DNO modtager penge som aftalt

Kvike11
DNO 26.05.2021 kl 16:15 20667

Ser ud til DNO har modtaget penge idag d 26-05 som aftalt.
Der mangler dog at komme penge for afdrag, som også skulle være på vej.
DNO må snart komme med en opjustering for 2021, da deres indtjening er betydelig højere end 2020
Tilbage køb af aktier bliver nok svært, da RAK så kommer ind med større ejerandel, hvis de købte aktier annulleres.
De kunne købe aktier tilbage og beholde dem selv, ville være bedre end udbytte, og styrke firmaet yderligere.
Håber de snart kommer med nyheder i UK
nucleus
26.05.2021 kl 16:25 11962

Utbytte gir bedre direkte avkastning for aksjenærer i DNO. Beste stimulering en kan få med utbytte. Oppkjøp av aksjer, hjelpte jo ikke på kursutvikling. RAK har vel såpass stor eierandel at de kan kjøpe mere aksjer for utbytte penger, hvis de nå da ønsker det.
Anywhere
26.05.2021 kl 16:26 11977

Enig, det er utbytte som bør prioriteres, og det gjør da også selskapet fremover selv om kapasiteten er ekstremt høyere enn man foreløpig foreslår. Dog gjør man det litt forsiktig i respekt for skattepakker og covid-stimulanser i Nordsjøen...

Utbytte blir vedtatt på GF i morgen og da er det noen uker til første runde er på konto.
Redigert 26.05.2021 kl 16:28 Du må logge inn for å svare
Kvike11
26.05.2021 kl 16:51 11915

Vi får se hvad der sker imorgen, tror også de kommer med udbytte til aktionærerne.
Snart tikker der ca 8000 ind på kontoen, og kursen stiger samtidig.
Prewia
26.05.2021 kl 16:54 11904

Utbyte är inget bra för oss svenska ägare vi får betala dubbel skatt, både i Norge o Sverige, idiotregler
Kvike11
26.05.2021 kl 17:02 11883

Det samme for os dansker,
men du kan indsende skema til det norske skattevæsen og få beløbet tilbage.
Hvorfor er de så dumme i Skandinavien at de ikke kan finde ud af at fjerne dobbelt beskatningen .
Derfor vil jeg også heller have stigningen i aktie kursen.
Ellers sælg inden udbytte og køb igen billigere efter udbetalingen, gir næsten det samme.
Så er det kun banken der griner og tjener på ekstra handel.
Idiotregler helt enig.
velkjent
26.05.2021 kl 17:14 11834

I Norge blir utbyttet tillagt ca. 32% før det beskattes med 22%. Hvordan beskattes kapitalinntekter i Danmark og Sverige?
list
26.05.2021 kl 17:21 11805

27% af de første 55.000 derefter 42% i Danmark
velkjent
26.05.2021 kl 17:30 11808

Takk,da blir jeg værende i Norge-tross alt!
Fluefiskeren
26.05.2021 kl 18:08 11721

Er det ikke også sånn at dere i Danmark ikke kan skrive av tap på aksjer på skatten? Eller er det kanskje nye regler her?
Redigert 26.05.2021 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
jantt
26.05.2021 kl 18:21 11683

Vi kan ikke trække aktietab fra personskatten.
Kun hvis vi får overskud på anden aktie kan vi trække tabet fra den skat som vi skal betale på gevinst på den.
Skattevæsnet vil gerne have penge hvis vi tjener, men taber vi er det bare ærgerligt for os
jantt
26.05.2021 kl 18:30 11633

Det danske skattevæsen har travlt med at smide vores penge ud af vinduet.
De blev snydt for 12.000.000.000 ddk i aktieudbytte fra udlandet.
Så lagde de sag an der kostede 1.000.000.000 ddk som de tabte og nu bliver de sagsøgt for flere hundrede millioner i erstatning.
Jo de har travlt med at bruge vores penge, så de må stjæle fra os små.
velkjent
26.05.2021 kl 18:41 11584

Er det ikke Folketinget, som bestemmer skattereglene i Danmark?
jantt
26.05.2021 kl 18:55 11525

ja men de politikere der har flertal iøjeblikket har travlt med bruge vores penge.
Måske i har hørt om en corana mink sag der også har kostet flere hundrede millioner fordi de ikke ved hvad de laver ?

Og hvis vi går mange år tilbage fik Norge jo den største del af nordsøolien fordi de ikke ved hvad de laver
Anywhere
26.05.2021 kl 20:31 11312

Greit uansett før GF å konstatere at oljepris er rundt årets høyeste og fortsatt bidrar til at snitt i Q2 er 10%+ høyere enn snitt Q1.
Slettet bruker
26.05.2021 kl 20:43 11279

Ja
Redigert 27.05.2021 kl 03:48 Du må logge inn for å svare
Artige
26.05.2021 kl 20:47 11308

Da olja var på ca 58 diskuterte vi kursen hvis olja gikk til 60. Svaret ble ca 9,5. Nå er olja 10 høyere og vi er på samme kurs. Viser at det er ikke bare oljepris som betyr noe men denne aksjen er meget spesiell. Har vært lenge i denne men burde gå ut hver gang de har en god dag. Det er vel det de fleste gjør.
Fluefiskeren
27.05.2021 kl 11:28 10812

Sånn er det vel i andre oljeselskaper også. Det har vært en overgang til «grønne» aksjer som helt klart har lagt en demper på oljesektoren. Blir spennende å se videre.
Vikusen
27.05.2021 kl 14:08 10562

Klar for 9k i utbytte. Faktisk ein god del bedre enn di fleste andre oljeselskap. Håpe di.kan levere det over tid.
Prewia
27.05.2021 kl 16:34 10319

Dno har ju unikt kassaflöde hur många bolag med samma värdering som Dno har flera hundra mille som ramlar in med jämna mellanrum, att de sen verkar vilja dölja detta med massa kostnader som inte går o kolla, är en annan sak kassaflödet är som de är, märkligt att marknaden blundar för detta, samtidigt som de kanvärdera upp bolag typ NEL till avse ärt högre värderingar utan o tjäna en krona, eller värsta ex NAS,
Anywhere
27.05.2021 kl 17:04 10219

DNO kan levere langt mer over tid enn de utbytter man nå gjør. Med inntjening som i dag kan de levere over en krone pr aksje hvert år om man ikke finner mer tjenlige fokus. Foreløpig prioriteres det nedbetaling av gjeld kommende år med over en krone pr aksje....

Merkelig at ikke SteveP har fått skrevet at han akkurat fikk dekket inn DNOshort på 8,81 med 6-7 øre i tap og også fikk kjøpt seg inn i RECSI igjen på 15 for et par dager siden...
Redigert 27.05.2021 kl 17:05 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
27.05.2021 kl 18:20 10038

Ja. Backtrading er en sikker vinner.
Kvike11
27.05.2021 kl 19:01 9894

Man kan godt trække tab på aktier direkte i person skatten.
Der er visse betingelser for dette fradrag, og det er f.eks mere end 3 års ejer tid, aktien skal gå fra noteret til unoteret ( f.eks )konkurs , men husk at få skattevæsenet til at hjælpe med at lave dette. Evt. få et ligningsmæssigt bindende svar fra skattevæsenet, så der ikke sidder en klovn hos Skat , der prøver at lave det om.
Er det først bindende kan Skat ikke lave det om.
Det er en regel i Skat som de ikke gerne ser blive brugt..
Spørg din bank, de bruger det helt sikkert , når de rådgiver.
Banken kender alle fiduser også de ..:-)
Håber selv at NAS går konkurs, for tabet nu er lig 99,99999 %, så kan det være det samme og bedre at få et fradrag.
velkjent
27.05.2021 kl 19:15 9912

Det spesielle nå er at DNO har lavere kurs enn hovedaksjonæren. (Rak). Ikke så spesielt kanskje at kursen på DNO ble dumpet på slutten av børsdagen mens oljeprisen steg. Kan det være SteveP, som styrer DNO-kursen?
list
27.05.2021 kl 19:37 9851

Så er 2X 0.20 kr udbytte godkendt samt 7 mill til mossa for formandsposten
Artige
27.05.2021 kl 22:07 9504

Vet man når utbytte blir?
jantt
28.05.2021 kl 05:47 9106

Er du sikker på det ? Har aldrig hørt at tab kan trækkes fra personskatten.
Så burde jeg vel kunne trække mit TSU og NEC tab fra i personskat ?
Habub
28.05.2021 kl 07:11 8959

20 øre er o min optik en joke, havde det været i kvartalet havde det været acceptabelt. Som jeg hævdede for blot nogle uger siden har traderne nu lykkedes med at skyde sig selv endnu mere i foden. Før kostede en DNO aktie 11 kroner ved en olje pris på 70, så 10 og nu har de stort set lykkedes med at få den i 9..

Der påhviler ledelsen en stor opgave i at påvise de værdier som DNO indeholder så den kan komme væk fra sit tivoli image hvor teenagere flytter kursen mange procent med 5000 til 20.000 aktier. Jeg finder det faktisk ganske uholdbart hvis man ønsker aktionærer da denne trading og resultatet af sådan ike er noget flertallet af langsigtede aktionærer ønsker. Skulle der eksempelvis komme en situation hvor DNO kunne opnå et fordelagtigt opkøb og har brug for at hente penge i markedet er det ikke ligegyldigt om kursen er 9 eller 19 kroner..!

Ledelsen skal se at få styr på investor-tilliden..!
Habub
28.05.2021 kl 07:37 8867

Jeg finder det iøvrigt kritisabelt at formanden tjener 13 gange mere end næstformanden, noget er da helt feil, det er en voldsom forskel, hvorfor er det lønninger som har første prioritet på dagsordenen til generalforsamlingen det ser DEFINITIVT IKKE pænt ud overfor aktionærerne.

Styreleder: NOK 7 078 500
Styrets nestleder: NOK 544 500
De andre styremedlemmene: NOK 453 750

Og hvem i himlens navn stemte for at aktionærerne ikke skal have første-ret til køb af aktier ved en potentiel emision om 2 eller 10 år?

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/02b945c9-3a7a-4102-93ac-520c9022fc57
jantt
28.05.2021 kl 09:24 8595

Har lige snakket med Danske Bank og det er ikke helt rigtigt.
Det er kun unoteret aktier (altså ikke børsaktier) hvor det kan lade sig gøre.
Desværre , men kunne have været dejligt
nucleus
28.05.2021 kl 10:43 8441

Greit å bestemme sin egen lønn liksom. Folketrygdfondet tørte hverfall kritisere. Vi småaksjenærer har ikke så mye vi skulle ha sagt uansett. Når RAK dominerer aksjemajoriteten. Håper likevel at DNO ledelsen prioriterer en mere aksjenær vennlig politikk fremover. Burde være noe egeninteresse å få opp kursen fremover likeså. Da må aksjenærer ha avkastning på sine penger, hvis ikke velger jo folk andre selskaper. DNO vill prioritere lån og nye oljeboring prosjekter for år 2021. Så får en sjå..
Aksjemikkel
28.05.2021 kl 10:47 8430

Hvor ser du at DNO har mottatt betaling? Synes det er rart at det i så fall ikke kommer noen melding...
Habub
28.05.2021 kl 11:50 8318

Hei,

Jeg mener ikke det er så svært / kompliceret at få sæderne varme hos både ledelsen og bestyrelsen. Hver gang der skrives indlæg her på Hegnar om DNO er der hurtigt 400 til 500 som har læst det, det betyder der er stor interesse. Facebook har ikke levet forgæves så der skal bare oprettes en gruppe som lynhurtigt ville kunne samle et betydeligt antal aktier og forene seg om at indsende forslag til bestyrelsen og agere ud fra dette, har set det ske mange gange, små-aktionærerne har mye mere magt end de selv tror..!

Jeg personligt accepterer ikke den politik som bestyrelsen udtrykker, 7 mill er alt for høj en løn, ikke at det betyder noe i det store billede, det er signal-politikken, så den skal halveres. Yderligere skal DNO øge deres informations niveau med cirka 500%. Som eksempel:

KRG melder ud at man ønsker at ændre vilkårene for betaling.

DNO skal herefter naturligvis melde det til markedet, derefter skal følge en pressemeddelse som er mindre formel hvor man oplyser flere detaljer omkring tanker og mulige løsninger.

Efter nogle få dage skal endnu en meddelse falde hvor man oplyser om sine omtrentelige planer, swkal man forhandle, vil man forhandle er det hygget i sten, når forhandlingerne går igang skal dette meddeles også! Naturligvis skal man ikke oplyse kurs-sensitiv information som detaljerede planer, MEN overordnede policies skal kommunikeres.

Jeg ser kommunikationen som grotesk hvilket tydeligt kan aflæses i aktie-kursen!

Det som ofte sker med ældre firmaer som DNO som IÆSR opererer langt fra hjemme-adressen er at de blive (complacent) noget som er UHYGGELIG tydeligt fra DNOs ledelse, deres skal op i et helt andet gear, og det er LIGE nå...!
Habub
28.05.2021 kl 12:00 8276

Ja igen elendig kommunikation. Det virker som om deres intern står for pressemeddelserne, de kommer som vinden blæser og yderst sjældent.

DNO læs med her..... SOM UDGANGSPUNKT SKAL AL INFORMATION MEDDELES TIL MARKEDET..!

For det første skal alle investorer i princippet behandles ens, dvs. de skal have samtidig adgang til al kurspåvirkende information fra selskabet, og de skal have samtidig adgang til aktuelle aktiekurser, så de hele tiden kan se, hvad aktierne kan købes og sælges til.

Her eksempel fra DK.

Samtidig adgang til information fra selskaberne sikres ved, at selskaberne straks skal offentliggøre alle oplysninger om selskabet, som sandsynligvis påvirker aktiekursen.
Hovedbudskabet i reglerne er, at selskaberne straks skal udsende en børsmeddelelse, når der er nye oplysninger, som kan påvirke aktiekursen. Mange selskaber sender derfor meddelelser til markedet flere gange om ugen.
Selskaber har dog pligt til at aflægge helårsregnskaber og kvartalsrapporter. Generelt skal selskaber dog ikke kun bedømmes på regnskaber og indholdet i „nødvendige“ børsmeddelelser. De bør også bedømmes på de ikke-pligtige informationer, blandt andet oplysninger på hjemmesiden, herunder om strategi, organisation og om „god selskabsledelse“, hvorom der også findes klare anbefalinger.

DNO er IKKE I NÆRHEDEN af at være betragtet som (god etik og moral) når det kommer til oplysninger til mnarkedet..!

https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/05/26/7678879/genel-mottatt-betaling-pa-165-millioner
Vikusen
28.05.2021 kl 12:18 8220

69$ fatet. Dette her er elendig... Utbytte kun to ganger til neste juni. Det er for dårlig. Triggere igjen er jo boringene og ein eller annen bedre løsning for utbetaling med krg.
Redigert 28.05.2021 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
Prewia
28.05.2021 kl 12:18 8216

Har för mig de sagt att de medelar det vid Kv rapporterna men har Genel fått betalt har ju Dno fått betalt.
Habub
28.05.2021 kl 13:43 8062

De kan sige alt det de vil.

AL information som er kursdrivende SKAL meddeles markedet siden det er obvious at betalingerne varierer i størrelse og dato for udbetaling kan man trygt sige at denne information er kurs-drivende, yderligere SKAL oplysninger omkring en begyndt forhandling med KRG oplyses da dette OGSÅ er kursdrivende information. Det er den juridiske del af sagen, så er der en informell del hvor enhver virksomhed som gerne vil virke åben og moderne tweeter og skriver konstant omkring driften. (Se de fleste moderne ledere et ekstremt eksempel kunne være Musk) Fakta er at DNO lever i 80 tallet og nogen skal ruske op i dem.

Jeg har tænkt meg at bruge deres IR afdeling meget meget mere i fremtiden så de kan få noget at lave..!

DNO er faldet næsten 20% på en måned med samme olie-pris, det er fuldstændig uacceptablet..! Personlig køber jeg flere aktier, men ledelsen er ALT ALT for passive..!
Redigert 28.05.2021 kl 13:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2021 kl 14:05 7998

Holder seg bra under 9kr tross olja nesten er i 70$, for noen år tilbake ville Dno vært i 15kr med denne oljeprisen. Mossa med over 7mil i styrehonorar sørger for at Dno er uinterressant for de store aksjonærene !
Habub
28.05.2021 kl 16:05 7807

Det er ikke seriøst XL, eller mener du Folke-trygde fonden ikke vet hva de gør?

Muligt manden er 7 millioner værd, jeg vet det ikke, kender han ikke. Jeg hæfter mig ved at jeg aldrig har set en formand tjene 13 gange mere end en næst-formand. Jeg får en ide om at bestyrelsen gennem årene har fået den holdning at DNO er deres eget lille private firma og ikke milliardforretning som er børs-noteret med aktionærene som ejere, og det skal definitivt ændres.

Ut fra alt det jeg har kunne læse meg til så er der ikke den store forklaring på de enorme kurs-utslag som sker i DNO, alle vet at de skovler penge ind og at aktien kommer til at stige, det jeg argumenterer for at de enorme svingninger som ikke høre hjemme i et fornuftigt firma som tjener ufattelige med penge og som er veldrevet.

Her er jeg for første gang enig med XL, for at tiltrække store investorer, pensionskasser og fonde MÅ DNOs ledelse op i et helt andet gear, de skal med andre ord være MARKANT mere synlige og de skal lære at kommunikere. Jeg lurer alvorligt på hvem som har magten i DNO er det bestyrelsesformanden eller direktøren?

Dere som har fulgt DNO i mange år må kunne komme med en MASSE information her så vi andre kan lære, jeg har kun været investor i 18 måneder, men jeg har mye aktier.