Fremtidens DOF
Dofs redningsplan
Selskapet vil slå sammen alle banklån til et stort lån på 680 millioner dollar. Med sammenslåingen vil årlige avdrag bli redusert med 66 prosent i snitt de første tre årene.Selskapet vil også forlenge løpetiden på tre obligasjonslån. I de tre lånene blir renten redusert i deler av løpetiden, men til gjengjeld får långiverne en ekstra betaling ved forfall.Dof har engasjert AGB Sundal Collier og Pareto Securities som finansielle rådgivere i forbindelse med forslaget.Dof forventer å hente mellom 200 og 500 millioner kroner i en emisjon.
Dof vil etter dette skyte inn 200 millioner kroner i ny egenkapital i Dof Subsea.
Helge Møgster i Dof har allerede garantert for 200 millioner kroner i emisjonen, gitt en tilfredsstillende refinansieringsløsning for selskapet. Øvrige detaljer rundt emisjonen er ennå ikke avklart.
Dette er planen som er kommunisert ut det siste året
Selskapet vil slå sammen alle banklån til et stort lån på 680 millioner dollar. Med sammenslåingen vil årlige avdrag bli redusert med 66 prosent i snitt de første tre årene.Selskapet vil også forlenge løpetiden på tre obligasjonslån. I de tre lånene blir renten redusert i deler av løpetiden, men til gjengjeld får långiverne en ekstra betaling ved forfall.Dof har engasjert AGB Sundal Collier og Pareto Securities som finansielle rådgivere i forbindelse med forslaget.Dof forventer å hente mellom 200 og 500 millioner kroner i en emisjon.
Dof vil etter dette skyte inn 200 millioner kroner i ny egenkapital i Dof Subsea.
Helge Møgster i Dof har allerede garantert for 200 millioner kroner i emisjonen, gitt en tilfredsstillende refinansieringsløsning for selskapet. Øvrige detaljer rundt emisjonen er ennå ikke avklart.
Dette er planen som er kommunisert ut det siste året
Redigert 16.09.2021 kl 11:57
Du må logge inn for å svare
seasin
27.05.2021 kl 18:40
10251
Inntekter 1.kvartal 1.5 milliarder
Ordrereserve andre kvartal foreløpig rundt 2 milliarder
Inntekter 2.kvartal blir mellom 2 og 2.5 milliarder
Og dette kommer bare til å øke på utover året med omsetning de 2 siste kvartal på mellom 2.5 og 3 milliarder
TOTALOMSETNING 2021 DOF kommer til å lande på 10 milliarder og med 30 prosent margin blir EBITA 3 MILLIARDER
Da kan begynne å betale ned på lånet til alle bankene
For 1 år siden lå det mellom 20 og 25 psv..aths...subsea båter i Bergen i følge marin trafic nå er det det INGEN BÅTER TILGJENGELIGE hverken i Norge eller Storbritannia ledig
Ratene på vei oppover og et tidsspørsmål før vi ser rater vi ikke har sett på 10 år
Ordrereserve andre kvartal foreløpig rundt 2 milliarder
Inntekter 2.kvartal blir mellom 2 og 2.5 milliarder
Og dette kommer bare til å øke på utover året med omsetning de 2 siste kvartal på mellom 2.5 og 3 milliarder
TOTALOMSETNING 2021 DOF kommer til å lande på 10 milliarder og med 30 prosent margin blir EBITA 3 MILLIARDER
Da kan begynne å betale ned på lånet til alle bankene
For 1 år siden lå det mellom 20 og 25 psv..aths...subsea båter i Bergen i følge marin trafic nå er det det INGEN BÅTER TILGJENGELIGE hverken i Norge eller Storbritannia ledig
Ratene på vei oppover og et tidsspørsmål før vi ser rater vi ikke har sett på 10 år
seasin
27.05.2021 kl 19:03
10220
Så det beste for DOF nå er at forhandlingene med kreditorene trekker ut i langdrag så kommer et betydelig bedre marked til å løse alle problemer
Heldigvis kom man ikke til enighet om en dårlig avtale i fjor
Heldigvis kom man ikke til enighet om en dårlig avtale i fjor
hifidude
27.05.2021 kl 19:08
10210
Se på snittratene så vil du se at dette er drømmerier.
Dessuten er det fortsatt tonnasje som raskt kan komme ut skulle det være behov for det.
Neppe noen dramatisk utvikling i år.
Dessuten er det fortsatt tonnasje som raskt kan komme ut skulle det være behov for det.
Neppe noen dramatisk utvikling i år.
seasin
27.05.2021 kl 19:21
10191
De båtene som du snakker om har lagt i opplag i over 1 år kommer aldri ut i markedet mer...det er snakk om 40 - 50 båter de er utdatert og det er ingen oljeselskap som vil ha de..... oljeselskapene vil ha nye båter og med bransjens nyeste flåte er DOF i en særstilling
seasin
27.05.2021 kl 19:22
10195
Ser at DOF blir sammenlignet med siem offshore men det er jo å sammenligne en pølse bod med et kjøpesenter
Siem offshore har jo for det meste gamle båter som er over 10 år gamle
Bare de 6 NYE båtene til DOF i Brasil er jo verdt nesten 20 milliarder som går på lange 8 års kontrakter med gigantiske dagrater for PETROBRAS som nylig la frem et overskudd på over 86 milliarder for 1kvartal 2021 og kommer nå til å gi full gass fremover i de enorme feltene utenfor brasil
Brasil er jo allerede idag verdens største OFFSHORE MARKED og dette kommer jo bare å øke i de kommende årene
Bare gigantiske ny i 2019 SKANDI OLINDA til over 3 milliarder kommer til å gi rekord inntekter hver dag i minst 20 år fremover
Siem offshore har jo for det meste gamle båter som er over 10 år gamle
Bare de 6 NYE båtene til DOF i Brasil er jo verdt nesten 20 milliarder som går på lange 8 års kontrakter med gigantiske dagrater for PETROBRAS som nylig la frem et overskudd på over 86 milliarder for 1kvartal 2021 og kommer nå til å gi full gass fremover i de enorme feltene utenfor brasil
Brasil er jo allerede idag verdens største OFFSHORE MARKED og dette kommer jo bare å øke i de kommende årene
Bare gigantiske ny i 2019 SKANDI OLINDA til over 3 milliarder kommer til å gi rekord inntekter hver dag i minst 20 år fremover
Redigert 27.05.2021 kl 19:35
Du må logge inn for å svare
Viro
27.05.2021 kl 19:55
10141
Enig i at de 6 nyeste fartøyene er flotte og dyre båter, men nytter ikke hoppe bukk over de resterende, der er det meste 10 år og eldre.
Forøvrig enig i at Sioff har en flåte fylt med eldre fartøy.
Snittalderen på de 27 CSV'ene er 12 år.
Til sammenligning er Solstad sin CSV flåte på 29 fartøy i snitt 13 år.
Forøvrig enig i at Sioff har en flåte fylt med eldre fartøy.
Snittalderen på de 27 CSV'ene er 12 år.
Til sammenligning er Solstad sin CSV flåte på 29 fartøy i snitt 13 år.
Redigert 27.05.2021 kl 20:06
Du må logge inn for å svare
seasin
30.05.2021 kl 16:22
9862
Ordrereserven var på 14,2 milliarder kroner altså 14200 millioner ved utgangen av kvartal.
Av de 14,2 milliarder skal 2 milliarder gjennomføres nå i 2 kvartal 2021
Det er INGEN offshore rederier i EUROPA som har en så gigantisk stor ordrereserve som DOF pr idag
Så har de jo også fått mange kontrakter i april - mai som kommer i tilegg
Av de 14,2 milliarder skal 2 milliarder gjennomføres nå i 2 kvartal 2021
Det er INGEN offshore rederier i EUROPA som har en så gigantisk stor ordrereserve som DOF pr idag
Så har de jo også fått mange kontrakter i april - mai som kommer i tilegg
seasin
30.05.2021 kl 16:43
9832
De 6 NYE båtene til DOF i Brasil med lange 8 års kontrakter med PETROBRAS med gigantiske dagrater gir de neste 15 årene inntekter på i overkant av 60 MILLIARDER
Altså 60 milliarder eller 60000 millioner der det meste kommer fra petrobras som nettopp har lagt frem et kjemperesultat for 1kvartal på over 80 milliarder
Allerede idag kommer det meste av DOF total inntekter fra petrobras og de enorme feltene utenfor brasil
De er disse inntektene som skal betale ned lånene til DOF de neste årene
Når det tikker inn 60 MILLIARDER er det ingen problem å betale ned 18milliarder
De enorme feltene utenfor brasil med gigant feltet Roncador i spissen kommer til å gi rekord inntekter både for PETROBRAS og DOF
Gigantfeltet Roncador er 3 ganger så stort som Norges pengebinge nemlig Johan Sverdrup feltet og så er det mange andre felt
Det er BRASIL som GJELDER i de neste 10 - 15 år
Altså 60 milliarder eller 60000 millioner der det meste kommer fra petrobras som nettopp har lagt frem et kjemperesultat for 1kvartal på over 80 milliarder
Allerede idag kommer det meste av DOF total inntekter fra petrobras og de enorme feltene utenfor brasil
De er disse inntektene som skal betale ned lånene til DOF de neste årene
Når det tikker inn 60 MILLIARDER er det ingen problem å betale ned 18milliarder
De enorme feltene utenfor brasil med gigant feltet Roncador i spissen kommer til å gi rekord inntekter både for PETROBRAS og DOF
Gigantfeltet Roncador er 3 ganger så stort som Norges pengebinge nemlig Johan Sverdrup feltet og så er det mange andre felt
Det er BRASIL som GJELDER i de neste 10 - 15 år
seasin
30.05.2021 kl 17:22
9777
Skal man få 60 milliarder eller 60000 millioner i INNTEKTER så regner jeg med at de fleste forstår at man ikke kan ha NULL i gjeld selv om fokuset her inne er nesten hele tiden på gjelden
Redigert i dag kl 17:21
Redigert i dag kl 17:21
seasin
30.05.2021 kl 19:01
9680
er jo bare tull for DOF å holde på å kjempe om mini kontrakter i nordsjøen når det koker i brasil og dagratene både på kort og lang sikt går til himmels....nordsjøen har vært kaos for offshorerederiene i altfor mange år med altfor mange båter og rederier som under byr hverandre
Selv om det i det siste månedene har sett mye bedre ut er det bedre å sette kursen mot brasil og de enorme feltene
MEN NÅ ER DET KANSKJE PÅ TIDE Å TENKE LITT NYTT
LØSNING ER DERFOR
Overføre 10 av de nyeste aths,psv til brasil, i tillegg overføre 30 ROV OG 2 AUV til Brasil
Så har man allerede de 6 gigantiske SUPER BÅTENE SOM ALLEREDE ER DER OG GÅR PÅ LANGE 8 ÅRS KONTRAKTER
SÅ SELGE 45 PSV OG ATHS og i tilegg selge 42 ROV
Salgssum mellom 5 og 8 MILLIARDER som dekker dagens bankgjeld på
Resten av lånene ligger i Dof subsea brasil og de 6 nye super båtene
NYE DOF SUBSEA Brasil
1....6 nye gigantbåter med Skandi olinda på langtidskontrakter
2.....10 nyere aths og psv også de i brasil
3.....30 ROV
4......2 AOV
SÅ KAN DOF SUBSEA Brasil selvfølgelig være notert på Oslo børs
Altså NYE DOF har kun mellom 15 og 20 supermoderne båter i tillegg til 30 ROV og 2 AOV
Selv om det i det siste månedene har sett mye bedre ut er det bedre å sette kursen mot brasil og de enorme feltene
MEN NÅ ER DET KANSKJE PÅ TIDE Å TENKE LITT NYTT
LØSNING ER DERFOR
Overføre 10 av de nyeste aths,psv til brasil, i tillegg overføre 30 ROV OG 2 AUV til Brasil
Så har man allerede de 6 gigantiske SUPER BÅTENE SOM ALLEREDE ER DER OG GÅR PÅ LANGE 8 ÅRS KONTRAKTER
SÅ SELGE 45 PSV OG ATHS og i tilegg selge 42 ROV
Salgssum mellom 5 og 8 MILLIARDER som dekker dagens bankgjeld på
Resten av lånene ligger i Dof subsea brasil og de 6 nye super båtene
NYE DOF SUBSEA Brasil
1....6 nye gigantbåter med Skandi olinda på langtidskontrakter
2.....10 nyere aths og psv også de i brasil
3.....30 ROV
4......2 AOV
SÅ KAN DOF SUBSEA Brasil selvfølgelig være notert på Oslo børs
Altså NYE DOF har kun mellom 15 og 20 supermoderne båter i tillegg til 30 ROV og 2 AOV
Redigert 01.06.2021 kl 19:55
Du må logge inn for å svare
seasin
30.05.2021 kl 19:10
9673
For eksempel Johan Sverdrup-utbyggingen i Norge. Gigantprosjektet som har «reddet» norsk oljeindustri de siste årene og som vil bidra til økt produksjon de neste årene.
Men ETTER Sverdrup er det ikke så mange giganter som venter i Norge.
DET ER DET I BRASIL.... de neste 10 - 15 år er det i brasil de store utbyggingene venter og det skal investeres enorme beløp de neste 10 årene
DET ER ALTSÅ BRASIL SOM GJELDER BÅDE FOR OLJESELSKAPENE OG OFFSHORE LEVERANDØRENE DE NESTE 10 - 15 ÅRENE
EQUINOR BLIR STØRRE OG STØRRE I BRASIL DE NESTE ÅRENE OG DOF BLIR STØRRE OG STØRRE I REGIONEN
De har kjøpt seg opp 25 prosent i feltet Roncador. Det inneholder tre milliarder fat utvinnbar olje. Det er omtrent det samme som på Johan Sverdrup-feltet i Norge. Gigantfeltet som har blitt kalt redningen for norsk oljeindustri. Men på Roncador er det egentlig mye mer. Nærmere ti milliarder fat. Men det er ikke alt man får opp. Equinor har fått sin del for å bidra til å få opp mer enn det Petrobras klarer selv.
De har kjøpt seg inn i flere leteblokker, og funnene Pao de Acucar og Carcara. Spesielt sistnevnte er lovende.
Men ETTER Sverdrup er det ikke så mange giganter som venter i Norge.
DET ER DET I BRASIL.... de neste 10 - 15 år er det i brasil de store utbyggingene venter og det skal investeres enorme beløp de neste 10 årene
DET ER ALTSÅ BRASIL SOM GJELDER BÅDE FOR OLJESELSKAPENE OG OFFSHORE LEVERANDØRENE DE NESTE 10 - 15 ÅRENE
EQUINOR BLIR STØRRE OG STØRRE I BRASIL DE NESTE ÅRENE OG DOF BLIR STØRRE OG STØRRE I REGIONEN
De har kjøpt seg opp 25 prosent i feltet Roncador. Det inneholder tre milliarder fat utvinnbar olje. Det er omtrent det samme som på Johan Sverdrup-feltet i Norge. Gigantfeltet som har blitt kalt redningen for norsk oljeindustri. Men på Roncador er det egentlig mye mer. Nærmere ti milliarder fat. Men det er ikke alt man får opp. Equinor har fått sin del for å bidra til å få opp mer enn det Petrobras klarer selv.
De har kjøpt seg inn i flere leteblokker, og funnene Pao de Acucar og Carcara. Spesielt sistnevnte er lovende.
Viro
30.05.2021 kl 19:37
9648
Utfra hva du skriver så er dagratene på hvert av de 6 fartøyene snaut 2mill.
Redigert 30.05.2021 kl 19:37
Du må logge inn for å svare
seasin
30.05.2021 kl 20:46
9623
morgen blir standstill-avtalene utvidet med 1 måned det skjønner alle så er det bare å håpe at den blir utvidet ut året og da vil markedet her i Europa være mye bedre
Og så andre melding om dof i morgen er selvfølgelig den som har kommer hver mandag fra Oslo børs og som kommer hver uke til DOF sier fra
Enda har ikke folk oppdaget dette gull egget av en aksje som plutselig kan gå rett opp før man får reagert
Men når det gjelder aksjer er det helt frivillig om du vil våre med eller ikke
Og så andre melding om dof i morgen er selvfølgelig den som har kommer hver mandag fra Oslo børs og som kommer hver uke til DOF sier fra
Enda har ikke folk oppdaget dette gull egget av en aksje som plutselig kan gå rett opp før man får reagert
Men når det gjelder aksjer er det helt frivillig om du vil våre med eller ikke
Viro
30.05.2021 kl 20:54
9659
Kunne du tenke deg å svare på det med de 60 milliardene?
Det du skriver betyr at de 6 fartøyene dine bidro i q1 med i underkant av 1 mrd!
Det du skriver betyr at de 6 fartøyene dine bidro i q1 med i underkant av 1 mrd!
Kuskerud
30.05.2021 kl 21:20
9636
Beløpene i kontraktene er oppført i BRL, som er verdt rundt USD 0,19.
Fremtiden er med andre ord ikke fullt så rosenrød.
Fremtiden er med andre ord ikke fullt så rosenrød.
Redigert 30.05.2021 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
seasin
30.05.2021 kl 21:25
9625
Nå er det norske kroner jeg har tenkt på
1 Brasiliansk real er lik
1,59 Norsk krone
1 Brasiliansk real er lik
1,59 Norsk krone
Rakafant
31.05.2021 kl 09:46
9387
La oss håpe denne tråden din, og tilhørende poster, reflekterer noe i nærheten av det som blir fremtidens realiteter.
seasin
02.06.2021 kl 09:26
8862
Hadde man gjort som jeg har skrevet lenger oppe i denne tråden så kunne DOF konkurrert med SUBSEA 7 om gårsdagens kjempe kontrakt i Brasil
Subsea 7 venter en kontrakt tilknyttet Equinors historiske oljefunn Carcará, nå kjent som Bacalhau.
Kontrakten er en såkalt «major»-kontrakt, som innebærer at Subsea 7 vil få en omsetning på over 750 millioner dollar
Etter omregning tilsvarer det over 6,2 milliarder kroner.
Subsea 7 venter en kontrakt tilknyttet Equinors historiske oljefunn Carcará, nå kjent som Bacalhau.
Kontrakten er en såkalt «major»-kontrakt, som innebærer at Subsea 7 vil få en omsetning på over 750 millioner dollar
Etter omregning tilsvarer det over 6,2 milliarder kroner.
Darxia
02.06.2021 kl 09:39
8853
Denne kontrakten til Subsea 7 er et samarbeid med Onesubsea. Jeg kjenner ikke til at DOF har et samarbeid med en tilsvarende aktør. Så DOF kunne aldri vært med å konkurert om denne kontrakten.
seasin
02.06.2021 kl 10:03
8821
Høres ikke ut at du kjenner så mye til DOF
Har du hørt om TechnipFMC et av verdens største med nesten 40000 ansatte som DOF samarbeider med på feltene utenfor brasil
Alle internasjonale selskaper har selvfølgelig en eller flere samarbeidspartnere
Har du hørt om TechnipFMC et av verdens største med nesten 40000 ansatte som DOF samarbeider med på feltene utenfor brasil
Alle internasjonale selskaper har selvfølgelig en eller flere samarbeidspartnere
Kongsberg2
03.06.2021 kl 12:17
8618
suspekt
23.06.2021 kl 09:58
8097
Omsetningen er tørket helt inn i dof, Det tyder på liten interesse for selskapet. Snart utløper standstill for ørtende gang.
Vil det da komme på plass en god løsning for dof, en god løsning både for aksjonærene og kreditorene??
Kan godt være at annet halvår kan bli dofs oppstandelse. Det er vel ikke helt usansynlig. Enn så lenge er det ikke så mange som tørr å røre dof.
Vil det da komme på plass en god løsning for dof, en god løsning både for aksjonærene og kreditorene??
Kan godt være at annet halvår kan bli dofs oppstandelse. Det er vel ikke helt usansynlig. Enn så lenge er det ikke så mange som tørr å røre dof.
hifidude
23.06.2021 kl 13:13
7982
Det er vel rimelig klart at ingen tar i DOF med ildtang nå for tiden.
tobben
23.06.2021 kl 13:31
7964
Det ble sagt litt om forventet omsetning i 2q ved presentasjonen av q1 og i mellomtiden har de fleste faktorer fortsatt i positiv retning . BRL er f.eks opp nær 20% siden utgangen av q1 og oljeprisen nærmer seg 80$ :-) Tipper en løsning kan komme like etter q2-tallene.
Trenger ikke ildtang for Dof . Det funker med fiskestang og mulig for godbit på stanga etterhvert 👌
seasin
09.07.2021 kl 11:29
7625
Subsea 7
40 milliarder omsetning
Markedsverdi 25370 mill altså 25.3 milliarder
DOF med alle datterselskap inklusiv en enorm subsea del i BRASIL
10 milliarder omsetning
Markedsverdi 150 mill
Enten er subsea 7 alt for høyt priset eller så er DOF altfor lavt
Man kan altså få nesten 200 KOMPLETTE DOF med alle datterselskap og 60 båter i hvert av de 200 for prisen av 1 subsea 7
40 milliarder omsetning
Markedsverdi 25370 mill altså 25.3 milliarder
DOF med alle datterselskap inklusiv en enorm subsea del i BRASIL
10 milliarder omsetning
Markedsverdi 150 mill
Enten er subsea 7 alt for høyt priset eller så er DOF altfor lavt
Man kan altså få nesten 200 KOMPLETTE DOF med alle datterselskap og 60 båter i hvert av de 200 for prisen av 1 subsea 7
Redigert 09.07.2021 kl 14:43
Du må logge inn for å svare
hifidude
09.07.2021 kl 11:40
7646
Forskjellen er vel åpenbar, DOF er teknisk konkurs, Sunsea 7 er på alle måter ett going consern.
I DOF gjenstår bare nulling av eksisterende aksjonærer og gjeldsreduksjon så vil de og kunne levere varene.
I DOF gjenstår bare nulling av eksisterende aksjonærer og gjeldsreduksjon så vil de og kunne levere varene.
seasin
09.07.2021 kl 11:58
7619
Tror ikke helt du vet hva du snakker om
De 5 super båtene til DOF med en innkjøp verdi på nesten 20 milliarder har en omsetning på over 10 millioner HVER dag
Skandi olinda på 8 års kontrakt med petrobras kommer HVER DAG til 2027 til å ha en dagrate på over 2 millioner pr dag
DOF har allerede en total ordrereserven på nesten 5 milliarder for neste år altså 2022 og har allerede gode ordrereserve for 2023 og 2024
Selvfølgelig kjøper du 5 nye båter til nesten 20 milliarder så har du også gjeld
Mesteparten av gjelden ligger i disse 5 båtene og det er statlige giek nå eksportkreditt Norge som har gitt og de er langsiktig og fleksibel
De 5 super båtene til DOF med en innkjøp verdi på nesten 20 milliarder har en omsetning på over 10 millioner HVER dag
Skandi olinda på 8 års kontrakt med petrobras kommer HVER DAG til 2027 til å ha en dagrate på over 2 millioner pr dag
DOF har allerede en total ordrereserven på nesten 5 milliarder for neste år altså 2022 og har allerede gode ordrereserve for 2023 og 2024
Selvfølgelig kjøper du 5 nye båter til nesten 20 milliarder så har du også gjeld
Mesteparten av gjelden ligger i disse 5 båtene og det er statlige giek nå eksportkreditt Norge som har gitt og de er langsiktig og fleksibel
Redigert 09.07.2021 kl 13:29
Du må logge inn for å svare
desirata
09.07.2021 kl 14:23
7534
Seasin,
Du sammenligner markert cap på Dof versus Subc, en null for mye i Subc, men:
Subc market cap er 25 Mia og Dof tilnærmet null. Dette er pga Subc har ingen gjeld, tvertimot penger på bok. Dof er bankerott og lever på nåde.
Så sammenligningen din med antall båter er bare tull.
Jeg synes ratene dine i Brazil er vel høye. Jeg jobber på Brazil sokkel, riktignok er ratene høye der, men ikke så mye. Merk også at det er ikke noe spotmarked i Brazil, kun T/C.
Edison Quest er også mye større enn Dof der nede, de har ca. 45 båter. Mange andre om benet også, slik at det er ikke bare å sende båter dit.
Du sammenligner markert cap på Dof versus Subc, en null for mye i Subc, men:
Subc market cap er 25 Mia og Dof tilnærmet null. Dette er pga Subc har ingen gjeld, tvertimot penger på bok. Dof er bankerott og lever på nåde.
Så sammenligningen din med antall båter er bare tull.
Jeg synes ratene dine i Brazil er vel høye. Jeg jobber på Brazil sokkel, riktignok er ratene høye der, men ikke så mye. Merk også at det er ikke noe spotmarked i Brazil, kun T/C.
Edison Quest er også mye større enn Dof der nede, de har ca. 45 båter. Mange andre om benet også, slik at det er ikke bare å sende båter dit.
seasin
09.07.2021 kl 15:04
7506
Selvfølgelig har ikke subsea 7 så mye gjeld de har jo bare gamle båter mens DOF har 5 splitter nye super moderne SUBSEA båter som har gjort at de har gjeld
Og til bankerott som du sier
Hvis du kaller et selskap med over 1 milliard i KONTANTER bankerott så er de fleste selskap bankerott
Dof har et minimum krav om 1 milliard i kontanter for dof og dof subsea tilsammen
Og til bankerott som du sier
Hvis du kaller et selskap med over 1 milliard i KONTANTER bankerott så er de fleste selskap bankerott
Dof har et minimum krav om 1 milliard i kontanter for dof og dof subsea tilsammen
Redigert 09.07.2021 kl 15:30
Du må logge inn for å svare
hypotetic
09.07.2021 kl 15:26
7503
Det eneste vi kan slå fast med sikkerhet med de tallene er at Subsea 7 aksjonærene taper 25 milliarder mens DOF aksjonærene taper 0,15milliarder hvis ny oljeboring og offshoreaktivitet stanser opp.
desirata
09.07.2021 kl 15:50
7470
Seasin,
Igjen du nevner aldri gjelda. Dof har 20 Mia i gjeld og dersom markedspris for flåten er eks. 18 Mia, hjelper det lite med 1 Mia icash. Kontraktene er verdt mye som du sier, men i en gjelds re-forhandling blir de verdsatt lite.
Også hugs markedspris, ikke nybyggingspris. Kjøper du en bil til 1 million og vil bytte den inn etter 5 år, nytter det lite å si hva den kostet som ny.
Du kommenterte heller ikke siste del av mitt innlegg vedr Brazil, jeg vil gjerne vite ratene der.
Igjen du nevner aldri gjelda. Dof har 20 Mia i gjeld og dersom markedspris for flåten er eks. 18 Mia, hjelper det lite med 1 Mia icash. Kontraktene er verdt mye som du sier, men i en gjelds re-forhandling blir de verdsatt lite.
Også hugs markedspris, ikke nybyggingspris. Kjøper du en bil til 1 million og vil bytte den inn etter 5 år, nytter det lite å si hva den kostet som ny.
Du kommenterte heller ikke siste del av mitt innlegg vedr Brazil, jeg vil gjerne vite ratene der.
Desirata !
Hva er din agenda i Dof …!?. Tittet litt i din profil til din info …..
Hva er din agenda i Dof …!?. Tittet litt i din profil til din info …..
X-43 scramjet
18.07.2021 kl 01:00
5277
Høres smart ut å sende masse skip/offshore fartøy til Brasil og få inntekt for å redusere gjelden. Har troen på det ligger masse verdier til flåten i DOF. Blir et lodd til på mandagen muligens.
Anders9ls1
18.07.2021 kl 01:28
5275
Slettet brukerskrev Desirata ! Hva er din agenda i Dof …!?. Tittet litt i din profil til din info …..
Ikke ta det så illle opp. Grunnet usikkerheten rundt refinans er Dof en åpenbar salgskandidat på daglig basis og enhver oppgang og melding har blitt solgt ned like fort i lengre tid, men ikke på freddan.
Med økt oppmerksomhet og omsetning så blirre fort veldig morro her, og skulle det komme en redning her i nærmeste fremtid, noe absolutt alt ligger til rette for, mer enn noensinne, så smeller det noe helt vanvittig over natten. Det sier seg selv med den flåten de har, inntjeningen de allerede har, hvordan fremtidsutsiktene i markedet ser ut og en mcap på 218 mnok.
Gjelden er meget mulig å håndtere på en annen måte enn å vanne ut nåværende aksjonærer fullstendig, og enhver idiot skal kunne se dette etterhvert, tror jeg. I mellomtiden får vi leve med de som spiller på det andre laget og prøver å tjene til sitt daglige brød på samme måte som oss - å ønske de lykke til :)
Med økt oppmerksomhet og omsetning så blirre fort veldig morro her, og skulle det komme en redning her i nærmeste fremtid, noe absolutt alt ligger til rette for, mer enn noensinne, så smeller det noe helt vanvittig over natten. Det sier seg selv med den flåten de har, inntjeningen de allerede har, hvordan fremtidsutsiktene i markedet ser ut og en mcap på 218 mnok.
Gjelden er meget mulig å håndtere på en annen måte enn å vanne ut nåværende aksjonærer fullstendig, og enhver idiot skal kunne se dette etterhvert, tror jeg. I mellomtiden får vi leve med de som spiller på det andre laget og prøver å tjene til sitt daglige brød på samme måte som oss - å ønske de lykke til :)
Redigert 18.07.2021 kl 01:36
Du må logge inn for å svare
Tar det ikke ille opp og vet det er et spill . Syns bare det er greit å vite hvorfor de er inne i Dof tråden …..
Kontur
18.07.2021 kl 07:05
5223
Med løsning kommer oppgang og den oppgangen blir stor. Forrige gang msn trodde at finans var i orden smalt den opp i 2,80 på 1,2,3
Kontur !
Det hørtes greit ut om vi nådde den kurs høyden . Vi får vel svaret til uka hvilken vei pila går ….
Det hørtes greit ut om vi nådde den kurs høyden . Vi får vel svaret til uka hvilken vei pila går ….
X-43 scramjet
18.07.2021 kl 07:48
5314
Vil være med på den oppturen. Lykke til. Nå håper jeg DOF kommer med nye kontrakter og ting snur fort. Rekylen opp kan komme fort.
hifidude
18.07.2021 kl 08:16
5287
Når melding om refinans kommer vil kursen stuuuuupe, da utvanningen sannsynligvis blir total
Stadig nye går i fella i den tro at DOF er billig
Sannheten er at den er livsfarlig.
Noen kjører ett pump og dump nå, og mange går i fella.
Stadig nye går i fella i den tro at DOF er billig
Sannheten er at den er livsfarlig.
Noen kjører ett pump og dump nå, og mange går i fella.
X-43 scramjet
18.07.2021 kl 08:34
5361
Nå er det markeds psykologi ute å går, noen vil være med på en opptur og etter 7 vanskelige år. Er en selvforsterkende effekt i rigg og offshore og høye rater/høy gearing en overoppheting som markedet priser inn, det vil noen av oss ta tak i og satser på en plutselig oppgang. 3 kroner er ikke umulig.