HEX - moderat Q1 2021 som forventet. Superstrong guiding! Bull

Slettet bruker
HEX 11.05.2021 kl 22:51 10851

NB! NB! * * * Har endret overskriften slik at den beskriver det selskapet serverte til markedet i dag12.mai 2021. Mer om dette i dagens innlegg på tråden * * * NB! NB!


Under Hexagon Composites's Q4 2020 17.februar gjentok CFO denne guidinga fra CMD 11.januar for FY2021:

Omsetning: 3.4 milliarder NOK
EBITDA: 400 millioner NOK

Denne guidinga er ensbetydende med meget sterk vekst YOY sammenlignet med 2020, både når det gjelder omsetning og EBITDA.

David Bandele spesifiserte under Q4 2020 17.februar dessuten hvordan denne sterke veksten kommer til å fordele seg kvartalsvis i 2021. Slik:

Q1: Moderate
Q2: Strong growth
Q3: Strong growth
Q4: Strong Growth

Med andre ord kan vi forvente moderate/litt svake tall imorra tidlig. Men den som eventuelt begynner å bråke med det, gjør selvsagt ikke annet enn å sparke inn vidåpne dører da dette altså ble tydelig kommunisert til markedet allerede for 3 måneder siden.

Det man må se etter imorra, er enkelt og greit om Hexagon Composites gjentar sin knallsterke guiding for 2021!

Gjør man det, er dagens sluttkurs på 39.40 NOK ikke engang en dårlig vits.

Fordi:

Market CAP Hexagon Composites: 7.89 milliarder NOK

Verdi eierpost på 74.73% av aksjene i Hexagon Purus: 6.12 milliarder NOK

Børsverdien av Hexagon Composites "stand alone business" i dag er dermed: 1.77 milliarder NOK.

OG 1.77 milliarder NOK er noe helt annet og noe mye mindre enn 7.89 milliarder NOK...

Så hvis man har dette viktige faktum i bakhodet, håper og tror jeg at ledelsen kommer til å tydeliggjøre for alle og enhver imorra tidlig at Hexagon Composites's "stand alone business" er mye mer verdt enn 1.77 milliarder NOK.


Under foran nevnte Capital Markets Day 11.januar 2021, guidet forøvrig CFO Bandele knallsterkt også for årene 2022 - 2025:

Årlig omsetningsvekst YOY > 15%
EBITDA > 10%


Værsågod. Da har dere fått alle tallene som teller, i forkant av kvartalsfremleggelsen imorra tidlig.


Edit) Gjort noen endringer/har likevel valgt å svare i mine to siste innlegg på tråden.


Redigert 13.05.2021 kl 14:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.05.2021 kl 23:28 7088

Fremleggelsen var vel i dag?
Slettet bruker
11.05.2021 kl 23:35 7088

Takk Polfarer1!

Da har jeg endret litt på første setninga i trådstart slik at det går tydelig frem at i denne trådstarten dreier det seg om Hexagon Composites's Q1 2021.

Hexagon Purus presenterte sitt Q1 2021 i dag 11.mai.

Mens morselskapet Hexagon Composites altså presenterer sitt Q1 2021 imorra 12.mai.
Redigert 11.05.2021 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2021 kl 02:53 7005

Guiding er selskapets scenario. Det betyr ikke at de skal prestere dårligere enn konsensus om få timer. Gjør de det, får jeg bare bekreftet det jeg har sagt tidligere: Om selskapet fortsatt fisker i den enorme fiskedammer de har landet i, med bambusstang, så må noe skje på ledelsessiden. Det holder ikke med bare flotte brosjyrer, og fine taler. HPUR leverte omtrent som forventet i alle fall.
Redigert 12.05.2021 kl 02:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2021 kl 08:16 6920

Tidligere guiding for FY2021 opprettholdes og gjentas!

Omsetning: Ca. 3.5 milliarder NOK
EBITDA: Ca. 400 millioner NOK
EBITDA-margin: Ca. 12%

Linker til Q1 2021 rapporten og presentasjonen nederst på sida når man følger linken nederst i trådstart.


Hexagon Composites ASA: Results for the first quarter 2021

May 12, 2021 01:00 ET | Source: Hexagon Composites ASA

In the first quarter of 2021, Hexagon (excl. Purus) generated NOK 690 (802) million in revenues and recorded an operating profit before depreciation (EBITDA) of NOK 87 (82) million. The US Truck and European Transit bus business had a strong start to the year while it was a light quarter in Mobile Pipeline. Headwinds from the global semi-conductor shortage impacted the Light-Duty sector negatively. Hexagon Ragasco had a strong start with sales volumes primarily to European markets, while Hexagon Digital Wave started the year with modest sales volumes. However, development of a pipeline for digital products/services, strengthened the positioning of the Hexagon Digital Wave business.

Key developments in the quarter

Hexagon Purus selected for hydrogen fuel cell project for construction equipment

Hexagon Agility received orders from major global logistics customer with an estimated total value of USD 19 million (approx. NOK 165 million).

Hexagon Agility received orders from UPS for CNG trucks with a value of USD 8 million (approx. NOK 68 million)

Hexagon Purus signed Joint Venture agreements with CIMC Enric for China and South East Asia

Hexagon Agility and Hexagon Purus signed long-term agreement with Certarus for CNG, RNG and hydrogen solutions for a total value of up to USD 85 million (approx. NOK 718 million)

Hexagon Purus’ received hydrogen cylinder orders for leading gas distributors in new markets in Europe

Hexagon and Mitsui expanded and extended their strategic alliance

Hexagon Digital Wave selected by the Antarctic Fire Department for continued service life testing of SCBA cylinders

Key developments after balance sheet date

Hexagon Purus selected by Nikola Corporation to supply hydrogen cylinders for serial production with an estimated sales value in excess of EUR 200 million

Hexagon Agility received additional orders from major global logistics customer for RNG/CNG trucks with a combined value of USD 25 million (approx. NOK 199 million)

Hexagon Ragasco received first order in 2021 from key customer in South-Asia

Hexagon Purus to deliver high performance cylinders to Wystrach for industrial and mobility applications

Presentation of the results

Jon Erik Engeset (CEO) and David Bandele (CFO) will present the results at 08:30 CEST and the presentation will be broadcasted live. The presentation will be held in English.

Link to webcast: https://hexagongroup.kg5.no/

A recording of the presentation will be made available on www.hexagongroup.com.


Contacts:

Karen Romer, SVP Communications, Hexagon Composites
Telephone: +47 950 74 950 | karen.romer@hexagongroup.com

Hiva Ghiri, VP Investor Relations, Hexagon Composites
Telephone: +47 958 66 790 | hiva.ghiri@hexagongroup.com


About Hexagon Composites ASA

Hexagon delivers safe and innovative solutions for a cleaner energy future. Our solutions enable storage, transportation and conversion to clean energy in a wide range of mobility, industrial and consumer applications. Learn more at www.hexagongroup.com and follow @HexagonASA on Twitter and LinkedIn.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act.


https://www.globenewswire.com/news-release/2021/05/12/2227790/0/en/Hexagon-Composites-ASA-Results-for-the-first-quarter-2021.html



Redigert 12.05.2021 kl 08:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2021 kl 08:28 6894

12.5.2021, 07:34 · TDN Finans Delayed

HEX: I RUTE PÅ Å LEVERE PÅ PLANER FOR G-MOBILITY OG E-MOBILITY

Oslo (TDN Direkt): Både g-mobility- og e-mobility-segmentene i Hexagon Composites er i rute på å levere på deres kortsiktige og langsiktige vekstambisjoner og planer.

Det skriver Hexagon Composites i selskapets kvartalsrapport onsdag.

"EU-taksonomien og USAs fornyede forpliktelsen mot Paris-avtalen gir ytterligere momentum på energitransformasjonen som allerede er på vei", skriver selskapet.

RNG representerer ifølge rapporten det brenselalternativet med høyeste karbondioksidmitigering i transportsektoren, og er forventet å drive sterk vekst innenfor Hexagons g-mobility-virksomhet, opplyses det.

Videre skriver selskapet at de negative påvirkningene fra pandemien for det meste er forbi, men at noen leverandørkjede-problemer spesielt knyttet til halvledere og battericeller fortsetter å være en kortsiktig bekymring.

Innen LPG venter Hexagon Ragasco sterk sesongmessig etterspørsel fra det europeiske fritidsmarkedet i første halvår av 2021. Selskapet gjentar også ambisjonen om å doble omsetningen i virksomhetsområdet Ragasco innen 2025.

Hexagon Agility er ifølge rapporten god posisjonert for å dra nytte av den økende bruken av renere energialternativer, slik som CNG og RNG innenfor kommersielle kjøretøy.

"Vi forventer at store ordre fra store globale logistikkleverandører vil fortsette, samt økning blant mindre flåte-eiere" skriver selskapet og legger til at de forventer et sterkt marked i Europa for buss-virksomheten, mens noe svakere for transit-busser i Nord-Amerika.

Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com Infront TDN Direkt
Slettet bruker
12.05.2021 kl 10:46 6765

Her var det liv rai rai... NOT 😉

Har ikke mer å si akkurat nå enn at dette tegner ekstremt, ekstremt bra for fortsettelsen.

Så Hexagon Composites aksjene på disse lave aksjekursene må da vel være helt der oppe blant tidenes røverkjøp på Oslo Børs... Ja, den som selger her på disse lave kursene, med slike fremtidsutsikter for selskapets virksomhet, kan da vel knapt være vel bevart, blir man fristet til å påstå...

Eks. eierandelen på 74.73% av aksjene i Hexagon Purus, fortsetter jo faktisk markedet å prise Hexagon Composites supersterke "stand alone business" med ditto vekstutsikter til "next to nothing", til tross for superstrong guiding og outlook! Vi snakker jo her om soleklar global markedsleder (Hexagon Agility), posisjonert midt i smørøyet av megatrend med helt ekstreme vekstutsikter.
Redigert 12.05.2021 kl 11:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2021 kl 11:03 6726

De burde vært der for lengst, etter min mening, men nå må også analytikerne komme på banen!

Eneste kursmål jeg kjenner til for Hexagon Composites aksjen er SEBs kursmål på 80 NOK. Oppsiden til SEBs kursmål er dermed på +106.40% på realtime kurs 38.76 NOK.
Redigert 12.05.2021 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2021 kl 20:18 6519

Sier hipp hipp hurra og gratulerer til ledelse og ansatte i Hexagon Composites ved å poste link til webcast fra dagens Q1 2021 presentasjon. Imponerende selskapsdrift i vrient COVID-19 farvann og helt strålende fremtidsutsikter!

https://vimeo.com/548302428/97ea669a07


Algoritme- og robothandelen på børsen, i den hensikt å drepe enhver antydning til (vel fortjent) kursoppgang, er det dessverre ingen vits i å ofre kalorier på å ergre seg over. De som driver på, får uansett gjøre som de vil.

Dette har pågått sammenhengende utrolig lenge nå, og i dag var det helt groteskt, tatt i betraktning den flotte Q1 2021 presentasjonen ledelsen i Hexagon Composites leverte i dag morges.

Hensikten er selvsagt å gruse småaksjonærer fullstendig. Og muligens utløse salg fra verdipapirfond...? Kvalmende er det, uansett vinkling.
velkjent
12.05.2021 kl 20:34 6515

Du virker å være desperat. Hva er det med resultatene til Hexgon, som tilsier høyere kurs enn dagens. Ledelsen i selskapet er langt flinkere til å love enn å realisre. Det verste er at analytikerne driver og hausser opp firmaet og lurer aksjonærene. Etter at jeg hoppet av Hex i 2018, da kursen var 25, har det bare gått nedover med resultatene, men kursen har steget.
Redigert 12.05.2021 kl 20:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2021 kl 20:41 6512

"Hva er det med resultatene til Hexgon, som tilsier høyere kurs enn dagens."

Selskapets tilstand (meget veldrevet med en fantastisk partnerportefølje bestående av globale giganter) og superstronge guiding i fantastisk posisjon som global markedsleder (Hexagon Agility) innen helt gedigen megatrend (reduksjon av klimagassutslipp) med helt ekstreme vekstutsikter i et tosifret antall år fremover.


Ledelsen i selskapet er langt flinkere til å love enn å realisre."

Tullprat. Hexagon Composites har en meget nøktern, dyktig og kompetent ledelse.


"Det verste er at analytikerne driver og hausser opp firmaet og lurer aksjonærene."

Tullprat 2. Siden jeg gikk inn i selskapet tidlig høst 2020 har jeg ikke hørt en analytiker ytre et eneste ord om selskapet, med unntak av at SEB klistret kursmål 80 NOK på Hexagon Composites i forbindelse med fisjonen av Hexagon Purus hvor SEB var en av to tilretteleggere. Denne tausheten er direkte pinlig for analytikerstanden (det er oppført 4 analytikere på selskapet), tatt i betraktning utskillelsen av Hexagon Purus og veldig mye annet som skjer og har skjedd.
Redigert 13.05.2021 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
optimist68
12.05.2021 kl 20:48 6524

Men hvis Hex selger sin Purus post blir det ganske mange kroner på hver Hex aksje. Du mener faktisk at Hex er verdt 0 kr hvis kursen ikke er mer enn 26 kr. Katastrofal kurs men vi håper det snur nå
Muggost
12.05.2021 kl 20:49 6534

Det er jo helt sjukt - du er som et levende hakk i plata, du gjentar bare deg selv igjen og igjen og igjen og skylder på robothandel og at hensikten er å gruse småaksjonærer. Har det slått deg at det kanskje er småaksjonærene som rømmer aksjen fordi de innser at inntjeningen ligger så innmari langt frem i tid at man kan få bedre avkastning andre steder?

Av alle de innleggene jeg har lest på FA Forum Johnny, fremstår dine innlegg som mest frakoblet virkeligheten! Kan du ikke bare ta en pause da, og vente til de melder en kontrakt som virkelig er kursdrivende før du fortsetter med denne hodeløse spamminga di?
Slettet bruker
12.05.2021 kl 20:52 6533

"Har det slått deg at det kanskje er småaksjonærene som rømmer aksjen fordi de innser at inntjeningen ligger så innmari langt frem i tid at man kan få bedre avkastning andre steder?"

Tullprat. Inntjeningen skjer her og nå og vil ifølge ledelsens oppdaterte guiding, seinest i går 12.mai, vokse med uforminsket styrke i årevis fremover.

Guiding FY2021:

Omsetning: 3.5 milliarder NOK (knallsterk vekst)
EBITDA: 400 millioner NOK (knallsterk vekst)

Q1: Moderat (presentert i går 12.mai)
Q2: Strong growth
Q3: Strong growth
Q4: Strong Growth

Under Capital Markets Day 11.januar 2021, guidet CFO Bandele videre knallsterkt også for årene 2022 - 2025:

Årlig omsetningsvekst YOY > 15%
EBITDA > 10%


Når det gjelder nicket Muggost og et annet (hvilket kan være det samme) hvor sjikane er hovedingrediensen straks man føler seg litt presset PÅ SAK, takker jeg forøvrig høflig nei til videre polemikk. Så da vet du det. Sinnet ditt tar jeg som et kompliment, for sinne er noe annet enn likegyldighet, sinne er motivert. Man føler seg truffet av noe og blir sint.

Du kan ha rett i at det kanskje blir litt gjentagelser fra min side, men de er på sin plass likevel. Her på forumet er det ikke mange som taler Hexagon Groups sak. Det er veldig synd. Har ikke tenkt å si "hva sa jeg", men vent og se.
Redigert 13.05.2021 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2021 kl 01:08 6202

Jeg er passe fornøyd med resultatet HEX, utfra de vanskelige forhold som rår.HEX økte sin EBIDTA og EBID, og marginene er opp til 12%.
Backloggen er bra, balansen i orden osv. Johnny: Det du er bra på er å finne relevant informasjon som berører HEX, men gjentagelser, en egen tråd for topp 20 lista av aksjonærer ( som ligger på HEX sin nettside), og manglende vilje til å ta til deg at det er mange faktorer som bestemmer kursutviklingen ( hvorav de selskapsspesifikke selvsagt er viktigst), samt alt for mange nye tråder irriterer mange. Du ødelegger litt for deg selv. Mindre gjentagelser, og mindre frustrasjon er tingen. Du og jeg kan uansett ikke påvirke kursen med våre skriverier. Kursen er nå halvert på kort tid, og mange grønne selskaper, også de store har falt mye i samme perioden. Det som har påvirket HEX mest er nettopp det, i mangel på sterk kursdrivende nyheter fra selskapet. I tillegg har nedgangen vært på høyde med selskaper som ikke nødvendigvis vil få sin del av kaka, og det burde kanskje ikke ha skjedd, men har skjedd.

Grådigheten er erstattet av frykt, og en etter min mening sunn korreksjon i grønn sektor. En slik korreksjon rammer hele sektoren, uavhengig om de er boblepriset eller ikke. Det er lenge siden jeg satt en fast og lav verdi på HPUR andelen i HEX, for å kunne gjøre meg opp en bedre mening om verdiene i HEX. Sett i forhold til dagskurs ( 36-37) 12/5, så mener jeg i likhet med deg at selskapet er underpriset, især i forhold til fremtidig revenue, den balansen de har, det upstream markedet de fungerer i osv. osv. Det går fortsatt for tregt med å nå Parisavtale målene, men utviklingen er ustoppelig nå. Så i verste fall er hele prosessen noe forsinket, noe som ikke nødvendigvis er en ulempe for HEX som markedsleder.
Selv maser jeg stadig på at ledelsen må styrkes, men selv med dagens ledelse så er det umulig å ikke fange storfisk...
og det er vel nettopp det jeg forventer må skje resten av året: Kroke storfisk. Skjer det, så vil aksjen kunne stige mye på veldig kort tid, men inntil det skjer, så er den overgitt utviklingen på børser / grønne indekser.
Og leter man etter en god langsiktig investering i grønn sektor er HEX neppe et feilkjøp på disse nivåer. Etter min mening har den nå falt for mye, men markedet mener noe annet. Kursmålene satt av meglerhus på 80 og 95 kroner kan man glemme på en stund. Selv mener jeg at risk reward nå er bedre enn på lenge, og det er fra annet halv år Iår og fremover kontraktene skal rulle inn, forutsatt at ledelsen får ut fingeren. Regnestykket er i grunn ikke så vanskelig: se på selskapets stand alone verdi ( og sett gjerne en lavere pris på HPUR andelen, om du mener det er riktig), og gjør opp din egen mening om hva selskapet kommer til å omsette for Iår og neste år og de marginene de kommer til å ha. Da kan du forholdsvis enkelt sammenligne det med andre relevante selskaper.
Min anbefaling: Kjøp.
Det er vel første gangen noensinne jeg kommer med en direkte anbefaling?
Redigert 14.05.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2021 kl 01:55 6189

Rapporter som dette bør leses:
https://www.irena.org/-/media/Files/IRENA/Agency/Publication/2021/March/IRENA_World_Energy_Transitions_Outlook_2021.pdf

Kan hende jeg har lagt den ut før 😂
Redigert 14.05.2021 kl 01:56 Du må logge inn for å svare
Lehmanbro
14.05.2021 kl 07:53 6078

Kursutviklingen på dette selskapet er interessant, men det er underlig få som følger med på det. Du monitor1 synes som du har fulgt HEX en stund, men dine innlegg skjemmes jo av flåsetheter om bambusstang etc. For å forstå om du har noe å fare med ber jeg deg derfor svare på mine spørsmål fra annen streng;

Kan du utdype noen av dine påstander her inne; i) hva mener du med en kursutvikling på 0% siden 1997? ii) hva mener du med at selskapet aldri har tjent penger? iii) hvilke peers er det du sikter til når du hevder at Hex taper i konkurransen?

Så vidt jeg kan forstå, og etter å ha studert tilgjengelig informasjon, er selskapet klar markedsleder i alle sine segmenter. Det er jo i så fall ganske bemerkelsesverdig. Dine påstander om at de bare tar småfisk i en dam som bugner av fisk virker derfor helt virkelighetsfjerne. Poenget er vel at HEX har vært pioner i en ny bransje, at de har sett trender før de fleste andre og har hatt mot til å satse før alle andre.
Framtia
14.05.2021 kl 08:05 6066

Så at Nordnet slo sammen underskuddet i Hex Purus, med Hex Comp., slik at det så ut som Comp også gikk med underskudd! Tror deler av markedet feiltolket dette, slik at Comp. urettmessig falt, selv etter det jeg anså som et bra resultat...🤔
Dolphines
14.05.2021 kl 08:44 6022

... og i morgentimene rapporter HEX nok en ny kontrakt til Agility, denne gang på 130 MNOK.
kelle
14.05.2021 kl 09:18 6003

Finansavisen:
Kunde bestiller enda mer – Hexagon-selskap forbi en halv milliard i år
Hexagon Agility har mottatt årets sjette bestilling i forbindelse med en større avtale med en global logistikkunde.
Thunder-03
14.05.2021 kl 09:24 5994

Hex kommer til å ble en vinner. Er ikke i tvil. Kontraktene renner inn, markedet er utømmelig. Det skal godt gjøres å ikke tjene penger på dette. Tiden for å kjøpe er nå!!!
Slettet bruker
14.05.2021 kl 09:49 5942

Vent nå litt med slike tips, brått kan en få den et par kroner lavere.
Slettet bruker
14.05.2021 kl 09:58 5916

Sjette ordre på "no time"fra samme "global logistics customer" sender nå samlet verdi av disse kontraktene bare med denne ene kunden over en halv milliard NOK.

Klart en allerede totalt utbombet aksjekurs må ytterligere ned på slike nyheter. For en flott markedsplass vi har. Akk og ve.

Her på forumet har vi jo også "en venn av HEX" som har totalt hakk i plata når det gjelder påstander om at HEX kun har småfisk på kundelista samtidig som ledelsen i selskapet drites ut etter noter non stop som udyktig og ubrukelig. Forstå den som kan... Selskapet har nemlig en partner-/kundeliste av de sjeldne med en masse globale giganter og går så det suser som soleklar global markedsleder innen gedigen megatrend (reduksjon av klimagassutslipp) og GUIDER KJEMPEVEKST FRA NÅ TIL 2025.

Jeg har aldri før opplevd en slik flom av børsmeldte kontrakter i noen selskaper i løpet av så kort tid som det Hexagon Group selskapene har levert bare i løpet av de siste par månedene. I denne perioden har aksjekursen samtidig blitt halvert! Helt utrolig, men altså ikke umulig, på Oslo Børs!!! På toppen av det hele rapporterte selskapet under Q1 2021 i forgårs 12.mai om en nå stadig økende inngang av ordrer fra mindre aktører som ikke børdmeldes, i tillegg til de mange store som børsmeldes...

Når det gjelder Hexagon Purus sikter Hexagon Group på raskest mulig notering på hovedlisten eller tilsvarende markedsplass, har man børsmeldt for kort tid sida. Kjære Hexagon Group, gå for "tilsvarende markedsplass", vær så snill! :)


14.5.2021, 08:30 · GlobeNewswire

Hexagon Agility receives sixth set of orders for CNG/RNG trucks from major global logistics customer

Hexagon Agility, a business of Hexagon Composites, signed a master services agreement in June 2020 with a global logistics customer to deliver compressed natural gas (CNG) and renewable natural gas (RNG) fuel systems for medium and heavy-duty trucks.

Hexagon Agility received its sixth set of orders in 2021 under this agreement, which represent an estimated value of USD 15.7 million (approx. NOK 131 million). Collectively, the orders placed in 2021 represent an estimated total value of USD 60 million (approx. NOK 502 million).

"In the wake of the Leaders’ Summit on Climate and the expected EU Taxonomy classification of RNG as a climate mitigation fuel, we are seeing the demand for natural gas transportation solutions continuing to grow,” said Seung Baik, President Hexagon Agility. “The pace for carbon neutral technology is rising – not just among large global fleet customers, but also small and medium fleet owners. RNG technology is an important factor in realizing our global commitment to reduce greenhouse gases by 2030.”

Deliveries of the fuel systems are scheduled to start in the 3rd quarter of 2021.

For more information:

Karen Romer, SVP Communications, Hexagon Composites ASA

Telephone: +47 950 74 950 | karen.romer@hexagongroup.com

Hiva Ghiri, VP IR, Hexagon Composites ASA

Telephone: +47 958 66 790 | hiva.ghiri@hexagongroup.com

About Hexagon Agility

Hexagon Agility, a business of Hexagon Composites, is a leading global provider of clean fuel solutions for commercial vehicles and gas transportation solutions. Its product offerings include natural gas storage and delivery systems, Type 4 composite natural gas cylinders, propane, and natural gas fuel systems. These products transport clean gaseous fuels and enable vehicles to reduce emissions while saving operating costs. Learn more at www.hexagonagility.com and follow @HexagonAgility on Twitter and Linkedin.

About Hexagon Composites ASA

Hexagon delivers safe and innovative solutions for a cleaner energy future. Our solutions enable storage, transportation and conversion to clean energy in a wide range of mobility, industrial and consumer applications. Learn more at www.hexagongroup.com and follow @HexagonASA on Twitter and LinkedIn.

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/400940154
Redigert 14.05.2021 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2021 kl 11:03 5830

Isolert sett et logisk resonnement fra SEB dette, men legg merke til at det meglerhuset faktisk sier, er at HEXs "stand alone business" i sum leverte bedre på tall enn det meglerhuset forventet i Q1 2021 i forgårs 12.mai.

SEB understreker at årsaken til at kursmålet senkes til 56 NOK, kun er den svake kursutviklingen i Hexagon Purus. Dermed må man ha i bakhodet at Hexagon Purus, i likhet med HEX, de siste par månedene har servert en flom av signifikante børsmeldte kontrakter til markedet, blant mye annet en kjempekontrakt verdt over 2 milliarder NOK med Nikola for kort tid siden, samtidig som aksjekursen har blitt mer enn halvert som "belønning" på Oslo Børs i den samme perioden. Tror helt bestemt vi kan forvente en fortsatt og vedvarende flom av kontrakter og spennende nyheter fra Hexagon Purus, også i fortsettelsen. Det sier egentlig seg selv ettersom også Hexagon Purus som Hexagon Composites er soleklar global markedsleder innen sitt, lagring og transport av hydrogen. Det er bare å gjøre et nyhetssøk på Google...

hydrogen/nyheter/siste 24 timer

og sammenholde det man finner da med at ethvert prosjekt som dreier seg om hydrogen, innbefatter behov for trygg, lettest mulig i vekt og ikke minst sikker oppbevaring/tanking/lagring av hydrogenet.


14.5.2021, 09:30 · TDN Finans Delayed

HEX: SEB NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 56 FRA 78

Oslo (TDN Direkt): SEB nedjusterer kursmålet på Hexagon Composites til 56 kroner pr aksje, fra tidligere 78 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.
Det fremgår av en analyse onsdag.

På tross av at omsetningen i første kvartal var under meglerhusets estimat og konsensus, var ebitda og driftsresultatet bedre enn ventet, som reflekterer sterkere marginer enn ventet, heter det i rapporten.

"Vi ser på de bedre marginene, som mer enn utligner en svakere omsetning, som et tegn på sunn underliggende drift", skriver meglerhuset.

Kursmålet nedjusteres for å reflektere en lavere fair value for selskapets eierandel på 75 prosent i Hexagon Purus.

NS, finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 14.05.2021 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2021 kl 15:36 5712

Haha, morsomt at de gjentar det jeg skriver igår. Både om fair value til HPUR, marginer.
I og med at jeg har gått ut med en kjøpsanbefaling, så settes inngangskursen på de som kjøpte idag til gjennomsnittskursen 14/5 på 35,75.
Jeg har selvsagt igjen økt min beholdning og er nå 30% eksponert mot HEX. Jeg er vel en av de få som fortsatt er godt i pluss på HEX siden jeg gjorde min første handel i de 16/12, selvom kursen nå ligger 15 kroner lavere enn den gangen. Lykke til.

Det som også er bra er at meglerhus begynner å skjønne at de ikke kan fortsette med useriøse anbefalinger.
Redigert 14.05.2021 kl 15:42 Du må logge inn for å svare
Framtia
14.05.2021 kl 15:56 5711

At et meglerhus eller rettere sagt 'en analytiker nedgraderer, tar jeg med en klype salt...Hex gruppen leverer og burde oppgraderes ikke motsatt! Hex ned 2 % og Nel opp 3%🤔Hmmm?
Slettet bruker
14.05.2021 kl 16:09 5907

Er selvfølgelig helt enig.

Herjingene som pågår med uforminsket styrke og har pågått kontinuerlig i månedsvis i Hexagon Group aksjene på Oslo Børs, paralellet med at store, signifikante, børsmeldte kontrakter formelig velter inn til begge selskapene, kan ikke beskrives som annet enn helt syke og absurde.

Men sånn er virkeligheten, på Oslo Børs...

Det er f.eks.ikke veldig lenge siden styreleder i Hexagon Composites Knut Flakk kjøpte 100 000 aksjer i Hexagon Composites for nær 6 milloner NOK på kurs 58.91 NOK... Og siden den gang har altså selskapet teppebombet markedet med store, signifikante, børsmeldte kontrakter. Senest i dag børsmelder man jo en ny kontrakt verdt $15.7 millioner og aksjekursen bare raser videre nedover, i kjølvannet av et voldsomt kursfall onsdag...
Redigert 14.05.2021 kl 16:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2021 kl 16:30 5875

Om man trekker ifra verdiene de sitter på i HPUR, og inflasjonsjusterer kursen i 1997, så er det ikke noe kursutvikling siden da, og ikke avkastning til aksjonærer. Innrømmer gjerne at " har ikke tjent penger" ikke er det samme. For øyeblikket vil de ikke tjene penger per aksje, men det skyldes jo at de er et vekstselskap, og da bør man ha fokus midlertidig mot verdiskapning, balansen, omsetning, marginer og kostnadskontroll. Netto fortjeneste per aksje er noe man må ta frem på et senere tidspunkt, og henger selvsagt sammen.
Eksempler på peers WOR, LXFR, CIMC. ( og mange flere). Da må man legge hele markedet for beholdere til grunn. Noe av dette skyldes det enorme behovet for gassflasker pga. COVID ( noe jeg også har skrevet om).
Som HEX selv fremhever, så er markedet for dem enormt, men det de har fått til av kontrakter ( altså backlogg) er greit, men ikke noe mer. De har inngått rammeavtaler, men det er noe annet enn reelle kontrakter ( De mistet en stor avtale i januar 2020 med et tysk bilkonsern).

Det er jo nettopp verdisettelsen av selskapet, sett i lys av hva de får inn av penger, som kan indikere om forholdet er riktig.
Fra orginasjonsteoretisk viten, er det en kjent sak, at man trenger forskjellige typer ledere i forskjellige livssykluser til selskaper. Jeg mener at HEX er moden for en sterkere toppleder ( eller å involvere en med godt renommé i ledelsen), og har begrunnet det flere steder.
At marginene har økt hadde jeg ikke ventet, så slik sett, så er det mange nyanser her. HPUR styrker sitt team med en strategi analytiker, og det er bra. Jeg er nok litt røff en gang i blant og skriver da rett fra levera, for å få frem hvor det er mer å hente.
Samtidig har jeg etter mine egne "analyser" i sin tid plukket ut nettopp HEX i grønn sektor, fordi de er markedsleder innenfor dette segmentet, som også er det neste segmentet veksten vil komme ( se blant annet rapporten jeg la link til).
Forøvrig er ikke HEX der ennå ( neste fase i bedriftens syklus), så jeg er tidlig ute med å sette en pekefinger mot at det er nødvendig når man skal vokse seg stor og feit ( og mye mer å holde kontroll på).
Kanskje har du rett i at de ikke lengre fisker med bambusstang, men har gått over til glassfiber😂.
Redigert 14.05.2021 kl 17:54 Du må logge inn for å svare
Lehmanbro
14.05.2021 kl 17:03 5832

Dette er bare rør. Hexagon eksisterte ikke i 1997. Og hvorfor skal man trekke fra verdiene i HPUR når disse verdiene er skapt av HEX og pt eies 75%? De såkalte peers du omtaler opererer først og fremst i andre bransjer enn HEX basert på eldgammel ståltankteknologi. I de nisjer de konkurrerer med HEX er de akterutseilt.
Slettet bruker
14.05.2021 kl 17:20 5795

At jeg anbefaler kjøp nå, skyldes primært at verdsettelsen er for dårlig, også etter at jeg har gjort mine egne konservative vurderinger av EBIDTA, EBIDT, kontantstrøm for i år og neste år. Selvsagt skyldes mye av nedgangen i kursen en generell grønn korreksjon, som har vært i mange måneder, og har blitt en selvforsterkende prosess preget av frykt. Etter frykt kommer normaliseringen, og vi kan ikke være veldig langt fra dette punktet. Aksjen har falt like mye som om HEX er en startup / mye luft, og det er det jo ikke. Også HPUR er en fisjonert del av HEX og ikke en boble ( men var stiv priset når de lå i 80 kroner). Foruten dette forventer jeg som sagt tidligere, at de fanger noen storfisk i nær fremtid, og at vi bør se flere JV og andre strategiske grep i kvartalene som kommer. Om det er riktig som noen skrev at de har høyre COVID relaterte råværekostnader, så er det bra at de allikevel kan vise til 12% margin i et vanskelig kvartal.
Slettet bruker
14.05.2021 kl 17:38 5762

( kilden min). https://bigcharts.marketwatch.com/quickchart/quickchart.asp?symb=NO%3AHEX&insttype=Stock&freq=2&show=&time=20
Jeg har ikke gått inn i historiebøkene til selskapet, noe som er forholdsvis uinteressant for meg.
Helt riktig at mesteparten av verden etterspør stålbeholdere, fordi de er billige og holdbare. men noen av disse lager nå også compositebeholdere.
Poenget er at HEX ikke tar nok markedsandeler fra det TOTALE beholdermarkedet, og nå også har fått økt konkurranse fra andre innenfor sin egen nisje. Hovedinntektene for HEX ligger der ute om de skal vokse seg store...ikke lille Norge. Å være markedsleder er ikke en gratis reise og permanent, om man ikke er frempå. Også i Norge er det en ny konkurrent ( som jeg har skrevet om), og mangelfull implementering av IoT er det lenge siden jeg har mast om.
Den røde tråden i alt er at det går for sakte, og at de er konservative.
PS: Om man bare ser på kursutviklingen iflg. bigcharts siden 1997 ( kurs rund 14), så hadde det vært lønnsomt å nedbetale boliggjeld fremfor å sitte i aksjen, og det er alt for dårlig. Å kjøpe eiendom, eller kjøpt 96% av andre aksjer har også vært langt mer lønnsomt. Poenget ( også her), er at de historisk sett har prestert dårlig, og det er selvsagt et ledelseproblem.
Redigert 14.05.2021 kl 18:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2021 kl 18:02 5732

Har for lengst sluttet å konfrontere alt vaset, for så å få sjikane i retur.

Men er utrolig hva noen får seg til å skrive på et aksjeforum i "kamuflert" baissings øyemed 😄

"Hovedinntektene for HEX ligger der ute om de skal vokse seg store...ikke lille Norge."


De som er interessert i virkelighetens verden, den store verden, kan selv bla gjennom Hexagon Agilitys partner-/kundeportefølje ved hjelp av piltastene. Det tar sin tid, for de er mange og mange er veldig store...

https://hexagonagility.com/


Så ikke rart CFO guider gedigen vekst fra NÅ til 2025. CEO Engeset er forøvrig enda større optimist enn Bandele.

Redigert 14.05.2021 kl 18:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2021 kl 18:26 5702

Jeg banner stadigvekk i din kirke, men hvor du henter baissing ifra når jeg nettopp har kommet med min første rene kjøpsanbefaling, er nesten ikke til å tru; Jeg heier på et fotballlag, og håper stadig at de skal ta den ene etter den andre skalpen. Når de fortjent taper, så innrømmer jeg at det andre laget var bedre. Du derimot ville ha skyldt på VAR, korrupte dommere, uflaks, og holde fast ved at de er best, selvom de holder på å degradere. VAR er et problem, og det finnes korrupte dommere og uflaks, men er ikke den eneste mulige forklaringen.

Du har masse kunnskap du deler, men alt som ikke passer inn i hallelujastemning unnlater du å skrive om. Det er en verdifull øvelse å skille verdier i HPUR ut fra selskapet, men også her må det modifiseres.

Jeg har selvsagt tro på selskapet ( ellers hadde jeg ikke eid aksjer der), men etterlyser en mer holistisk tilnærming, noe jeg prøver meg på, og som da til slutt ender opp i en slags risk/ reward vurdering. Mitt grunnleggende syn på selskapet er positivt, og det markedet de er i er bare upstream. Det er dog ikke bare det som bestemmer om en kurs er korrekt eller ikke...Markedet bestemmer, ikke du eller jeg.
At de har fått for mye ufortjent juling kan vi være enige om. Om det også er baissing har jeg nok ikke helt forstått hva dette franske ordet står for.

Jeg har en liten utfordring til deg: Kan du forklare meg hvorfor kursen ikke er minst opp i 80 kroner i skrivende stund?
Redigert 14.05.2021 kl 18:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2021 kl 18:29 5693

"Hovedinntektene for HEX ligger der ute om de skal vokse seg store...ikke lille Norge."
😄

En god latter forlenger livet, sies det. Så takk for bidraget. God helg.
Redigert 14.05.2021 kl 18:31 Du må logge inn for å svare
Dolphines
14.05.2021 kl 20:39 5603

Litt kuriosa. Fant frem noen gamle papir fra Skatteetaten, og ser at jeg kjøpte mine første HEX aksjer 2 mao 2005 til kr 3.77. Tradet litt et år, så kjøpte jeg til 7,31 4. juli 2006, som jeg satt på lenge, solgte i 2014 til omkring kr 17.

Har nå vært inne i et par år, inngang på kr 33.
Må innrømme at jeg fortsatt er sterk i trua. Det var lette høytrykkstanker som tiltrakk meg for 15 år siden, til bilindustrien.
Men, det er pinadø ikke mange som kjøper for tida, så er forberedt på videre utforbakke - men jeg forstår det ikke, for jeg tror på at disse løsningene vil kommersialiseres, og derved at guidingen er plausibel.

Litt artig at bare kontrakten som Agility rapporterte i dag er bare litt lavere en inntektene til NEL i Q1/21, NEL som for øvrig verdsettes til vel tre ganger så mye som HEX. (25/7)
God helg!
Lehmanbro
15.05.2021 kl 09:12 5395

Mere rør. Nå har du altså fått vite av meg at selskapet ikke eksisterte i 1997, og så presterer du å fortsette en polemikk om en imaginær kursutvikling fra 1997. Når du ikke greier å holde styr på en gang de mest fundamentale dataene, er det åpenbart at dine mer sammensatte analyser leder helt feil av sted. Du bør vurdere en annen hobby enn å leke storkar på dette forumet.
Slettet bruker
16.05.2021 kl 05:14 5073

Javel: når det gjelder data tilbake til 1997 så tar bigcharts feil ( min kilde). At du tar det til inntekt for min uvitenhet og dermed forkaster min troverdighet er i grunn din sak. Hovedpoenget er at ledelsen ikke har vist aksjonærvennlighet noensinne og bare blar opp flotte ord, uten å kunne vise til resultater. Johnny lar seg lure av flotte ord og fremtidsutsikter, mens jeg liker HEX, men synes at ledelsen maler sin egen kake og ikke skjønner at de til slutt er avhengig av troverdighet. For the record: Min tilnærming har ført til 15 trades i HEX, hvor 13 har gått med overskudd.
Kursen siden min inntreden på rund 50 kroner har falt til 36 kroner, men jeg kan fortsatt vise til positiv avkastning i HEX,
Jeg prøver overhodet ikke å ha styr på historiske data, og er kun opptatt av fortjeneste. Jeg deler det jeg føler for å være en motvekt mot en korrupt meglerbransje. Jeg driter i grunn i at du prøver å kaste skitt på meg. Jeg har nettopp for første gang anbefalt å kjøpe HEX med en inngang på 35,75. Det er nesten umulig å tape penger på en slik inngang er min mening, utfra en holistisk tilnærming. Om du pirker på noe som er fra 1997 så kan du gjerne få rett. Din påstand om at jeg leker storkar er helt latterlig. Jeg har ikke engang startet en tråd i HEX.
Jeg har kun en driver på det jeg skriver: Tjen heller penger på mine anbefalinger enn å høre på alt av galskap som media skriver, og som i de grader påvirker aksjekurser. Selvsagt kan jeg ikke kompensere for idiotiet på Oslo Børs Casino, men jeg lar meg heller ikke lure av disse enorme krefter. Jeg har i alle fall tjent penger på HEX, selvom aksjen er halvert, og de som har fulgt mine anbefalinger har tjent penger. Det eneste smellet jeg har gått på er da aksjen utløste et falsk kjøpssignal på 52 kroner. Jeg undervurderte muligens kynismen i det gjennomkorrupte finansmarkedet. Også salgssignalet som ble utløst på 41 kroner anser jeg som falskt. Dette er ren manipulering, Jeg har veldig kontroll på HEX, og mener at nåverdien ligger betydelig over aksjekursen. Jeg spådde aksjen under 50 i sin tid, og spådde 36 om den falt under 41, og ble bare møtt med latterliggjøring. .men slikt driter jeg i. Nye analyser fra disse " ANALytikkere anslår nå at kursmål reduseres til 56 kroner. Selv har jeg lenge ment at 60 kroner var en reel pris. Jeg reduserer kursmålet til 56 kroner, og videre justeringer er avhenging av grønn sektor og selskapspesifikke nyheter. Kortsiktig er 41 et kursmål. Om du kjøpte på min anbefaling på 35,75 så taper du neppe penger.
Redigert 16.05.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2021 kl 05:56 5042

Mest sannsynlig har du kjøpt på kurser mye høyere enn 35,75, og er sur for det. Det må du ta på egen kappe. Jeg kjøpte i alke fall flere på disse kurser.
Redigert 16.05.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
Framtia
16.05.2021 kl 07:58 4982

Jeg mener mye av det du skriver er riktige! Man kan alltids sitte i etterkant å si at et fall ikke er berettiget vurdert opp mot fundamentale hensyn, men da kommer et stort MEN...Kreftene vi står ovenfor, får det stort sett som de vil...INGEN, absolutt ingen er i stand til å motvirke dette...Hadde man hatt ubegrensede midler kunne man selvfølgelig lagt inn en sperre, men på disse nivåer klarer roboter og dets eiere å senke kursen, stort sett uten å tape noe som helst!🤔De selger og kjøper sine egne aksjer( ...og andres...) på stadig lavere kurser...Kommer det en god nyhet benytter de den til å kjøre kursen opp midlertidige, for pånytt å starte nedsalg...Men du har rett, jeg så linjene du beskrev på 41 og 35 kr, men har ikke solgt men snittet ned...kursen i dag er latterlig lav...
Lehmanbro
16.05.2021 kl 11:20 4869

Jeg velger å tro at de fleste som bruker dette og andre aksjeforum gjør det fordi de søker best mulig informasjon for å fatte sine beslutninger. Slik informasjon bidrar ikke du med. Du har ikke satt deg inn i hvilke bransjer selskapet er i men tror de driver med tanker for industrigasser i konkurranse med Worthington og Luxfer mens HEX leverer systemer for naturgass og hydrogen. Du har påstått at selskapet aldri har tjent penger, mens sannheten er at selskapet har tjent penger nesten hvert år siden oppstarten i 1999. De senere år har de belastet konsernresultatet med en storsatsing på hydrogen, som ble listet som HPUR i fjor høst. Mottakelsen av HPUR bekreftet hvor riktig HEX sin hydrogensatsing hadde vært. Hvordan en 20-dobling av aksjeverdien siden 2010 i ditt hode blir aksjonærfiendtlig får du selv forklare. En slik verdiskapning er ikke helt uten sidestykke, men det finnes heller ikke mange liknende eksempler i norsk industrihistorie.

Den senere tids kursutvikling i HEX er interessant fordi den skjer samtidig med at selskapet har meldt en serie betydelige kontrakter og leverte bedre Q1 enn konsensusforventningen og gjentok en sterk guiding. Det er altså ikke selskapsspesifikke årsaker til fallet, men drevet av den grønne korreksjonen. Samtidig er det mangel på logikk i prisingen av HEX i forhold til HPUR. Så de sentrale spørsmålene blir om korreksjonen er ferdig og pendelen svinger tilbake for de grønne aksjene, og om markedet etter hvert evner å forstå at HEX ex HPUR er lønnsomt og skal verdsettes som et verdiselskap med høy vekst. Kursen fremstår som "utbomba", men det gjorde den vel sant å si på 50 kroner også. Så hva kan presse denne kursen ytterligere ned, eller har den bunnet nå?
Slettet bruker
16.05.2021 kl 17:37 4677

Ja, jeg hadde vært dum om TPI, WOR LXFR eller selskaper de har samarbeid med (og flere) er avgjørende for hva som skjer i HEX. Jeg ser heller på de grønne indekser, fordi aksjen er med på korreksjonen i grønn sektor. Aksjen er halvert, og attraktiv på 36 kroner. Jeg sitter ikke på en spåkule dessverre, men gjør bare selv det jeg skriver til dere. De færreste skriver på hva slags kurser de kjøper og selger, fordi da står det mange ferdig med øksa for å hogge huet av....Det få jeg tåle.. Jeg er jo ikke noe orakel, kun en som bruker så mange hjelpemidler som mulig for å kunne vurdere hva jeg gjør. Det har som oftest gått bra. De grønne indekser var de som steg mest på fredag i USA. Så får vi se om det fortsetter imorra.