Potensiell Batteri Partner av Rec

Stonks_
RECSI 12.05.2021 kl 21:46 44885

Orginal Info ble funnet av Scotus her på FA

all creds går til han, men dette fortjener en egen tråd

Selskapet vi snakker om heter OneD (https://onedsinanode.com) de har ett datterselskap ish eller et annet selskap som har samme styremedlem som OneD har CEO https://www.linkedin.com/in/vincentpluvinage/

Uansett så har selskapet det er snakk om lokasjon på samme adresse som rec i ML
http://www.buzzfile.com/business/Sinanode-North-America-Inc-650-787-0919
https://www.washingtoncompanysearch.com/companies/sinanode-north-america-inc/

Litt tillegs info: På hjemme siden til OneD så snakkes det om en partner som de har når det kommer til produksjonen av deres anoder

utdrag:

In 2013, OneD Battery Sciences acquired Nanosys’ nanowire technologies (SINANODE) and its Palo Alto R&D activities.

Today, OneD operates a SINANODE pilot production to support the development of advanced electrochemical cells and the production scale up of its industrial partners.

Building upon over a decade of R&D, Dr. Yimin Zhu, OneD’s CTO, leads a team that continues to improve the SINANODE manufacturing processes that redefine the potential of lithium ion batteries in electric vehicles EVs.

OneD partners with leading material suppliers, battery makers, and their customers to scale up production and accelerate market adoption to meet current and future market demand.

Together with its manufacturing partners in US, Europe, and Asia, OneD has produced more silicon nanowires than any other company. The SINANODE processes are optimized to enable large scale manufacturing of high performance anode materials at competitive cost, and to ensure compatibility with the processes of current & future EV cell factories.

Utdrag 2:

OneD has entered into engineering design & manufacturing partnerships to build and operate commercial graphite SINANODE processing to support the annual production of EV batteries for millions of vehicles.

This parallel path approach allows EV companies to reduce risk and cost, optimizing their own EV cells in time to meet the qualification and production deadlines for model year 2025.



Personlig så antar jeg at det er Rec det er snakk om, men vi vet alle det bare er et spørsmål om tid nå før det kommer store nyheter fra Recsi. Enten så er dette et nytt partnerskap eller meldingen om når ML startes opp eller nyheter om Yulin china, det er så mange lunter som kan sende rakketen vår til mars og videre



Oppdatering:

Så har drevet litt med et dypdykk våres kjære OneD må ha grafitt til deres batterier, dette får dem ikke fra USA men fra et annet land aka Overseas

Lite utrag fra en artikkel i lokalavisen i moses lake (https://columbiabasinherald.com/news/2021/may/11/project-north-company-looking-buying-empty-plant-r/)

"Hanover also did not say what the company makes, but noted the company would need to bring “product from overseas,” as well as around 50 trainers to teach a workforce of 200-300 employees."

Det er en viss mulighet for at dem har lyst til å kjøpe fabrikken på andre siden av gaten til REC, men på dette tidspunktet så er dette egntlig bare synsing



Redigert 13.05.2021 kl 21:06 Du må logge inn for å svare
omac
15.09.2021 kl 08:55 6851

Nå må menigheten roe seg, den kom på pdf fra SB1M, vi må tåle at noen ikke er enig i hallelujastemningen
Anywhere
15.09.2021 kl 09:00 6818

SB! er nok litt redd for takeoff enda og må hjelpe til der de kan...
13 fra den kanten, skulle tilsi rundt 100 i virkeligheten:)

Antar RECSI får seg en hyggelig utvikling utpå denne dagen også. Vi må klare 3 grønne dager på rad.
Redigert 15.09.2021 kl 09:04 Du må logge inn for å svare
manman01
15.09.2021 kl 09:02 6794

Stadig halleluja stemning hos mig, det var da en flot 13x øgning i kursmål(: Selvom jeg er uenig i analysen, er det stadig god læsning (:
Onmyway
15.09.2021 kl 09:02 6858

Ja, de må jo være over seg av begeistring for REC egentlig - med en så kolossal økning i kursmål!
Anywhere
15.09.2021 kl 09:05 6865

Føler cfc presenterer en agenda, ikke en analyse. Hvilken cfc baserer de seg på. mon tro?
Slettet bruker
15.09.2021 kl 09:13 6786

Det vel litt merkelig å konkludere med et kursmål mer enn 15% under dagens kurs med ML i drift. ML vil neppe åpnes dersom det kun bidrar til underskudd. Jeg er også overrasket over at de mener at eventuelle leveranser til anodeindustrien ikke vil gi full kapasitetsutnytting ved ML. Det ble skrevet i FA tidligere i år om at kun en potensiell monsterkunde (SilaN) kunne ta hele ML sin kapasitet - og det mange med i dette racet som er i ferd med å utspille seg. Jeg tror ikke alle har forstått hvilke dimensjoner batterirevoulsjonen ser ut til å gi. Men, det som er riktig er at dette vil sikkert enda ta noe tid. Det mangler et litt mer nyansert tidsaspekt i denne analysen som tar innover seg den revolusjonen overgangen til en fornybar drevet verden vil bety. Det er tid for REC å snart gi noen mer konkrete indikasjoner, men man avventer helt sikkert også utfallet av behandlingen av infrastrukturpakken i Washington om 12 dager.
omac
15.09.2021 kl 09:16 6804

Jeg er ikke uenig, bra du argumenterer og ikke bare skriver at det er tull
Slettet bruker
15.09.2021 kl 09:31 6629

Kanskje de ikke har noe tro på mulighetene. Ser jo hva som skjer med G14 og SK i Sør-Korea, går unna der. Hva har vi hørt om hva som skjer i USA? Fint lite.
I dette tempoet så annonserer vel SilaN snart at de skal samarbeide med DOW eller noe tilsvarende for silanleveranser.

Får håpe det de venter på er potensielle støtteordninger og subsidier i noen av disse pakkene politikerne skal legge frem. Også smeller det til med noe positivt.

Sånn, da har jeg sutret fra meg for i dag. Bare litt lei. Holder aksjene enda. Må nesten stole på at de klarer å kapitalisere på det momentumet som er nå i alle mulighetene.
Redigert 15.09.2021 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
Anywhere
15.09.2021 kl 09:34 6585

Takk for ny runde med plukkmulighet på 15,7-tallet. Jeg lever greit med 4% daglige svingninger, det er strengt tatt en avkastningsfest:)
VL
15.09.2021 kl 09:38 6533

Er like frustrert som deg, går forferdelig sakte med Rec.
Marketwatch
15.09.2021 kl 09:39 6529

Helt enig i det du skriver. Analysen gir uttrykk for et syn, som ihvertfall helt sikkert må deles av de som har shortet aksjen.
Jeg har investert i REC med et annet syn: ML vil ikke bli gjenåpnet uten at det blir inngått avtaler som sikrer langvarig lønnsom drift. og som forsvarer de betydelige investeringer som er foretatt i fabrikken. Jeg har videre tillit til at Røkke & co får til gjenåpning.
En gjenåpning, når den blir annonsert, vil prompte føre til dobling av dagens kurs, minst.
Som du skriver er tidsaspektet mer usikkert, det kreves sikkert litt mer tålmodighet før vi får en avklaring, men hvem vet, brått meldesen kjempenyhet.
(Kr 13,- pr aksje mener jeg forøvrig at forsvares av Butte alene).
Redigert 15.09.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Opportunist1
15.09.2021 kl 09:47 6398

Analysen er bra den. Et godt stykke arbeid. Men konklusjonen er jeg ikke enig i. Det analytikeren sier at vi må se mot PV markedet for gjenåpning av ML, ikke anodemarkedet. Det er jeg enig enig. Han konkluderer med at ML åpner - det er jeg også enig i. Han sier videre at han tror REC vil ha problemer med å oppnå full kapasitetsutnyttelse og at han forventer at prisene på polysilicon kommer til å kollapse i slutten av 2022. Han bruker 10-15 USD som mid-cycle pris på polysilicon. Jeg tror at dette er for konservativt og ikke på linje med konsensus. Konsensus på mid-cycle pris på polysilicon er på 15-20 USD. Og hvorfor ML skulle slite med å oppnå full kapasitetsutnyttelse når man planlegger en femdobling av solinstallasjoner de neste årene i USA forstår jeg ikke, Derfor blir konklusjonen hans feil. Aksjen står ikke i 13 kroner når ML åpning annonseres.
Slettet bruker
15.09.2021 kl 09:57 6287

Virker som om denne "analytikeren" har en klar agenda. Aker og Røkke gikk ikke inn i REC for å hente en gevinst på usle 15%. Med ML i drift så vil kursen være mangedoblet
Intravenøsiu
15.09.2021 kl 09:58 6307

Group 14 har nylig henvist til 12000 Mt produksjon i USA, dette ifølge planen for å sette igang i Moses Lake.

Nyhetene fra SK i sør Korea underbygger at silangass vil bli brukt som innsatsfaktor for produksjon av anode materiale.


Slettet bruker
15.09.2021 kl 10:17 6345

Jepp. Det skal god fantasi til å vri det her negativt✔️

Markedet viste også i fjor høst at det trengte bekreftelser fra selskapet selv. Kursen gikk fra 3 til 14 på noen dager da nyheten om Group 14 ble bekreftet av RECsi,

Nå vet vi mye mer, og når RECsi bekrefter konkrete avtaler fra forhandlingene - så ser vi copy paste av fjoråret. Fra 16 til 60 og mer🔆
Slettet bruker
15.09.2021 kl 10:22 6359

Jeg skulle ha likt å vite om det er fortsatt testleveranser fra ML til SilaN. Jeg mener at det var iallefall tilfellet. REC har jo opplyst at de har et slags testsamarbeide med et "par - tre" anodeselskaper. Vi vet at G14 er et av dem, og at det er en slags plan om at G14 skal bygge denne store fabrikken i ML. Men det er jo andre anodeselskaper også, som OneD, Enovix, Enevate etc... er det noen teknologiske eksperter her som f.eks. graabein eller andre som vet om noen av disse andre selskapene også har en teknologi der man benytter seg av siliconmateriale som kan leveres fra bl.a. REC? Vet vi sikkert at SilaN benytter silicon av den typen som trenger leveranser fra prosesser med silangass som REC har?

At SK i Korea samarbeider med G14 må vel kunne anses som positivt. Det bekrefter jo at man har tro på denne teknologien - og skulle demokratene makte å få igjennom sin 3.5 trillioner!!!$ pakker kan dette gi en effektiv prisfordel med å produsere i USA på kanskje 6-10%, noe som er en gamechanger for en rekke fornybare verdikjeder der REC kan bli en del av. Vi vet at det å bygge opp markeder tar tid, men investeringsbeslutningene som må tas for at disse blir etablert er mest sannsynlig ikke langt unna i tid.
Slettet bruker
15.09.2021 kl 10:28 6313

Stemmer det. G14 har stillingsannon se også ute nå med ansettelse i ML, så det kan tyde på at ting begynner å røre på seg.
Da er det allikevel frustrerende å se at "alle" andre får på plass avtaler, og får lagt planer, mens REC virker til å være fraværende.

Vet at de kan ikke si noe om potensielle kunder pga det må børsmeldes, men kunne vært veldig greit med en liten oppdatering på hvordan f.eks samarbeidet med G14 (som er børsmeldt) fungerer, og om det er noe fremgang i samtalene med dem. Nå har REC utalt i kvartals rapportene at de forhandler med kunder, men det blir dødt som i graven etter disse rapportene.
Samtidig, så er jeg litt redd for dette med at G14 samarbeider med SK. SK er komkurrent til REC, og det virker som SK er veldig på ballen om dagen, og får håpe at de ikke tar G14 fra oss i USA også.

Men, skulle REC få på plass avtaler som åpner ML, og USA virkelig gjør alvor om disse solar og batteri planene sine, så klarer jeg ikke helt se at Silan og Poly prisene skal så veldig mye ned, slik denne analytikeren skriver. Da vil det jo være et skrikende behov for disse produktene i lang tid fremover.

Pokker, føler meg som Jekyll and Hyde om dagen :)

En ting er helt sikkert, og det er at jeg tør aldri å selge aksjene mine. Typisk at meldingen om ML kommer, sekundet etter jeg hadde solgt:)

Sånn, det var også mitt hjertesukk for dagen:)
C-Eiken
15.09.2021 kl 10:30 6296

REC Silicon presenterer nu på https://invitepeople.com/pages/36500
Slettet bruker
15.09.2021 kl 11:27 6029

Det står skrevet i presentasjonen: Co-Location discussions with multiple potential partners
Slettet bruker
16.09.2021 kl 19:32 5444

https://www.linkedin.com/jobs/view/2713369437/?refId=E0tjcfL66Te%2BF00c5pngog%3D%3D&trackingId=jQoOtSJ2upIEzLY4aB5RBg%3D%3D

Work Location: At customer sites with OneD offices in Palo Alto, CA and Moses Lake, WA
Slettet bruker
16.09.2021 kl 20:46 5241

Lovende👍Scotus
Ærligtalt
16.09.2021 kl 21:47 5017

💥💥💥💥💥💥💥💥
Slettet bruker
19.09.2021 kl 10:21 4425

Rec Silicon kan få Tesla og Samsung på kundelisten

Ifølge presentasjonen vil behovet for silisium i batteriproduksjon øke fra 5–10.000 tonn til 100.000 tonn i året. Tesla, Samsung, Panasonic og LG er alle mulige kunder.
– Forhåpentligvis, om to til tre år, blir dette en viktig del av vår virksomhet. Batteriselskapene ser spesielt på silangass og veldig små biter av silisium, sier Torvund

http://min.e24.no/rec-silicon-kan-fa-tesla-og-samsung-pa-kundelisten/a/Ondavl
Krølløv
19.09.2021 kl 10:45 4438

Artikkelen er fra 2018. :-)
vicpg89
19.09.2021 kl 11:12 4372

...og nå er det 2-3 år siden :)
Slettet bruker
19.09.2021 kl 11:30 4334

Nettopp , det er nå 3 år siden .

Denne og neste uke blir spennende .

Skal kjøpe 60000 aksjer denne uke så får vi se . Jeg er sikker på at vi ila 1-2 år er over 50kr
Slettet bruker
19.09.2021 kl 12:36 4163


Once, the market starts to understand the battery potential and the company discloses more details on its ambitions this stock will likely discount a lot of the future potential and see 50-100 NOK per share.


https://www.nettavisen.no/okonomi/rokke-aksjen-er-femdoblet-og-kan-na-flerdobles-igjen/s/12-95-3424072219
Slettet bruker
19.09.2021 kl 15:20 3850

Folk må ha is i magen nå !
Group 14 uttalte senest i MAI 2021 dette :

Group14 is planning to build a much larger facility in Moses Lake, hopefully starting construction before the end of the year.

“We’re working with REC, and we still have an agreement and a great partnership with them,” Luebbe said. “We’re hoping to do great things with them in the future.”

https://columbiabasinherald.com/news/2021/may/10/group14-eyes-moses-lake-facility/
Redigert 19.09.2021 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
Bob Macahan
19.09.2021 kl 15:34 3811

Uttallande i Colombian basin herald plus denna podd gör mig helt lugn. Köper mer på dessa nivåer. Började köpa lite för tidigt men kan köpa lite till
https://soundcloud.com/andailydrive/september-10-2021?utm_source=clipboard&utm_campaign=wtshare&utm_medium=widget&utm_content=https%253A%252F%252Fsoundcloud.com%252Fandailydrive%252Fseptember-10-2021
Slettet bruker
19.09.2021 kl 15:36 3836

Det flotteste oppi dette er at det trengs flere ML fabrikker bare i USA/Europa, samt flere fullskala anodefabrikker. Klart Rec får noe av kaken her.

Blir ikke vanskelig for G14 å sikre finansiering av fabrikk i ML. Penger sitter løst når det kommer til batterisatsning.

Skal vel ikke utelukke at Rec inngår i noe JV på noe vis. AKH har jo selv sagt at de skal investere 100 milliarder over litt tid. Et JV med G14 er kanskje ikke usannsynlig?

G14 virker ikke å ha noe imot det sett i lys av Korea nå nylig, med SK.

Bare noen kjappe tanker.
Trollstuket
19.09.2021 kl 16:39 3654

Et eller annet JV vil det nokk bli uansett, men tviler på noe JV før ML er i drift :)
Slettet bruker
19.09.2021 kl 16:55 3736

ML blir ikke i drift uten langtidsavtaler som nettopp sikrer driften . Derfor er jeg rimelig sikker på at det kommer nyheter ila kort tid . Rec kommer å inngå avtaler med batteriprodusenter , sannsynlig G14 men muligens og Sila Nanotech og ikke se vekk fra at Tesla og er interessert . Både Sila Nanotech og G14 planlegger nye fabrikker innen kort tid . Tesla ska gå over på silikonbaserte batterier i tillegg .

27 september blir spennende, kontrakter kommer kort tid etter dette dato . Kan være at flere posisjonerer seg i forkant , dvs neste uke .

Rec sitter på en perfekt posisjon , spørs bare hva Røkke har for planer . Men at denne ved en eller annen tidspunkt tar av er det lite tvil om i mine øyne .

Redigert 19.09.2021 kl 17:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2021 kl 17:06 3703

Vedr Sila Nanotech som er den desidert mest spennende aktøren . De planlegger fabrikk men har ikke annonsert lokalisasjon enda :

Sila Nano plans to use the funds to hire another 100 people this year and begin to buildout a factory in North America capable of producing 100 gigawatt-hours of silicon-based anode material, which is used in batteries for the smartphone and automotive industries. While the company hasn’t revealed the location of the factory, it does have a timeline. Sila Nano said it plans to start production at the factory in 2024. Materials produced at the plant will be in electric vehicles by 2025, the company said.

https://www.google.no/amp/s/techcrunch.com/2021/01/26/sila-nanotechnologies-raises-590m-to-fund-battery-materials-factory/amp/
Krohnjuvelen
19.09.2021 kl 20:05 3312

Selvsagt viktig at makroen kommer på plass, men såå spennende/avgjørende for REC er ikke den dagen
Slettet bruker
19.09.2021 kl 20:06 3329

Men for recs evt partnere ..