Magnora - Bunnen er her, nå er det Opp
Magnoraaksjenligger i en oppadgående trend,
aksjen har nå falt tilbake mot bunnen i den stigende trenden.
Fra toppen for ca 2 måneder siden rundt 32 kroner,
har aksjen gått sakte lavere til ca 22
RSI under 30 og viser oversolgt nivå
samtidig har volumet økt som viser mer interesse for dette papiret ved dette nivået
Aksjen har funnet sin bunnformasjon og skal begynne klatringen igjen er min konklusjon
Anbefaler folk å sjekke de fundamentale forhold og mulighetene selskapet har og sitter på for videre utvikling
https://newsweb.oslobors.no/search?category=&issuer=7820&fromDate=&toDate=&market=&messageTitle=
En samlet vurdering gir KJØP her og nå
potensialet herfra er svært bra i den lange stigende trendformasjonen
canarias
20.05.2021 kl 14:02
7505
Fantastisk nyhet dette ecb , det vil nok komme mange positive triggere fremover.
canarias
20.05.2021 kl 14:56
7422
Ser ut som CASET begynner gå inn hos investorer nå, ser ut som vi ender bra opp i dag , flott for oss som ser det bra caset å få lastet videre opp under 20 også.
Ser ut som den har vært nedom bunnen for denne gang, vi får se på morgendagen, men lagt meg inn på 20,50 og se hva jeg får. Langsiktig er jo potensiale udiskutabelt.
Redigert 20.05.2021 kl 15:48
Du må logge inn for å svare
citius
21.05.2021 kl 07:18
6942
SOL inne SOL ute
Polen, som er Europas største kullbrenner, går nå for fullt for SOL
Her blir mulighetene enorme for Evolar (som MGN kan øke til 63,5% eierandel før børsnotering)
Kullfyrte Polen vender seg mot sola
https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/bnEOmk/kullfyrte-polen-vender-seg-mot-sola
OGSÅ Helios er aktuell for kraftig vekst i Polen mm
HELIOS NORDIC ENERGY AB
Sweden-based Solar PV company focusing on large-scale greenfield projects in the
Nordics. 500 MW land lease agreements secured. Goal 1GW plus/+
• Magnora ASA has entered into an agreement to acquire a 25% ownership share
• Option to increase ownership share with additional 15 percentage points (total 40
percent) by 15 September 2021.
Polen, som er Europas største kullbrenner, går nå for fullt for SOL
Her blir mulighetene enorme for Evolar (som MGN kan øke til 63,5% eierandel før børsnotering)
Kullfyrte Polen vender seg mot sola
https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/bnEOmk/kullfyrte-polen-vender-seg-mot-sola
OGSÅ Helios er aktuell for kraftig vekst i Polen mm
HELIOS NORDIC ENERGY AB
Sweden-based Solar PV company focusing on large-scale greenfield projects in the
Nordics. 500 MW land lease agreements secured. Goal 1GW plus/+
• Magnora ASA has entered into an agreement to acquire a 25% ownership share
• Option to increase ownership share with additional 15 percentage points (total 40
percent) by 15 September 2021.
Redigert 21.05.2021 kl 07:24
canarias
21.05.2021 kl 09:29
6738
Piggskoa er på citius og vi ser oss ikke tilbake nå som en er fullastet..
Full fokus fremover.
Full fokus fremover.
Sundancer
21.05.2021 kl 09:51
6689
Det ser ut som vi har snudd skuta. Kreditt til alle som lastet opp på bunn i stedet for å selge! Canarias, you're the man (or woman).
citius
21.05.2021 kl 11:48
6606
Vil takke andre aksjonærer for fine gaver, eller rettere sagt rimelige aksjer her i bunnformasjonen
Dette blir GULL !! :-))
Charlie Freak
21.05.2021 kl 12:51
6528
Håper de vekter seg mer inn mot solkraft (og gjerne også inn mot CCS - her vil det være sterke politiske krefter (Norges fremtid)) og begrenser seg mot havvind. Tror vi får en kostnadseksplosjon innenfor havvind (blant annet vil metaller og spesielt kobber skyte i været og kunne bli mangelvare).
Redigert 21.05.2021 kl 12:54
citius
21.05.2021 kl 12:57
6518
Prisen på havvind har falt med 50%
Det som stiger der er prisen på lisenser, eller "havtomtene" som enkelte land driver å legger ut og man byr på dem
Det er et forbigående problem, blir lisensen/tomten for dyr, lønner det seg ikke å bygge ut, så det stopper etterhvert av seg selv
markedet justerer seg selv der
Ellers så er jeg enig at SOL vil ta helt av
Har sett på prognosene for eneri etterspørselen på jorda, og det er SOL som er/blir den absolutte vinneren i dette 10-året vi nå er i
5-gangern i dette papiret :-)))
Dette er en LANGSIKTIG investering, ikke 100 % sikker på at den har "snudd" enda. Kanskje det blir mulig og kjøpe godt under 20 etterhvert..?
Charlie Freak
21.05.2021 kl 23:42
6427
Ja lisensene stiger. Men mineralbehovet for Offshore vind (som er verstingen) krever 15 ganger mer mineraler enn naturgass. Vindkraft land 9 ganger, og solkraft 7 ganger. For samme energimengde. Produksjonen av kobber, litium, grafitt,nikkel m.m. må økes formidabelt for å nå Parisavtalens mål (økes opp mot 40 ganger). Og det er mange etiske spørsmål med å utvinne så mye mineraler i forhold til gruvedrift, arbeidsforhold, ødelagt jord, forurensing m.m. Vi har altså noen utfordringer :) Og prisene vil gå til værs. Kina har så klart sett dette for lenge siden og posisjonert seg..
Strilen
22.05.2021 kl 12:10
6227
«Ellers så er jeg enig at SOL vil ta helt av
Har sett på prognosene for eneri etterspørselen på jorda, og det er SOL som er/blir den absolutte vinneren i dette 10-året vi nå er i»
Amen. På kort og mellomlang sikt (1-3 år) mener jeg det vil skje en eksplosiv utbygging av solenergi. Dette er noe vi har visst en stund, men fra i høst av, og utover vinteren ble det et stor og nærmest blendende fokus havvind (jfr AOW). I vinter fikk da også Satec seg en kraftig korreksjon. Trender i media og politikken (med fokus på havvind, carbonfangst og hydrogen) har nærmest fortrengt fakta og det vi allerede visste: Solenergi er enklest, raskest og rimeligste måte å kompensere for energibehovet innen fornybart. Her mener jeg det bare gjelder å posisjonere seg for det som må komme. Ja, sektoren har vært gjennom en kraftig korreksjon, men det gir desto større trygghet ved å investere ettersom nedsiden da blir betraktelig mindre. Har selv tatt OSUN inn igjen i porteføljen, og følger med på bla.a Norsk Solar. Sol er også godt forankret i MGN, og her anser jeg Evolar som en enorm trigger på kort/mellomlang sikt. Ser at korreksjonen nå er over for mange grønne selskap (og også på Merkur generelt). Med sin økonomi og sitt styre vil Magnora være et av de tryggeste (og mest potente) selskapene å handle på disse nivåene. At jeg sitter med papirtap i MGN er bare en midlertidig tilstand.
Har sett på prognosene for eneri etterspørselen på jorda, og det er SOL som er/blir den absolutte vinneren i dette 10-året vi nå er i»
Amen. På kort og mellomlang sikt (1-3 år) mener jeg det vil skje en eksplosiv utbygging av solenergi. Dette er noe vi har visst en stund, men fra i høst av, og utover vinteren ble det et stor og nærmest blendende fokus havvind (jfr AOW). I vinter fikk da også Satec seg en kraftig korreksjon. Trender i media og politikken (med fokus på havvind, carbonfangst og hydrogen) har nærmest fortrengt fakta og det vi allerede visste: Solenergi er enklest, raskest og rimeligste måte å kompensere for energibehovet innen fornybart. Her mener jeg det bare gjelder å posisjonere seg for det som må komme. Ja, sektoren har vært gjennom en kraftig korreksjon, men det gir desto større trygghet ved å investere ettersom nedsiden da blir betraktelig mindre. Har selv tatt OSUN inn igjen i porteføljen, og følger med på bla.a Norsk Solar. Sol er også godt forankret i MGN, og her anser jeg Evolar som en enorm trigger på kort/mellomlang sikt. Ser at korreksjonen nå er over for mange grønne selskap (og også på Merkur generelt). Med sin økonomi og sitt styre vil Magnora være et av de tryggeste (og mest potente) selskapene å handle på disse nivåene. At jeg sitter med papirtap i MGN er bare en midlertidig tilstand.
Steerco
22.05.2021 kl 20:05
6135
West´n isle lisensen verdi 7-9 nok
Cash 250-300 mill 4-5 nok
Fremførbare skatt på 3,5 Milliarder, men la oss si veldig konservativt verdi på 10% ca 6 nok
Mao dette er verdier på dagens kurs..
Da får du Helios, Kustvind, RWE, Vindr Group inkl Sør Afrika og Evolar helt gratis...Sett verdi pr MW og ta frem kalkulatoren.. 70-80 nok
Diamanten er jo Evolar som allerede har en fullskala produksjonslinje av perovskite film.!
Du spør om risk, men jeg klarer ikke og se noe nedside på dagens kurs! Verden skriker etter sol og vind samt så ser det ut som Evolar sin teknologi kan bli en global blockbuster!
Cash 250-300 mill 4-5 nok
Fremførbare skatt på 3,5 Milliarder, men la oss si veldig konservativt verdi på 10% ca 6 nok
Mao dette er verdier på dagens kurs..
Da får du Helios, Kustvind, RWE, Vindr Group inkl Sør Afrika og Evolar helt gratis...Sett verdi pr MW og ta frem kalkulatoren.. 70-80 nok
Diamanten er jo Evolar som allerede har en fullskala produksjonslinje av perovskite film.!
Du spør om risk, men jeg klarer ikke og se noe nedside på dagens kurs! Verden skriker etter sol og vind samt så ser det ut som Evolar sin teknologi kan bli en global blockbuster!
canarias
22.05.2021 kl 22:17
6049
Som du sier Steerco diamanten er Evolar og kan bli verd bare den mange ganger dagens kurs.
Utrolig bra risk reward på Magnora.
Utrolig bra risk reward på Magnora.
citius
25.05.2021 kl 09:39
5538
Fint løft opp fra bunnen
Alt tyder på videre vandring mot første motstand som ligger rundt 25 kroner
KJØP sier jeg (igjen) :-))
citius
25.05.2021 kl 11:31
5445
Viser til børsmeldingen fra februar:
----------
Oslo, 4 February 2021.
Magnora ASA (the "Company" or "Magnora" with OSE ticker: "MGN") refer to the
announcement made yesterday regarding a contemplated equity private placement of
new shares (the "Offer Shares") in the Company through an accelerated
book-building process (the "Private Placement").
The Company is pleased to announce that the Private Placement has been
successfully closed with a total offer size of NOK 120 million at a subscription
price per share of NOK 26.75 (the "Subscription Price"). Compared to the initial
offer size of NOK 80 million, the Private Placement was over-subscribed multiple
times. A total of 4,485,981 Offer Shares have been allocated in the Private
Placement.
-------------
Emisjonen for vekst ble satt på 26,75
Mye positivt har skjedd siden :-))
Investorene er klare på at dette skal utvikle seg videre med større verdier framover
Heng med og les om prosjektene her
https://newsweb.oslobors.no/message/533691
Hadde denne aksjen vært så fantastisk hadde den neppe ligget på dette nivået. Her er ikke markedet imponert.
Charlie Freak
25.05.2021 kl 15:02
5234
Poenget er jo kjøpe undervurderte aksjer som har potensiale. Når alt positivt er priset inn, da skal du selge aksjene (ikke kjøpe).. Hvis du kjører en strategi på at markedet alltid har rett, da blir det ikke noen gode kjøp på deg..
Capitalista
25.05.2021 kl 20:41
4939
Et datterselskap av Magnora er Magnora offshore wind. Kan dette selskapet sammenlignes med Aker offshore wind?
citius
26.05.2021 kl 09:20
4617
En av grunnene, hovedgrunnen, er at en del fondskunder har solgt seg ut av ESG/fornybarfond
https://www.dn.no/marked/storebrand-asset-management/philip-ripman/fondet-hans-har-gjort-det-darligst-i-norge-i-ar-og-verre-kan-det-bli-likevel-sover-han-godt-om-natten/2-1-1013926
På tide å løfte blikket og se fremover, hva som venter
canarias
26.05.2021 kl 11:02
4503
Vi ser fremover nå citius og for hver dag kommer vi nærmere nyheter fra vår juvel Evolar.
canarias
27.05.2021 kl 11:52
4394
En god jeger er en tålmodig jeger. Vi vil sannsynligvis få masse fine kurstriggere fremover som vil løfte Magnora aksjen markant.
Redigert 27.05.2021 kl 11:53
Dr_Eval
27.05.2021 kl 11:58
4367
Svært sannsynlig at du får rett igjen, som vanlig. Jeg har tjent mye på å følge dine råd siste året.
Redigert 27.05.2021 kl 11:58
Hellhammer
27.05.2021 kl 13:25
4236
Husk sertifisering for Evolar kan komme snart og da går det nok slag i slag!
Redigert 28.05.2021 kl 06:28
Den kommer vel ikke før i høst, tidligst eller?
Hellhammer
27.05.2021 kl 15:57
4080
2H21. Velger å være optimistisk for Q3 mtp flere faktore kan tilsi at selskapet ligger godt an.
Magnora har og bekreftet at alle milepæler er nådd og at man dermed kommer i løpet av nær fremtid å ta opsjonen.
Magnora har og bekreftet at alle milepæler er nådd og at man dermed kommer i løpet av nær fremtid å ta opsjonen.
citius
27.05.2021 kl 17:39
3945
Teknisk vurdering ser også bra ut
Bunnformasjonen satt og rolig fint oppover
Gjeninnhenting pågår og jobber seg bra videre i den lange stigende trenden
Dr_Eval
27.05.2021 kl 23:14
3732
citius
28.05.2021 kl 09:17
3373
Man kan alltid diskutere analyser, kursmål, fremtiden og mere til
Likevel mener jeg og andre at Magnora har mye oppside
Denne analysen mener at den skal til 55 kroner
Altså mer enn 100% oppside.....
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/03/18/7644209/ser-naer-80-prosents-oppside-i-havvindaksje
Clarkson Platou Securities høyner sitt kursmål på Magnora til 55 kroner pr aksje, fra tidligere 40 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling, ifølge TDN Direkt.
«Som følge av flere nye initiativer fra Magnora oppdaterer vi vår sum-av-delene og løfter kursmålet», skriver meglerhuset.
----------------
Alt kan diskuteres, men over 30 kroner skal den....... okke som :-)))
Likevel mener jeg og andre at Magnora har mye oppside
Denne analysen mener at den skal til 55 kroner
Altså mer enn 100% oppside.....
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/03/18/7644209/ser-naer-80-prosents-oppside-i-havvindaksje
Clarkson Platou Securities høyner sitt kursmål på Magnora til 55 kroner pr aksje, fra tidligere 40 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling, ifølge TDN Direkt.
«Som følge av flere nye initiativer fra Magnora oppdaterer vi vår sum-av-delene og løfter kursmålet», skriver meglerhuset.
----------------
Alt kan diskuteres, men over 30 kroner skal den....... okke som :-)))
Redigert 28.05.2021 kl 09:18
ecb
28.05.2021 kl 09:47
3305
Magnora har vært rammet som mye annet grønt de siste månedene av sektorrotasjon som har vært i markedet. I tillegg ble mgn rammet av nedsalget til sveaas og når fondene som for eksempel DNB SMB har hatt innløsning de siste mnd og måtte redusere har det blitt press på kursen. Det positive er at omtrent ingen av de andre større aksjonærene har redusert i perioden. Mest betryggende er vel at type F1/F2 Funds (broren til CEO) sitter rolig i båten. Når i tillegg det har vært mye insidekjøp siste tiden er jeg meget komfortable med at selskapets og deres datterselskapers utvikling går som planlagt.
citius
28.05.2021 kl 11:35
3188
Vi får stole på proffene :-)) noen ganger :-))
9.12.2020, 07:51 TDN Finans
MGN: FEARNLEY SECURITIES TAR OPP DEKNING MED KJØP OG KURSMÅL 40
Oslo (TDN Direkt): Fearnley Securities tar opp dekning på Magnora med en kjøpsanbefaling, og et kursmål på 40 kroner pr aksje.
Det fremgår av en analyse fra meglerhuset tirsdag.
Fearnley trekker frem Magnoras strategiske fokus på tidlig-trinns fornybarprosjekter, og peker på at denne strategien har potensial til å levere kontantmultipler på over 15-gangeren. Dette sammen med selskapets kapitallette modell gjør at meglerhuset trekker frem Magnora som en klar kjøpskandidat.
Kilde: Infront TDN Direkt