Questerre Energy Corporation - triggere - fracking - CAQ

Slettet bruker
QEC 18.10.2018 kl 09:36 3813

Hei, igjen. Vært rimelig stille fra meg de siste ukene, dette fordi at jeg bare har ventet på et svar fra CAQ angående frackingen. Jeg er på ingen måte stresset over Questerre, da det ligger stoore verdier og venter på dem. Det mange glemmer er at Jordan i seg selv er en gullgruve, samtidig som vi snart venter nyheter fra Kakwa.
Over til noe annet som vekker min interesse, og får meg til å skrive her i dag. Det har seg sånn at vi nå befinner oss på torsdag den 18.10.2018, noe som er en relativt stor dag for Questerre. I dag tar nemlig CAQ over førersetet, og ny energiminister blir fremmet i løpet av dagen. I Quebec er tiden for øyeblikket rundt 03.30, så om ca snaue 6 timer vil vi begynne å høre fra den nye regjeringen. Det mange glemmer er hvor rettet CAQ er på økonomisk vekst, og hvilken posisjon Canada har blitt plassert i som har fått dem til å tenke voldsomt på eksport av gass og energi. Selv har jeg bekjente i Canada som nevner dette, og den sosiale aksepten har økt noe voldsomt den siste tiden.
Ønsker å legge ved et svar fra Mr. Binnion han selv på et spørsmål fra meg kun ca 2 uker siden.:

Binnion svarte meg direkte på melding, følgende:
@mrbinnion
Would like some information according Questerre soon. CAQ with a majority, but what does it mean for Questerre and St. Lawrence? Kakwa results? Jordan? #Qec #CAQ #Binnion

Binnions svar:

We will be commenting on all of those things in due course.

The CAQ is pro economy and that's a good thing.

Som dere ser er dette et meget behersket og kontrollert svar. Han forholder seg profesjonelt uten å faktisk svar spesifikk på spørsmålet mitt. Det som er interessant er det han legger til på slutten, "The CAQ is pro economy and that\s a good thing". Det at han legger ut denne ledetråden får meg veldig til å undre, og det i en positiv retning. Alle forstår at Mr. Binnion ikke kunne svart meg direkte på dette spørsmålet da det strider i mot all form for god ledelse og informasjonsspredning. Det han derimot gjør her er å la folk tygge litt på det selv, og danne seg en oppfatning. Jeg har ihvertfall trukket den konklusjonen om at Binnion har vært i ganske grundige samtaler med Legault, og siden det har vært fryktelig stille fra selskapet vil nok disse samtalene komme ut så snart regjeringen har fått satt seg på kontorene. I skrivende stund er avviket på rundt 3.6% fra Toronto stock exchange og Oslo Børs. Dvs at Canadierne har større tro en nordmennene akkurat nå, som også er et relativt positivt tegn.

Og ønsker helst ingen unødvendig haussing i denne tråden.

Mvh
Redigert 20.01.2021 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
tuja
18.10.2018 kl 09:43 3772

At CAQ vant valget kan gi ett enormt "boost" for energisektoren. Jeg tror på fracking med strenge reguleringer.
Og da... :)
Tiden nærmer seg for reprising av QEC. Og energiprisene spiller på lag.
Slettet bruker
18.10.2018 kl 09:50 3706

Nå skal det jo også nevnes at Qec har et pilotprosjekt som virker veldig spennende, mulig dette vil brukes dersom CAQ åpner for begrenset fracking?
tuja
18.10.2018 kl 10:09 3609

På tide at QEC reiser seg ut av rennesteinen. Det er nå (etter CAQ i regjering) en ny æra muligens begynner.
Og det starter i dag.

:)
Slettet bruker
18.10.2018 kl 12:18 3295

Snart morgen i Canada, en spennende dag blir det helt klart. En korreksjon opp på ca 7% nå.
Slettet bruker
18.10.2018 kl 12:18 3288

kursmål denne gang??
Yzf R1
18.10.2018 kl 12:52 3102

Anticosti: François Legault åpen for hydrokarbon utforskning

https://www.journaldemontreal.com/2018/10/17/anticosti-francois-legault-ouvert-a-lexploration-des-hydrocarbures
Redigert 18.10.2018 kl 12:53 Du må logge inn for å svare
Vikingen
18.10.2018 kl 13:09 3022

Lad os håbe han har afstemt forventningerne med han nye energiminister - Jonatan Julien :-)
uptrade
18.10.2018 kl 13:13 2983

Google translate:
Merk "plutselig"

CAQ hadde forklart avgjørelsen fra premierministeren, og forlot Philippe Couillard, som plutselig undersøkte hydrokarboner på øya. François Legault bekreftet at han hadde gjort det klart at han hadde konstruert Anticostis overlevelse før han tegnet en endelig funksjon på prosjektet, initiert av Pauline Marois regjering.

---
Det skjedde raskere enn folk flest hadde trodd ;)

Men, veldig dårlig oversatt, så folk kan tolke det som de vil.
tuja
18.10.2018 kl 13:18 2955

Nå begynner det å bli spennende. Dersom de gir tillatelse pilot gir regjeringen gode signaler for hva som kommer iht energi-industrien. Og QEC blir
en viktig del av det mtp deres "clean energy" prosjekt. Da er veien fra 3 til 15kr++ pr aksje rimelig kort.

:)
uptrade
18.10.2018 kl 13:24 2897

Gamle regjeringen har allerede begynt å utbetale erstatninger til selskaper på Anticosti, som ble stoppet.

Dette blir nå stanset.

Nå mangler vi bare at ministeren hoster ordet Quebec og Fracking, så er veien mot minst 100% kjapt.
Ingvester
18.10.2018 kl 13:30 2854

Så Petrolia fikk den gang kompensasjon ifht at oljeleting hadde blitt stoppet på Anticosti Island. "Quebec had to financially compensate the project's partner companies, such as Pétrolia, Corridor Resources and Maurel Prom, a $ 56 million bill.". Med denne erfaringen i 2014 så vil de nok ikke risikere et søksmål som MB snakker om
gunnarius
18.10.2018 kl 14:06 2690

Leser man hva PEN har meldt og skrevet i det som ligger på hjemmesiden om Tunisia går det frem at produksjonen er plassert på tidslinjen mellom Fase 1 og Fase 2 på Dussafu. PEN har også meldt farm out (Tunisia) , pluss fast track produksjon fra Salloum. Derfor samlet jeg opp alt og spurte selskapet:

"Permit to be extended, farm out and possible production (Salloum) in 2019 – all to be defined as fast-track?" Her ble det svart med yes. Venter derfor hver eneste morning på en Tunisia-melding.

Hva angår flow Dussafu vil dette sikkert også bl.a. være beroende på myndighetenes forhåndsgodkjennelse. Utover dette er tilbakemeldingen fra PEN at - så snart alle testene er unnagjort og produksjonen er stabilisert, vil det bli meldt.

Ad Aje, venter vi på simuleringsstudien, deretter boreprogram for H1 2019 og funding (prosjektfiansniering?). For ca. 5 uker siden spurte jeg om denne studien og det ble bekreftet den var på vei, men kunne fremdeles ta litt tid. MX Oil antaok fra deres side den ville ta ca 3 mnd. og meldt medio juni i år. Vi har studien snart og da blir det fart på Aje-oljen. Det er også bekreftet at oil rim prosjektet kan kjøres uavhengig av gass-prosjektet. Dvs. ikke alt på en gang. Klokt for da får Aje partnerne cash flow fra oljen og det er merkverdig at dette ikke foreligger allerede.

Her jobbes det nok under trykk på alle fronter. Skjønner fremdeles ikke markedet som sover i timen. For dette her tror jeg blir særdeles bra for PEN, extra bra for de som kaster seg rundt under NOK 20. Men slikt ser man ikke før det er for sent. Rimligvis kan olje eller børsen krakke, noe risk må man ta. Det skorter iallefall ikke på det substansielle for PEN, som ligger innbydene intakt. Markedet derimot ......
Redigert 18.10.2018 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
uptrade
18.10.2018 kl 15:40 2476

3 aktive tråder idag med økt kurs..

Så dundrer vi ned 10 øre og det blir helt tyst..

Satser på fracking og jubelscener her i løpet av året ;)

tuja
18.10.2018 kl 15:49 2417

Tok litt på "duppen". :)
njn-
18.10.2018 kl 17:02 2196

gunnarius!!!!
Dette er en QEC tråd.
PEN har en egen tråd

De som er interessert i PEN bruker den.

Forstår det er vont å svelge KAMELER mange.

Vis du ikke har noe å skrive om QEC, så har du ikke noe på dette forumet å gjøre.

njn-