABG Sundal Collier oppjusterer også kursmålet på Equinor til 220 fra 190 kroner med en gjentatt hold-anbefaling, mens Aker BP oppjusteres til 310 kroner fra 265 kroner. Lundin Energy tas opp til 320 svenske kroner fra 285 kroner.
Innen oljeservice foretrekker meglerhuset Subsea 7 og Aker Solutions, hvor det pekes på at begge er eksponert mot kortsiktige bedringer i prosjektsanksjonering, begge har eksponering mot energiovergangen, og handles til attraktive multipler.

"Vi har allerede sett indikasjoner på at oljeselskapenes sterke fri kontantstrøm resulterer i høyere pengebruk, og for eksempel er amerikansk "shale spending" opp 10 prosent for 2021 og er ventet å stige ytterligere 20 prosent i 2022", skriver ABG. Kursmålet på Aker Solutions økes til 26 kroner fra 21 kroner, mens Subsea 7 holdes uendret på 100 kroner.

Meglerhuset peker videre på at pengebruk fra offshore-lete og produksjon sannsynligvis vil se positive utviklinger i 2022 med utviklingspengebruk som vil bevege seg først. Innen offshore-leting ventes det også noen bedringer, men at omfanget vil være noe begrenset i 2022.
Innen seismikk nedjusterer imidlertid ABG Sundal Collier kursmål, der PGS tas ned til 4 fra 6 kroner, TGS nedjusteres til 90 kroner fra 95 kroner og Magseis kuttes til 4 kroner fra 4,5 kroner.

Martin Brennmoen martin.brennmoen@tdndirekt.com
Infront TDN Direkt
gunnarius
18.10.2021 kl 10:26 5766

Snar NOK 40 og det sørger strupingen/øretrillingen for - nå og tidligere. Ref. også dempende på aksjekursen - all utenom børs handel tidligere. Skal vi håpe at topp 18 nå er forsynt og at det er dags å høste?.
Kingiscash
18.10.2021 kl 10:17 5776

og i Asia er det kaldt, 90 USD bbl var utenkelig for 12 mnd siden, nå er det meget realistisk. Mulig vi ser 100 rundt julietider. Fra Paretos shipping rapport:

Coldest weather in many decades across important Asian countries
For the first time in October in 17 years, the Korean Meteorological Administration has issued a ‘cold wave alert’, as an Arctic air mass is resulting in freezing weather way ahead of schedule. In fact, the temperature reached near zero degrees in Seoul yesterday, the lowest for this time of the year since 1957. The same is happening in China, where Beijing yesterday saw freezing temperatures – 20 days earlier than what is the norm – and for the first time since 1969. A lot has been said about the probability for another La Nina-winter, and now forming it will bring colder temperatures to the important Asian LNG and coal importers
This will obviously have a positive impact on energy demand this winter, with spot prices of natural gas, coal and crude oil already reaching elevated levels. Both drybulk and LNG carriers have already benefitted, and we would expect more fuel oil demand for heating purposes to at some point start impacting the tanker segments as well – once OPEC+ finds it appropriate to release more volumes. We note comments from Iraq earlier on how USD 85/bbl would be a sufficient price
level for a more rapid production return, so the next upcoming OPEC-meeting could very well be a trigger if oil prices stay where they are now
Kingiscash
18.10.2021 kl 10:12 5777

takker for ryddig melding, du skulle vært IR for BWE :-) Vi er vel snart på ATH for BWE nå? I alle fall hvis 32,6 blir sluttkursen i dag?
gunnarius
18.10.2021 kl 09:52 3228

PEN,meldte ifm. de to første brønnene av Tortue Fase 2:

Oslo, 5 March 2020 - Panoro Energy (the “Company” or “Panoro” with OSE ticker: “PEN”) is pleased to announce the start of oil production from the Tortue Phase 2 field development project in the Dussafu Marin Permit, offshore Gabon. The Gamba well DTM-5H was successfully brought online as of 4th March, ahead of schedule. The second well, DTM-4H, is scheduled to be onstream in the coming week.

Oslo, 9 March 2020 - Panoro Energy (the “Company” or “Panoro” with OSE ticker: “PEN”) is pleased to announce the commencement of oil production from the DTM-4H well, the second in the cluster of two wells brought online within the Tortue Phase 2 field development project in the Dussafu Marin Permit, offshore Gabon. The first well DTM-5H started producing last week, as announced on 5 March 2020. Following the addition of the two wells, the overall field production continues to stabilise, with current output at approximately 20.0 kbopd gross.

jeg tar med begge meldingene for¨å vise hvordan det ble meldt forrige gang. Nå er det egentlig ferdigstillelsen av Tortue Fase 2 som skal meldes. Vil anta at Dussafu JV velger å melde DTM-6H og DTM-7H samlet og derved oppsummere og avslutte Fase 2. Dvs. denne gang:

Fullt og helt, ikke stykkevis og delt. For å si det ala Ibsen.

Vil anta at Subtech Paladin forlot Dussafu ca. tirsdag i forrige uke, deretter PENs styremøte og styremedlem Hilde Ådland kjøper egne aksjer. Dvs. hun visste trolig at oppkoblingen hadde gått greit, men ikke resultatet - les produksjonen.

Fartøyene benyttet ifm. installasjonsbiten er nå over alle hauger.

Å få vite selve produksjonen tar tid, som forrige gang. Men i denne uke, bør forventes.

Det er nettopp derfor at alle installasjonsjobber offshore har et element av usikkerhet at jeg til stadighet gjentar, sannsynligheten for at noe kan slå feil er alltid til stede. Derfor er det markedet bør belønne BWE - gitt melding og OK resultat blir meldt. Risikoen for at Dussafu JV sliter med å alt til å fungere samlet er alltid der, men jeg tror ikke det. Kun at ting tar tid.
Redigert 18.10.2021 kl 09:58 Du må logge inn for å svare
Kingiscash
18.10.2021 kl 09:21 3280

ingen melding i dag, trading updates meldes 0730 og boreresultater meldes etter børs. De har vel ikke meldt oppkoblinger som frittstående selskap tidligere så litt usikkerhet. Tipper det blir 0730 melding så tidligst i morgen. I mellomtiden får vi glede oss over nye topper i Brent og at den daglige kl 14 algoen slås på og driver kursen på slutten av dagen.
gunnarius
17.10.2021 kl 12:09 3698

Vi trenger alle din kompetanse Fluefiskeren. Faktafeil må bekjempes.

Nå er sikkert folk i vater og vi kan ta fatt på ny spennende uke. For det er i denne uken jeg forventer at PEN og BWE melder oppkoblingen på Tortue.

I den grad MT kan stoles på, ser nå at Subtech Paladin er på vei til Kamerun og Oyeli Star ligger til kai Port Gentil. Synes være fredelig og rolig rundt FPSO Adolo på Dussafu. .
Fluefiskeren
17.10.2021 kl 11:02 3748

Javel. Jeg la meg. Det er altså tydelig at man bare skal godta rene faktafeil uten å korrigere dem. At du sidestiller meg med gjest er uforståelig. Jeg har kun skrevet om BWE og intet annet og holdt meg 100 % til sannheten. Det bør også andre aksjonærer gjøre isteden for å komme med løgner i et forsøk på å få opp kursen. Håper at andre også gjennomskuet det.

Påstander:

Hibiscus extension er ikke boret ennå
Neste letebrønn skal bores straks.
Neste letebrønn er prospekt B
En knop er et mål for avstand


Og masse vas utenom det.

Dette er ikke greit og det er merkelig at du synes det. Gjentar at jeg bare har skrevet om BWE og at alt er fakta.
Redigert 17.10.2021 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
cinet
16.10.2021 kl 23:47 3800

Da er det ka skje på tide for gjest og flue og legge seg, og starte søndagen på andre tråder ….