Vinner innovasjonspris + Svært gunstig Q1

Slettet bruker
ELABS 14.05.2021 kl 15:16 8555

Elliptic Laboratories fortsetter mot stjernene og har vunnet innovasjonspris i Asia. Q1 var svært godt og guidingen er ikke til å ta feil av: Vi får snart nyheter om PC. Det er ikke nok aksjer til alle så her blir det trangt inn døra.
God helg:-)
https://www.ellipticlabs.com/media-coverage/?fbclid=IwAR2IJUxy5yTq4hyhC6GGtwATkk6nfyNHZZlNc6_RSmoQkuKxVvdfVWS8lDE
Redigert 14.05.2021 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
hmnei2
14.05.2021 kl 16:42 8482

Sitter med 2500 aksjer i denne. Skulle ønske det var 25000.
Slettet bruker
14.05.2021 kl 17:40 8429

Har ikke stort mer selv jeg altså, men veldig spennende selskap å følge med på. Utrolig dyktig leder med produkt både mobil og data trakter etter. Rett og slett en aksje jeg har klokketro på.
Redigert 14.05.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
hmnei2
14.05.2021 kl 19:45 8364

Ja utrolig spennende. Med 19 POC kontrakter, så er det tydelig at det er mange intressenter for denne teknologien, så vi får bare håpe at dette blir standard for laptoper fremover . Xiaomi har allerede oppdaget potensialet i teknologien. Så det er bare å vente på at Xiamo Mi11 Lite kommer på markedet verden over, så kommer inntektene. Hvis vi får laptop inntekter i tilleg, så blir dette en spennende reise.

Dersom de faktisk klarer å nå guidingen på 500 millioner innen 3 år, så står vi ovenfor en kjempemulighet.

Hardly
18.05.2021 kl 08:35 8025

Elliptic Labs har signert en tredje kontrakt for et proof-of-concept (PoC)-prosjekt med en av topp tre-produsentene av laptoper/PCer.
Leo2
20.05.2021 kl 18:12 7669

At ikke denne har skutt i været de siste måneder skjønner jeg ikke. Caset virker jo nesten for godt til å være sant; vekstselskap med god balanse ( viktig med take på høyere renter i disse dager), det renner inn med børsmeldinger, samt at guidingen alene burde gi en reprising av selskapet. Virker også som de er på veldig god vei mot å nå gudingen. Virker som det er svært få som har fått med seg caset og at den synker på lavt volum. Noen som har noen annen forklaring eller noe negativt som jeg har misset? Heller er det bare å fortsette å laste opp på disse prisen og håpe på at flere får øyne opp når DW i laptop og nye avtaler kommer inn?
Leo2
20.05.2021 kl 18:17 7652

At ikke denne har skutt i været de siste måneder skjønner jeg ikke. Caset virker jo nesten for godt til å være sant; vekstselskap med god balanse ( viktig med take på høyere renter i disse dager), det renner inn med børsmeldinger, samt at guidingen alene burde gi en reprising av selskapet. Virker også som de er på veldig god vei mot å nå gudingen. Virker som det er svært få som har fått med seg caset og at den synker på lavt volum. Noen som har noen annen forklaring eller noe negativt som jeg har misset? Heller er det bare å fortsette å laste opp på disse prisen og håpe på at flere får øyne opp når DW i laptop og nye avtaler kommer inn?
riskypick
10.06.2021 kl 07:26 6858

Ser ut som jpm låner ut aksjer. Volum mandag var 6400,mens jpm reduserte med 9285. Det meste av disse(9285)ble dumpet på 170kr på tirsdag er mitt gjett.

Så spørs det om shorterene rakk å dekke inn alt på det lille fallet ut tirsdag og starten på onsdagshandel.

Dette er bare spekulasjoner. Kan være litt feil med lister også,og at jpm salga er reelle(ikke utlån).
Babbai
10.06.2021 kl 15:47 6641

Jeg nevnte det samme på Shareville for et par dager siden. Grunnen var at JPM har hatt 418666 aksjer før, så reduserte de før de igjen var tilbake på 418666. Nå har de redusert igjen. Det var en på Shareville som sa han/hun hadde sjekket shortregisteret uten å finne noe. Jeg trodde shorter under en viss prosent ikke vises der, men akkurat det er jeg ikke 100% sikker på.

Mandag 7. juni var volumet 6404, men jeg tror du ser på feil aksjonærliste. JPM reduserte ikke med 9285 den dagen. Jeg tror du sammenligner volumet fra mandag med JPMs salg på tirsdag. Se på posten på Shareville fra 9. juni. Jeg mener det er listen som gjelder 7. juni (to dagers mellomrom). På den mandags-listen solgte JPM 6314 aksjer og omsetningen på topp 50 var 6335 altså mindre enn totalomsetningen 6404 - which makes sense. Den dagen stod i så fall JPM for nesten alt salg, mens de fleste kjøperne var utenfor topp 50.

Listen fra i dag, 10. juni, gjelder tirsdag 8. juni (mener jeg). På listen fra i dag ser man at JPM solgte 9285 aksjer tirsdag 8. juni - ikke mandag 7.. Totalt volum på tirsdag var 23755.

Jeg skjønner heller ikke hva JPM driver med. Det skal bli spennende å se om de går tilbake til 418666 aksjer igjen.
Hardly
10.06.2021 kl 16:13 6613

Short fra 0,5 % og nedover vises ikke i short registeret.
Babbai
10.06.2021 kl 16:42 6585

Takk! Det blir ca. 48 000 aksjer.
riskypick
15.06.2021 kl 07:47 6233

Babbai
Angående aksjonærlister,så stoler jeg ikke mye på de jeg abonnerer på fra TekInvestor. Voldsom lag på handler der siste tida for noen aktører,og vanlig lag for andre. Uansett,det har ingen betydning for Elabs sin ferd fremover. Markedet har ikke verdsatt siste meldinger. Litt rart vil jeg si det er. Åpenbart at r/r har bedret seg stadig siste tida. Med tre stk POC hos en og samme aktør,samt ny POC med ODM vil jeg si sjansen for firm pc kontrakt er svært høy(over 90% sannsynlighet).
Vi har dessuten fått inntreden i nytt marked med POC for smart tv. Vel,vel,buen spennes,det er hvertfall helt sikkert. Dette kan bli massivt. Jeg mener med dagens pris(mcap) at kun faste og potensielt nye smarttelefon kunder/marked er priset inn. Vi må forvente nye lanseringer fra ny storkunde,da de allerede har betalt litt for software. Summerer man Xiaomi lanseringer er det ikke så vanskelig å kalkulere seg frem til at dette samarbeid går bedre og bedre. Og hvorfor skal ikke de andre aktører dra nytte av alle Elabs fordeler? Jeg vet prisargument er mindre her,men tenker sjansen for videre vekst innenfor smarttelefon er svært høy.
riskypick
15.06.2021 kl 14:24 6135

Mye bra info om Elabs på shareville. Det jeg derimot finner lite om,men som jeg mener er svært relevant for verdsetting er det Laila prater om,nemlig lang term perspectives. Jeg tror ikke det er mulig å komme opp med noen bedre og mer kostnadseffektiv løsning på en del ting(presence detection bla)enn med Elabs teknologi. Intel og andre storkunder ønsker å spille på lag over langen.
Jeg mener markedet er på villspor og har lastet tungt i Elabs.
Redigert 29.07.2021 kl 08:20 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
16.06.2021 kl 01:43 6014

Elliptic Labs har et utrolig potensiale, og tidligere i dag skrev jeg et par innlegg på SV om økonomi i smartphonesegmentet. Dersom antakelsene om prisingen stemmer, så kan faktisk selskapet klare "break even" på kun Xiaomi og denne andre OEM, dersom det er Honor som er kunden. Svaret på dette får vi kanskje nå onsdag eller torsdag.

Vi vet at blant annet Samsung er intetessant, Intel, Cirrus, Mediatek og Qualcomm. Vi vet at selskapet har 7 PoC-kontrakter med laptop/pc, og er på vei inn i smart-TV og IoT-segmentet. Holder smartphoneregnestykket mål så vil disse, pluss andre smartphones være overskuddet...

Man skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt, men det er svært mye som peker i en retning som favoriserer Elabs software i forhold til hardware;
-FOV
-Komponentmangel
-AI-behov
-Pris
-Skalering/leveransedyktighet
-Miljøaspektet

Til diskusjonen omkring aksjonærlister; når det legges ut liste for f.eks dag 1, så vil denne komme oppdatert dag 4. Dag 1 selges aksjene, så følger det to dager med "lag" for at eventuelle feil og mangler kan korrigeres om det har forekommet tregheter i banksystemet eller andre ting. Når døgnet er ferdig oppdateres listene. Disse sjekker man gjerne på morgenen etter. Dvs, mandagssalget vil vi kunne sjekke torsdag morgen. Dette stemmer omtrent alltid. Jeg har dog vært ute for enkelte avvik, men når jeg sjekker meg selv så har det alltid stemt. Jeg sjekket Investinors utlån av aksjer i poLight i forbindelse med en opsjonsinnløsning, og der stemte ikke dagene. Kan være at det er fordi det er børsmeldt?
riskypick
16.06.2021 kl 07:29 5935

Ang aksjonærlister.
Det stemmer Myrabakk. Mandagshandel fremkommer torsdag morgen.ang. Avvik er det motsatt i mitt tilfelle. For alle andre jeg kjenner til stemmer det med t+2. For min egen del stemmer det svært dårlig vil jeg si. Altså,når jeg sjekker meg selv stemmer det stort sett ikke faktisk,og hva dette kommer av aner jeg ikke. Feks dagens liste stemmer ikke. Heller ikke foregående dager(ofte går det en ekstra dag før registrering,andre ganger normal tid).Gjelder nok alle lister,ikke bare de på TekInvestor. Dette er uviktig egentlig,jeg vil bare at folk som bruker dette skal være klar over det.
Redigert 16.06.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Leo2
22.06.2021 kl 09:01 5332

Kan noen forklare den labre interessen for denne aksjen? Det renner inn med spennende samarbeid og avtaler med industrigiganter samtidig så synker aksjen på lavt volum. De tjener penger og har lite gjeld, samtidig som de har et enormt vekstpotensial. Skyldes det bare markedsrotasjon og frykt for høyere renter? Elabs har såpass lite gjeld og inntjening så vil ikke tro at det skulle ha så stor innvirkning. Er det noen jeg har misset? Hva er haken her?
Myrabakk
22.06.2021 kl 09:47 5290

He, he, folk leter med lykter og lanterner verden rundt etter gode selskaper som kan stå av en børsstorm. Det er nesten ikke noen som har oppdaget Elabs enda.😆
Dette er et selskap man kan forvente mye fra fremover. Det er litt merkelig, men også kjekt at ikke så mange har oppdaget dem. Billigere aksjer på oss! De har 7 Proof-of-consept-avtaler med laptop/pc. Dersom de får inn 1 av disse så er det skyhøy inntjening. De har samarbeidsavtale med Intel, Samsung, Cadence, Cirrus, Mediatek, Qualcomm og flere andre store, selger software til omtrent alle smarttelefoner fra Xiaomi, har begynt å levere til Honor, og nå denne Bosch-avtalen.

Guidingen er satt lavt, men realistisk, dvs 500mill med 50%margin innen 3 år. Dette er oppnåelig med kun 1 av laptop/pc-kundene.
Goldy
22.06.2021 kl 13:27 5193

Helt enig Myrabakk , overraskende at det ikke er flere som har satt seg inn i selskapet.

Klarer ikke å se det er andre vekstselskap i OB som har bedre risk/award enn denne.

Som du nevnte tidligere så er "worst-case" senarioet et oppkjøp.



marked1
24.07.2021 kl 09:34 4669

Løfter denne tråden. Gårsdagens stigning over 20% viser at ELABS er i ferd med å bli oppdaget av investorene. Men dette er bare begynnelsen. ELABS har guidet at de i løpet av en tre års horisont vil nå en omsetning på en halv milliard kroner og at de skal levere en EBITDA-margin på 50 prosent. Ser at noen nevner at kursen i ELABS på dagens nivå tilsvarer det AZT eller PLT var på rundt 10 kroner. Selskapet bør kunne forsvare en MCAP på 10 mrd kroner, dvs 1000 kroner i aksjekurs. Det viktigste fremover blir egentlig bare å klare å la være å ta gevinst etterhvert som aksjen stiger til nye høyder.

Kan anbefale å lese denne artikkelen fra slutten av april i år, for mer informasjon om Elliptic Labs og deres AI og ultralyd-teknologi. Man bør ikke være i tvil om at dette kun er starten på noe virkelig stort.

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/04/25/7660957/elliptic-labs-sjef-laila-danielsen-om-ai-maskinlaering-og-kinesiske-xiaomi
Redigert 24.07.2021 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
focuss
24.07.2021 kl 12:05 4555

marked1
Enig. Er det noe som ikke har slått meg her, så er det gevinstsikring. Vi er jo knapt ferdig med begynnelsen på starten.
marked1
26.07.2021 kl 14:25 4231

ELABS nevnt som en av to favorittaksjer i BørsXtra fra Xtrainvestor i dag.
focuss
27.07.2021 kl 08:45 4009

https://newsweb.oslobors.no/message/538618

“Collaborating with world-leading technology firms like Maxim Integrated shows the tremendous demand and value of our AI Virtual Smart Sensor Platform,” Laila Danielsen, CEO of Elliptic Labs, explained. “Working together with Maxim Integrated really enables Elliptic Labs to make devices smarter, allowing these devices to sense their users and their surroundings.”

Redigert 27.07.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Sydney
02.08.2021 kl 14:33 3573

Det er vel drøyt å verdsette selskapet til 10 milliarder med salg og uten overskudd? Tech prises ofte høyere. Men allikevel.. jeg har aksjer og er positiv..men de skal selge store volumer for å få det til.

Får vi det inn i Intel brikkene vil mye falle på plass. Det er vel ikke helt på plass enda?
Bjørn 1212
02.08.2021 kl 16:40 3491

Vel, foreløpig kun verdsatt til 2,3 milliarder med dagens kurs :)
Slettet bruker
19.08.2021 kl 11:01 3043

Her vil ting skje raskt framover og jeg benytter meg av muligheten til å raske til meg litt på nivåene vi ser i dag. Merkelig hvis folk selger Elab for å kjøpe Polight, men forstår også at folk vil ha Polight i porteføljen:-)

I guidingen forteller Laila Danielsen oss at de forventer samme styrking i andre halvdel av året som i fjor. Det vil si tre ganger bedre resultat, minimum, bare i høst enn resten av året! I tillegg kommer kontrakter på løpende bånd framover (de som har lest seg opp og følger arbeidet til selskapet vet dette).

Norges mest spennende bedrift går noen svært spennende dager og uker i møte. Vi har bare sett begynnelsen:-)
Bullfight
23.08.2021 kl 10:57 2772

Får mye juling denne, skal den ned på rundt 180 ?
mts001
23.08.2021 kl 13:23 2620

jeg tror bunnen er 220kr. oppgang følger. kjøp mer i dag
RoarAlb
23.08.2021 kl 14:27 2535

Svake hender kaster kortene i lys av ubekreftede rykter om at Xiaomi er misfornøyd med Elliptic Labs software proximity sensor. I artiklene som benevner Elabs er det så mange motsetninger at de faller på sin egen urimelighet.

Lars Holmøy fra Elabs svarte min epost tidligere i dag med dette:

Vi har ikke mottatt noen klager på vår software proximity sensor fra Xiaomi og eller andre av våre kunder. Vi har ingen nyheter eller andre opplysninger som gjør at vi endrer vår uttalte guiding. Håper dette var oppklarende

Altså.. selskapet har nettopp signert firm kontrakt med en av verdens største laptop-produsenter etter vellykket proof of concept. Teknologien fungerer. Guidingen opprettholdes.

Treet ristes for usikre aksjonærer. Jeg har benyttet anledningen til å vekte meg kraftig opp.

Slettet bruker
23.08.2021 kl 15:46 2442

Jeg bryr meg egentlig ikke om den går opp eller opp eller ned 10-20% nå da denne skal opp så mye, mye mer før vi aner. Kjøpte litt mer i forrige uke og har nå 25% av min portefølje i Elab. Selskapet er veldrevet og kontraktene kommer på løpende bånd. I forrige uke skrev jeg at det om kort tid vil komme flere gode nyheter. Jeg tror vi får det i løpet av denne uken.
Redigert 23.08.2021 kl 15:52 Du må logge inn for å svare