Veien videre for REC

drapper12
RECSI 11.05.2021 kl 22:17 14787

Nå som vi har svingete kurser så er det greit å se på det større bildet når det gjelder Rec.
Vi er inne i en spesiell tid og det har vært svært spesielt helt siden corona traff markedet.
I et år har veldig mange forskjellige selskaper vokst veldig mye, at markedet generelt har gått opp så mye kan gjøre at det blir vanskelig for noen å se hvilket selskap som er the real deal eller som bare er luft.

Etter min mening er ikke rec bare luft. Dette er et veldrevet selskap som har hatt ekstremt mye uflaks i mange år (handelskrig, toll osv.)

Det er derfor viktig å minne på flere ting:

- Pareto opprettholder og gjentar kjøpsanbefaling på 25 kr kursmål etter dagens q1.
- Arctic Securities har kursmål på 28 kr. Gitt blue sky scenariorer så mener Arctic at kursen kan gå langt høyere.
- Andreas bertheussen som er Kepler cheuvreux analytiker har blitt positiv til REC etter dagens q1. Han har lenge vært svært negativ til REC, det at han snur viser at ting skal skje i Rec framover.

- ML SKAL åpnes innen 2023. Vi kommer til å få en børsmelding om dette lenge før 2023, mest sannsynligvis innen 2021. Det tar tid å gjenåpne en slik gigantfabrikk, mange ansettelser og mye annet som må plass lenge før gjenåpning. Når børsmeldingen kommer så er det forsent å hoppe på REC toget.
- Butte skal utvides med 150% kapasitet.
- Kjell Inge Røkke. Industribyggeren svikter aldri. Kursene på hans selskaper har gått ned før, men han har alltid fått dem opp på helt nye høyder. Det kommer han til å gjøre med Rec også. Gi han litt tid.

Dette er bare noen få ting jeg tok med. Jeg mener REC kursen blir påvirket i veldig stor grad av makros og nasdaq. Det har vært blodrøde dager i Nasdaq og Rec har falt med. Men Nasdaq kommer alltid tilbake og Rec kommer til å få en rekyl opp igjen som vi har sett så mange ganger. Hold på deres aksjer og la Røkke gjøre det han er best på: Bygge bunnsoldie fremtidsrettet selskaper som aldri kommer til å svikte i lengden.


Husk også at REC blir brukt av finans folk som en kamp mellom longs og shorts. Vi ser latterlige svingninger helt ut av det blå og vi ser krefter som virkelig prøver å presse prisen ned. Vi vokser på høy omsetning og faller på lav omsetning. De tjener penger på både veien opp og ned, mens vi som er langsiktige, vi må ri bølgene. Jeg tror dette fortsetter frem til ML har noe solid å komme med og aksjonærene ikke tillater å bli lekt med mer.

I mellomtiden er det bare viktig å huske at selskapet prises til 5 milliarder kroner. En riktig børsmelding og vi får alt fra 2-5x ila en dag. Her er det alt for mange verdier som ikke er inkludert i aksjekurs som må bli ført opp i tillegg til alt av fremtidig potensiale. Ikke selg pga. lav aksjekurs, fordi om en uke kan vi plutselig være tilbake på 17-20kr. Her må vi spille the long game - og vi kan ikke la oss styres av de store som driver åpenbart å manipulerer aksjekursen til sin favør. De flår oss små akkurat nå, men vi har tid på vår side - samtidig som vi har investert i et selskap som har alt gående for å lykkes.

Tid i markedet > forsøke å time markedet.
Fundament > haussing, baissing, frykt.

Roma blir ikke bygd på en natt, men vi er på god vei og istedenfor all panikk og frykt vi ser på FA, burde vi ha sett folk feire for et bra kvartal med god guiding for fremtiden. Jeg stoler på potensialet til REC og jeg stoler på ledelsen. Dette blir nok knallbra for de som tåler å være med på denne eventyren.
Slettet bruker
11.05.2021 kl 22:27 10140

Noen som kan gjengi hva Bertheussen sier? Ligger vel bak mur
Slettet bruker
11.05.2021 kl 22:31 10063

Godt sagt..
Slettet bruker
11.05.2021 kl 22:39 9955

Jeg er enig i det meste. Men når melding om åpning kommer, tror jeg fortsatt kursen har masse å vokse på. Bare ikke like mye som for oss som sitter inne før melding ;)

Så de som vil vente kan nok fortsatt tjene gode penger, men det er ikke de tryggeste pengene som er de gøyeste 😁
Redigert 11.05.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.05.2021 kl 22:57 9681

Skal Butte øke kapasiteten 150%?
Sa2ri
11.05.2021 kl 22:59 9639

Ligger på en annen tråd tidligere i dag (deler av).
Tanjiro
11.05.2021 kl 23:01 9601

Flott innlegg og er helt enig. En kraftig overreaksjon fra markedet synes nå jeg. Håper vi nå har ristet ut alle nervøse aksjonærer, 45 000 er en del, og jeg kan tenke meg at mange av dem ikke har satt seg inn i caset og kun følger overskrifter og «trenden». De kjøper når det går opp og selger når det går ned.
drapper12
11.05.2021 kl 23:04 9551

Fra Sa2ri i et annet tråd:

Bertheussen i Kepler får spalteplass hos FA. Han sier blant annet følgende:

"– De fortalte dessverre ikke hvordan de skal komme helt i mål. Men utover det var det en ganske sunn rapport. De har åpenbart gode utsikter for dagens virksomheter, og maler et fornuftig bilde av de strategiske valgene, som jo virker lovende, fortsetter analytikeren.

– Er det litt skuffende at de ikke har funnet en erstatter for Violet Power?

– Både óg. Min tolkning er at selv om selskapet sier at de skal gjenåpne i 2023 på grunn av en kombinasjon av silisiumkjøpere og silangasskjøpere, så holder de nok dørene åpne for at dette blir en ren silangassbutikk. Det vil gjøre oppstarten av Moses Lake billigere fordi de da ikke trenger å restarte FBR-produksjonen, men bare silangass-produksjonen. Og jeg vil anta at marginene er bedre på silangass, sier han og legger til:

– Det er fremdeles uavklart hvordan selskapet skal forsvare en gjenåpning av fabrikken. Men om noe, vil jeg i hvert fall si at progresjonen til Group 14 virker lovende."
Redigert 11.05.2021 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.05.2021 kl 23:11 9448

Litt forskjellig som blir sagt her. I rapporten står det vel strengt tatt at de skal mer enn 2x kapasiteten, som hvertfall vil si mer enn 100% økning.
Det vil koste 8mUSD og vil betale seg selv på 2.5 år. Veldig sterkt.
Stonks_
11.05.2021 kl 23:54 9136

2 gange disilan, ikke doble totale kapasitet I anlegget. Det er kun disilan grunnet at det trengs I avansert produskjson av høykvalitets semi conductors
Slettet bruker
11.05.2021 kl 23:56 9112

Flott skrevet og helt enig. Her er det bare viktig å puste rolig. Alt går som det skinner folkens, glem hva aksjekurs sier. De rister oss ikke av så enkelt. Opp, ned, sidelengs - spiller ingen rolle. Vi vet hva vi venter på.

Er også enig med Grabein. ML er kun starten. Potensialet i RECsi er helt enormt. Her snakker vi potensielle nye fabrikker for å ta en større markedsandel av Kina, salg av patenter i bytte mot store summer eller til og med eierskap. Kina står per dags dato for 99% av produksjonen i dag innenfor markedet til RECsi og med Biden med på laget, Aker som solid eier med kapital og plan for fremtiden og ledelsen i RECsi som vet hva de driver med så er potensialet for meg nærmest ubegrenset. Her handler det om å bare være litt tålmodig :)

Solar-industrien, el-batterier, halvledere. Alt RECsi vil spesialisere seg på er og vil være enorme mangelvarer i fremtiden. Her må råvarene på plass og dette bringer RECsi. Blir bra dette!

God natt :)
Redigert 11.05.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
12.05.2021 kl 00:22 8920

Hva er poenget med å dele dette her? Er det fordi du ønsker å gjøre din egen tråd «mer interessant»? Artikkelen inneholder mer enn dette.

Du kan jo diskutere det aktuelle utsagnet/innlegget der det er lagt ut hvis du har synspunkter på dette. Eller så kan jo du (og andre) kanskje begynne å betale for tilgang hos eksempelvis FA eller andre medier siden dere satser penger i et marked hvor tilgang til informasjon er viktig.
Slettet bruker
12.05.2021 kl 00:32 8852

Alle som har fulgt med på Bertheussen sine picks, ser at han ikke er dum åpenbart. Men han anbefaler stort sett aksjer med positiv cash flow. Derfor ser han kritisk på REC, han har et kunde-ansvar. Gøy at han nå anerkjenner REC.
Slettet bruker
12.05.2021 kl 07:51 7944

Et godt innlegg som sobert forteller veien videre for selskapet.
Det er jo spesielt at aksjen blir priset så lavt når fundamentet er så sterkt. Dette bedrer seg garantert før vi vet ord av det.
Da er det bare å laste litt til på disse nivåene:-)
Redigert 12.05.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
drapper12
12.05.2021 kl 09:11 7393

Fra Bio bull i et annet tråd.

DN: Rec Silicon er blitt en av de store folkeaksjene, men kursen har falt over 40 prosent og analytikerne er uenige

Bare ett selskap har fått flere nye aksjonærer hittil i år, men Rec Silicon taper fortsatt penger og aksjekursen stuper.

Aksjene i det Kjell Inge Røkke-dominerte solcelleselskapet Rec Silicon har gitt god fortjeneste til mange det siste året, og DN beregnet nylig Aker-systemets gevinst til å være rundt en milliard kroner.
Men de siste tre månedene har kursen stupt over 40 prosent, og analytikerne spriker nå i sine oppfatninger om hvor Rec-aksjen skal videre.

Etter at selskapet tirsdag morgen presenterte sin førstekvartalsrapport, som fortsatt viste røde tall, falt aksjen hele 13,05 prosent i løpet av dagen.
Nedturen kom på en dag med bredt børsfall verden over, særlig blant vekstaksjer som er priset på fremtidig inntjening. Hovedindeksen på Oslo Børs falt samtidig 1,64 prosent.

Til tross for hard medfart på Børsen er Rec-aksjen blitt den mest populære aksjen i DNs aksjespill Fantasyfond, der det er siste frist denne uken for å melde seg på.
Aksjen finnes i porteføljen til mer enn en fjerdedel av spillets nesten 25.000 deltagere.
Også i virkelighetens aksjemarked er Rec Silicon blant de aller mest populære.
Statistikk fra AksjeNorge viser at det bare er fem tungvektere på Børsen som har flere aksjonærer enn Rec Silicon. Solcelleaksjen hadde dessuten en tilstrømming av nesten 16.000 nye aksjonærer i årets første kvartal, kun marginalt slått av sitt eget morselskap Aker Horizons.

Historien har mye å si
Hos nettmeglertjenesten Nordnet eies Rec Silicon-aksjen av totalt 25.095 kunder, hvorav hele 19.500 er mellom 22–40 år, opplyser selskapets investeringsøkonom Mads Johannesen. Han sier at til tross for et kraftig fall i grønne aksjer siden årsskiftet har investorer i Rec Silicon faktisk økt sitt innehav, både i antall aksjer og i antall nye aksjonærer.
– Per i dag eier Nordnets kunder aksjer for over en milliard norske kroner i Rec Silicon, og det er den femte mest eide aksjen målt i antall aksjonærer.

Har du noen tanker om hvorfor akkurat Rec Silicon er blitt en «folkeaksje»?
– Jeg tror historien har mye å si. På toppen var selskapet verdt over 148 milliarder kroner og det var på et tidspunkt i 2007 Børsens tredje største selskap. Dette er «kun» 14 år siden og mange av de samme aktørene er fremdeles aktive i markedet. Historien etterpå sier sitt og selskapet er i dag verdt seks milliarder kroner, etter et kursfall på 97 prosent.
Johannesen tror oppmerksomheten på grønn energi, i kombinasjon med at Kjell Inge Røkkes Aker Horizons er inne i aksjen, bidrar til at nyhetsstrømmen har økt kraftig og oppmerksomheten rundt selskapet spres i større grad.

Han har også lagt merke til at Rec er hyppig diskutert på diverse forum, og at selskapet ofte bringes opp i forbindelse med handelskrigen mellom USA og Kina, men også innenfor råvarer og det grønne skiftet.
– Kort fortalt tror jeg historien til selskapet og dets evne til å ubevisst bli dratt inn som eksempel innenfor både politiske og selskapsspesifikke hendelser bidrar til at det er enorm interesse for selskapet. Så skal man heller ikke glemme at det helt sikkert er mange der ute som ønsker at selskapet skal tilbake til den gamle storhetstiden, selv om dette ser noe mindre sannsynlig ut.
Johannesen mener en folkeaksje kan beskrives som et selskap som flere knytter seg til og har en relasjon til.
– I Rec sitt tilfelle tror jeg dette går på historien til selskapet, fra Goliat til David og om man fremover klarer å vri seg om til å bli et profitabelt og lønnsomt selskap igjen. Akers inntog tror jeg også gjorde at markedet fikk ny tillit til at dette faktisk kunne skje. Dette ser man på kursen som er opp 3–400 prosent siste året. Ved en så stor kursoppgang blir det naturlig at det tilflyter mange nye aksjonærer som vil være med på ferden, sier han.

Mangeårig Rec-storeier Jens Ulltveit-Moe solgte i desember 2019 alle aksjene sine til Kjell Inge Røkkes Aker til en saftig rabatt på 38 prosent. Total kjøpesum var 85 millioner kroner.
Ulltveit-Moe uttalte seg nylig til DN om salget av aksjene.
– For meg var salget av Rec forferdelig. Rec gikk galt på grunn av Trumps handelskrig, og er nå snudd dramatisk uten meg. Det er det som har slått meg hardest, sa han"
Slettet bruker
12.05.2021 kl 09:27 7239

Jeg spør meg selv atter en gang, har disse folka som skriver disse tingene ikke fått med seg hva som er i ferd med å skje på batteri og med halvlederindustrien? Solcelleselskap...? Analytikere som er uenige er vel heller ikke spesielt riktig..?

Noen stikkord til forfatteren: - Batterirevolusjon - Lithium–silicon batteries (G14), Utbygging av "chipindustri" i USA og Europa, sannsynlig utbygging av ingot/waferkapasitet i USA og Europa, Carbonbordertax, EUs taxonomi, utfasing av uetisk poly fra Kina, New jobs plan og Biden, Ultra low carbon alliance osv. osv...
Redigert 12.05.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2021 kl 09:36 7126

Du greier vel selv å se hva halvparten av nickene skriver om ?:) Kunnskapen er på bånn hos veldig mange her inne:)) toppet med egen tråd av Grove som skriver om at han synes Butte tjener for lite og derfor er ikke standpunktet hans endret:))))) tro det eller ei du leser det på hegnar forum:)))). Mer seriøse hus og analyser/uttalelser om rapporten som Arctic, Pareto og Keppler blir totalt oversett:)



Redigert 12.05.2021 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
drapper12
12.05.2021 kl 09:51 6977

Hvorfor media har kriget mot Rec så lenge forstår jeg ikke. Jeg tenker da er det viktig at vi som er på forum må opplyse sannheten om Rec, alt potensialet selskapet har osv, slik som vi akkurat gjør nå. Vi kan ikke la media fortsette med usannheter og vinkle selv det positive til noe negativt om Rec. Vi burde aldri gi media den makten til å fortsette som de gjør.
Nsxnsx
12.05.2021 kl 10:11 6770

Kunne en av dere mest profilerte/kunnskapsrike forumdeltakere fått til et intervju/artikkel tro? En journalist burde vel vært interessert i hvorfor så mange nordmenn(damer) har investert i Recsi ? Altså med en vinkling fra en ordinær aksjeeier som ikke representerer et fond, er analytiker og ikke har hundrevis av millioner å investere. Men likevel besitter mer kunnskap om selskapet enn de fleste. (finnes jo mange tusen småsparere som sikkert kunne fått ro i sjela av å lese en slik artikkel, og som ikke er medlem av forumet). Bare en tanke....

Redigert 12.05.2021 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2021 kl 10:17 6692

Drapper12 og Nsxnsx- fin tanker det. Er vel flere her som kan gjøre en slik jobb. Selv er jeg ikke kompetent til dette lengre.
✔ Ser selvsagt i dag igjen at Spetalen har fått 2-3 artikler i FA. Nei- den til dels kulørte pressen kan jeg vel ikke forandre, men min egen innstilling kan jeg gjøre noe med.
Redigert 12.05.2021 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2021 kl 10:26 6586

LA de undertrykke RECSI, det betyr at når det smeller får vi flere % enn om ikke :-) Disse inkompetente tegneseriefigurene i såkalte finansbransjen er like mye verdt som en eiendomsmegler .. De er snart historie og verden trenger ikke slike narrer.
drapper12
12.05.2021 kl 10:39 6421

Veldig bra ide. Som helgrønn sier det er 4-7 stk her som kan gjøre denne jobben. Jeg antar at media kan gjøre intervjuer uten å avsløre vedkommendes identitet, bare bruke Nicket på forum for eksempel.

Det er på tide at vi får fram vår stemme, media kan ikke fortsette heksejakten på Rec. De er samvittighetsløse og tenker kun på klikk.

Har dere noen tanke på hvilke nick her som kunne vært interessert eller passet til oppgaven?
Slettet bruker
12.05.2021 kl 11:18 6065

Noen står bak det hele og vil kjøre rec til tidligere emi prisen. Det er i så fall min teori.
Pontuslufc
12.05.2021 kl 11:18 6055

Hvorfor er det så mye stress med å få opp kursen på kort sikt? Regner med det er det som er intensjonen med å få til et slikt intervju? Samme med den "game stop"-aksjonen som var før jul. Virker som mange gir inntrykk av å være langsiktige investorer, men samtidig ønsker seg "snarveier" til å få kursen opp. Og hvilken avis vil lage et intervju med et nick? Ville jo sett direkte latterlig ut, om en som "ønsker å være anonym" skal snakke REC-aksjen opp. Er vel neppe noen som ville festet lit til noe slikt, og kan ihvertfall ikke tenke meg at det skulle påvirket kursen i noen grad. Markedet vil agere når børsmeldingene kommer.
Redigert 12.05.2021 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
ergotamin
12.05.2021 kl 11:23 5999

Får vi melding om innsidekjøp i løpet av dagen? :-)
Holo
12.05.2021 kl 11:37 5851

Med så mye som skjer, tror du ikke det er innsideinformasjon som hindrer dem i å handle?
Slettet bruker
12.05.2021 kl 11:42 5770

"Altså, jeg mener bestemt at kursen på Rec er feil, de sitter på verdier og kansje skal de åpne Moses Lake. I sum er dette nok til at kursen skal langt høyere. Legg på supermann Røkke og det er et enkelt case. Bull til tusen" sier den anonyme.
Slettet bruker
12.05.2021 kl 11:49 5691

Hadde ikke Grooooove vært aktuell for et inervju i FA da ? Nei da , bare tuller. den kulørte finanspresse har i lenge tid vært et mikrofonstativ for "Spettaklet" og nå Nemis sin støttespiller Hr. Grove som mot alle odds, ser ut til å lykkes, senest med Rana Gruver.

Er enig i at Eiendomsmeglerne og Aksjemeglerne synger på siste verset og det er jaggu på tide spør dere meg.

Ellers har jeg ingen ting i mot at kursen fortsatt er lav, ettersom jeg kjøper hver mnd for det lille jeg disponerer .
Oppgangen kommer før vi aner det ,så mitt budskap blir : Keep smailing på godt Norsk.


Bybonden ( i det filosofiske hjørnet )
Slettet bruker
12.05.2021 kl 11:52 5634

Definitivt;
De er i forhandlinger med flere aktører.

Kortene må på bordet før de kan kjøpe. Når avtalene er signert og offentliggjort, så kan de kjøpe👍
Slettet bruker
12.05.2021 kl 12:05 5500

Når aker har sikret sitt antal aksjer til lavest mulig så kan de slippe innsidene til å kjøpe! Alt dette ser tydelig ut som et skittent spill. Og fjerne innleide short.
Redigert 12.05.2021 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2021 kl 12:07 5470

Kunne jo fått et intervju med han Troy på Shareville, så kunne han stått der og babla en haug av ord og setninger han egentlig ikke vet betydningen av og snakket om at han har investert alle konfirmasjonspengene sine. Dette blir bare bedre og bedre folkens!
Slettet bruker
12.05.2021 kl 12:08 5449

q3=dialog med flere produsenter
q4=fremgang i samtaler med disse produsentene
q1=Forhandlinger med flere

Frem til neste q burde det komme avtaler, ordlyden endrer seg fra hvert q. Neste steg er at avtaler er i boks.

Kortsiktig ser TA delen dårlig ut. Her er det bare ha is i magen og vente på de avtalene blir offisiell. Tror vi vil vandre sideveis frem til da, hvis det ikke blir noen markant endring av kursen for øyeblikket.
Bare gjøre klar ekstra cash hvis vi dupper mer nå :-) Jeg har allerede begynt på det hvertfall.

Hva kan dra oss opp nå de neste månedene?
-At det kommer avtaler på plass. Stor sannsynlighet siden de har vært i disse dialogene lenge nå og har endret ordlyd til forhandlinger fra dialog.
-Yulin fremsteg og updates
-Melding om gjenåpnings tidspunkt fra ML kommer nok etter vi får på plass ytterligere en avtale en g14, så en slik melding kan fort gå 3 måneder til, men da får vi virkelig betalt også.
-G14 jobber med å hente kapital akkurat nå til anode fabrikken i ML, når det er på plass, noe som burde gå fort i dagens marked for batteri, da får vi nok en dato for at de starter byggingen av anode fabrikken. Tidsperspektiv før spaden i jorda ca oktober men blir nopk annonsert før.

Må minst ha noen måneders perspektiv før ett stort kursbyks kommer, men når det kommer blir det mye.
Avtalene kan i teorien komme når som helst.

Jeg sitter virkelig i stor ro i denne aksjen fordi den er så latterlig underpriset og sannsynligheten for at ting går helt til himmels her , er STOR. Tålmodighet og ett sikkert case på mellom til langsikt. Tåler man ikke at den skulle duppe til 10 kroner uten at noe fundamentalt har skjedd er ikke dette aksjen å sitte i, for den kan gå dit, uansett hvor sykt det høres ut. Da skal jeg laste mer aksjer av det jeg klarer hvertfall

omac
12.05.2021 kl 12:10 5428

Hjelpes meg for en gjeng dere er etter å ha lest alt vrøvlet folk syter av seg. Greit nok dette er Trygves Tivoli men nå har pinadø sirkusklovnene overtatt tivoliet. Over og ut.
drapper12
12.05.2021 kl 14:02 4963

Enig. Ting rundt Rec er ekstremt bra, alt det som foregår rundt Rec er drømmescenario. Men når kursen holdes så langt nede over så lang tid, så begynner jeg å lure på om det er noen i kulissene som gjør dette med vilje.
Stonks_
12.05.2021 kl 14:16 4821

Hva faen snakker du om, aker er primer insider på lik linje med resten av styret og folk som jobber i selskapet. De har alle karantene på dette tidspunktet grunnet potensiell info som kan være ekstremt kursdrivende.

På lik linje som kvike går rundt å snakker om den jevla emisjonen i alle trådene. Det er ingen i aker som holder kursen nede for å kjøpe, det kan være et slektskap som vil inn som ikke er inne enda som bruker short som frontrunning, dette vil tiden vise

Siste ting for Siste gang forhåpentligvis, slutt å snakk om at aker skal gjøre en skam emisjon. Slutt å dra ting ut av ræven for så å kaste det på veggen å håpe at det holder. Er så lek dette her, det må ta slutt. Alt for mye misinformasjon, slutt
Nsxnsx
12.05.2021 kl 14:25 4742

Bare et enkelt spørsmål Stonks_

Synes du kursutviklingen fra 20,- til 13.8 de siste få dager underbygger en 100% normal utvikling med tanke på alle triggere som nå er belyst ?

Trenger bare et ja/nei svar.
Slettet bruker
12.05.2021 kl 14:34 4674

Altså når du skriker som en drit unge skal du ikke forvent at noen velger å svare deg!
omac
12.05.2021 kl 14:34 4667

Med ett massivt oppbud av småsparere, tradere og ingen store kjøpere så er svaret ja. Konspirer så mye du vil men jeg har null tro på at noen sitter og "styrer" kursen, spørsmålet burde heller vært gikk den for høyt når den gikk til 24? Vi var da inne i en periode hvor risiko var gøy og alt var halleluja, nå er markedet snudd vekk fra risiko og ESG får kjørt seg. Så får du og jeg mene hva du vil om risikoen men det er nå engang slik
Slettet bruker
12.05.2021 kl 14:39 4621

Nettopp! Og ser du på kursen en kan se så tydelig at kursen blir manipolert dag in og dag ut. Spesielt irriterende er når 20-30 før slutten så faller kursen merkant.
omac
12.05.2021 kl 14:40 4619

Kursen faller for daytraderene skal ut, de sitter ikke over natten og venter på nyheter. Hjelpes
Stonks_
12.05.2021 kl 14:42 4601

Skriver jeg med caps? Nei. Skriker ikke er bare mektig irritert over misimformasjonen som blir spredd rundt. Folk driver å snakker om ting som er rett ut ulovlig kvike som nå har 3 poster der han snakker om det samme gang på gang