Biden til Kina: “They will not win this race”

drapper12
RECSI 19.05.2021 kl 10:51 11233

Fine nyheter for REC. Skal USA være uavhengig av Kina, så må det skje raskt slik at Kina ikke blir enda større i forhold til USA når det gjelder batteri fronten. Dette øker sannsynlighet for at Moses Lake åpnes tidligere enn 2023 og kanskje ekspandere Moses Lake.


"Biden said the U.S. had fallen behind China both in market size for electric vehicles and in production of batteries.

“But I got news for them: They will not win this race,” he said. “We can’t let them. We have to move fast and that’s what you’re doing here.”


https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-05-18/biden-to-visit-michigan-ford-plant-in-push-for-electric-cars
Slettet bruker
19.05.2021 kl 10:52 9779

Biden-administrasjonen er på saken og vi vil vite mer om konkrete tiltak som blir tatt av politikere innen sommeren. Dette klaffer også perfekt for RECsi.

Og her driver vi å diskuterer 10-20% opp eller ned - når fundamentet for flere hundre prosent / tusenvis prosent blir bygd akkurat nå. Store krefter som vil styre dette markedet og RECsi er perfekt posisjonert i det hele til å vokse til nye høyder. Dette blir nok knallbra og for de som klarer å sette 2+2 sammen og tenker langsiktig er vi en veldig unik posisjon.

Snakk med meg i utgangen av 2021, 2022, 2023 og 2025 - så skal vi se om du er fornøyd med din investering eller ikke :)
Jeg tror vi snakker om life-changing mulighet for de som hopper på denne båten, gitt at selskapet leverer, noe jeg har all grunn til å tro - fordi man må rett og slett være inkompetent til å ikke klare å utnytte dagens marked - og jeg tror at ledelsen i REC er veldig kompetente og dyktige.

Er ikke for moros skyld at Røkke har tatt med de smarteste Aker-hodene i styret, men fremdeles spør folk "Når kommer Røkke med mer!?" - så fort alt er signert er svaret mitt. I mellomtiden er det forhandlinger, forhandlinger og enda mer forhandlinger og ekstremt begrenset hva som kan kommuniseres ut til markedet.

Sommer 2021 bør bli veldig spennende for REC! :)
polion
19.05.2021 kl 11:00 9708

Uchiha. Selv om markedet er fullstendig uenig i dine vurderinger (REC faktisk nede på 14,53 i dag), så skal du uansett berømmes for din evige positivitet. Og det er da i alle fall noe.
Nsxnsx
19.05.2021 kl 11:07 9613

De som ikke blir med på dette "toget" må nesten bare takke seg selv :)

Har ikke vært mangel på hint den siste tiden.....er vel ikke alle som setter cash like høyt som oss da :)
Slettet bruker
19.05.2021 kl 11:16 9501

Polion ja hvor lenge Tror du selv det varer at markedet priser den her?

Rec tjener penger mens vi venter på nyheter som kommer om ikke alt for lenge hint på hint leser vi i nyheter og Røkke/selskapet hinter om at vi snart får vite mer.
Kursen er kjørt alt for langt ned pr i dag. Mer riktig kurs er rundt 25-30 kr mens vi venter . Ser også ut som husa er enig med meg.
Kursmålene til husa er på 24-28kr med 70-90 kr ved Ml åpning osv osv.
her kan veldig mye komme fremover å det burde markedet snart prise inn.

Kan ikke fortsette sånn i all evighet, at de knapt priser inn Butte:)))
Slettet bruker
19.05.2021 kl 11:17 9495

Hehe, begynner å bli noen meter med gjentagelse. Det skal han ha for! (Ikke negativt ment Uchi) Men enig med dere, her er det bare å legge aksjene i skuffen og fokusere på andre ting.
Nsxnsx
19.05.2021 kl 11:20 9456

Men når gode nyheter kommer så holder de den nede. Må si de er flinke på det.....men må koste myyyye :)
Slettet bruker
19.05.2021 kl 11:24 9652

Hehe det kan de gjerne gjøre for meg er ikke ukentlige kurser interessant:)) . Spiller ingen rolle om den er i 14 eller 30 for den saks skyld. Det er lengre fremover jeg sitter her for:))
Tålmodighet er stikkordet og har vel det selv med inngang på 3kr vil jeg si:)))
Redigert 19.05.2021 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
Opportunist1
19.05.2021 kl 12:17 9256

Vi har forstått poenget ditt - du mener at prisen i markedet er riktig pris fordi markedet alltid priser rett. Så hvis Hansen selger 50000 aksjer fordi han vil pusse opp et bad, og det i det øyeblikket ikke er noen kjøpere slik at kursen faller 10% - vil det også være riktig pris fordi markedet alltid priser riktig. For å si det igjen - markedet har ikke alltid rett og det er mer enn nok empiri som konkluderer med at markedet ikke er perfekt, at markedet til tider er i ubalanse på grunn av imperfeksjoner og skjev informasjonstilgang. Og det skaper arbitrasjemuligheter - altså mulighet til en ekstraordinær gevinst.

Over tid vil markedet prise riktig. Men av og til er markedet i ubalanse. Bare se på Norwegian. Kursen var 50 kroner for noen dager siden. Idag er den 27. Aksjen var feilpriset på 50 kroner. Ikke et fnugg av tvil om det. Sannsynligvis feilpriset i dag også.
polion
19.05.2021 kl 12:24 9169

Main Malvin: Konstaterer at jeg beskyldes for noen meter med gjentagelse. Hva skal vi da si om alle de som konstant har repetert hvor usannsynlig billig REC har vært, og det hele veien fra kr. 24,- og nedover. Og alltid hvor vanvittig god mulighet dette har vært for konstant å kunne laste ytterligere opp (penger på gata). Hittil så har disse bommet såpass grovt at Mr. Grove fremstår som rene rakettforskeren (dog kanskje litt bortsett fra noe av hans argumentasjon).

Det er klart at den som har tenkt å handle REC gjør et uhyre mye bedre kjøp hvis har kan handle denne på kr. 14,50 kontra kr. 24,-. Men om kursen er 14 eller 30 betyr tydeligvis ingenting for alle de som legger aksjene i skuffen. REC prises i dag som en risikoaksje, og markedet har tydeligvis enda ikke noen som helst tro på at president Biden skal inn på eiersiden i REC (hvis jeg har forstått skribentene riktig). Aldri undervurder markedet, noen ganger har det faktisk slumpet til å få rett.
Slettet bruker
19.05.2021 kl 12:51 8972

Markedet alltid rett, men å prise inn knapt Butte inn i kursen er en gedigen feil i mine øyne . Risikoen er minimal og potensiale og det fundamentale skyhøyt selv uten melding det vil også markedet prise inn etterhvert.
Akkurat nå prises den i hytt og pine og markedet er i villrede rundt 15-20 opp og ned:)))
Slettet bruker
19.05.2021 kl 13:03 8866

For ordens skyld markedet hadde også rett på ca 3 kr der jeg kjøpte masse aksjer selv om mange troll skrek på 1kr.
Dette var de her daglig og skrek om:)))Var så mye smartere og få det billigere der nede var gjenganger til og med på kanten trusler kom her om man ikke solgte:))
Historien gjentar seg tydeligvis og markedet priser knapt inn Butte mens vi venter:)))
Redigert 19.05.2021 kl 13:05 Du må logge inn for å svare
Kloppin
19.05.2021 kl 14:05 8557

Tror han mener at Uchi gjentar seg. Men det gjelder vel forsåvidt alle, noe skal man jo skrive:)
Slettet bruker
19.05.2021 kl 14:33 8344

Du har helt rett i at det er markedet som styrer prisen, men vi to er nok litt uenige i om markedet har rett eller ikke. Skal jeg være ærlig, så ser jeg på markedet som en gjeng med sauer som ikke vet hva de driver med - så mitt perspektiv er alltid å finne skjult gull og deretter investere heavy i det - til markedet våkner opp. For meg handler det om å vite "mer" enn markedet, akkumulere og realisere gevinst når markedet begynner å våkne. Derfor investerer jeg i vekst caser, slik som TSLA, RECSI osv og har blitt rikelig belønnet hittil.

Tesla eksploderte i fjor, men var opp ned og sidelengs en stund før det. Ingenting stort skjedde, markedet bare innså hvilket maskin de hadde ignorert. Det samme vil skje med RECsi, selv om RECsi også eksploderte med noen hundre prosenter. Kortsiktig tørr jeg ikke å spå noen pris, men langsiktig vet jeg at med et så sterkt fundament, med så stor satsning på fornybart på verdensbasis - alt av forutsetninger som trengs for å lykkes er tilstede - og før eller senere vil markedet være innse til å reprise RECsi, ikke fordi jeg ber om det eller argumenterer for det, men fordi den reelle verdien i RECsi er langt mer enn 5/6 milliarder NOK.

Du har også helt rett Polion i og med at det er bedre å akkumulere på 14kr enn det er på 24kr. For de som ønsker virkelig å akkumulere, så bør vi håpe på at aksjen total kræsjer - men man vet aldri hvilken retning markedet skal ha videre. Jeg har lenge vært åpen om at jeg laster opp månedlig, uavhengig av aksjekurs og dette vil jeg fortsette med å gjøre. Man kan ta en sjanse på å ikke fylle på noe mer, håpe at den faller enda mer - også laste seg inn, men hva om den riktige børsmeldingen kommer og kursen eksploderer oppover? Dette med å kjøpe til 14 eller 24 kr har absolutt noe å si, men jeg er en investor og ikke en trader og skal ikke utdype meg mer om dette.

REC Silicon; vekst og verdi aksje og det eneste selskapet i hele EU og USA som eksisterer innenfor sitt segment. Jeg vil argumentere for at fremtiden er ekstremt lys for de som klarer å se det store bildet og gitt at selskapet leverer så snakker vi vekst på flere hundre / tusen prosent fremover. Tenk langsiktig og som investorer og ikke tradere, så går nok det meste fint :)
polion
19.05.2021 kl 15:50 8107

I forhold til det å eventuelt finne skjult gull, så vil jeg nok tro at det meste allerede er kjent hva gjelder REC. Det som har blitt skrevet opp og ned i mente (spesielt her på forumet) angående haugevis med positive triggere, burde enhver sau/storinvestor med respekt for seg selv være noenlunde informert om. Hvis ikke, vil jeg kalle vedkommende en temmelig intetsigende amatør.

Om markedet har rett (eller på sikt vil få rett), er og blir en tullete vinkling. Dette vet ikke engang de klarsynte, følgelig blir dette å involvere seg i en Pavens-skjegg-diskusjon. Men etter at markedet har foretatt alle sine vurderinger (risiko, fremtidsutsikter, osv.), så er det definitivt markedet som setter prisen, OG DETTE ER FAKTISK PRISEN/VERDIEN SOM UDISKUTABELT ER RIKTIG DER OG DA.

Og ellers, en oppgang på flere hundre / tusen prosent, hadde selvsagt ei heller vært meg i mot. Men jeg har absolutt ingen tro på at dette kan skje før om 2-3 uker (er vi heldige, kanskje litt før).
Slettet bruker
19.05.2021 kl 16:00 8008

Ja markedet hadde rett på 24 og de hadde rett på 3 kr der og da:) Hva er det du egentlig vil frem til:) . Ingen som snakker om oppgang på hundre / tusen prosent og garanterer dette, de fleste snakker om at det kan skje på sikt. Om de gjør noe annet er det kun tipping og spådom altså troll som opererer her.
Uansett burde man diskutere selskapet og mulighetene fremover ikke dette bablet her om at markedet har rett. Ja akkurat nå blir det priset til ca Butte alene og ikke mye annet er priset inn. Det er fakta og det det man forholder seg til i morgen kan det være en helt annen story det vet ingen og det er sannheten . Ferdig snakka:)).
drapper12
20.05.2021 kl 09:51 7384

Folkens er det bare meg eller smeller det snart? Ser at politikere i USA jobber i full tempo akkurat nå. Kan vi plutselig få en børsmelding om at REC har inngått nytt samarbeid og skal ekspandere fabrikkene sine evt bygge nytt et? Skal ikke komme med noen kurs spådom, men jeg føler at vi er rett rundt hjørnet nå! Hva tenker dere?
Slettet bruker
20.05.2021 kl 09:58 7278

Hehe det vil komme som julekvelden på kjerringa. Før man minst aner det, stå utenfor fremover nå er en gedigen risiko :)))
VL
20.05.2021 kl 10:07 7172

Lov å håpe at de plassere den i ML.
drapper12
20.05.2021 kl 10:24 7005

Stor sannsynlighet at de plasserer den i ML. Kanskje det er derfor ingen i styret har kjøpt aksjer enda da de har innside informasjon og det har vært uvanlig stille fra Røkke. Er nok en del ting som skjer her, er man smart og klarer å lese mellom linjene så skjønner man at det er noe stort som foregår
Slettet bruker
20.05.2021 kl 10:25 6988

Batteriene til SK vil bli produsert ved fabrikken i Georgia, men spørsmålet er hvem og hvor anodene skal produseres?
SK sponser jo G14, og da kan man håpe på at G14 vil bli valgt som leverandør av anodene.
Derfra er det jo nærliggende å tro at G14 vil produsere anodene ved sin "large-scale" fabrikk som de skal bygge i ML (REC-tomten??).

Joda, her kan det smelle når som helst!

Ting skjer i alle fall fort på andre siden av Atlanteren, men her på berget er det traderne som klarer å holde aksjen i sjakk enn så lenge.

La oss håpe på avtale snart, og få REC på Nasdaq, så kursen kan få vise sitt samme jeg:)
Slettet bruker
20.05.2021 kl 10:30 6924

Nå har dem ve sagt flere ganger at vi får vite mer snart. Så at de vet noe ikke vi vet er vel så og si garantert:) . Men som du sier behøver ikke være rakettforsker for å skjønne at mye foregår i kulissene med alle hintene vi får servert:))
VL
20.05.2021 kl 10:40 6827

Ford og SK skal inngå en JV for å bygge batteri sammen, det er derfor jeg håper at det blir plassert i ML.
Slettet bruker
20.05.2021 kl 10:50 6728

Nå har jo SK en stor fabrikk i Georgia som Biden har gått inn og løst uenigheten mellom SK og LG, slik at SK kan starte opp produksjonen ved Georgia.
Kan ikke helt se for meg at SK bygger enda en fabrikk, når de har en fabrikk som er klar til produksjon?

Mulig jeg oversetter feil, men det står vel klart i artikkelen at batteriene skal produseres i Georgia:
"The import ban had threatened to complicate the roll-out of the new F-150 Lightning and Volkswagen AG’s ID.4 sport utility vehicle, both due to begin production next year with batteries assembled at an SK Innovation plant in Georgia.

Read more at: https://www.bloombergquint.com/business/ford-aims-to-build-batteries-in-u-s-with-korea-s-sk-innovation
Copyright © BloombergQuint"

Uansett, REC kan fort havne midt i smørøyet her:)
omac
20.05.2021 kl 10:55 6662

Georgia ligger jo geografisk omtrent så langt vekke som du kan komme fra ML, blir dyrt å transportere
VL
20.05.2021 kl 11:10 6521

https://www.google.com/amp/s/www.cnbc.com/amp/2021/05/19/ford-motor-sk-innovation-to-announce-ev-battery-joint-venture-sources-say.html

Fabrikken i Georgia skal forsyner Ford og VW men her står det at det er mulighet at de skal eie en fabrikk sammen som skal produsere batteri celler. Det er det derfor jeg håper at de skal hinte om plasseringen av fabrikken. Anoden som produseres av Group 14 kan transporteres overalt til eksisterende fabrikker men hvis fabrikken blir i ML så er vi nesten 99 % sikker at Group 14 er med i planen til SK og Ford.
drapper12
20.05.2021 kl 11:43 6286

Godt poeng
Slettet bruker
20.05.2021 kl 12:08 6122

Ja, jeg er helt enig i en ny fabrikk i ML ville nærmest spikret REC og G14 sin deltakelse i dette. Om det blir Georgia som skal produsere batteriene, så er ikke løpet kjørt av den grunn. Frakt med jernbane for anodene kan sikkert fungere.
Myndighetene har lagt planer for utvidelse av jernbanen til industriområdet til REC, og vil anta grunnen til dette er å legge til rette for økt aktivitet i området med tanke på Bidens infrastrukturplan og det faktum at Washington med sin vannkraft ligger meget godt an til å være med på dette.

https://columbiabasinherald.com/news/2021/apr/14/port-begins-talks-buy-wheeler-road-land/

Frakt av anodene fra ML til Georgia vil helt klart øke kostnadene, men det ser ut til at mye legges til rette for økt aktivitet i ML for tiden.
Krysser fingrene her:)

Blir uansett spennende å høre hva styret kommer med, når de kommer med nyheter en gang i fremtiden når avtaler er signert.

Slettet bruker
20.05.2021 kl 13:03 5801

frakt av anoder er ikke noe problem. om jeg har forstått det riktig er anodene også slik at de kan erstatte anodene i lithiumbatteriene som allerede produseres, Man kan vel neppe forvente at alle batterfabrikker (og bilfabrikker) skal flyttes til Moses Lake :)
kuka
20.05.2021 kl 14:14 5529

I går i Dagsrevyen, reportasje fra Arktisk Råd og intervju med utenriksministeren, der hun med stolthet refererte fra samtalen hun hadde med Blinken. Hun gikk langt i å antyde at norske selskap var nær på å oppnå konkrete resultat i samarbeid med den amerikanske administrasjonen innenfor feltet fornybar energi. Hvem kunne det være hun sikte til mon tro. Ref gårdagens dagsrevy ca 15:20 min ut i sendingen
Redigert 20.05.2021 kl 14:15 Du må logge inn for å svare
drapper12
20.05.2021 kl 14:50 5314

Veldig bra observert Kuka. Jeg så reportasjen nå. Rec kan være inne i bildet her da det er begrenset med norske selskaper som operer i usa med tanke på fornybar energi.
MagicJr
20.05.2021 kl 14:54 5269

Hvilke andre kan det være?
Slettet bruker
20.05.2021 kl 15:11 5159

Det kan være mange. Litt edruelighet er ok.
drapper12
20.05.2021 kl 17:35 4796

Noen som har oversikt over norske selskaper som driver med fornybar energi i usa? Hadde vært veldig interessant å få en slik oversikt
MagicJr
20.05.2021 kl 18:30 4522

Tror du misforsto, var et genuint spørsmål. Lurte på det samme som drapper12.
Men skjønner det kan mistolkes med haussingen her inne
Slettet bruker
20.05.2021 kl 19:33 4248

Jeg vurderte en stund å gå inn i AOW, og da var det en del som funderte på om AOW og Philly Shipyard sammen skulle levere inn anbud på havvindparker i USA, basert på Biden sin fornybarpakke. Det kan jo være en mulighet utenom REC.
Slettet bruker
20.05.2021 kl 20:25 3930

VOW har vel aktivitet i USA. Men vi trenger ikke tvile på at Røkke og co har lyst på en del av fornybarmarkedet i USA. Og han har som kjent mye kontakter "over there".
Slettet bruker
20.05.2021 kl 20:33 3842

Noen som vet når Ford skulle holde en pressekonferanse om joint venture batterifabrikken?
Småplukker
20.05.2021 kl 20:39 3792

Av norske selskaper som er involvert i fornybar energi, så må det mest åpenbare være Equinor. De har allerede vunnet gedigen havvindavtale utenfor New York, og har sikkert flere prosjekter på trappene.
Munin
20.05.2021 kl 21:03 3604

"batteries assembled at an SK innovation plant in Georgia" vil ikke det si at de blir satt sammen der og da mulig med innhold fra eks ML?