Interim Financial Report Q1 2021 and Invitation to Webinar

FkL
PNOR 28.05.2021 kl 08:51 84519

Interim Financial Report Q1 2021 and Invitation to Webinar

28 May 2021

PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

Interim Financial Report Q1 2021 and Invitation to Webinar

PetroNor E&P Limited (OSE ticker: “PNOR”) today releases its unaudited Interim Financial Report for the first quarter ended 31 March 2021.

Period and Post-Period Operational and Financial Highlights:
• Capital raise of NOK 340 million in March 2021, Tranche 2a and 2b Offer shares to be issued in June.
• Shareholder approval received to increase indirect ownership in PNGF Sud up to 16.83% through increasing its shareholding in Hemla E&P Congo and Hemla Africa Holding.
• Completion of transaction to acquire SPE Guinea Bissau AB from Svenska Petroleum Exploration AB and further enhance a highly attractive exploration portfolio through the entry into the Esperança and Sinapa licenses in Guinea-Bissau.
• New Competent Persons Report for PNGF Sud released in March 2021. The update represents an increase of approximately 28% and 49% for 2P and 2C respectively on a gross basis.

Commenting on the results, CEO Knut Søvold said:

“This has been another eventful period as we continue to position the Company for long-term growth. The financial and operational performance reflects the strength of our underlying core asset PNGF Sud and its ability to generate strong free-cash flow in this stable commodity price environment. This economically robust cornerstone asset provides PetroNor with optionality to consider other opportunities in line with its stated growth strategy.

Following a transitional period of corporate activity, we look forward to the coming year and the various value catalysts that we see on the near-term horizon. We thank our shareholders for their continued support and patience, and look forward to delivering on our long-term growth objectives for the benefit of all our stakeholders.”

The Company will host a Webinar on 1 June 2021 at 10:00 AM Oslo time. Investors that wishing to follow can follow one of the links: https://inqrate.com/xtravideos/petronor-ep-presentation-june-1st-2021/or https://www.facebook.com/events/1953258931488441/

*****

For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media Contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

About PetroNor E&P
PetroNor E&P Limited is a sub-Saharan focused independent oil and gas exploration and production company listed on Oslo Euronext Expand with the ticker PNOR. PetroNor holds exploration and production assets offshore West Africa, specifically the PNGF Sud licenses in Congo Brazzaville, the A4 license in The Gambia, the Sinapa (Block 2) and Esperança (Blocks 4A and 5A) licenses in Guinea-Bissau, the Rufisque Offshore Profond and Senegal Offshore Sud Profond in Senegal (in arbitration) and OML-113 in Nigeria (subject to completion).

https://newsweb.oslobors.no/message/534499

https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=534499&attachmentId=218777&obsvc.item=1
Redigert 28.05.2021 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
Børsbjarne
26.06.2021 kl 10:04 5790

Hjælp mig lige med min hukommelse.
Er det ikke korrekt at Pen og PNOR har en købsaftale om Aje 113 Nigeria, som udløber d 30-6 ? Vil den endnu engang blive forlænget. Rep emi skulle have været i Maj nu bliver det måske Juli eller August.. uafklaret er også Senegal.
Ledelsen gør det godt på mange punkter, men jeg syntes at de planter nogen unødvendig usikker i aktien som helt klart har forplantet sig i kursen, som kunne være undgået.
Hvor mange aktier i procent kan vi forvente at få tildelt ?
oivindl
26.06.2021 kl 10:11 5767

"Hvor mange aktier i procent kan vi forvente at få tildelt ?"

Noen, kanskje FKL, har gjort en beregning av det tidligere. Mener det var i underkant av 20%, men noen har sikkert et mer presist tall.
oivindl
26.06.2021 kl 10:16 5752

"Nei mulig de ikke kan det nå, men det burde vært skrevet ned i avtalen, at de kunne velge cash."

Jeg er enig i at cash ville vært å foretrekke slik kursen er nå, men altså ikke aktuelt.
De har vel forhandlet frem en så god avtale som mulig, også når det gjelder anledning til å betale i cash.
FkL
26.06.2021 kl 10:47 5709

Mellom 18 og 24% basert på hvor mange som ble med i del 1 og hvor mye Petromal måtte kjøpe for å beholde sin andel. Tror derfor at 20% treffer ganske bra og dette gir oss da samme mulighet til å beholde vår andel.
FkL
26.06.2021 kl 10:53 5720

Jo long stop går ut 30/6. Forventer bare en forlengelse, men vi kan jo håpe på justeringer i cash-delen :)

De utsettelser vi har hatt ligger utenfor vår kontroll.
Fluefiskeren
26.06.2021 kl 11:10 5693

Og PEN bør denne gangen ikke gå med på ytterlige bedrede vilkår for PNOR i avtalen.
FkL
26.06.2021 kl 11:21 5666

Kan ikke se for meg at det vil være et tema nå. Det blir nok som i dag, men for en saksbehandlingstid. Det ser ut til at vi må forlenge long stop igjen.
nkamok
26.06.2021 kl 12:15 5611

Ingen tvivl om, at FF og alle andre i PEN (pånær mig selv), ønsker så mange PNOR aktier som muligt - derfor så lav en PNOR kurs som mulig. Jeg havde hellere set, at der blev udbudt flere aktier til os med PNOR aktier - og så kunne de afregne cash med PEN. Ingen grund til at PEN skal have den store fordel/rabat ved at få ALT for billige PNOR aktier .
Svindel2
26.06.2021 kl 13:24 5544

Er det et bra tidspunkt å kjøpe PNOR på nå, eller er det bedre å vente til rep-emisjon? Kjenner veldig dårlig til selskapet. Er dette en emisjon for å finansiere AJE kjøp?
Jajaja
26.06.2021 kl 13:43 5518

Svindel2: "Er dette en emisjon for å finansiere AJE kjøp?"

AJE-kjøpet finansieres vel i hovedsak med trykking av flere PNOR-aksjer?
Redigert 26.06.2021 kl 13:45 Du må logge inn for å svare
Aaleby
26.06.2021 kl 14:26 5458

Kursen BURDE vært langt langt høyere og plutselig er det grådigheten som blir førende hvor reprisingen skyter fart. Ingen som kan si, utover at man sikrer seg skyhøy oppside ved å kjøpe på rådende kurs med en svært begrenset nedside.
FkL
26.06.2021 kl 14:45 5463

Min anbefaling er å ikke investere før du selv har satt deg inn i selskapet og således kan gjøre deg opp en egen mening om en eventuell inngang.

Aje-kjøpet finansieres med aksjer for $10 mill. Derimot så tilfører Aje-andelen enorme verdier og potensiale.
Svindel2
26.06.2021 kl 15:50 5404

Det er jeg helt enig i, men jeg forventer å få PNOR aksjer som PEN utbytte. Så burde vel egentlig satt meg inn i caset for lenge siden. Har ikke noen planer om å selge de, så da blir vurderingen om jeg skal kjøpe flere. Men jeg synes det er nyttig å få et instegspunkt av informasjon av de som har satt seg inn i caset.

Ironisk nok ble/blir vi veldig glad for å bli kvitt AJE, så det er jo litt forunderlig at det er så grønt gress på andre siden :)
Opp+
26.06.2021 kl 16:11 5377

Hehe, derfor vi fikk AJE ”gratis”. Pen var vel i krangel og liten sjanse for å utvikle feltet. Pnor har vel troa på at de vil komme ut av den konflikten og kan utvikle feltene. Hjelper å ha sterke petromal abu Dhabi som største eier.
FkL
26.06.2021 kl 16:31 5363

Aje var jo bare problemer for PEN når samarbeidet på lisensen var helt låst. PetroNor har gått inn og ikke bare løst floken, men tatt over hele operatørrollen i tillegg. Potensialet er enormt.
Fluefiskeren
26.06.2021 kl 16:58 5328

PEN har «solgt» Ajelisensen en gang før. Lekoil var villig til å bla opp 30 mill USD. Og som vanlig ble det rot for Lekoil. De klarte ikke å hoste opp pengene og avtalen ble kansellert. For tort og svie mottok PEN 7 mill USD fra Lekoil.
FkL
26.06.2021 kl 17:42 5336

Lekoil har ikke akkurat gjort det så bra andre steder i Afrika heller. Mye rot med dem. De sliter litt på nabolisensen vår også og sparket vel akkurat alt av ledelse og styre det nede.
Fluefiskeren
26.06.2021 kl 18:01 5313

Joda. De slet også lenge med oljedepartementet i Nigeria for å godkjent sitt kjøp av Afren sin andel av blokken.

https://www.offshore-energy.biz/lekoil-withdraws-legal-action-in-nigeria-over-offshore-block/
Fluefiskeren
28.06.2021 kl 14:45 4510

Veldig stille her nå. Oljeaksjene generelt faller betydelig i dag, mens oljeprisen faller marginalt. Hva skjer den dagen Brent faller betydelig? Synes at oljeaksjene generelt og PNOR spesielt har fått relativt lavt betalt for den voldsomme økningen vi har sett i oljeprisen. Har det blitt slik at det man tjener på kort tid er uinteressant, mens inntjening flere år frem i tiden det som telle?

Forøvring ingen videre stigning i antall aktive rigger i USA for siste uke.

https://rigcount.bakerhughes.com/static-files/edba2d30-95e9-4be1-9c1d-2bdbe94976a7
FkL
28.06.2021 kl 14:53 4486

Hadde det vært slik så skulle kursen stått til mange ganger høyere enn nå, men en kan jo begynne å lure på hva enkelte legger til grunn. Oljeprisen er nå på vanvittige $76. Jeg er meget fornøyd med $60 for PetroNor’s del og det er en ennå lavere pris som er lagt til grunn i alt materiale vi har fått og nok også for vår planlagte utvikling. For oss er dagens pris helt ekstrem og vi har en enorm inntjening. Det er selvfølgelig ikke noe fundamentalt tilknyttet at oljeaksjer faller med de prisene vi har nå. Jeg vil tillegg påstå at vi er en av de som tjener mest av alle pr. fat.
Redigert 28.06.2021 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
polion
28.06.2021 kl 18:06 4286

Nå er PNOR temmelig trege med å fremlegge Q2. Men når det ene oljeselskapet etter det andre fremlegger sine Q, er mitt håp at det sidrumpa markedet etter hvert skal innse hvor pengene virkelig tjenes. Er klar over at det for mange fond er fryktelig lite poppis å være i hydrokarboner, men vi vil allikevel få se om pengene tjenes i brunt eller grønt? Eks.vis så vil et ath. overskudd forhåpentligvis gjøre noe med kursen, men kven kveit?
Fluefiskeren
28.06.2021 kl 19:02 4190

Jeg tenkte på de som har tilnærmet null i inntekter i dag. Slik mange ESG aksjer har. Ikke selskaper som har inntjening allerede slik som PNOR. Ulogisk ja, men man kan jo lure enkelte ganger. Børsen er nok ikke stedet for de med logisk sans. Det er så mye psykologi på børsen som er veldig irriterende for oss som ser på det fundamentale.
Redigert 28.06.2021 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
FkL
28.06.2021 kl 20:17 4111

Er ikke bekymret for at vi ikke når mine mål til slutt og det er nok av folk som taper mye penger på børs på grunn av dårlige valg. Nytter ikke å løpe hodeløs fra det ene håpet etter det andre. Det er viktig å sette seg inn i ting selv og således også velge akseptabel risikoprofil på det man investerer i. Vår ledelse konsentrerer seg om det som genererer penger og hyper ikke opp noe som helst. Det passer meg veldig godt. Det kan være mye å sette seg inn i, men det er det vel strengt tatt uansett selskap.
Jeren
28.06.2021 kl 23:25 3847

Synes det er litt rart at de skal vente til siste dagen i mnd for og eventuelt melde utsettelse av rep emi
Synes det er litt for lite info fra selskapet på dette området
Fluefiskeren
28.06.2021 kl 23:31 3863

Når tror jeg du blander Aje og rep-emi. Det er avtalen med Panoro ang. kjøp av Aje som utgår 30. juni før eventuell forlengelse.
Fluefiskeren
28.06.2021 kl 23:38 3837

Relativt stort fall i oljeprisen i dag. Er nok kombi av OPEC+ møtet på torsdag og nye nedstengninger grunnet korona.

« Bloomberg) -- Oil fell the most in a week with the market expecting OPEC+ producers to increase supply at an upcoming meeting at a time when the delta variant is threatening to slow a recovery in demand.

Futures in New York closed 1.5% lower. The Organization of Petroleum Exporting Countries and its allies will meet Thursday, when they may decide to boost output by 500,000 to 1 million barrels a day in August, according to a RBC Capital Markets report. Meanwhile, the spread of the more infectious delta variant of the coronavirus is resulting in renewed lockdowns across parts of Asia and Australia.»

https://www.rigzone.com/news/wire/oil_prices_contract_as_market_ponders_opec_move-28-jun-2021-165806-article/
Fogge
29.06.2021 kl 07:47 3645

Hentet seg inn i natt, helt vanvittig at vi fortsatt kan kjøpe aksjen på 1,25 med inntjeningen selskapet har med en slik oljepris. Mcap er på kun 1366mnok. Har selv benyttet de to siste ukene til å laste opp ytterligere.
FkL
29.06.2021 kl 08:32 3608

Alt er jo relativt, men jeg ser ikke på dette som rare fallet. Kjenner igjen mønsteret der olja får en dipp, men rimelig fort henter seg inn igjen. Det viser hvilken styrke og motstandskraft olja har nå.
tuja
29.06.2021 kl 10:04 3583

Enten er det noen som shorter intradag, eller så er det noen som holder igjen kursen. Hver gang den stiger, blir den solgt ned igjen. Dette til tross for at de garantert får bedre betalt ved en senere anledning. Merkelig handelsmønster.
thief
29.06.2021 kl 10:25 3534

Prisingen er jo helt på trynet nå,med den produksjonen og oljeprisen,som PNOR har nå.Er vel det selskapet som tjener mest pr.fat på ose også. De har veldig lav opex i congo,kun 10usd!!!Og der kommer det en økning på enda 1500fat de neste 12mnd, når drilling starter snart. Og dette har allerede pnor penger til🙂Så har vi jo "millioner" av andre triggere fremover.Så noen må jo kalkulere totalt feil,når de selger på dagens kurs.De vil GARANTERT angre!
thief
29.06.2021 kl 10:32 3522

Nå er jo q2 snart ferdig,som blir helt fantastisk. Oljeprisen blir vel nærmere 70,og produksjonen opp med 1000fat fra q1🙂Siden vi økte produksjonen med 60% fra mai!Tallene vil vise at mcap og kurs skal mye opp!
Fluefiskeren
29.06.2021 kl 10:43 3503

Og jeg tror på melding innen to dager.
FkL
29.06.2021 kl 14:01 3241

Den er vel en given, men det ligger en drøss av meldinger som kan komme rundt disse tider. Meldingen kan jo komme i den del varianter også, men ikke noe hast. Dette får bare ta den tiden det tar.
Fluefiskeren
29.06.2021 kl 14:06 3221

Den haster vel mer for PNOR enn for PEN vil jeg tro. Har ikke planene for utbygging av Aje blitt satt litt på vent takket være denne ekstreme sendrektigheten?
FkL
29.06.2021 kl 14:35 3150

Jo, absolutt. Er egentlig import over hvor villige de andre er til å vente på oss. Har ikke sett noe annet en positive omtaler til at vi skal komme inn og ta over.
Fluefiskeren
29.06.2021 kl 15:41 3025

Det er bra de ikke er så utålmodige at det rakner. Operatøren er jo fra Nigeria og sikkert vant med det meste.

Jeg sitter med et snitt på 1,19 kr i denne aksjen og har forbannet meg på at jeg ikke skal snitte meg oppover, men nå holdt jeg på å ryke. 1,23 er jo helt vilt. Føler dog at jeg har nok. Får jo flere ved rep-emi og ved salgsoppgjøret mot PEN. Er dessuten såpass eksponert for oljepris ved at jeg sitter i tre oljeselskaper at det egentlig er nok. Får meg liksom ikke til å stole helt på denne oljeprisen som ingen er forunt å vite noe om hvor vil gå. Spesielt etter at Snåsamannen døde. Akkurat i øyeblikket er jeg veldig i villrede. Hvor mye blir kuttene redusert med på torsdag? Hvor mye skrekk bidrar Delta- mutanten med? Vi ser jo at flere land stenger ned igjen. Land som trodde de hadde kontroll. Det er dog en tendens til færre daglige smittede og daglige døde globalt heldigvis, men det går tregt. Fortsatt er det flere enn på samme tid i fjor. Vi vet jo at både alfa og delta lettere smitter de unge. Det kan være dårlig nytt for land i Sentralafrika da gjennomsnittsalderen er lav. Opp til nå er jeg imponert over hvor bra de har klart seg hvis vi kan stole på tallene.
arirug
29.06.2021 kl 19:22 2831

Kjøpte mine første PetroNor aksjer idag til 1,242. Synes selskapet virker veldig spennende, og så er det greit å kunne ha noe annet å følge med på enn bare Panoro Energy. Tror det er mange i Panoro som vil beholde PetroNor aksjene de får i utbytte.
Slettet bruker
30.06.2021 kl 08:51 2402

Olja 74,50.
Blir et formidabelt 2. kvartal.
Sitt i ro, 1,24 var et scoop.
arirug
30.06.2021 kl 09:19 2323

Datt inn noen nye der på 1,24. Fikk et veldig godt inntrykk av siste presentasjon.
thief
30.06.2021 kl 10:22 2197

Kursen går ikke opp,når olja går fra 40 til 74.Men den går ned når olja går fra 74 til 73😂😂😂Folk skjønner vel tegninga når q2 tallene kommer.De blir fantastiske med oljepris på rundt 70usd og produksjonsøkning på 60% fra mai!Helt crazy at denne repemi,skal påvirke kursen slik. Verdsettelsen er helt bak mål nå.Selskapet går jo så det suser.