Mange spørsmål

Ørn AS
RECSI 11.05.2021 kl 13:20 12048

Får endel spørsmål om hva jeg mener om recsi nå som q1 er ute.
Mitt standpunkt har ikke endret seg. At de fremdeles ikke klarer tjene mer på silangass fra Butte er jeg skuffet over.
Slettet bruker
12.05.2021 kl 18:25 2575

Raketten står godt plantet med mange lunter hengende ut. Når kommer den første store meldingen som tenner denne? Pr nå har det gått altfor lang tid uten store nyheter som medfører at de som ikke tenker langsiktig selger seg ut billig.
Jeg stresser ikke, og har råd til et papirtap i en lang periode fremover. Ønsker kursen oppover så raskt som mulig, men bruker enhver mulighet til å kjøpe RECSI aksjer på dette nivået. Så om den synker helt frem til feriepengene kommer så er der bare positivt over langen. Når KIR og RECSI annonserer store partnere og gjenåpning skal jeg ikke stå ute i kulda.
Redigert 12.05.2021 kl 18:26 Du må logge inn for å svare
sigge
12.05.2021 kl 17:58 2722

Må være stokk dum for å ikke skjønne at Grove betaler E24 for å hausse sine posisjoner eks NODL og nå denne.

Samme trikset bruket Spetalen & co.
Slettet bruker
12.05.2021 kl 17:41 2787

tipper spettet har noe på trygves tivoli. Helt ute av fatte evne at en person kan få så mye (KUN positivt) omtale. Særs når han ligner mer en tyv en industribygger og har mange ofre på samvittigheten.
Paala
12.05.2021 kl 16:54 3052

Eller kanskje melding tirsdag? En eller annen fredag i august, eller neste år, eller 2023? Hvem vet?
Pacino
12.05.2021 kl 16:49 3094

Har i dag lagt inn ordre på Recsi to uker frem i tid ..kurs kr 8,50
Slettet bruker
12.05.2021 kl 16:33 3170

kommer det en melding på fredagsmorgenen ?

Det er spørsmålet !

Bybonden
Slettet bruker
12.05.2021 kl 16:13 3327

Markedet priser alltid et år i forkant og avgjørelsen om Ml åpning kommer på slutten av året. På tide at de starter å prise denne mye mer riktig. Er enig med Arctic og Pareto burde nå ligge mellom 25 og 30. På lengre sikt som dem antyder mellom 60-90 kr når Ml åpner.
Slettet bruker
12.05.2021 kl 16:12 3337

Jokeren Yulin kan godt dukke opp, før vi får de virkelige store samarbeidsavtaler/oppkjøp/utvidelser/ o.s.v.

(Tillegg : Klart kursen går opp mange hakk dersom Spetalen går inn/ut. Sykt- men sånn er det bare. Får jo daglig 1. sider i FA- og kan leke med børsen nesten som han vil) Ikke vet jeg- men kanskje FA får prosenter.
Redigert 12.05.2021 kl 16:16 Du må logge inn for å svare
Hoasis
12.05.2021 kl 16:06 3378

Og du har masse troverdighet og null penger? Vi er alle på børsen for å tjene penger, tror nok Grove har tjent langt mer enn de fleste her inne. Fascinerende å se hvor lite folk stoler på egne analyser og vurderinger, og heller blir med saueflokken. Tenk hvis Spetalen kjøper seg inn, da går vel denne til 50 på et par dager.
Slettet bruker
12.05.2021 kl 15:52 3452

Hehe, nei Grove snakker ut i fra hvor pengene står - så snur han på femøringen når det passer. Pump og dump, dump og pump.

Han har masse penger og null troverdighet 🙈
Slettet bruker
12.05.2021 kl 15:45 3499

...hvor ble det av Ørnen med alle spørsmålene (og svarene)? Kastet du bare ut en par linjer for å få oppmerksomhet? Svarene fra deg uteblir...
Slettet bruker
12.05.2021 kl 15:25 3604

Blir noen sure mnd ned her nå med økende inflasjon og nedsalg i grønt og tek i usa. stay away som GROVE sa. tas på 5kr når støvet har lagt seg til jul.
Oli
12.05.2021 kl 08:58 3969

Først og fremst gratulerer med en fantastisk gevinst i Rec Silicon. Du har fått rett sett med en kort tidshorisont. Hva som skjer 1-2 år fremover i tid vet ingen. Jeg syns det er mye som taler for at RECSI skal få en ny storhetsperiode.

En ting jeg legger merke til er hvor aktiv du har gått ut i media det siste. Jeg tror du faktisk alene er ansvarlig for mye av kursutviklingen i Northern Drilling. Seneste oppslag i dag gjelder Rana Gruber i E24.
Mistenker at du faktisk spekulerer i dette da du har funnet ut hvor effektivt det er. Er selvfølgelig helt lovlig, men hvor moralsk det er kan diskuteres.

Jeg merker i alle fall at jeg ikke helt stoler på uttalelsene dine.
Slettet bruker
11.05.2021 kl 20:45 4531

Innlegget mitt ble også slettet, muligens fordi jeg kanskje brukte beskrivende ord som passet figuren, mener også det var på sin plass. Men samma det. Sier det igjen. ALLE skjønner hva Grove prøver på, hvorfor i dypeste mosemyra skulle han ellers prøve å snakke ned REC i en egen tråd her sånn plutselig. Han vet hvor REC er på vei i batterisammenheng, og selvfølgelig vil han inn igjen på lavest mulig kurs. At folk velger og gi fra seg penger til denne fyren er meg et mysterium. La mannen komme krypende tilbake på en kurs som svir, og ikke den våte drømmen hans på 5-10 kr. Skal slutte med personangrep, men satan det er fristende og gjenta meg selv. Men at mannen er sleip som ei dyvåt snegle må vel være lov å si! :)
Slettet bruker
11.05.2021 kl 20:36 4604

Vet du hva jeg er skuffet over? Deg
Slettet bruker
11.05.2021 kl 20:18 4726

Ja, til anodefabrikken sin ja. Det jeg mente er at de ikke har penger til å bygge et anlegg for silanproduksjon ala Moses Lake anlegget til Rec. Det er ikke nok, verken til å bygge eller skaffe seg nødvendig kompetanse. Da må de ut på ny finanseringsrunde og starte en helt ny nisje. Sila er opptatt av anode og batteriutvikling, de satser nok ikke på Silanproduksjon.

Silan kjøper dem, av Rec slik det ser ut.
Redigert 11.05.2021 kl 20:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.05.2021 kl 20:13 4801

Hehemange har hatt spørsmål til han, enten får du noen merkelige svar eller stort sett ingenting. Ser han har fått admin til å slette mine innlegg her.
Der jeg sier at han snart vises på aksjnær lista igjen. Han har nevnt tidligere at han kjøper om den nærmer seg 10, 80 når dette ikke fikk noe effekt smalt han til med 5:)) . Deretter blir det samme leksa at han har endret standpunkt og haussingen begynner . Det likte han tydeligvis ikke:)))
Redigert 11.05.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
drapper12
11.05.2021 kl 20:01 4889

Nasdaq opp nå, kan komme rekyl oppover for de grønne aksjene i morgen.
Slettet bruker
11.05.2021 kl 19:59 4900

Japp. Dette går nok veien. Markedet innser nok det etterhvert. Jeg skal kjøpe litt mer når jeg kan utover året :)

Når det er sagt. Er det ikke på tide at Grove kommenterer på noen tilbakemeldinger snart? Eller var han bare ute etter litt oppmerksomhet?
Slettet bruker
11.05.2021 kl 19:50 5010

Det er åpenbart. Og det var tydelig det TT mente i dag også.
Slettet bruker
11.05.2021 kl 19:43 5100

Det er selvfølgelig mulig å bygge slik fabrikk, men det har ikke Sila penger til :P I tillegg tror jeg ikke at batteri/anodeselskaper vil satse på egen produksjon av råvarer etc. Det er for mye risiko og krever for mye kompetanse. Billigere å kjøpe det av noen, Rec altså.
Odi.1
11.05.2021 kl 19:32 5185

Tviler på de får noen til å satse i ett skatte Helvete som Biden og DM gjengen koper i sammen i USA nå, de kommer til å rømme som svala en tidlig Høstdag.
Slettet bruker
11.05.2021 kl 19:25 5269

Her følger et innlegg postet fra Facebøøk :

Sharjeel AhmadRec Silicon Investor
5 min ·
Har fått en del private meldinger av flere her inne som lurer på hva det er som foregår. Jeg rekker dessverre ikke et langt innlegg med utdypende analyser, men kan love at så fort jeg får tid til det så vil jeg utdype meg ytterligere. Men enkelt og greit synes jeg at presentasjonen i dag var bra og som forventet, det samme gjelder guidingen. Vi fikk til og med nyheter om at Butte ekspanderes med 150% (!). Likevel falt vi med 13%.
Merk at aksjen har svingt mellom 16-20kr etter fallet i februar. Hva har egentlig skjedd i REC siden 2019 og er aksjen overpriset eller underpriset?
Kopiert og inspirert av bruker "REC", på Shareville - med noen egne punkter.
1. REC er solgt fra en i prinsipp insolvent eier til en av våre mest solide eiere.
2. REC sitt svært krevende skattekrav er slettet
3. REC har inngått samarbeid med en av USAs mest spennende utviklere innen RECs teknologi - G14
4. REC har fått en av - om ikke Norges beste styreleder
5. REC har fått et management inn fra ett av Europas mest solide konglomerat, Aker
6. Bruken av Silicon (gass og fast form) er nå dokumentert som et kommersielt fremtidig suksess produkt - produksjonen er i gang og øker enormt fremover
7. Biden vant valget. Demokratene vant flertall i senatet. Les dere opp på hva dette betyr i praksis.
8. Butte leverer som bare det. Ettersom ML er nedstengt så brukes Butte for å minske tap hvert kvartal, men så fort ML er oppe får vi positive verdier fra begge fabrikkene. Det at Butte leverer - setter REC i en unik posisjon hvor de ikke er desperate på samarbeidspartnere og kan vente (ref. avsluttet samarbeid med VP - situasjonen var helt annerledes oktober 2020 kontra i dag).
9. Verdensfokus på klima og fornybart. Økt EU og USA satsning på verdikjeder så Kina ikke har monopol innenfor et så stort marked.
Men det viktigste punktet (i mitt syn):
10. USAs president har styrt hundrevis av milliarder dollar inn i en verdikjede, hvor REC pr. dato nær har monopol. Presidenten har selv sagt at det vil være en kamp mellom USA og Kina med tøff konkurranse om å sikre fornybare verdikjeder og at de som gjør dette riktig vil være fremtidens vinnere (ikke ordrett sitat, går fra hukommelse her). Per dags dato står Kina for 99% av markedet REC befinner seg i. Dette vil endres. Så ja, hundrevis av milliarder dollar inn i en verdikjede hvor REC per dags dato har monopol, flere tiårs erfaring, patenter og fabrikker (nesten klare).
Ledelsen sier at ML er oppe til 2023. Da kan vi føre opp disse verdiene inn i markedsverdien samt alt av fremtidig omsetning. Det vil bli gitt beskjed på forhånd, ettersom det er tidskrevende å gjenåpne et så stort fabrikk.
Så for å svare på spørsmålet: Er REC underpriset eller overpriset? I mitt syn er selskapet ekstremt underpriset. Fabrikken i Butte alene bør klare å forsvare dagens markedsverdi, men alt av fremtidig potensial blir bare ignorert. REC blir straffet for å være en grønn teknologi aksje, men jeg mener at det blir feil å sammenligne REC med f.eks. Nel. Det er to helt forskjellige selskaper.
Husk nå også at under generalforsamlingen kan styret få fullmakt til å potensielt ta en emisjon på 20% av markedsverdi - Fullmakten kan anvendes for følgende formål: (i) gjennomføring av investeringer, oppkjøp eller andre selskapsformål; (ii) for bruk for incentivprogrammer for ansatte. I mitt syn er dette ekstremt positivt, årsaken er enkel. Jeg er ute etter nyheter som styrker fundamentet og gir REC større bein å stå på, fordi jeg har tro på at markedet de neste årene vil være langt større enn det de fleste av oss tror. Grønt er fremtiden.
Avslutter med å bare påpeke at jeg sitter helt stille og rolig i båten. Eller, jeg kjøper egentlig med begge hender, hvis jeg skal være ærlig. Jeg har store summer investert, så selvfølgelig er det kjipt med nedgang - men her må vi kunne se det større bildet. Alt for meg tilsier at fremtiden er lys og at det er enormt med vekst potensial i selskapet, men på kort tidsperspektiv er det veldig vanskelig å forutsi noe som helst (vi var på 19.99kr 28. april - et fall på 30% i løpet av noen få børsdager). Både ARC og Pareto oppdaterte kursmål med kjøpsanbefaling til kurs 25kr i dag, mens nå kan vi handle til nesten 50% av denne prisen.
Husk at det ikke er gevinst eller tap til du ikke realiserer - og ikke la dine avgjørelser være styrt av markedsverdi eller aksjekurs, men fundamentet. Det har hjulpet meg enormt i slike vekst-caser tidligere. Jeg gjentar meg selv; grønt er fremtiden og REC er perfekt posisjonert til å nok en gang bli verdensledende.
Lykke til 🙂

Bybonden .....
Slettet bruker
11.05.2021 kl 19:07 5415

Jepp. Avgjørelsen tas senere i år. Når det er avgjort hvem RECsi skal satse et samarbeid på.

Jeg mistenker er Sila Nano er en aktør - som TT egentlig sier indirekte: vi er de eneste, så de må komme til oss.
Sila er allerede kunde av RECsi og skal bygge i Nord Amerika. Da gjenstår to alternativ:
1) bygge fabrikk selv til1,7 milliarder dollar
2) bli kunde av RECsi

Det er flere om beinet, og kursen går snart opp igjen -
Enn så lenge får folk dele ut verdiene sine alt de orker.
Mine aksjer er ikke til salgs før dette batteri-eventyret starter for alvor.
Slettet bruker
11.05.2021 kl 19:01 4142

Marketwatch ingen poeng å snakke til nick som dette:)) De gjør alt de kan i øyeblikket for å lage kaos. Felles for disse null og atter null kunnskap. Om han ikke har fått med seg at de tar en avgjørelse på slutten av 2021 enda ser du hvem du diskuterer med:)). Selskapet sier klart og tydelig at de ser at det blir åpning av Ml og avgjørelse blir tatt før 2021 er ferdig:)))
spanjolen
11.05.2021 kl 17:59 4429

Kanskje det blir styrevedtak i slutten av året om oppstart i 2023. Det bar ordlyden som bar Bear her....

Tallene bar som forespeilet, litt bedre. Så at kursen skal falle så mye er en overreaksjon..
Redigert 11.05.2021 kl 18:00 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
11.05.2021 kl 16:43 4868

Det har vel aldri vært snakk om oppstart før enn i 2023. Det er ikke bare å knipse med fingrene og så starte opp.
VEDTAK om oppstart vil komme lenge før, forhåpentligvis i høst. FØR vedtak må det inngås avtaler som sikrer avsetning av
produksjonen, det er det vi venter på i den nærmeste fremtid. NÅR vedtak om oppstart er fattet, må personale
ansettes, produksjonslinjer oppgraderes mv. HUSK aksjemarkedet priser på forventning. Jeg kjøpte mer aksjer idag,
da jeg er sikker på at Aker med Røkke i spissen kommer til å utnytte de fantastiske muligheter som blir innen fornybart
til fulle. MEN husk: kjøp aldri mer aksjer enn du har råd til å tape.
Tanjiro
11.05.2021 kl 16:35 4990

Utrolig at folk legger så mye vekt på hva en person mener, hva med Pareto som holder kursmålet på 25kr og anbefaler «kjøp». etter å ha gått gjennom rapporten? Det at Grove dukker opp nå er bare for å spre mer frykt fordi han vil inn igjen, han sa selv at han vil vurdere om den går til 10kr. Hvorfor vurdere å kjøpe seg inn i en aksje du ikke har tro på? Enkelt og greit så er han en trader og det skjønner alle, sjekk artikkelen fra 2012
Bullinvestor
11.05.2021 kl 16:24 5162

Kursutviklingen er nesten helt etter læreboka,, med mye bleieskift! Mange som tydeligvis tenker veldig kortsiktig og selger med stort tap.
ShoeShineBoy
11.05.2021 kl 16:09 5349

Å selge seg ut fordi Butte ikke leverer større overskudd er en veldig pussig begrunnelse. Det er utsiktene til en svært lønnsom forretning i Moses Lake som følge av batterietterspørsel som virkelig har drevet kursen det siste året. Her ser det etter dagens presentasjon ikke mørkere ut, snarere tvert i mot. Ifølge det uavhengige analysebyrået Cairn Energy Research vil silangass nå etterhvert bli tatt i bruk i stor industriell skala. Som dominerende aktør innenfor dette segmentet sitter med andre ord Rec på en potensiell gullgruve.
Nsxnsx
11.05.2021 kl 15:32 5674

Kommer ingen melding i denne før KIR har kjøpt seg opp. Og da er det det som meldes :) såååå kommer andre meldinger på løpende bånd :) og da gjelder det å være inne :) inntil da er vi småsparere bare nyttige idioter som presser kursen ned(på redsel og SL) så emi kan settes lavt=billig for KIR.
Og dette er akkurat det som foregår. Det er jo kursen det beste beviset på. Om ikke hadde vi stått i 28,- nå i dag.
AtlasShrugged
11.05.2021 kl 15:28 5729

Burde snu her nede, nasdaqqen henter seg litt inn fra aboslutt lav idag ser jeg.
Slettet bruker
11.05.2021 kl 15:08 5971

Det er ingen logisk grunn til at kursen skulle stupe på Q1 rapporten. Tvert i mpt var Q1 resultatene gode. De som mener noe annet kan umulig ha fulgt med i timen. Men, klart - kursen har stupt i dag. Intradag for REC er det imidlertid ikke uvanlig at kursen svinger med intervall over 1 krone. Dette blir da fort trading-mat inntil det kommer selskapsmelding. Da vet man at den vil skyte fart nordover - mye.
Slettet bruker
11.05.2021 kl 15:07 5990

Hehe. Selvfølgelig har ikke standpunktet ditt endret seg (ennå), du tror at kursen kan bli dratt ned enda mer, så kommer du inn igjen (uavhengig av om det har skjedd fundamentelle endringer). Du fokuserer kun på aksjekurs.

Hva skjedde med at denne holder jeg de neste 10 årene? Eller alle de du hausset til å kjøpe, også solgte du selv to dager etterpå? Når du ikke engang vet forskjellen på polysil og silan.... Vit at jeg og mange andre kommer til å være skeptisk til deg fremover. Du bytter meninger for ofte. Dapper oppsummerer det godt, nylig var du TSLA short - og ut av det blå sier du nei, har lukket posisjonen, TSLA skal opp. Lite troverdighet.

Du skal ha ros for at du har tjent penger i markedet. Det er jo derfor vi alle er investert. Det er fremdeles viktig for meg å påpeke at når du først kjøpte deg inn i REC Silicon - så var det på helt feil fundament. Du satset på at markedet i Kina skal åpnes opp. Og du hausset i vei. Heldigvis for deg ble Biden valgt inn som president, med flertall i senatet og at Aker konsernet har langsiktige planer for REC. Du hadde hva jeg liker å kalle flaks.

Du fokuserer på helt feil elementer med selskapet. REC brenner penger pga. nedstengning av ML. Ikke pga. Butte. Når ML blir gjenåpnet får vi profitt fra både ML og Butte, muligens Yulin også.

Vi får enda et kvartal med gode tall fra Butte. Forhandlingene pågår og vi får bekreftelse på om at tidslinjen til 2023 gjenåpning fremdeles er i rute (jeg tror fremdeles tidligere, enten gjennom salg til Kina - eller verdikjeder i USA). G14 kommer med oppdateringer annenhver uke og det vil bli bygd lokale verdikjeder i USA, det vil Biden sørge for. Markedet har enormt med potensial og dagens markedsverdi forsvarer ikke engang Butte alene.

REC er volatil fra før av og markedet er ekstremt volatilt for tiden. Per dags dato har du gjort en god avgjørelse med å selge, fordi du tenker som en trader. Vi får se om du har vunnet i det lange løpet over oss investorer, jeg tviler på det. Senere i dag blir forhåpentligvis styrets forslag stemt for - og dette betyr i praksis at ting kan dukke opp når som helst. Basert på produktet, markedet og fremtiden, men for all del, vær skuffet over at Butte ikke tjener mer på silangass...
Siggypop
11.05.2021 kl 15:07 6001

Jeg følger også daglig med på Kahoot selv om jeg solgte meg ut for noen måneder siden. Er ikke noe rart i det.

All respekt til Grove fra min side, gjort det stort i både REC, Tesla og jernmalm. Skrev jo at tidshorisonten ble for lang som en begrunnelse på salget.
Jeg har det ikke like travelt, derfor sitter jeg long på REC, og ser ut til at jeg gjør det til minst 2023!
Slettet bruker
11.05.2021 kl 15:00 6135

mange ut døra nå og glad de smarte solgte i går før tall og ras. Grove kom seirende ut etter all kritikk fra forumet. mulig han får rett om 5 kr her i recsi.
Pontuslufc
11.05.2021 kl 14:45 6359

Grove startet å selge seg ned på 22 sa han i podcast og på twitter skrev han at han solgte siste rest på 18. Så han traff ikke helt toppen. Vi får se om noen måneder om det var smart å selge seg ut (med et snitt på ca 20?). Men det skal sies at han har vist teft med de nye investeringene sine. Hvorfor han fortsatt engasjerer seg slik i REC får man bare spekulere i.