BCS - Ny melding/ enda en ny avtale - Mot kr 60-70?

Slettet bruker
BCS 14.05.2021 kl 09:13 51598

BCS leverer!
Enda en avtale med et nytt japansk selskap. BCS har mottatt over 400 henvendelser fra internasjonale foretak og har nå signert en ny avtale med enda et japansk storselskap. Dette er den 3 avtalen på få uker og det viser alt om hvor stor interesse det er for produktet til BCS.
BCS har alt levert første leveranse av produktet til den andre japanske kunden og forventer signering innen få uker (i løpet av Q2). Nå bør en kjenne sin besøkelsestid i BCS før kursen igjen er mellom kr 50-60?

Være med?

Bergen Carbon Solutions: Enters into BD and research LOI with Japanese company
(Bergen, 14 May 2021) Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS) today announces a Letter Of Intent (LOI) with a Japanese company for a business development and research cooperation for the expansion of green carbon-nanofibers applications. The agreement is the second LOI with a Japanese company for Bergen Carbon Solution.

“We´re excited to announce our second initiative in Japan, highlighting the strong interest for Bergen Carbon Solutions’ green carbon-nanofiber technology and the opportunities to rapidly expand our commercial footprint in Asia. Under the LOI, we will conduct a joint feasibility story providing additional data for the expansion of green carbon-nanofibers to new applications, in addition to providing decarbonizing opportunities for the Japanese manufacturing industry, ” says Jan B. Sagmo, CEO of Bergen Carbon Solutions.
https://newsweb.oslobors.no/message/533257

Etter dagens gledelige melding om avtale med et kinesisk selskap så er tråden endret til mot kr 60-70 som er et naturlig mål innen juni er omme. En begynner å forstå hvorfor Jan B. Sagmo virker så selvsikker i alle presentasjoner og intervjuer.
Bergen Carbon Solutions: Enters into LOI with Chinese company
https://newsweb.oslobors.no/message/535310

Når endelig avtale meldes signert med det japanske storkonsernet må nå tråden endres med høyere kursmål nok engangn
Redigert 08.06.2021 kl 12:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2021 kl 06:36 4532

Superinteressant tanke det der. Lavere kostnader for overføring av kraft vil jo gi mer energi for salg. Hvis carbon nanofiber kan brukes til høyspentledninger så snakker vi massive summer i spart energi!
Londonmannen
10.06.2021 kl 07:18 4512

Ja, ingen tvil om at Carbon nano fiber er et nøkkelprodukt i det grønne skiftet og vil være et viktig bidrag i energiøkonomisering. En ting er spart energi i overføring av strøm. Noe annet er innspart energi ved å gjøre biler og fly lettere, samtidig som de blir sterkere. Positiv effekt har det også innenfor batteriteknologien.

Det er ikke tvil om at etterspørselen etter Carbon nano fiber vil vokse kraftig i årene som kommer.

I den grad teknologien til BCS kan produsere topp kvalitet langt rimeligere og uten å sette negative fotavtrykk miljømessig, så burde BCS kunne ta langt større markedsandeler enn det som hittil er blitt forespeilet. Tenk bare på mengden CO2 som kinesiske kullkraftverk, fabrikker og trafikkmaskiner spyr ut hver dag! BCS må jo være å anse som sendt fra Himmelen av kinesere og japanere!

Spennende tider og er særdeles spennende selskap! I dag fortsetter aksjekursen trolig videre nordover. Det er nok fortsatt et økende antall investorer som ønsker å ta del i dette industrieventyret. Og dem som allerede er inne ønsker å øke sin andel. Slikt blir det kjøpepress av. Og antall frie aksjer er lavt i BCS. Kombinasjonen blir lkende aksjekurser. Det er bare å lene seg tilbake og formelig høre hvordan pengene renner inn på kontoen! ;-)
Hjelpalaus
10.06.2021 kl 08:02 4513

World market demand tar vel utgangspunkt i at en økning i produksjon av dagens applikasjoner som benytter CNF.
Om effektivisert produksjon senker prisen vil markedet mangedoble seg. F.eks avanserte sportstekstiler har et stort potensiale.
For automoti\vesektoren kan nok mengden økes med 100-gangen om det blir mer tilgjengelig. Idag koster karbontak gjerne 20000 kr på en heftig BMW. Om prisen blir mer riktig og tilgangen god kan fort både ramme og karosseri bygges i CNF på store deler av premium-porteføljen til bilindustrien...
marked1
10.06.2021 kl 08:14 4528

God morgen flotte BCS-folk!

10% opp til 60 kroner. Bare nevner det :)
Redigert 10.06.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
10.06.2021 kl 08:17 4527

Ingen tvil om at markedsmulighetene er nærmest uendelig. Tenk bare hva som i dag produseres av stål og aluminium.
Londonmannen
10.06.2021 kl 08:19 4654

Vil ikke bli nevneverdig overrasket dersom vi ser omsetningskurs på kr60,- før lunch inntas. ;-)
Slettet bruker
10.06.2021 kl 13:34 4481

Selv med noen prosent ned i dag (som jeg tror er sunt for aksjen) må jeg si at denne ser meget sterk ut! Den har stabilisert seg på NOK 52-53, og det ventes store nyheter innen rimelig tid! Lykke til alle BCS aksjonærer! Dette se
Lakshmi
10.06.2021 kl 14:12 4438

Vi skal nok innom 40 igjen, men enig, holder seg sterk. Vi må få en ralisering av LOI før den tar av igjen :)
Slettet bruker
10.06.2021 kl 14:25 4417

Håper den krakker til 3 kroner på tirsdag :)
Bullfight
10.06.2021 kl 15:13 4342

De som selger i dag er de samme som løper etter når meldingene tikker inn, men meglerene lever jo av kurtasje, stau pau !!
Amore
10.06.2021 kl 15:26 4318

Vil ikke overnatte uten aksjer. Det er om natten her hjemme det arbeides i Asia.
proffen
10.06.2021 kl 18:50 4218

Klar for Fredag og melding fra Asia : ) + +
Londonmannen
10.06.2021 kl 19:15 4203

Det kan gå troll i ord.....
HP17
16.06.2021 kl 08:15 3440

Tiden er inne til å rette fokus på avtalen med det japanske giganselskapet som er guidet i Q2. Det er kun 11 børsdager igjen så nå strammer det seg til. BCS har på kort tid levert over all forventning og det er all grunn til å feste lit at også BCS leverer her. Det er den ultimate meldingen fra BCS og kan føre til nye elleville rallytendenser når «alle» vill inn (også større investorer?).
Londonmannen
16.06.2021 kl 08:25 3386

Uten tvil en særdeles spennende tid for oss BCS aksjonærer.
Avtale/ikke avtale i løpet av Q2 er et tveegget sverd. Ledelsen har gått høyt på banen og spent buen kraftig. Dersom de leverer, da blir det full fyr i teltet. Men dersom de ikke leverer, så blir det full nedtur. At det finnes to mulige utfall, er greit å ha klart for seg slik at risikovurderingen blir korrekt.

Det jeg misliker med at ledelsen blir såpass konkret på tidslinjen, er at ledelsen umulig kan sitte med full kontroll i denne saken. Her er det to parter som skal bli enige.

Samtidig viser ledelsen med sitt konkrete utspill atcde har enorm selvtillit mtp eget produkt og produktets fortreffelighet mhp konkurrenter. For uten en særdeles sterk tiltro til egen teknologi og produkt, så kunne ledelsen ikke gått ut på den måten de har gjort.

Så vi får bare krysse fingret og tær og satse på at det kommer en positiv melding innen utgangen av juni. Det ville vært fett!
rockpus
16.06.2021 kl 08:52 3307

" Men dersom de ikke leverer, så blir det full nedtur."

Det synes jeg er en litt for dramatisk antagelse. Å tidfeste med nøyaktighet når slike avtaler signeres, har som regel vist seg å være vanskelig. Om vi kommer litt inn i juli, trenger ikke det bety at avtalen ikke blir noe av. Men selvsagt er det alltid noen overnervøse som da selger seg ut på billigsalg..
Amore
16.06.2021 kl 08:58 3260

Er nå rart om det ikke skulle bli noen avtaler da med så mye interesse rundt produksjonsmetoden- Tror ikke noe på det
tjena
16.06.2021 kl 09:02 3274

Jeg sier heller at jeg blir overasket om det blir signert noen avtale i juni. Tipper det blir forsinket. Men jeg skal vente. Det er sikkert.
Gullhaugen
16.06.2021 kl 09:13 3225

Ser ut som om folk blir manipulert til å selge av robboten i dag også...hold på akjene for helvete!
Må være passe dum å selge under spettet som solgte 1.3 mill i ett til 50 kr.
Redigert 16.06.2021 kl 09:18 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
16.06.2021 kl 09:21 3220

Når man ser hvordan reaksjonen på aksjekursen til BCS er på at SP gjør en endring i balansen på porteføljen, altså noe som ikke har noe å gjøre med BCS, så tror jeg nok vi må være såpass realitiske at dersom det ikke skulle bli avtale i løpet av juni, så vil markedet overreagere og sende kursen kraftig nedover.

Jeg er slett ikke uenig i at en utsettelse til juli ikke burde ha noe å si på kursutviklingen. Men jeg er også av den oppfatning at en rebalansering i SP der fondet selger ut 1,2 mill aksjer, heller ikke burde ha noen påvirkning på kursen. Intet av det fundamentale er endret. Men her er det psykologien i markedet som gir seg utslag. Den samme psykologien som vil slå inn dersom det ikke skulle komme en avtale i løpet av Q2.

Det er viktig å kjenne til disse mekanismene og å ha is nok i magen til ikke å la seg påvirke. Jeg skjønner at enkelte ønsker å utnytte disse kurssvigningene, men jeg er ikke en av dem. Jeg har tro på BCS sin teknologi og jeg har tro på at japanske og kinesiske interesser er blitt såpass trigget av det de har sett at det blir inngått avtaler. Og jeg tar ikke sjansen på å befinne meg på utsiden i det avtalen treffer markedet. Derfor overlater jeg trading til andre.

Ha en riktig god dag!
Londonmannen
16.06.2021 kl 09:25 3290

Tror nok ikke det er mye nedside fra dette nivået. Robotene vil nok gjøre sitt ytterste til å få ut billige aksjer, men mine får dem ikke. Skjønner meg ikke på dem som tør trade i den tiden vi nå er inne i. Det står over 400 internasjonale kunder og skraper på døra og dert pågår forhandlinger med flere internasjonale aktører. Storfe ting kan skje når tid som helst. Dette er ikke tiden til å sitte på utsiden, uansett hvor kort tidsintervallet er. Det tar kun sekunder fra avtale treffer markedet og til reaksjonen slår inn.
rockpus
16.06.2021 kl 09:30 3288

Vi er nok i det store og hele ganske enig. Men jeg tror ikke vi får et dramatisk kursfall den 1/7, om det da enda ikke er signert en avtale. Jeg tror mer på en gradvis kursnedgang etter hvert som pessimisme sprer seg ut over dagene i juli. Helt til den dagen det smeller..!
Amore
16.06.2021 kl 09:38 3282

Det bør vel børsmeldes om det ikke blir noe avtale i Q2 som de tar sikte på- Det er ikke det samme med tar sikte på som skal. Men det er rom for mistolkning. Derfor
rockpus
16.06.2021 kl 09:55 3218

Det eneste selskapet må børsmelde er enten en signert avtale eller en beslutning om ingen avtale. Tidsanslaget er kun et anslag og ingen garanti for aksjonærene.
Hjelpalaus
16.06.2021 kl 10:38 3150

Og kursen presses ned.
Jeg tipper mange av de som kjøpte på 50 kaster kortene.
De har nok innsett at bukkerittet til 60 var drevet av massesuggesjon og at det ikke er noen logikk bak prisingen.
rockpus
16.06.2021 kl 10:43 3133

Det var et "hjelpalaust" forsøk på å baisse kursen fra en som tydeligvis har solgt seg ut og gjerne vil inn igjen på et lavere nivå.

Skulle gjerne fått en god forklaring på hvorfor de som har kjøpt på 50 i disse dager skulle ønske å selge seg ut igjen med tap..
HP17
16.06.2021 kl 10:54 3102

Vil ikke overraske meg om det kommer en børsmelding i dag eller mer sannsynligvis i morgen dersom det er noen større aktører som kjøpte på kr 50. Det i seg selv vil nok trigge et par kroner opp på kursen. Være med?
Hjelpalaus
16.06.2021 kl 10:57 3085

Jeg trenger ikke baisse kursen.
Det klarer de som selger billigere og billigere fint uten min hjelp.
rockpus
16.06.2021 kl 11:15 3020

Poenget er kun at du gjennom dine innlegg på en komisk måte avslører din egen posisjon og motivasjon.
Hjelpalaus
16.06.2021 kl 11:19 3004

Jeg sitter på plenty aksjer, kjøpt på en pen pris. Men begynner å miste trua. Overrask meg gjerne positivt, men begynner å føle på Opticom-deja vu her.
Molbre
16.06.2021 kl 11:29 2962

Synes selskapet har kommet langt på 4-5 år jeg, og etter 2 måneder på børs! Men bare å selge hvis du ikke har troen, ser ut som det er noen som er interessert i aksjene dine :-)!
rockpus
16.06.2021 kl 13:01 2834

Dersom du sitter på plenty aksjer og begynner å miste trua, så er det jo merkelig at du forsøker å prate ned kursen før du har solgt..?
Uansett må du svært gjerne vise meg et konkret grunnlag for å miste trua. Alle signaler så langt tyder jo på at her er mye positivt i vente. Kan du vise meg et eneste negativt signal fra selskapet?
Hjelpalaus
16.06.2021 kl 13:21 2792

Alle signaler tyder på ja.
Men her er det 10 fugler på taket og ingen i hånda frem til noen uten aksjer eller bindinger faktisk bekrefter at modulene gjør som foreskrevet. Nemlig lager høyverdig CNF av CO2.
Jeg syns det er ekstremt spennende, og det er derfor jeg har kastet inn en årslønn for en vanlig arbeider i denne aksjen.
Men samtidig er det særdeles spekulativt. En positiv bekreftelse fra Japan er det som skal til for å sende aksjen til 100 kr. En kald skulder sender den antagelig ned i en-sifret.
rockpus
16.06.2021 kl 13:25 2776

Greit innlegg, men du har fortsatt ikke forklart hvilke signaler eller nyheter som skulle gi deg grunnlag for å miste trua.
Hjelpalaus
16.06.2021 kl 13:54 2720

Jeg har ikke trua på at det kommer nyheter fra Japan i q2.
Men det er en subjektiv sak. Jeg har vel ikke sagt at det er objektive negative signaler?
Redigert 16.06.2021 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
Amore
16.06.2021 kl 14:20 2661

Gå inn på hjemmesiden til BCS så vil du se 3 grader NCF som er til salgs - At du fortsatt tviler på kvaliteten får bli din sak. Her er det bare å sitte rolig i båten -Tålmodighet er en dyd
Redigert 16.06.2021 kl 14:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.06.2021 kl 14:27 2628

Må si det skal bli godt å få bort disse livredde småsparerene fra salgssiden med fislesummene sine. At noen i det hele tatt selger nå med tanke på hva som kan komme er for meg et stort mysterium...
Olans97
16.06.2021 kl 14:28 2630

Selskapet og produktet er akkurat det samme som før. Sagmo er ved roret og produktet er godt hvis ikke best i verden. Q2 er langt fra over enda. Jeg ser ikke den store bekymringen for de som tenker langsiktig.
Slettet bruker
16.06.2021 kl 14:31 2622

Det er bare nervene som spiller inn.Ta deg en kald øl i sola og pust med magen.Tror du kommer til å angre som en hund hvis du selger nå.
Amore
16.06.2021 kl 14:40 2588

Det er kjempeflaks å få kjøpt aksjer til bunnpris. De som ikke benytter seg av anledningen og er uten aksjer og har mulighet bør kjenne sin besøkelse tid. Skjønner ikke hvorfor den gikk så drastisk ned , men pytt pytt jeg sitter bom fast. Og jeg er kjent for å være sta- Følg planen