Mennene som plyndret Europa

polemiker
DK 19.10.2018 kl 00:26 1617

Sylfersk dokumentar som ble sendt på Dansk TV i kveld, og som også ble vist på Tv2 i kveld.

Dette er en gigantisk finansskandale og kanskje verdenshistoriens største skattesvindel /tyveri. Jeg har nettopp sett denne filmen, og selv om jeg i 20 år har vært bevisst på at det har foregått organisert kriminalitet med aksjer, futures og skatterefusjoner er jeg sjokkert over omfanget som blir avslørt her.

At dette er "bivirkninger" av globaliseringen, er det vel liten tvil om. Det som jeg reagerer på er hvorfor ikke EU har hatt noe forsvar eller felles organ som kunne forhindret dette. De er for åpne grenser, handel, transport av varer og tjenester, EU godkjenning av biler, men har altså ingen felles grenser eller kontroll med økonomisk kriminalitet. Tyskerne ble svindelet for milliarder, men fortale ingen av sine EU venner om det.

Har dessverre ikke noen link ennå, men denne er en "must see".
polemiker
19.10.2018 kl 01:06 1603

Takk dirken
for linken.

Dette kommer til å bli en stor mediasak som vil vokse dag for dag og vil vare i ukesvis fremover. Det vil medføre store konsekvenser for bankvesen, EU samarbeid, børser og internasjonalt skattesamarbeid.

Det som jeg tror vi kan slå fast allerede nå, er at dette ikke har noe med NWO, Bilderberger, jøder eller muslimer å gjøre, selv om jeg er overbevist om at noen teoretikere vil prøve å dra det inn i det sporet. Ser vel ut til at vi her snakker om den 3. kardinal synden; grådighet. Den er som kjent universell og ikke begrenset av religion, etnesitet eller ideologi.
Fjordgubben
19.10.2018 kl 11:04 1552

Det spørs om saken er så stor, og så pinlig, at myndighetene på en eller annen måte vil forsøke å skjule det, for dersom dette virkelig er så stort som det blir sagt vil det kunne føre til resesjon dersom de ansvarlige skal straffes og betale bøter slik man normalt sett forventer.

Det er også et spørsmål om de ansvarlige var fulstendig klar over dette etterhvert, og forstod at de egentlig ikke hadde noe å tape.


Man vet jo at spesielt land i sør-Europa har jukset med EU-midler for f.eks å ha søkt om penger til å sette i gang prosjekter som aldri har vært planlagt startet, men at det hele har vært en planlagt svindel. EU har vært klar over dette, men har dekket over kriminaliteten av to grunner:

1. Først og fremst for ikke å skape negative holdninger mot EU fra EU-landene i nord.

2. Dernest at de har sett på dette som en fordeling av rikdom fra nord til sør, slik det det egentlig er ok

Redigert 19.10.2018 kl 13:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2018 kl 13:12 1519

Jo lenger sør i Europa en kommer, jo mer svindel!
kokkohill
19.10.2018 kl 13:34 1513

Norge som Nasjon har selvsagt tapt/ blitt svindlet , for mye her ,men det får vi aldri vite....
Slettet bruker
19.10.2018 kl 13:54 1497

Det vi ser her er effekten av globalismen.

Tungrodde nasjoner med territoriale institusjoner, jurisdiksjon og kontrollsystemer i full klasj med organisert kriminalitet som har kun sitt eget nettverk å forholde seg til og som derfor kan operere med større opportunisme enn et institusjonalisert apparat noensinne kan få kontroll med. Smutthullene vil alltid finnes der, især når kriminelle nettverk er kunnskapsrike eliter med innsikt i hvordan systemene kan utnyttes.

Det vil alltid finnes mennesker som kynisk er villig til å berike seg på andres bekostning. Med dagens globale system er det mulig å sette slike intensjoner ut i livet med en effektivitet, et omfang og en hurtighet som kan tømme selv staters ressurser på kort tid.

Vanlige mennesker befinner seg plutselig i en situasjon der man trues nedenfra av kriminelle asylanter som vil tømme vestlige velferdsstater gjennom sosiale ytelser, og kriminelle nettverk som kan angripe nasjonens økonomi fra alle tenkelige smutthull. Taperne blir den hardt arbeidende middelklassen som gjennom århundrer har vært samfunnsbyggerne.

Løsningen er ikke mer globalisme, som vil gi mer av det samme, men å stoppe globalismen og gjeninnsette suverene stater (nei, nasjonalisme er IKKE det samme som nasjonalsosialisme og nazisme) som kan få kontroll over grensene og over den aktiviteten som foregår i skjæringspunktet med andre jurisdiksjoner og nasjoner.

Det er bare ikke menneskelig mulig å styre over mer enn en kultur og det samfunnslim som bare kan eksistere mellom mennesker som på like grunnlag har funnet sammen om sine verdier. For sterke er de kreftene som vil legge hele verden for sine føtter.
Redigert 19.10.2018 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
19.10.2018 kl 14:09 1489

Nasjonalstatene ble jo dannet nettopp for å beskytte landets innbyggere mot trusler utenfra, begriper ikke at dette plutselig blir sett på som noe negativt.

Skal man fortsette denne logikken så må i alle slutte å låse inngangsdøra og la alle som ønsker det forsyne seg, «for det er jo så lite kriminalitet at risikoen er minimal, og uansett noe vi må lære oss å leve med».
Slettet bruker
19.10.2018 kl 14:30 1483

Helt sykt og vanvittig. Jeg er ikke spesielt glad i banker fra før, men disse investeringsbankene, Barclays, JP Morgan, Goldman Sachs og en drøss andre er virkelig noen jævla parasitter.
Slettet bruker
09.11.2018 kl 09:14 1203

Denne saken havnet raskt i glemmeboken virker det som.
atnorhe
09.11.2018 kl 09:47 1190

Denne saken dunster bort som alt annet hvor myndigheter og økonomisk makt er innblandet.
Slettet bruker
09.11.2018 kl 21:17 1132

Politikere og bankene deres fikk noen som gikk de selv i næringen.