Interim Financial Report Q1 2021 and Invitation to Webinar

FkL
PNOR 28.05.2021 kl 08:51 84733

Interim Financial Report Q1 2021 and Invitation to Webinar

28 May 2021

PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

Interim Financial Report Q1 2021 and Invitation to Webinar

PetroNor E&P Limited (OSE ticker: “PNOR”) today releases its unaudited Interim Financial Report for the first quarter ended 31 March 2021.

Period and Post-Period Operational and Financial Highlights:
• Capital raise of NOK 340 million in March 2021, Tranche 2a and 2b Offer shares to be issued in June.
• Shareholder approval received to increase indirect ownership in PNGF Sud up to 16.83% through increasing its shareholding in Hemla E&P Congo and Hemla Africa Holding.
• Completion of transaction to acquire SPE Guinea Bissau AB from Svenska Petroleum Exploration AB and further enhance a highly attractive exploration portfolio through the entry into the Esperança and Sinapa licenses in Guinea-Bissau.
• New Competent Persons Report for PNGF Sud released in March 2021. The update represents an increase of approximately 28% and 49% for 2P and 2C respectively on a gross basis.

Commenting on the results, CEO Knut Søvold said:

“This has been another eventful period as we continue to position the Company for long-term growth. The financial and operational performance reflects the strength of our underlying core asset PNGF Sud and its ability to generate strong free-cash flow in this stable commodity price environment. This economically robust cornerstone asset provides PetroNor with optionality to consider other opportunities in line with its stated growth strategy.

Following a transitional period of corporate activity, we look forward to the coming year and the various value catalysts that we see on the near-term horizon. We thank our shareholders for their continued support and patience, and look forward to delivering on our long-term growth objectives for the benefit of all our stakeholders.”

The Company will host a Webinar on 1 June 2021 at 10:00 AM Oslo time. Investors that wishing to follow can follow one of the links: https://inqrate.com/xtravideos/petronor-ep-presentation-june-1st-2021/or https://www.facebook.com/events/1953258931488441/

*****

For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media Contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

About PetroNor E&P
PetroNor E&P Limited is a sub-Saharan focused independent oil and gas exploration and production company listed on Oslo Euronext Expand with the ticker PNOR. PetroNor holds exploration and production assets offshore West Africa, specifically the PNGF Sud licenses in Congo Brazzaville, the A4 license in The Gambia, the Sinapa (Block 2) and Esperança (Blocks 4A and 5A) licenses in Guinea-Bissau, the Rufisque Offshore Profond and Senegal Offshore Sud Profond in Senegal (in arbitration) and OML-113 in Nigeria (subject to completion).

https://newsweb.oslobors.no/message/534499

https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=534499&attachmentId=218777&obsvc.item=1
Redigert 28.05.2021 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
FkL
15.06.2021 kl 12:22 5799

Har fått med meg at det er uroligheter gjennom oppslag oljemedia, men ikke gått i dybden da dette ikke har vært interessant før nå. Regner derfor med at du har mer overblikk her gjennom PEN’s aktivitet. Derimot så er vanskelig å gjøre en skikkelig vurdering uten nettopp å ha gått i dybden og det har jeg all tro på at selskapet gjør.
Fluefiskeren
15.06.2021 kl 12:39 5804

Joda, men det er så mye annet å velge i…

Det positive er at det er veldig lave løftekostnader og break-even og at man kommer til ferdig produserende felt. Hamilton i PEN har «truet» med å kjøpe mer i landet og virker fornøyd. Tror sannsynligheten for det skjer er redusert nå etter kjøp i Ekvatorial Guinea.

Det er uroligheter i mange afrikanske land, men man blir lettere rammet onshore enn offshore. Det meste i Tunisia er onshore, men jeg vet at Eni har en kombinasjon av felt offshore og onshore.
FkL
15.06.2021 kl 12:49 5816

Hørte jeg ekstra billig produksjon til salgs… :)
Fluefiskeren
15.06.2021 kl 12:57 5798

Forsåvidt gjorde du det. PEN hadde OPEX på 15 USD pr. liter i 2020 på tross av mye work-over.
Fluefiskeren
15.06.2021 kl 13:35 5715

Forøvrig sterkt oljepris. Brent opp på 73,56 nå.
thief
15.06.2021 kl 13:55 5767

Spinnvill oljepris💰💰Samtidig spinnvill PNOR-kurs, helt utrolig at den er så lav,med alt positivt som har skjedd og som vil skje.Reprising må jo komme snart!
FkL
15.06.2021 kl 14:08 5723

OPEX $15 pr. LITER :)
Fluefiskeren
15.06.2021 kl 14:12 5705

He-he. Fat selvsagt. Går litt fort i svingene. Hva synes du om OPEX på 15 USD pr. fat forresten?
FkL
15.06.2021 kl 14:45 5642

I utgangspunktet så tenker jeg vel egentlig at det er bra, men vi har selv $10,4 i Kongo. I tillegg tror jeg mange av de store selskapene selv genererer en del kostnader som ikke nødvendigvis vi ville hatt.
FkL
15.06.2021 kl 18:02 5427

Interessant å se forskjellene.

FACTBOX-Big Oil's climate targets
By Reuters Staff

(Updates with new Equinor's targets)
June 15 (Reuters) - The world's top oil and gas companies
have set varying targets to reduce greenhouse gas emissions from
their operations and the use of the products they sell.

https://www.reuters.com/article/idUSL8N2HO1B4
FkL
15.06.2021 kl 18:50 5355

Veldig bra artikkel og en av mange som gir god pr. til PetroNor. Kom veldig tydelig frem at Abu Dhabi gir økonomisk og politisk tynge som få andre har og at vi har stålkontroll på det tekniske. Helt utrolig hvor heldige vi har vært. Aje har enormt potensiale og mye annet vil komme de neste to årene.
FkL
15.06.2021 kl 19:32 5280

Olja opp i $74. Vet ikke hvor mange jeg skal si helt rått, men dette blir det ekstremt mye penger av.
thief
15.06.2021 kl 19:51 5248

Det som ikke er så rått,er at det tydeligvis sitter endel "idioter" med PNOR aksjer 😂Selge på dagens nivå,når vi har fantastisk produksjon med kjempelav opex,og utrolig bra fremtidsutsikter, er IDIOTI!Q2 blir et eventyr resultatmessig.Da slår økningen i Kongo inn og vi får en oljepris på 65-70!!!
thief
15.06.2021 kl 22:56 4938

Jepp,vi får en siste kjempesyklus for olje nå,hvor PNOR er perfekt posisjonert 🙂Mye billig kjøp nå,og vi har finansieringen.Blir nok 5-10 fantastiske år,med høy oljepris!Det grønne skiftet går altfor tregt i forhold til kuttet i oljeinvesteringene, så oljeprisen og etterspørselen forblir høy.

Snart ser vi 75dollar,blir ville overskudd i PNOR.HUSK,vi fikk net profit på 11musd i 2020,med 2650fat og oljepris 40!!!Hva nå med 4000fat,som snart blir ca5500(etter drilling i congo ) og dagens oljepris???💰🙂Skam at kursen er så nedkjørt,klarer ingen å regne lenger.Ikke rart meglerhusene nå har kursmål over 2kr. Som garantert vil øke fremover med produksjonen og enda flere kjøp.Som ganske sikkert blir finansiert uten flere aksjer,som man kan høre fra siste presentasjon.
Redigert 15.06.2021 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
FkL
15.06.2021 kl 22:56 4940

Er rimelig sikker på at vi snakker om eiere som nok har bestemt seg for å gå ut av olje uansett utsikt og selskap. Vi har vel sett spor av dette på aksjonærlistene. Det kommer en dag der vi som har tro på både olje og ikke minst dette oljeselskapet står igjen :)
tuja
15.06.2021 kl 23:34 4857

API:

Crude -8.54MM
Gasoline +2.85MM
Distillate +1.96MM
Cushing -1.53MM
tuja
16.06.2021 kl 09:24 4548

Begynner investorer endelig å våkne opp, og ser hvor ekstremt billig PNOR er på dagens kursnivå? Jaggu på tide.
thief
16.06.2021 kl 09:43 4506

Virker som noen ikke vil la den gå enda.Men repemi kommer vel nå i løpet av 14dager.Så etter det løsner den nok🙂Så får vi se om det er noen luringer,som hiver ut 1.1kr aksjene.Ingenting overrasker på ose 😂
Blygen
16.06.2021 kl 10:21 4416

Pengene renner rett inn i selskapet...med oljepris godt over 70$...folk forstår vel det etterhvert....:)
Fluefiskeren
16.06.2021 kl 11:27 4309

FAR skal bore på A2 i Gambia i Q4. Rigg er sikret.

« High hopes for Gambian well as FAR executes rig contract

PROJECT & TENDERS
June 16, 2021, by Nermina Kulovic
Australia’s FAR Limited has contracted a Stena Drilling-owned rig to drill the Bambo-1 exploration well, located on its acreage offshore The Gambia, hoping for a discovery that could lead to the country’s first oil production.

FAR Limited has locked in the timetable for drilling the Bambo-1 well offshore The Gambia by executing a contract with Stena Drilling for the Stean IceMax drillship to start drilling operations in 4Q of this year.

https://www.offshore-energy.biz/high-hopes-for-gambian-well-as-far-executes-rig-contract/
Fluefiskeren
16.06.2021 kl 12:06 4220

Dette var ført opp på FkL sin guestimat-liste i september så han bommer nok ikke så mye.

Denne brønnen betyr nok mer for oss indirekte enn direkte. Er stort funn her vil i hvert fall ikke være negativt for interessen og PNOR sin sjanse for å få en dyktig partner på A4.
Redigert 16.06.2021 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
smaa
16.06.2021 kl 12:16 4202

Vet ikke om de er "idioter", men hvis man ser DN investor Petronor så er det flere børsmeldinger, de fleste negative: oljeforhandlinger havarerte, emisjon, lavere inntekter, kraftig resultatnedgang osv. Vet at dette er historie, men det er det folk leser. Hvorfor ikke noen av de positive tingene: høy oljepris i forhold til kostnader, kraftig prod.økning, nye felter og fremtidsplaner? Forumet er positive ,men det virker ikke som det er nok. Ut i media med gladsaker og vi ser fort både 2 og 3 kroner. Igjen takk for mye god info her. God og rik sommer ønskes.
FkL
16.06.2021 kl 13:48 4051

Ingen av de nyhetene du nevner her er negative for PetroNor isolert, foruten den om forhandlingene i Senegal. Det vi si hvis man leser saken og ikke bare overskriften. Alle oljeselskap fikk dårligere resultat og fall i inntekter i fjor, men PetroNor gjorde det best av alle. Ikke et eneste rødt tall. De korrekte overskriftene burde være leverte ekstremt gode tall og resultater i en utfordrende periode, men det gir ikke nok klickbait tydeligvis.
Fluefiskeren
16.06.2021 kl 16:18 3886

Lite å høre fra lisensrunden i Senegal hvor siste frist for bud var 30. mai.

De offentliggjør nok ikke vinnerne, men resultatet for SOSP sin del griper jo direkte inn i voldgiften vil jeg tro. Trodde kanskje det ville komme en liten redegjørelse fra selskapet på akkurat det, men mulig de ikke kan det.
FkL
16.06.2021 kl 16:44 3811

Personlig så tror jeg ikke det har kommet inn mange bud og jeg blir overrasket om det har kommet inn noen på SOSP. I et intervju for et par måneder siden med oljeministeren så oppga han at det ikke hadde kommet inn noen bud i det hele tatt. Vi oppdaterte markedet 5. april om at saken gikk tilbake til ICSID. Etter et par dager så gikk Petrosen ut med melding om at SOSP var med i lisensrunden igjen, hvilket også må ha betydd at den har vært ute. For SOSP sin del så betyr det at den kun har vært tilgjengelig under 1 måned og jeg har ingen tro på at noen har kastet seg rundt for en omtvistet lisens på denne tiden. Det er for mye som må på plass og slik jeg ser det bare en tom trussel fra Senegal.
tuja
16.06.2021 kl 17:25 3744

EIA (wk ending 11 June)
Crude: -7.355M
Cushing: -2.150M
Gasoline: 1.954M
Distillates: -1.023M
Fluefiskeren
16.06.2021 kl 17:48 3696

Egentlig temmelig dramatisk og oppsiktsvekkende det som skjer i Europa for major oljeselskaper for tiden. Domsavsigelsen mot Shell synes jeg er både overraskende og skummel.

« Tingretten i Haag avsa onsdag 26. mai en kjennelse i et søksmål anlagt av flere miljøorganisasjoner mot Royal Dutch Shell, om at selskapet innen 2030 må kutte 45 prosent av alle sine utslipp, inkludert forbrenningsutslipp fra solgt olje og gass («scope 3»). Avgjørelsen er ikke rettskraftig og vil bli anket, men er gitt umiddelbar virkning på grunn av overhengende fare for brudd.

Den føderale domstolen i Australia avsa torsdag 27. mai dom i en forføyningssak anlagt av flere barn for å stanse en forestående godkjenning av en kullmine.

Avgjørelsene omtales som monumentale og historiske. Den nederlandske kjennelsen mot Shell bør leses særlig nøye av selskaper som utvinner og selger olje, gass og kull. For selv om kjennelsen ikke er rettskraftig, bare har virkning mellom partene, og formelt kun tolker nederlandsk rett (Bok 6, paragraf 162, nederlandsk sivilkode), så bygger den på internasjonale rettsnormer som gjelder i andre land, inkludert Norge.

Domstolen innfortolker plikten til å kutte utslipp i medhold av en ulovfestet aktsomhetsplikt. Denne aktsomhetsnormen tolkes i lys av menneskerettslige plikter til å kutte utslipp, prinsippene om selskapers menneskerettighetsansvar (såkalt «ESG»), FNs klimapanels (IPCC) scenarioer og karbonbudsjett for å nå 1,5-gradersmålet, samt Royal Dutch Shells mulighet for å kontrollere utslipp fra konsernet.

Avgjørelsen kommer en snau måned etter at en av Europas mest toneangivende domstoler, den tyske føderale forfatningsdomstolen i Karlsruhe, slo fast at Tyskland krenker menneskerettighetene til unge saksøkere ved å unnlate å spesifisere utslippskutt etter 2030, fordi staten overfører en uforholdsmessig kuttbyrde med risiko for innskrenkninger av fremtidige friheter på yngre og fremtidige generasjoner.»


Shell har anket, men dette må fremstå som veldig truende for andre selskapet. Her har Shell lagt en plan for reduksjoner av klimagassutslipp. Miljøvernorganisasjonene synes det er for defensivt og går rettens vei for at Shell skal bli pålagt større reduksjoner og vinner altså saken.

Hvor går grensene? Vil også mindre oljeselskaper få samme krav?


https://energiogklima.no/kommentar/dommen-mot-shell-selskaper-kan-bli-holdt-direkte-ansvarlig-for-a-kutte-utslipp/
FkL
16.06.2021 kl 18:20 3628

Nå får vi jo se hvordan dette ender for Shell til slutt, men det er jo ingen tvil om at dette kan bli problematisk for noen store selskaper. Jeg skriver noen store selskaper, nettopp fordi dette lett kan omgås og aldri vil gjelde hele verden. Det kan jo, hvis dommen blir gjeldende, også gjelde små i enkelte geografiske områder. Det vil nok eventuelt resultere i at selskaper flagger ut og får rettslig tilhørighet et annet sted. Samme som for andre bransjer der statene ikke forstår at de mister industri ved å gi dårlige vilkår.

Derimot så tror jeg ikke vi skal bekymre oss for Afrika og skal vi være litt kyniske så skal vi vel bare tenke på oss selv og ikke bekymre oss om de andre. Er null bekymret for dette.

I tillegg så vil jeg igjen påpeke at vi i vesten ikke er tjent med at den produksjonen vi har bare flyttes dit det ikke er noen regler og at det er noen andre som får hele industrien. En industri vi må ha i mange mange år fremover. Det skjønner jo ikke de fanatiske grønne.

EDIT
Nå mener jo selvfølgelig også jeg at vi skal utvinne olje på en måte som i så liten grad som mulig skader miljøet. Jeg synes jo også at PetroNor har nettopp den profilen et oljeselskap i dag skal ha. Synes det vises tydelig gjennom flere av våre engasjement. Vi har jo en veldig miljøengasjert Tee Mac i Nigeria for de som har fulgt han litt.
Redigert 16.06.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
solid1
16.06.2021 kl 18:54 3564


Dette åpner nok mer for de små selskap som dette.
Små investorer tror jeg ser naturlig mer trygghet og potensiell fortjeneste i små solide selskap.

De store vil nok tåle presset, men de store må også bruke store midler i grønne prosjekter de nesten er dømt til å tape på.

Er like mye politisk press, som miljøorganisasjoners press.
FkL
16.06.2021 kl 19:27 3509

Det er ikke det helt store engasjementet på toppen. Artikkelen er åpen.

OPINION: G7 climate finance plans heavy on promise, light on details

Public and private financing of climate projects needs to pick up the pace if the world is to deliver significant reduction in carbon emissions by 2050

https://www.upstreamonline.com/energy-transition/opinion-g7-climate-finance-plans-heavy-on-promise-light-on-details/2-1-1025792
Fluefiskeren
16.06.2021 kl 21:17 3337

Skiferoljeindustrien i USA kjemper i hvert fall med nebb og klør mot restriksjoner. Vil oppheve forbudet av nye brønner på føderal grunn.

« A federal judge has blocked the Biden administration’s suspension of new oil and gas leases on federal land and waters, it has emerged.

In a case filed on June 15, Terry A. Doughty, a district judge of the United States District Court for the Western District of Louisiana, restrained the administration from implementing the pause of new oil and natural gas leases on public lands and offshore waters as set forth in Section 208 of Executive Order 14008 back in January.»

https://www.rigzone.com/news/judge_blocks_biden_oil_and_gas_lease_pause-16-jun-2021-165700-article/


Og selvsagt har de kommet på banen i Texas. Selve hjertet av industrien. Ny lov som vil forby bedrifter å vende oljeindustrien ryggen uten at det får konsekvenser for dem.

« Texas is drawing battle lines in a fight against investors and companies turning their backs on fossil fuels.

Governor Greg Abbott signed a bill into law on Monday banning state investments in businesses that cut ties with the oil and gas industry. The underlying message, according to one of the most powerful energy regulators in the state, is simple: Boycott Texas, and we’ll boycott you.»

https://www.rigzone.com/news/wire/texas_law_combats_war_on_oil_and_gas-15-jun-2021-165694-article/

Det vil nok stå mange slag rundt denne problemstillingen i årene forover. Enig i at det ikke vil få noen konsekvenser på ganske mange år for selskaper som PNOR. I såfall til det positive


Fluefiskeren
17.06.2021 kl 09:52 2924

Enda en ny flott dag i PEN uten nyheter. Vi har hatt to positive artikler i Finansavisen på kort tid nå.

Poenget mitt er at kursen går på oppmerksomhet og anbefaling rett og slett. Vi får absolutt håpe at noen oppdager PNOR også. Det er tydeligvis ikke så mye som skal til egentlig, og det er tydelig at markedet ikke følger godt nok med på egenhånd.
thief
17.06.2021 kl 10:09 2880

Ja, tydelig at markedet sover mtp Petronor. Burde vært på lik linje med Pen.Likhetene er store.Men petronor står foreløpig stille kursmessig,utrolig at ingen tar skikkelig tak her. Oppsiden er enorm.Alt er på plass her.Bunnsolid økonomi,med haugevis av triggere mtp produksjon,oppkjøp,drilling/partnere!!Denne aksjen har noe for alle!
Fluefiskeren
17.06.2021 kl 10:16 2859

Enig. Jeg oppfatter de også som ganske like. Begge har en fin blanding av produksjon og muligheter til voldsomme funn som kan bli en «company maker». Og begge operer i Afrika selv om PEN har spredd seg mere innen kontinentet.

Håper du beholdt halvparten i din investering i PEN.
thief
17.06.2021 kl 10:35 2827

Har fortsatt noe igjen i PEN 🙂Men er nok ikke så long der,som i petronor.Den skal få ut endel av potensialet før jeg selger .Da regner jeg med vi er både på 2 og 3kr!Skulle noen av de store triggerene også slå inn,som eventuelt funn i Guinea Bissau/Gambia, kan man fort se 5-7kr også. Og ikke glem Senegal 🙂Så mange sjanser her til jackpot,utenom en solid produksjonsøkning,som alene tar aksjen mye høyere enn dagens kurs!
Redigert 17.06.2021 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
FkL
17.06.2021 kl 11:26 2744

I det lange løp så vil vi se meget stor verdistigning. Bare på PNGF Sud så tilkommer 1500 bpd til som allerede er ferdigfinansiert etter emisjonen i mars. Altså en produksjonsøkning på 1500 bpd uten et øre i nye kostnader eller emisjon. Nesten 50% produksjonsøkning bare der. Aje utbyggingen tror jeg kommer til å bli finansiert via lån og der vil vi etter hvert få meget stor produksjon. Av letebrønnene så kommer Guinea-Bissau først. Treffer vi der så er potensialet enormt. Så kommer de andre på rekke og rad. Er vel ikke så mye tvil om hvor pengene bør ligge tenker jeg :)