DNO i dag = overreaksjon KJØP

citius
DNO 14.05.2021 kl 09:52 39536

En kraftig overreaksjon på DNO aksjen i dag gir en god KJØP mulighet

Pengene er ikke borte, det tar bare litt mer tid

Jeg er enig med Paretoanalysen som sier KJØP og sterk kontantstrøm
og så kommer utbyttene igjen
halvpris
08.06.2021 kl 21:27 4479

Oljelager talla i USA i videre fall
Vikusen
08.06.2021 kl 23:55 4236

I tillegg.

Oil prices were up again on Tuesday after U.S. Secretary of State Antony Blinken said that even if the U.S. were to reach a nuclear deal with Iran, hundreds of sanctions would remain in place in the clearest indication yet that more Iranian oil barrels are not imminently headed for the market. 
citius
09.06.2021 kl 06:12 4093


Vanskelig å forstå DNO aksjen for tiden

prøver med et par teorier

Shorterne styrer og klarer å holde aksjen noenlunde "i sjakk"

Større eier (e) som selger seg ut over det jevne, til de er ferdige (ut-av-olje-strategi)

Eller kanskje noen vil kjøpe selskapet og har gode forbindelser for å holde prisen så lav som mulig....mens man jobber med saken


Ellers er jo oljeprisen på 72 USD og aksjen skulle normalt sett vært vesentlig høyere
Habub
09.06.2021 kl 07:02 4017

Har skrevet det før, dette er et ledelses problem, naturligvis skal INGEN ledelse fokuserer på aktie-kurs, MEN de skal synliggøre de værdier som aktionærerne ejer og det gør man med klar kommunikation, opdateringer og handlingsplaner. DNOs ledelse er fuldstændige passive i en grad jeg aldrig har oplevet i en aktie-selskab før, faktisk mener jeg at det er i strid med børs-reglerne på OSE hvilket i øjeblikket bliver undersøgt og en klage vil følge.

Når firmaet bliver så amatør-mæssigt ledet som tilfældet er falder interessen hvilket medfører langt lavere trade noget som er ganske tydeligt. Når en spiller har 5 millioner aktier short men kan flytte kursen op til 5% med 500.000 aktier så er det ikke så svært at sætte en robot til at trade aktien i kælderen. Det foregår ved at de dage hvor aktien skulle falde markant køber man en del af de aktier så faldet mindskes, men den falder alligevel, de dagen den skal stige som idag så dumper man aktier når volumen falder og man havner langt lavere end man burde. Det betyder at over tid så falder og falder kursen selv ved en højere olie-pris, en DNO aktie til 9 kroner med olien over 72 er jo fuldstændigt debilt, her er ingen sammenhæng mellem aktien og DNO...... Hvilket som før nævnt peger direkte tilbage påledelsen som ikke passer sit job..!

Nuvel olie-forbruget vil kun stige og stige de næste 6 måneder, man kunne jo håbe på at en større investor får øjnene op for hvor fejl-priset DNO er og vælger at investere. Det er iøvrigt ledelsens opgave at rejse rundt og holde foredrag omkring firmaet, de SKAL fremstille DNO i et realistisk lys for på den måde at får investorere ombord, hvornår har nogen sidst set et road-show fra DNOs ledelse som fremviser DNO casen, jeg mener personligt de skulle fyres hele bundtet, det har vel også arbejdet der i mange mange år hvilket uden tvivl bevirker at man bliver complacent (doven, selvtilfreds og ligegyldig)
vulkan
09.06.2021 kl 07:04 4001

Logikken i DNO er opp med oljepris, ned med aksjekurs. Spent på om den fortsetter idag....
Greit at DNO fikk en straff i kurs etter utsettelse av kurdernes nedbetalingsplan. Men hvorfor kursen har gått nedover etter dette når oljen har brutt opp og etablert seg på et nytt høyere nivå er helt uforståelig.
Kursen ligger nå 10-15% etter feks Equinor/Aker BP siden oljeprisen brøt 70.
Er det nye dårlige opplysninger som ikke er pressemeldt/allment kjent?
Habub
09.06.2021 kl 07:23 3963

KRGs udmelding var et forhandlingsudspil, INGEN af olieselskaberne har accepteren den del endnu, det er over en måned siden DNO meldte at man ville forhandle og derefter INGEN information til markedet, det er uacceptabelt. DNO oplyste endvidere at man ville revurdere løfte aftalerne, hvad indebære det? Ingen inforamtion. I bund og grund er det fuldstændig ligegyldigt om KRG betaler 20, 30 eller 50% sålænge at pengene bliver betalt så det burde ikke have så massiv en indflydelse på kursen, ISÆR når olien er steget mange procent den sidste måned.

DNOs ledelse er nogle amatører som er fuldstændig ligeglade med investorerne og markedet i helhed!
Prewia
09.06.2021 kl 07:44 3902

Genel har ju också fallit o inte reagerat på oljeprisuppgpngen, lite så med shamaran också, är det några problem i irak vi inte vet om, man kan ju undra
Habub
09.06.2021 kl 08:01 3842

Det er højest usandsynligt så skulle det jo havde været meddelt markedet for længe siden, medmindre ledelsen gerne vil i fængsel..;)
vulkan
09.06.2021 kl 08:37 3729

OK, om Genel og Shamaran lider samme sjebne er det sannsynligvis langtidsvirkninger pga manglende tilbakebetalinger. Som sagt over tror jeg hvilken som helst avklaring rundt dette vil hjelpe. Og en eller annen form for ny avtale vil jo måtte komme.
Slettet bruker
09.06.2021 kl 08:42 3707

Dno har ingen tillit i markedet, mossa har gjort selskapet aksjonærfiendtlig og så kan en jo lure på hvorfor. Hører nesten ingenting fra mossa, ingen nye funn eller fremtidsplaner. Det har jo heller ikke vært mye info fra det de kjøpte i Nordsjøen(faroe petroleum). Dere som tror på kurser over 10kr og mot 15kr, må se dere i speilet en gang til.
Habub
09.06.2021 kl 09:12 3624

XL, det er dybt useriøst det du skriver, DNO tjener så uhyggelig mye med penge og på et tidspunkt vil det fundementale slå igennem, det er kun et spørgsmål om det er om 1 uge eller om 1 måned. DNO vil i resten af 2021 skovel penge ind hvor fokus er på at nedbringe gæld i virksomheden (hvilket jeg er enig i er fornuftigt) Der VIL komme en løsning på KRG da de er mere afhænige af DNO end omvendt, som andre skriver så burde fokus være på et få STABILE betalinger, helst fra egen eksport skulle det ske så er DNO i 35 kroner på et øjeblik..! Opsiden er enorm, men det kræver en langt mere pro-aktiv og informativ ledelse.

Heldigvis kan vi aktionærer sende forslag til dagsordenen jeg kommer til at foreslå et cap på 4,5 millioner kroner i løn til bestyrelsesformanden, så må vi se hvor mange som er enige i det.
Vikusen
09.06.2021 kl 09:24 3570

Unasett dno bør informere om hvordan det går med forhandlingene osv. Tar det virkelig en måned å forhandle?
Prewia
09.06.2021 kl 09:55 3488

Fantastiskt oljan snart o 73 dollar o det ligger säljposter på 150000 aktier på 9,33 helt sjukt som sagt
Fluefiskeren
09.06.2021 kl 10:48 3358

Hvis man er så misfornøyd over lang tid er det vel aktuelt med et aksjonæropprør. Hjelper ikke å sitte her å rase.
Habub
09.06.2021 kl 11:02 3317

Helt enig.

Nu mærker jeg jo at jeg ikke er den eneste som har det på denne måte, jeg skriver her da jeg er ret overbevist om at folk fra Dno også læser her, i så fald er de orienteret over hvad som foregår.

Jeg kan garantere deg at jeg IKKE kun skriver sure indlæg, i øjeblikket arbejders på at finde ud af (gennem historik) og OSEs regler og vilkår hvor DNO ikke har oplyst i tilstrækkelig grad, når det er fastslået vil en klage blive sendt til OSE med henblik på behandling og en henstilling fra børsen omkring etik og god markeds-skik. Yderligere vil der blive fremsat et forslag omkring bestyrelsesformandens gage (løn) således den kommer i cirka samme gruppe som peers med samme indtjening.

Jeg som aktionær betaler gerne høje lønninger hvis ledelsen er den værd, det er bare ikke tilfældet i denne situation. Jeg ser en ledelse som er totalt væk fra virkeligheden og som ikke passer det job de er ansatte til af aktionærerne. Da DNO for en meget stor del består af små-aktionærer så tror jeg ikke det bliver så svært at få stemmer nok til at give et vink med en vognstang..:)

Fluefiskeren
09.06.2021 kl 11:20 3279

Det var ikke meningen å rette dette mot deg personlig. Det er mye misnøye med ledelse og styre og stell her. Tror det kunne vært veldig bra å fått inn en aksjnær i styret som også kunne representere de mellomstore og små aksjonærer. Husk det er vi aksjonærer som eier selskapet. RAK eier kun 40 %.
Habub
09.06.2021 kl 11:27 3258

Sådan forstod jeg det slet heller ikke. DNO er som du korrekteligt siger ejet af små-aktionærerne og de fleste læser med her så opgaven er ikke uoverskuelig, der er bare ingen som har gjort noe før. Vi skal bare have så mange som muligt til at ytre seg her på forum samtidig med at arbejdet foregår således DNOs ledelse en gang for alle kan rette ind og passe sit arbejde. :)
nucleus
09.06.2021 kl 12:18 3140

Trøsten er vel, at Mossa er vel den enkeltperson.. som tapper mest på sin "eget styre", iforhold til aksjekursen.
Så ja burde være en stor egenintresse å utbedre kommunikasjon i DNO.
Trigger ellers er jo selvfølgelig Kurdistan og betalningsevne og inte minst vilje å oppretteholde god kontrakt.
Mere satsing og funn utafor Irak hadde smakt, til det politiske uroen eller hva en nå ska kalde det, bedrer seg.
Oljeprisen er hvertfall sterk, da bør inntekter gi driftsresultater.
PlayerOne
09.06.2021 kl 13:40 3018

Det kan virke som om det må en betydelig trigger til for at DNO skal kunne få noen positive oppover momentum. Det holder tydeligvis ikke at Oljeprisen stiger, investorer er ikke imponert uannsett. Og med tanke på at Olje ikke er fremtiden, så er ideen å investere langtids i DNO ganske dødfødt, og da uteblir også seriøse investorer. Det er ingen som investerer i utbytteaksjer nå, alle vil ha vekstaksjer innen det grønne skiftet, og DNO posisjonerer seg usedvanlig dårlig for fremtiden på denne fronten. DNO har masse penger, og tjener masse penger, og så? Det hjelper jo aksjonærer ingenting dersom de ikke har tenkt å dele ut utbytte (20 øre, haha), eller bruke det til å investere i fremtiden. Da er jo DNO egentlig bare et synkende skip på lang sikt. Se på Hydro, de har begynt å legge seg om til det grønne skiftet, og aksjonærene har fått betydelig avkastning fra de annonserte det. Hva gjør DNO? Absolutt ingenting.
Habub
09.06.2021 kl 14:07 2946

Grønne skiftet.. HAHAHA... Der er en markant forskel på politik og fakta, verden vil bruge mere olie i 2022 end nogensinde før, også i 2023, 2024 osv, det grønne skiftet (som du siger) kan slet slet ikke levere den mængde energi som skal til og det har mange investorer lært på den hårde måde det var en ballon som sprang.

Kina bygger kul-kraftværker på livet løs og alle nye økonomier skal bruge olie, inkl Kina, yderligere skal vi lige have tallene på plads, der bor dobbelt så mange mennesker i Kina som i USA og hele EU til sammen, eller næsten 4 gange så mange mennesker i Kina som i EU. Hvem tror da at det hjælper miljøet at man i EU / Skandinavien køber en el-bil?

Olie kommer til at eksistere i mange årtier endnu.

https://www.reuters.com/business/energy/chinas-new-coal-power-plant-capacity-2020-more-than-3-times-rest-worlds-study-2021-02-03/
Jonky
09.06.2021 kl 14:12 2918

Enig, 20 øre er en vits her. Ser ut som de store inntektene forsvinner ut bakveien på en eller annen måte. Tror ikke styrelederen stresser med aksjekursen på noen som helst måte.
Stokk Dum
09.06.2021 kl 16:32 2747

Summary of Weekly Petroleum Data for the week ending June 4, 2021
U.S. commercial crude oil inventories (excluding those in the Strategic Petroleum Reserve) decreased by 5.2 million barrels from the previous week. At 474.0 million barrels, U.S. crude oil inventories are about 4% below the five year average for this time of year. Total motor gasoline inventories increased by 7.0 million barrels last week and are about 0% below the five year average for this time of year. Finished gasoline and blending components inventories both increased last week. Distillate fuel inventories increased by 4.4 million barrels last week and are about 5% below the five year average for this time of year. Propane/propylene inventories increased by 5.5 million barrels last week and are about 12% below the five year average for this time of year. Total commercial petroleum inventories increased by 15.5 million barrels last week.
Kilde: eia.gov

mvh
Redigert 09.06.2021 kl 16:33 Du må logge inn for å svare
sveipen
09.06.2021 kl 20:25 2551

Berge Gert Larsen som styrte DNO i mange år brukte stort sett selskapet som sin private lommebok, og mange var fornøyde da Iraneren sendte Larsen hodestups ut av selskapet.
Har det blitt noe bedre?
Nei.
Iraneren som er styreformann, og hovedeier er absolutt ikke noe lykketreff for DNO.
Spør Oto1.
Han kjenner historien, og er (var)stor aksjonær i DNO.
Mossa er ikke noe bedre enn Larsen, og styrer selskapet på en elendig måte. Bryr seg ingen ting om sine aksjonærer, og deler ut små almisser. 20 ører i utbytte?
En vits, spør du meg.
Betale ned på gjeld?
Hvem aksjonær tjener på det?
Iallefall fall ikke småaksjonærene. Ikke de store heller for den del.
Om det ikke skjer drastiske endringer i ledelsen på dette selskapet, vil dette ende med at ingen gidder mer, og selger seg ut.
Robotene kan holde på slik de gjør i dag, helt inn i evigheten.
Du Oto1, som var med på forrige aksjonæropprør?
Har du sovnet, eller stiller du på nytt slik at vi kan gi Mossa noe å tygge på.?
Slik det er nå, går dette inn i evigheten som verdens mest aksjonærfientlige selskap.
halvpris
09.06.2021 kl 20:46 2498

Folketrygdfondet er langt fra fornøyd med DNO. Stemte atter imot på GF
sveipen
09.06.2021 kl 20:50 2485

Ingen av aksjonærene kan være fornøyde med dette, med unntak av Mossa da. Største eier og sikkert godt fornøyd med kursen.
Anywhere
10.06.2021 kl 11:06 2086

La det være helt klart:
Med dagens oljepris har DNO en ekstrem direkte-avkastningsmulighet. Selskapet har god inntjening ved oljepris på 50 dollar.
Ved 70, så øker dette ikke med millioner, men med milliarder uten at kostnader går opp.
Merk også at det om ikke så lenge vil vise seg hva de får ut av Baeshiqa, med ditto bidrag.
Mine kalkulasjoner tilsier at ekstreinntjeningen som pågår nå vil eliminere DNO sin gjeld om den pågår et års tid samtidig som gamle gjeldskrav innfries.
I praksis flerkrones utbytte-level, og en direkteavkastning potensielt på over 20% selv om kursen drar til 20 kroner.
sveipen
10.06.2021 kl 13:25 1957

Får håpe du har rett.