REC og Aker Carbone Capture verdt samme som Aker Horizons

Frodon
AKH 13.05.2021 kl 09:04 2475

Markedsverdi
REC kr 5,2 milliarder
Aker Carbone Capture 8,5 milliarder
(REC + ACC totalt kr 13.7 milliarder)
Aker Horizons kr 13,9 milliarder

NEL kr 23,8 milliarder
NAS kr 25 milliarder
Scatec kr 31,7 milliarder
Tomra kr 57 milliarder
BiskopReborn
13.05.2021 kl 09:13 2384

Så hvem skal opp og hvem skal ned tenker du ?
Tommyknocker
13.05.2021 kl 09:27 2314

Når blodet flyter og stemningen er på bunn, er det på tide å handle. Sur stemning i statene igår sprer seg til Oslo, garantert. Nå har støttende på 35,32 og 25 røket etter tur. Hvor er bunn? Jeg åpner for en ny inngang ved neste mulighet..ser vi 23? Holder igjen litt cash til kake og is😎
Frodon
13.05.2021 kl 09:44 2227

😅😅 Veldig godt spørsmål når du ser hvordan markedet priser ting 😬

- Jeg personlig synes NAS er helt ekstremt dyrt priset, med NEL på en god 2 plass.

- Scatec og Tomra ser jo billige ut i denne sammenhengen, enda de er heller ikke billige. Men de kan i det minste forsvare verdiene.

- REC og ACC har kanskje de største potensialene hvis de lykkes å få overskudd på driften etterhvert. Enorme marked de skal være med i.

- Aker Horizons mener jeg er billig, pga 75% eierskap i Mainstream, som kan sammenlignes med Scatec. Men jeg synes aksjen også er billig pga eierskapet i REC, ACC, AOW, ACH, SuperNode, Rainpower og Hymatek

Hva tenker du om denne listen?
Redigert 13.05.2021 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.05.2021 kl 09:55 2170

Nå eier vel ikke AKH 100% av rec.
Bobby
13.05.2021 kl 10:02 2130

Pga rotasjon bort fra grøntsektoren (om vi kan bruke et sånt begrep), har prisene havnet i en nedadgående kurs siste tiden. Som hovedregel handler jeg selskaper med god inntjening og ok marginer. Siden nye selskaper sjelden passer til den beskrivelsen må man gjøre valg. Jeg har valgt å ta en sjanse i Aker Horizons Per i dag. Satser likevel bare en liten del av midlene mine på dette. Som du selv legger frem Frodon, viser du til allerede eksisterende verdier i selskapet, samt at nye er underveis. En god inngang for støttekjøp slik jeg ser det. Man kan alternativt vente et år eller tre og se hvor mye penger som genereres i grønt. Men da tror jeg prisene har steget mye før det. Håper ellers denne tråden kan holdes fri for det jeg opplever små småkrangling unødig kommentarer. 😊👍
Redigert 13.05.2021 kl 10:03 Du må logge inn for å svare
Frodon
13.05.2021 kl 10:35 2027

Nei, er det noen som har sagt det? Det er en sammenligning av markedsverdi på forskjellige selskap 😊

Aker Horions har kjøpt 75% i Mainstream Renewable Power, som er et energiproduksjon av vindkraft på land og sol, som genererer positiv cashflow og som har ca 5 milliarder i cash (euro 500 mill). Mainstream Renewable Power blir priset av Sparebank 1 markets til kr 23,1 pr AKH aksje. Dnb markets priser Mainstream Renewable Power til kr 25.7 til kr 41 per AKH aksje..

Aker Horizons kurs pr dags dato er kr 24,00

Dvs det er ca kun Mainstream Renewable Power som er priset inn i Aker Horizons aksje pr dags dato.

Ved å kjøpe AKH aksjen på dagens nivå, får du med eierandelene til AKH GRATIS i Aker Clean Hydrogen (ACH), Aker Carbon Capture (ACC), Aker Offshore Wind (AOW), Rec Silicon (REC), SuperNode, Rainpower Holding, ca 3,7 milliarder i cash og gjelden
Redigert 13.05.2021 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
Frodon
13.05.2021 kl 10:47 1960

Det høres veldig fornuftig ut 😉 ACC har fortsatt en ganske høy markedsverdi. Er det fordi det er få børs noterte konkurrenter i det markedet fortsatt? Tror du de klarer å få overskudd på milliard kontrakten sin?

Mainstream har verdier det går an å regne på 😊
Redigert 13.05.2021 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.05.2021 kl 11:10 1873

REC og Horizons er mine vinnere.
Slettet bruker
13.05.2021 kl 11:22 1827

Hehe! .... Det kan synes som om trådstarter mener det. .... Personlig tenker jeg prisingen av Aker Carbone er litt vel overdrevet på nåværende tidspunkt i utviklingsprosessen.
Bobby
13.05.2021 kl 12:13 1739

Jeg skal ikke begi meg ut på for mange spekulasjoner om pris pga det ene og det andre. Men faktorer som konkrete avtaler og posisjonering i markedet er aldri feil:) forøvrig er all prising i nystartede bedrifter i større grad knyttet til usikre variabler. Derav knytter det seg større usikkerhet og risiko. Gevinsten kan derfor bli stor, samtidig som fallhøyden kan bli stor. Det grønne skiftet kommer. Derav forventes det lavere risiko. Hvilke selskaper er best posisjonert til konsesjoner og store kontrakter? Akerkonsernet har gjennom nitidig arbeid over år bevist markedet og samarbeidspartnere at de er i stand til å levere gode produkter. Med Aker Horizons i porteføljen er jeg innenfor allerede nevnte rammer, trygg på mine investeringer. Derfor har jeg også de seneste ukene kjøpt meg opp med litt større post. En god oppskrift på å tjene penger🤫
Frodon
13.05.2021 kl 13:14 1626

Hvor leste du det? Greit om jeg får rettet opp, hvis jeg skrev noe feil.

Når jeg ser hva slags verdier det ligger i markedsverdien til Aker Horizons vs hva som ligger i markedsverdien i ACC og REC, virker Aker Horizons billigere
Frodon
13.05.2021 kl 13:23 1599

100% enig med deg 😊 Bare legge til at Aker også har stort styrke rundt billig finansiering av nye prosjekter 💪 Har du tenkt noe på mulig fusjonspartnere? Jeg tviler på at de skal sitte med så høye eierandeler i ACH og AKH. Kan vi få AkerBP Horizons? 🤩😅
Slettet bruker
13.05.2021 kl 22:59 1293

Synes at AKH begynner å bli priset riktig, og det er mye oppside i aksjen dersom ting skulle begynne å skje. Fremover de neste månedene, så tror jeg vi kan dessverre forvente vesentlige kursfall. Dette fordi aksjemarkedet i seg selv er priset ATH, og sentimentet i større grad er risk-off. De største kursfallene vil nok tilfalle underliggende selskaper ettersom at AKH allerede har tatt en stor korreksjon allerede. På lengre sikt, så er det ingen tvil om at AKH aksjen skal mye høyere fra dagens nivåer dersom de leverer på det de lover.