RECSI trading. Uke 20

Slettet bruker
RECSI 17.05.2021 kl 20:21 28484

Tja. Skal vi litt i minus igjen i morgen da, selv om fremtiden for REC aldi har sett lysere ut? Fortsatt usikkerhet i markedet og vi mangler noe konkret. Skal vi ned igjen å se 14 tallet?

Over dammen @ kl. 20.00:

Nasdaq Composite ÷1.0%

First Solar ÷3.11%

Sun Power Corp. ÷3.80%
Tradinator
20.05.2021 kl 14:35 5842

Nå tar det sats igjen..
Brixer
20.05.2021 kl 14:52 5647

Vi må bare slippe ut de som tror at forrige topp på 15.82 er smart å selge på.
Jeg tror de kommer til å angre på det før stengetid, men det er klart den kan bli hard å bryte hvis nasse ikke spiller på lag.
Tradinator
20.05.2021 kl 16:47 5373

Lovende finish
Slettet bruker
20.05.2021 kl 21:28 5017

Videre opp i morgen. Fikk ikke 10% idag så da blir det REC fredag der vi tar helg @17,50.
Slettet bruker
20.05.2021 kl 21:37 4927

Noen som kan prøve seg på et ta chart hvordan vi ligger an pr. d.d.? Gjerne fler og se om de som kan det tenker nogen lunde likt. :)
Compilation20
20.05.2021 kl 21:52 4780

http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20210520000792&np=1&mp=1
SK Group Chairman Chey Tae-won, who is currently visiting the US as part of the unofficial business delegation of President Moon Jae-in’s first summit with President Joe Biden, is likely to announce joint investment with Ford to build a new battery factory in the country.
While in the United States, Chey will pay his first visit to the SKI battery plant. Moon is also scheduled to visit the plant during his four-day trip. The SKI-Ford deal could symbolize two countries’ EV partnership, industry watchers say.
Her kan det fort komme store nyheter iløpet av timer/dager.....gleder meg :-)
Gubben
20.05.2021 kl 22:00 4703

Hvilke store nyheter er det du tenker på?
Slettet bruker
20.05.2021 kl 22:17 4562

SK ➡️ Group14 ➡️ Rec

https://finance.yahoo.com/news/1-ford-motor-sk-innovation-132403665.html
Slettet bruker
20.05.2021 kl 22:37 4383

Ja/ TT var tydelig på at «de må komme til oss». Det er klart de sitter og forhandler med mange som viser «strong interest».

Alt TT har predikert, det skjer. Nå venter vi bare på at avtalene annonseres 👍

Redigert 20.05.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.05.2021 kl 22:57 4200

TT har alltid vært tydelig på at det er REC som styrer her og ikke omvendt. Ting forandret seg drastisk siden oktober 2020 og jeg er glad for at vi har et fremoverlent og aktiv ledelse og styre. Sa ikke han også nå på forrige kvartalspresentasjon at Røkke også er veldig aktiv eller husker jeg feil nå?

Han predikerte batterier for flere år tilbake. Nå begynner det å materialisere seg. Børsmeldingen hvor samarbeidet med VP ble avsluttet var (for meg) et klart signal på at ting går virkelig bra og det er derfor RECsi velger og vraker. Ett nytt børsmelding noe senere om emisjonsfullmakt på 20% samt all interessen for potensielt samarbeid får meg virkelig til å begynne å spekulere om at joint venture samarbeid med et nytt fabrikk (ML vil fortsette å forbli selvstendig) absolutt er innenfor til 2023 - 2024. Det hadde vært en fin start det - og jeg er skuddsikker på om at bekreftelsene kommer ila. sommeren (noe som også henger sammen med politiske aspektet i USA rundt fornybart som er planlagt i juni), men jeg blir ikke overrasket hvis de kommer før. Det hadde vært så deilig, å bare få alle kritikere til å være stille og alle tradere som lyver hatten av seg daglig vil også brenne seg, ekstremt mye, men deiligst av alt blir at jeg vil slippe å bli angrepet av misfornøyde tradere hver gang kursen faller litt ned, haha.

Har hørt et utsagn (usikker på om dette stemmer) om at et bamboo-tre må vannes daglig i fem år før den begynner å vokse. Hvis man slutter å vanne treet i løpet av denne perioden dør treet, men etter fem treige år med daglig vanning av bamboo-tre så eksploderer veksten og trærne vokser med flere titalls metere i løpet av noen få uker. Nå vet jeg ikke om dette var den beste metaforen jeg har brukt på Hegnar, haha, men jeg håper dere forstår poenget; Roma blir ikke bygd over natten. De vanlige menneskene ser ikke og legger ikke merke til all den harde jobbingen, svettingen og alt som jobbes med bak kulissene, de er kun opptatt av resultater og følger trender (og dermed brenner seg), mens vi som følger med daglig og dedikerer mye av vår fritid til REC og markedet; ja vi vet at det jobbes enormt med bak kulissene, men vi må ha is i magen og ikke slutte å vanne bambo-treet rett før treet begynner å eksplodere.
Slettet bruker
20.05.2021 kl 23:58 3800

At TT predikerte batterier for flere år siden er å dra det litt vel langt, uchi. TT fortalte at det var noen som utforsket om silisium kunne utvide kapasiteten på batteriene, på Rec sin lab på ML. Og dette var om høsten 2018, q2 presentasjon. Men han hadde ikke greie på dette med batterier kunne han berette videre. Så det var ikke vits i å stille han spm om dette. Han hadde ikke peiling på batterier fortalte han tilhørerne på de neste kvartalspresentasjonene. Vi fikk ikke høre om at det var silangass som skulle brukes, inntil i fjor høst tror jeg det var. Det var noen debattanter her på forumet som mente at det var fbr silisium granuler som skulle være i anodene. Og jeg tror det var q2 2019 disse møtte opp på kvartalspresentasjonen og forsøkte å forklare TT om sine tanker rundt hvordan anoden skulle tilføres silisium. Ja, mulig det svarte TT, men dette var visstnok utenfor hans kompetanseområde. Nei, TT har ikke predikerte om batterier i flere år, uchi. TT har pratet om dette i noen måneder.
Slettet bruker
21.05.2021 kl 05:38 3460

Man må tidlig opp skal man stelle i fjøset !
Her fant jeg en mulig godbit for alle dere som følger REC, ført i pennen av Daniar Ramak på Face !

Ford Motor Co and South Korean battery maker SK Innovation on Thursday announced they will form a battery joint venture in North America to support the No. 2 U.S. automaker's electric vehicle rollout.
https://finance.yahoo.com/.../1-ford-motor-sk-innovation...
North America... er det ikke der ML hører til? Åh jo da 🙂
Sa ikke Sila Nano at de også skal åpne i North America? Alternativet er da enten ML eller en aktør i Canada. Sila samarbeider allerede med REC på mindre skala og vil nå ekspandere på stort grad. Hører ikke ML til der? Hehe, jo da 🙂
Visste du at Ford samarbeider med SK Innovation - og at SK Innovation er med på eiersiden av Group 14? Får vi en melding nå om at SK skal bruke G14 sine batteri anoder nå så kommer det til å eksplodere.
Får vi en melding om at REC skal bygge et nytt fabrikk med en ny potensiell samarbeidspartner samtidig som de skal gjenåpne ML innen 2023? Kommer til å eksplodere. 20% emisjonsfullmakt. Er kun spekulasjoner fra min side, men det er alt for mye som foregår i markedet akkurat nå (samt to børsmeldinger fra REC) som tilsier at det er store ting som jobbes med bak kulissene.
Og REC er verdsatt til 5.8 milliarder kroner? Haha, rettferdiggjør ikke Butte engang.
REC har potensial til å bli et av de største nordiske selskapene. De som har vært smarte har akkumulert siden 1-2kr og stresser ikke med fallet siden februar. De som begynner å våkne nå burde virkelig begynne å akkumulere hvis du har tro på caset, fordi det er kun snakk om tid tror jeg før du hadde ofret hånden for å kjøpe til disse kursene.
Det er alltid enkelt å være etterpå klok og angre. Hvorfor gjorde jeg ikke det? Men sannheten er at hints får man allerede på forhånd, men de er assosiert med "risiko". Får vi noen større hints enn at hele verden med USAs president i spissen skal satse på fornybart? Fokuset på slavehandel og kullkraft i Kina? Alle bilmerker går fra fossilt til fornybart. Solcelle-produksjon og fokuset på dette fremover? Mangel på halvledere??? REC treffer i HVER og EN av disse.
Vår kjære Sharjeel og Troy har sagt det før, men det finnes ingen i USA eller EU som REC. Som kan produsere batterier gjennom silangass - eller har et så rent grad av polysil. Kina står for 99% av markedet og Biden sa med egne ord i går:
"Biden said the U.S. had fallen behind China both in market size for electric vehicles and in production of batteries.
“But I got news for them: They will not win this race,” he said. “We can’t let them. We have to move fast and that’s what you’re doing here.”
Dere tradere kan prøve å spre så mye frykt som dere ønsker, men ingen kan argumentere for hvorfor denne er overpriset - bortsett fra "markedet bestemmer" og "denne skal ned til vi ikke får konkrete børsmeldinger". Det tar tid å få på plass store langvarige kontrakter.
Husk også at til juni får vi vite om fornybar forslaget går gjennom eller om det må revideres. Heldigvis for oss er både demokrater og republikanere enige om å skape flere arbeidsplasser og økt konkurranse med Kina. De må bare bli enige seg i mellom om hvordan dette blir finansiert og hvis ikke kan demokratene uansett bare vente til oktober 2021 - deretter bli enige seg i mellom og totalt ignorere republikanerne. Med andre ord så blir denne satsningen en realitet på en eller annen måte. Vesten er avhengig av det for å ikke miste over alt makt til Kina.
Så ja, kjøp, selg, trade. Gjør hva du vil med dette selskapet, men husk potensialet som ligger i REC og ikke la deg påvirkes av andre tradere. Vi har hatt nedgang i noen måneder nå, når alt egentlig har gått bra for oss. Jeg sier ikke at nedgangen er ferdig og at nå er vi i en evig bull marked igjen - jeg sier bare at det er ekstremt mange grønne selskaper der ute, men REC er en av de få som faktisk er solid, har omsetning per dags dato og har bransjeerfaring samtidig som de er posisjonert i et marked som eksploderer for hver måned. I dotcom boblen fortsatte solide selskaper å eksplodere, mens selskaper som var basert på luft totalt kollapset. Akkurat nå blir REC behandlet som de andre grønne, basert på luft - men virker alt som foregår i markedet som luft for deg? Jeg er all inn 🙂

Bybonden ( til deres tjeneste )

PS : Når begynner snøballen, ( markedet ) å rulle ?
Redigert 21.05.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
omac
21.05.2021 kl 07:01 3233

Nå begynner det å bli litt heise her, North America er betegnelsen på hele det nordlige kontinentet. Det består av Canada, Grønland, Usa, Mexico og Haiti.

Jeg tror det er på tide Trygves Tivoli senker forventningene litt ellers kan skuffelsen bli enorm.
Slettet bruker
21.05.2021 kl 07:16 3112

Er enig med deg Omac, men det er nok også forfatteren av innlegget klar over, da han nevner at det enten da er snakk om REC eller en aktør i Canada.
Slettet bruker
21.05.2021 kl 07:26 3027

TT var tydelig på at RECsi er eneste alternativ til Kina.

Men ja/ Nord Amerika er mer enn bare USA
Slettet bruker
21.05.2021 kl 07:39 2906

Det kan jo tenkes at noen i batterigjengen ikke vil bygge ved ML. Det kan jo godt tenkes at Rec får ansvaret for å bygge og drifte et nytt annlegg en annen plass også :P

Masse muligheter. Tvi tvi.
Slettet bruker
21.05.2021 kl 07:47 2830

Ingen avtaler er kjent - MEN, Det her faller på plass for RECsi.
Brixer
21.05.2021 kl 08:26 2529

https://imgur.com/a/VMgxh4v
Vi skal nok opp og teste 19.5 trendlinja igjen, kun med en liten pause på 20DMA og tidligere bunner (16.5-16.6)
Kommer det mer konkret fra ledelsen på JV, avtaler eller liknende kan man kaste denne trendkanalen i søpla
Nsxnsx
21.05.2021 kl 08:47 2316

Du ønsker flere aksjer før den STORE oppgangen ja :) fort deg :)
omac
21.05.2021 kl 08:54 2182

Jeg har tenkt å kjøpe mer ja så foretrekker lav kurs i noen uker til, legger ikke skjul på det. Men jeg har ingen skjult agenda og prøver å ta verden med en klype salt og være skeptisk i forhold til hauseflokken her. Det er ikke garantert at dette blir den suksessen alle er dønn sikre på.
Redigert 21.05.2021 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
21.05.2021 kl 08:56 2131

Batteriprodusent trenger ikke å samlokalisere med REC, for en batteriprodusent er det nok viktigere å være i nærheten av bilprodusent med tanke på frakt videre.

Det er produsent av anodemateriale som vil samlokalisere med REC.

Det eksisterer forøvrig ingen produsent av silangass i Canada (innlegg til Bybonden)
Nsxnsx
21.05.2021 kl 09:00 2062

Et ærlig svar....det liker vi :) Og ja jeg vil også ha mer, men mine ekstra midler er også låst enn så lenge, så da er vi i samme båt. Kan tradere/hus/ innleide aktører klare å holde den nede litt til så er det ikke meg imot, men er redd det blir for sent for min del :( (har dog et betydelig antall aksjer allerede så det blir "good" uansett :))

P.S. Betydelig i min målestokk (kan godt være det er som en dråpe i havet for andre her inne) :)
Holymoses25
21.05.2021 kl 09:19 1808

Herlig at være all inn om dagene :) Masse lykke til alle og grattis med en bra Fredag!!

Redigert 21.05.2021 kl 09:20 Du må logge inn for å svare