M Vest Water ...neste kanonkule på børs ?

Hartepool
MVW 17.05.2021 kl 14:52 4013

Selskapet gjennomførte en mindre emisjon ( de trengte heldigvis ikke allverdens penger nå ) på kurs 12,50
Aksjen vil noteres på Euronext Growth den 28 mai.
Fikk ikke tildelt aksjer i emi...nesten ingen fikk, men fikk kjøpt i gråmarkedet på fredag til 15,-
Dette blir en rakett, da det er få aksjer i fri fly , slik at man kan styre kursen til himmels ( antar det blir gjort) før man gjør neste emisjon ...man trenger penger på et senere tidspunkt for øke ekspansjonen kraftig.
Slettet bruker
03.06.2021 kl 11:59 2441

Aksjen er ennå usannsynelig billig😊i emisjonen fikk ikke en eneste privat investor lov være med. Tipper vi runder 100 kr før utgangen av juni. Bare vent nå til det kommer analyser fra meglerhus..og selskapet begynner å melde.
Trader2510
03.06.2021 kl 11:43 2473

Hvilke samarbeidsavtale har de med Equinor og Alfa Laval ? Equinor har ikke samarbeidsavtaler med leverandører. De kvalifiserer og dernest kjøper på anbud.

Det er vel to (små) leverandøravtaler ? Sorbwater har under Mundheim forsøkt siden 2010 eller slikt å få kommersielt innpass med helt like produkter. Dette er en boble mener jeg. Selskapet er ikke "verdensledende" de har et produkt som kan sies å være bedre men andre har løsninger som er bra nok. Mye skal til å snu store selskapers vaner og etablerte avtaler.

Om man ser på Investorpresentasjonen til MVW så er det forsiktig sagt en rekke tvilsomme påstander. Blant annet med referanse til selskaper som Lundin, OMV og BP.

Markedsanalysen brukt er fra et Indisk selskap som pumper ut hundrevis av analyser i året. Det finnes titalls slike selskaper og om man tar disse analysene nærmere i åsyn så ser man at de er mildt sagt fulle av feil og unøyaktigheter. Ser man videre på selskapets stab og erfaring stiller jeg spørsmål om de egentlig er i stand til å levere den omsetningsveksten som er planlagt. De sier 75 millioner i 2022, Det betyr at for trege bransjer som olje og kommunal sektor så bør mesteparten være mer eller mindre booket nå.

Om selskapet kan gi et godt svar på hvorfor dette skal lykkes bedre enn Sorbwater hvor Repsol, Investinor, Sarsia og Proventure satset på Mundheim & Co så ville jeg ha vurdert en gang til. Patentkonflikt med Sorbwater er ikke med på å gjøre caser mindre risikofylt.

Hver og en får gjøre seg opp sin egen mening, men jeg vill virkelig satte meg inn i dette caser før man investerer (som man jo selvsagt alltid bør gjøre før man går inn).
Billyjojimbob
03.06.2021 kl 11:28 2504

Som vanlig er det fint å være i pos før alle besserwisserne kommer med sitt.
Slettet bruker
03.06.2021 kl 11:14 2529

Blir spennende å se analyser som kommer på denne, markeder er så usansynlig stort, og så har selskapet kansje den beste teknologien i verden. En av de største utfordringene i verden urent vann, her kan det nok komme analyser fra 70 kr til 700 kr per aksje. Sjelden før har vi hatt en aksje der sky is the limit.
Slettet bruker
03.06.2021 kl 10:24 2641

Denne er nok i 50 kr før folk får snudd seg rundt. verdensledende i å renske vann..Alfa Laval og Equinor som samarbeidspartnere..her må ikke folk sove i timen.
Single Malt
02.06.2021 kl 17:42 2816

Dette var vel nappe ditt første innlegg på ho, men første med det nicket.
Maxim26
02.06.2021 kl 09:41 2986

Ut i fra erfaringer og særs mye info rundt MVW / Sorbwater og Mundheim, så ser jeg på dette som en kjempeboble, som kommer til å sprekke.
Angående emisjon og hvem som fikk tildelt, så har jeg mine mistanker om at dette skjer, på samme måte som Spetalen gjør, for kassen til MVW er nok tom, og føler dette er siste utvei for å få inn kapital, mens de store investorene, skal ut, da de har tilført penger uten å få noe igjen.
Det var store ord når Mohn ble med på laget her, men tror nok den tålmodigheten er slutt, da MVW har ikke levert noe vellykkete tester offshore, de har prøvd seg sammen med de aller største og har feilet gang på gang, men da skyldes det alltid på at det er andre operatører som feiler, og ikke produktet.
At de har fått med seg Alfa laval, som kun kjøre en type vann, er no for så vidt bra det, men å tro at denne er det nye eventyret, skal man ikke ha for store forhåpninger til. En Flocculant som de bruker her, har den ikke mye forandret seg på de siste 30 årene.
Men det er noe min tanke rundt denne, og kanskje tar jeg feil, men ut i fra erfaring og mye info rundt selskapene, så tror jeg at jeg ikke kommer til å investere i denne aksjen, men alle må få gjøre sin egne vurderinger....

phantom1
02.06.2021 kl 09:40 2989

Nesten umulig for noen aa komme inn - det er det beste...
Slettet bruker
02.06.2021 kl 09:36 3001

Denne vil ta litt tid for de litt tålmodige. Ikke en Spetalen drevet aksje, men Trond Mohn&co. Nye regulativer sen sommer/tidlig høst vil trigge kursen. Vil gå litt opp og ned men stige jevnt og sikkert frem mot august/september.
monkeytail
01.06.2021 kl 23:52 3137

Teknologien har blitt vurdert av de fleste oljeselskaper vil jeg tro. Markedet ligger nok andre steder enn i olja, hvor betalingsevnen er mye mindre. Men ingen ting er vel grønnere enn tare så noen investorer har nok spist agnet. Blir vel som å kaste gode penger etter dårlige dette?
Trader2510
01.06.2021 kl 18:42 3230

Gründeren bak M Vest Water etablerte vel også Sorbwater før han forlot det selskapet. Sorbwater har en patentkonflikt gående med MVW. Sorbwater hadde tunge norske VC fond samt Reposol på eiersiden. De har brukt over 100 millioner og kassen er tom. Produktene er åpenbart svært like MVW.

Mundheim har holdt på med dette i mange, mange år uten å få det til. Hvor mye kjemikaler skal se selge i et så konkurranseintensivt marked for å nå denne hockeystikken de har lagt opp til ? Det er utrolig mange produkter og løsninger i markedet som er bra nok og dermed er inngangsbarrieren høy.


https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/04/05/7649552/kassen-er-tom-sorbwater-technology-der-repsol-sarsia-seed-og-sparebanken-vest-er-eiere-svein-egil-steen-jobber-for-a-berge-restene

https://energi24.no/nyheter/sorbwater-henter-rensepenger

https://www.nyteknikk.no/?articleid=5250
monkeytail
01.06.2021 kl 16:15 3284

Forstår det slik at de bygger på mye av samme teknologi som Sorbwater. Forstårr det slik at det er uenigheter om noen patenter også. Sorbwater har prøvd å selge inn denne teknologien til oljeselskaper uten å fått det til. Kanskje M-vest får det til-hvem vet men oljeindustrien er konservativ
phantom1
01.06.2021 kl 15:10 3365

hvorfor ikke? idag er jo ikke noe pump og dump, knapt noen mill.
Slettet bruker
01.06.2021 kl 15:08 3369

Var vel mer en pump og dump en fikk se i dag?
Hvorfor skal dette selskapet bli en rakett på kort sikt? Er mer et langsiktig target.
phantom1
01.06.2021 kl 14:57 3387

Er knapt aksjer og den ulveflokken i flerspann - er jo oppskriften på mega pump hvert sekund. her skal man sitte fordi man bare må. For meg å komme inn drev jo kursen....
Joasen
23.05.2021 kl 09:06 3806

Hva tenker folk om M Vest Water? Er deres teknologi så banebrytende? Vil de klare å levere?