BCS - Port of Antwerpen...

Slettet bruker
BCS 22.05.2021 kl 10:40 6268

Her er litt informasjon om et prosjekt som skjer i Antwerpen...

https://newsroom.portofantwerp.com/antwerpc-investigates-potential-for-halving-co2-emissions-in-port-of-antwerp-by-2030

Det er hovedgrunnen til at jeg tviholder på mine aksjer i Bergen Carbon Solution.

Her er noen tanker jeg gjør meg angående PoA:

- Hvorfor skulle disse som forurenser såpass mye være interessert i bare noen få moduler fra BCS?
- Er det virkelig slik at de "KUN" er ute etter disse modulene?

Det er nærliggende å bli bull her når vi vet at PoA potensielt kunne installere 600 000 moduler fra BCS... Men da er det en tanke som slår meg. Kan teknologien til BCS skaleres opp og kjøres i storskala? Jeg vil tro at dette er mulig. Og hva vil en slik satsing medføre av kostnader/inntektspotensiale/utvanning/kursforandring...

Ja, det er lett å bli bull på selskapet. Veldig bull gitt hva de sitter på av teknologi, og hvem de snakker med. Her tenker jeg spesielt på de japanske aktørene. En fabrikk i den skala tenkt over må jo produsere veldig store mengder CNF/CNT. Da er det også nærliggende å tenke at her må det større offtake avtaler på plass og de japanske aktører ville vel være veldig interesserte i så henseende. Hvorfor skulle de for eksempel inngå en R&D LOI... Hvis BCS skal levere små mengder CNF/CNT så trengs det vel kanskje ikke så mye R&D? Det skjer jo allerede stor utvikling på området. Det er lett å tenke at her er det noe større på gang.

Og jo større meldinger som kommer fremover, jo mer interessant blir kursutviklingen i en aksje hvor kun 7 millioner aksjer er plassert utenfor topp 20!

Jeg kan ta feil angående mine tanker. Men har jeg rett så ville det vært ufattelig dumt å ha avhendet sine aksjer på dagens kurser...
Slettet bruker
22.05.2021 kl 11:58 6174

Tror ikke du tar feil nei.Dette blir stort snart.
Londonmannen
22.05.2021 kl 12:26 6114

Nei, du tar nok ikke feil. Og the beauty med BCS er at PoA er bare en av flere hundre slike store internasjonale kunder som har fått interesse for BCS sin innovative teknologi. Det å lagre store mengder CO2 i kostbare undersjøiske haller virker allerede å være en utdatert og gammeldags metode når man nå kjenner til BCS sin alternative metode.

Utfordringen er at BCS ikke på langt nær har kapasitet til å imøtekomme og betjene den eventyrlige internasjonale interessen som selskapet er blitt til del. BCS kan derfor vokse så mye og hurtig de bare ønsker i årene som kommer. Det er kun menneskelige of finansielle ressurser som begrenser de. Markedet er nesten umettelig.
Men i denne typen caser står det gjerne store, finansielt robuste selskaper klar med sjekkheftet og grådig appetitt. Oppkjøp av BCS kan derfor slett ikke utelukkes.
velkjent
22.05.2021 kl 12:27 6104

Hvorfor skal havnen redusere utslippene av CO2? Antwerpen er vel avhengig av kunder og å kunne konkurrere med f.eks. Rotterdam. Materialer det er snakk om er bloddyre.
Slettet bruker
22.05.2021 kl 12:28 6087

Et helt utrolig,ufattelig potensiale for BCS, kan man også komme inn i The booming BATTERI revolusjon,det nevnes fra BCS,hvem er konkurrenten?svar fra BCS;det er LGchem(BATTERIGIGANT). General Motors ,LG/ med TEKNAs SILIKON NANOPOWDER I batteriene?)bygger gigant batteri fabrikker i USA OHIO(åpnes 2022 )og TENNESSEE(åpnes 2023)USA GREEN NEW DEAL.Fabrikkstørrelse anlegg 2,8 millioner kvadratmeter.Tror BCS er SUPERHET for LG/TEKNA.TEKNA advanceed materials(mitt i blinken for BCS materials.TEKNA/LG øker bilbatterienes kjørelengde med 60%.TEKNA combines induction plasma and SILANE GAS(kanskje også noe å merke seg for RECs?)SI-nergy which optimizes battery perfomance 60%.
Når kommer neste breaking news fra BERGEN CARBON SOLUTIONS?
Slettet bruker
22.05.2021 kl 12:29 6078

18 millioner tonn CO2 koster dem 40EUR per tonn per år... 72 millioner EUR per år!
nopetter
22.05.2021 kl 13:56 5934

Du er nok inne på noe der utkant. Husk at disse anleggene i Antwerpen med omegn er så enormt store og mange at å betjene å montere noen av disse utslipps stedene av utstyret til BCS vil kreve vanvittig med resursser og personell. Derfor er kun kartleggingen av alt en stor oppgave i seg selv, det samme opplegget har dem med det japanske konsernet. I tillegg kommer forskningen de holder på med under batteri delen av konseptet. Det BCS har per idag av resursser å stille opp med er kun til å betjene BIR, ALCOA m.fl. her på berget
Redigert 22.05.2021 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
22.05.2021 kl 14:16 5898

Ja, det er enorme dimensjoner og dagens BCS har verken finansielle eller menneskelige ressurser til å løse dette pr dags dato. Men det BCS har er teknologien.
Det BCS og PoA nå må kartlegge og finne praktiske løsninger på er hva som må til for å kunne utnytte BCS sin teknologi til å bli kvitt CO2 problemet PoA sliter med. For BCS sin løsning er trolig langt bedre og mer lønnsom enn å måtte fange inn og frakte tonnevis med CO2 til f.eks Norge for å lagre det i undersjøiske haller under Nordsjøen.
Og ja, jeg tror BCS og PoA vil finne en løsning på utfordringen med finansiering og personell, samt hvordan oppskalere teknologien og tilpssse den til behovet PoA har.

Og dette vil de gjenta hos store internasjonale kunder i PR-ene som kommer.
alex70
22.05.2021 kl 16:44 5747

Deg må vi ha med i gruppen utkant:). Du har mye bra å komme med som kan bidra i BCS sin Facebook gruppe.https://www.facebook.com/groups/611440399773665/ Bli med. Gruppen er startet for en mnd. siden og snart er vi over 1000 personer i gruppen. Det vokser i stort fart.
Redigert 22.05.2021 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.05.2021 kl 17:15 5669

Manglet en null ja... Da skjønner man hvorfor interessen er der...
nopetter
22.05.2021 kl 17:49 5596

Det planlegges en co2 rørledning eller frakt med båt til Norge knyttet sammen med Northern Light prosjektet her på berget , dette innen de neste 9 år. Hvis man i det hele skjønner rekkevidden så forstår man at dette blir gigantisk også for BCS
Redigert 22.05.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.05.2021 kl 08:43 4794

For en spennende tid BCS og alle vi aksjonærer er inne i. Vil vi være vitne til et norsk grønt selskap som på sikt blir en internasjonal grønn gigant og delaktig i klimaløsningen for verden? Store ord, men det er ikke utenkelig at det kan bli en realitet.
Slettet bruker
26.05.2021 kl 09:21 4669

Det er ikke utenkelig i det heletatt! Tror vi har veldig mye spennende i vente allerede ila de neste 4 ukene!
Slettet bruker
26.05.2021 kl 11:16 4538

Hva består en standard, eller modul-leveranse av? Og kapasitet?
alex70
26.05.2021 kl 12:47 4418

Hei alle sammen, Det blir en en presentasjon av BCS for NORDNET Mandag 31.05.21 og presentasjonen vil bli lakt ut i Facebook gruppen til BCS https://www.facebook.com/groups/611440399773665/ når den er ute.

En annen gode nyheter!! Hvis gruppen viser stor interesse. Vil Jan Børge Sagmo tilbyr gruppen en egen streaming der vi har en Q&A på gruppen der en av administratorene administrerer presentasjonen ila juni mnd. Alle som vil ha det kan stille spørsmål på forhånd så svarer han på dette gjennom video. Selvsakt da han kan kun svare på spørsmål han kan svare på i forhold til IPR.

Redigert 26.05.2021 kl 12:51 Du må logge inn for å svare
nopetter
26.05.2021 kl 13:59 4355

det finner du på google

nå driver iallfall roboten til norne og roer kursen ved hele tiden å dumpe ut odd lot poster på beste kjøper
velkjent
26.05.2021 kl 14:31 4289

Jeg tillot meg å spørre om hvorfor Antwerpen vil redusere CO2-utslippene, og fikk antagelig som svar at det er for å slippe pålagte avgifter.
Men avgifter er jo fiskale og om disse fører til at havnen mister kunder, vil avgiftene mer eller mindre bli fjernet og bunnen faller ut av hele BSC.
Hvordan er det mulig å basere en bedrift på at politikerne innfører avgifter? Disse kan fjernes med et pennestrøk.Bare vent til Greta går ut med en beklagelse over at hun ble lurt til å gå ut med sin bekymring om klimaendringer.
Politikere finner på mye rart, men det meste blir borte etterhvert.
in2deep
26.05.2021 kl 14:38 4259

Du er helt bak mål.
Dette (kraftig økning av CO2-avgifter) står hele EU samlet bak. Det er helt usannsynlig at dette blir endret eller lempet på.
Aktørene må bare gjøre ulike tilpasninger over hele fjøla, og derav et gigantisk marked for bla BCS.
Det vil straffe seg så til de grader å la være å gjøre noe med CO2-utslippene, at ingen aktører kommer til å la dette skure å gå uten tiltak.
velkjent
26.05.2021 kl 14:56 4214

Hva vil skje om det ikke blir gjort noe med CO2-utslippene? Jeg har fulgt debatten om klimaendringer i mange år og har lest hundrevis av rapporter. Ingen av disse klargjør faren med CO2. Historisk sett har høye temperaturer vært en velsignelse. Lave har vært ødeleggende. At mer Co2 har negative konsekvenser, har ingen hittil klart å påvise. Om dette var reelt burde politikerne umiddelbart innført forbud mot produksjon av CO2 i industriell skala for tilsetting i mineralvann/øl og i drivhus.
Om disse fiskale av giftene innføres, vil Europa bli underlagt kinesisk herredømme i løpet av neste generasjon. Hva skjer i Kina?
nopetter
26.05.2021 kl 15:13 4179

da må du ha misforstått hva hele EU holder på med, de kan ikke slette noe med et pennestrøk eller føye til noe over natten. de har brukt mange år bare å komme til en konsensus med disse avgiftene og størrelsene på disse med alle medlemslandene. her på berget er det noe helt annet her styres dette alt etter hvilken regjering som sitter ved makten. kina kommer med kun teori angående klima mål de bygger kullfyrte fabrikker og anlegg i tusen tall
velkjent
26.05.2021 kl 15:22 4151

Så du mener at EU gladelig vil hoppe ned i den graven Kina graver for europeisk næringsliv? Selv om det har tatt mange år å bli "enig" kan slik enighet fjernes med et pennestrøk. Det gjelder bare å få opp øynene.
Jeg har ikke misforstått noe som helst, bare brukt hjernen til det den er utstyrt med i motsetning til saueflokken, som går utfor stupet når den blinde bjellesauen fører an.
Slettet bruker
26.05.2021 kl 15:31 4120

Det er ikke CO2 avgiftene som lager et marked for BCS, bare så det er klart. BCS bruker CO2 til å produsere Carbon Nanofiber som er produktet. CO2 blir uansett sluppet ut i atmosfæren fra bedriftene så for bedriftene så er ikke de avhengig av BCS sin teknologi. De kan fortsette å produsere CO2 så mye de vil, men det er uansett krefter som jobber for å innføre flere og større CO2 avgifter i hele EU for at man skal nå målene i Paris avtalen. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om det slippes ut CO2 eller ikke. Tror ikke på klimakrisen i det hele tatt. Men her ser jeg disruptiv teknologi som alle bedrifter som ønsker å forgrønne seg har bruk for, og som har et helt vannvittig inntektspotensiale da avfallsstoffet fra prosessen er high tech med enorme priser. BCS vil ikke gå konk selv om alle CO2 avgifter ble fjernet. CO2 er jo bare et råstoff som de bruker i produksjonen. De vil alltids få dette "gratis" fra bedrifter selv om alle CO2 avgiftene forsvant på grunn av verdensbefolkningens økte miljøfokus!

Høres nesten ut som MDG når jeg skriver dette... Trust me, jeg er ikke miljøfanatiker...
velkjent
26.05.2021 kl 15:44 4089

Vet ikke om jeg forstår deg, men om BSC trenger CO2, er det jo bare å kjøpe gassen fra industrielle aktører, som produserer den eller starte egen produksjon.. Om industrien vil investere i Co2-fangst uten avgiftene de ellers må ut med, er vel mer enn tvilsomt.At Erna Solberg uttaler at CO2 er giftig søppel, sier vel det meste om "bjellesauens" kompetanse.
Slettet bruker
26.05.2021 kl 15:50 4074

Tror industrien heller vil kalle seg "grønn" for forbrukerne med redusert CO2 utslipp enn å bare kjøre på og drite i det(hvis de slapp avgifter)... Kanskje ikke alle, men tror mange ville gitt bort CO2'en sin gratis til BCS om så var...
Slettet bruker
26.05.2021 kl 17:11 3973

BCS har også frontet at firmaer ønsker mot et vederlag til BCS å gi de co2. altså betale BCS penger for bli kvitt co2.
velkjent
26.05.2021 kl 17:19 3946

Ja, det er selvsagt der gevinsten forventes å ligge. Det som skal produseres blir så dyrt at det trenger en form for subsidier for å bli solgt. Om så ikke var tilfellet, ville produktet vært i produksjon for lengst.
velkjent
26.05.2021 kl 18:15 3826

Skriver du fra graven?
Slettet bruker
26.05.2021 kl 21:07 3633

BCS,velkjent skriver;ville produktet vært i produksjon for lengst; Nano carbonfiber/pulver er i storproduksjon hos blant annet LGchem og TEKNA med CO2 fotavtrykk,mens BCS carbonfiber/pulver tilnærmet 0 CO2 fotavtrykk,derfor helt unikt.Brukes i blant annet to GIGANTISKE BOOMING industrier; bil BATTERIER og 3D PRINTING(deler) for AEROSPACE,medical,automotive sectors,etc,man trenger ikke lagre av deler,man bare 3D printer dem ut etter behov.Se hjemmesiden til TEKNA(hjemmesiden til BCS ligner mer og mer på denne!) og lær alt om dette SORTE PULVERETs LYSENDE fremtid.OBS melding OSLObørs idag kl 19.09 PRIMARY innsider HAMSTRER aksjer i TEKNA.Diamantpulveret går en LYSENDE fremtid imøte.BCS,TEKNA,LGchem+GENERAL MOTORS!!!
Rule
27.05.2021 kl 02:15 3405

det er lidt for godt til at være sandt. indfange og lagre kulstof i hård form til en eventyrlig produktionspris - genialt. Nogen der ved hvor godt de er beskyttet IPR mæssigt...? Det her kan blive et voldsomt eventyr. MCAP på sølle 1.3 milliarder. Danske Vestas ligger på 100x så mye og et godt spørgsmål er om BCS ikke kan redde kloden for mere CO2 når de kommer i giga scala...
in2deep
27.05.2021 kl 10:41 3124

Hadde smakt veldig godt med en melding nå :)
Nå går det litt sidelengs og svakt ned.
Slettet bruker
03.06.2021 kl 10:44 2400

tipper NORNE er lei av å se den rote rundt på 30 tallet. tror den nå skal mot slutten på 40 tallet.
Kvike11
03.06.2021 kl 13:52 2237

BCS ville jeg være meget forsigtigt med, Spetalen er inde her, ingen ved hvornår han er væk og kursen vil igen rasle ned.
En højrisiko aktie.
in2deep
03.06.2021 kl 14:01 2203

Kvike: Spetalen er ute privat herifra... Saga kommer nok ikke til å selge sin post her tror jeg! Det er ikke uten grunn at de samtidig skaffet seg en opsjon på å laste mer her! ;-)
BCS er vel den minst risikable aksjen på hele OSE i mine øyne pt.
nopetter
03.06.2021 kl 15:08 2103

Hvem tror dere selger 3,5 6, 7 og 14 aksjer i slengen på seks forskjellige nivåer? 🤔
Redigert 03.06.2021 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2021 kl 15:11 2094

Godt spm, har lurt på det samme selv.. Registrerer også at det er stor etterspørsel (volum) på aksjer i BCS nå! Mye mer enn tidligere..