HEX - et velment forsøk på hjelp til å forstå Hexagon Agility 💰

Slettet bruker
HEX 27.05.2021 kl 13:33 16798

Tenker at eneste "problemet" her er at det er så veldig få som kjenner til gullkalven Hexagon Agility, vet hva som foregår i Hexagon Composites og hva som kommer til å skje videre. Dette er en velment forsøk på å belyse dette.

La det også være sagt først som sist. Hexagon Composites er et grønt selskap, men det er på ingen måte noen "grønn boble". Dette selskapet er ikke engang fjernt i nærheten av å være noen boble.

Det er fullstendig absurd at markedet totalt ignorerer kontraktflommen til Hexagon Agility (som står for mer enn 80% av omsetningen til Hexagon Composites) og ledelsens guiding. Har aldri opplevd en slik ignoranse fra markedets side når det gjelder det som faktisk foregår i et børsnotert selskap og hva ledelsen sier kommer til å skje videre.

De resterende bidragene til Hexagon Composites's omsetning kommer for Hexagon Ragasco, som ledelsen benevner som "our cashcow", og hertil et foreløpig veldig beskjedent bidrag fra Hexagon Digital Wave, en helt nystartet divisjon som man sier man tror mye på, på sikt. I Hexagon Digital Wave jobbes det med innovativ digitalisering, ioT osv.

CFOs guiding er slik (senest gjentatt under Q1 2021 nå nylig):

FY2021:

Omsetning: 3.5 milliarder NOK
EBITDA: 400 millioner NOK
(meget sterk vekst vis a vis FY2020)

2022 - 2025:

Årlig omsetningsvekst YOY > 15%
EBITDA > 10%

Under Capital Markets Day 11.januar 2021 gikk CEO sogar (mye) lenger enn CFO og sa:

"Hexagon Agiltys adresserbare marked er forventet å firedoble seg frem til 2025, og vi har iallefall ambisjon om å forsvare dagens markedsandel..."

Foreløpig er ikke markedet interessert i å høre på det CEO Jon Erik Engeset og CFO David Bandele kommuniserer til markedet i det hele tatt. Uvisst av hvilken grunn, men markedet ignorerer dette fullstendig...

Egentlig er det nok å studere gårsdagens pressemeldte kontrakt. Tenk ikke så mye på at det akkurat her kun dreier om "bare" 50 biler. Poenget er nemlig at teksten i denne kontrakten på en veldig god måte beskriver og eksemplifiserer den store omstillingen som pågår innen transportsektoren akkurat nå. En omstilling som bare vil tilta i styrke, i årevis fremover. Så tenk kun på hva svaret på dette spørsmålet er: 'hva kommer til å skje videre i dette markedet'?

Det eneste man da i tillegg må ha klart for seg, er at Hexagon Agility er soleklar, global markedsleder innen gassbaserte drivstoffsystemer.

Personlig er jeg helt sikker på at "alle" aktører innen transportsektoren, og derfor også bilprodusenter som er innrettet mot transportsektoren, vil ønske å være forbundet med minst mulig klimagassutslipp fremover.

Myndigheter vil dessuten kreve mindre klimagassutslipp og belønne mindre klimagassutslipp.

Her er gårsdagens pressemeldte kontrakt (gjengir den i sin helhet fordi den så godt illustrerer hva som skjer akkurat nå og kommer å fortsette å skje innen hele transportbransjen fremover) :

Hexagon Agility Provides Additional CNG (RNG) Fuel Systems to Estes
May 26, 2021

Press release 26 May 2021

Hexagon Agility, a world-leading provider of natural gas transportation solutions announced today that Estes Express Lines, the largest privately-owned freight carrier in North America, has ordered an additional 50 natural gas powered trucks with Hexagon Agility’s market-leading 175 diesel gallon equivalent (DGE) ProCab® compressed natural gas (CNG)/renewable natural gas (RNG) fuel systems.

Estes’ new trucks will be equipped with Cummins-Westport’s near-zero emissions natural gas engines and Hexagon Agility’s integrated Blue iQ®. These new trucks will be delivered in Spring of 2021 and used in Estes’ California fleet.

Estes has signed a fuel supply agreement to fuel its CNG trucks with RNG. RNG, made from organic waste, is a pipeline quality gas fully interchangeable with CNG and is the cleanest commercial fuel available. When sourced from farm waste, it can produce a negative-carbon footprint.

Estes was established in 1931 and currently ranks among the nation’s top 10 national less-than-truckload carriers with over 20,000 employees and a fleet of over 8,000 tractors and 30,000 trailers. These 50 new CNG/RNG trucks are in addition to Estes’ existing 21 CNG/RNG trucks operating throughout Texas.

“At Estes, we believe we have a responsibility to provide top-of-the-line transportation solutions while still remaining good stewards of the Earth,” said Michael Palmer, Estes Vice President of Fleet Services. “RNG is enabling us to drive towards carbon-negative performance while reducing costs in our LTL operations. With Hexagon Agility’s extensive expertise, we are fortunate to have them as our partner to help meet our sustainability goals.”

“Renewable natural gas is the lowest-emission fuel for truck fleets available today,” said Eric Bippus, Hexagon Agility’s Senior Vice President of Sales and Marketing. “Because its reliable, lower cost than diesel, and widely available, RNG is an excellent fuel choice for contract logistics fleets.”

For more information:

Jelena Rowe, Senior Manager, Marketing and Communications, Hexagon Agility
Telephone: +1 310 872 0535 │ jelena.rowe@hexagonagility.com

Karen Romer, SVP Communications, Hexagon Composites
Telephone: + 47 950 74 950 │karen.romer@hexagongroup.com


About Hexagon Agility

Hexagon Agility®, a business of Hexagon Composites, is a leading global provider of clean fuel solutions for commercial vehicles and gas transportation solutions. Its product offerings include natural gas storage and delivery systems, Type 4 composite natural gas cylinders, propane, and natural gas fuel systems. These products transport clean gaseous fuels and enable vehicles to reduce emissions while saving operating costs. Learn more at www.hexagonagility.com and follow us on social media.

About Estes Express Lines

Estes is the largest, privately-owned freight carrier in North America. As an asset-based transportation provider with a global footprint, Estes always goes the extra mile to deliver reliable freight solutions and exceptional service that keep its customers coming back. Ethical and honest, with over 90-years of freight shipping expertise, Estes has worked through the decades to build a robust fleet and vast network of over 10,000 doors and 265 terminals nationwide. And the company’s comprehensive transportation solutions are backed by its continued investment in technology resources, as well as the support of over 20,000 fiercely committed employees. Estes offers comprehensive freight shipping solutions, including Less Than Truckload (LTL), Volume and Truckload, Time Critical Guaranteed, Custom Shipping and Logistics, and Final Mile.


Sånn. Da er vi ved The Grand Final og det store poenget!!!

I denne kontakten er det til Cummins motorer Hexagon Agility levererer og monteter komplette gassbaserte drivstoffsystemer til, på bestilling fra Estes Express Lines.

Cummins har forøvrig market cap $37 milliarder (~ 310 milliarder NOK). Så det er ikke akkurat en småfisk Hexagon Agility svømmer sammen med i dette partnerskapet.

Det store poenget, sa jeg. Ja, her er det. Estes Express Lines er nemlig kun en av et utall kunder på Hexagon Agility’s kundeliste, en kundeliste som er til å bli helsvett av, og jeg har da også allerede skrevet her på tråden at store, signifikante kontrakter har veltet inn til Hexagon Agility de siste månedene. I samme periode har aksjekursen blitt halvert!!! Helt utrolig, men altså ikke umulig, på Oslo Børs...

Sånn. Nå må dere gjøre resten selv, og det er å åpne denne linken og bla igjennom Hexagon Agilitys kundeliste som dere da umiddelbart finner, ved hjelp av piltastene:

https://hexagonagility.com/


Så nå vet vi det. Vi vet hva som skjer nå, og det er at kontrakter strømmer inn til Hexagon Agility. Vi vet hvordan ledelsen guider (kjempevekst fra nå til 2025). Vi vet at reduksjon av klimagassutslipp er vår tids største megatrend. Vi vet at kundene i Hexagon Agilitys enormt imponerende partner-/kundeportefølje (som inneholder drøssevis av globale giganter) alle vil/må innrette sin produksjon/drift i retning minst mulig klimagassutslipp i uoverskuelig fremtid. Det er servert.

Likevel velger altså markedet å prise Hexagon Composites "stand alone business" farlig nær 0 NOK (1.18 milliarder NOK i dag 27.05) når man trekker verdien av Hexagon Composites eierandel på 74.71% av aksjene i Hexagon Purus (verdi 6.09 milliarder NOK i dag 27.05) fra market cap Hexagon COMPOSITES (7.27 milliarder NOK i dag 27.05)! !! Jeg gjentar:

DENNE MEGET VELDREVNE BUSINESSEN SOM TJENER MEGET GODE PENGER I DAG OG GUIDER EKSTREME UTSIKTER NÅR DET GJELDER INNTEKTER OG VEKST FREM TIL 2025, VELGER ALTSÅ MARKEDET Å HENIMOT NULLPRISE.

Det vi opplever når det gjelder kursutviklingen i Hexagon Composites nå, er uten sammenligning det sykeste av alt det syke jeg har opplevd på Oslo Børs noensinne.

Har selv nå kun et fokus nå når det gjelder Hexagon Composites aksjen, og det er å sitte med så mange aksjer jeg evner å skrape sammen midler til når det som må skje skjer, at aksjekursen vender nordover. Det får skje når det skjer, men det kommer til å skje. Det må det.


Edit) Måtte få på plass dollarsekken for at overskrifta skal være mest mulig beskrivende. Tuller ikke. Sagt i det dypeste alvor.

Og nei, jeg er ikke desperat. 😉 Tråden løftes noen ganger fordi dette er en lang trådstart og nå retter jeg noen små skrivefeil.


Redigert 27.05.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2021 kl 20:07 7146

På farten nå, men kjapt.Så får du ha en god lørdagskveld videre.

Hexagon Ragasco. Gassbeholdere til husholdning (områder med annen infrastruktur enn den de fleste av oss tar for gitt), grill etc.tjener penger, og ledelsen kaller da også Ragasco for vår "cashcow". Ragasco mye mindre enn Agility omsetmingsmessig. 10 - 15% mot 85 - 90% sånn ca. CEO Engeset har sagt at man ikke vurderer å skille ut og notere Agility nå. Er overbevist om at Composites leverer bra tall allerede ved Q2 2021 og bare suksessivt bedre og bedre deretter. Leeeenge.

Hexagon Purus tjener også penger og guider > 50% omsetningsvekst FY2021 og omsetning 4 - 5 milliarder NOK i 2025. Men her investeres det tungt og kommer til å bli investert tungt ei god stund fremover. Det må man bare forstå ettersom hydrogen ikke er en etablert næring enda, gedigen megatrend til tross. Klart det ikke er gratis å sette opp to joint ventures sammen med kineserne og levere i henhold til millardkontraktene man hanker inn. Enormt imponerende det som skjer, spør du meg, og innerst inne tror jeg, som kelle, det er Hexagon Purus som kommer til å dra også Hexagon Composites (som eier 74.71% av aksjene i Hexagon Purus) aksjen til de helt store høyder.
Redigert 19.06.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Jono
19.06.2021 kl 20:03 7141

Takk for det, og som sagt eller skrevet om, et spennende selskap med noen 10 års historie, tjener penger og har allerede installert sine systemer over hele verden, framstår som ledende på å "redde" eller gjøre alle stor byer litt mer "grønne"!
For om du har nok tid i kveld eller i løpet av morgen dagen, et spennende selskap; https://aksjelive.e24.no/instrument/CAMBI.MERK
Du kan lese mer om her; https://www.cambi.com/
Ønsker deg og alle andre en fortsatt god helg og ikke minst en fin og god kveld! :-)
Jono
19.06.2021 kl 19:57 7155

Takk og pris for at vi står sammen om, at ikke forstår oss på, at om prisen var mer enn 57 kroner, spiller mindre rolle, men ikke til å forstå seg på!
ikke uten grunn for at jeg har triplet min beholdning i Hexagon.
Tror jeg har skrevet om før, men hva tror eller tenker du om en ny datter, kunne fått fram verdiene enda mer, for i dag om jeg forstår rett, bare Agility som tjener penger, at for Purus ligger alt i framtiden?
Slettet bruker
19.06.2021 kl 18:42 7237

Interessant tankegods Jono. Ja, motivasjon kan være så mangt. Ikke alltid like lett å vite, sett utenfra.

Ja, biogass/RNG kommer til å komme som ei kule. Ja, revolusjonen pågår allerede og det er jo akkurat på det området (RNG/men også CNG) Hexagon Agility har landet og nå lander massevis av kontrakter, og fremover trolig kommer til å profitere enormt som klar global markedsleder innen gassbaserte drivstoffsystemer med sin partner-/kundeportefølje som er noe helt hinsides hva kvalitet angår. Her (manøvrer gjennom partnerporteføljen med piltastene):

https://hexagonagility.com/


Skal titte litt på Cambi. Canada har kommet langt innen biogass. Har noen selskaper der i kikkerten (teknologiutviklere og leverandører av biogassystemer/-anlegg) og slår nok kanskje til på et eller anna tidspunkt. Den vanskelige timinga...men mye er gruset så treffer man bare de rette nå osv...har altså klokkertro på Hexagon Group selskapene i så måte.
Redigert 19.06.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2021 kl 18:21 7256

PS) Jono, angående innsidekjøpene du nevner så kjøpte styreleder i Hexagon Composites og primær innside i Hexagon Purus Knut Flakk 100 000 aksjer i Hexagon Composites på kurs 58.91 NOK (for 5.89 millioner NOK) og 250 000 aksjer i Hexagon Purus på kurs 53.8497 NOK (for 13.46 millioner NOK) 19.februar 2021, noen dager etter fremleggelsen av Q4 2020, i det korte vinduet som var åpent for ham som primær innsider til å handle i. I tiden som fulgte og til nå, har vi sett en flom av børsmeldte kontrakter jeg aldri har sett maken til, størrelse på årsomsetning tatt i betraktning (totalt 7 milliarder NOK++ i løpet av kun 3 - 4 måneder) + fått nyheten om at Hexagon Purus har opprettet to joint ventures med hele Kina og resten av Sør-Øst Asia som nedslagsfelt for Hexagon Purus's globalt markedsledende teknologi og produkter. Markedets respons på dette har altså vært å gruse aksjekursene fullstendig...


Redigert 19.06.2021 kl 18:32 Du må logge inn for å svare
Jono
19.06.2021 kl 18:19 7262

Takk igjen Johnny for dine svar, ikke minst dine tanker om hvorfor, at også hva jeg synser og tenker om, at noen bare har bestemt seg for å gjøre.
Ikke minst, andre også velger å selge seg ut -- som også medfører enda flere salg av billig aksjer.
Nei, jeg frykter ingen ting, har ikke belånt mine aksjer, har tjent mye på å sitte helt rolig i "min båt", men også tapt mye penger, den siste og store posten min i Cambi går med nesten 100K i minus, men håper og tror på biogass, at flere her i Vestland har troen på også, har investerer flere 100 millioner i nye anlegg for å ta imot fiskeslo og slakteriavfall, nye kunder av HEX kanskje?
Tilbake til hvorfor noen selger, en annen aksje jeg ikke eier lengre, Seven Marine og nå Magnora, at største eier selger seg ut med en god gevinst!
For meg framstår som om selger velger å straffe noen, kanskje fordi han aldri fikk en velfortjent styreplass, demonstrerer sin makt ved å straffe sine "fiender", noe som også gikk utover andre aksjonærer, at mye av det samme med Hexagon -- at noen forsøker å vise sin makt, at penger eller gevinster ikke spiller noen rolle lengre, at "ikke kødd med meg", og det kommer til å gå DEG dårlig el., ikke minst at du bør lese, om ikke allerede har gjort;
https://e24.no/boers-og-finans/i/vA07X5/hjalp-sveaas-aa-dumpe-aksjer-mener-prisen-er-et-roeverkjoep
Slettet bruker
19.06.2021 kl 16:24 7305

Jono, hvordan få tak i billige aksjer? Jeg vet ikke hvorfor to stk. VERDIPAPIRFONDET ALFRED BERG nå f.eks. snart har nettosolgt 6 millioner aksjer over børs, jamt og trutt, siden medio mars 2021. Tilsynelatende til så lave kurser som mulig, sett utenfra. Er det f.eks.fordi kursdumping har utløst "automatiske" salgssignal i henhold til fondenes fastlagte policy? Jeg vet ikke. Heldigvis er disse snart tomme for aksjer nå. Det vet jeg! Mer her:

https://finansavisen.no/forum/thread/130751/view


Ellers kan man nok trøtte ut og skremme utålmodige og (naturlig nok) ukomfortable småaksjonærer med algoritmer roboter ja.

Hvis du eller andre tror/frykter at Hexagon Group ikke driver sunt og inngår kontrakter de ikke tjener penger på, tror heldigvis ikke ledelsen det. Alt om hvordan man guider for FY2021 og 2022 - 2025, finnes i trådstart på denne tråden.

Redigert 19.06.2021 kl 18:09 Du må logge inn for å svare
Jono
19.06.2021 kl 15:25 7344

Takker for svar Johnny.
Har vært med noen 10 år, men aldri vært like opplest som deg.
Ser på mine 14-15 aksjer jeg følger som mitt pensjonsfond. HEX er nå nummer 3 av mine største poster. Mitt siste kjøp ble gjort til 35 +/- og trodde jeg bunnfisket, noe jeg fortsatt tror på!
Helt enig med deg i det meste, men forstår bare ikke hvordan noen skulle klare å "holde" kursen nede, slik du beskriver det. Samme går om i andre tråder, at noen beskylder nedgang med manipulasjon og robothandel.
Tror jeg har skrevet om før, selv tror på at en større aksjonær, har bestemt seg for å selge seg ut, det være AS, privat eller et fond.
Som du skriver om, ikke til å tro på, at kursen faller hver gang en ny børsmelding om nye ordre, kursen bare faller videre.
For om jeg ikke husker feil, var siste innside kjøp på 57 kroner, noen måneder siden bare, så hvem er det som har DET så travelt, dumper sine aksjer for en billig penge, om ikke handler med seg selv, eller ikke minst vet mer enn oss andre?
Ja, for kjekt med store bestillinger, om de er på 100 eller 200 millioner, men som burde ha mer interesse, hvilken fortjeneste disse ordrene har, for hva jeg vet noe om, men kanskje andre, taper penger på å levere?
Har gjort noe tilsvarende selv, men kun for å rydde opp i gamle kjøp privat, gjelder ikke HEX, men flere andre aksjer jeg har først kjøpt av mitt AS, for siden å selge meg ut privat, kunne ta en gevinst, selv om for meg privat, mer snakk om skattefradrag og store tap med andre ord! :-(
Gamle IGE/NMG og nå AXA -- først kjøpte flere i mitt AS før jeg solgte min private post med nesten en million i "bokført" tap, at ikke blir så mye skatt fra meg i år.
Pleier ikke skrive om tall, men eier aksjer for noen millioner, med Archer, NEL, HEX, Petrolia, Kitron, AXAC, DNO med mange flere, på topp i mitt "fond".
Som jeg en gang lærte av min far, ikke med meg lengre, at uten innside, ei heller noen børs, ikke at han kjøpte og solgte aksjer, så alltid noen som vet mer enn andre.
Ja, det finnes korrupte personer, kanskje ikke forstår eller vet bedre, men blir som "Ola fra en rigg i Nordsjøen, ringer Kari for å fortelle om at sjøen fosser opp", at bare et tenkt eksempel på en kode. Med andre ord, løp og kjøp -- en bestemt olje aksje!
Redigert 19.06.2021 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2021 kl 14:39 7381

Har vært på børs noen tiår, og blir bare mer og mer overbevist for hver dag som går om at kursdumpinga i Hexagon Composites og Hexagon Purus de 3 - 4 siste månedene, er den absolutt drøyeste børsbløffen jeg noensinne har vært borti, i den hensikt å skaffe seg billige aksjer.

Bløffen blir muliggjort av manglende/fraværende dekning av selskapene i finansmedia og foreløpig en tilsynelatende nærmest total kunnskapsløset/manglende interesse for disse to fantastiske selskapene i markedet.

Når det gjelder såkalte "grønne aksjer", ser jeg det stort sett etterlyses (konkrete) prosjekter over hele fjøla. De to Hexagon Group selskapene nærnest velter seg i prosjekter, nye børsmeldes hele tida og partner-/kundeporteføljene er noe hinsides imponerende både når det gjelder størrelse og kvalitet. Haugevis av globale giganter.

Bare denne uka børsmeldte de to Hexagon Group selskapene 5 nye kontrakter og Hexagon Agility kunngjorde hertil utvidelse av produksjonsvirksomheten i USA, inkludert 75 nyansettelser.

Holding out for the good times. Keep on rockin' in the free world.
Redigert 19.06.2021 kl 18:10 Du må logge inn for å svare
Jono
18.06.2021 kl 22:49 7530

Beklager, om noen ikke forstod mine tanker, at også har i kveld. Solgte mine utbytte aksjer i Purus for 79 pluss og reinvesterte i moren, at kanskje ikke var så lurt?
Bortsett fra Petrolia og REC, var det nesten bare rødt i dag!
Ser ikke så mye bedre ut på TradeGate i kveld, selv om Purus fikk et løft i dag, bare så rart at ikke HEX følger med?
https://aksjelive.e24.no/instrument/HPUR.MERK
Slettet bruker
18.06.2021 kl 12:59 7661

Laget en egen trådstart på denne nye kontrakten før jeg så at du hadde posta om den kelle.

Ikke stort annet å gjøre enn å prøve å forstyrre kursmanipuleringa litt.

Nitrist og helt "dødt" på forumet nå. Fullt forståelig at de fleste småaksjonærer trolig for lengst har kastet kortene og rømt over alle hauger. Har selv ingen tanker om å gi meg, tross et betydelig "papirtap".

Ja, oppturen MÅ komme, og den MÅ bli veldig sterk hvis man legger det fundamentale når det gjelder aksjene/selskapene til grunn for "prognosen" . Til syvende og sist er det alltid det fundamentale som avgjør. Når oppturen kommer, er selvsagt helt umulig å si. Min strategi er og blir uendret. Skal ha med meg absolutt så mange aksjer båten bærer nordover.


18.6.2021, 12:07 · GlobeNewswire

Hexagon Agility receives order from REV LNG for Mobile Pipeline® modules to deliver Renewable Natural Gas

Hexagon Agility has received an order for Mobile Pipeline® modules from REV LNG, LLC a leading full-service mobile energy supply and project development company. These modules will be used to transport and deliver renewable natural gas (RNG).
This order represents an estimated value of USD 7.8 million (approx. NOK 67 million).

“Mobile Pipeline is essential to our business as we are committed to delivering RNG where pipeline infrastructure is not readily available,” said David Kailbourne, President of REV LNG. “Hexagon Agility’s TITAN®53 modules offer the safest, highest capacity, and lowest cost of ownership solutions in North America, and are instrumental to our vision and company growth.”

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/400968875
Redigert 18.06.2021 kl 13:18 Du må logge inn for å svare
kelle
18.06.2021 kl 12:41 7689

Hexagon Agility med ny kontrakt
Hexagon Agility har mottatt ordre for Mobile Pipeline-moduler fra Rev LNG, et selskap som blant annet leverer mobil energileveranse.
Men til ingen nytte for kursutviklingen. En vakker dag må det nok komme en kraftig opptur.
Slettet bruker
18.06.2021 kl 07:42 7813

“With an investment of $28 million and 75 new well-paying jobs, I extend our congratulations to Hexagon Agility for their continued success and commitment to expansion of their business,” said Salisbury Mayor Karen Alexander.



Hexagon Agility expanding in Rowan County

The advanced manufacturing company will create 75 new jobs and invest approximately $28 million into the project

(WBTV File)
By David Whisenant
Published: Jun. 18, 2021 at 1:04 AM CEST|Updated: 6 hours ago

ROWAN COUNTY, N.C. (WBTV) - The Rowan EDC and North Carolina Governor Roy Cooper announced Thursday that Hexagon Agility, a business of Hexagon Composites, will be expanding within Rowan County. Hexagon Agility plans to create 75 new jobs over the next two years, as well as invest $28 million into major equipment upgrades and improvements to its existing facility on Corporate Center Drive.

“Companies of all sizes are finding success in North Carolina’s resilient rural communities,” North Carolina Governor Roy Cooper said. “Rural Infrastructure grants are helping our communities make improvements to water, sewer and buildings, so they can continue to grow and create good jobs.”

The State of North Carolina awarded Hexagon Agility a $500,000 Building Reuse Grant. In addition, the North Carolina Community College System will partner with Hexagon to provide customized training for the new employees.

Agility Fuel Solutions, Hexagon Agility’s predecessor, initially moved its regional headquarters and production facility into Rowan County in 2015. In February 2021, Agility Fuel Solutions and Hexagon Mobile Pipeline joined forces under the Hexagon Agility brand.

“We thank the Rowan EDC for the continued support and funding to expand our existing Salisbury facility to become the first truly vertically integrated natural gas fuel system manufacturing plant in North America. With this expansion, we are proud to create more local jobs and opportunities for our people, and deliver on our vision of Clean Air Everywhere,” said Seung Baik, President of Hexagon Agility.

The Rowan County Board of Commissioners endorsed the project by additionally awarding the company an Economic Development Investment Grant, a performance-based incentive requiring the company to meet predetermined employment goals before incentives are paid. “We are ecstatic that Hexagon Agility has chosen to stay within Rowan County to expand its operations,” said County Commission Chairman Greg Edds. “Hexagon Agility originally selected Rowan less than seven years ago and to make the decision to expand here shows how mutually beneficial this partnership has been. We appreciate their continued investment in our community.”

Hexagon Agility is a leading provider of natural gas mobility solutions, serving as a trusted supplier of on-board high-pressure cylinders and natural gas fuel systems to leading OEMs and fleets. In 2020, Hexagon Agility’s g-mobility solutions enabled avoidance of an estimated 690,000 metric tons of greenhouse gas emissions. To put that in perspective, it is equivalent to saving over 900,000 acres of forest or removing 150,000 passenger vehicles from the roads.

“With an investment of $28 million and 75 new well-paying jobs, I extend our congratulations to Hexagon Agility for their continued success and commitment to expansion of their business,” said Salisbury Mayor Karen Alexander.

Rowan EDC President Rod Crider praised Hexagon Agility’s industry reputation and expressed his gratitude for their expansion. “Hexagon Agility has been a great partner for the last seven years and we believe in its mission to provide clean fuel solutions. Hexagon Agility’s significant investment in our community demonstrates that Rowan County possesses a highly-skilled workforce, pro-business environment and strategic location that enable companies to achieve success.”

Salisbury is one of four production facilities Hexagon Agility has in the U.S., and the only one in the Southeast. The other three are located in Wixom, Michigan, Fontana, California, and Lincoln, Nebraska.

Copyright 2021 WBTV. All rights reserved.

https://www.wbtv.com/2021/06/17/hexagon-agility-expanding-rowan-county/
Redigert 18.06.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Jono
15.06.2021 kl 17:42 8147

Nei, ikke til å tro eller forstå seg på, er skuffet selvfølgelig, fortsetter nedturen på Tradgate i kveld;
https://www.tradegate.de/orderbuch.php?isin=NO0003067902
Hvorfor selger noen på gode nyheter, ikke minst nå som flere satser på biogass, også i Norge?;
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/06/15/7689391/renevo-bygger-nytt-gassanlegg-for-det-forste-er-ferdig
Lett å være etterpåklok, men kan ikke angre for mitt tredje kjøp på fredag, aldri lett å treffe bunnen!
For om noe jeg angrer for, må være at har anbefalt venner å kjøpe HEX, noe jeg aldri skal gjøre igjen, ingen aksjer, samme hva!
Alltid noe å lære, at nå bare håper og tror at "noen" er ferdig med å selge seg ned snart eller helt ut.
Noen som har fulgte med på aksjonærlistene, vet hvem selgeren kan være?
Redigert 15.06.2021 kl 17:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2021 kl 22:15 8837

Var nok ikke bare vi som fikk med oss Hexagon Composites's ganske så imponerende Capital Markets Day 11.januar 2021 Zohan. "Noen" med nødvendige økonomiske muskler tittet nok også på og bestemte seg nok ganske raskt for å bruke markedets forbløffende og fullstendig ubegripelige ignoranse når det gjelder de to fremragende, meget veldrevne og eksplosivt voksende Hexagon Group selskapene Hexagon Composites og Hexagon Purus, samt egne økonomiske muskler, for det de er verdt...

Ja, for dette er uten sammenligning den mest ekstreme og langvarige kursmanipuleringa jeg har vært borti på børs. Dette fordi den har pågått kontinuerlig i akkurat samme tidsrom (de siste 3 - 4 månedene) som den voldsomste flommen av børsmeldte kontrakter inn jeg noen gang har bevitnet, størrelsen på selskapers årsomsetning tatt i betraktning.

Ca. 7 milliarder NOK i børsmeldte kontrakter har de to Hexagon Group selskapene Composites (som eier 74.71% av aksjene i Purus) og Purus tilsammen landet de siste 3 - 4 månedene. Ja, noe av dette er rammeavtaler som fordeler seg over flere år frem i tid, men samtidig tilkommer det her til selskapene mindre kontrakter som ikke meldes til markedet (man opplyste under Q1 2021 i mai at mengden av slike kontrakter nå er voksende).

Så alvorlig talt alle som leser dette...To selskaper som tilsammen guider (en sterkt voksende årsomsetning) på knapt 3.8 milliarder NOK i 2021 (Composites ~ 3.5 milliarder NOK og Purus ~ 270 millioner NOK) har altså bare i løpet av de siste 3 - 4 månedene landet børsmeldte kontrakter til en verdi (~ 7 milliarder NOK) tilsvarende nesten to hele årsomsetninger, gitt selskapenes guiding for 2021 som målestokk. I tillegg til dette tilkommer altså også verdien av de mindre kontraktene som ikke børsmeldes...

Så ingen skal fortelle meg at det finnes rasjonelle forklaringer på at aksjekursene til begge Hexagon Group selskapene er mer enn halvert i løpet av de 3 - 4 siste månedene som jeg drøfter her. Fra kurser på 70 NOK++ når det gjelder begge selskapene, før den nevnte flommen av børsmeldte kontrakter inn startet, til dagens sluttkurser 34.62 NOK (Composites) og 31.645 NOK (Purus).

Særlig ikke når vi, i tillegg til det overnevnte, vet at begge Hexagon Group selskapene er klare globale markedsledere som satser knallhardt på research & development for å forsvare og øke markedsandeler innen sine respektive forretningsområder som er estimert å vokse noe helt hinsides i tiår fremover. Ja, i tiår fremover!

Så Zohan, jeg vet selvsagt ikke hvor lenge de to Hexagon Group aksjene fortsatt vil bli holdt fengslet på Oslo Børs, men jeg er rimelig sikker på at det ikke kommer til å gå så altfor lang tid til du får litt av en historie å fortelle til venner og kjente om de 15k du kjøpte i Hexagon Composites i dag.


Hexagon Composites's Capital Markets Day, 11.januar 2021 (hvor også Hexagon Purus presenterer seg)

https://hexagongroup.com/press/hexagon-capital-markets-day-2021/


Børsmeldinger Hexagon Group (Hexagon Composites og Hexagon Purus) :

https://hexagongroup.com/press/


Redigert 10.06.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Zohan
10.06.2021 kl 16:42 9057

Er jo robothandel som styrer kursen nedover, helt klart det. En er jo på at pumpes ut litt og litt aksjer for å trekke kursen nedover. Personlig tror jeg dette er et bestillingsverk av noen som har begynt å akkumulere aksjer lavt i kurs. Jeg dobbelt min posisjon i og kjøpte 15k aksjer. For de som er usikker så anbefales det å sjekke ut Hexagon Capital Makets Day presentasjonen fra i januar, temmelig overbevisende. Til deg Johnny så må jeg bare go deg cred for all info du finner, satser på reisen her blir like fin som i Q-free.
Jono
10.06.2021 kl 16:32 9055

Nok en dårlig dag for HEX, sikkert ikke er alene om å føle meg noe frustrert over?
For hva jeg vet, kanskje småsparere i Tyskland som selger; https://www.tradegate.de/orderbuch.php?isin=NO0003067902
Har selv vurdert noen aksjer å selge i dag, men klarte ikke å bestemme meg, fortsatt en dag igjen av uken! :-)
Fikk min første vaksine i dag, brukte tiden min på E24 til å lese meg opp på Hexagon;
https://aksjelive.e24.no/instrument/HEX.OSE
Ikke minst kan glede meg over en stor taper aksje jeg har fulgt over 10 år mer enn doblet min beholdning for noen uker siden!;
https://aksjelive.e24.no/instrument/PSE.OSE
Jono
09.06.2021 kl 18:45 9321

Ja, jeg setter veldig stor pris på hva du skriver om, selv om jeg ikke følger opp like "langt" om tingene som deg, eller rettere sagt, hvordan det står til med selskapet vi begge følger.
Skuffet over at ikke ventet med mine kjøpt, at valgte å selge mine utbytte aksjer i Purus, traff toppen og doblet min beholdning i HEX til 47 +/-!
Derfor -- alltid lett å være etterpåkloke, men trøster meg med, at ikke sitter med tap, i motsetning til Cambi, kanskje pga. lav omsetning?
https://aksjelive.e24.no/instrument/CAMBI.MERK
Nei, så ikke for å klage, at jeg skriver om, men ikke bare snakk om kloakk, kanskje noen andre skygger unna?
Jordforbedrings produkter og biogasser, noe som ikke minst HEX kan være en leverandør til?
Beklager om jeg har drukket for mange glass med dyr og god vin, bare angrer for at ikke åpnet en bedre vin, ammen! :-)
PS: kan ikke la være, men en av mine aller største taper aksjer THIN, gjorde det veldig bra i dag, at fra ett tap på mye mer enn 90%, nå er redusert til bare 40%, at selv hadde kapital nok til å være med på noen emisjoner, samme som reddet meg i grunnleggeren til Mowi, Pan Fish!
https://aksjelive.e24.no/instrument/THIN.OSE
https://aksjelive.e24.no/instrument/MOWI.OSE
beklager å måtte vise til E24, men så aller best å vise aksjekurser, at derfor betaler for i tillegg til FA! :-)
Redigert 09.06.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Jono
09.06.2021 kl 08:31 9480

Som du skriver om, er det mye som taler for at Purus trekker ned. Har nettopp lest en ny melding om kontrakt, sikkert ikke så stor, men sin første;
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/06/09/7686379/hexagon-skal-levere-til-romfartsindustrien?internal_source=sistenytt
Nei, det er rett og slett ikke til å forstå, nok en positiv melding fra selskapet og kursen fortsetter nedover.
Får lyst til å kjøpe enda flere, men da må jeg selge noen andre aksjer først, at så mye lettere å kjøpe enn å selge!
Hvorfor har jeg ingen peiling på, men tror ikke noe på småsparere som meg, at heller et større fond el.
Pleier heller aldri å anbefale noen til å kjøpe enkelt aksjer, men HEX -- ingen problemer med til venner og naboer.
Ønsker alle en god middag, børsdagen er ikke over enda.
Til de av dere som ønsker å følge med til klokken 22 i kveld, kan anbefalge;
https://www.tradegate.de/orderbuch.php?isin=NO0003067902
Redigert 09.06.2021 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
Tottiboy96
08.06.2021 kl 22:48 9586

Slenger meg på ved å også si at jeg, til tross for lite aktivitet her inne selv, setter pris på å lese dine innlegg i ny og ne, midtikøajohnny. Lite aktivitet da jeg har ansett at det å følge daglig med på kursen til Hex er helt uhensiktsmessig da den lever helt sitt eget liv og ikke har noe som helt rotfeste i "virkeligheten". Jeg ser på de allikavel som viktig med dine innlegg da jeg naturligvis er helt enig i de. Har også lyst til å bidra med andre refleksjoner i dette innlegget.

Vi må ikke glemme følgende:

- I August i fjor ble det gjennomført en rettet emisjon på kurs 49.50 som ble kraftig overtegnet i forbindelse med utskillelsen av Purus. "Etter planen ville selskapet bare hente 800 millioner kroner, men økte summen etter det som omtales som høy etterspørsel fra institusjonelle investorer i Norden og internasjonalt. Emisjonen skal ha vært flere ganger overtegnet, opplyser selskapet. Dette var for å synliggjøre verdien de hadde i Purus. Ergo, mente selskapet klart og tydelig at de hadde et prispotensialet som ikke var oppnås. Knut Flakk sa til Kapital.no følgende i august i fjor: "Hexagon har et prispotensial som ennå ikke er oppnådd, sier han."
- Pururs ble seinere utskilt til kr 27.3 med da en markedsverdi på 6,254 milliarder om de omtalte som en fair pris, men som var betydelig lavere enn hva andre selskaper prises til. Det som er greia og alltid har vært greia er at Purus er betydelig vanskeligere å verdsette enn resten av selskapet! Når de fastsatte at verdien av Purus var på 6,2 milliarder så er det helt logisk at resten av selskapet er verdt ca 6 milliarder da Hexagon Composites hadde en markedsverdi på 12 milliarder på den tiden. Sum av summarum har det blitt slik at i håp om å synliggjøre verdier i selskapet ved utsikkelelsen av Purus, har selskapet endt opp med å synliggjøre «luft» i den resterende virksomhet. Kun på Oslo Børs at dette er mulig… Jeg var alltid spent på hvordan forholdet mellom selskapene ville være mtp på kurs, men jeg kunne jo nesten ikke min villeste fantasy forestille dette. Noen prøvde å forklare bort at når Purus stod i 80 kr og Composites stod i 70 kr, at det var pga at investorene i composites ikke mente at Purus var verdt så mye. Men hva er egentlig forklaringen nå? For det ser nemlig slik at Composites vil følge Purus helt ned uansett hvor langt ned den skal. Selvom jeg er ueinig i SparabankMarkets lave kursmål på Purus (33 kr) treffer de i hvertfall godt på hvordan composites skal bli priset i forhold til pures (57 kr). Enhver som klarer å bruke en kalkulator finner fort ut at at Composites skal ha en minimum 70/80 % høyere kurs enn Purus…

Jaja, dette ble mitt lille «raseret utbrudd». De som er langsiktig og tolmodige på denne tror jeg kan sette deg selv opp for resten av livet økonomisk. I den nærmeste fremtid ser det ut som om den følger slavisk kursen til andre grønne boblete selskaper. Husk at investorer i selskaper som Apple og Amazon måtte tåle å se 80-90 % nedgang når internettboblen sprakk. Dette til tross for at det hadde ingenting med dem å gjøre. Jeg har i hvertfall brukt de siste månedene på solgt unna fond og investert kraftig i denne aksjen!
Slettet bruker
08.06.2021 kl 20:15 9721

Hyggelig å høre at du setter pris på det jeg poster Jono. Det har vel (utrolig nok) egentlig aldri vært særlig interesse for de to Hexagon Group selskapene her på forumet, til tross for at de begge er globalt markedsledende innen gedigne megatrender med helt hysteriske vekstutsikter. Norsk finanspresse synes heller ikke å være videre interessert i disse to imponerende, veldrevne selskapene.

Nå er nok det aller meste av småaksjonærer for lengst skremt ut av aksjene som en følge av den ekstreme kursdumpingen vi har vært vitner til i månedsvis og fortsatt er vitner til. En kursdumping som i mine øyne fremstår som helt absurd ettersom selskapene har børsmeldt kontrakter til en samlet verdi av 6 - 7 milliarder NOK, i samme tidsrom som kursdumpingen har pågått (de knapt fire siste månedene). På toppen av det hele byr Sparebanken1Markets på drahjelp og skifter analytikere på Hexagon Purus aksjen akkurat nå som aksjen er totalt utbombet på børsen. De nye analytikerne sier at de liker aksjen og kutter meglerhusets kursmål med 65% fra 100 NOK til 35 NOK. :-D Akk og ve...

Under Q & A i forbindelse med kvartalsrapporter har CEO Engeset på spørsmål svart at man ikke har konkrete planer om å skille ut Hexagon Agility som eget selskap, men man vet jo aldri...

Det vi vet er at Hexagon Group jobber for så raskt som mulig å få notert Hexagon Purus på hovedlisten eller tilsvarende markedsplass. JEG HÅPER INDERLIG HEXAGON GROUPS LEDELSE LANDER PÅ Å NOTERE HEXAGON PURUS PÅ EN TILSVARENDE MARKEDSPLASS og ikke på hovedlisten på en børs som Oslo Børs.


6.4.2021, 12:08 · TDN Finans Delayed

HPUR: FORESLÅR OMDANNING TIL ASA FOR MULIG NOTERING PÅ HOVEDLISTEN

Oslo (TDN Direkt): Styret i Hexagon Purus foreslår for generalforsamlingen å omdanne selskapsstrukturen til allmennaksjeselskap (ASA) ettersom selskapet ønsker å forberede en fremtidig mulig notering på Oslo Børs sin hovedliste eller tilsvarende markedsplass.
Det fremgår av innkallingen til generalforsamlingen i selskapet.

Martin Brennmoen martin.brennmoen@tdndirekt.com Infront TDN Direkt


3.mai kom så børsmeldingen om at omdanningen til av ASA når det gjelder Hexagon Purus er gjennomført.

3.5.2021, 16:00 · GlobeNewswire

Hexagon Purus ASA – Conversion to public limited liability company, including change of company name and changes to articles of association, completed

Reference is made to the stock exchange announcement by Hexagon Purus (the "Company") on 27 April 2021 regarding the minutes from the annual general meeting held on the same date.

The amendments to the Company's articles of association resolved by the annual general meeting, including the conversion of the Company into a Norwegian public limited liability company and change of company name to Hexagon Purus ASA, have now been registered with the Norwegian Register of Business Enterprises (Norw.: Foretaksregisteret). Consequently, the Company's conversion to a public limited liability company (Norw.: "allmennaksjeselskap") is completed.

For more information:

Salman Alam, Vice President Corporate Development, Hexagon Purus

Telephone: +47 476 12 713 | salman.alam@hexagonpurus.com

About Hexagon Purus

Hexagon Purus, a Hexagon Composites company, enables zero emission mobility for a cleaner energy future. Hexagon Purus is a world leading provider of hydrogen type 4 high-pressure cylinders, complete vehicle systems and battery packs for fuel cell electric and battery electric vehicles (FCEV and BEV) including hybrid mobility applications on light, medium and heavy-duty vehicles, transit buses, ground storage, distribution, maritime, rail, and aerospace applications.

For more information, please visit www.hexagonpurus.com

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/400932994



Redigert 08.06.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Jono
08.06.2021 kl 19:52 9748

En fortsatt god kveld Johnny og til alle andre, men ikke minst deg som holder motet oppe for ikke bare meg, sikkert mange andre også! :-)

Som du har skrevet om, alle nye bestillinger til https://hexagonagility.com/

Hva vet du, eller hvorfor ikke bare børsnotere dette selskapet også som Purus?

Sukk, bare noen tanker, at du sikkert har tenkt over selv, men som du selv har skrevet om, HEX verdsettes til nesten mindre enn børsverdien til Purus!

Nei, og bare å håpe at du ikke misforstår meg, at jeg setter stor pris på alt om hva du skriver, bare noen tanker fra meg.

Ja, for hva om dette selskapet ble børsnotert, hva ville da vært igjen, at selv ikke er like opplest som deg, at bare forsøker å motivere deg, at selv setter veldig stor pris på, at du gidder dele dine kunnskaper med oss andre ...
Jono
03.06.2021 kl 21:35 10230

Takk for at du gidder, kan ikke få sagt meg mer enig. Følger selv mer enn 10 selskaper, at ikke ofte jeg anbefaler venner å kjøpe en aksje, men som jeg gjorde i går og har fulgt opp med i dag, at står på min anbefaling, at selv vurderte å selge mine Hydro aksjer for å kjøpe flere i HEX, at kanskje hadde kjøpt noen Kalera aksjer også?
Som jeg har skrevet om, har kjøpt Cambi aksjer, ikke like lurt eller bra, sitter med tap om enn så lenge, ikke bare på grunn av biogass, et selskap verden trenger!
For egen del, kunne glede meg over Archer, min største investering gikk bra i dag også på bakgrunn av høy omsetning, en gammel aksje, vært med i flere år, at Cambi, Elektroimportørene og Rana Gruber er nye aksjer for meg, så langt i år -- ikke minst den siste kan anbefales!
PS: nå har kommet til, at kanskje selger min aller minste post i Elkem, kan godskrive noen kroner i gevinst, for så å kjøpe flere aksjer i HEX, at som også er en del av min plan, om å komme under 10 selskaper å følge, at kan bli for mange ...
PS II: at jeg har gjort det stikk motsatte så langt i år, men har god tid på meg, til å rydde opp, så langt, kan si meg godt fornøyd! :-)
Redigert 03.06.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.06.2021 kl 20:43 10511

Som flere på tråden påpeker RNG RNG RNG

monitor1 har postet kort på annen tråd om dagens nyhet etter børslukk om 520 busser i Madrid, men må med her også da den illustrerer hele poenget med denne trådstarten enda tydeligere. Vi snakker om "here there and everywhere", overalt. I trådstart om Cummins i California. Her er avtalene/partnerskapene med Solaris, Mercedes Benz og Scania i Madrid. Partner-/kundeporteføljen er som sagt mektig! Hexagon Agility er altså soleklar global markedsleder innen dette, gassbaserte drivstoffsystemer som i uoverskuelig fremtid vil erstatte utgående løsninger som diesel. Tenker at dette tegner ualminnelig bra.


EMT Madrid orders 520 RNG buses equipped with Hexagon Group fuel systems

Press release, 2 June 2021

One of Europe’s largest municipal bus operators, Empresa Municipal de Transporte (EMT) in Madrid, recently announced a tender award of 520 compressed renewable natural gas (RNG) buses. Solaris, Mercedes Benz and Scania, all customers of Hexagon Agility, will supply buses to EMT.

These buses are capable of running on RNG and align with EMT’s commitment to replace its most polluting diesel-powered buses. Deployment of the new buses will commence in 2021.

“We commend EMT for its ongoing commitment to technology innovation and sustainability initiatives to reduce its fleet’s carbon footprint, resulting in cleaner air for the City of Madrid’s community,” said Eric Bippus, Hexagon Agility’s Senior Vice President of Global Sales and Marketing. “Our fuel systems will reduce greenhouse gas emissions by 33,800 tons, equivalent to removing over 7,300 passenger cars from the road annually.”

As proponents of the world’s most stringent environmental policies, the European Union (EU) is actively focused on protecting its natural resources while driving to improve air quality across EU communities. EMT Madrid is one of the key contributors to help achieve the EU’s sustainability goals of a clean, resource efficient and carbon-neutral future in the mobility sector.

“These latest public tenders allow EMT to achieve its key objective in the city of Madrid: to eliminate the presence of diesel buses by the end of 2023 and reach the 100% of zero-emission vehicle fleet within the framework of the current Madrid 360 Environmental Sustainability Strategy,” said Carlos Sierra, Director of Transport Services of EMT.

For more information:

Jelena Rowe, Senior Manager, Marketing and Corporate Communications, Hexagon Agility
Telephone: +1 310 872 0535 | jelena.rowe@hexagonagility.com

Karen Romer, SVP Communications, Hexagon Composites ASA
Telephone: + 47 950 74 950 I karen.romer@hexagongroup.com

About the market

Studies show that natural gas emits approximately 27% less carbon dioxide when compared to diesel fuel and, while electric powered motors may be viable for passenger cars, CNG and RNG are more environmentally compelling technologies for heavy-duty trucks. These technologies are proven and available today, enabling fleets to achieve cleaner air in the near term.

About EMT Madrid

The Municipal Transport Company of Madrid (EMT) is a public limited company, owned by the Madrid City Council. EMT is the global manager of surface mobility in the city of Madrid and is in charge of the management and operation of urban bus services, public bicycle (BiciMAD), municipal crane, public and resident car parks, and cable car. EMT is part of the Madrid Regional Transport Consortium, the authority in charge of planning public transport in Madrid.

About Hexagon Agility

Hexagon Agility, a business of Hexagon Composites, is a leading global provider of clean fuel solutions for commercial vehicles and gas transportation solutions. Its product offerings include natural gas storage and delivery systems, Type 4 composite natural gas cylinders, propane, and natural gas fuel systems. These products transport clean gaseous fuels and enable vehicles to reduce emissions while saving operating costs.
Learn more at www.hexagonagility.com and follow us on social media.

About Hexagon Composites ASA

Hexagon delivers safe and innovative solutions for a cleaner energy future. Our solutions enable storage, transportation and conversion to clean energy in a wide range of mobility, industrial and consumer applications. Learn more at www.hexagongroup.com and follow @HexagonASA on Twitter and LinkedIn.

https://hexagongroup.com/press/emt-madrid-orders-520-rng-buses-equipped-with-hexagon-group-fuel-systems/
Redigert 02.06.2021 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.06.2021 kl 13:34 10696

Ante fint lite om selskapet før jeg "oppdaget" det tidlig på høsten i fjor. Det er totalt absurd at Hexagon Group selskapene slås i hardtkorn med "grønne bobler" og behandles deretter på børs.

Kunnskapsløshet er nok stikkordet fremfor noe her. Tror veldig få markedsaktører i det hele tatt vet noe som helst om Hexagon Group selskapene. Finanspressen bidrar minimalt. Finansavisen riktignok en del.

Det er den muligheten denne kunnskapsløsheten skaper de som (helt sikkert fikk med seg Hexagon Composites's fantastiske Capital Markets Day 11.januar 2021 og) i tre, fire måneder nå har holdt aksjene "fengslet", benytter seg av. Aksjene ble "fengslet" i februar samtidig som børsmeldte kontrakter, flere gedigne i milliardklassen, begynte å velte inn til selskapene. Parallelt med denne vedvarende kontraktflommen inn, har aksjekursene utrolig nok blitt mer enn halvert. Det hele er totalt absurd.

Kursoppgangen kan jeg vente på. Det får da den tiden det tar. Det som irriterer meg, er at de som driver på med dette, i den hensikt å akkumulere billig, jo "voldtar og raner" småaksjonærer og nå i praksis trolig har gjort Hexagon Group aksjene spedalske for det altoverveiende andel av små aktører på børs. Det ser også ut som om man har lyktes med å utløse salg fra flere verdipapirfond, som en følge av kursfallet man har generert. Disse nedsalgene fra verdipapirfond ser imidlertid ut til å ha stoppet opp nå, iallefall på Topp 20 som er den eneste aksjonæroversikten jeg har tilgang til. Dermed har daglige omsetningsvolum nå krympet kraftig, men aksjekursen presses fortsatt konsekvent og systematisk nedover. Bevegelsene man ser på Topp 20 nå, er først og fremst at et lite knippe aktører veksler mellom kjøp og salg fra dag til dag, samtidig som kanadiske RBC INVESTOR SERVICES TRUST og SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB har kjøpt seg kraftig opp nå i det aller siste. De store, tunge og langsiktige aksjonærene på Topp 20 som virkelig teller, sitter (selvsagt) gjennom dette, uten å selge.

Ønsker man å benytte seg av det iallefall jeg nå betrakter som en ganske så unik mulighet på dagens nedbombede aksjekurser, trenger man kun å sjekke og se med egne øyne det enorme antall børsmeldte kontrakter Hexagon Group selskapene har landet siden februar samt dykke ned i nevnte Capital Markets Day 11.januar 2021. Gjør man det, kan man ikke unngå å skjønne hvor (langt) dette kommer til å bære! :)

For et fantastisk vær!


Børsmeldinger:

https://hexagongroup.com/press/


Capital Markets Day 11.januar 2021

https://hexagongroup.com/press/hexagon-capital-markets-day-2021/
Redigert 02.06.2021 kl 15:39 Du må logge inn for å svare
Jono
02.06.2021 kl 13:13 10718

Takker for dine innlegg, som jeg har lært mye av. Enig med flertallet her, at prisen er så alt for lav, men ikke meg som bestemmer denne.
Skrevet om før, solgte mine Purus aksjer og doblet mitt antall i HEX. Har også kjøpt flere aksjer i Cambi, et spennende selskap som produserer bl.a. biogass fra kloakken til hele verden; https://aksjelive.e24.no/instrument/CAMBI.MERK
Slettet bruker
02.06.2021 kl 12:45 10751

Ja, dette er imponerende greier. Gitt dagens prising, har jeg aldri hatt en bedre feeling i aksjemarkedet.

Så min strategi her er enkel og uforandret: Her dreier det seg om å sitte på flest mulig aksjer NÅR kursen vender nordover.
5555
02.06.2021 kl 12:38 10758

Dette kommer til å bli et gedigent selskap på litt sikt med god inntjening. Her bør en posisjonere seg mens aksen er underpriset.
Slettet bruker
02.06.2021 kl 12:26 10756

Ref. kontrakt med Cummins gjengitt i trådstart og påfølgende innlegg om produktutvikling i industrielt samarbeid mellom Hexagon Group og Cummins. Er nok all grunn til å tro at også Hexagon Purus samarbeider med Cummins.

Slik jeg ser dette, er det neppe mulig å underslå Hexagon Groups suksess og strålende fremtidsutsikter særlig mye lenger nå. Når vi snakker om Hexagon Composites og Purus snakker vi nemlig om to fantastisk veldrevne selskap som har truffet vår tids største megatrend REDUKSJON AV KLIMAGASSUTSLIPP midt i innertieren, er globale markedsledere innen sitt og har et imponerende antall globale giganter i sine partner-/kundeporteføljene.


Bull of the Day: Cummins Inc. (CMI)

Benjamin Rains Zacks
PUBLISHED
JUN 1, 2021 5:00AM EDT

Cummins (CMI) is a historic American powerhouse that makes engines and much more. The company is also expanding its New Power segment as it prepares for the broader clean energy push.

Cummins stock has already benefited from the economic comeback, alongside other cyclical areas. And its outlook appears strong after it topped our first quarter estimates in early May and raised its guidance.

All Engines Running

Cummins manufactures engines of all shapes and sizes including diesel, natural gas, electric, and hybrid powertrains. CMI also makes air handling systems, electric power generation systems, batteries, electrified power systems, hydrogen generation, and other power solutions.

Wall Street more recently has taken notice of the Indiana-based firm’s ability to help drive a cleaner energy future. These efforts include CMI’s hydrogen fuel cell technology. Cummins and other more niche green energy companies have gained traction in what has turned into a widely popular area within the renewable energy sector that could gain more steam.

https://www.nasdaq.com/articles/bull-of-the-day%3A-cummins-inc.-cmi-2021-06-01

Redigert 02.06.2021 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
5555
02.06.2021 kl 11:34 10729

Hexagon composite må være børsens billigste aksje. Skjønner ikke åssen markeda kan prise en slik kvalitetsakje med god omsetning og kjempegode fremtidige utsikter.
Slettet bruker
01.06.2021 kl 23:47 10847

Overraskende! Dette har gått meg hus forbi, men er selvsagt gledelig. Norge slutter seg til RNG/biogass-eksplosjonen.

Det spiller ingen rolle at markedet foreløpig ikke ser ut til å skjønne at Hexagon Composites allerede tjener og kommer til å tjene formidabelt på den globale biogass-eksplosjonen selv om CEO Jon Erik Engeset har sagt dette rett ut, i klartekst, for slik er det og slik blir det.


Stortinget gir grønt lys for biogass-satsing

Biogass skal likestilles med elektrisitet og hydrogen. Miljøbyråden mener Bir bør vurdere et eget biogassanlegg.

Erik Fossen
Publisert i dag 08:11

Torsdag vedtok Stortinget et forslag fra Frp om å «fjerne de statlige barrierene for økt produksjon og bruk av biogass».

Dermed kan det bli større etterspørsel etter drivstoff laget gjennom nedbrytning av organisk materiale som gjødsel, matavfall og kloakk. Selv om forbrenningen gir utslipp av klimagasser, regnes dette som klimanøytral produksjon.

I stortingsvedtaket ber man regjeringen sidestille biogass med såkalte nullutslippsløsninger som elektrisitet og hydrogen. Det skal bli lettere å søke støtte til biogasskjøretøy – og fra nyttår kan disse få samme bompengefordeler som el- og hydrogenbiler.

– Dette er en milepæl for biogass i Norge, sier Cecilie Lind, administrerende direktør i bransjeforeningen Avfall Norge.

– Man sørger for at biogass får rammevilkår til å kunne konkurrere med andre fornybare løsninger.

Tungtrafikk, skipsfart og industri
Dermed kan langt flere busser, renovasjonsbiler og andre tunge kjøretøy bli drevet av biogass fremover. Vegdirektoratet har i dag registrert 2887 gassdrevne kjøretøy i Norge, i hovedsak busser og lastebiler.

I motsetning til i Sverige, hvor mange personbiler også går på biogass, har ikke Norge utviklet infrastruktur for dette.

Til gjengjeld mener Lind at biogass kan få et stort marked innen den delen av skipsfarten og industrien som i dag bruker naturgass eller propan. Regjeringens klimamelding legger opp til å innføre et omsetningskrav for biodrivstoff i skipsfart fra 2022.

https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/JJjX2J/stortinget-gir-groent-lys-for-biogass-satsing
Redigert 01.06.2021 kl 23:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2021 kl 23:36 11029

Farsen når det gjelder prisingen av Hexagon Composites's smått fantastiske stand alone business, fortsetter med uforminsket styrke på Oslo Børs! Ja, markedet priser nå Hexagon Composites's stand alone business stadig lavere!

I trådstart finner dere klart og tydelig gjengitt hva ledelsen guider når det gjelder Hexagon Composites's stand alone business for FY2021 og årene 2022 - 2025. Tar man en titt på dette, trenger man knapt å aktivere en hjernecelle eller to, for å skjønne at det er ren galskap å prise et kombinert verdi- og vekstcase som dette til 0.71 milliarder NOK.


Market cap HEX 31.05:
7.56 milliarder NOK

Verdi Hexagon Composites's eierandel på 74.71% av aksjene i Hexagon Purus 31.05:
6.85 milliarder NOK

Market Cap Hexagon Composites's stand alone business 31.05:
0.71 milliarder NOK


Wanker og fjellmannen peker med rette på RNG (renewable natural gas), og Tottiboy96 opplyser oss på toppen av det hele om at president Biden nå står klar til å stimulere bruk av RNG (og ren hydrogen) med skattelettelser! Så fra flott til fantastisk ettersom RNG jo allerede utkonkurrerer fossile drivstoff på pris, uten skattelette/subsidier!

Det synes ikke å herske noen som helst tvil om at det brede lag av markedsaktører på Oslo Børs står i klar offside når det det gjelder å skjønne det enorme potensialet RNG som drivstoff for transportbransjen og energikilde forøvrig, representerer for Hexagon Composites som er soleklar global markedsleder når det gjelder gassbaserte drivstoffsystemer.


Renewable natural gas

https://en.wikipedia.org/wiki/Renewable_natural_gas
Redigert 01.06.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Wanker
28.05.2021 kl 14:53 11465

Ja, det er ren galskap dette. Hadde jeg bare hatt litt kapital, ville jeg tatt denne unike muligheten.
Jeg har alltid vært fan av hydrogen, men vi må innse at vi ikke får merkbare mengder hydrogenlastebiler på veien før 2025-2030.

Dette med RNG er jo et Columbi egg - man tar metangass som ellers ville gått opp i atmosfæren og bruker det en gang til.
Og HEX har allerede de ferdige løsningene, og samarbeider med et utall store, langsiktige og dønn seriøse samarbeidspartnere.
Hvilke miljø- og økonomibevisste transportselskaper vil kjøpe diesel-lastebiler hvis de f.eks kan kjøpe denne, med 44 tonns kapasitet og 40-45% lavere drifstoffkostnader??? https://twitter.com/CNG_FUELS/status/1392755748912906240
Kanskje følger det også litt investeringsstøtte fra "radical liberal dems" for å oppnå USAs klimamål?
KommersK
28.05.2021 kl 12:30 11548

Ja, denne kursen er og blir en gåte. Her er jeg ikke i tvil om at markedet sover, og har gjort det en stund. I tillegg til at regneferdighetene er skrale. Med den store eierandelen i Purus blir det enda mer uforståelig. Fremtiden ser meget lys ut, og her skal det ikke selges på ei god stund. Pressen henger dessverre ikke med. Ledelsen skal etter mine rapporter være bunnsolid også.
Kan selvfølgelig annet enn å anbefale investering i denne.
Slettet bruker
27.05.2021 kl 21:52 11699

Ref. Gårsdagens pressemelding om ny kontrakt gjengitt i trådstart.

Som man kan lese her, er partnerskapet mellom Cummins og Hexagon Agility alt annet enn en "one night stand", i forbindelse med leveransen til Estes Express Lines (the largest privately-owned freight carrier in North America).. Vi snakker her om produktutvikling i et permanent partnerskap. Og Hexagon Agility er altså involvert i maaaange slike partnerskap som dette (ref. link til liste over globale kunder i trådstart).


Blue iQ®

Blue iQ® is the product of a partnership between Hexagon Agility and Cummins, Inc., integrating communication between Hexagon Agility CNG fuel storage systems and Cummins-Westport natural gas engines. Cummins and Hexagon Agility are pursuing joint technology and product development to significantly improve performance and uptime of natural gas vehicles.


Performance Features

Blue iQ shows accurate fuel level and distance to empty

Blue iQ also displays real-time fuel economy and provides driver feedback

Connection between engine and fuel system enables extended range and reduced check-engine incidence

Vehicle Range Monitor tells drivers how far they can go with the gas on board

Eco Mode maximizes range at low fuel levels to avoid unplanned refueling

Driver Feedback monitors, analyzes, and shares data to help drivers manage trip fuel economy

https://hexagonagility.com/blue-iq/


Cummins Inc.

https://www.cummins.com/


Redigert 27.05.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare