NAS reiser seg igjen, historisk billig inngang nå 12,5kr
-
«
- 1
- 2 »
Misforstå meg rett, men fra det jeg forstår kan ikke de store uansett begynne å selge før tidligst i juli, hvor DnB vil bistå med salgsprosessen frem til oktober. Så det bør ikke være noe særlig frykt for at denne brått skal falle enda mer. De små som fikk aksjene til 6kr kan selvfølgelig selge seg ut, men vi ser jo omsetning på 737M som også bør tilsi at mange kortsiktige nå har realisert gevinst og at aksjonærer som kommer inn nå tenker langsiktig med selskapet.
Jeg hadde en tradeposisjon igjen i dag på ca. 500k som jeg har klart å hente tapet fra i går på, men vurderer nå å gå inn igjen med 500k og bare la dette stå. Tror det vil være svingninger tiden fremover, men gitt at Norwegian overlever - tror jeg også at det å kunne ha snittpris på 10kr kan lønne seg.
Jeg hadde en tradeposisjon igjen i dag på ca. 500k som jeg har klart å hente tapet fra i går på, men vurderer nå å gå inn igjen med 500k og bare la dette stå. Tror det vil være svingninger tiden fremover, men gitt at Norwegian overlever - tror jeg også at det å kunne ha snittpris på 10kr kan lønne seg.
Frodon
27.05.2021 kl 14:45
4620
Hoved problemet til NAS, er at det er de store fly selskap som bestemmer prisingen på fly billetter. Når de ønsket å bli kvitt lavpris selskaper, senket de billett prisene....
Anywhere
27.05.2021 kl 14:55
4584
Serboss, hvis man ikke vet hvor mange aksjer som er i selskapet vet man ikke marked cap og da må man for all del ikk handle.
Det er nå noe over 700 mill aksjer i selskap, med konverteringsretter fra gjeldsinnehavere som bringer totaltallet opp i 1300 mill aksjer-området. Da er marked cap gitt. Bare å multiplisere med kurs.
Hvis man tror det fremdeles er 90 mill aksjer i selskapet så har man ikke fulgt med og dersom dette gjelder alle nordnets 67 tusen eiere, eller flertallet, så graver alle disse sin egen økonomiske grav ved å tro at selskapet er priset lavt....Slik har det vært i flere uker siden tegningsretter kom ut. Da gikk aksjen endog opp på 30-tallet og det var det beste utgangspunkt for å shorte aksjen om man fikk det til. Aksjen er enda ikke noe kjøp, men RECSI som jeg anbefalte i dag morges i stedet var det:)
Det er nå noe over 700 mill aksjer i selskap, med konverteringsretter fra gjeldsinnehavere som bringer totaltallet opp i 1300 mill aksjer-området. Da er marked cap gitt. Bare å multiplisere med kurs.
Hvis man tror det fremdeles er 90 mill aksjer i selskapet så har man ikke fulgt med og dersom dette gjelder alle nordnets 67 tusen eiere, eller flertallet, så graver alle disse sin egen økonomiske grav ved å tro at selskapet er priset lavt....Slik har det vært i flere uker siden tegningsretter kom ut. Da gikk aksjen endog opp på 30-tallet og det var det beste utgangspunkt for å shorte aksjen om man fikk det til. Aksjen er enda ikke noe kjøp, men RECSI som jeg anbefalte i dag morges i stedet var det:)
Rekyl1
27.05.2021 kl 15:18
4513
Hørt av mannen på gata.. "NAS-aksjen har gått mye opp og ned i det siste. Men selskapet er nå reddet fra konkurs og vi skal alle snart ut å fly.. så jeg tar et lodd. tror det verste er bak oss nå..."
Anywhere
27.05.2021 kl 15:24
4485
Og mannen på gata er dessverre den siste man skal høre på forut for en investering...
Highflow
27.05.2021 kl 19:27
4250
For en spennende trading aksje dette er, både tatt gevinst og tap og sånn skal det være, kjøpte selv en del idag mott slutten så blir det noen spennende dager fremover, ble kjøpt vanvitig mye aksjer idag og alle de med tegningsretter må helst opp på 13 kr for og få igjen noe så dette blir bra :)
Stokk Dum
27.05.2021 kl 20:17
4147
Sier han som så sent som i går mente at NAS ikke skulle under 17.
mvh/lol
mvh/lol
undrende
27.05.2021 kl 20:31
4098
De som har overbetalt, altså enda mer enn hjørnestens investorene sine 6.25 er nok i stort mindretall av aksjonærene i NAS nå.
Folk må slutte å fantaser om at samfunnet åpnes opp, folk skal reise osv og at NAS aksjen skal til himmels.
Man må alltid se på Mcap & gjeld som skal betjenes i et selskap.
De som kritiserer, eller advarer mot å kjøpe aksjer til helt hinsides priser i NAS gjør det ikke for å være kjipe med folk.
Folk må slutte å fantaser om at samfunnet åpnes opp, folk skal reise osv og at NAS aksjen skal til himmels.
Man må alltid se på Mcap & gjeld som skal betjenes i et selskap.
De som kritiserer, eller advarer mot å kjøpe aksjer til helt hinsides priser i NAS gjør det ikke for å være kjipe med folk.
Hehe. Samme her. Klarte å hente igjen tapet fra i går (75k) og enda mer, men kjøpte meg inn igjen på ca. 11kr. Ser på det som en god kurs for inngang og vil nok swing trade mer enn day trading på denne. Tror akkurat som deg at det vil være rekyl opp de neste dagene, spesielt neste uke. Fin støtte på 10.5kr i dag og jeg tror ikke at denne faller til emi - kurs så fort som mange skal ha det til her og at det absolutt er mulighet for rekyl opp. Vi må også huske at Norwegian spammer børsmeldinger nærmest daglig - og en riktig børsmelding kan gi vanvittig avkastning til disse lave aksjekursene.
Når det gjelder long perspektivet så har jeg tenkt til å sette meg litt ordentlig inn i caset, ettersom det er høy risiko involvert, men oppsiden (gitt at Norwegian) leverer er jo også helt enormt. Norwegian må nå vise markedet at de kan overleve uten at de må ta en ny emisjon om ett eller to år og det blir spennende å følge med på hvordan de går videre herifra.
Fra det jeg forstår blir det også delt ut feil informasjon her. Mange sier at de som fikk emisjons aksjer bare skal selge dem ut med en gang. Er ikke sånn det fungerer. De store investorene som har kjøpt seg inn har en tidsramme på når de kan begynne å selge (eller la DnB selge for dem) - men så er det også viktig å påpeke at Folketrygdefondet og de andre store investorene som nå er inne ikke er Spetalen. Det hadde ikke overrasket meg om dette er en long posisjon for dem. De små aksjonærene som var heldige nok har nok realisert gevinst med en gang (viser til omsetningen i dag; tror det var retail og ikke institutions som bevegde kursen) - samt at mange må ha en pris langt over 6kr for å kunne tjene på disse aksjene i det hele tatt. Hvis jeg ikke tar helt feil her nå så må kursen være på ca. 13kr for at de som kjøpte tegningsrett går i nøytral - så tar risikoen og holder over natten for å trade denne. Mye penger kan bli tjent på volatilitet.
Alt i alt er jeg positiv også er jo dette ekstra adrenalin uavhengig av om det går opp eller ned. Mine penger vedder på om at vi ser grønne tall i morgen.
Lykke til til dere alle. Blir gøy! :)
Når det gjelder long perspektivet så har jeg tenkt til å sette meg litt ordentlig inn i caset, ettersom det er høy risiko involvert, men oppsiden (gitt at Norwegian) leverer er jo også helt enormt. Norwegian må nå vise markedet at de kan overleve uten at de må ta en ny emisjon om ett eller to år og det blir spennende å følge med på hvordan de går videre herifra.
Fra det jeg forstår blir det også delt ut feil informasjon her. Mange sier at de som fikk emisjons aksjer bare skal selge dem ut med en gang. Er ikke sånn det fungerer. De store investorene som har kjøpt seg inn har en tidsramme på når de kan begynne å selge (eller la DnB selge for dem) - men så er det også viktig å påpeke at Folketrygdefondet og de andre store investorene som nå er inne ikke er Spetalen. Det hadde ikke overrasket meg om dette er en long posisjon for dem. De små aksjonærene som var heldige nok har nok realisert gevinst med en gang (viser til omsetningen i dag; tror det var retail og ikke institutions som bevegde kursen) - samt at mange må ha en pris langt over 6kr for å kunne tjene på disse aksjene i det hele tatt. Hvis jeg ikke tar helt feil her nå så må kursen være på ca. 13kr for at de som kjøpte tegningsrett går i nøytral - så tar risikoen og holder over natten for å trade denne. Mye penger kan bli tjent på volatilitet.
Alt i alt er jeg positiv også er jo dette ekstra adrenalin uavhengig av om det går opp eller ned. Mine penger vedder på om at vi ser grønne tall i morgen.
Lykke til til dere alle. Blir gøy! :)
Redigert 27.05.2021 kl 23:15
Du må logge inn for å svare
Rekyl1
27.05.2021 kl 21:17
3957
Slike detaljer er nok lite interessant for massene av aksjonærer i NAS.. ca like interessante som verdens beste shippingselskap som urettferdig prises til 0,5 av NAV.. det er mye irrasjonell prising på Oslo Børs.. hva som er verst vet ikke jeg, men man har vel også et knippe såkalte esg-aksjer som er børsnoterte siste året som havner godt innenfor langt verre prisinger enn NAS..
skerptiker
27.05.2021 kl 21:19
3950
Hvorfor skal NAS prises høyere enn NOK 6,25? Det er jo ikke større nettoverdier enn det, og når tid skal NAS gå med overskudd?
Hammers
27.05.2021 kl 21:28
3900
Det verste med NAS er at kursen kan halvere seg nok en gang - og kanskje flere ganger deretter.
Aksjeantallet har nå steget fra 42 mill aksjer til 742 mill.
Om kort tid konverteres ny gjeld til aksjer og ytterligere 233,5 mill aksjer trykkes opp og fordeles til lånegiverne.
Kort fortalt;
Tidligere fordelte man selskapets verdier på 42 mill aksjer. Fra i dag fordeles verdiene på 742 mill.
At kursen KUN halverte seg kommer nok mest av at folk ikke skjønner hva dette med aksjeantall har å si for kursen.
Fordi; Fra nå av skal verdiene fordeles på 16,7 ganger så høyt aksjeantall som tidligere.
Etter at de 233 mill nye kommer skal verdiene FORDELES på ca 1 MRD aksjer.
Altså; De verdiene som for et par dager siden skulle fordeles på 42 mill aksjer skal om kort til fordeles på ca 1 MRD aksjer.
Hvis noen tror at dagens kurs er historisk lav har de ikke skjønt stort av Oslo Børs.
Her er det bare å holde seg LANGT UNNA - slik det nå har vært i et par år.
Akkurat som jeg har guidet om siden den påskenen selskapet fikk nesten hele Norge til å tro at det skulle bli kjøpt opp.
Da jeg lanserte ideen om at dette var en BLØFF (basert på egen auksjonserfaring) og som jeg skrev massevis om på egen tråd.
Hilsen Hammers
Aksjeantallet har nå steget fra 42 mill aksjer til 742 mill.
Om kort tid konverteres ny gjeld til aksjer og ytterligere 233,5 mill aksjer trykkes opp og fordeles til lånegiverne.
Kort fortalt;
Tidligere fordelte man selskapets verdier på 42 mill aksjer. Fra i dag fordeles verdiene på 742 mill.
At kursen KUN halverte seg kommer nok mest av at folk ikke skjønner hva dette med aksjeantall har å si for kursen.
Fordi; Fra nå av skal verdiene fordeles på 16,7 ganger så høyt aksjeantall som tidligere.
Etter at de 233 mill nye kommer skal verdiene FORDELES på ca 1 MRD aksjer.
Altså; De verdiene som for et par dager siden skulle fordeles på 42 mill aksjer skal om kort til fordeles på ca 1 MRD aksjer.
Hvis noen tror at dagens kurs er historisk lav har de ikke skjønt stort av Oslo Børs.
Her er det bare å holde seg LANGT UNNA - slik det nå har vært i et par år.
Akkurat som jeg har guidet om siden den påskenen selskapet fikk nesten hele Norge til å tro at det skulle bli kjøpt opp.
Da jeg lanserte ideen om at dette var en BLØFF (basert på egen auksjonserfaring) og som jeg skrev massevis om på egen tråd.
Hilsen Hammers
dotcom
27.05.2021 kl 21:54
3826
Jeg registrerer at finansavisen oppgir 42 mill aksjer og tilsvarende markedsverdi mens Nordnet oppgir 90 millioner aksjer og en tilsvarende høyere markedsverdi.
Slik har det vært en stund, noen som vet hvorfor?
Ellers er jeg helt enig. Her er det fortsatt rom for store fall og alle andre enn daytradere bør holde seg langt unna.
Slik har det vært en stund, noen som vet hvorfor?
Ellers er jeg helt enig. Her er det fortsatt rom for store fall og alle andre enn daytradere bør holde seg langt unna.
JonasKr
27.05.2021 kl 21:56
3815
Uff uff. Jeg synes faktisk litt synd på de stakkars uvitende helamatørene som kjøpte NAS til over 20kr igår. Synd bankrenta ikke er høyere, da hadde de kanskje holdt seg til banksparing. Ennå verre er det vel med de som satt med aksjer uten å benytte seg av tegningsrettene og som blir sittende med skuta til bunns.
Redigert 27.05.2021 kl 22:01
Muggost
27.05.2021 kl 21:58
3800
På NAS bør man ikke bruke teknisk analyse lenger. Det er helt åpenbart at det ikke vil gi noe fornuftig svar. Man bør heller ikke innlede religiøse forhold til aksjen, og hvertfall ikke kjærlighetsforhold. I tillegg må man også vokte seg vel for confirmation bias.
Klarer man alikevel ikke å unngå det, er det bare én ting som står igjen fra å redde sparepengene dine fra avgrunnen: En rask fundamental analyse! Den kan utføres ganske enkelt av hvermannsen, ved å stille seg følgende spørsmål:
1. Tjener NAS penger nå? (Joda, de har omsetning = inntekter, men er inntektene høyere enn utgiftene?)
2. Kommer NAS til å tjene penger i fremtiden? (Altså, overskudd, ikke bare omsetning)
Hvis svaret på begge spørsmål er Nei, da bør man finne seg en annen aksje å innlede sitt forhold til.
Men den lure leser tenker sikkert at svaret på det siste spørsmålet ikke er mulig å vite, hva gjør man da? Da er det lurt å undersøke litt.
For eksempel: NAS skal ut å fly i et marked som er helt utbombet. Det vil si at ALLE flyselskaper vil ha deg som kunde! Da går prisene ned. Tilbud/Etterspørsel. Laveste pris vinner (hvis du ikke lar dine ansatte gjøre lydopptak når du rakker ned på fagforeninger hvertfall!)
NAS har høy grad av gjeld. Det betyr at overskuddet må være ekstra høyt for å betjene gjelden sin. Gjelden forfaller uansett, den venter ikke på gjenåpning av samfunnet.
Kommer samfunnet til å gjenåpnes? I verste fall nei, i beste fall - litt. Og så litt mer en periode. Men sannsynligvis blir det perioder med åpne og perioder med stengte samfunn. Dette er døden for økonomien til flyselskaper - de må nemlig betale erstatning for kansellerte turer.
Så kan du tenke selv da - tror du NAS kommer til å lykkes med å generere overskudd? Eller kommer storeierne til å bli med på emisjon etter emisjon etter emisjon, vel vitende om at småsparerne går mann av huse for handle aksjer til 3-4 ganger overpris... Det er noen store fisker i vannet som har lært av de siste ukenes galskap. Her er det bare å rømme før du er bankerott :)
Klarer man alikevel ikke å unngå det, er det bare én ting som står igjen fra å redde sparepengene dine fra avgrunnen: En rask fundamental analyse! Den kan utføres ganske enkelt av hvermannsen, ved å stille seg følgende spørsmål:
1. Tjener NAS penger nå? (Joda, de har omsetning = inntekter, men er inntektene høyere enn utgiftene?)
2. Kommer NAS til å tjene penger i fremtiden? (Altså, overskudd, ikke bare omsetning)
Hvis svaret på begge spørsmål er Nei, da bør man finne seg en annen aksje å innlede sitt forhold til.
Men den lure leser tenker sikkert at svaret på det siste spørsmålet ikke er mulig å vite, hva gjør man da? Da er det lurt å undersøke litt.
For eksempel: NAS skal ut å fly i et marked som er helt utbombet. Det vil si at ALLE flyselskaper vil ha deg som kunde! Da går prisene ned. Tilbud/Etterspørsel. Laveste pris vinner (hvis du ikke lar dine ansatte gjøre lydopptak når du rakker ned på fagforeninger hvertfall!)
NAS har høy grad av gjeld. Det betyr at overskuddet må være ekstra høyt for å betjene gjelden sin. Gjelden forfaller uansett, den venter ikke på gjenåpning av samfunnet.
Kommer samfunnet til å gjenåpnes? I verste fall nei, i beste fall - litt. Og så litt mer en periode. Men sannsynligvis blir det perioder med åpne og perioder med stengte samfunn. Dette er døden for økonomien til flyselskaper - de må nemlig betale erstatning for kansellerte turer.
Så kan du tenke selv da - tror du NAS kommer til å lykkes med å generere overskudd? Eller kommer storeierne til å bli med på emisjon etter emisjon etter emisjon, vel vitende om at småsparerne går mann av huse for handle aksjer til 3-4 ganger overpris... Det er noen store fisker i vannet som har lært av de siste ukenes galskap. Her er det bare å rømme før du er bankerott :)
Hammers
27.05.2021 kl 22:22
3719
Helt enig at man ikke skal bruke TA slik situasjonen nå er. Noe jeg heller ikke har gjort.
TA brukte jeg bl.a. når jeg fortalte at "Kilroy was here" - da det viktige 30-nivået i sin tid ble brutt.
Et 30-nivå som med dagens aksjer tilsvarer ca kr 1400.
"Oppkjøpet" påsken 2018 var ved kurs ca 8000. Det var da jeg fortalte om den STORE BLØFFEN!
Det hele basert på mine erfaringer fra egen auksjonsvirkomhet.
(Kort fortalt; En interessent i et objekt forteller aldri sine konkurrenter på forhånd om egne hensikter.
Selvsagt for å få tilslaget til lavest mulig pris. IAG fortalte tilsynelatende det - så NOE SKURRET!).
Hilsen Hammers
TA brukte jeg bl.a. når jeg fortalte at "Kilroy was here" - da det viktige 30-nivået i sin tid ble brutt.
Et 30-nivå som med dagens aksjer tilsvarer ca kr 1400.
"Oppkjøpet" påsken 2018 var ved kurs ca 8000. Det var da jeg fortalte om den STORE BLØFFEN!
Det hele basert på mine erfaringer fra egen auksjonsvirkomhet.
(Kort fortalt; En interessent i et objekt forteller aldri sine konkurrenter på forhånd om egne hensikter.
Selvsagt for å få tilslaget til lavest mulig pris. IAG fortalte tilsynelatende det - så NOE SKURRET!).
Hilsen Hammers
Det er synd på alle som kjøpte seg inn uten å være klar over at det mest sannsynlig vil være massiv sell-off i dag, mtp. alle nye aksjene som kommer i omløp. Det er en god del amatører som er investert i NAS, merker også dette på personlig nivå hvor bekjente har investert noen hundre tusener uten å være klar over at det kommer inn nye aksjer i dag.
Med det sagt så tror jeg også at de store som har kommet inn nå vil være langsiktige investorer. Må også huske at alle småinvestorer som tegnet seg inn ikke bare kan dumpe aksjene i morgen, slik som noen foreslår. De er faktisk ikke i nøytral før vi er på ca. 13kr på disse emisjons aksjene, så jeg kan tenke meg at det vil være kjøps-press for å få kursen opp. Mener også at siste batch med aksjer (bortsett fra konverteringsgjeld som kan omgjøres til aksjer i 2022 eller var det 2023?) ikke vil komme i omløp før om flere måneder, noe som betyr at det bør være stabilitet fremover og at vi så den store sell-offen i dag, men så er dette NAS så jeg blir egentlig ikke alt for overrasket om vi går opp eller ned 20-50% i morgen, hehe.
Interessant å lese deres perspektiver om caset (både longs og shorts). Dette kommer fra en person som ikke har lest på disse trådene før i går. Blir spennende å se hvilken retning aksjen tar i morgen - og korriger meg gjerne dersom jeg skriver noe feil. Som nevnt, er en amatør når det gjelder fundamentet til NAS bortsett fra det generelle som alle vet om.
Med det sagt så tror jeg også at de store som har kommet inn nå vil være langsiktige investorer. Må også huske at alle småinvestorer som tegnet seg inn ikke bare kan dumpe aksjene i morgen, slik som noen foreslår. De er faktisk ikke i nøytral før vi er på ca. 13kr på disse emisjons aksjene, så jeg kan tenke meg at det vil være kjøps-press for å få kursen opp. Mener også at siste batch med aksjer (bortsett fra konverteringsgjeld som kan omgjøres til aksjer i 2022 eller var det 2023?) ikke vil komme i omløp før om flere måneder, noe som betyr at det bør være stabilitet fremover og at vi så den store sell-offen i dag, men så er dette NAS så jeg blir egentlig ikke alt for overrasket om vi går opp eller ned 20-50% i morgen, hehe.
Interessant å lese deres perspektiver om caset (både longs og shorts). Dette kommer fra en person som ikke har lest på disse trådene før i går. Blir spennende å se hvilken retning aksjen tar i morgen - og korriger meg gjerne dersom jeg skriver noe feil. Som nevnt, er en amatør når det gjelder fundamentet til NAS bortsett fra det generelle som alle vet om.
Redigert 27.05.2021 kl 23:28
Stokk Dum
27.05.2021 kl 23:58
3469
Selvsagt bare trist at jeg klarte å tippe åpnigskursen idag sånn noenlunde (se annen tråd, tippet 11.25,-). Spesielt for de som sitter med aksjer her.
Er det noen som er amatør her, så er det meg. Har forresten (også) tro på at NAS skal under emisjonkurs innen kort tid.
mvh
Er det noen som er amatør her, så er det meg. Har forresten (også) tro på at NAS skal under emisjonkurs innen kort tid.
mvh
Er det info overload : stay away the share.
Myndighetene plikter å gjøre aksjemarkedet kurant og sikkert. Motvilje mot dette stinker det bare av.
Myndighetene plikter å gjøre aksjemarkedet kurant og sikkert. Motvilje mot dette stinker det bare av.
JonasKr
28.05.2021 kl 07:13
3165
Jeg sier ikke at det aldri kommer en kurs på NAS med attraktiv inngang, selv om jeg synes det fundamentale ser helt håpløst ut. Skulle jeg satset innen flybransjen ville jeg nok heller gått for et nytt selskap som kan utnytte situasjonen vi er i, altså kjøpe konkursfly på billigsalg, og sitte med relativt lav gjeld.
Det jeg sa er at jeg synes synd på de som kjøpte aksjen for over 20kr på onsdag eller for 35kr etter tegnsettfristen utløp.
Det jeg sa er at jeg synes synd på de som kjøpte aksjen for over 20kr på onsdag eller for 35kr etter tegnsettfristen utløp.
Redigert 28.05.2021 kl 07:14
Hehe, selv Spetalen innser at det er mye penger å tjene her på trading. Tipper at vi får en rekyl opp i dag til rundt 12-13kr ettersom dette er tallet mange private investorer trenger for å komme nøytral på sine emisjons aksjer. Blir spennende å følge med i dag.
10PS
28.05.2021 kl 10:50
2805
NORWEGIAN-AKSJONÆR: John Fredriksens selskap Geveran Trading kjøpt flyaksjer for 875 millioner kroner. Norwegian opplyser tirsdag om fordelingen av aksjer i kapitalinnhentingen selskapet har gjennomført. Blant de store nye investorene er John Fredriksen-selskapet Geveran Trading.
AALLO
28.05.2021 kl 11:25
2735
Og når eventuelt tror du det kommer til å skje?🙈 Er mest spent på hva vi ender opp på.. Tipper 8-9 tallet i dag.
Rekyl1
28.05.2021 kl 11:36
2708
ser ut som god støtte i underkant av 10.. det er vel ikke så mange enda som har kostpris under det
Frodon
28.05.2021 kl 13:27
1252
Da ser det ut som Fast Fingers har realisert tapene sine i NAS. Slik kan det gå når han investerer uten å bruke kalkulator. Kan se ut som at han tapte 60-70% i NAS
Tresseater
28.05.2021 kl 13:37
1224
Kan dette være den åpne døra for oss som har ventet på NAS-inngang?
https://www.daytrader.no/norwegian-med-blanke-ark/
https://www.daytrader.no/norwegian-med-blanke-ark/
Tipper allerede neste uke. Sikkert mange som ikke tørr å trade denne over helgen. Har bare latt posisjonen min stå og la til enda 100.000kr når den duppet til 9-tallet. Lar denne nok stå over helgen og satser på rekyl opp til neste uke. Mitt resonnement er at mestparten av skaden nå allerede har skjedd, så jeg ser ikke en kortvarig inngang til disse kursene som alt for risikabelt. Det er flere måneder til de nye aksjene blir printet i markedet og som nevnt tidligere er det karantene på når de store kan begynne å selge - hvis de først skal selge. Tror forøvrig at de store er longs og har en ekstremt gunstig snittpris, spesielt om ting tar av for Norwegian.
Nye styrelederen er vant med å jobbe under krise situasjoner, henviser til krisen i Island. Dette er en mann som blir valgt på grunn av hans brede erfaring til å hjelpe Norwegian komme til et bedre posisjon. For meg er wildcard nå at Norwegian kan komme med en børsmelding når som helst (de spammer jo dem nærmest hver tredje dag) og disse kan gi enorme utslag. Sitter komfortabelt med posisjonen min og ønsker shorts, tradere og longs lykke til! :)
Nye styrelederen er vant med å jobbe under krise situasjoner, henviser til krisen i Island. Dette er en mann som blir valgt på grunn av hans brede erfaring til å hjelpe Norwegian komme til et bedre posisjon. For meg er wildcard nå at Norwegian kan komme med en børsmelding når som helst (de spammer jo dem nærmest hver tredje dag) og disse kan gi enorme utslag. Sitter komfortabelt med posisjonen min og ønsker shorts, tradere og longs lykke til! :)
Frodon
28.05.2021 kl 19:04
989
Dnb fond har flagget under 10% nå og skal da med stor sannsynligvis selge så mye de kan neste uke...eller så hadde de ikke solgt seg under flaggrensen 😉
-
«
- 1
- 2 »