PEN - Gabon, Nigeria og Tunisia - venter på melding

gunnarius
PEN 18.10.2018 kl 14:18 36825

Ble litt lang den andre tråden og tillater meg å starte en ny med ny giv:

Leser man hva PEN har meldt og skrevet i det som ligger på hjemmesiden om Tunisia går det frem at produksjonen er plassert på tidslinjen mellom Fase 1 og Fase 2 på Dussafu. PEN har også meldt farm out (Tunisia) , pluss fast track produksjon fra Salloum. Derfor samlet jeg opp alt og spurte selskapet:

"Permit to be extended, farm out and possible production (Salloum) in 2019 – all to be defined as fast-track?" Her ble det svart med yes. Venter derfor hver eneste morning på en Tunisia-melding.

Hva angår flow Dussafu vil dette sikkert også bl.a. være beroende på myndighetenes forhåndsgodkjennelse. Utover dette er tilbakemeldingen fra PEN at - så snart alle testene er unnagjort og produksjonen er stabilisert, vil det bli meldt.

Ad Aje, venter vi på simuleringsstudien, deretter boreprogram for H1 2019 og funding (prosjektfiansniering?). For ca. 5 uker siden spurte jeg om denne studien og det ble bekreftet den var på vei, men kunne fremdeles ta litt tid. MX Oil antok fra deres side den ville ta ca 3 mnd. og meldt medio juni i år. Vi har studien snart og da blir det fart på Aje-oljen. Det er også blitt bekreftet at oil rim prosjektet kan kjøres uavhengig av gass-prosjektet. Dvs. ikke alt på en gang. Klokt for da får Aje partnerne cash flow fra oljen og det er merkverdig at dette ikke foreligger allerede.

Her jobbes det nok under høytrykk på alle fronter. Skjønner fremdeles ikke markedet som sover i timen. For dette her tror jeg blir særdeles bra for PEN, extra bra for de som kaster seg rundt under NOK 20. Men slikt ser man ikke før det er for sent. Rimligvis kan olje eller børsen krakke, noe risk må man ta. Det skorter iallefall ikke på det substansielle for PEN, som ligger innbydene intakt. Markedet derimot ......
Redigert 21.01.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Alby
22.10.2018 kl 09:50 8742

Så er det nedover igjen, huff
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
bmw5
22.10.2018 kl 10:05 8678

Når jeg leste Globen95 sin analyse var det en del som skurret, her var det en som prøvde seg på en spansk vri. Jeg er enig med jabajaba analysen til globen95 er feilaktig.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
gunnarius
22.10.2018 kl 10:15 8626

Aldri feil å se kapital i sammenheng med videre vekst. Sånn sett er det vanskelig å imøtegå Globen95s innspill. Men også jeg tror han skyter noe over målet, samlet sett - fordi selskapet neppe vil anordne seg på en slik måte at videre vekst kun kan skje ved videre/ytterligere innhenting av kapital. Trolig vil det mest sannsynlige være at Panoro foredler de assets som er i hende og skaffer seg ikke flere assets ved M&A enn selskapet kan takle på egen hånd - uten at aksjonærene må delta. Det var ifm. mulig M&A jeg så en teoretisk innhenting av penger. Nå tror jeg som sagt ikke dette vil skje, fordi uansett vil trolig Aje bli solgt. Nigeria er rett og slett ikke med i de videre planene til selskapet. Legg merke til følgende fra MXO meldingen i dag og noter at MXOs styre/ledelse satser på at verdien av Aje trolig vil øke ved å motta aksjer i stedet for lønn (kan også være for å spare kostn.) - og ditto for mulighet funding ved prosjekt finansiering. Ellers hadde ikke de styrerelaterte inngått følgende avtale, noe som bør borge godt for PEN også:

To this end, in addition to the participations above, Directors have also agreed to receive shares in the Company in lieu of salary for six months following the Fundraise. It is intended that these shares will be issued at the higher of, the price based on the 5-day VWAP preceding the date of issue of these shares or the Placing Price.


Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.10.2018 kl 10:31 8565

Aje is just getting more and more interesting in my opinon. What about a reserve-based loan?
Rember that Aje represent av lot more 2P oilreserves net to PEN than what Dussafu does ( 20 mmboe). It seems to be more oil than I thought it would be some years ago.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
99999
22.10.2018 kl 11:14 8434


Fant denne artikkelen på Shareville som er en artikkel fra TDN Finans der finansdirektøren Knut Sæthre I BW Offshore sier at de skal bruke BW Adolo til fase Tortue ll prosjekt fordi FPSO'en har ledig kapasitet. Artikkelen er fra 27 september i år og oljeproduksjonen på feltet på Dussafu feltet har allerede pågått i 10 dager.
Veldig mye positivt i denne artikkelen!

BWO:RUCHE NORTH EAST-FUNN BEDRE ENN VENTET -SÆTHRE

Oslo (TDN Direkt): BW Offshores funn i avgrensningsbrønnen ved Ruche North East var bedre enn selskapet på forhånd hadde estimert, ifølge finansdirektør Knut Sæthre.

-Resultatene er enda bedre enn estimatene vi har ligget inne med. Vi må nå gå gjennom modellene og evaluere lommene i reservoaret før vi kan gå ut med et ressursestimat, sier Sæthre til TDN Direkt.

BW Offshore meldte i dag at de har gjort et oljefunn i avgrensningsbrønn DRNEM-1 ved Ruche North East i Dussafu-lisensen, offshore Gabon. Tidligere i år meldte selskapet om funn i samme område, og dagens funn er gjort etter at selskapet valgte å flytte Borr Drillings rigg "Borr Norve" 800 meter for å bore brønnen det i dag er blitt meldt om funn i.

Finansdirektøren sier videre at de trolig vil komme med et ressursestimat i november 2018, rundt tredjekvartalsrapporteringen.

Selskapet vil nå legge en plan for Ruche-området, og det sees nå på å gjøre en tie-in til FPSOen "BW Adolo", ifølge Sæthre.

-Denne enheten har kapasitet til å ta imot ytterligere olje. Vi håper å øke produksjonen når vi setter i gang Tortue fase-2, men ønsker å få en lengre levetid ved å knytte opp Ruche til FPSOen, sier han til TDN Direkt.

Knyttet til Tortue fase-2 sier Sæthre at man kan forvente at BW Offshore vil gjøre en investeringsbeslutning.

-Det er ingen bombe om det blir en investeringsbeslutning her, da oljen ligger her og alt er klart. Vi har også sikret leveranser av blant annet juletrær, stigerør og kontrollkabler som vi trenger avtaler på, inkludert rigg, sier Sæthre.

Selskapet planlegger å gjøre en investeringsbeslutning for Tortue fase-2 i fjerde kvartal 2018.

Ruche North East-brønnen det i dag ble meldt funn i ble boret av Borr Drillings rigg "Borr Norve, og denne riggen skal nå på kontrakt for en annen kunde. Sæthre sier til TDN Direkt at BW Offshore har en intensjonsavtale om bruk av "Borr Norve" i 2019, når den er ferdig med nåværende arbeid, for å fortsette på Tortue fase-2.

-Man kan forvente at intensjonsavtalen for riggen blir gjort om til en fast kontrakt, sier han.

HH, finans@tdn.no
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
goodoil
22.10.2018 kl 11:16 8425

Investor og styreleder i Solon Eiendom, Simen Thorsen, har kjøpt 150.000 aksjer i det britiske oljeselskapet Panoro Energy. Det utgjør et kjøp i Panoro for rundt 2,7 millioner kroner. sto det just i dn investor
At han kjøper seg ytterlig opp er jo positivt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Alby
22.10.2018 kl 11:32 8370

Goodoil.

Nå er vel Pen et norsk selskap med kontor i London. Dette bør vel meldes av Pen ?

Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
bmw5
22.10.2018 kl 11:36 8347

Dersom det hadde vert en lekkasje ved ventiltreet eller flowlines ville det ha blitt meddelt markedet, for da måtte de trekke ventiltreet for utbedring. Så ingen feil utenfor Adolo. Økende flow øker også økende sand mengde som følger med i førsten av flow fasen. Sand og annet uønsket væske burde nå være stabilt og etter planen som er estimert til ca 10- 15k boed. Tidspunktet for flow melding bestemmes som kjent av operatøren og i dette tilfelle BWO. Alt ser ut til å gå etter planen. Husk prosess av olje \ gass er en komplisert operasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
mannenutennavn
22.10.2018 kl 11:39 8325

MX Oil med emisjon og oppdatering:
http://www.mxoil.com/announcements/22102018%20Fundraise,%20Issue%20of%20Equity%20and%20Corporate%20Update.pdf

Noe økt produksjon, betydelig reduserte anslag for utvikling av Aje..
Continued production from the Aje field of around 3,300 bopd (165bopd net to MXO)
• Discussions underway with potential project financing partners in connection with MXO's
6.67% of the Aje Phase 2 development, targeting estimated gross production of 8-12,000
bopd
• Appointment of Gneiss Energy, a boutique energy corporate advisory firm, to assist with
project financing discussions
• The Company has undertaken its own engineering cost estimates which indicate that the
future gas development could be substantially lower than the originally estimated figure
of US$1.1 billion. At a development cost of US$ 545 million, the NPV10 could be US$ 50
million, net to the Company - a 78% increase in the Company's base NPV assumption
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
99999
22.10.2018 kl 11:44 8300

Værforholdene utenfor Vest Afrika er mye bedre enn Nordsjøen som er positivt for alle operasjoner knyttet til oppstart/ produksjon av FPSO Adolo.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Haussegutten
22.10.2018 kl 11:51 6445

Det lukter litt hjemmesnekret CF analyse av Globen95 sitt innspill. Kan han være en utskremt taler for WORLDQUANT? Han benytter konsekvent laveste estimater for inntekter/flows og høyeste estimater for costs. De ønsker jo å spille på emisjonskortet, for det er eneste shortere har i ermet. Om de tror dette spøkelset kommer ut av skapet så presser de inntil så skjer. Ja, det stemmer at PEN ikke er et gjeldfritt selskap (som jeg også har skrevet tidligere), men omfanget av potensielle finansieringskilder er langt flere enn EK så det er her jeg tror Globen bommer mest. Det som er spesielt med PEN er jo videre at det er forsåvidt lett å selge aksjen ned med shorting av et lavt volum aksjer (gitt at man har en marketmaker i bakgrunnen som står inne for salget av aksjer), men det er desto vanskeligere å kjøpe tilbake aksjene i markedet når det stiger pga det lave volumet.

Mitt motto er dermed, ikke la disse shorterne få slippe billig unna. Jeg fylte selv opp kontoen min på 17.30 i dag. Dette er billigsalg og alle kommende meldinger vil tilsi det.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Treet
22.10.2018 kl 12:17 6370

Tenkte just det samme som Hausegutten ang Globen95. Synes faktisk er helt åpenbart. Helt uten historikk i posting på Pen eller andre aksjer etter det jeg kan se.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Black Peter
22.10.2018 kl 12:39 6312

MXoil:

Gneis - det er jo postivt dette, bekrefter fremdrift i prosessen.

Når det gjelder MXoils egen vurdering av kostnader osv, jeg er ikke mann til å vurdere kvaliteten i det. Høres ut som de har lite penger..
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Alby
22.10.2018 kl 13:13 6243


Fristelsen ble for stor, økt litt nå.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2018 kl 14:01 6126

Globel95 har åpenbart en agenda her. Dette er en helt ny bruker som kun har laget denne ene posten. Godt mulig det er Mimsa som operer med flere nick.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Black Peter
22.10.2018 kl 14:28 6059

Det gjør jo ingenting, bare bra det blir diskutert.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2018 kl 14:32 6047

Han har diskuterte PEN i det gamle forumet tidligere. Da også på engelsk. Så ingen fersking i PEN. Vil vel tilbake som aksjonær.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.10.2018 kl 15:08 5975

Økte reserver og lavere kostnader ved utbygging av gassdelen på Aje høres jo ut til å være en bra kombinasjon??
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Hellothere
22.10.2018 kl 15:08 5969

Mye utskiftning blant topp 20. Håper det stopper veldig snart, ganske mye ned de siste ukene etter en lang og fin oppgang.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Hellothere
22.10.2018 kl 15:10 6116

Hvor mye kostnader er knyttet til PEN sin del basert på de lavere kostnadene? Er det 50% sjanse for treff?
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Daggers
22.10.2018 kl 15:15 6106

Ned 25% på 3 uker.
Utrolig at det ikke er større interesse for aksjen på dette nivået.
Blir presset ned umiddelbart når noen tar aksjer på selgerkurs.
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Hellothere
22.10.2018 kl 15:21 6085

Virker som flere aktører blant topp 20 tar gevinst og selger seg ned. Ulempen er at aksjen kjøres hardt ned, 25% på 3 uker. Fordelen er jo at man får inn nye aktører som forhåpentligvis blir sittende lengre (blant annet private investorer). Spørsmålet er bare hvor langt ned skal man før det snur, håper dette er siste stopp. DNO bør kjøre på med fyll av aksje til maks nivå, slik at dette går fortere over.

I tillegg håper jeg virkelig på noe skikkelig bonusmelding fra selskapet. En MH og en helt "uventet" melding med 50% stigning hadde gjort seg.. oppkjøp av selskapet, salg av eiendeler, eller annet juicy som sender aksjen til værs. Lov å drømme i disse dager, hehe
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.10.2018 kl 15:27 6099

Må si Aje 5 fortsetter å overraske med ca 1600-1700 bod. Vi snakker altså oil rim som ble ferdigstilt over et intervall på bare 6 fot ( 2 meter). Aje 4 har derimot skuffet siden oppstart.

Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
mimsa
22.10.2018 kl 15:51 6038

Det er underlig at nesten ingen kan ta innover seg at det kan være problemer i paradis. Aksjen har vel falt snart 30% den siste måneden. Når endelig en kommer inn (Globel95) og skriver noe jeg vil kalle en alvorlig bekymringsmelding om PEN, kommer som vanlig hauserene og hylekoret og fornekter det heile og beskylder han/hun for å ønske enten en billig inngang, at personen er en støttespiller til shorterene eller kun leter etter de negative tingene. Tror det er på tide å stikke fingeren i stjerten å finne ut hvor dritlukta kommer fra. Her er det ikke bare dans på roser som ledelsen prøver å innbilte oss. Man kan undre seg hvorfor tar de kun opp de positive tingene?

1) kan ikke huske at det noen gang har blitt diskutert og nevt av styre og ledelse å redusere G&A, som tideligere var svært høy, men nå har gått til himmels med Tunisia.
2) så vidt meg bekjent har off-shore Tunisia stort sett vært en skuffelse for de fleste, og jeg fatter og begriper ikke hvordan et selskap som PEN, som ikke tidligere har hatt operatør-ansvar skal gjøre dette så mye bedre enn de fleste andre som har prøvd seg. Tror ikke ikke at DNO er et selskap som selger seg billig ut av veldedighet.
3) salg av Aje har vært diskutert i snart 2 år med potensielt flere interessenter, hvor bliver de såkalte interesenter av. Er bekymret vi blir ført bak lyset her.


Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
sulen
22.10.2018 kl 16:17 5978

Mimsa du er jo ikke aktionær, så hvordan kan du blive føre bag lyset?
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
mimsa
22.10.2018 kl 16:24 5767

Jeg har hele tiden sagt at jeg har beholdt noen aksjer, noe som gir meg retten til ytre min mening.
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
sulen
22.10.2018 kl 16:27 5757

Med den negative holdning du har til aktien, bør du selge, og holde dig langt væk.
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.10.2018 kl 17:22 5635

Ikke la dette bli som APCL trådene var ved at de som ikke skriver udelt positiv skal bli bli hengt i nærmeste tre hvis de skriver noe som ikke er positivt.Hvis de begrunner det vel og merke.

Når det gjelder Mimsa synes jeg har tatt sg sammen og har nå i de siste godt begrunnede innlegg i forhold til tidligere.

Jeg er faktisk mye enig i det han skriver om Tunisia. Har ingen god følelse med det geologiske og manglende storfunn. Tror heller ikke DNO driver veldedighet.

V skal også huske på den politiske situasjonen. Hekt siden hotellangrepet i 2015 med over 30 drepte har de offisielle rådene fra Regjeringen å ikke reise til landet begrunnet med terrorangrep.

“Terrorisme: Terrorangrep mot vestlige mål og turiststeder utgjør en risiko i Tunisia. Både Ansar-al-Sharia i Tunisia (AAS-T) og al-Qaida i islamsk Maghreb (Aqim) m.fl. har aktive grupper i landet, og Isil har tatt på seg ansvaret for flere aksjoner. Selv om flertallet av terrorangrepene har vært rettet mot sikkerhetsstyrker, ser turister i økende grad ut til å være mål for noen av disse gruppene.
Den 26. juni 2015 drepte en terrorist 39 personer, alle europeiske turister, ved et strandhotell i Sousse. Isil har påtatt seg ansvaret for dette angrepet. Drøye tre måneder tidligere, 18. mars 2015, ble 21 europeiske turister drept da terrorister angrep Bardomuseet i hovedstaden Thttps://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_tunisia/id2414832/nis. Isil tok på seg ansvaret for terrorangrepet, men ifølge tunisiske myndigheter var det den Aqim-tilknyttede Okba Ibn Nafaa-brigaden som sto bak dette angrepet.
Myndighetene gjeninnførte en måneds unntakstilstand fra 25. november 2015, som følge av et terrorangrep mot en buss med presidentens livgarde i sentrum av Tunis dagen før. Unntakstilstanden gir sikkerhetsmyndighetene omfattende fullmakter til bl.a. å oppløse forsamlinger, begrense bevegelsesfrihet og innføre portforbud. Det vil kunne være større oppbud av politi og militære i sentrale områder. Ved årets begynnelse har det vært en rekke tilfeller av sosial uro og demonstrasjoner i flere deler av landet, også i hovedstaden. Det hender at disse kan utarte i voldsomheter, og besøkende i landet bør holde seg langt unna.
Unntakstilstanden er blitt forlenget flere ganger og gjelder foreløpig til og med 12. oktober 2018.
Ettersom det rapporteres jevnlig om terroraksjoner og konfrontasjoner mellom sikkerhetsstyrkene og militante islamister, bør reisende unngå unødige opphold ved tunisiske statsinstitusjoner og sikkerhetsstyrker.”

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_tunisia/id2414832/

Jo, i forhold til Libya er det et paradis, men man vet aldri om det vil vare med IS og Al Quida i området.

En annen risiko er selvsagt et større oljeuhell i spesielt Salloum som ligger meget nære kysten. Kjenner ikke områdene langs strandområdne, men spesielt den som blir operatør har et stort ansvar rent miljømessig.

Mulig jeg uroer meg unødvendig og at dette går bra på alle fronter i landet, men som jeg har sagt før hadde jeg foretrukket andre assets og andre land. Husk dette er et araberland med alt det kan føre med seg. Langt fra noen Kardemommeby.
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
bmw5
22.10.2018 kl 17:51 5549

Det er ikke noe verre i Tunisia enn i Nigeria eller Gabon fluefiskeren. Tunisia blir et spennende prosjekt for Pen. Klarer Pen å produsere 4 6k boed blir det bra. Jeg husker det var mange som dømte dussafu nedenom og hjem og 0 verdsatt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.10.2018 kl 17:58 5526

Tja. Kan ikke huske om jeg har hørt om terrorangrep i Gabon.

Når det gjelder Nigeria er det jo masse terror med Boko Haram i spissen, men det jo inne i landet. Også mye uroligheter i Nigerdeltaet, men i Lagosområde er det mye roligere på det området. Hvis både Nigeria og Gabon er høy risiko er det desto større grunn til å velge noe annet den tredje gangen?
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
mimsa
22.10.2018 kl 18:38 5454

Kan ikke huske at så mange var negative til Dussafu. Dussafu var vel halvveis avskrevet pga lisensen var på vei til å gå ut, samt at alt så ut til å gå ad undas med Aje. I den håpløse situasionen PEN var i for litt under 2 år siden med minimalt med cash og ingen partnere som var interessert i å utvikle Dussafu, var BWO en gudesendt gave med både teknisk og finansiel styrke til å dra dette igang. Vi får bare håpe at der ikke er problemer på gang med Dussafu. Synes dette begynner å ta vel lang tid uten noen som helst informasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2018 kl 18:46 5435

Tydelig at nerver står i helspenn. Sjelden det i sådan stund blir bedre stemning av enda mer negativ vinkling...

Ikke unaturlig at man begynner å spekulere i alt som kan gå galt når tausheten er som nå. Lett å la seg rive med av mer eller mindre kvalifiserte spekulasjoner både den ene og andre veien. Man må gi selskapet noen uker til mener nå jeg. Q3 er 13.november. Ikke lenge til.

Hadde det vært problemer hadde det vært meldt for lengst.
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Jajaja
22.10.2018 kl 18:56 5389

Hellothere...
Dette skjedde siden forrige uke:
NordnetBank AB (SWE) +273.907
F2 Fonds +60.000
NordnetLivsforsikring +22.715
BNPParibas -50.000
StorebrandVekst -57.632
Norda ASA -100.000

Inne på Top20-lista igjen: BankofNewYork (DEU), har 381.833 aksjer og holder seg i ro med samme ant. som i uke37 (da de først kom inn på Top20). Ute av Top20-lista: Danske Bank AS hadde 497.856 forrige uke og har solgt seg ut av lista med minimum -116.024 aksjer

Nordnet Bank AB øker betraktelig. Totalt har Top20 samme antall som før (-2.601).
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Hallgrim
22.10.2018 kl 19:01 5381

Ja nå begynner pen aksjene å bli så billige at eg trur eg må selge litt av dno aksjene mine og flytte pengene ifra dno og øke pen aksje posten min.
Eg tjente over en 1/2 mill på bwo aksjene eg kjøpte på veien ned når Worldquant shortet bwo aksje prisen ned tideligere og trur eg kan tjene vel så godt her.
Det er bare å svelge unna aksjene dei hiver ut på billigsalg så får dei ein tapsbombe her (sjølv om dei nok tjente litt på bwo) når dei presser prisen opp igjen når aksjene skal kjøpes tilbake i markedet med uvillige selgere :)
Den underliggende aksje verdien i Pen har ikkje endret seg så oppturen kommer tilbake når shorterene er ferdig å raide pen (så kjøp på billigsalg no og evt selg dyrt tilbake til Worldquant seinere)
Svingningene i olje prisen rammer både store og små så den er det ikkje noe å gjøre med, men shortere kan man benytte seg av og lagre aksjer til tilbakekjøpet starter.
Eg skal holde på min pen post til over nyttår og sannsynlig over neste år også.
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Jajaja
22.10.2018 kl 19:06 5365

Ja, vurderer også å øke litt :-)
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Globen95
22.10.2018 kl 20:14 5243

I do not claim to be any expert what comes to oil E&P sector and I can understand that there are different opinions and viewpoints related to every investment case.

Some random clarifications to some of the comments to my post:

No, I do not have any hidden agenda behind my writing. As somebody noted, I did occasionally write in the old HO forum. But people are free to believe what they want

I did try address a topic I consider important and indeed "chip in" to the forum, as I have enjoyed some of the insights from the active forumist. Cash flow sufficiency is crucial to PEN and the investment case. Somebody might see it differently I can accept that

If nothing more, think about the point I tried make and follow the development of Panoro's available cash and liability position in the coming quarters

Yes, I was a bit blunt with my conclusions but I wanted reader to have something to think and not write just another hype comment

I hope Panoro excels as the company do have competent management team and almost superior board of directors. The asset portfolio is not too bad either.

Best,
Globen95
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
bmw5
22.10.2018 kl 20:20 5238

Oljeprise holder seg rundt 80 usd, so hva var det som sendte ose ned nesten 2 % ? Wall Street er opp i dag. Kanskje får vi en opptur i morgen.
Ingen ting ved Pen eller markedet skulle tilsi denne nedgangen. Vell spennende er det å være på børs.
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
karlman
22.10.2018 kl 20:24 5225

Klarer ikke å finne logisk forklaring til dagens skrell på OSE.
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare