RECSI & Group 14


Da er vi klare for oppgang!!
Tweet fra Group14 akkurat nå.. Commercial Scale.

Lithium-Silicon batteries have arrived. 🙏 Group14 is enabling the reinvention of batteries. #lithiumbatteries #domesticsupplychain https://t.co/6lGP4ZEMnv

Redigert 19.05.2021 kl 20:30 Du må logge inn for å svare
SNES1
03.01.2022 kl 21:03 6436

Her har du en link:
https://www.powerelectronicsnews.com/silicon-based-anode-for-ev-batteries-ramps-up-energy-density-by-25/


In this scenario, highly competitive and essential for the future of e-mobility, great expectations are placed on the technology developed and implemented by two leading companies operating in the development and production of batteries for EVs. Group14 Technologies, a commercial battery-material maker, and Farasis Energy, a battery manufacturer backed by Mercedes, Volvo and Geely, have recently announced the first silicon-based anode for an EV-scale battery, able to increase by 25% the energy density than any EV battery currently available on the market.

Flere ting tyder på at Group 14 er involvert. CATL er også kunde av Group 14.

"The CEO added that Group14 is working with most of the large global battery partners, potential customers including SK Innovation, CATL, Samsung and General Motors. SK Materials and Group14 plan to invest $52 million and $17 million, respectively, to set up a silicon-carbon anode manufacturing plant in South Korea."

http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20210722000875
solfylt
03.01.2022 kl 21:20 6251

Om dette er BAM 3 vet jeg ikke, men
«Luebbe said the battery storage technology company is now looking at building a much larger production facility in Moses Lake, which he hopes can begin construction sometime before the end of 2021.

“Just beginning to look at raising capital to break ground on that facility,” he said. “In a perfect world, I would like to break ground on that facility in the second half of this year, maybe in Q3 if we can get things lined up efficiently.”

“And that gets on schedule to get that factory commissioned and in production by the first part of 2023,” Luebbe added.»

https://columbiabasinherald.com/news/2021/may/10/group14-eyes-moses-lake-facility/
Mr_Frightened
27.01.2022 kl 07:14 5112

Nå må vel snart også G14 si noe om den nye BAM fabrikken som de skal bygge i Washington, som blir adskillig større enn de har i Woodinville?
De jobber på, men hadde vært kjekt å fått bekreftet at REC fremdeles er inne i varmen og vil levere til den nye fabrikken som skal bygges.

https://group14.technology/en/news/delivering-on-our-promise-were-shipping-our-advanced-battery-materials-by-the-ton-to-major-oems
omac
27.01.2022 kl 07:22 5058

De kan ikke bygge noe før de vet om ML åpner, og ML kan ikke åpne før politikerene er ferdig med SEMA. Det er neste trigger
Sa2ri
27.01.2022 kl 08:43 4825

Verdt å merke seg denne setningen i siste avsnitt:

"While tons of material are shipping from our Washington BAM factory, planning is underway on 2 more BAM factories, one in South Korea & a second in Washington that will produce 12,000 tons or more of SCC55™ per year."
Mr_Frightened
27.01.2022 kl 09:38 4580

Nettopp:)
Ser man da på analysen fra Pareto i dag, sammen med inntoget til HS, så har jeg en sterk mistanke at ML blir åpnet uavhengig av hva Biden får til.
Jay Inslee har også gått ut og annonsert at Washington State er klar til å bidra med midler til en ny solar plant i Grant County (der hvor ML ligger), og jeg tror det da er HS som skal bygge en fabrikk til, og da åpnes ML.
Som Omac, skrev, G14 venter til ML åpner, og den vil åpne.

Spørsmålet blir jo da; er det kapasitet i ML til G14 hvis HS velger å få alt poly fra REC fremover?
Luksusproblem!

Dette blir bra til slutt!
Solerbra
12.03.2022 kl 09:42 3936

Denne job-annonsen låg ute på indeed.com i går. Nå er den borte, hva nå det betyr.

Engineering Manager
Group14 Technologies
7 reviews
Moses Lake, WA 98837
Job details
The Engineering Manager (Moses Lake, WA) is a seasoned, accomplished manager ready and enthused to lead a world-class engineering, maintenance, design and production teams. The Engineering Manager has a keen eye for detail from the initial idea to drawings to fruition. This role requires excellent leadership skills in managing staff of different disciplines to produce results in a timely manner.
Stabukk
12.03.2022 kl 10:44 3706

Trur og det blir bra til slutt. Veldig bra, etter at Washington State forlengar sin reduserte skatt i fem nye år frå 2027 til 2032, og at Inslee vil bidra med midlar til solpanel-produksjon i Rec sitt nærområde. Det vil føra til at Rec får fleire kundar, så trur ikkje det vil gå særleg langt ut i 2023 før produksjonen er i gang ved Rec sitt anlegg.

Med Hanwha sitt behov kan det fort komma på bordet planar om å utvida kapasiteten ved Rec sitt anlegg.
Zenzor
12.03.2022 kl 11:55 3567

Det står også at fordelene kan forlenges videre etter 2032 dersom man ser god nok vekst og lønninger innenfor segmentet.

Alt legges til rette for bærekraftig, ren og fornybar energi-produksjon i generasjoner fremover.

Snøballen har begynt å rulle, og det er vanskelig å se noe som kan stoppe dette nå

Halvledere er i boks.
Sol er nesten i boks.
Batteri kommer kanskje raskere enn vi først trodde.

Rec kommer til å gå så det griner i årene som kommer..
Jeg håper de tar seg god tid til å finne en CEO med ambisjoner og guts til å satse, og ta plass i markedet som kommer.
Solliar
15.03.2022 kl 10:47 1986

Det baller seg på overalt nå . Kun kursen som henger etter.
Redigert 15.03.2022 kl 10:48 Du må logge inn for å svare

Når gode nyheter kommer (kanskje mer enn bare 1) så må det da virkelig bli et haraball på RECSI kursen oppover. Før når kursen gikk ned så mye som 5% så føltes det ikke bra, men er helt avslappet i dag. Har ikke mer å kjøpe for :(
SNES1
02.05.2022 kl 22:41 1260

Our latest whitepaper explores why it is more critical than ever that we transition from dated & supply chain squeezed graphite-powered li-ion batteries to silicon-powered lithium-silicon batteries made with scalable domestic manufacturing practices. 🔋⚡ https://bit.ly/376N0VR

Spennede nyhet fra BASF som antagelig er viktig i samarbeidet med G14.

Ludwigshafen, Germany – BASF has extended its range of Licity styrene-butadiene rubber (SBR) anode binders for Li-ion battery manufacture, the company announced 8 June.

Second-generation SBR binder Licity 2698 X F is said to facilitate silicon contents exceeding 20% and enable higher capacity, increased charge/discharge cycles and quicker charging.

The development responds to the market shift from combustion engines to battery electric vehicles, said Thorsten Habeck, BASF business director, fiber bonding dispersions & resins EMEA.

“Hurdles such as low range and long charging times can be overcome by using our new binder Licity 2698 X F,” according to Habeck.

https://www.european-rubber-journal.com/article/2091557/basf-advances-synthetic-rubber-binder-for-ev-batteries
17.06.2022