BWE 2022 - Q4 gir føringene
Tillater meg å opprette en ny tråd. Ble vel lang den gamle.
Atter en "utenom børs handel". Her om dagen gikk det en post på 200.000 aksjer, i dag en ny post på 250.000 aksjer. Kan være greit å vite, så forstår man bedre øretrillingens sanne ansikt.
BWE omsettes NOK 2.55 under emikurs på NOK 27 og som en digresjon - PEN omsettes for NOK 1.6 over emikursen.
BWE har sånn omtrent dobbelt opp til kursmål. Mye å gå på altså.
Selskapet er lite villig til å kommentere om det forventet hydrokarboner i Dentale formasjonen før boring. Jeg tar dette til etterretning og skjønner at etter Gamba fiaskoen så holder BWE meget tett vedr. den pågående boringen ned til Dentale. Svar får vi trolig i denne uke. Brønnen var estimert til 30 dager og da antar jeg samlet boretid for både Gamba og Dentale. Det er opplyst at boringen ligger foran skjema, så da er det meldingstid i disse dager - gitt jeg tar utgangspunkt i borestart medio april.
Blir uansett interessant å vite hva Dentale formasjonen viser, slik at aksjonærene på Q1 får en bedre samlet redegjørelse.
Det er i det store og hele at etter Q1 jeg tror det kan være bedre beslutningsgrunnlag i aksjen. For ledelsen burde ha en del å berette og si oss hvordan skape gode aksjonærverdier.
Noen som kan bekrefte, ligger Norve fremdeles på samme lokasjon?
Atter en "utenom børs handel". Her om dagen gikk det en post på 200.000 aksjer, i dag en ny post på 250.000 aksjer. Kan være greit å vite, så forstår man bedre øretrillingens sanne ansikt.
BWE omsettes NOK 2.55 under emikurs på NOK 27 og som en digresjon - PEN omsettes for NOK 1.6 over emikursen.
BWE har sånn omtrent dobbelt opp til kursmål. Mye å gå på altså.
Selskapet er lite villig til å kommentere om det forventet hydrokarboner i Dentale formasjonen før boring. Jeg tar dette til etterretning og skjønner at etter Gamba fiaskoen så holder BWE meget tett vedr. den pågående boringen ned til Dentale. Svar får vi trolig i denne uke. Brønnen var estimert til 30 dager og da antar jeg samlet boretid for både Gamba og Dentale. Det er opplyst at boringen ligger foran skjema, så da er det meldingstid i disse dager - gitt jeg tar utgangspunkt i borestart medio april.
Blir uansett interessant å vite hva Dentale formasjonen viser, slik at aksjonærene på Q1 får en bedre samlet redegjørelse.
Det er i det store og hele at etter Q1 jeg tror det kan være bedre beslutningsgrunnlag i aksjen. For ledelsen burde ha en del å berette og si oss hvordan skape gode aksjonærverdier.
Noen som kan bekrefte, ligger Norve fremdeles på samme lokasjon?
Redigert 15.02.2022 kl 10:59
Du må logge inn for å svare
cinet
11.03.2022 kl 11:35
2761
Kan du sitere litt spennende nyheter fra analysen? Ser de opererer med en oljepris for PEN og en for BWE, men med ulike år (?).
PEN analysen; "Panoro will generate an annual FCF of USD 110-160m (30-45% FCF yield) at Brent 100-125/bbl."
BWE-analysen; "Assuming a Brent oil price of USD 80-120/bbl in 2023-24e, we estimate that this will result in an annual FCF yield of 46-70%. "
PEN analysen; "Panoro will generate an annual FCF of USD 110-160m (30-45% FCF yield) at Brent 100-125/bbl."
BWE-analysen; "Assuming a Brent oil price of USD 80-120/bbl in 2023-24e, we estimate that this will result in an annual FCF yield of 46-70%. "
Redigert 11.03.2022 kl 11:40
Fluefiskeren
11.03.2022 kl 12:26
2724
Det er opprettet en ny tråd om bl. dette. Står litt mer der. Denne er blitt for lang og som sagt klikker den noen ganger.
Voffaren
11.03.2022 kl 12:39
2690
Pleier å klikke "Omvendt rekkefølge". Det mest ferske innlegget havner øverst på første side. Å lese seg nedover i historikken blir du vant til:)
solb
11.03.2022 kl 13:07
2653
Myndighetene i Namibia ivrer voldsomt på at TotalEnergies og Shell går for "fast - track" på Venus and Graff oil discoveries.
Jeg tipper BWE har hørt det samme for Kudu.
https://www.upstreamonline.com/field-development/namibian-government-urges-supermajors-to-fast-track-huge-venus-and-graff-finds/2-1-1181848
Jeg tipper BWE har hørt det samme for Kudu.
https://www.upstreamonline.com/field-development/namibian-government-urges-supermajors-to-fast-track-huge-venus-and-graff-finds/2-1-1181848
cinet
11.03.2022 kl 13:14
2637
Kudu er langt frem , viktigere med Brazil
Redigert 11.03.2022 kl 13:19
solb
11.03.2022 kl 13:51
2572
Som kjent ligger Venus og Graff ganske så nær Kudu. På Kudu er det boret mange brønner, men ingen er boret opp så dypt at vannfasen er påtruffet. Det er gass og kondensat som er funnet. Og min påstand er at vi også kan finne oljefasen på Kudu. Spennende fremover!!🎈
solb
11.03.2022 kl 16:18
2465
cinet la ut sitat fra artikkel fra august 14, 2002, som om den gjelder nå. I denne sammenheng blir det fake news. Vedkommende cinet har siden fjernet en del av innlegget. Det så vel slik ut.
"Oil major Shell said yesterday it has pulled out of the Kudu gas project in Namibia due to poor drilling results, after it had hoped to build the world's biggest floating liquified natural gas (LNG) barge for the offshore field."
https://gulfnews.com/business/energy/shell-pulls-out-of-namibian-gas-project-1.396379
"Oil major Shell said yesterday it has pulled out of the Kudu gas project in Namibia due to poor drilling results, after it had hoped to build the world's biggest floating liquified natural gas (LNG) barge for the offshore field."
https://gulfnews.com/business/energy/shell-pulls-out-of-namibian-gas-project-1.396379
Fluefiskeren
11.03.2022 kl 16:29
2438
OK. Jeg så ikke det.I såfall har du all grunn til å kommentere som du gjør.