NAS - Flaggmelding om salg?

Frodon
NAS 25.05.2021 kl 18:27 13747

Hvem av kjøperne på kr 6,25 sender ut flagg melding på salg først? Her blir det første mann til mølla for å selge aksjer i verdens dyreste fly selskap, loool

Folketrygdfondet, Sundt AS, John Fredriksen eller DNB Asset Management AS? Relativ sikker på at flere av dem eller alle har begynt nedsalget idag
Frodon
05.07.2021 kl 20:08 3275

Har du regnet på hvor mye NAS må ta betalt pr fly billett med fulle fly hver dag det neste året, for å gå i break even på renter og avdrag på den sykt høye gjelden?
Frodon
06.07.2021 kl 08:56 3190

Skal hilse fra Kjos, han takker for at dere kjøpte aksjene hans til en dyr pris 😅😅 Ikke så rart han selger med forferdelige trafikktall og store underskudd. Ny emisjon i 2022?

Listen viser investorer som er blant de 50 største aksjonærene i selskapene.

NAS HBK HOLDING AS Gått ut av listen

https://www.proff.no/roller/hbk-holding-as/oslo/hovedkontortjenester/IF6LQZ810NZ/
Frodon
28.07.2021 kl 11:39 3170

28.7.2021 kl 10.37
Flagging i Norwegian Air Shuttle ASA
FLAGGING

Oslo, 28. juli 2021 Folketrygdfondet har fått redusert sin eierandel etter gjennomført konvertering av krav og registrering av nye aksjer i selskapet som meldt av selskapet 27 juli 2021, fra en eierandel på 5.0% til en eierandel på 4.4%. Folketrygdfondet eier 35.621.799 aksjer i selskapet.

25.5.2021 hadde Folketrygdfondet 48 millioner aksjer i NAS
Redigert 28.07.2021 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
28.07.2021 kl 15:54 3079

Norwegian vil bli vinneraksjen igjen. Ingenting greier å holde igjen hva som er på tur å bygge seg opp..
Frodon
28.07.2021 kl 16:01 3100

Norwegian blir for N`te gang en aksje hvor hobby investorer mister det meste av pengene sine. Topp 20 selger aksjer dyrt til amatørene....enda en gang. Og du sitter å klapper og bukker. Hvorfor det?

Vet du ikke har skjønt dette, men det er de store fly selskapene som går med store overskudd som bestemmer fly prisene. Derfor har NAS tapt kr 27 milliarder til nå og tapene kommer ikke til å stoppe så lenge de klarer å finne amatører som gir oss andre billige fly billetter for Deres sparepenger... Takk igjen forresten ;)
Slettet bruker
28.07.2021 kl 19:25 3037

De selger Ikke like dyrt som Aker solgte AKH til deg Frodon.
Forskjellen på AKH og Nas er et AKH trenger bøttevis med cash fremover fra investorene, det motsatt er tilfelle i Nas der selskapet nå er restrukturert og står sterkere en noengang.

Nå har du mast om dette krakket i Nas i 3 måneder, aksjen står fjellstøtt, flere fond varsler at de vil kjøpe aksjer om noen vil selge.

Du bør nok shorte AKH og gå long i Nas, så blir det avkastning på deg også.
Redigert 28.07.2021 kl 19:31 Du må logge inn for å svare
Computum
28.07.2021 kl 22:03 3016

Vet ikke hva som er din agenda? Men jeg kan anbefale en realitetsorientering, og ikke bli hengende fast i "snøen som fallt i fjor".
SjonkelRolf
28.07.2021 kl 22:11 3035

Hvem kom med flaggemelding først?
Må jo være noen, tross alt over 2 mnd siden trådstart…..
Sorry, så det nå.
Gikk folketrygdfondet av med prisen da?
Nei de har jo ikke solgt seg under 5%.
Det har kommet flere aksjer.
Redigert 28.07.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Frodon
29.07.2021 kl 08:06 2963

Jøss, er du aksjonær i NAS, og kan ingenting om selskapet? 😅😅😅 Da er du som NAS aksjonærene fleste…

Da leser du ikke børs meldinger? Du kunne jo i det minste lest innleggene på tråden du skriver på, men du er mer glad i å skrive enn lese?

Begynn på første av denne tråden, så ser du (IGJEN) at jeg var den eneste som traff om NAS.

Første flagg mld kom 3 dager etterpå, Dnb begynte å selge ut. Så solgte mange seg ut på rekke og rad, de som faktisk tjener penger på NAS 😉

Folketrygdfondet har solgt masse aksjer, la ut fakta om det lenger opp. Leste du ikke det innlegget heller?
Kanskje det er enklere for deg med linker til artikler, så slipper du å lese børs meldinger?

https://e24.no/boers-og-finans/i/pA0pjG/folketrygdfondet-kvitter-seg-med-norwegian-aksjer
SjonkelRolf
29.07.2021 kl 08:13 3021

Er ikke aksjonær nei.
Konstaterer bare at du skriver dritt fortsatt💩
Frodon
29.07.2021 kl 09:32 2965

Fakta mener du? Du tok jeg totalt feil, som alle de andre...

Men det ser det ikke ut som du bryr deg noe om....fordi? LoooL
niets
29.07.2021 kl 09:49 2947

Det er da en veldig svartmaling av restrukturert NAS. Hvis alt var så usikkert og ustabilt som du antyder, ville ikke da kursen ha vært mer volatil? NAS-kursen har derimot vært usedvanlig stabil de siste månedene.
SjonkelRolf
29.07.2021 kl 09:57 2936


Denne flinke karen har skrevet dritt om Nas ihvertfall siste 3 årene.
Han har visstnok truffet på alt.
Glad for at Nas lever videre, tross mitt tap .
Lool
Frodon
29.07.2021 kl 09:57 2937

Det er vanskelig å sitte å juble over det fakta at de rike får kjøpt billige NAS aksjer gang på gang, mens små sparerne taper alle pengene sine her gang på gang.

Ja, aksjen er stabil ved at små sparere kjøper aksjene til de rike langt over emisjonskursen. De rike sitter å jubler over dette enda en gang.

Til nå har jeg ikke sett et eneste fakta innlegg fra NAS aksjonærene med regnestykker over hvordan den økonomiske situasjonen til NAS er etter restruksjonen, spesielt i de 6-7 månedene i året, hvor NAS pleier å tape veldig mye penger (vinter sesong). Men jeg har sett 100vis av innlegg om at NAS er gjeldsfritt og at aksjen skal opp flere 100%.

Fakta er at NAS har vært blant de dyreste fly selskapene i mange år i forhold til verdier og inntjening. Hvorfor kjøper dere så dyre aksjer her, når dere kan kjøpe langt lavere priset fly selskap som går med fine overskudd hvert år?
Frodon
29.07.2021 kl 09:59 2930

Jeg er blant få personer på HO som har truffet perfekt på NAS, og veldig mange har dessverre bommet
Redigert 29.07.2021 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
29.07.2021 kl 10:04 2932

Du trenger ikke bekymre deg over meg.
Synes også småsparerne kom greit unna sist.
Men du er bare negativ, til alt.
Frodon
29.07.2021 kl 10:09 2922

Hvem av emisjonene i NAS kom små sparerne greit unna? NAS er ned 99,99% siden jeg begynte å advare mot aksjen.

Negativ til alt i NAS mener du? Jeg var positiv til både å fly med NAS og kjøpe NAS aksjen, frem til 2018. Men så endret fundamentene seg, og jeg ble negativ til aksjen. Noe som viste seg å være riktig
Redigert 29.07.2021 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
29.07.2021 kl 10:29 2912

De fikk omsettelige tegningsretter blant annet. De fikk kjøpe aksjer til samme pris som de ‘store’.
Men gidder ikke bruke mere tid her.
Du er fortsatt en ufyselig skribler.
Frodon
29.07.2021 kl 10:48 2889

Aksjonærene som satt med aksjer i tiden før de fikk tegningsretter, tapte enormt mye på aksjene sine, men det vet du jo?

https://finansavisen.no/forum/thread/123659/view

Ikke rart du ikke liker skriveriene mine, når du ikke liker mine fakta innlegg

---------------

Dette er innlegg du skriver, ser du noe feil nå..?

SjonkelRolf
I går kl 22:11
Hvem kom med flaggemelding først?
Må jo være noen, tross alt over 2 mnd siden trådstart…..
Sorry, så det nå.
Gikk folketrygdfondet av med prisen da?
Nei de har jo ikke solgt seg under 5%.
Det har kommet flere aksjer.
Redigert 29.07.2021 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
29.07.2021 kl 11:05 2866

De små fikk kjøpe på 6kr. Hva er kursen nå?
Alternativet var å tape alt.
Tror jeg har mitt på det tørre.
Du er bare frekk
Frodon
29.07.2021 kl 13:03 2814

Aksjene de hadde, ble kjøpt langt over dagens kurs. De tapte mye på sine eksisterende aksjer.

Du kom inn her med tro om at jeg hadde bommet med åpningsinnlegget, men så viste det seg at du feil.

Kan du ikke bare innrømme at du tok feil ;)
Redigert 29.07.2021 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
29.07.2021 kl 14:48 2777

Du er jo jentesur………..
Trasig tråd også
Har vel alt ialt gått i null på Nas, så bærer ingen nag.
Så mye som du gnager, må det være en feilslutning.
Du rider på en trehest.
Og ok, jeg tok feil om flaggingen.
Synes uansett ikke at det har så stor betydning at de valgte å selge litt. Fikk jo tross alt godt betalt.-)
Var ikke slik som du innleder , at de dumpet aksjene.
Men deg om det.-)
Frodon
29.07.2021 kl 15:11 2762

Bra du endelig klarte du å innse egne feil, bra for deg.

Det tok et par dager før første flagg melding om dumping av aksjene kom, nøyaktig slik denne tråden startet. Og NAS aksjonærene nektet for at det kunne skje…denne gangen også
Redigert 29.07.2021 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
29.07.2021 kl 15:21 2748

Loddrett. Da står man, mens man driter i buksa?
Isåfall tar du feil.
Gidder ikke holde denne tråden levende lengere.
God kveld!
Kåre Grønn
29.07.2021 kl 20:44 2664

På vei mot noe stort??
SjonkelRolf
29.07.2021 kl 20:54 2651

Hvorfor har du redigert alle dine svar til meg?
Så det ikke så bra ut?
Klovn
niets
29.07.2021 kl 21:06 2641

Short-salgs-registeret indikerer jo heller ikke at NAS står overfor et snarlig ras. Heller tvert imot.
https://ssr.finanstilsynet.no

Redigert 29.07.2021 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
Bullen
29.07.2021 kl 21:41 2625

Er flymarkedet så hot at de nye 95 mill aksjene blir enkelt solgt til 50-60% over emi kursen som de store
gutta var med på? Føler at det blir litt mer risikabelt å trade aksjen nå
tjena
02.08.2021 kl 11:41 2334

Hvorfor stiger NAS?
Slettet bruker
02.08.2021 kl 12:16 2321

Nas = Kjøp
AKH = Selg
niets
02.08.2021 kl 12:41 2294

Betimelig spørsmål. Noen som vet?
Teten
02.08.2021 kl 15:31 2221

Tenker det er flere aspekter. Det har ila helgen vært skrevet flere artikler om flyindustrien, alle har Norwegian plitt plassert svært godt sammenlignet med SAS. I tillegg har norsk flyindistri (og til dels Europa) vist at den er noe frakoblet resten av verden. Så har man Avinor sine tall som igjen når en ny høyde, og som igjen bekrefter at trtenden for flyreiser fortsetter oppover. Man tenker mindre og mindre på antall smitter, men mer og mer på antall innlagte. Norske myndigheter tror ikke på en nedstengning i høst, vaksinmeringen er kommet for langt til at det blir tilfellet. Tror også litt forventninger til tallene som kommer nå 5.8 fra NAS på flytrafikk. Tror de blir gode. Ja jeg sitter relativt godt i NAS nå, og har 3-12 mnd horisont.
Frodon
02.08.2021 kl 15:46 2212

Hva tenker du om at sommer sesongen snart er over og at nå kommer den lange mørke taps sesongen til NAS?

Jeg har gjettet en stund på at Norge stenger ned igjen i september, så får vi se om norske myndigheter eller jeg treffer best. De har jo bommet totalt på det mest til nå, da pandemien skulle være over i påsken 2020 i følge norske myndigheter.

«Det er påvist koronasmitte hos reisende om bord på til sammen 55 flyvninger forrige uke, viser FHIs oversikt.
40 av avgangene var mellom Norge og utlandet, mens 15 var innenlandsflyginger»

https://direkte.dn.no/koronaviruset#89985
Teten
02.08.2021 kl 16:11 2197

Jeg tenker at du har en for pessimistisk tilnærming til gjenåpningen. Min mening er at myndigheten hele tiden har visst at dette ville ta lang tid, men at dette kunne i de kommunisere til folket. Dette har kun vært strategi, for dersom de hadde sagt dette tar 2 år, og vi skal igjennom 5 bølger hadde folk gitt opp og gitt faen og det hadde blitt enda verre. det ville vært for lang tid å forholde seg til, nettopp derfor litt i "små doser". Jeg har selv i tidlig fase hørt på anserkjente norske smittevernseksperter som har ansvar for store norske og internasjonale eksperter, de visste tidlig dette ville ta 4-5 bølger før det var over, og dette forklarte det godt. For meg ikke noe overraskelse, men kanskje for mange andre.

Det blir ikke ny nedstenging, det er bare noe som komuniseres for at man skal holde ut litt til, og for å unngå frislipp, men uansett går dette veien nå. Folk blir jo ikke syke, alle syke er vaksinert..."so whats the deal". Det er min mening. Som du skriver, FHI påviser smitte, ja hva så? Vi er jo vaksinert, så det er det samme som å si nå kommer en ny influensabølge, man stenger ikke ned av det?

Blir ikke noen tapstall, det blir svingninger, selvsagt, det vil det være i NAS. Man kan kaste seg på de svingningene, eller resonnere seg frem til at det er vesenlig større sjanse for opptur enn nedtur. Og da tror jeg definitivt på opptur fra nå. Flat kurs siste måneder.

Jeg tror dette går veien nå.

Ikke for å virke respektløs (ikke meningen), men leser på dine innlegg at du virker svært negativ til NAS. Kanskje ikke lest alle innlegg, men etter en kort skumlesning virker det sånn. Hva skal til for at du skifter til en noe mer positiv oppfatning av NAS fremtid?
Frodon
02.08.2021 kl 18:31 2135

Så hvorfor er du positiv til gjenåpningen nå, når ekspertene tror pandemien kommer til å holde oss i sjakk minst til slutten av 2022? Etter hva du selv skriver, lar du deg lure med vilje enda en gang? Du skriver faktisk imot deg selv i et og samme innlegg, men det er kanskje pga investeringen din?

Folk blir syke og folk dør av Corona. Ca 7000-10.000 dør av Corona hver dag fortsatt.

Her har du fakta tråd om hva folk har trodd og ment underveis rundt Corona

https://finansavisen.no/forum/thread/125321/view/3662612?legacy=0

Blir det ikke tapstall i NAS??? Hahaha, de gikk med kr 1,2 milliarder i forrige kvartall, men nå går de med pluss? NAS har tapt kr 27 milliarder de siste årene, hva for et magisk triks har de satt på plass nå, som gjør at de kan ta så mye betalt pr fly billett, at de går med overskudd??

Jeg sier bare en ting til deg, HERREGUD, jeg er blant 5-6 stk på HO som har truffet på NAS de siste årene, ABSOLUTT ALLE ANDRE har bommet og mistet 80-90% av pengene sine. Og da har DU lest innleggene mine og synes jeg er for negativ? Du mener vell heller at absolutt alle andre har desidert vært altfor positive og ikke skjønt en dritt av dette??

Positiv til NAS blir jeg når de klarer å gå med overskudd på driften sin i løpet av 12 mnd. Men du vet garantert ikke hvorfor de ikke klarer det, fordi da hadde du ikke kjøpt aksjer i NAS ;)
SjonkelRolf
02.08.2021 kl 18:38 2197

Du er helt klart på topp når det gjelder selvdigging.
Utad fremstår du rimelig tåpelig!
Blir det redigering nu??
Slettet bruker
02.08.2021 kl 19:09 2151

Frodon, du må få deg et liv. Det er ikke noe poeng i å hoverere over og plage folk i månedsvis på grunn av tapene deres i en aksje du ikke har interesser i selv.
Teten
02.08.2021 kl 19:23 2130

Frodon, for et frekt troll du er. Litt trist type du må være. Hadde vært artig å se hvordan du klarer deg i det virkelige liv, sannsynligvis ikke spesielt bra tatt i betraktning at livsgnisten henter du ved å skrive nedlatende...tragisk.

Jeg har selv ikke tapt en krone på NAS, men har kjøpt meg opp nå siste uken, med noen kvartalers horisont. Og står fremdeles for at oppsiden i det perspektiv er høyere enn nedsiden.

Synes det er synd at du ikke klarer å holde en høflig og fin prat på forumet. Du er tydeligvis en taper, jeg kjenner tegnene....har hatt min siste samtale med deg. Bruker ikke tid på sånt.
Lykke til med investeringene dine, hvis det i det hele tatt er noen
Slettet bruker
02.08.2021 kl 19:41 2102

Ja mener du nye nedstengninger blir nødvendig da bør du i alle fall ikke sitte i grønne luft aksjer som vil kreve mye kapital fra investorene fremover.
Nå var det vel tidligere ikke nedstengninger du mjauet om, men derimot at store eiere som Fredriksen osv skulle pøse aksjer i trynet på de som kjøper i markedet i dag, en påstand som så langt er helt totalt feil.
Ta deg sammen nå, ta stor tapet ditt i Akh før du taper 50% til.
Redigert 02.08.2021 kl 19:44 Du må logge inn for å svare