Jordan vs Quebec

Sitting_Bull
QEC 05.11.2017 kl 09:22 2588

Det er mange som har regnet på QECs verdier i bakken både i Lowlands og i Isfir-Jafr området i Jordan. Verdiene er svimlende - uten at de reflekteres i aksjekursen.
Vi vet at Quebec trenger gassen til eget forbruk i flere tiår fremover som "transition energy" på vei mot lav/null-utslippssamfunnet og at Jordan satser hardt på å bli selvforsynt med energi så raskt som mulig.

I Quebec er det fortsatt betydelig motstand mot fracking (som er eneste måte å hente opp gassen på). Noe som forsinker prosessen med å starte utvinning av hydrokarboner. - Men loven er vedtatt og reguleringene vil bli ferdig ikke lenge etter at høringsfristen er ute 9. desember i år. Risikoen for at reguleringene skal oppheve loven, kan ikke være mye over null.

I Jordan er vel eneste mulige hindringen for QEC/RL finansieringen.
Oppdatering i 1. kv. 2018.

Både Quebec og Jordan har potensiale som game changer for QEC.

I påvente av Q3-rapporten: Er det noen som har noen formening om tidsaspektet her? Hvilket av disse to prosjektene vil slå inn først på aksjekursen?
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
madsteknikk
05.11.2017 kl 12:51 2346

QEC kommer til å bli råsterk i 2018.Reguleringen først så kan Jordan kjøres i gang kanskje allerede neste år hvis oljeprisen fortsetter!
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
madsteknikk
05.11.2017 kl 12:51 2352

QEC kommer til å bli råsterk i 2018.Reguleringen først så kan Jordan kjøres i gang kanskje allerede neste år hvis oljeprisen fortsetter!
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2017 kl 14:47 2369

Som de fleste brukerne av QEC trådene på HOs gamle forum er jeg også sterk i troen på 2018/19 både når det gjelder Montney, Québec og Jordan. Selvom det ikke blir så mye regner jeg med at regnskapet for Q3 vil vise balanse eller litt i pluss som følge av bedre produkt priser og en svak økning av produksjonen.

I Québec vet jeg at selskapet har «muntlig» sosial aksept der de nå planlegger å starte pilot prosjekter (skog rydding har allerede startet) og at man nå bare venter på reguleringene slik at man kan gå inn i «reelle» forhandlinger med de lokal myndighetene for å få på plass en skriftlig avtale. Når de har fått på plass dette kan de levere søknaden om tillatelse til å starte prosjektene til provins myndighetene. I og med at de allerede har startet forberedelsen med rydding av skog er jeg overbevist om at alt er klart, men at det «formelle» ikke kan gjøres før reguleringene er endelig godkjent.

Mht. Jordan avventer jeg nyheter tidlig neste år, men håper også at vi kan få litt mer kjøtt på beinet i Q3 rapporten.
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Villmannen
10.11.2017 kl 09:34 2244

Det skal bli en sann glede å følge QEC fremover nå. Det kommer garantert en del nyheter på Q3 fremleggelsen. Ikke nyheter som ville krevd børsmelding, men jeg tror nok at man vil fremme en del momenter som det jobbes med og hvor mye som gjenstår av de prosessene. Det er 100 ganger mer verdi for oss aksjonærer enn om det er blå eller røde tall på dagens produksjon.
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare