Nanov-Kurs mot målsnoren

focuss
NANOV 15.05.2021 kl 12:11 175697

Når vi kommer tilbake til markedet etter 17 mai så mener jeg vi kan si at veien mot målsnora starter for Nordic Nanovektor. En lang reise for selskapet som ble grunnlagt i 2009. Sånn er det i biotech, det er et langt lerret å bleke for de som har ambisjoner om å hevde seg i konkurransen om å levere den beste kreft behandlingen til pasientene. Når Nanov bryter målsnøret så blir det en milepel for både utvikling av kreftmedisin og som børsbegivenhet det vil bli snakket om i årtier etterpå. En historisk begivenhet vi deltar i med store forventninger.

Det har skjedd en gang før det vi venter på, og historien til Algeta, søsterpartiet, til Nordic Nanovector med samme grundere som Nanov, har vel alle nå hørt så mange ganger at det holder. Men det vi trolig skal være med på i Nanov nå skjer ikke ofte. Foruten Algeta så er det vel bare Photocure som bør nevnes. Et selskap som hadde trådd vannet i mange år og ble etter hvert et glemt selskap i aksjemarkedet. I 2017 offentligjorde selskap et studie resultat som fanget min interesse, men markedet brydde seg ikke. Kursen falt videre fra 30 tallet og til lavt 20 tall. På den tiden ble selskapet knapt nevnt på forumet. Jeg lastet opp det jeg klarte på 20 tallet og i dag handles aksjen til ca 130.

Nå kan ikke Nanov og Photocure sammenliknes direkte da Photocure drev med diagnostikk med et produkt som selges for ca 1000 usd per behandling i USA og drøye halvparten i Europa. Nanov skal selge et produkt, Betalutin med en ganske revolusjonerende effekt som kreftmedisin, og vil typisk selges for ca 150000 usd per behandling- Altså en pris på 150-300 ganger den prisen Photocure får for sitt produkt.

Med dette produktet starter vi etter 17 mai på innspurten som bør bli en minnerik opplevelse for aksjonærene.
Redigert 15.05.2021 kl 23:29 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
09.06.2021 kl 12:27 7574

Ja, tror jeg får nøye meg med 10-gangern denne gangen. Har hatt tidobling inne i aksjer noen ganger uten å ta gevinst, og det har straffet seg - særlig når det har vært hovedinvesteringen.
Londonmannen
09.06.2021 kl 13:10 7463

Må jo vedgå at jeg er mektig imponert over ballene til dem som shorter NANOV med det som nå skjer i kullissene. For det er jo kommet klare tegn på at produksjonslinjene av Betalutin skaleres betydelig opp. Noe jeg velger å ta som et tegn på at ledelsen er rimelig sikre på at Betalutin blir medisin. Derved vil jeg tro at selv om rekrutteringstallene fra Q1 presentasjonen, isolert sett, kunne tyde på utfordringer mhp rekruttering av pasienter, så har ledelsen klokkertro på at de skal levere i henhold til guidingen. Dersom Q2 gir klare tegn på at så er tilfelle, så vil aksjekursen få tidenes rykk oppover. Og i en situasjon der selgerne fordufter og kjøperne strømmer til kan det bli en utfordring å handle 2,2 mill aksjer, uten å presse kursen opp i stratosfæren.

Den som lever får se.
dr. Stockman
09.06.2021 kl 14:00 7424

Liten vilje til å selge, og aksjen stiger på lav omsetning. Hva skjer når shorterne får kalde føtter (tross sommervarmen) og må begynne å slåss mot hverandre for å få dekket seg inn. Shorting er en trussel, men når den først er gjennomført så er den en velsignelse ("a blessing in disguise").
heilo888
09.06.2021 kl 18:17 7112

Største short-aktør Voleon C. M. dekket inn 131.743 aksjer i går.
De hadde i går shortet 1% av totalt antall aksjer i Nanov.
Redigert 09.06.2021 kl 18:18 Du må logge inn for å svare
mofi1
09.06.2021 kl 18:41 7066

Det er interessant hvis shorterne begynner å se at de nå snart må dekke seg inn. Det virker jo som om det er lite vilje til å selge på lavere kurs, og kursen stiger straks det blir noe volum.

Så mulig gårsdagen var første prøveballong fra shorte-mafiaen:-)
dr. Stockman
09.06.2021 kl 21:26 7013

Er jo også brukbar støtte på 24 kr, så shorterne må vel ta høyde for at det ikke er så veldig mye mer å oppnå, og da kan man like gjerne legge seg først i køen for å dekke seg inn.
bj111
09.06.2021 kl 22:53 6900

Registrerte det og det kom ikke uten at aksjen reagerte. Da er det på tide å ta plass i aksjen selv for de som spekulerer veldig kortsiktig. Den har nå ligget under SMA 20 og 50 en tid, ikke mye så vil vel heller si den har ligget å kysset rett under de en stund mens short har økt. Den gikk over da de dekte inn i går og mer skulle det ikke til. De selskapene med short har mye aksjer de skal dekke inn og salgsviljen er ikke spesielt stor i det leie den ligger nå.
Merlin
09.06.2021 kl 23:59 6801

Jeg ligger inne med lave kjøp og skjulte volum på 30 dager. Snappet fint billige aksjer i dag mens jeg kun trengte å ta en kveldssjekk om noe hadde gått inn. En månedslønn i lomma. Uten å gjøre annet enn bittelitt analyse, planlegging. Guts? Ja. Men jeg anbefaler alle Nanofan å gjøre det samme! Kursen skal opp! La oss lure shorterne!
Merlin
10.06.2021 kl 00:15 6789

Det var innlegg nr 1000 på focuss start!!!

Hvis mange nå legger seg på kjøp rett over 25 har ikke shorterne en sjans. Men du må legge deg inn ikke på en dag, men i det minste 30 dager. Er vi mange som gjør det tvinger vi shorterne i kne! De blir nødt til å kjøpe.

Shorterne bruker dum matematikk. De forstår ikke organiserte, listige motangrep. Legger 1000 av oss inn kjøp på 25 nivå og rett over med 5000 aksjer hver er det 5 000 000 aksjer. Langt over det shorterne opererer med!

Dum matematikk er synonymt med teknisk analyse. Det registreres en bunn og aksjen skal pr. def kun OPP! Shorterne har solgt billigere, men får ikke kjøpt like billig tilbake. Deres algoritmer definerer dermed at de må kjøpe til over 25. Pass på å regulere opp kjøpskursen etter hvert som kursen stiger. Vi blir vinnerne over shorterne!
SkeptusVektus
10.06.2021 kl 08:54 6424

Merlin, det der blir litt vel mye kinesisk matematikk for min del, ref. "1000stk legger inn ordre på 5000 aksjer" - kommentaren din.

Vi bør være realistiske og pragmatiske i vår tilnærming her. Hva aksjekursen ligger på i skrivende stund er egentlig irrelevant for min egen del, da ingen verdi har materialisert seg enda. Når den verdien blir materialisert (og det er jeg helt overbevist at den vil med tiden), så vil aksjonærene også få sin belønning. Hva som skjer i mellomtiden er egentlig helt uinteressant for min strategi. Om kursen holder seg lav lenge er det egentlig bare positivt mtp videre kjøp. Så lenge vi ikke får en ny emisjon i fleisen, selvsagt.
dr. Stockman
10.06.2021 kl 10:08 6245

"Når den verdien blir materialisert (og det er jeg helt overbevist at den vil med tiden), så vil aksjonærene også få sin belønning. Hva som skjer i mellomtiden er egentlig helt uinteressant for min strategi."

Det kan så være, men strategiene er tross alt forskjellige. Selv om jeg deler din tro på at de tålmodige blir belønnet i denne aksjen så er det ikke noe man kan innkassere på forhånd. Tenkte det samme i CRU da mine 35 mill (som jeg i øyeblikket anså som en grov underprising) endte opp som glansbilder, og nøkternt sett var det vel mindre grunn til å tvile på sluttresultatet der enn i NANOV. Mange har nok i likhet med meg satset litt ekstra nå som aksjen har ligget lavt (kjøpte selv mye på 16 den morgenen 4. kvartalsresultatet kom) og har vel visse planer om å redusere risikoen ved å selge en del underveis heller enn å la det bli alt eller ingenting til slutt. Men selger ikke noe før "alt ser lyst ut" og dette gjenspeiles i kursen. Før det kan skje må ihvertfall shorterne ha gitt opp denne aksjen.
bj111
10.06.2021 kl 20:42 5792

Et av selskapene har økt shorten i går.
focuss
10.06.2021 kl 21:25 5662

Hva mener Peter Bauer paradigme tallene vi får i år vil bety for aksjonærene?

"Selskapet mener at disse dataene, hvis de er positive, kan representere et betydelig vendepunkt for selskapet og dets aksjonærer, noe som vil bekrefte Betalutin® som en svært lovende, ny og målrettet radioimmunterapi som kan imøtekomme de udekkede behandlingsbehovene til pasienter med follikulært lymfom med manglende respons eller tilbakefall (R/R FL)."

"Betydelig vendepunkt" for aksjonærene høres ut som noe jeg tror flere vil være med på. Og tror det kan bli tøft for shorterne om de venter med å kjøpe igjen aksjene før markedet for alvor begynner å forberede seg på Paradigme tallene. For de vil bli gode.
Redigert 10.06.2021 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
focuss
10.06.2021 kl 22:51 5473

Man kan jo merke seg at Peter Bauer refererer til FL, ikke 3L-FL. Bevisst? Hva vil egentlig gi best resultat i 1L-FL, Rituximab eller Betalutin? Det vet vi rett og slett ikke, men det er det jo enkelt å finne ut av. Bare en sprøyte i armen det.
Redigert 10.06.2021 kl 22:55 Du må logge inn for å svare
focuss
10.06.2021 kl 23:27 5453

Betalutin blir en medisin som bekjemper kreften både ved hjelp fysikk og biologi, ved hjelp av isotopet Lu-177 og en monoclonal antibody, Lilotomab. Rituximab på sin side er bare en monoclonal antibody. Hvordan kan man tenke seg at Betalutin vil virke på 1L-FL pasienter ? IL-FL pasienter er yngre og mindre syke og trolig med bedre immunforsvar enn 3L-FL pasienter. Fysikk effekt delen av Betalutin er trolig den samme i 1L som i 3L, men hva med immunterapi delen? Vil immunterapi effekten av Lilotomab være like effektiv som immuneffekten fra Rituximab? Dersom det er tilfelle så kan Roche frykte at det er virkelig enorme verdier på spill for Roche. Mye vil kanskje avhenge av om antigenet CD-37 er like uttalt som CD-20. Kanskje Merlin eller andre har noen tanker rundt dette?
Redigert 10.06.2021 kl 23:32 Du må logge inn for å svare
Forum forum
11.06.2021 kl 06:45 5225

De trenger ikke skjelve på en god stund. Det er fort 4-7 år før betalutin er mulig å se i noen 1L behandling. Derimot er effekten der Betalutin oppregulerer CD20 av en enorm verdi for den som tenker å dekke dette markedet i 2L og 1L fremover.

Selv om det ikke er riktig beskrivelse kan man forenklet si at man som som 3L pasient rykker tilbake til å være en 2L pasient fordi man kan bruke CD20 baserte medisiner igjen. Det blir spennende å se hvilket CD20 preparat Nanov velger å kjøre kombinasjonen med i neste fase. Det må ikke være Rituximab.
Londonmannen
11.06.2021 kl 06:56 5213

Jeg har forstått det slik at Rituximab er dominerende innen medisiner som binder seg til CD20. Ut fra det du skriver virker det som det er flere, betydningsfulle kandidater som binder seg mot CD20. Da lurer jeg på hvor mange flere kandidater, utover Rituximab kan være aktuelle kandidater og hvor stor andel av «CD20» markedet dekker Rituximab?
Londonmannen
11.06.2021 kl 09:45 4863

En hyggelig start på dagen, kursmessig. Så er det bare å håpe at markedsaktørene etterhvert har innsett hva som bor i NANOV og hvilken oppside selskapet har. Det skjer tydeligvis mye bak kulissene mhp klargjøring til kommersialiseringsfasen. Ingen tvil om at ledelsen og andre aktører er rimelig selvsikre på at det blir medeisin av Betalutin, og sant og si så har de etterhvert tilstreekkelig data som bygger opp om deres tro.

Blir spennende å se hvor lang tid det tar før markedet tar realitetene inn over seg. Hittil er markedet preget av dyp skesis, utrolig nok.
stockwalker
11.06.2021 kl 10:04 4804

Det er for mange grønne aksjer å investere i for stadig flere investorer på Ose... Nano er litt ute i skyggene, en stund til..
Tota
11.06.2021 kl 10:48 4681

Det er flere anti-CD 20 produkter på markedet. Hvor betydningsfulle kommersielt de er aner jeg ikke. I Norge har vi i flere år hatt Roche Gazyvaro (les i Felleskatalogen) som 1.linje med cellegift ved FL. Nylig er Genmab’s Kesimpta som er anti-CD20 godkjent i US og EU men bare for visse former for multiple sklerose. Genmab har i pieline med Abb-Vie et antiCD3/antiCD20 preparat som sikter på lumfombehandling.
Siden det er mange molkylærbiologer på denne tråden kan man jo se en oversikt i hematologica vol 105 no 6 juni 2020 hvor det diskuteres hva som stimulerer og hva som hemmer CD 20. For den som forstår det - hvilket ikke jeg gjør.
dr. Stockman
11.06.2021 kl 10:54 4668

Selv om volumet er lavt så tror jeg sjansen er stor for at det vi ser er begynnelsen til ferden mot 30 kr. Shorterne begynner nok å gi opp håpet om å kunne gruse aksjen atter en gang. Oppgang som følge av mindre nyheter er alltid svært midlertidig, så jeg har større tro på en oppgang som kommer uten at den er foranlediget av en nyhet. Shorterne er mørnet og klare til å settes i ovnen.
Kajtek
11.06.2021 kl 11:03 4629

Nanov ligger på 5 plass blant de mest shortede selskap med 2,21 %. De har ikke gitt seg enda.
Slettet bruker
11.06.2021 kl 11:23 4562

Det er ikke slik at shorterne alltid vinner Kajtek. Det er veldig mange eksempler på shortere som har tapt veldig mye. Tenk heller på de 97% som sitter med aksjer de mener skal opp! NEL var mye shortet på 2-3 kroner, PHO på 20 kroner o.s.v....kunne nevnt mange...

Kursen skal kraftig opp det neste året!
Slettet bruker
11.06.2021 kl 11:37 4509

Bra volum i dag med 11 mill så langt pluss 3.2% også.
Elen
11.06.2021 kl 14:12 4279

Det står en robot og plukker aksjer på BEST hele tiden. Interesant. Plukker tidvis mye. Hvem er mest utholdende???. Shorterne sliter med denne roboten.
focuss
11.06.2021 kl 14:47 4186

Det er ikke ofte vi ser en biotech CEO spå en betydelig verdiøkning for aksjonærene i løpet av året. På den annen side så er det ikke så ofte en biotech CEO har noe så enkelt å spå heller.
dr. Stockman
11.06.2021 kl 14:53 4199

Kan vel ikke være annet enn sommervarmen som gjør at shorterne fortsatt unngår å få kalde føtter, men det er nok bare et tidsspørsmål før de må ta inn over seg at de ikke godt skodd. For øvrig svært passende å starte ny tråd akkurat nå som NanoV bør være i startgropen for en “happy ending”.
Merlin
11.06.2021 kl 15:51 4082

Tota

Poenget her er jo at Betalutin binder seg til CD-37, samtidig som Betalutin gjenåpner Cd-20, slik at Rituximab igjen kan benyttes. Her har NanoV et enestående patent. Betalutin virker komplementært til Rituximab, og samtidig synergisk.
Slettet bruker
11.06.2021 kl 16:00 4064

Akkurat Merlin:) og de som har vært så heldige å fått teste det har blitt kreftfri etter heftige behandlinger tidligere. Det er så jævlig Bull!
Billyjojimbob
11.06.2021 kl 16:03 4084

hvis det er så bull må den slutte på hod.
Slettet bruker
11.06.2021 kl 16:06 4085

Den gjør nok det i dag. Kan være noen store på vei inn. Shorten blir bare brukt til å holde igjen. It’s a game!
Billyjojimbob
11.06.2021 kl 16:10 4082

På tide den gainer fett fremover,hvem klarer å stagge den nå?
SomSa
11.06.2021 kl 16:38 3992


Min realistiske forventing av Nano er avlesning 1H 2022 og en emisjon i løpet av 3Q 2021 og enda en emisjon i 1H 2022.

Hardly
11.06.2021 kl 16:48 3955

Tøysekoppen!!!
focuss
11.06.2021 kl 16:51 3967

Somsa
Det er jo greit at du har din egen plan. CEO sin plan er betydelig økning av aksjonærverdier i løpet av året basert på forventet Paradigme resultater i Q4. Du vil jo kunne gå glipp av en betydelig gevinst om CEO sin plan holder, men det er du selvfølgelig helt klar over. Skjønner du forutsetter at det ikke blir noen partner som har noe av betydning og bidra med i løpet av året.

Legg merke til at vi fjerner oss stadig lengre vekk fra emisjonskurs samtidig som short økes. Det viser oppsiktsvekkende styrke.
Redigert 11.06.2021 kl 16:55 Du må logge inn for å svare
Tota
11.06.2021 kl 17:06 3897

Enig i alt du skriver. Londonm lurte på andre medikamenter som spiller på CD-20, og det nevnte jeg to eksempler på.
SomSa
11.06.2021 kl 17:12 3887


Man kan ikke gjøre noe når de ikke klarer å rekruttere nok pasienter og nano pleier å hente penger når kontantbeholdingen nærmer seg 200 mil. De kan love og planlegge og man kan håpe og drømme.......dette er realiteten. Denne gangen skal de begrunne sommerferien for å bortforklare lav patientrekrutteringen.

focuss
11.06.2021 kl 17:18 3966

Realiteten i rekrutteringen må vi faktisk bare vente å se. Om det skulle bli noen uker forsinkelse så ser jeg det som en bagatell i det store bilde.
Kontur
11.06.2021 kl 17:58 3955

Her kommer shorterne til å brenne fingrene sine.
Skal lite til for at denne fyker oppover. Svært lett antennelig. Litt godt nytt nå så rykker den 20-30% lett
SomSa
11.06.2021 kl 19:27 3811


Noen uker kan bli flere måneder vi vet fra før at noen måneder er blitt flere år. FDA søknaden skulle sendes 2H 2018..... Hvor langt har Bayer kommet nå? Må ikke Nano sende FDA søknaden før de får godkjenning for Aliqopa ellers må Nano starte fase 3....


Redigert 11.06.2021 kl 19:31 Du må logge inn for å svare