Plcs. Hva skjer?

Stubben
PLCS 21.05.2021 kl 09:09 5579

Heisan.
Hvorfor tar denne prosessen så lang tid. Ikke noe som helst lekker ut i denne saken. Hva med oss som aksjonærer. Har de ingen opplysningsplikt og ansvar ovenfor oss.
Har kontaktet.. Burlid, Dnb og consulting firmaet som har ansvaret for plcs.
Aksjeflex
21.05.2021 kl 11:03 5484

Hva sier de som du har kontaktet da? Får man ingen info fra noen av dem?
Slettet bruker
21.05.2021 kl 11:25 5447

Prøv å kontakt de andre stor aksjonærene og hør hva de tenker og vet.
Og hør med det nye selskapet PXGEO.

Mitt bet er at PLCS aksjonærer får aksjer i PXGEO.
Utlandsinvestor
21.05.2021 kl 11:36 5422

https://live.euronext.com/en/listview/company-press-release/162915#CompanyPressRelease-4462519

Her ser du hva som er skjedd med VT, den er tatt over av bondholderne, ingen aksjer i PXGEO til PLCS aksjonærene
Stubben
21.05.2021 kl 15:42 5309

Ingen har villet ha noe med meg å gjøre. Jeg har kun gitt utrykk for at hele prosessen er feil og at jeg skal verdien av portefølje tilbake. Over 1.4 mill. Her har vi med en kynisk elite å gjøre. Skremmende. De vet vel også at vi ikke klarer å samle oss. Tragisk.
Gullhaugen
21.05.2021 kl 17:49 5203

Kan du ikke lage en oppsummerende epost som beskriver hele svindelen og sende den til alle finasaviser asap.. De kommer til å kaste seg over dette. Skriv at vi kommer til å gå til masse søksmål mot hele ledelsen. Jeg skal fanden meg pantsatte alt de eier.
Gullhaugen
25.05.2021 kl 14:01 4701

Da har jeg snakket med Lars i E24 som vill ha en oppsummering sendt på epost om hva vi mener har skjedd. Jeg oppforder de som har info om å sende denne til Lars Håkon Grønning. epost : larsg@e24.no mobil. 90548964
Redigert 25.05.2021 kl 15:59 Du må logge inn for å svare
Stølen
26.05.2021 kl 14:27 4360

Da har hvertfall jeg sendt en e post til Lars i e24 med sterk kritikk av ledelsen og styrets handlingslammelse. Håper andre også kan fylle på med det de måtte ha.
Gullhaugen
26.05.2021 kl 16:10 4268

Ja nå har vi sjangsen så gi gass å send epost. om denne svindelen
Stubben
28.05.2021 kl 18:19 3883

Har sendt mail. Her er ikke mye respons. Dette er et lukket system av kyniske mennesker. Vi er bare et lite offer. De bryr seg ikke. Trist at denne prosessen ikke blir strafferettslig forfulgt. Dette har vært planlagt i lang tid. Nu kommer brikken om 4950 , 7500, og flere faste aktører mer og mer opp i dagen. Dette tåler ikke dagens lys.
Gullhaugen
28.05.2021 kl 18:37 3851

Disse svindlerne skal ikke få sove i ro. HADDE de hentet penger i høst når markedet var på recovery og betalt låne forfallet...for det var penger på bok pluss en backlogg på 1.3 milliarder milliarder....Nei da ...De gav fullstendig fanden i både lånetaker og aksjonærer. I stede har de brukt tiden på det nye selskapet som har samme adresse som Polarcus. Hele ledelsen er er påfallende ansatt der??? Dette lukter svidd. CEO går ut i media og skryter av Nye avtaler i det nye selskapet mens dagens Polarcus aksjonærer står for narr med millioner av blokkert kapital. Dette er noe av det styggeste jeg noen sinne har sett. Her må dere sende epost til e24 å få de til å granske svindelen. Jeg har 1.9milloner aksjer og kommer aldrig til å akseptere denne svindelen.
Redigert 28.05.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2021 kl 18:46 3835

Dette bør granskes nøyere, jeg er dessverre ikke i stand til det, men noen bør følge opp..
Gullhaugen
28.05.2021 kl 18:55 3802

Ja nå må vi svinge oss mot media...nytter ikke å gaule her inne.. Disse svina skal ikke slippe unna mens aksjonærene blir ignorert og slengt i grøfta.
Redigert 28.05.2021 kl 18:55 Du må logge inn for å svare
Stubben
29.05.2021 kl 08:47 3608

Helt enig, Gullhaugen. Spørsmålet er om klarer å stå i mot dette svineriet. Jeg skal kjempe til siste slutt. Er med. Over 1.4 mill for meg er leve eller død.
Haamann
31.05.2021 kl 22:14 3093

Noen her som har prøvd å få kontakt med pxgeo? Jeg sendte de en mail for ca 1 uke siden, med flere spørsmål, også om det ville bli mulig å kjøpe aksjer i pxgeo....men det er som vanlig helt tyst fra Hans-Peter Burlid. Men i den offisielle "bond" mailen fra selskapet 31 mars står det også oppført en agent med navn Lisa Rickelton, Joint Provisional Liquidator, as agent, Polarcus@fticonsulting.com. Noen som har prøvd den kontakten og hva med Vibeke Hansen i DNB, Vibeke.Hansen@dnb.no ? Og Gullhaugen har du jevnlig kontakt med e24 journalisten? Nordea invest mente kontofører burde kunne gi informasjon om status i selskapet.
Gullhaugen
31.05.2021 kl 22:45 3021

Det som er viktig nå nå ingen svarer er å sette pressen på dem. Så å tipse å sende mail til finanspressen kan hjelpe oss å få haiene til overflaten. E24 ønske alt vi hadde av input før de ser på saken. Hva med dn og Hegnar.? Vi bør få de også til å nøste i saken.
shantyrogen
07.06.2021 kl 13:54 2365

Er det noe nytt her skal vi berre gløyme pengene vår??
Slettet bruker
07.06.2021 kl 14:06 2334

PXGEO måtte vært planlagt lenge før PLCS ble nedlagt. Alle nøkkelpersonene i PLCS har nå de samme rollene PXGEO. De har også samme kontorer både i Dubai og Singapore.

Hvis ikke tidligere PLCS aksjonærer blir tilgodegjort med aksjer i PXGEO så er det ren svindel, Ledelsen sitter vel i en skyskraper i Dubai og hånflirer.
Slettet bruker
08.06.2021 kl 23:00 2028

Twist fra 2018:Var det denne patentsaken som senket Polarcus?
Polarcus har akseptert forkynnelse av rettsforhandlinger innlevert av PGS Australia Pty Ltd vedrørende anskaffelse av seismiske data på tre undersøkelser i Australia og behandlingen av disse dataene.

Polarcus sa at saksgangen hadde fulgt tre år med intermitterende korrespondanse fra PGS "som svar på at Polarcus, støttet av ledende patentrådgiver, ga overveldende bevis for at Polarcus 'aktivitet ikke krysset PGS' patent.

"Kravet vil bli omstridt kraftig og har ingen innvirkning på noe prosjekt utenfor Australia," la Polarcus til.

PGS ’hovedkrav under patentet ble tidligere ansett for å være patenterbart av United States Patent and Trademark Office, sa Polarcus.

Polarcus sa at den hadde til hensikt å utfordre gyldigheten av alle relevante aspekter av PGS ’australske patent, og den har til hensikt å utfordre gyldigheten av alle relevante aspekter av PGS’ australske patent.

For fem år siden reiste WesternGeco søksmål mot Polarcus for patentkrenkelse i Texas, der det ble påstått at patent- og metodepatenter angående kontrollsystemer for marine seismiske streamerstyringsinnretninger hadde blitt krenket av sistnevnte.

Polarcus avregnet senere ved å betale et verdensomspennende lisensgebyr på US $ 40 millioner.


PGS Australia, et heleid datterselskap av PGS har inngått et forlik knyttet til en patent-tvist fra 2018 med datterselskaper av DUG Technologies og Polarcus med enkelte datterselskap.

I dag 31 mai 2021
Partene har blitt enige om et forlik hvor vilkårene er konfidensielle, men det opplyses at det inkluderes en kontantbetaling fra DUG-partene til PGS, samt en tildeling av en royalty-fri ikke-eksklusiv lisens fra PGS til DUG knyttet til patentene i saken.

Dnb kunne sikkert ikke låne bort penger når denne saken var en hendelse de ikke kontrollerte.
Om så kan Dnb bli dommer over saken og må innfrie Polarcus del av dette da de med DUG selskapet utfordret patentet til pgs.
Utrolig men dette er jo ulovlig virksomhet,og forliket gir Pgs et engangsoppgjør i saken fra tvisten.
Redigert 08.06.2021 kl 23:13 Du må logge inn for å svare