If you own #MSEIS buy the Dip and #HODL 💎🤲

Tor Olav
MSEIS 16.05.2021 kl 10:29 10755

MSEIS økte backlog med 15% til $228 mill.

Svært positiv guiding for kommende kvartaler.

Siste kursmål fra sparebank 1 markets, 8kr, altså over 100% oppside i MSEIS

Bay the dip and hold!! 💎🤲


danmark1
16.05.2021 kl 11:12 7357

Investorerne skal vel på et tidspunkt ind i aktier, hvor det hele ikke er tro, håb og lotto, som omtalt her.
https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2021/05/16/7674305/pa-tide-med-tort-krutt-og-trygge-havner?internal_source=sistenytt
MicMac
16.05.2021 kl 16:02 7091

Mikrovolum de siste handelsdagene. Algoritmene styrer dit de vil. Vi trenger en litt større kontrakt så blir det action her.. kursen gjenspeiler ikke markedsverdien.
Tor Olav
18.05.2021 kl 14:37 6573

Fint tilskudd til backlog i dag. Tipper ca $10 mill. 🤲💎
Redigert 18.05.2021 kl 14:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.05.2021 kl 15:06 6494

Husker for en tid tilbake da Magseis kjøpte Fairfield. Da økte kostnadene voldsomt, men det har de nok fått styr på nå.

8 kr ,- og mer enn det er realistisk men det tar kanskje 3 måneder å nå etter Q2 tallene kommer.

Tor Olav
19.05.2021 kl 16:35 6238

Da ble det flere aksjer, måtte bare bruke dagens kjøpe anledning 💎💎💎💎🤩
Hotlegs
19.05.2021 kl 17:08 6157

Og enda billigere får du kjøpt i morgen.. Desverre.:
danmark1
19.05.2021 kl 17:33 6109

Olielagrene i USA fortsætter med at falde (man skriver godt nok de stiger her på Fa, men det gør de faktisk ikke)https://ir.eia.gov/wpsr/overview.pdf
Det vil blive det samme vi vil se i Europa, når der bliver åbnet helt op. De fleste lande er i gang med genåbning, Frankrig åbner spisesteder og indkøbscentre i dag. Der bliver åbnet for rejser til hele EU, for folk, der er vaccineret. Der vil komme et voldsom merforbrug, som vil give højere priser på olie. Jeg tror, vi er meget tæt på, at disse store minusdage bliver færre og der vil komme flere dage med store plusser.
lolle02
20.05.2021 kl 09:44 5751

Tiden for Turnaround er på trappene nå, Europa åpner igjen, og etterspørselen av olje vil bli stigende.
God langhelg aksjonærer
danmark1
20.05.2021 kl 10:09 5681

Flytrafikken er allerede stigende og med mange vaccinerede til sommer, bliver der for alvor lukket op. Corona-depressionen i Norge aftager vel også på et tidspunkt.
Piggvar 2
20.05.2021 kl 10:23 5644

Hadde veldig stor tro mseis , men årene går svært raskt. Mindre leteaktivitet = større konkurranse = tøffere å få langvarige oppdrag .
Ser ut som det blir konkurser innen dette segmentet ettehvert - nå mener jeg ikke mseis går konkurs med det første , men det blir tøffere og tøffere marked innen leteaktivitet - hvem som klarer seg til slutt , ja de som er best på pris og kvalitet.
Jeg ville nok ikke satt pengene mine langsiktig i denne , men.....

Den siste Dinosaur

Det som skjer i Arktis er ikke bra - så hørte vi i går at Usa og Norge med flere ...ville satse kraftig på fornybar fremover...mindre på leteaktiviet etter olje - ja, da blir det sånn.
Når ballen først begynner å rulle , kommer det til å skje så raskt - mye raskere tempo enn det vi kan fatte.
Redigert 20.05.2021 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
Sofasparer
20.05.2021 kl 10:32 5626

Konsolidering
Det har jeg trua på
Piggvar 2
20.05.2021 kl 10:42 5626

Ja, det er riktig Sofasparer.
Piggvar 2
20.05.2021 kl 10:59 5583

Joda , men jeg skrev også at på kort sikt ville jeg nok ha tatt et bet.
Sitte long i denne har jeg dessverre ikke tro på.
Hvorfor jeg mener det, har jeg skrevet ovenfor.

Når de høye herrer/damer først har bestemt seg - så bærer det en vei.
De landene som tjener bra på oljen vil merke det kraftig etterhvert.
Så vi kommer til å merke det kraftig på lommeboken etter høyere skatter som vi kommer til å få...
Sofasparer
20.05.2021 kl 11:01 5595

Dagens kurs og ordrebok, er kanskje ikke i samsvar.
Få unna denne ankesaken. Så er det bare til pynte litt på brura.
Hva vil prisen på et salg være ?
Jeg tror betydelig over dagens kurs.
Slettet bruker
20.05.2021 kl 11:21 5539

Ifh Rystad så MÅ leteaktiviteten minst dobles snart ellers kommer oljeprisen til å gå bananas.
Ifjor sa også Sheatwater at de ventet massiv vekst innen OBN, MASSIV!

På kort sikt vet jeg ikke hvor det går, blir vel mest sidelengs men på lang sikt blir det bra og en ny supersyklus kommer.
Tipper festen starter i høst eller senest i 2022.
Ikke bare MSEIS som vil nyte godt av det men også SBX og litt senere PGS.
PGS kan eksplodere hvis de klarer å håndtere gjelden uten emisjon.

Støtter fult ut ideen om konsolidering uten at jeg vet hvem som kan kjøpe MSEIS.
PGS vil satse på OBN men gjelden til PGS er kanskje et hinder for å kjøpe MSEIS.

Piggvar 2
20.05.2021 kl 11:36 5492

Er både enig og uenig i det. Ja , når verden åpnes for fullt vil vi se oljeforbruket gå kraftig opp. Det meste som er motor-drevet trenger olje. Så ja, vi trenger olje i lang tid i fremover, men spørsmålet og hvor mye olje trenger vi ?

Som sagt går årene svært raskt - tror året 2025 og fremover , vil vi se en kraftig nedgang i forbruket av olje !
Fornybart er fremtiden - det er selvskrevet.
Det pleier alltid å gå raskere enn det vi sett for oss....

Kina , Usa er på full fart inn i fornybart - mindre oljeavhengig.
Redigert 20.05.2021 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
Tradinator
20.05.2021 kl 12:50 5372

Har veldig tro på en positiv avslutning på første halvår for MSEIS, og tror vi får en serie nye meldinger i tida som kommer. Markedet løsner og aktiviteten blir høyere. Jeg ser ikke bort fra at vi passerer foreløpig årstopp, når det skjer.
Slettet bruker
20.05.2021 kl 12:55 5380

Den raske grønne skiftingen vil ikke gå så raskt. Her er en viktig faktor samme mange ikke tar hensyn til, hvordan blir vindmøller of solenergi finansiert? Det er oljepenger.
Dessuten er det hele et tåpelig spill for galleriet, Kina omstiller seg til fornybart? Sannheten er at Kina kommer til å øke CO2 utslipp med ca 400% dette tiåret. Det står t.o.m i Paris avtalen.
Det største kullkraftverket i Kina slipper ut mer CO2 enn hele Norge tilsammen inkl oljeindustrien. Og Kina har ca tusen kullkraftverk og de bygger nye hele tiden.
En gang går det kanskje opp for verdens miljøpolitikere at olje er en ren kilde til energi sammenlignet med kull. Kullet er fælt.
lolle02
20.05.2021 kl 12:58 5374


MSEIS har posisjonert seg for et økt fokus på ESG, og har opprettet en egen Business Unit og et eget selskap for tjenester innen fornybar satsingen som vil basere seg på seismikk-kompetanse og -utstyr. De fortsetter å jobbe for å prestere så godt de kan både på tradisjonell og fremtidens OBN.
Slettet bruker
20.05.2021 kl 13:13 5323

Et godt poeng er at oppi alt dette fornybar styret så trengs det seismikk.
Havbunnsmineraler er et godt eksempel. Her trengs det også seismikk til å finne mineralene.
solid1
20.05.2021 kl 13:23 5618


Kina åpnet for mer kullkraft i 2020 enn resten av verden stengte ned.
Kan ikke se at Kina er på full fart inn i "fornybar energi", og skal bli mindre oljeavhengig.

https://energiogklima.no/nyhet/fem-paa-fredag/fem-pa-fredag-kina-apnet-mer-kullkraft-i-fjor-enn-resten-av-verden-stengte-ned/
GulbranGråstein
20.05.2021 kl 13:32 5582

Kursen er tynget teknisk trigget av q1 tall, men blir spennende å se mot q2, tallene lyver ikke, da vil vi få en pekepinn på hvilken vei det faktisk går. Forventer selvsagt bedre resultat enn i q1.

Positive faktorer overveier negative i min vurdering.

* Kontrakter tikker inn regelmessig med bedre margin
*God ledelse med nye grep på kostnadstrukturen
*Bedre makroutsikter mtp pandemien, et økende forbruk i verden
*God teknologi med fortrinn.
* Stor backlog (økende)
*avgjørelse i patentsaken (usikker faktor)
*økt oljepris
*muligheter for konsolidering/oppkjøp m.m
*det blir forespeilet bedre utsikter fra selskapet,
generelt i markedet.

-En økende generell fokus på grønn teknologi i verden (mseis har en fot innenfor, og jobber med saken)
- eldre kontrakter med dårlige marginer tynger noe fortsatt mot q2
- avgjørelse i patentsaken (usikker faktor)

Ved bedre tall på bunnlinjen så er alle brikker på plass.

Billig aksje enkelt å greit.


Gg

Piggvar 2
20.05.2021 kl 13:42 5538

Tiden vil vise ...men sektoren vil få det tøft fremover - de beste overlever - de andre går dukken.....
Ikke i mot mseis i det hele tatt...kjøpte mseis når den var i overkant av krona...solgte når den bikket 4 tallet da.....

Man kan mene mye om prisingen i fornybart , men jeg tror den kommer til å skyte fart kraftigere og kraftigere fremover......
lolle02
20.05.2021 kl 13:54 5495

Som du vet har fokuset til ny ledelse vært å skape forutsigbarhet og tillitt i markedet siden de kom inn i selskapet høsten 2019. De har siden da redusert kostnader med 75% (opex og capex) og doblet lønnsomheten (ebitda), man skal være fornøyde med resultatene av dette.
Hotlegs
20.05.2021 kl 14:15 5443

De har utvilsomt gjort en kjempejobb.
Irriterende da å se kursen 2kr lavere enn for 8 uker siden.
Er jo idiotposter fra 1-500 stk som stadig driver prisen ned.
Samme som kjøper å selger til seg selv for å senke kursen.
lolle02
20.05.2021 kl 14:30 5409

Aksjemarkedet har hatt en dreining mot vekstaksjer (grønne aksjer som fornybar energi), på bekostning av verdiaksjer (olje- og gasstunge selskaper). Dette er en naturlig utvikling som kan få et tilbakesving fra vekst til verdi igjen, men det gjenstår å se hvordan dette spiller ut i verdens aksjemarkeder. Slik man ser det er dagens aksjekurs mest påvirket av markedets syn på usikkerheten knyttet til olje- og gassmarkedet generelt og konkurransebildet for seismikkmarkedet med potensielt nye aktører som kommer inn (f.eks PXGEO, Shearwater inn i OBN). Observasjonen er at MSEIS aksjen har gjort det bedre enn samtlige sammenlignabare selskaper siste år, inkl PGS, TGS, Polarcus, Axxis, Seabed.
Piggvar 2
21.05.2021 kl 07:38 4892

MDG -hvilken planet er dem på ?
Det er greit det må gjøres noe med utslippene , men det får da være en grense hvordan det skal gjøres på.
Det nyttet ikke å gå rett til hovedmålet - vi må da ha delmål for å komme til hovedmålet.
Odi.1
21.05.2021 kl 09:01 4748

Ikke ense dem , det der er marxist ekstremister av verste sort. Dem regjerer jo i Oslo , så hvorfor kan dem ikke bare takke nei til alle olje og gass penger de mottar fra den Norske staten som en begynnelse, og vise verden hvordan de vil drive byen etter sin egen visjon uten Olje og Gass penger ?
( Leve som man reder )

Verden vil trenge alle former for energi i mange tiår fremover, det letes i alle verdensdeler og mulige områder , hvorfor avslutte den reneste og mest effektive delen av dette ? Bare å slappe av og laste opp, O&G vil snart ta helt av i etterspørsel. Det ligger i kortene nå...
Redigert 21.05.2021 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
Sofasparer
21.05.2021 kl 09:27 4669

Effektiv sperre på 3,745
Hvem og hvorfor i all verden ......
Odi.1
21.05.2021 kl 09:34 4651

Mindre shortere i samarbeide, Med ett mikrovolum får de ned kursen , så det går raskt når det går på opp igjen. Bare å benytte sjansen mens den fortsatt er til stede.
Det beste her ville blitt om en større ville inn her nå med 6-8 % , kan også komme når som helst det. Dem vil muligens se avklaringen om patentsaken dem også , før de tar noen grep?
Aksjeamatøren
21.05.2021 kl 10:09 4561

Ser hva du mener piggvar2. Du sier selv en del vil gå under og noen få selskap vil overleve og tjene grovt. For meg ser det ut til at mseis er i den overlevelsesdelen, eller hvorfor mener du Mseis skulle gått konk?

Det er også viktig å huske på at Seismikk ikke er det samme som rigg. Riggaksjer er avhengig av olje, seismikk derimot har blitt brukt innen olje, men kan også bidra til det grønne skiftet og flere har startet smått med etablering av dette. (Se SBX med GEM og Mseis med renewables). Tror mange tenker nettopp dette at seismikk = olje, og ikke at det er et verktøy som kan brukes med flere formål.
Må si kursutviklingen er litt deprimerende for tiden, men den vil komme tilbake i en del selskap. Jeg har ihvertfall stor tro på en ny oljesyklus for det trengs mye energi for å få i gang det grønne skiftet, langt mere enn vi har tilgjenglig via "grønn" energi.
lolle02
21.05.2021 kl 10:13 4544

Klart svar fra Norge,og resten av Verden er nok enda klarere enn Norge.

https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/BlgWVl/norge-skal-ikke-vaere-det-foerste-landet-som-slutter-aa-lete
Rek2
21.05.2021 kl 10:17 4526

Vi er på kjøperen vi,odi.1.... hovedsaklig plukker av Geo Innova AS,,,, :)
lolle02
21.05.2021 kl 10:17 4519

Bare å laste opp på disse nivåer, når Covidpasset er klart, er 3-tallet historie.
Når servicenæringen våkner nå, vil forbruket av olje ta av.
Slettet bruker
21.05.2021 kl 10:18 4513

Mye av den grønne energien blir finansiert med oljepenger.

Tror det snart kommer et seismikk rally der alle selskaper løftes mye selv uten nyheter. Det har man sett mange ganger før.
Flere seismikk aksjer falt til ATL under pandamien.

En ting som ikke gjelder Magseis men som sier litt om hva vi har i vente er Shearwaters kjøp av 6 tidligere Polarcus vessels. Shearwater har allerede alt for mange av disse og mange ligger cold stacket. Men denne investeringen viser hva de tenker om fremtiden.
Shearwater sier også at de venter MASSIV OBN vekst og det er positivt for Magseis.
Rek2
21.05.2021 kl 10:24 4485

Helt riktig KimLee,man laster opp i forkant ikke etter at alle har funnet lyset..... ;)
Odi.1
21.05.2021 kl 10:28 4475

Som en liten parentes vil jeg si at bare en liten "promille" er tildelt av det som er planlagt i Brazil av ca 22 Milliarder som er tiltenkt OBN prosjekter der.
Carel Ceo sier dem har en voksende tender bunke å jobbe med. Enorm kjøpsmulighet på dette nivået her, er min mening.
Piggvar 2
21.05.2021 kl 10:32 4456

Aldri sagt mseis skulle gå konk. les litt bedre hva jeg skriver. Mener mseis er bra kjøpsanledning nå.

Les alle mine innlegg på denne tråd - så får du helheten hva jeg mener.
Redigert 21.05.2021 kl 10:35 Du må logge inn for å svare