Magnora - Bunnen er her, nå er det Opp

citius
MGN 14.05.2021 kl 08:23 22493


Magnoraaksjenligger i en oppadgående trend,
aksjen har nå falt tilbake mot bunnen i den stigende trenden.

Fra toppen for ca 2 måneder siden rundt 32 kroner,
har aksjen gått sakte lavere til ca 22
RSI under 30 og viser oversolgt nivå
samtidig har volumet økt som viser mer interesse for dette papiret ved dette nivået

Aksjen har funnet sin bunnformasjon og skal begynne klatringen igjen er min konklusjon

Anbefaler folk å sjekke de fundamentale forhold og mulighetene selskapet har og sitter på for videre utvikling

https://newsweb.oslobors.no/search?category=&issuer=7820&fromDate=&toDate=&market=&messageTitle=


En samlet vurdering gir KJØP her og nå
potensialet herfra er svært bra i den lange stigende trendformasjonen
canarias
28.05.2021 kl 11:43 4504

Takker for det Dr_eval flott du har troen på meg,
jeg tror vi vil se en betydelig stigning fremover etter hvert som brikkene faller på plass og finanspressen begynner å oppdage Magnora igjen.
Ottawyo
28.05.2021 kl 12:34 4434

Glad jeg kjøpte tilbake igjen på 19.80, etter jeg solgte på 22 tallet. Tenkte å sitte utenfor frem til høsten, men heldigvis klarte jeg bare 2dager😂 Nå er det mye mer positiv stemning i de grønne aksjene. Tror fort vi kan få en voldsom rekyl her om det kommer gode nyheter om evolar satsingen.
Gillen
28.05.2021 kl 12:38 4417

Møkkavolum men har iallefall snudd
citius
28.05.2021 kl 12:39 4414


Min teori er at JP Morgen har deltatt i Shorting, i tillegg til at folk har solgt ESG/fornybarfond en tid

I mars 2021 kjøpte de seg kraftig opp, ref meldingen under her ( kurs på ca 29 kroner den dagen)

********************************
Major Shareholding Disclosure
JPMorgan Chase & Co. ("JPMC ") has a notifiable interest in the share capital of
Magnora ASA as a result of trades by its subsidiary J.P. Morgan Securities plc.
The total number of shares held by JPMC on 18 March 2021 was 4,252,947 being
7.452% of the issued share capital and voting rights of the company. The equity
holding in JPMC crossed notification threshold of 5% on 18 March 2021.

Please see attachment on www.newsweb.no

*************************

Vi får en solid rekyl for å jevne dette ut igjen??
Slettet bruker
28.05.2021 kl 12:45 4400

Hvor har du dette med shorting av MGN fra? Så vidt jeg vet, og som jeg har kommentert flere ganger, så får man ikke shortet Magnora.
citius
28.05.2021 kl 13:07 4356

shorting foregår mellom aksjonærer,
"noen" låner ut for shorting, andre shortselger
det er mer normalt enn man tror
Slettet bruker
28.05.2021 kl 14:10 4258

Det vet jeg. Jeg har shortet aksjer i flere år når det har vært hensiktsmessige, men aksjene i MGN er ikke til utlån. Derfor kan man ikke shorte MGN.
citius
28.05.2021 kl 14:21 4237

Du kan få låne mine,
eller noen andre sine, mot en grei rente
Det er fort gjort :-)

citius
28.05.2021 kl 14:27 4225


https://www.dn.no/borskommentar/fantasyfond/koronaviruset/nel/shortgribbene-sirkler-over-et-nytt-blodende-offer-pa-oslo-bors/2-1-1017531

et annet "offer" :-))

Finanstilsynet publiserer bare summen av individuelle netto shortposisjoner som er over 0,5 prosent av antall utestående aksjer. Nels rapporterte shortandel på 5,6 prosent er dermed trolig betydelig lavere enn den reelle shortandelen. Mange investorer legger seg bevisst under 0,5 prosent dersom man ikke ønsker at shortposisjonen skal bli offentlig kjent.

I Nel er nå 82,6 millioner aksjer meldt shortet, tilsvarende en samlet verdi på cirka 1,5 milliarder kroner. Det er utelukkende utenlandske fond som har rapportert shortposisjoner i Nel. Men også Øystein Stray Spetalen er eller har trolig vært short i Nel.
Madscore
28.05.2021 kl 14:55 4175

Har ihvertfall fått betalt for og låne ut mgn aksjer gjennom zero konto i nordnet, så tror ikke det er noe problem og shorte👍
Gripmuligheten
28.05.2021 kl 19:51 4006

Det skjer ting nå framover:
Svensk oppstart av solceller Evolar og dens banebrytende solcellsteknologi vil revolusjonere solcellepanelindustrien med toppmoderne tandemsolceller.

En spasertur forbi solcelleproduksjonslinjen ved Evolars hovedkvarter i Uppsala, Sverige, avslører kanskje ikke mye for den tilfeldige observatøren.
Men det er tydelig at labyrinten av rustfritt stål, glass og transportbånd som fletter seg rundt det kavernøse anlegget, gjør noe spesielt.
"Det er her magien skjer," sier Evolar medstifter og CTO Olle Lundberg med et smil.
I hans hånd ligger et glassstykke med en fengende oransje fargetone som har potensial til å snu solindustrien på hodet.
Det er en toppcelle med et nanometer-tynt lag av perovskitt som kan kombineres med en konvensjonell celle for å danne en tandemsolcelle ved hjelp av Evolars unike fordampningsteknologi. Og det ultratynne laget er satt til å ha stor innvirkning på produksjonen av solceller.
Perovskites struktur gjør at solceller bedre kan utnytte den høyenergiske enden av spekteret, noe som gjør den perfekt for rimelige og effektive solceller - og et ideelt valg for toppcellen i tandemsolceller.

Høyere effektivitet, samme pris
Og i motsetning til hva mange tror, ​​er perovskite tandemcelleteknologi klar til å gå inn på et solcellepanelmarked som har stagnert på celler som gir litt mer enn 20 prosent effektivitet.
Faktisk øker kombinasjonen av solceller med Evolars fotovoltaiske teknologi celleeffektiviteten med 25 prosent sammenlignet med konvensjonelle celler.
"Våre perovskite-tandemceller gir mye høyere effektivitet for de samme produksjonskostnadene per watt," sier Evolar-sjef Mats Ljunggren.
“Nå er det tid for å investere i tandemsolceller. Det er ingen tvil om at det er dit markedet er på vei. "
Ljunggrens syn deles av den anerkjente solforskeren Anders Hagfelt, visekansler ved Uppsala universitet og vitenskapelig rådgiver for Evolar.
"Perovskite-teknologien er moden for kommersialisering," sier Hagfelt, som også har verdensrekord innen perovskite solcelleeffektivitet.
"Jeg forventer å se flere solcelleprodusenter bruke denne teknologien i løpet av få år."
Og med flere tiårs erfaring fra solindustrien vet Ljunggren og teamet hans hos Evolar mer enn de fleste når det gjelder kommersialisering av solinnovasjoner.

Tross alt er de det samme forskerteamet som tidligere ledet Solibro, et solteknologiselskap som vokste ut av den samme tynnfilmsforskningsgruppen for solceller i Uppsala University som skapte Evolar.

Eksperter innen tandemsolceller
På Solibro kommersialiserte teamet en annen tynnfilms solcelleproduksjonsprosess, og skalerte den fra laboratoriet til et globalt selskap med industriell skala og hundrevis av ansatte før det ble kjøpt opp av Q-Cells i 2006.
"Vi har kjørt - og vunnet - løpet om å kommersialisere tynnfilms solteknologi en gang før," forklarer Evolar CTO Lundberg.
Lundberg var medvirkende til å skalere Solibros teknologi og har ledet utviklingen av tynnfilmsfordampningsløsningen som driver Evolars produksjonslinje PV Power Booster.
“Evolars tynnfilm-tandemceller er basert på perovskitt i stedet for CIGS. Men mye av den underliggende produksjonsprosessen er den samme, forklarer han.
Selskapets tidligere tynnfilmkompetanse og sterke interne FoU-kapasitet gjør det godt posisjonert for å ta neste skritt med perovskite.
"Vi har erfaring, teknologi og teknikker for å installere kommersielt levedyktige produksjonslinjer for tynnfilm på ethvert produksjonsanlegg for solceller," sier Lundberg.

Tidlig-mover fordel
Evolar-teamet fikk bekreftelse på sin positive vurdering av løftet om perovskite tandemceller i november 2020 da den norske fornybare investoren Magnora bestemte seg for å ta en stor andel i selskapet.
"Perovskite-muligheten representerer et strategisk bøyepunkt for solenergiindustrien, vanlige bedrifter og forbrukere med mulig effektivitetshastighet på et tidspunkt da EU og andre regjeringer krever mer grønn energi," sa Magnoras administrerende direktør Erik Sneve den gangen.
Investeringen gir Evolar rullebanen den trenger for å øke gjennomstrømningen ved pilotproduksjonslinjen og etablere seg i det voksende markedet for solcelleproduksjon.
- Vi kan snart tilby en nøkkelferdig løsning som gjør at produsenter kan produsere perovskittceller innen 12 til 18 måneder etter signering, sier Evolar-sjef Ljunggren.
“Produsenter som velger å jobbe hos oss, vil ha en enorm fordel for den tidlige utvikleren. Sammen kan vi revolusjonere bransjen ved å gjøre solenergi mer konkurransedyktig og lønnsom. ”
Gripmuligheten
28.05.2021 kl 19:52 4000

Det skjer ting nå framover:
Svensk oppstart av solceller Evolar og dens banebrytende solcellsteknologi vil revolusjonere solcellepanelindustrien med toppmoderne tandemsolceller.

En spasertur forbi solcelleproduksjonslinjen ved Evolars hovedkvarter i Uppsala, Sverige, avslører kanskje ikke mye for den tilfeldige observatøren.
Men det er tydelig at labyrinten av rustfritt stål, glass og transportbånd som fletter seg rundt det kavernøse anlegget, gjør noe spesielt.
"Det er her magien skjer," sier Evolar medstifter og CTO Olle Lundberg med et smil.
I hans hånd ligger et glassstykke med en fengende oransje fargetone som har potensial til å snu solindustrien på hodet.
Det er en toppcelle med et nanometer-tynt lag av perovskitt som kan kombineres med en konvensjonell celle for å danne en tandemsolcelle ved hjelp av Evolars unike fordampningsteknologi. Og det ultratynne laget er satt til å ha stor innvirkning på produksjonen av solceller.
Perovskites struktur gjør at solceller bedre kan utnytte den høyenergiske enden av spekteret, noe som gjør den perfekt for rimelige og effektive solceller - og et ideelt valg for toppcellen i tandemsolceller.

Høyere effektivitet, samme pris
Og i motsetning til hva mange tror, ​​er perovskite tandemcelleteknologi klar til å gå inn på et solcellepanelmarked som har stagnert på celler som gir litt mer enn 20 prosent effektivitet.
Faktisk øker kombinasjonen av solceller med Evolars fotovoltaiske teknologi celleeffektiviteten med 25 prosent sammenlignet med konvensjonelle celler.
"Våre perovskite-tandemceller gir mye høyere effektivitet for de samme produksjonskostnadene per watt," sier Evolar-sjef Mats Ljunggren.
“Nå er det tid for å investere i tandemsolceller. Det er ingen tvil om at det er dit markedet er på vei. "
Ljunggrens syn deles av den anerkjente solforskeren Anders Hagfelt, visekansler ved Uppsala universitet og vitenskapelig rådgiver for Evolar.
"Perovskite-teknologien er moden for kommersialisering," sier Hagfelt, som også har verdensrekord innen perovskite solcelleeffektivitet.
"Jeg forventer å se flere solcelleprodusenter bruke denne teknologien i løpet av få år."
Og med flere tiårs erfaring fra solindustrien vet Ljunggren og teamet hans hos Evolar mer enn de fleste når det gjelder kommersialisering av solinnovasjoner.

Tross alt er de det samme forskerteamet som tidligere ledet Solibro, et solteknologiselskap som vokste ut av den samme tynnfilmsforskningsgruppen for solceller i Uppsala University som skapte Evolar.

Eksperter innen tandemsolceller
På Solibro kommersialiserte teamet en annen tynnfilms solcelleproduksjonsprosess, og skalerte den fra laboratoriet til et globalt selskap med industriell skala og hundrevis av ansatte før det ble kjøpt opp av Q-Cells i 2006.
"Vi har kjørt - og vunnet - løpet om å kommersialisere tynnfilms solteknologi en gang før," forklarer Evolar CTO Lundberg.
Lundberg var medvirkende til å skalere Solibros teknologi og har ledet utviklingen av tynnfilmsfordampningsløsningen som driver Evolars produksjonslinje PV Power Booster.
“Evolars tynnfilm-tandemceller er basert på perovskitt i stedet for CIGS. Men mye av den underliggende produksjonsprosessen er den samme, forklarer han.
Selskapets tidligere tynnfilmkompetanse og sterke interne FoU-kapasitet gjør det godt posisjonert for å ta neste skritt med perovskite.
"Vi har erfaring, teknologi og teknikker for å installere kommersielt levedyktige produksjonslinjer for tynnfilm på ethvert produksjonsanlegg for solceller," sier Lundberg.

Tidlig-mover fordel
Evolar-teamet fikk bekreftelse på sin positive vurdering av løftet om perovskite tandemceller i november 2020 da den norske fornybare investoren Magnora bestemte seg for å ta en stor andel i selskapet.
"Perovskite-muligheten representerer et strategisk bøyepunkt for solenergiindustrien, vanlige bedrifter og forbrukere med mulig effektivitetshastighet på et tidspunkt da EU og andre regjeringer krever mer grønn energi," sa Magnoras administrerende direktør Erik Sneve den gangen.
Investeringen gir Evolar rullebanen den trenger for å øke gjennomstrømningen ved pilotproduksjonslinjen og etablere seg i det voksende markedet for solcelleproduksjon.
- Vi kan snart tilby en nøkkelferdig løsning som gjør at produsenter kan produsere perovskittceller innen 12 til 18 måneder etter signering, sier Evolar-sjef Ljunggren.
“Produsenter som velger å jobbe hos oss, vil ha en enorm fordel for den tidlige utvikleren. Sammen kan vi revolusjonere bransjen ved å gjøre solenergi mer konkurransedyktig og lønnsom. ”
Slettet bruker
28.05.2021 kl 20:14 3962

Jeg ser at det diskuteres om MGN kan shortes. Hos Nordnet står det under ticker MGN ("Om selskapet"): Kan shortes Nei
Regner ikke med at den kan shortes andre steder heller da?

Ser også at hele 3918 Nordnet kunder eier aksjer i MGN.
Redigert 28.05.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
citius
31.05.2021 kl 07:22 3433

Fin og viktig melding fra MGN i dag

https://newsweb.oslobors.no/message/534639

Øker eierandelen i Evolar, som sannsynligvis er verdet mye mer enn hele MGN tilsammen :-))


Magnora ASA: Increases ownership in portfolio company Evolar AB
31 May 2021 – Renewable energy development company Magnora ASA is increasing its ownership in Evolar AB (Evolar) to 40.7 percent.

Redigert 31.05.2021 kl 07:23 Du må logge inn for å svare
canarias
31.05.2021 kl 07:57 3335

Magnora er på hugget, enorme verdier som vil komme ut fra juvelen Evolar.
citius
31.05.2021 kl 09:49 3164


Gledelig utvikling :-))

Magnora glir oppover på dagens vinnerliste og fortsetter opp i den stigende trenden etter bunnformasjonen er satt

"the trend is your friend"
canarias
31.05.2021 kl 09:56 3123

Jeg har sagt før at her vil vi se tresifret kurs i løpet av ett år eller to.
Vår uslipte juvel Evolar vil være en sterk bidragsyter til tresifret kurs.
citius
01.06.2021 kl 08:50 2734


Positiv utvikling mandag :-)

Ingen kan vite hva fremtiden bringer, men håper utviklingen fortsetter og verdsettingen normaliseres
Slettet bruker
01.06.2021 kl 10:35 2617

Opp hele 5 øre på en slik dag.. Amazing!!
canarias
01.06.2021 kl 11:09 2554

Vi legger stein på stein i Magnoras fundament og det er bunnsolid.
Alt går etter planen med vår juvel Evolar som bare den sannsynligvis forsvarer dagens kurs pluss mye til.
GRP
01.06.2021 kl 11:49 2479

Hva har du tjent penger på i dag da Bmwi8?
Det begynner å bli varmt nå, og sommerskoa må på Bmw’n
Bare å gi beskjed, flere her som kan spandere etterhvert🤑🤑
Slettet bruker
01.06.2021 kl 15:19 2317

Det må være utrolig frustrerende å sitte i en aksje som bare faller og faller og faller på røde dager.. Aksjen er oversolgt rent teknisk men til og med på knall grønne jubel dager for OSE faller Magnora videre.. Ikke veldig vanskelig å spå hvor dette bærer. IQ over sko nr og litt mer enn 1 års aksje erfaring så er du der.
Steerco
01.06.2021 kl 15:41 2254

Du traff bra på PEN....
Bmwi8
14.08.2019 kl 14:54
Det er de aksjene med høyest risiko som faller mest ved korreksjoner. Jeg har spådd Pen i 5kr iløpet av året og det kommer garantert.
Redigert 20.01.2021 kl 19:26
Svar
ekj011
01.06.2021 kl 15:50 2232

For de som eier Magnora. Unngå haussing, så slipper vi jallatendenser. De som har gjort hjemmeleksa vet hvor bra dette kan bli uansett.

Og for all del. Unngå å svare på BMW sitt skvip. Tydelig mangler i folkeskikk og en av dem som liker å gjemme seg bak anonymitet.

Hadde du derimot vært litt djevelens advokat og kommet med gode grunner for ditt syn så lytter jeg øre. For jeg finner ikke mye negativt med mgn selv. Føler jeg har godt av en grunn til å ikke kjøpe mer egentlig😅
Redigert 01.06.2021 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2021 kl 15:56 2205

På lengre sikt taler det meste for at denne kan gå høyt, så er det umulig og si om det er om 3 uker eller 8 mnd. Anser denne som en trygg og god langsiktig investering.
canarias
01.06.2021 kl 16:06 2181

Bra å ha fått luket ut alle champagneinvestorene ,
Magnora har som sagt laget ett meget solid fundament og på sikt er det ett av de desidert mest spennende selskapene på Oslo børs .
Slettet bruker
01.06.2021 kl 16:34 2127

Enig. Kutt ut den desperate hausingen. Og når kursfall forklares med stor shorting av selskapet, og skribent ikke engang er kjent med noe så elementært at selskapet ikke kan shortes, så blir forumet useriøst og totalt uten kvalitet. Jeg savner skribenter som har god kjennskap til selskapet/bransjen og kommer med god og konstruktiv informasjon. Heldigvis har vi bedre informasjon på FB siden. Når det gjelder Bmwi8 så har han faktisk hatt rett så langt, selv om jeg selvfølgelg forstår at han har en viss agenda for sine innlegg. Men negative kommentarer i selskapene i følger og investerer i må vi tåle.
Redigert 01.06.2021 kl 16:39 Du må logge inn for å svare