Interim Financial Report Q1 2021 and Invitation to Webinar

FkL
PNOR 28.05.2021 kl 08:51 69941

28 May 2021

PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

PetroNor E&P Limited (OSE ticker: “PNOR”) today releases its unaudited Interim Financial Report for the first quarter ended 31 March 2021.

Period and Post-Period Operational and Financial Highlights:
• Capital raise of NOK 340 million in March 2021, Tranche 2a and 2b Offer shares to be issued in June.
• Shareholder approval received to increase indirect ownership in PNGF Sud up to 16.83% through increasing its shareholding in Hemla E&P Congo and Hemla Africa Holding.
• Completion of transaction to acquire SPE Guinea Bissau AB from Svenska Petroleum Exploration AB and further enhance a highly attractive exploration portfolio through the entry into the Esperança and Sinapa licenses in Guinea-Bissau.
• New Competent Persons Report for PNGF Sud released in March 2021. The update represents an increase of approximately 28% and 49% for 2P and 2C respectively on a gross basis.

Commenting on the results, CEO Knut Søvold said:

“This has been another eventful period as we continue to position the Company for long-term growth. The financial and operational performance reflects the strength of our underlying core asset PNGF Sud and its ability to generate strong free-cash flow in this stable commodity price environment. This economically robust cornerstone asset provides PetroNor with optionality to consider other opportunities in line with its stated growth strategy.

Following a transitional period of corporate activity, we look forward to the coming year and the various value catalysts that we see on the near-term horizon. We thank our shareholders for their continued support and patience, and look forward to delivering on our long-term growth objectives for the benefit of all our stakeholders.”

The Company will host a Webinar on 1 June 2021 at 10:00 AM Oslo time. Investors that wishing to follow can follow one of the links: https://inqrate.com/xtravideos/petronor-ep-presentation-june-1st-2021/or https://www.facebook.com/events/1953258931488441/

For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media Contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

About PetroNor E&P
PetroNor E&P Limited is a sub-Saharan focused independent oil and gas exploration and production company listed on Oslo Euronext Expand with the ticker PNOR. PetroNor holds exploration and production assets offshore West Africa, specifically the PNGF Sud licenses in Congo Brazzaville, the A4 license in The Gambia, the Sinapa (Block 2) and Esperança (Blocks 4A and 5A) licenses in Guinea-Bissau, the Rufisque Offshore Profond and Senegal Offshore Sud Profond in Senegal (in arbitration) and OML-113 in Nigeria (subject to completion).

https://newsweb.oslobors.no/message/534499

https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=534499&attachmentId=218777&obsvc.item=1
Redigert 28.05.2021 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
FkL
06.07.2021 kl 08:59 1077

Helt vilt, nå er altså oljeprisen oppe i $77,40. Vi kommer til å få ekstremt store overskudd som skal sprøytes inn i selskapets videre utvikling.
FkL
05.07.2021 kl 19:32 1409

Det er ingen som liker en negativ kursutvikling, men den er kunstig og gjenspeiler ikke våre faktiske verdier. Alle har sin formening om hva ledelsen har levert og kommunisert, eller ikke kommunisert. Det er helt greit, men at kommunikasjonen er helt elendig og at de kan klandres for det kortsiktige kursbildet blir feil.

MEN, mitt poeng er at vi har en ganske så godt kommunisert utviklingsplan og jeg har inget problem med å se hvordan puslespillet blir til slutt. At ting vi ikke kontrollerer tar tid spiller ingen rolle så lenge de innfris. Dette gjelder både kursen, triggerne og produksjonsmålet.

Jeg pleier ikke å uttale meg om kursmål, men jeg ser at mange nevner 2+. Det er latterlig lavt hvis vår plan og våre triggere innfris.
Opp+
05.07.2021 kl 19:19 1439

Klart det er noe som ikke er gjort riktig når olje er opp 50% og pnor ned 5% og den lagger alle andre oljeselskap. Sikkert en sammenfatning av flere ting, men noe feil er det.
FkL
05.07.2021 kl 19:16 1446

Den forrige er den eneste lista jeg ikke har tatt kopi av. Min siste er den fra 25. mai. Regner med at noen andre her inne har den. I forhold til 25. mai så er det rimelig stabilt, sopra og enga litt ned.
hofa
05.07.2021 kl 18:47 1496

FKL du er pissedygtig og skal ikke belastes noget, men du siger overdramatisere, nu har jeg investeret langt over 1 mill i denne aktie og medens olieprisen er steget 50 % er aktien gået 5 % tilbage. Jeg har et par hundrede tusinde aktier til gak 1,95, Ledelsen og ledelsen alene har ikke formået at synliggøre dette potentiale og så fuck den emi, som alligevel intet er værd.
tuja
05.07.2021 kl 18:25 1536

Oljemarkedet ventet i spenning på avgjørelsen under OPEC+-møtet mandag. Nå er det besluttet at møtet skal utsettes, og det er ikke satt noen ny dato.

Hovedårsaken til utsettelsen er at landene ikke kom til enighet om forslaget om å forlenge produksjonskuttene med åtte måneder.
FkL
05.07.2021 kl 12:37 1974

At kursen absolutt ikke er der den både skal og bør være er det ingen tvil om, men la oss nå ikke overdramatisere av den grunn. Det å komme med påstander om at kommunikasjonen er elendig, blir selvfølgelig bare tull. Noen mener alltid at den kunne vært bedre, men å beskrive den som elendig reflekterer selvfølgelig ikke virkeligheten. At vi må vente på godkjenningsprosessene i Nigeria eller i Norge/Australia ligger utenfor vår kontroll. De som klager på dette har selvfølgelig ikke forstått hvordan dette fungerer.

Diskusjon er bra, men det er litt for mange som finner sin egen fasit uten å ha grunnlag for det.

Da kan jeg komme en noen fakta som det er grunnlag for. Det er ingen negativ trend eller fundamental endring i selskapet. Vi øker produksjonen jevnt og trutt, vi har enorm inntjening og tjener nok mer pr. tønne enn så og si samtlige andre på Oslo Børs, vi har kjempespennede lisenser, vi har drøssevis av triggere, vi har meget pengesterke eiere med betydelig politisk innflytelse, vi har en ledelse som har levert gang på gang. Vår verdi og tilhørende analyser vil bare øke og øke.

Leser man enkelte av innleggene som kommer nå så skulle man tro at det var mange som ikke hadde satt seg inn i selskapet i det hele tatt. Ro ned, dette går veldig bra.
tuja
05.07.2021 kl 12:20 2035

Høyeste oljepris på nesten tre år

Prisen på råolje fortsetter å stige på verdensmarkedet og ligger nå på det høyeste nivået siden høsten 2018.

Ved lunsjtid mandag kostet et fat nordsjøolje 76,42 dollar, en snau dollar mer enn fredagens pris på 75,59 dollar fatet.

Den forsiktige oppgangen kommer etter at Opec-landene, Russland og andre ledende oljeprodusenter ikke ble enige om fremtidige produksjonskvoter.

Fredag stemte Opec-landene og deres partnere om en avtale der produksjonen skulle øke med rundt 2 millioner fat per dag fra august og ut året. Samtidig skulle kvotesamarbeidet forlenges ut nest år. De forente arabiske emirater, som er medlem i Opec, ville ikke godta avtalen.

Dersom det ikke blir noen avtale, kan det presse oljeprisen enda høyere på kort sikt, mener analytikere i storbanken ING. Samtidig kan det bety at det blir vanskeligere å gå sammen om begrensninger på tilbudssiden, noe som på sikt kan føre til økt produksjon og prisfall, ifølge en kommentar fra banken.

Samtalen i det som kalles Opec+ forventes å fortsette på overtid mandag, ifølge nyhetsbyrået DPA.
tuja
05.07.2021 kl 11:02 2188

Galemattias at det er mulig å kjøpe PNOR under 1,2kr pr aksje, og olja mellom 76-77usd. Hva tenker folk med(om de i det hele tatt tenker) ?
JKM
05.07.2021 kl 10:59 2209

Vil anbefaler alle som ikke har sett presentasjonen fra 1.juni å gjøre dette. Og nei, det er ikke ledelsen sin feil at blant annet rep emi er forsinket. Noen er jo i kjelleren her fordi kursen nå henger litt igjen. Burde ikke ha nevneverdig betydning i det lange løp. Som beskrevet mange ganger (og de sier i presentasjonen) er det mye som skal skje fremover. Meldinger vil selvsagt komme. Kjipt om du hadde planlagt ekstra penger til ferien og kjøpte deg inn til høyere kurs i april/mai selvsagt. De som har planlagt å sitte noen år sover nok fremdeles veldig godt om natten.

https://inqrate.com/xtravideos/petronor-ep-presentation-june-1st-2021/
hofa
05.07.2021 kl 10:23 2296

HØRT, de har vist det tidligere, deres kommunikation til markedet er elendigt. Når emi aktierne bliver frigivet kan aktien risikere at falde til 1,12 - 1,15, hvilket er total latterligt. Men skylden ligger alene hos ledelsen.
thief
05.07.2021 kl 10:17 2318

Hva er det man ikke skjønner 🙂At repemi ikke har kommet enda,har ingenting med pnor å gjøre.Er et prospekt som må godkjennes, og det har akkurat kommet nye regler, så sent som mai.Som har gjort prosessen litt lenger. Altså ikke PNOR sin feil

sådan går det når man i april annoncerer at man også skal gøre noget for de mindre aktionærer. og at de også skal have emissions aktier og de så ikke gennemføre emissionen straks., Så bliver det en negativ spiral for aktien.
Ledelsen skal være bedre til at time tingene så vi ikke skal vente i årevis på det der bliver meldt ud.
thief
05.07.2021 kl 10:00 2389

Noen som desperat vil ha den under 1.2kr hvertfall.Gått 1 mill aksjer der. Håpløst😂
thief
05.07.2021 kl 09:59 2397

Ja,det er utrolig at noen selger her.Må være bevisst nedkjøring. Alt ved selskapet tilsier en mye høyere kurs. De tjener ekstremt bra med penger nå,produksjonen økes snart igjen(congo),nye kjøp kommer,partnere på letelisensene blir neppe noe problem heller,mulig løsning i Senegal (kan komme når som helst),AJE osv!Utviklingen av kursen er helt irrasjonell, så da får man kjøpe litt til🙂
tuja
05.07.2021 kl 09:43 2462

Er det noen som vet om det er shortposisjoner i PNOR? Ellers virker det som noen bevist trader kursen ned, for om mulig å laste billigere. Er vel ingen som legger 550k åpent på salg så lavt som 1,22 uten å ha en baktanke. Selskapet framstår mere og mere som ett ekstremt bra kjøp på så latterlig lave nivåer. Etter regn kommer som oftest sol.

:)
Vikusen
05.07.2021 kl 09:21 2539

For ett tapsprosjekt. Er det mulig å bare falle og falle med stigende oljepris. Evigheter til kvartalsrapport også. Ingen nyheter, nada og emisjon osv.
Kvike11
05.07.2021 kl 07:57 2714

Du skriver om rep. emission ved du hvornår den kommer og hvornår man skal have ejet aktier for at få del i den.
Hvor kan jeg finde noget konkret om det, har haft en del aktier jeg solgte på 1,42 , men måske jeg stadigvæk kan tildeles aktier i rep emission.
Orker ikke læse alle indlæg her, meget er gentagelser
Ellers går jeg ind igen, da PNOR er en spændende aktie med de høje olie priser og deres arrangement.
Kan godt være den falder lidt længere ned, på kort sigt.
tuja
01.07.2021 kl 21:18 3300

21:13:01
Jonas Solgård
Produksjonsavgjørelse fra oljekartellet Opec+ utstettes

Det utvidede oljekartellet Opec+, med Russland i spissen, er i disse dager samlet for å bli enige om oljeproduksjonen på tvers av medlemslandene. Torsdag kveld skriver imidlertid nyhetsbyrået Reuters at en avgjørelse rundt fremtidig produksjon er blitt utsatt til fredag.

Avgjørelsen kommer etter at Saudi Arabia og Russland, to av kartellets mektigste medlemmer, ønsket å lette opp i produksjonskuttene og øke med to millioner fat per dag innen desember.
FkL
01.07.2021 kl 15:53 3544

Jeg har «selvfølgelig» gravd litt i hva som skjedde og har rimelig god oversikt over hvem Sall må ta hensyn til. Har ganske gode kilder når det gjelder politikken der nede. Kan for ordens skyld nevne at det ikke er snakk om selskapet selv.

At Sall ikke kan bestemme dette alene er et sunnhetstegn. Senegal er vel langt oppe på lista over demokratiske land i Afrika. Men når han også har med seg det aktuelle departementet saken sorterer under også uten at det er nok heller fikk meg til å stusse.
KalleA
01.07.2021 kl 15:26 3603

Helt riktig, mange som skal/vil bestemme.

Og så er det tilnærmet eller helt slutt på de brune konvolutter, det gjør det ikke lettere.
Nedover i systemet er nok troen på at de skal fremdeles ha , og ikke bare toppene.
Vanskelig for disse å innse at det er slutt.

Løsning kommer nok, det er bare å laste videre på disse nivåer.
FkL
01.07.2021 kl 15:19 1666

Hvem som har makt og hvilken er en meget komplisert sak i Senegal. Sall har mange han både er avhengig av og som han må tilfredsstille. Han kan jo ikke skjære igjennom heller da han indirekte er involvert i forhistorien gjennom sin bror. Derimot så er jeg enig, vi er nok veldig nærme målet. Uansett så tror jeg også at vi vinner en eventuell full sak.
Vikusen
01.07.2021 kl 15:18 1670

Møkka aksje. Kommer det korreksjon så er vi jo på 1,1.... Følger ikkje markedet eller oljepris.

Det var akkurat det jeg synes var så rart. Ikke bare presidenten som ville det , men også petroleumsministeren ville ha forlik. Likevel hadde de ikke nok å si til at det ble det, men det er nå et veldig godt utgangspunkt for å ro det i land i det minste.
thief
01.07.2021 kl 14:51 1764

De har vel startet prosessen igjen.Men som EYAS sa i den siste presentasjonen, hadde de nå aktive samtaler.Så forlik kan komme🙂Senegal tar nok til fornuften.Et forlik var jo så og si i boks, før det kom et skjær i sjøen. Ikke sikkert det er mye som skal til før presidenten får det som han vil.Han ville jo faktisk ha en avtale.Blir jo eventuelt en kjempebonus for oss 💰
FkL
01.07.2021 kl 14:51 1766

Begge deler. Saken behandles nå videre hos ICSID og det foregår dialog parallelt. Den kan altså gå helt ut og det kan komme forlik når som helst.
Opp+
01.07.2021 kl 14:46 1779

Er det sånn at Senegal disputt skal gå gjennom iscid nå, eller kan det fortsatt kommer forlik når som helst?
Opp+
01.07.2021 kl 14:37 1809

Ja helt klart, har opplved flere ganger i aksjer at det kan ta jææævlig lang tid før aksjeverdien tar igjen det fundamentale.
Redigert 01.07.2021 kl 14:37 Du må logge inn for å svare
thief
01.07.2021 kl 14:35 1810

Ikke lenge siden vi var nede på 1.2kr,spratt den opp til 1.4 på kort tid.Burde komme nå også,men da forhåpentligvis ikke ned igjen. 1. 2kr er jo et hån mot selskapet 🙂
nkamok
01.07.2021 kl 14:35 1816

Jeg tror bare stadigvæk på, at det er private, som sælger sig lidt ned frem mod repemi = fri midler og kursgevinst i forhold til samme eksponering efter emi . Det har jeg da gjort - dog for et stykke tid siden 🤩👍🏻
FkL
01.07.2021 kl 14:34 1821

Tenker PNOR generelt og ikke bare i forhold til olje. Vi har både landet avtaler, kjøpe produksjon osv. som tilfører store verdier. Kursen henger igjen, men verdiene er der og det er stikken. Den slipper garantert.
thief
01.07.2021 kl 14:33 1825

Deres håndtering av covid-19 har vært utrolig. Og dette vil de fortsette med,som igjen sikrer oss gode oljepriser fremover🙂Og PNOR er det selskapet på ose, som takler lave oljepriser best,så null bekymret på den fronten. Økonomien er bunnsolid
FkL
01.07.2021 kl 14:26 1847

Bare la strikken strekkes. Den slipper garantert og det blir gøy.

Helt fantastisk håndtering av OPEC+. Bare å ta av seg hatten.
thief
01.07.2021 kl 14:16 1885

Olja snart 77usd ,spinnvilt!!💰💰PNOR soper inn myyye cash nå!Pen opp 3% i går og i dag,følger den gode oljeprisen. Men ikke PNOR, det et helt utrolig!Vi tjener jo penger i bøtter og spann nå!!