If you own #MSEIS buy the Dip and #HODL 💎đŸ€Č

Tor Olav
MSEIS 16.05.2021 kl 10:29 11357

MSEIS Ăžkte backlog med 15% til $228 mill.

SvĂŠrt positiv guiding for kommende kvartaler.

Siste kursmÄl fra sparebank 1 markets, 8kr, altsÄ over 100% oppside i MSEIS

Bay the dip and hold!! 💎đŸ€Č

«
  • 1
  • 2
  • »
Slettet bruker
03.06.2021 kl 20:59 1693

Dette er ikke bra for hverken Magseis eller andre innen oljeservice.
NÄr det er sagt sÄ er her store paradokser i sving. EIA anbefaler Ä slutte Ä lete etter olje men det er ikke lenge siden EIA sa at oljeletingen mÄ trappes mye opp for Ä unngÄ en skvis i nÊr fremtid.
Forutsetningen for at oljeselskaper skal satse pÄ vindkraft og andre mindre lÞnnsomme prosjekter er nettopp at de har oljeinntekter.
Klimapolitikken og Parisavtalen (som er helt latterlig) vil ikke hindre en eventuell klimakrise men det kan fremtvinge en ENERGIKRISE der oljeprisen nÄr hÞyder som ingen har turt Ä nevne ennÄ. Dette vil skje hvis underinvesteringen skal fortsette.
Et annet stort issue som er verdt Ä notere seg er Iran og deres ambisiÞse atomplaner. Israelsk etteretning sa for ikke lenge siden at det vil ta Iran ca to Är Ä utvikle slike vÄpen med eller uten en atomavtale (Atomavtalen til Iran var like latterlig som Parisavtalen).
ALLE vet at Iran ikke kan komme i besittelse av slike vÄpen sÄ noe mÄ gjÞres innen den tid. Og hva skjer da? Hormuz stredet blir stengt sÄ lenge det pÄgÄr, oljelagre og store felt blir satt i fyr og flamme, produksjonen blir lammet, ikke bare i Iran men ogsÄ Saudi Arabia og kanskje hele MidtÞsten.
F16
03.06.2021 kl 16:49 1954

69.69+0.83 (+1.21%)
Stoler pÄ at Philly viser at det mÄ bli en god helg.
Tor Olav
01.06.2021 kl 16:34 2213

Vipps sĂ„ var vi tilbake og nikket pĂ„ 4 tallet!!🙌💎
danmark1
26.05.2021 kl 13:07 2572

Der dumpes ikke store portioner, men der stÄr mange kÞbere klar, nÄr vi kommer sÄ langt ned.
Albatross
26.05.2021 kl 13:01 2597

Syke salg som oppstÄr
 plutselig dumpes det flere hundre tusen aksjer
 forstÄr det ikke helt. Enten noen som selger seg ut eller sÄ er det noen som presser kursen ned

Hotlegs
26.05.2021 kl 12:57 2615

Å enda en bunnotering ja..
magseis er kjempespennende.
Kelox
25.05.2021 kl 07:19 2952

Teknisk ser MSEIS spennende ut og det ser ut som bunnen er nÄdd. KjÞps signalet i MACD er tett pÄ og RSI er lav. NÄ som olja fikk en kraftig reprising i gÄr sÄ ligger det ann til Ä teste Þvre motstand pÄ sikt, bare Ä ta plass fÞr flyet gÄr ut pÄ runway :-)
Link: https://www.marketscreener.com/quote/stock/MAGSEIS-FAIRFIELD-ASA-16645990/charts/
Albatross
24.05.2021 kl 20:04 3356

Tenker vi jobber oss tilbake mot 5 denne uken. Hadde ikke skadet med enda en kontrakt heller for Ä fÄ full fyr. Ha en fin uke
F16
22.05.2021 kl 19:54 4115

It is probably the right time to be part of this boost and bullish market sentiment. The market is telling you about a possible new profit. Do not miss this chance.
https://www.norskbulls.com/m/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=MSEIS.OL
F16
21.05.2021 kl 19:26 4436

Tja, hva fĂžrte til dobling for ett Ă„r siden? Philly Oil lusket rundt 30, MSEIS korrelerer godt med spranget frem til 08/06 da den dundret opp 16%. YTD PHLX +37%, MSEIS +0,39%. Regn med meg đŸ„‚
Piggvar 2
21.05.2021 kl 13:56 4661

Med lang sikt mener jeg 5-10 - sÄ det er en stund til - men tiden gÄr raskt.
SÄ nÄ er det bare Ä kjÞpe.....mye :)
Redigert 21.05.2021 kl 13:56 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
21.05.2021 kl 13:45 4698

Alt tyder pÄ en oppgangssyklus innenfor oljeservice og seismikk er da ikke til Ä komme utenom.
Magseis og Seabird tror jeg er de selskapene som kan gÄ mest i bransjen.
MicMac
21.05.2021 kl 13:38 4730

OBN kommer til Ä bli brukt mer og mer nÄr eksisterende felt skal utnyttes maksimalt.
AksjeamatĂžren
21.05.2021 kl 13:30 4756

Nei, men du sier pÄ kort sikt ville du kjÞpt litt, men ikke holdt long siden du tror oljeforbruket skal kraftig ned og en ny oljesyklus uteblir. Videre sier du markedet blir tÞft og vanskelig Ä overleve.

Jeg vet ikke hva dine tidsbegrep er, men selv tror jeg pÄ mseis med minst 8-9mnd horisont fÞr man ser veien videre. Mseis uvandt sprek i dag med faktisk 650k aksjer omsatt.
Hotlegs
21.05.2021 kl 13:29 4762

Sikkert bare en robot med tekniske problem. Rekker vel Ă„ presse ned prisen igjen fĂžr stengetid. 😎
Tradinator
21.05.2021 kl 13:21 4797

Er det take off i emning?
Rek2
21.05.2021 kl 12:34 4905

Ser sprekkeferdig ut idag...
uritse
21.05.2021 kl 12:02 4964

Den ble spist opp sakte men sikkert:)
Piggvar 2
21.05.2021 kl 10:32 4872

Aldri sagt mseis skulle gÄ konk. les litt bedre hva jeg skriver. Mener mseis er bra kjÞpsanledning nÄ.

Les alle mine innlegg pÄ denne trÄd - sÄ fÄr du helheten hva jeg mener.
Redigert 21.05.2021 kl 10:35 Du mÄ logge inn for Ä svare
Odi.1
21.05.2021 kl 10:28 4891

Som en liten parentes vil jeg si at bare en liten "promille" er tildelt av det som er planlagt i Brazil av ca 22 Milliarder som er tiltenkt OBN prosjekter der.
Carel Ceo sier dem har en voksende tender bunke Ä jobbe med. Enorm kjÞpsmulighet pÄ dette nivÄet her, er min mening.
Rek2
21.05.2021 kl 10:24 4901

Helt riktig KimLee,man laster opp i forkant ikke etter at alle har funnet lyset..... ;)
Slettet bruker
21.05.2021 kl 10:18 4929

Mye av den grĂžnne energien blir finansiert med oljepenger.

Tror det snart kommer et seismikk rally der alle selskaper lĂžftes mye selv uten nyheter. Det har man sett mange ganger fĂžr.
Flere seismikk aksjer falt til ATL under pandamien.

En ting som ikke gjelder Magseis men som sier litt om hva vi har i vente er Shearwaters kjĂžp av 6 tidligere Polarcus vessels. Shearwater har allerede alt for mange av disse og mange ligger cold stacket. Men denne investeringen viser hva de tenker om fremtiden.
Shearwater sier ogsÄ at de venter MASSIV OBN vekst og det er positivt for Magseis.
lolle02
21.05.2021 kl 10:17 4935

Bare Ä laste opp pÄ disse nivÄer, nÄr Covidpasset er klart, er 3-tallet historie.
NÄr servicenÊringen vÄkner nÄ, vil forbruket av olje ta av.
Rek2
21.05.2021 kl 10:17 4942

Vi er pÄ kjÞperen vi,odi.1.... hovedsaklig plukker av Geo Innova AS,,,, :)
AksjeamatĂžren
21.05.2021 kl 10:09 4977

Ser hva du mener piggvar2. Du sier selv en del vil gÄ under og noen fÄ selskap vil overleve og tjene grovt. For meg ser det ut til at mseis er i den overlevelsesdelen, eller hvorfor mener du Mseis skulle gÄtt konk?

Det er ogsÄ viktig Ä huske pÄ at Seismikk ikke er det samme som rigg. Riggaksjer er avhengig av olje, seismikk derimot har blitt brukt innen olje, men kan ogsÄ bidra til det grÞnne skiftet og flere har startet smÄtt med etablering av dette. (Se SBX med GEM og Mseis med renewables). Tror mange tenker nettopp dette at seismikk = olje, og ikke at det er et verktÞy som kan brukes med flere formÄl.
MÄ si kursutviklingen er litt deprimerende for tiden, men den vil komme tilbake i en del selskap. Jeg har ihvertfall stor tro pÄ en ny oljesyklus for det trengs mye energi for Ä fÄ i gang det grÞnne skiftet, langt mere enn vi har tilgjenglig via "grÞnn" energi.
Odi.1
21.05.2021 kl 09:34 5067

Mindre shortere i samarbeide, Med ett mikrovolum fÄr de ned kursen , sÄ det gÄr raskt nÄr det gÄr pÄ opp igjen. Bare Ä benytte sjansen mens den fortsatt er til stede.
Det beste her ville blitt om en stÞrre ville inn her nÄ med 6-8 % , kan ogsÄ komme nÄr som helst det. Dem vil muligens se avklaringen om patentsaken dem ogsÄ , fÞr de tar noen grep?
Sofasparer
21.05.2021 kl 09:27 5085

Effektiv sperre pÄ 3,745
Hvem og hvorfor i all verden ......
Odi.1
21.05.2021 kl 09:01 5164

Ikke ense dem , det der er marxist ekstremister av verste sort. Dem regjerer jo i Oslo , sÄ hvorfor kan dem ikke bare takke nei til alle olje og gass penger de mottar fra den Norske staten som en begynnelse, og vise verden hvordan de vil drive byen etter sin egen visjon uten Olje og Gass penger ?
( Leve som man reder )

Verden vil trenge alle former for energi i mange tiÄr fremover, det letes i alle verdensdeler og mulige omrÄder , hvorfor avslutte den reneste og mest effektive delen av dette ? Bare Ä slappe av og laste opp, O&G vil snart ta helt av i etterspÞrsel. Det ligger i kortene nÄ...
Redigert 21.05.2021 kl 09:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
Piggvar 2
21.05.2021 kl 07:38 5308

MDG -hvilken planet er dem pÄ ?
Det er greit det mÄ gjÞres noe med utslippene , men det fÄr da vÊre en grense hvordan det skal gjÞres pÄ.
Det nyttet ikke Ä gÄ rett til hovedmÄlet - vi mÄ da ha delmÄl for Ä komme til hovedmÄlet.
lolle02
20.05.2021 kl 14:30 5825

Aksjemarkedet har hatt en dreining mot vekstaksjer (grÞnne aksjer som fornybar energi), pÄ bekostning av verdiaksjer (olje- og gasstunge selskaper). Dette er en naturlig utvikling som kan fÄ et tilbakesving fra vekst til verdi igjen, men det gjenstÄr Ä se hvordan dette spiller ut i verdens aksjemarkeder. Slik man ser det er dagens aksjekurs mest pÄvirket av markedets syn pÄ usikkerheten knyttet til olje- og gassmarkedet generelt og konkurransebildet for seismikkmarkedet med potensielt nye aktÞrer som kommer inn (f.eks PXGEO, Shearwater inn i OBN). Observasjonen er at MSEIS aksjen har gjort det bedre enn samtlige sammenlignabare selskaper siste Är, inkl PGS, TGS, Polarcus, Axxis, Seabed.
Hotlegs
20.05.2021 kl 14:15 5859

De har utvilsomt gjort en kjempejobb.
Irriterende da Ă„ se kursen 2kr lavere enn for 8 uker siden.
Er jo idiotposter fra 1-500 stk som stadig driver prisen ned.
Samme som kjĂžper Ă„ selger til seg selv for Ă„ senke kursen.
lolle02
20.05.2021 kl 13:54 5911

Som du vet har fokuset til ny ledelse vĂŠrt Ă„ skape forutsigbarhet og tillitt i markedet siden de kom inn i selskapet hĂžsten 2019. De har siden da redusert kostnader med 75% (opex og capex) og doblet lĂžnnsomheten (ebitda), man skal vĂŠre fornĂžyde med resultatene av dette.
Piggvar 2
20.05.2021 kl 13:42 5954

Tiden vil vise ...men sektoren vil fÄ det tÞft fremover - de beste overlever - de andre gÄr dukken.....
Ikke i mot mseis i det hele tatt...kjÞpte mseis nÄr den var i overkant av krona...solgte nÄr den bikket 4 tallet da.....

Man kan mene mye om prisingen i fornybart , men jeg tror den kommer til Ă„ skyte fart kraftigere og kraftigere fremover......
GulbranGrÄstein
20.05.2021 kl 13:32 5998

Kursen er tynget teknisk trigget av q1 tall, men blir spennende Ä se mot q2, tallene lyver ikke, da vil vi fÄ en pekepinn pÄ hvilken vei det faktisk gÄr. Forventer selvsagt bedre resultat enn i q1.

Positive faktorer overveier negative i min vurdering.

* Kontrakter tikker inn regelmessig med bedre margin
*God ledelse med nye grep pÄ kostnadstrukturen
*Bedre makroutsikter mtp pandemien, et Ăžkende forbruk i verden
*God teknologi med fortrinn.
* Stor backlog (Ăžkende)
*avgjĂžrelse i patentsaken (usikker faktor)
*Ăžkt oljepris
*muligheter for konsolidering/oppkjĂžp m.m
*det blir forespeilet bedre utsikter fra selskapet,
generelt i markedet.

-En Þkende generell fokus pÄ grÞnn teknologi i verden (mseis har en fot innenfor, og jobber med saken)
- eldre kontrakter med dÄrlige marginer tynger noe fortsatt mot q2
- avgjĂžrelse i patentsaken (usikker faktor)

Ved bedre tall pÄ bunnlinjen sÄ er alle brikker pÄ plass.

Billig aksje enkelt Ă„ greit.

Gg

solid1
20.05.2021 kl 13:23 6034

Kina Ă„pnet for mer kullkraft i 2020 enn resten av verden stengte ned.
Kan ikke se at Kina er pÄ full fart inn i "fornybar energi", og skal bli mindre oljeavhengig.

https://energiogklima.no/nyhet/fem-paa-fredag/fem-pa-fredag-kina-apnet-mer-kullkraft-i-fjor-enn-resten-av-verden-stengte-ned/
Slettet bruker
20.05.2021 kl 13:13 5707

Et godt poeng er at oppi alt dette fornybar styret sÄ trengs det seismikk.
Havbunnsmineraler er et godt eksempel. Her trengs det ogsÄ seismikk til Ä finne mineralene.
lolle02
20.05.2021 kl 12:58 5758

MSEIS har posisjonert seg for et Þkt fokus pÄ ESG, og har opprettet en egen Business Unit og et eget selskap for tjenester innen fornybar satsingen som vil basere seg pÄ seismikk-kompetanse og -utstyr. De fortsetter Ä jobbe for Ä prestere sÄ godt de kan bÄde pÄ tradisjonell og fremtidens OBN.
Slettet bruker
20.05.2021 kl 12:55 5764

Den raske grÞnne skiftingen vil ikke gÄ sÄ raskt. Her er en viktig faktor samme mange ikke tar hensyn til, hvordan blir vindmÞller of solenergi finansiert? Det er oljepenger.
Dessuten er det hele et tÄpelig spill for galleriet, Kina omstiller seg til fornybart? Sannheten er at Kina kommer til Ä Þke CO2 utslipp med ca 400% dette tiÄret. Det stÄr t.o.m i Paris avtalen.
Det stĂžrste kullkraftverket i Kina slipper ut mer CO2 enn hele Norge tilsammen inkl oljeindustrien. Og Kina har ca tusen kullkraftverk og de bygger nye hele tiden.
En gang gÄr det kanskje opp for verdens miljÞpolitikere at olje er en ren kilde til energi sammenlignet med kull. Kullet er fÊlt.
Tradinator
20.05.2021 kl 12:50 5756

Har veldig tro pÄ en positiv avslutning pÄ fÞrste halvÄr for MSEIS, og tror vi fÄr en serie nye meldinger i tida som kommer. Markedet lÞsner og aktiviteten blir hÞyere. Jeg ser ikke bort fra at vi passerer forelÞpig Ärstopp, nÄr det skjer.
Piggvar 2
20.05.2021 kl 11:36 5876

Er bÄde enig og uenig i det. Ja , nÄr verden Äpnes for fullt vil vi se oljeforbruket gÄ kraftig opp. Det meste som er motor-drevet trenger olje. SÄ ja, vi trenger olje i lang tid i fremover, men spÞrsmÄlet og hvor mye olje trenger vi ?

Som sagt gÄr Ärene svÊrt raskt - tror Äret 2025 og fremover , vil vi se en kraftig nedgang i forbruket av olje !
Fornybart er fremtiden - det er selvskrevet.
Det pleier alltid Ä gÄ raskere enn det vi sett for oss....

Kina , Usa er pÄ full fart inn i fornybart - mindre oljeavhengig.
Redigert 20.05.2021 kl 11:43 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
20.05.2021 kl 11:21 5923

Ifh Rystad sĂ„ MÅ leteaktiviteten minst dobles snart ellers kommer oljeprisen til Ă„ gĂ„ bananas.
Ifjor sa ogsÄ Sheatwater at de ventet massiv vekst innen OBN, MASSIV!

PÄ kort sikt vet jeg ikke hvor det gÄr, blir vel mest sidelengs men pÄ lang sikt blir det bra og en ny supersyklus kommer.
Tipper festen starter i hĂžst eller senest i 2022.
Ikke bare MSEIS som vil nyte godt av det men ogsÄ SBX og litt senere PGS.
PGS kan eksplodere hvis de klarer Ä hÄndtere gjelden uten emisjon.

StĂžtter fult ut ideen om konsolidering uten at jeg vet hvem som kan kjĂžpe MSEIS.
PGS vil satse pÄ OBN men gjelden til PGS er kanskje et hinder for Ä kjÞpe MSEIS.

Sofasparer
20.05.2021 kl 11:01 5979

Dagens kurs og ordrebok, er kanskje ikke i samsvar.
FÄ unna denne ankesaken. SÄ er det bare til pynte litt pÄ brura.
Hva vil prisen pÄ et salg vÊre ?
Jeg tror betydelig over dagens kurs.
Piggvar 2
20.05.2021 kl 10:59 5967

Joda , men jeg skrev ogsÄ at pÄ kort sikt ville jeg nok ha tatt et bet.
Sitte long i denne har jeg dessverre ikke tro pÄ.
Hvorfor jeg mener det, har jeg skrevet ovenfor.

NÄr de hÞye herrer/damer fÞrst har bestemt seg - sÄ bÊrer det en vei.
De landene som tjener bra pÄ oljen vil merke det kraftig etterhvert.
SÄ vi kommer til Ä merke det kraftig pÄ lommeboken etter hÞyere skatter som vi kommer til Ä fÄ...
Piggvar 2
20.05.2021 kl 10:42 6010

Ja, det er riktig Sofasparer.
    «
  • 1
  • 2
  • »